Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
In mijn nieuwe woning zijn de meters niet zeer toegankelijk te noemen, echter wil ik wel dagelijks de standen opnemen. (Elektra en gas via een deurtje aan de buitenzijde van de woning, stadswarmte in een keukenkastje en water in een hokje naast de WC).
Nu dacht ik aan iets soortgelijks als Ajan heeft gedaan (link), echter dan met drie webcams die op een hub achter de router hangen.
Ik wil op dit moment gewoon de goedkoopste webcams gebruiken en gebruik maken van usb verlengkabels, voor de watermeter heb ik geen verlengkabel nodig, de router bevind zich in dezelfde ruimte, stadswarmte heeft een kabeltje van ongeveer 2 meter nodig, en naar de elektrameter is er een kabel van bijna 10 meter nodig (uit het zicht). Nu vraag ik me af of dit enigsinds zou werken.
Ik heb gelezen dat mijn router hubs accepteert, maar zou een cam nog werken als er 10 meter kabel tussen zit en de bus deelt met twee andere cams (hub met netvoeding, die ik aanzet als ik de standen opneem, wordt kaku oid :*) ) ?

Bij voorbaat dank !

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik denk het wel. maar je hub moet wel in staat zijn om de usb door te kunnen geven e.g. shareport op dlink

Kijk ook eens naar oplossingen als
Youless pulsteller/elektriciteitsmeter
http://gathering.tweakers...mId[]=71&keyword=p1+poort

Iperf

Verwijderd

Tot zover ik weet, kan je tot vijf meter een USB apparaat aansluiten op je pc. Dus voor die 10 meter heb je dan een probleem.

Laatst hoorde ik, dat bij de aldi webcams te koop waren voor 50 EUR per stuk, inclusief wifi en nightshot. Geen idee of dat de aldi is, het kan ook bijvoorbeeld de lidl zijn geweest.

Is zo'n netwerk-wifi-webcam een betere oplossing voor jou? Die kan je eventueel foto's op bepaalde tijdstippen maken en dat naar je mailen.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Fish, de Youless is op dit moment geen optie (budgetair gezien) en mijn meters hebben geen p1 poort.
EnergiebewustZL, hier strooit het budget helaas ook roet in het eten, en de foto optie zou mooi zijn maar is volgensmij softwarematig ook realiseerbaar.

Ik denk dat ik gewoon de goedkoopste cam met lampje zoek en er 10 meter kabel aan hang om te kijken wat het doet :)

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:30
Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 01:53:

Laatst hoorde ik, dat bij de aldi webcams te koop waren voor 50 EUR per stuk, inclusief wifi en nightshot. Geen idee of dat de aldi is, het kan ook bijvoorbeeld de lidl zijn geweest.

Succes!
Het was bij de Aldi, een Maginon. Voor het geld niet slecht. Misschien hebben ze er ergens nog eentje maar het is alweer een tijdje geleden dat ik hem kocht, half mei.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

• Bezuiniger
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:21
10m is voor USB geen probleem, maar je moet een actieve verlengkabel gebruiken. Zie bijv. http://nl.startech.com/Ka...Verlengkabel~USB3AAEXT10M

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik geloof niet dat die kabel in het budget gaat passen :P
Met een (powered) usb hub halverwege kom je een heel eind.
Let met webcams wel op dat als ze IR verlichting hebben dat een teller onleesbaar kan worden vanwege het geconcentreerde licht op een glaasje.
Bijlichten met een ledlampje werkt beter en dan kan je webcams zonder IR kiezen.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

Verwijderd

Topicstarter
Speedy-Andre schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 11:46:
Ik geloof niet dat die kabel in het budget gaat passen :P
Met een (powered) usb hub halverwege kom je een heel eind.
Let met webcams wel op dat als ze IR verlichting hebben dat een teller onleesbaar kan worden vanwege het geconcentreerde licht op een glaasje.
Bijlichten met een ledlampje werkt beter en dan kan je webcams zonder IR kiezen.
Heh, dat heb je goed gezien. Voor de prijs van zo'n kabel zou er ook een youless kunnen komen ja.
Ik heb een instructable gezien waarbij een usb kabel verlengd wordt met een 4 aderige telefoonkabel, ik ga dat gewoon proberen en kijken of dat op 10 meter een leesbaar beeld oplevert, anders 2x 5 meter met een powered hub ertussen en kijken of dat het gewenste resultaat geeft.
Qua cam ben ik er al uit, het wordt een 'spotlight' die te verkrijgen is voor een tientje, heeft led lampjes en een belabberd beeld (zolang ik de cijfertjes kan zien ben ik tevreden).

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:15
Kun je niet goedkoper zelf een puls tellertje in elkaar prutsen of heeft jouw meter geen knipperende ledjes.
Uhmm wat voor meters heb je?
Heb je niet toevallig een oud telefoon (met camera) ding met wifi of bluetooth kun je misschien laten snapshotten met een beetje software.
edit:
Of een ancient laptop met camera waar bijv lcd stuk is

[ Voor 12% gewijzigd door EnderQ op 03-08-2013 11:58 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je kan altijd voor die china-market netwerk varianten gaan, heb je al rond 20-30euro, aantal zijn zelf op afstand te besturen en wifi ondersteuning.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
EnderQ schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 11:56:
Kun je niet goedkoper zelf een puls tellertje in elkaar prutsen of heeft jouw meter geen knipperende ledjes.
Uhmm wat voor meters heb je?
Heb je niet toevallig een oud telefoon (met camera) ding met wifi of bluetooth kun je misschien laten snapshotten met een beetje software.
edit:
Of een ancient laptop met camera waar bijv lcd stuk is
Mijn meters zijn behoorlijk oud, en ik wou voor schakelbare webcams gaan om ze alleen aan te laten zijn wanneer ik het wil en zo de kWh's laag te houden (bijv. 2 hubs en 3 cams continue aan, zal toch richting de 15W gaan denk ik).

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:15
Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 12:01:
[...]

Mijn meters zijn behoorlijk oud, en ik wou voor schakelbare webcams gaan om ze alleen aan te laten zijn wanneer ik het wil en zo de kWh's laag te houden (bijv. 2 hubs en 3 cams continue aan, zal toch richting de 15W gaan denk ik).
Dus geen knipperende ledjes? edit:Oh alleen het power argument voor de pulse teller continu aan ja die zou erg laag kunnen zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door EnderQ op 03-08-2013 12:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Elektra
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads7/51fcda3985baa/51fcda38cd841-2013-07-02_14.01.25.thumb.jpg

Water
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads7/51fcda51699c9/51fcda50b608c-2013-07-02_14.05.07.thumb.jpg

Stadswarmte
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads7/51fcda68944d2/51fcda67f18d7-2013-07-03_11.47.24.thumb.jpg

Ik doe er trouwens behoorlijk veel aan om het verbruik zo laag mogelijk te krijgen (zie de vorderingen maar in de 'Wat is jouw actuele energieverbruik?' reeks, dus het liefst hang ik er geen oude telefoon of laptop aan om een paar cijfertjes te weten te komen :)

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:55

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Als iemand een werkende OCR oplossing heeft houd ik me aanbevolen :) Geen last van cumulatieve fouten, fantastisch!
1x per dag een foto van alle meters zou genoeg moeten zijn om zinvolle logging te doen.
USB en ethernet is hotpluggable dus met een tijdschakelaar kan je ze uitzetten als ze niet nodig zijn. Ook kunnen sommige servers en laptops softwarematig USB poorten uitzetten (veiligheids- en powersavefeature).

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Verwijderd

PeterZ(on) schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 07:02:
[...]

Het was bij de Aldi, een Maginon. Voor het geld niet slecht. Misschien hebben ze er ergens nog eentje maar het is alweer een tijdje geleden dat ik hem kocht, half mei.
Prima. Dank je wel.

Daar ga ik dan eens voor kijken de volgende maand. :)

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Proton_ schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 18:27:
1x per dag een foto van alle meters zou genoeg moeten zijn om zinvolle logging te doen.
Dat klopt. Maar je weet dan nog steeds niet wélk apparaat hoeveel energie verbruikt. Met een YouLess kun je inzichtelijk maken hoe vaak en hoe lang je koelkast aan slaat of je CV-pomp. Op die manier kun je ook iets aan deze verbruikers doen. Wanneer je enkel de totalen bekijkt kun je dat niet en weet je niet waar je een besparing op kunt behalen.

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:30
Volgens mij meet YouLess geen individuele apparaten maar alleen het totale verbruik. Met Plugwise kun je wel individuele apparaten monitoren. Maar met een simpele verbruiksmeter uit de bouwmarkt kun je ook zien wat een bepaald apparaat verbruikt.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Verwijderd

Bijvoorbeeld
Afbeeldingslocatie: http://www.electriciteitswinkel.nl/files/images/1721.jpg

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@peterzon: dat klopt. Maar als je de scripts van -LA- draait dan kun je wel heel duidelijk zien welke pieken welk apparaat is. Zo kan ik prima mijn koelkast en mijn CV ontdekken, alsook de vaatwasser, de waterkoker (als die tenminste gevuld is met water), de wasmachine en de stofzuiger. Wanneer je de pieken weet en meet kun je ook het verbruik over langere tijd berekenen. Aan de hand daarvan kun je de apparatuur vervangen, mocht dat rendabel en mogelijk zijn.

Wil je echt per apparaat meten dan moet je inderdaad een andere oplossing hebben, zoals hierboven.
Pagina: 1