Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Miek
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 16-07 09:16
Gamescom, het grootste game-event van Europa. Vorig jaar kwamen er 275.000 mensen op af! Geheel gewijd aan computergames. Er staan ontwikkelaars die hun nieuwste games presenteren, maar er is ook de mogelijkheid om zelf games te spelen op verschillende stands. Ook gamehardware en andere interessante gamegerelateerde zaken ontbreken niet!
En het oog wil ook wat: mooie vrouwen zijn er ook als ik de filmpjes zo bekijk. Altijd goed! 8)

Ik ben me nog aan het oriënteren wat betreft deze beurs en of ik er wel of niet heen zal gaan deze zomer, daarom wil ik graag van jullie een aantal dingen weten:
  1. Zijn jullie al eerder om Gamescom geweest en zo ja, kun/wil je wat vertellen over je ervaringen? Op welke manier ben je naar Keulen gegaan? Waar heb je overnacht? Hoe vond je het event zelf? Was het voor herhaling vatbaar? Was het een duur uitje? Zou je het aan of afraden aan mede-gamers van het forum?
  2. Wie gaat er dit jaar zeker heen? Wie gaat er misschien heen?
  3. Wie heeft iets anders te delen, waarvan hij/zij denkt dat het relevant is voor dit topic. Dus te maken heeft met Gamescom in het algemeen of de komende editie van 2012 in het bijzonder!
Dan verder hier nog wat linkjes met filmpjes en informatie! Geniet ervan :+
Officiële trailer voor Gamescom 2012:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Xja77qo51DA]

Duits, erg grappig filmpje van stel gekken van Giga.de met hun indruk van Gamescom 2011:

Schijnbaar was het organisatorisch allemaal nog niet zo heel goed geregeld in 2011, getuige dit filmpje:

Officiële homepage van het event in het Engels:
http://www.gamescom-cologne.com/en/gamescom/home/index.php

Engelse wikipedia pagina met algemene informatie over Gamescom:
http://en.wikipedia.org/wiki/Gamescom

Ik ben benieuwd naar de reacties!

[Voor 8% gewijzigd door Miek op 11-07-2012 09:57]

• Multensor
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 09-08 01:32
1 Ik ben vorig jaar met 3 vrienden met de auto geweest. Dit is makkelijk te doen. We gingen op donderdag en vrijdag (wat ideaal was ivm drukte in het weekend). Het was nu trouwens nog steeds heel druk maar het was niets vergeleken met het weekend voor zover ik begreep. We hebben geslapen in een IBIS hotel een stukje richting het vliegveld (10 mins rijden vanaf messe). Het event zelf is leuk om een keer mee te maken, maar om spellen te spelen moet je bijna altijd minstens een uur in de rij gaan staan (hadden wij geen zin in en zijn dus alleen maar dota2 matches gaan kijken:P). Als uitje is het best goedkoop, de kaartjes kostte bijna niets en het hotel was ook niet zo duur. Ik zou het zeker aanraden om een keertje te gaan. Het is toch een beleving en als je games leuk vind vermaak je je echt wel. En zo niet kan je altijd gewoon matches gaan kijken :P

2 Ik ga niet

3 Nee sorry

[Voor 24% gewijzigd door Multensor op 11-07-2012 09:47]

erhmm.

• Koldur
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 08:29

Koldur

Virtual Boy

Vorig jaar zelf ook daar geweest, op een zaterdag. Dat was echt een drama! Zo druk dat je soms niet eens van hal tot hal kon komen.
De opzet op zich was goed, maar simpelweg te veel mensen voor de ruimtes. Was er relatief op tijd, dus kon toen nog wat makkelijker rondlopen, op dat moment kon ik er wel echt van genieten, een half uur later was dat over en werden de eerste mensen afgevoerd per ambulance.
Als Nintendo er dit jaar bij was geweest had ik op een donderdag of vrijdag willen gaan, maar een zaterdag en ook zondag zou ik persoonlijk niet meer doen (misschien dat nu juist die andere dagen drukker worden omdat meer mensen zoals ik denken, je weet het niet ;)).
Mensen waren er vrij vriendelijk en behulpzaam. Wat mij tegenviel is de hoeveelheid Duitstalige informatie en vertegenwoordigers, had het wat Engelser verwacht.

i5 4670K @4Ghz 1.13v, Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, Asus Z87-A, GTX680-DC2O-2GD5, 2x4GB DDR3 1600Mhz, Crucial M550 256GB SSD, 1.5TB Samsung HD

• rgras
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Gewoon even wat perskaarten voor de woensdag regelen, dan kan je rustig alles bekijken.

[Voor 4% gewijzigd door rgras op 11-07-2012 10:10]

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

2 jaar geleden een weekend geweest en daar overnacht op de speciaal opgerichte camping (http://www.gamescomcamp.de/). Met de trein is het heel gemakkelijk bereikbaar: HST tot in Keulen, dan gewoonweg over de brug wandelen en je bent er. Qua prijs valt dat heel goed mee eigenlijk.
Als je gaat tijdens het weekend: Neem een handheld console mee, en als het een nieuwe generatie console is (3ds, psvita): Neem extra batterijen mee, je gaat LANG aanschuiven voor populaire games. Op 2 dagen had ik 10 uur speeltijd bij in Dragon Quest 9 :p.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 17:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vorig jaar geweest, half uur voor de 'grote sluiting' nog binnen gekomen (is nog op het nieuws geweest). Kosten waren benzine (lang ritje), entree en wat eten, totaal zeker niet zo duur. Parkeren was een bizar drama, uiteindelijk gekozen om de brug door te rijden en in keulen zelf plekje te zoeken, met toeval een straatje gevonden op 100m van de 'loopbrug' (met die slotjes aan het hek) en voor 5 euro ofzo hele dag gestaan.

Dit jaar weer, maar nu 2 dagen, eerste dag gewoon naar Keulen en 2de dag naar de Gamescom. Ik ga nergens in de rij staan, zoals die urenlange rijen bij CoD/BF3 en Fifa, meekijken vond ik al genoeg. En natuurlijk mijn Impy testen op de autobahn, 200 moet makkelijk haalbaar zijn :P

Staan wel wat grote jongens op het programma (Fifa, GW2, FF14, hopelijk Superstars, BL2 etc), maar hoorde dat mogelijk Blizzard zelfs zou komen?

En tip, ga niet haasten, ga niet gericht naar games of boots, geniet en rustig aan.

[Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 11-07-2012 11:02]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• mauwz
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 10-08 14:05
Ik ben wel van plan om erheen te gaan dit jaar (voor het eerst). Ik vraag me af of het lastig is om perskaarten te krijgen, aangezien het zojuist door iemand hierboven genoemd is. Anders ga ik gewoon op donderdag denk ik, dan schijnt het niet topdrukte te zijn zoals in het weekend.

• Miek
Wellicht kunnen we aanbieden een stukje te schrijven n.a.v. onze ervaringen voor op de frontpage van Tweakers.net. Dat zou toch wel wat perskaarten waard zijn lijkt me! 8)7

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Miek schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:33:
Wellicht kunnen we aanbieden een stukje te schrijven n.a.v. onze ervaringen voor op de frontpage van Tweakers.net. Dat zou toch wel wat perskaarten waard zijn lijkt me! 8)7
Mag aannemen dat T.net zelf wel wat mensen erheen stuurt?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Miek
SinergyX schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:37:
[...]

Mag aannemen dat T.net zelf wel wat mensen erheen stuurt?
Volgens mij wel voor filmreportages van games, maar ik kan bijvoorbeeld geen geschreven verslagen of reviews vinden van Gamescom 2009/2010 of 2011 als ik de zoekfuncties gebruik.
Misschien hebben jullie meer zoek-expertise?! _/-\o_

• Postius
  • Registratie: september 2006
  • Nu online
Ga op de eerste dag na de persdag. Serieus anders ga je dood.

Ik ben vorig jaar geweest (toen het moeilijk druk was) en mijn vriendin en ik waren er dus op donderdag geloof ik. Zo rustig! Heel die beurs rustig afgelopen, gewoon normale tot weinig drukte. Je moet alleen niet erheen gaan om games te spelen dat gaat je niet lukken (in ieder geval niet de populaire, de minder bekende kan je prima doen).

En nee er zijn geen lekkere wijven :-p. Als ze er zijn zie je ze toch niet omdat er een firewall van puisterige maagden omheen staat foto's te maken.

Als je niet op de rustige dag gaat kan ik het je niet aanraden. OVernachting gewoon een hotel in de buurt. Was prima te doen niet al te duur (minder dan 100€).

Neem eten en drinken mee, want is daar stervensduur. VOor de rest is het een leuk evenement om mensen en gewoon dingen te kijken. Je kan er niet echt gamen maar dat was imo ook niet echt relevant, minder bekende titels kan je goed spelen (vorig jaar bv space marine booth was bijna leeg). Ook zie je goed welke uitgevers en games populair zijn en welke niet.

Overigens was ik al op vakantie in duitsland en wij gingen met de auto. Prima parkeren daar en vrij goedkoop dus dat is geen probleem.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Miek schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:40:
Volgens mij wel voor filmreportages van games, maar ik kan bijvoorbeeld geen geschreven verslagen of reviews vinden van Gamescom 2009/2010 of 2011 als ik de zoekfuncties gebruik.
Zijn er afaik ook niet, ergens logisch want 90% van die games komen later uit en krijgen dan een complete review van T.net.
Postius schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:09:
Neem eten en drinken mee, want is daar stervensduur. VOor de rest is het een leuk evenement om mensen en gewoon dingen te kijken. Je kan er niet echt gamen maar dat was imo ook niet echt relevant, minder bekende titels kan je goed spelen (vorig jaar bv space marine booth was bijna leeg). Ook zie je goed welke uitgevers en games populair zijn en welke niet.
Vond ik enigzins meevallen, dat binnenplaatje was redelijk te betalen (niet veel duurder dan op ander groot festival of zelfs op scheveningen :P), alleen die grote eet-ruimte binnen was wat aan de prijzige kant.

[Voor 42% gewijzigd door SinergyX op 11-07-2012 16:26]

• w4v3g0d
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 26-07 15:39
[...]

net zoals ze bij de E3 hebben gedaan, toen hebben ze daar ook 2 reporters+cameraploeg heen gestuurd en toen kwam er elke volgende dag vanaf de E3 een nieuwe video op tweakers.net!

Dat zou ik graag weer willen zien alleen dit keer in een review achtig formaat.
Dat je bijv. per game/onderwerp/genre oid. een pagina hebt en dat in review format hebt :)

*dat zou geweldig zijn*

ontopic:

1. Nee ik ben er nog nooit geweest!
2. Ja ik ben er wel van plan heen te gaan in de toekomst (dit jaar gaat niet meer lukken vanwege geldgebrek en niet meewerkende ouders etc. *usual stuff* *first world problems* )
3. Wat ik wel mee kan geven van andere soortgelijke evenementen is dat je idd niet moet haasten en gewoon lekker wat rond moet gaan strunen ipv. heel gericht gaan jagen op een beetje gameplay van bijv. CoD BO2 oid.
Dat kan namelijk je gehele uitje verpesten en dat is echt NIET leuk!
Postius schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:09:

En nee er zijn geen lekkere wijven :-p. Als ze er zijn zie je ze toch niet omdat er een firewall van puisterige maagden omheen staat foto's te maken.
love dat _/-\o_ _O-
Jah dat ken ik xD

[Voor 11% gewijzigd door w4v3g0d op 11-07-2012 16:35]

• rgras
  • Niet online
1. Ja. Ben er onder de noemer van 'pers-uitje' heen geweest. An sich is alleen de persdag interessant aangezien het dan rustig is. Op de overige dagen is het te druk om echt plezier te beleven, tenzij je ervan houdt om in de wachtrij te staan. Ik zou dan ook iedereen afraden om erheen te gaan, tenzij je een perskaart weet te bemachtigen. Als je toch wilt gaan zou ik voor de donderdag kiezen, dat is na woensdag de meest rustige dag.
2. Dit jaar niet.
3. Bratwurst!

Om jullie nog even een idee te geven van de drukte, deze foto is genomen op de vrijdag (wat een stuk rustiger was dan het weekend): http://dl.dropbox.com/u/8618385/IMAG0359.jpg

• Miek
rgras schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 10:09:
Gewoon even wat perskaarten voor de woensdag regelen, dan kan je rustig alles bekijken.
Ik ben toch wel erg benieuwd, hoe ik dat "even" zou kunnen regelen. Met nul en generlei connectie met die pers, voor zover ik weet :)

• rgras
  • Niet online
Dan wordt het inderdaad erg lastig. Zodra je verbonden bent met een site die af en toe wat games-gerelateerd post kan je over het algemeen met succes je als pers inschrijven voor Gamescom.

• BinaryRun
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 06-08 13:28
Ik zit eraan te denken om Donderdag te gaan. De trein vanuit Arnhem kost dan +/- €27 retour (i.p.v. 35+ op vrijdag & 50+ op zaterdag) en het is een stuk rustiger. Het zou dan wel mijn eerste gamescon zijn en ik ga waarschijnlijk alleen dus heeft iemand nog tips?

• ninc
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 12:43
1) Ben 2 keer naar Gamescom geweest, in 2010 en 2011, allebei op zaterdag. Wij waren iedere keer met de auto geweest, en in 2010 kon je rustig parkeren en naar binnen komen was makkelijk en helemaal niet druk. Geen games kunnen spelen, omdat de demostands erg druk bevolkt waren.

2011 daarentegen heb ik dezelfde ervaring als SinergyX. Parkeren was overvol en we werden van hot naar her gestuurd om uiteindelijk een parkeerplaats te vinden een paar blokken verderop. Moesten ongeveer een 20 minuten lopen om er te komen.
We hebben daar zeker een uur moeten staan wachten bij de ingang om binnen te komen, en naderhand hadden wij gelezen dat wij een van de laatsten waren die in de middag nog binnen werden gelaten.

Wij waren met 5 man in de auto gegaan, is altijd lachen om onderweg nog wat met de Duitsers te flauwekullen in de file.

Dus als je op zaterdag gaat: zorg dat je er vroeg bent, dat scheelt al veel, en als het kan ga dan liever niet op een zaterdag.

2) Misschien dat ik dit jaar ga, maar ben nog niet zeker. Wij gingen eigenlijk alleen voor Guild Wars 2, en aangezien deze binnenkort gereleased wordt, dan is de motivatie al wat minder. ;)

3) Eten en drinken viel wel mee, vond het niet superduur, maar bereid je wel voor dat je niet voor 1 euro klaar bent op een dag. Duits spreken is niet altijd nodig, zo probeerde ik in mijn beste Duits iets te vragen, antwoordde het meisje gewoon droog in het Nederlands. :P

• pollo
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 01-01-2015
Ik schrijf (p)reviews voor een internationale site waarvoor ik verder geen reclame zal maken ;) en daarvoor schreef ik voor FOK!Games. Ga daarom al jaren naar de Gamescom en in het verleden ook al een paar keer naar de GamesConvention in Leipzig geweest.

1) Met de trein. Vanaf mijn woonplaats naar Keulen met de ICE kost 38 euro (retour) - boeken via NS HiSpeed. Ik overnacht in een (backpackers/budget) hotel, moet je wel vroeg genoeg van te voren boeken! Vorig jaar boekte ik eind juni en dat was toen vroeg genoeg, dit jaar was het Station Hostel http://www.hostel-cologne.de/home.php (goedkoop en lekker dichtbij station en beurs + gratis wifi/internet in de lounge) half juni al helemaal vol. Zit nu in het centrum maar volgens mij ben je nu al veel te laat voor iets onder de 150 euro per nacht tenzij je vele kilometers buiten Keulen gaat zitten. Er is ook een speciale camping maar of je daar aan slapen toekomt vraag ik me af. :P

De beurs is wel aan te raden als je de nieuwste games wil zien voor ze uit zijn en posters/keychains/stickers wil scoren. Probeer wel vroeg aanwezig te zijn want aangezien het een consumentenbeurs is, word je later op de dag overspoeld door Duitse pubers die alles wat gratis is weggraaien, voordringen in alle rijen door onder touwen door te kruipen en gewoon bruut iedereen onder de 60 kilo omver te duwen.

Toegang tot de Business Area is voor mij een zegen, en een must. Zonder dat zou ik persoonlijk niet gaan. Ik loop natuurlijk ook wel de hallen af om trailers te kijken en als het kan hands-on ervaring te krijgen, maar na een uurtje in de herrie en hitte is het echt geweldig om even in alle rust en koelte weer op adem te kunnen komen. Bovendien kun je daar rustig met developers praten zonder over de muziek/geweersalvo's/motorgeluiden heen te hoeven schreeuwen. Oordopjes zijn in de hallen geen overbodige luxe.

2) Absoluut.

3) Paar dingetjes nog, sommige waarschijnlijk overbodig ;)
- Internet (wifi) kost 8 euro per uur! Dus zorg voor een goedkoop abonnement met veel dataverkeer incl buitenland of koop ter plekke een prepaid simmetje ofzo als je van plan bent veel online te zijn.
- Als je met de auto gaat, hou er rekening mee dat Keulen een milieuzonestad is. Je kan prima tot bij de beurs komen, maar je hotel of nog even wat drinken in de stad kan problematisch worden zonder speciale sticker. Regel die dus van te voren.
- Er staan allerlei stands met eten en drinken, niet echt goedkoop en niet echt gezond (mocht dat je iets kunnen schelen). Het zelfbedieningsrestaurant bij hal 8 is beter te doen maar stervensdruk rond lunchtijd, ga daar dus om 10 uur of 15 uur heen en niet om 12 uur. Als je een plastic flesje water meeneemt kun je die de hele dag gratis bijvullen bij watertappunten.
- Check de lineups van de publishers die komen (nog lang niet allemaal bekendgemaakt, hou de nieuwssites en perspublicaties van je favoriete games in de gaten) en bedenk van te voren waar je echt heel graag heen wil, zoek uit in welke hal dat is en ga daar 's morgens vroeg meteen in de rij staan (die dan nog kort is). De rest van de dag kan je dan nog wat rondsjouwen en eventueel nog een of twee games spelen. Ga je eerst uitgebreid rondkijken wat er is en dan pas een keuze maken dan sta je de rest van de dag alleen maar in rijen en kom je nergens meer aan toe.
- Neem een handheld (of een boek/tijdschrift/Rubik's cube/pak kaarten ;) ) mee voor in de wachtrij, die kunnen makkelijk oplopen tot een paar uur... Wat ik soms ook zie is van de opklapbare stoeltjes zodat je in de rij kan zitten. Moet je dan wel de hele dag meesjouwen natuurlijk...
- Trek stevige, comfortable schoenen aan. Je gaat echt tig kilometers lopen en er wordt tig keer op je tenen gestampt. Met sandalen of teenslippers wordt het niks ;)
- Als je op goodies geilt, check dan zodra je in Duitsland bent een boekhandel en blader wat gametijdschriften door. Er zijn er altijd een paar die een speciaal Gamescom-boekje hebben met bonnen voor gratis t-shirts/opblaaszwaarden en dergelijke. Koop die, dan hoef je er niet om te vechten/bedelen/uitsloven. :P

• Verstekbakker
  • Niet online
Weinig animo op GoT, terwijl het toch eigenlijk vlakbij over de grens is...

Ik ben nog nooit geweest, heb een studentenkaart gekocht voor de donderdag (€6,50) en ik hoop dat mijn oldtimer de rit volhoudt. Gelukkig heb ik ANWB Europaservice en is het (voor mij) maar een uurtje rijden.

[Voor 3% gewijzigd door Verstekbakker op 10-08-2012 02:07]

• Wilbert de Vries
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 07:17

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
[...]

Snif... http://tweakers.net/archieven/tag/gamescom+2011

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Ik zal er niet heengaan, maar ben wel heel benieuwd wat er allemaal te zien is van Rome 2 en Company of Heroes 2 :)

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'" -Isaac Asimov

• Quantor
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Ik ga ook op donderdag en eigenlijk alleen maar omdat ik de avond ervoor uitgeloot ben voor de party van Wargaming (World of Tanks). Dus hotel geboekt en donderdag naar Gamescon, ben wel benieuwd maar als het niets is ben ik ook zo weer weg :)

\o/

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verstekbakker schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 02:05:
Weinig animo op GoT, terwijl het toch eigenlijk vlakbij over de grens is...

Ik ben nog nooit geweest, heb een studentenkaart gekocht voor de donderdag (€6,50) en ik hoop dat mijn oldtimer de rit volhoudt. Gelukkig heb ik ANWB Europaservice en is het (voor mij) maar een uurtje rijden.
Vorig jaar was ook niet zo populair, T.net had wel de special maar had niet bepaald veel aandacht op het forum zelf.

• SythAdmin
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 02-10-2018

SythAdmin

Insanity by proxy

Gilraen, lintesir en ik zelf gaan er wel naartoe. Maken er een lang weekend van, ben heel erg benieuwd of het wat is allemaal. En als het tegenvalt dan is er in Keulen vast genoeg te doen :)

• Zethiel
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 16:59
1 : Ja in 2010 en 2011, steeds 1 dag en met de auto vanuit Groningen is het een beste rit, maar wel erg leuk met een groepje.
Het was beide keren een leuk event en niet eens zo heel prijzig (behalve eten en drinken), dus ik zou het zeker aanraden als je zit te twijfelen.

2 : Ik ga dit jaar ook weer heen, ik ga met 2/3 vrienden en eenmaal daar ontmoeten we nog een andere groepje vrienden, dus dat belooft wat :)

3 : Vorig jaar een paar filmpjes op Gamescom gemaakt en was van plan dat dit jaar weer te doen, als er wat leuks uitkomt post ik ze hier wel (als ik daarvoor toestemming krijg).

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233

• DarthDavy
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 26-06 11:29

DarthDavy

Excellent!

Ik ben er in 2009 geweest, op donderdag. Heel fijn om zo'n grote gamesbeurs dicht bij huis te hebben: alle grote namen waren toen aanwezig. Blizzard had er Diablo III en Starcraft 2 te spelen. Ik was er ook voornamelijk om SWTOR te zien (niet speelbaar) en de eerste Dragon Age te spelen (EA). Bij Sony was er Heavy Rain en God of War III te spelen.

Echt alle grote game namen van dat jaar en 2010/11 waren er. Ik vond het toen zelfs voor een donderdag al heel druk. En Duitse pubers zijn niet van de meest vriendelijke personen op de wereld. De mensen op de standen waren dan wel weer heel vriendelijk.

Hele fijne dag gehad. Parkeren was geen probleem op de parking vlak aan de Messe (we waren wel vroeg genoeg). Op het einde van de dag had ik wel barstende hoofdpijn van het lawaai in de hallen. We zijn dan maar relatief vroeg naar huis geweest.

Nooit meer terug geweest. Niet omdat ik het niet wil, maar het is er niet meer van gekomen wegens altijd andere activiteiten tijdens Gamescom. In 2009 hadden we ook nog geen kinderen (mijn vrouw is toen zwanger meegegaan), nu wel en dat maakt het ook iets moeilijker.

Maar als je in games geïnteresseerd bent, zou ik zeker gaan. Of het moet sinds 2009 veel veranderd zijn, maar dat denk ik niet. MIsschien een grote naam minder, maar op zich nog altijd voldoende te zien en te doen. Wel niet in het weekend gaan, maar op donderdag of vrijdag. Liefst donderdag. Eén dag vond ik ook wel voldoende. Als je echt veel wilt gamen, dan kan je meer dagen gaan.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Melkunie
  • Registratie: januari 2009
  • Nu online
Ik ga woensdag, op de business/persdag. Ben er nog nooit geweest, maar als ik alle verhalen zo hoor mag ik blij zijn dat ik op woensdag ga. Ben echter helaas compleet onvoorbereid, ben zojuist pas begonnen met inlezen en kijken wat ik nou eigenlijk allemaal wil zien. Suggesties welkom! ;)

• Verstekbakker
  • Niet online
Melkunie schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 18:28:
Ik ga woensdag, op de business/persdag. Ben er nog nooit geweest, maar als ik alle verhalen zo hoor mag ik blij zijn dat ik op woensdag ga. Ben echter helaas compleet onvoorbereid, ben zojuist pas begonnen met inlezen en kijken wat ik nou eigenlijk allemaal wil zien. Suggesties welkom! ;)
BF3? Daar ga ik in elk geval eens naar op zoek. Ze hebben nieuw materiaal van de nieuwe uitbreiding en ik hoop voor een vriend een exemplaar met premium voor weinig te scoren, maar ik weet niet of dat zulke dingen daar gebruikelijk zijn, ik ben immers nog nooit bij zoiets geweest. Als je even voor me wil kijken, graag ;)

• wouzer1977
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 09-07 15:05
Ik ga donderdag voor het eerst naar Gamescom. Heb er zin in.
We hebben een aantal "fast-passes" gewonnen bij EA-games. Kun je op een bepaald tijdstip gewoon aanschuiven zonder wachttijden ;)
Was lekker gedaan door EA. Je mocht 6x proberen te klikken voor een FastPass op site van EA. Leuke was dat dit in je eigen IE-cache werd onthouden. Dus ff via een firefox browser(die de history ed niet onthoudt) telkens opnieuw proberen :>

Ik ben benieuwd.

i7 860@3.6Ghz | Scythe Mugen2 RevB | 8GB DDR PC12800 | Gigabyte GA-P55A-UD4 | Coolermaster CM690 II adv. | CM Silent Pro M850 | Gigabyte GTX670 OC | Logitech G15 | Logitech G500 | Logitech G35 |Dell U2312HM | Creative X-Fi X

• Cubic X
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 11:46
Iedereen klaar voor Half-Life 3?..... ;)

[Voor 5% gewijzigd door Cubic X op 14-08-2012 13:19]

• SBanga1976
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 19-11-2019
Afwachten wat we er van te zien krijgen. HL3 staat in ieder geval op de lijst:
http://www.gamescom.de/me...presse/Neuheitenliste.pdf

• Zelalas
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 29-07 19:36

Zelalas

Professionele prutser

SBanga1976 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:09:
Afwachten wat we er van te zien krijgen. HL3 staat in ieder geval op de lijst:
http://www.gamescom.de/me...presse/Neuheitenliste.pdf
BioShock Infinite staat er ook op,
echter: nieuws: Twee leden BioShock Infinite-team verlaten Irrational Games

Dus het zal wel trolololololo zijn van Valve of iemand anders.
Oh, en boven aan de lijst staat iets over de bronnen die ze hebben gebruikt voor de lijst.
Iets met Internet fora en blogs :3

A FatalError has occured. You died. Continue (y/n)?

• vinom
  • Registratie: augustus 2009
  • Nu online
Iemand een live stream op YouTube? De Press Conference gaat beginnen.

• kladblokje
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 12:40
ea press conference is nu live op http://live-event.ea.com/gamescom/index.php?q=pk-us

• Metian
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 07-08 18:15
vinom schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:06:
Iemand een live stream op YouTube? De Press Conference gaat beginnen.
Probeer deze andere zo even

YouTube: GamesCom 2012: Пресс-Конференция EA

Weet niet of het iets is, maar begint over enkele minuten.

Edit // Wel de EA stream, alleen met Russische commentators.. |:(

[Voor 9% gewijzigd door Metian op 14-08-2012 16:14]

BattleTag Metian#2962

• kladblokje
beetje jammer dat er geen hd stream is - dat doen ze op de e3 en blizzcon toch beter

• v8power67
  • Laatst online: 16:44

v8power67

Turbo goes whoeshhhhh!!

PSN/XBL: hjallo/RiCeBoY NL CORSA HEEFT LEXAAN RAMEN!/ 4770k@4.4ghz||EVGA 1070 FTW2 stock|| 16gb @1600mhz||850evo 256gb||

• v8power67
  • Laatst online: 16:44

v8power67

Turbo goes whoeshhhhh!!

Owh okee.

PSN/XBL: hjallo/RiCeBoY NL CORSA HEEFT LEXAAN RAMEN!/ 4770k@4.4ghz||EVGA 1070 FTW2 stock|| 16gb @1600mhz||850evo 256gb||

• Metian
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 07-08 18:15
kladblokje schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:20:
beetje jammer dat er geen hd stream is - dat doen ze op de e3 en blizzcon toch beter
In Fullscreen switch die over van SD naar HD. Duurt alleen even voor het te zien is (buffering enz)

BattleTag Metian#2962

• kladblokje
misschien ligt het aan mijn browser of flash versie, maar hier blijft de kwaliteit laag, ook op full screen :(

• Streepje
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 15:03

Streepje

noem me maar Streepje

Vorig jaar een weekend naar Keulen geweest en de Zaterdag en Zondag op de Gamescom rond gehangen. Zaterdag was het enorm druk en hebben een dik uur in de rij gestaan, weinig kunnen zien dus merendeel van de dag samen met een maat biertjes gedronken en foto's gemaakt ;).
Zaterdag avond een feestje gehad van World of Tanks waar we ons voor op hadden gegeven.

Zondag zijn we wat eerder die kan op gegaan en toen was het ook een heel stuk rustiger waardoor we wat meer hebben gezien en gedaan.

Kosten van het eten en drinken daar vond ik zelf nog wel mee vallen, we kregen vrij grote bekers met bier(halve liter ongeveer denk ik)

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• kladblokje
we gaan door met de sony persconferentie op http://gamescom.eu.playstation.com/

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 16:23
Morgen op naar Gamescom, we hebben er in ieder geval zin in. Hebben ook al een korte vooruitblik geschreven, maar dat is vrij persoonlijk natuurlijk.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• S401
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 07:19
Zijn de persconferenties ergens terug te kijken? Op youtube staan ze iig niet.

Die van EA al gevonden.

[Voor 43% gewijzigd door S401 op 14-08-2012 23:09]

• Phusebox
Gisteravond snel een filmpje met 10 minuten gameplay beelden 'gemonteerd'. Ruwe beelden, en aangezien op de beursvloer helaas zonder geluid.

• CapTVK
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
(overleden)
Niks over het hardware project van Valve? Ze hebben vorig en dit jaar aardig wat engineers ingehuurd. Er zou dus wat te zien moeten zijn.

Ps. Je bent beter af met het volgen van de tweets van de engineers zelf. Niet dat er iets verklapt wordt maar wel waar ze mee bezig zijn qua apparatuur. Valve hardware division heeft apparatuur die niet zou misstaan op een technische universiteit.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

• djloco81
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 28-06 00:28
Blizzard heeft de Opening Cinematic ook al gepresenteerd voor Mists of Pandaria

YouTube: World of Warcraft: Mists of Pandaria Cinematic Trailer

• Cogency
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17:04

Cogency

[Team Orion]

CapTVK schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:38:
Niks over het hardware project van Valve? Ze hebben vorig en dit jaar aardig wat engineers ingehuurd. Er zou dus wat te zien moeten zijn.

Ps. Je bent beter af met het volgen van de tweets van de engineers zelf. Niet dat er iets verklapt wordt maar wel waar ze mee bezig zijn qua apparatuur. Valve hardware division heeft apparatuur die niet zou misstaan op een technische universiteit.
Of ik moet het gemist hebben maar Valve had weinig te bieden. Enige Valve spul dat ik gezien heb stond in een shop waar je 'all kinds of game characters' kon kopen. :/

Ik heb een berg foto's gemaakt, heb er een aantal gedeeld;

http://www.ginnunga.org/forums/t/27085/gamescom-2012-/
(grotendeels booth pics, maar om een beetje idee te geven)

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
CapTVK schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:38:
Valve kondigt vanavond toch iets aan, dacht ik? (al weet ik niet of dat op Gamescom zou zijn)
Valve will make an announcement for a non-video game project tonight.

[Voor 4% gewijzigd door anandus op 16-08-2012 15:18]

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'" -Isaac Asimov

• Verstekbakker
  • Niet online
Het zal wel aan mij liggen, maar ik ben er vanmorgen/vanmiddag geweest, maar ik hoef niet meer te gaan. Al het interessante zit achter gesloten deuren (16+/18+) en dan moet je uren in de rij staan met van die onfris ruikende computerfanatiekelingen... Volgende keer blijf ik lekker thuis, dit is echt alleen voor de zeer geinteresseerden.

En dan gaan ze ook nog eens gooien met games! Ik kreeg een Landwirshaft-simulator (gold edition) precies voor mijn voeten geworpen toen ik gewoon voorbij liep achter een grote groep graaipubers. Helaas voor hun was ik net iets vlugger omdat ik mijn handen niet in de lucht had. Binnenkort maar eens op de trekker kruipen dan.

• pagani
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Dat 16+ en 18+ games alleen achter gesloten deuren getoond worden lijkt mij niet meer dan logisch...

Alienware M15 R2 OLED Review

• Postius
  • Registratie: september 2006
  • Nu online
Je moet ook niet naar de mainstream games gaan dan ben je een idioot. De kleinere uitgevers, prima te doen. En niet op vrijdag/zaterdag/zondag gaan.

Vorig jaar geweest, geen drukte geen problemen. Alleen wachtrijen van uren bij diablo en starcraft en dues ex. De grote mainstream troep en rotzooi. De rest overal konden we een praatje maken met Devs of iets anders. Maar goed, iedereen wilt dezelfde troep zien die over 3 maanden in de budget bak ligt (deus ex is echt het beste voorbeeld, vorig jaar een rij bij dat spel niet normaal. En een half jaar later kon je hem kopen voor 10 euro)

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heel veel mensen willen ook spelen, vorig jaar nog bij Fifa 2012 stond er een bizar lange rij. We zijn gewoon naar de zijkant gelopen van die speelmachines, kon je op zo'n 1,5 meter afstand gewoon meekijken. Heb je 10x meer impressie dan 1,5 uur doelloos in rij staan om 5 minuten te spelen :P

• Talezz
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 28-02-2019
Briljante service op gamescom. Mijn vriendin loopt al een tijdje met krukken vanwege een voetblessure. Iedere keer als we in de wachtrij aanschoven werden we eruit gehaald en mochten we gelijk spelen. Prima dagje zo, alles kunnen spelen zonder te wachten.

• SBanga1976
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 19-11-2019
Vorig jaar twee dagen (donderdag en vrijdag) op de beurs rondgehangen. Destijds voldoende nieuwe spellen kunnen uitproberen. Overdag de kleinere uitgevers bezoeken. Na 18 uur begint meestal de leegloop en hadden we voldoende kans om de "grotere titels" te bezoeken.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Talezz schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:02:
Briljante service op gamescom. Mijn vriendin loopt al een tijdje met krukken vanwege een voetblessure. Iedere keer als we in de wachtrij aanschoven werden we eruit gehaald en mochten we gelijk spelen. Prima dagje zo, alles kunnen spelen zonder te wachten.
hmmm even de krukken van mn vader lenen :D

• TheAnthonyNL
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 01-08 23:39

TheAnthonyNL

PC Gamer

Verstekbakker schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 22:30:
En dan gaan ze ook nog eens gooien met games! Ik kreeg een Landwirshaft-simulator (gold edition) precies voor mijn voeten geworpen toen ik gewoon voorbij liep achter een grote groep graaipubers. Helaas voor hun was ik net iets vlugger omdat ik mijn handen niet in de lucht had. Binnenkort maar eens op de trekker kruipen dan.
Gratis games zijn altijd leuk, alleen jammer dat ik hier niemand heb gehoord over andere goodies die ze hebben gekregen op gamescom... er waren op verschillende fora's veel besproken qua free stuff...

http://www.steamgifts.com...e-stuff-collective-thread

volgend jaar zelf maar een keer naartoe gaan :D.

[Voor 3% gewijzigd door TheAnthonyNL op 19-08-2012 12:13]

Add me on Steam - Tweakers.net CS:GO Rank List

• Izamito
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 10:19
Ik probeer al 3 jaar voor de lol naar de Gamescom te gaan, omdat mijn ouders er niet te ver vanaf wonen. Eerste 2 jaar kwam het er niet van i.v.m. vervoer. En dit jaar vanwege werk. :P

Het is echt een ontzettend vet event, zeker ook omdat er veel toernooien gehouden worden tijdens de beurs. (Als ik me niet vergis dit jaar o.a. Tribes, Starcraft 2 en League of Legends) Het is erg vet om zo'n e-sports event in het echt te aanschouwen. En de vele goodies zijn gewoon geweldig. Och ja, volgend jaar weer proberen.

"Tja, als je Lego niet meer leuk vindt, dan ben je pas echt oud."

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik vond het dit jaar wat tegenvallen, groot voordeel was dat het zeker niet zo druk was als vorig jaar, mede door de online verkoop ipv aan de balie bij ingang.

Dat er veel games zijn met een wachtrij, vind ik best, ik kijk wel lekker op een afstandje mee. Maar behoorlijk wat games hadden het compleet achter 'gesloten deuren' gedaan, je kan niet eens meekijken met de games waarvoor mensen uren in de rij hebben gestaan. De grote Intel, Samsung en Blizzard tourneys was meer lomp gelul dan daadwerkelijk ingamebeelden, zie je eindelijk wat, staan ze als een gek over een map heen te scrollen.

Fifa2013 gelukkig weer wel, wederom goed zichtbaar, jammer dat er op een bepaald moment 5 of 6 pods vrij waren en mensen nog steeds in de rij stonden.

Goodies heb ik amper gezien, wel wat tassen met mischien een poster ofzo erin, maar de rest werd vanaf podia richting publiek gegooid, als 16jarige gillende meiden bij Justin Bieber stond iedereen daar maar te springen.

Bij de wat kleinere stands kon je wel wat mee krijgen, ik heb nog een beta key van RaiderZ gekregen en wat kunnen spelen. All Stars van Sony was op een enorm groot scherm mee te kijken, meer dan genoeg om beetje impressie te krijgen van de game.

Casemod viel behoorlijk tegen, teveel 'bodies' waar gewoon een PC is ingeschoven, slechts een enkele die echt een casemod was.

En natuurlijk, de taal. Snap best dat het gros die daar rondloopt Duits is, maar zelfs de boeken die maar bij 1 boot te koop waren, waren enkel Duits. Jammer, ze hadden wel behoorlijk wat grote titels daar.

Wel leuk dat je bij LG en Samsung handson met hun complete lineup kon spelen, 3D televisies, tablets, phones, erg handig.

[Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 19-08-2012 19:59]

• Zethiel
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 16:59
Izamito schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 19:27:
Ik probeer al 3 jaar voor de lol naar de Gamescom te gaan, omdat mijn ouders er niet te ver vanaf wonen. Eerste 2 jaar kwam het er niet van i.v.m. vervoer. En dit jaar vanwege werk. :P

Het is echt een ontzettend vet event, zeker ook omdat er veel toernooien gehouden worden tijdens de beurs. (Als ik me niet vergis dit jaar o.a. Tribes, Starcraft 2 en League of Legends) Het is erg vet om zo'n e-sports event in het echt te aanschouwen. En de vele goodies zijn gewoon geweldig. Och ja, volgend jaar weer proberen.
Vele goodies ? dat valt best mee hoor, voornamelijk foldertjes en dat soort spul, vorig jaar had ik 1 sleutelhanger en een League of Legends skin geloof ik, de rest was niks.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb zelf deze poster (geen papier, maar soort van stof) gekocht

• Phusebox
Op mijn site kun je inmiddels al drie uitgebreide terugblikken lezen op Gamescom 2012, er volgt nog een vierde. Voor ons was Dishonored echt game of the show, by far. We hebben het een uur kunnen spelen en kan niet wachten tot de release van deze game. Bethesda flikt het hem weer.

Qua goodies viel het inderdaad reuze mee, maar ik heb in de afgelopen 3 jaar dat ik ben geweest, nooit echt veel nuttige gratis goodies gezien. Beste tot nu toe is een 4 GB usb stick met reclame die je er zo af kan gooien.

• Luca_
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 10-09-2012
Die Final Fantasy-poster, wauw... :D

[Voor 5% gewijzigd door Luca_ op 21-08-2012 20:16]

• MarcoM
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 16:00
Phusebox schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 13:36:
Op mijn site kun je inmiddels al drie uitgebreide terugblikken lezen op Gamescom 2012, er volgt nog een vierde. Voor ons was Dishonored echt game of the show, by far. We hebben het een uur kunnen spelen en kan niet wachten tot de release van deze game. Bethesda flikt het hem weer.

Qua goodies viel het inderdaad reuze mee, maar ik heb in de afgelopen 3 jaar dat ik ben geweest, nooit echt veel nuttige gratis goodies gezien. Beste tot nu toe is een 4 GB usb stick met reclame die je er zo af kan gooien.
Net even op je site gelezen over Most Wanted. Heb je toevallig ook de Vita versie gechecked?

PS4 G25 via drivehub. homebuild handbrake. TH8a. Lenove G710

• Phusebox
MarcoM schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 12:17:
[...]

Net even op je site gelezen over Most Wanted. Heb je toevallig ook de Vita versie gechecked?
Nee helaas, die heb ik eerlijk gezegd ook niet gezien bij de Behind Closed Doors tour bij EA... ook niet op de beursvloer.

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True