Ik heb vernomen van anderen dat het dit jaar echt geen doen was op de Gamescom, of je moet bv een perspas hebben gehad, wat hun er van vonden:
- Te lange wachtrijen bij veel games( en dan hebben ze het niet over 1 uur maar langere tijden)
- Sardien in blikje gevoel
- Warm/zweterig door de hoeveelheid mensen op elkaar.
- Te veel mensen voor de oppervlakte, het leek alsof de organisatie helemaal geen rekening had gehouden met deze bezoekers aantallen, wat ik wel erg vreemd vind maar goed.
- Op bepaalde punten slecht georganiseerd en slecht geanticipeerd, zoals iemand hier boven al aangaf
Ik denk dat de Gamescom gewoon weg te veel bezoekers trekt, dit is al paar jaar geleden ingezet en dit jaar was het ook wel extreem maar toch, ik denk dat ze of wat strenger moeten gaan zijn in het aantal mensen dat ze per dag gaan binnen laten of dat ze moeten uitbreiden zodat alles nog meer verspreid staat en meer consoles etc neer zetten zodat de wachtrijen ook wat kunnen worden terug gedrongen, zodat er meer een balans is.. en zo zijn er nog veel meer puntjes natuurlijk wat je kan doen. In hoeverre bepaalde zaken haalbaar zijn weet ik niet natuurlijk.
Ik denk dat dit jaar evenementen zoals First look ook dit probleem kunnen gaan ondervinden, zeker nu ze met tweakers samenwerken zal denk ik resulteren in dat je veel meer mensen bereikt en gezien de reacties van mensen die er al vaker zijn geweest, je hebt min of meer het zelfde verhaal als hier boven( mits je geen vip pasje hebt die in paar uur altijd uitverkocht zijn).
Wat je wel kan stellen is dat het positief blijft dat de evenementen in Europa zoal de gamscom of first look in ons landje groter worden maar er zitten ook nadelen aan, dit soort evenementen moeten wel mee groeien kwa bv oppervlakte( meer ruimte) in mijn ogen en dus betere spreiding, en meer consoles etc waar mensen op kunnen gamen.
Geld willen verdienen dat is geen probleem, sterker nog dat is belangrijk maar ik ben van mening als het echt te nadele gaat voor veel mensen aan hun ervaring die ze hebben dan moet er toch echt naar worden gekeken.
Ach ja ik draaf wel wat door maar goed ,over de gamescom ik ben hoe dan ook blij dat ik deze keer niet ben gegaan als ik de reacties hoor en lees op internet.
Wie weet volgend jaar weer wel maar dan zal de organisatie wel echt op bepaalde punten grotere stappen moeten gaan maken, het moet wel leuk blijven natuurlijk.
[
Voor 13% gewijzigd door
pino85 op 23-08-2013 16:34
]