Modereren naar mening...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalden
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Yalden

Life's what you make it

Topicstarter
Geachte redactie,

ik vind het jammer dat bij de nieuwsberichten, vooral als die over xbox of playstation gaan, er naar mijn mening zoveel gemodereert wordt in de trant van "met die mening ben ik het eens (van dat merk ben ik fan) dus die krijgt een plusje, en met die mening ben ik het niet eens (die is positief over dat andere merk) en dus krijgt die een minnetje. Volgens mij zou het goed zijn als daar iets aan werd gedaan. Dat moest ik even kwijt, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalden
  • Niet online

Yalden

Life's what you make it

Topicstarter
Oeps, foutje, even corrigeren...

Ik zal nog even een voorbeeld aanhalen voor de duidelijkheid...

...

Sony: opnemen gameplay met PlayStation 4 is gratis

reactie 1: ..."kop boven dit bericht zou eigenlijk moeten zijn "Sony bewijst wederom een beter marketing apparaat dan Microsoft te hebben" ... -1, ongewenst

reactie 2: ..."De aggressieve toon is juist wat hen punten oplevert, " +1, on-topic

reactie 3: ".... het lijkt wel of sony wacht op een press release van MS en dan pas een optie die "beter" is presenteerd." +1, on-topic

Is er nou echt wezenlijk verschil tussen de eerste, en de tweede en derde reactie?

Misschien wordt het tijd om, naast de relevantie modereer mogelijkheid, ook een functie in te bouwen waarmee je kan laten zien het met een bepaalde mening wel of niet eens te zijn zonder daar de modereer functie voor te "moeten" gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

1. Reactie 2 en 3 zijn absoluut niet Pro-playstation c.q. pro-microsoft
2. Het moderatiesysteem is zo ingericht dat alle honderden (zo niet duizenden) mensen kunnen laten weten wat ze van een reactie vinden. Gemiddeld genomen zal het dus toch wel redelijk kloppen dan lijkt mij?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalden
  • Niet online

Yalden

Life's what you make it

Topicstarter
Switchie schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 19:32:
1. Reactie 2 en 3 zijn absoluut niet Pro-playstation c.q. pro-microsoft
2. Het moderatiesysteem is zo ingericht dat alle honderden (zo niet duizenden) mensen kunnen laten weten wat ze van een reactie vinden. Gemiddeld genomen zal het dus toch wel redelijk kloppen dan lijkt mij?
1. Ik heb even een foutje gemaakt in mijn quoten van de reacties... ik ben dat nu aan het verbeteren.

2. Voorzover ik het goed begrijp is het modereer systeem er om "goede" reacties (dat wil zeggen, reacties die voor veel mensen echt interessant zijn, toegevoegde waarde hebben) een hogere score te geven en reacties die helemaal niets met het bericht te maken hebben of op een andere manier "slecht" zijn een lagere. Volgens mij is de juiste manier om te laten weten wat je inhoudelijk van een reactie vindt de "reageer" knop en niet de modereer knop. Maar ik kan het mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen007
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:35
Ik kom ook vaak genoeg reacties tegen die helemaal niet off topic zijn, maar wel afwijkend van de rest. Wat scheelt is om reacties van -1 ook standaard zichtbaar te maken, dan zie je pas hoe krom het soms gaat. Sure, nadat er een heleboel mensen gemod hebben wordt het misschien weer 0.

Ikzelf zou liever gewoon mods willen of een positief feedback systeem (+1, of wat dan ook), te vaak laten mensen zich leiden door hun mening of iets relevant is of niet. De mods filteren de troep er wel uit, die weten ten minste waar ze mee bezig zijn... hoop ik dan.

Vervelende berichten verwijder je (ja dat kan ook weer een discussie op zich worden), afwijkende berichten laat je maar in zijn waarde, jammer dat niet iedereen zoals jij is/denkt.

edit: sluit niet meer aan op de reactie hierboven (nieuwe post tussen gekomen)

[ Voor 6% gewijzigd door Tijmen007 op 08-08-2013 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalden
  • Niet online

Yalden

Life's what you make it

Topicstarter
Dit is wat ik bedoelde te zeggen ipv het hierboven doorgehaalde;

Sony: opnemen gameplay met PlayStation 4 is gratis

Reactie 1: ..."kop boven dit bericht zou eigenlijk moeten zijn "Sony bewijst wederom een beter marketing apparaat dan Microsoft te hebben" ... 0, off-topic/irrelevant

Reactie 2: "Dat en ze toon met haar continue reactie op Xbox nieuws geen marktleiders mentaliteit te hebben maar dat ze een volger is. " -1, ongewenst

Reactie 3: ..."De aggressieve toon is juist wat hen punten oplevert, " +1, on-topic

Reactie 4: ".... het lijkt wel of sony wacht op een press release van MS en dan pas een optie die "beter" is presenteerd." +1, on-topic

Oftewel, Sony-kritisch krijgt Ongewenst, off-topic of irrelevant en zodra het pro-Sony wordt is het ineens on-topic... Maar volgens mijn zijn ze alle vier even on-topic, danwel off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalden
  • Niet online

Yalden

Life's what you make it

Topicstarter
Tijmen007 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 19:40:
Ik kom ook vaak genoeg reacties tegen die helemaal niet off topic zijn, maar wel afwijkend van de rest. Wat scheelt is om reacties van -1 ook standaard zichtbaar te maken, dan zie je pas hoe krom het soms gaat. Sure, nadat er een heleboel mensen gemod hebben wordt het misschien weer 0.

Ikzelf zou liever gewoon mods willen of een positief feedback systeem (+1, of wat dan ook), te vaak laten mensen zich leiden door hun mening of iets relevant is of niet. De mods filteren de troep er wel uit, die weten ten minste waar ze mee bezig zijn... hoop ik dan.

Vervelende berichten verwijder je (ja dat kan ook weer een discussie op zich worden), afwijkende berichten laat je maar in zijn waarde, jammer dat niet iedereen zoals jij is/denkt.

...
Mee eens! plus 1! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Als er niet goed word gemod in FP artikelen dan kun je daar over terecht in het mismodtopic zie onderstaande link.( de eerste link)
Geef dan even de linkjes naar de reacties waarin niet juist is gemod en waarom je dit vind en we kijken er naar en waar nodig kunnen we ze corrigeren met alle mods die in het topic aanwezig zijn.
En als er echt grove fouten worden gemaakt door personen dan kunnen de power mods waar nodig altijd ingrijpen.
Sowieso blijkt keer op keer dat bij onderwerpen als de PS4 of xbox one of AMD/Intel of MS/APPLE er mensen zijn die het moeilijker vinden om dan zonder mening te modden, dus het is goed dat je ze aankaart in het topic want samen zien we meer dan alleen zeg ik altijd maar :) !

Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII

Als je meer een discussie wilt over wat er anders zou moeten in het mod systeem of als je idee-en hebt past dat weer meer in dit topic thuis.

Evaluatie topic: revisie moderatiesysteem

Succes!

[ Voor 29% gewijzigd door pino85 op 08-08-2013 22:18 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen007
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:35
[b]Yalden schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 19:44:[/b
Oftewel, Sony-kritisch krijgt Ongewenst, off-topic of irrelevant en zodra het pro-Sony wordt is het ineens on-topic... Maar volgens mijn zijn ze alle vier even on-topic, danwel off-topic
Ik denk dat niemand dat durft te ontkennen, maar ik snap ook wel de meerwaarde van een publiek moderatie systeem. Helaas zijn er mensen die geloven in een negatieve aanpak. Je kan mensen belonen of straffen. Belonen werkt naar mijn mening beter dan afstraffen, genoeg artikelen die dit vlak ook bestuderen. Google maar eens "Reward versus punishment". Ze zullen bij de redactie misschien iets te goedgelovig zijn?

We hebben nu wel genoeg 'Samsung vs Apple' en 'AMD vs Intel' discussies gehad om te concluderen dat mensen over het algemeen niet goed in staat zijn een objectief oordeel te vellen over andermans zijn mening. Ook al staat het dik onder het nummer waarvoor het dient (0 offtopic / irrelevant, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalden
  • Niet online

Yalden

Life's what you make it

Topicstarter
Hoi Pino,

dankjewel...

Eigenlijk allebei maar vooral geen van beide... Ik wou vooral eigenlijk gewoon even laten horen dat ik me er een beetje aan stoor en dat vond ik wel een Eigen topicje waard. Bij deze mijn excuses mocht dat eigenlijk ongewenst zijn. Verder ga ik nu gewoon weer even van mijn te korte avond genieten... Nogmaals dank! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:54

rob_erwt

What does this button do?

Dit pas beter in TMF, dus ik geef hem even een schopje. :)

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
de schuld ligt natuurlijk bij facebook, met hun like... Je kunt het de mensen niet kwalijk nemen dat ze het modsysteem ook zo gebruiken. Het is overigens heel natuurlijk dat je een gelijke mening hoger zult waarderen, dan een mening die compleet van jouw mening afwijkt. Hoe serieuzer iemand het systeem neemt, hoe beter hij zijn best zal doen om echt eerlijk te modden. Maar 100% neutraal kun je alleen zijn als je ergens geen mening over hebt, maar dan is weer het gevaar dat je te weinig kennis over het onderwerp hebt voor een goede weging.

Voorbeeld:
In een onderwerp over de iphone
Reactie 1: "ik vind een iPhone niets, want Apple beveiligt teveel"
Reactie 2: "een iPhone is super, want Apple zorgt tenminste voor goede beveiliging"

Allebei simpele oneliners, maar ik kan me zo voorstellen dat je als iPhone-gebruiker meer hebt met de 2e reactie, dan met de 1e reactie. Nu is een oneliner nog wel neutraal te modden. Maar stel nu dat het om een uitgebreide reactie gaat met goede onderbouwing van de oneliner. Genoeg voor een +1 of +2. Je eigen mening zal net het tikje geven om een bericht +1 of +2 te maken.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Pagina: 1