Ik snap niet waarom deze discussie nog gevoerd wordt.
Er is duidelijk omschreven wat de bedoeling is van P&W. P&W heeft gewoon, net als heel GoT eigenlijk, een bepaalde doelgroep. Als jij niet tot die doelgroep behoort, heb JIJ pech, niet de mensen die er wel toe behoren. JIJ moet dan een ander forum zoeken, de anderen hoeven zich NIET aan jouw doelgroep/niveau aan te passen.
ddc schreef: het gaat niet om de discussie, maar om een antwoord.
Dat slaat toch gewoon nergens op. GoT is een discussie forum, geen helpdesk...
Iedereen is het erover eens (toch, hoop ik) dat script request niet kunnen (daar hoor je voor te betalen). Een ontiegelijk basis vraag is toch net zoiets. De persoon is alleen geïntereseerd in het antwoord, maar te lui om er zelf iets voor te doen. Ik ben geen leraar, maar ik weet wel dat dat volledig tegen de basis van de pedagogiek ingaat. Leerlingen krijgen ook niet voor niks huiswerk, je leert iets pas echt goed als je er zelf iets voor doet.
De basis van een onderwerp moet je gewoon zelf leren, niet meteen vragen gaan stellen na de eerste pagina van je boek (als je dat überhaupt al gebruikt) maar even verder lezen, dan wordt het vanzelf duidelijk. En niet om het één of het ander, maar als het je dus niet lukt om de basis van een onderwerp zelf onder de knie te krijgen moet je je misschien eens afvragen of je wel de juiste hobie/baan/opleiding/what ever hebt gekozen.
Je kunt er lang en breed over praten, maar naar maten een forum meer bezoekers en topic krijgt moet je strenger gaan modereren. Als je dat niet doet wordt de kwaliteit van het forum misschien niet minder (die is al laag als je alles open laat) maar wordt het zo een chaos door de enorme overvloed aan topics dat je door de bomen gewoon het bos niet meer ziet. Zo ervaar ik dat tenminste.
En dan krijg je een slotje, so what?! Niets of niemand weerhoud je ervan je vraag opnieuw te stellen, maar dan wel volgens de eisen waaraan een fatsoenlijk topic hoort te voldoen. En guess what, als je aan die eisen voldoet, zul je zien dat je topic waarschijnlijk niet eens meer nodig is, want door er zelf even 5 minuten zoekwerk in te steken heb je het antwoord zelf al gevonden. Een win-win situatie heet dat!
Dan rest er nog de kwaliteit van het modereerwerk van ACM. Met het bovenstaande in het achterhoofd lijkt het me logisch dat een groot deel van de slotjes die hij uitdeelt terecht is. Er blijft altijd een schemergebied waar je over kunt blijven discussieren, maar hij is nu eenmaal de mod, dus je hebt pech als je het er niet mee eens bent. Zoals gezegd mag iedereen z'n topic gewoon opnieuw proberen. Persoonlijk vind ik dat hij het goed doet.
He who knows only his own side of the case knows little of that.