Faillissement Zercom

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Dit topic is bestemd ter bespreking van de aanvraagd van faillissement van Zercom en voor diegenen die substantieel iets kunnen bijdragen. Dit topic is mede ook opgezet om discussie in de shopreview te voorkomen.

Update: Faillissement is op 30 juli uitgesproken. De volgende info komt van het insolventieregister op rechtspraak.nl:
publicatiedatum publicatiekenmerk publicatieomschrijving
31-07-2013 01.obr.13.734.F.1300.1.13 Uitspraak faillissement op 30 juli 2013
Curator: mr. R. van den Berg Jeths
Adres: Postbus 8821 5605LV Eindhoven
Telefoon: 040-2910691
Rechtbank: Rechtbank Oost-Brabant
Rechter-commissaris: mr P.P.M. van der Burgt
Insolventienummer: F.01/13/734
Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:
  • De welbekende "ja ik ook"-reacties.
  • Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting de shop.
  • Gooien met 'modder'.
  • Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
  • Ongefundeerde beschuldigingen, zoals oplichter, richting de shop of eigenaar.
  • Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.
Wat wij wel graag zien:
  • Houd de discussie hier netjes.
  • Reageer beargumenteerd.
  • Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.
Mocht blijken dat men hiertoe niet in staat is, dan is ook dit topic zo weer dicht.

Melding op zercom.eu:
Mededeling

Eindhoven, 30 juli 2013

Geachte klant,

Na 10 jaar trouwe dienstverlening zijn ook wij getroffen door de recessie,
en zijn helaas genoodzaakt geweest om faillisement aan te vragen.

Om deze reden is het niet mogelijk om een nieuwe bestelling te plaatsen via onze webshop,
tevens is het niet mogelijk om bestellingen af te halen op onze locatie in Eindhoven.

Voor vragen over lopende bestellingen en reparaties kunt u terecht bij de curator, deze zullen wij zo spoedig mogelijk bekend maken via deze pagina.

Met vriendelijke groet,
Zercom Computers Eindhoven

Lodewijkstraat 38,
5652 AC Eindhoven
Originele post:

Hallo allemaal,

Op 15-03-2013 heb ik bij dit bedrijf een Asus Ares II gekocht.
Ding werkte niet goed, micro stuttering en artifacts waren dagelijks probleem, dus heb ik hem teruggestuurd voor rma.
Heb een bevestiging gehad dat ze hem hebben ontvangen en doorgestuurd naar hun leverancier.

Dat was op 6 juni, twee weken later nog eens om een status update gevraagd en daar antwoord op gekregen. Daarna bleef het stil. Ik kan ze niet op hun 0900 nummer bereiken en ze reageren ook niet meer op hun site.
Zit ondertussen al wel anderhalf maand zonder pc.

Wat moet ik doen?

[ Voor 83% gewijzigd door Orion84 op 31-07-2013 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Naar Eindhoven rijden? Tja, anders zul je geduld moeten hebben in deze vakantieperiode. Leuk is anders ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44947

Zit zelf ook te wachten op een RMA die sinds eind juni bij Zercom ligt (na de ontvangstbevestiging niets meer gehoord).

In de garantievoorwaarden waar je mee accoord MOET gaan voor je iets kan aanmelden staat

"Wanneer is uw product defect?

Uw product is defect als het niet meer naar behoren functioneert en dat u niet de resultaten behaald die in uw handleiding benoemd worden. Het herstellen/vervangen van een defect in de garantie periode kan in meeste situaties 3 tot 6 weken duren maar in sommige situaties word ook afgeweken van deze doorlooptijd. "

Afgezien van de grammatica-fouten is "in sommige situaties" natuurlijk ook niet echt iets waar je als klant iets mee opschiet...

Ik heb een keer eerder iets RMA gestuurd, toen hoorde ik ook wekenlang niets tot er op een dag ineens een postbode aan de deur stond met een nieuwe harde schijf. De dag erna werd de status geupdated naar "Afgehandeld" dus ik gok/hoop er maar op dat het deze keer ook zo gaat, er wordt niet/nauwelijks gecommuniceerd maar er gebeurt wel degelijk iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 20:29

oCe

aka Dookie.

De laatste tijd veel slechte reviews bij Zercom, sinds kort ook geen prijzen meer in de pricewatch op Tweakers zo te zien. Gaat het niet goed daar?

-I am Jack's wasted life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Niet online
oCe schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 17:56:
De laatste tijd veel slechte reviews bij Zercom, sinds kort ook geen prijzen meer in de pricewatch op Tweakers zo te zien. Gaat het niet goed daar?
Daar maak ik me dus ook een beetje zorgen om...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Laten we in dit topic niet verzanden in speculeren over de situatie bij Zercom. @TS: als dat iets is waar je je zorgen over maakt, dan zou ik maar heel snel wat reiskosten op de koop toenemen om erger te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-05 10:29
Weinig speculatie aan momenteel..
nieuws: Webwinkel Zercom is failliet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb de titel aangepast vanwege deze nieuwe informatie :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brhaftigt
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-01-2021
Ik ben eens benieuwd wat dit voor gevolgen heeft voor de lopende bestellingen... Persoonlijk vaak bij zercom bestellingen geplaatst en nooit problemen mee ondervonden. Nu overlaatst bestelling geplaatst voor 109 euro 25-07 betaling doorgevoerd en vandaag moeten lezen dat men het faillissement heeft aangevraagd. Ik heb een flauw vermoeden dat ik niets van die bestelling noch 109 euro ooit ga zien/terugzien.

Ik ben feitelijk benieuwd of er nog mensen zijn die zich in hetzelfde "lastige" parket bevinden.

[ Voor 10% gewijzigd door brhaftigt op 30-07-2013 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

brhaftigt schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:06:
Ik ben feitelijk benieuwd of er nog mensen zijn die zich in hetzelfde "lastige" parket bevinden.
Ik gok van wel. Het viel me al wel op dat er de laatste week geen reactie meer kwam van Zercom Feedback.

Ik heb er ook altijd mijn pc stuff besteld en wilde vorige week nog een bestelling van €400 plaatsen, al goed dat ik dit niet heb gedaan.

En momenteel zal je moeten afwachten of je nog geld gaat terugzien, de kans is vrij klein eerlijk gezegd...

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-05 17:44
Ik zou contact zoeken met de Asus leverancieer voor Zercom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
brhaftigt schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:06:
Ik ben eens benieuwd wat dit voor gevolgen heeft voor de lopende bestellingen... Persoonlijk vaak bij zercom bestellingen geplaatst en nooit problemen mee ondervonden. Nu overlaatst bestelling geplaatst voor 109 euro 25-07 betaling doorgevoerd en vandaag moeten lezen dat men het faillissement heeft aangevraagd. Ik heb een flauw vermoeden dat ik niets van die bestelling noch 109 euro ooit ga zien/terugzien.

Je zou bij je bank nog kunnen proberen de betaling te stoneren, onder het mom van verkeerde betaling.
Maar of dat na 5 dagen nog geloofwaardig is???

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-05 13:45
Supertip schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:26:
[...]

Je zou bij je bank nog kunnen proberen de betaling te stoneren, onder het mom van verkeerde betaling.
Verkeerde betaling inroepen zal niet pakken en hangt altijd af van de tegenpartij.

Jammer genoeg zal de curator je gewoon zien als een schuldeiser en kan je achteraan de rij aansluiten.
Alleen als het product in stock is heb je alsnog een kans dat het aangeleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zorg in elk geval dat je contact opneemt met de curator (zodra die info bekend is).

Voor wat betreft RMA's meen ik me te herinneren dat producten die ter reparatie bij een failliete winkel liggen buiten de boedel vallen (immers geen eigendom van Zercom, in tegenstelling tot ongeleverde voorraad). Maar dat valt denk ik wel na te lezen in eerdere topics over dit soort kwesties. Maar ook dan geldt: zorg dat de curator zo snel mogelijk op de hoogte is van jouw geval, zodat er indien mogelijk wat geregeld kan worden.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Supertip schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:26:
[...]

Hoe kan het dat mensen blijven denken dat je betalingen (iDeal, overboeking) gewoon kunt storneren? Dan zou ons hele financieele systeem toch instorten? Alleen automatische incasso's kun je storneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:53
Kurkentrekker schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 18:06:
[...]

Hoe kan het dat mensen blijven denken dat je betalingen (iDeal, overboeking) gewoon kunt storneren? Dan zou ons hele financieele systeem toch instorten? Alleen automatische incasso's kun je storneren.
Andere optie is betalen met een credit card, als jij de geleverde producten niet ontvangst is het een probleem van de credit cardmaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197141

[...]

In deze barre tijden is de beste optie een shop in de buurt zoeken en daar bij levering cash betalen.
Overigens wel netjes dat ze de webshop gelijk off-line gehaald hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 197141 op 30-07-2013 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
[...]

Je moest maar eens weten wat je allemaal kunt stoneren, tot een complete aanschaf van een auto toe, en daar heb je zeker geen toestemming van de tegenpartij voor nodig.
Wat overigens een giller zou zijn, een tegenpartij die toestemming moet geven om zijn ontvangen geld terug te geven.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:32
Onderbouw dat maar eens, want ook bij mijn weten kun je alleen automatische incassos storneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik ben ook benieuwd, waar je dat vandaan haalt.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:30
Supertip schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 20:05:
[...]

Je moest maar eens weten wat je allemaal kunt stoneren, tot een complete aanschaf van een auto toe, en daar heb je zeker geen toestemming van de tegenpartij voor nodig.
Wat overigens een giller zou zijn, een tegenpartij die toestemming moet geven om zijn ontvangen geld terug te geven.
Hier zie ik heel graag bewijs van daar storneren alleen mogelijk is voor automatische incasso's.
Orion84 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:41:
Zorg in elk geval dat je contact opneemt met de curator (zodra die info bekend is).

Voor wat betreft RMA's meen ik me te herinneren dat producten die ter reparatie bij een failliete winkel liggen buiten de boedel vallen (immers geen eigendom van Zercom, in tegenstelling tot ongeleverde voorraad). Maar dat valt denk ik wel na te lezen in eerdere topics over dit soort kwesties. Maar ook dan geldt: zorg dat de curator zo snel mogelijk op de hoogte is van jouw geval, zodat er indien mogelijk wat geregeld kan worden.
Goederen welke aanboden zijn ter reparatie zal de Curator inderdaad terug moeten geven. Let wel dat je hierbij als consument eigendom aan moet kunnen tonen (lukt je dat niet omdat je geen RMA bon/Factuur hebt) kan het zeer lastig worden, zeker als de administratie bij de failiete shop ook nog eens te wensen over laat, wat vaak het geval is. Daarnaast kan de leverancier ook nog wel eens vervelend doen als de goederen bijvoorbeeld daar al zijn en deze nog geld te goed heeft van het failliete bedrijf.

Tevens kan het vaak een tijd duren voordat je de goederen (mogelijk ongerepareerd) terug krijgt omdat het boedel onderzoek van de curator vaak ook enige tijd in beslag neemt. Al met al kan het voorkomen dat het terugkrijgen van een RMA soms ook een zeer lastig en vervelend proces zijn, afhankelijk van hoe meewerkend de curator is.

[ Voor 59% gewijzigd door Dennism op 30-07-2013 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Goederen die jouw eigendom zijn maar bij een failliete partij liggen vallen buiten het faillisement.
Jij hebt namelijk geen recht op geld, maar je hebt een goederenrechtelijk recht op jouw eigendom.
Jij bent dan zgn. separatist

geript uit een boek:
De eigenaar heeft een actie op grond waarvan hij zijn zaak kan terugvorderen van ieder die de zaak zonder recht onder zich heeft en wel de revindicatie (zie art. 5:2). Dit is een goederenrechtelijke actie;
men kan de zaak opvorderen ongeacht onder wie deze zich bevindt. Het betreft hier een absoluut recht. Dit feit brengt mee dat in een faillissement de curator de zaak moet teruggeven aan wie haar revindiceert

[ Voor 105% gewijzigd door defusion op 30-07-2013 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-05 21:04
[...]

Je moet eens vaker van de drank afblijven 8)7. Je kan alleen automatische incasso laten storneren. Als je een overschrijving wilt laten storneren dan dient de bank een verzoek in bij de desbetreffende persoon. En ga niet eigenwijs doen want mijn zus werkt bij de ING bank ;w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Maar recht hebben is altijd iets anders dan recht krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Dit is een goed begin om te lezen:
Sticky: Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie

[...]

Gelieve dergelijke uitspraken uitsluitend te doen met voldoende bronnen. Wat je stelt is namelijk volstrekt niet waar en zet mogelijk gedupeerden op het verkeerde been. Zo'n situatie is al vervelend genoeg, laat staan dat mensen ook nog eens allerlei spookverhalen moeten gaan najagen.

Op dit moment lijkt het trouwens dat het faillissement slechts is *aangevraagd*. Ik zie nergens terug dat die ook al zou zijn uitgesproken.

Dat betekent dat de huidige eigenaars gewoon nog hun bedrijf in kunnen en dingen zouden kunnen regelen. Het is daarmee een optie om te kijken of je langs kan gaan om voor reparatie ingeleverde zaken kan ophalen, omdat die toch niet onder de boedel zullen vallen.

Technisch gezien is het voor faillissement is uitgesproken zelfs mogelijk nog beslag te leggen, of bijvoorbeeld om langs te gaan en te kijken of er iets te regelen is. Verwacht daarbij echter niet veel vriendelijkheid en mogelijk het bellen van de politie.

Op het moment dat de uitspraak er is, en de curator de zeggenschap heeft, dan is er *in ieder geval* geen mogelijkheid nog iets (relatief eenvoudig) geregeld te krijgen. Ook reparaties terughalen kan tergend lang duren.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 30-07-2013 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-05 13:15

Blauw

De Schreeuw

Slechtere timing is nauwelijks denkbaar, gisteren een bestelling geplaatst voor een nieuwe monitor maar daar kan ik nu waarschijnlijk naar fluiten.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55347

Jammer, altijd een leuke goede winkel geweest vroeger. Toen met veel plezier inkopen gedaan (praat je over 10k tot 15k in totaal). Vorige maand maar eens opnieuw een bestelling gedaan bij ze (na 2 jaar) voor een compleet top systeem. Gelukkig voor 95% goed gekomen (wel wat haken en ogen gedurende de bestelling). Uiteindelijk 1 artikel niet op voorraad, rest allemaal netjes ontvangen. Vorige week nog een mail ontvangen waarin staat dat het teveel overgemaakt bedrag (+/- 100 euro) terug gestort wordt. Ik denk dat ik daar naar kan fluiten, maar ja, eerst maar eens afwachten wat de verdere ontwikkelingen zijn.

We zullen zien. Succes naar de andere klanten gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-04 17:15

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

De zoveelste al in een korte tijd. Je vraagt je toch af over nog wat overblijft van al die shops. Online betellen is misschien goedkoper maar gezien het aantal faillisementen ga ik het tegenwoordig maar halen en betalen. Zelf grootte en van ouds her goede shops kun je niet meer voor 100% vertrouwen, voor je het weet sta je met lege handen ( en portomnee).

Atari 4 ff'r 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Recent helaas ook te maken gehad met een faillisement. Gelukkig maar een euro of 120 (En ook nog eens samen, dus 60 euro voor mij), maar voor de grotere bedragen geldt voor mij: Rembours, betaling met creditcard/paypal, of ophalen en pinnen.
Kleinere bedragen accepteer ik het risico maar gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-05 09:50
Begin Juli een volledig nieuw systeem besteld +/- 1700 euro.
Na hun levertijden niet na te komen (1-5 werkdagen) was uiteindelijk na 2 weken alles binnen buiten de GPU.

Alles gaan afhalen + contant betaald.
Blijkt die avond dat zowel het moederbord als de CPU DOA zijn geleverd.
De dag erop beide terug binnen gedaan als DOA.

Kerel van de RMA afdeling was heel vriendelijk en oplossingszoekend.
Uiteindelijk bleek dat ze beide DOA waren (wat heel weinig voorkomt).

Na 1 week geinformeerd hoever het stond met mijn RMA, aangezien ik niets terug hoorde, waarop ik een reactie ontvangde, eind deze week is hij binnen (dat was dus eind vorige week).
Vrijdag avond, nog steeds niets binnen gekomen.
Maandag middag 2x naar hun 0900 nummer gebeld, natuurlijk geen reactie.
Dinsdag morgend een volledige tekst uitgeschreven met mijn beklag en bevindingen en doorgestuurd naar Zercom.
Ik begon op dat moment al schrik te krijgen ivm een faillissement, waarna ik ben beginnen google achter de financiele toestand van Zercom.
Welke blijkbaar zwaar onder de markt lag.

Percies 1u later, opende ik de Zercom website nog maals en werd ik deze keer door geforward naar hun faillissement boodschap.
Ook ik ben dus gedupeerde met 1 Intel CPU + 1 Gigabyte Moederbord (samen +/- 350 euro) aan RMA materiaal.

Wel erg dat ze ook de RMA website Zerfix volledig lam leggen, waar ook alle serienummers van de RMA in beschreven staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-05 13:59
Eind Mei een videokaart in RMA gedaan en na 3 werkdagen bericht gehad dat de RMA was geaccepteerd.
Vanaf dit moment ging het bergafwaarts, slecht contact, en om directe vragen werd heen gedraaid.

Nu 8 weken later nog steeds geen kaart of geld terug, afgelopen maandag wel aanbieding gekregen voor vervangende kaart, maar nu zijn ze failliet.

In deze 8 weken ,meerdere malen gemaild en gebeld maar het contact was zeer moeizaam, mijn kaart is opgestuurd naar de leverancier van Zercom, maar ik weet helaas niet naar welke, ik ga dit proberen uit te zoeken om zo toch nog een oplossing te zoeken voor mijn defecte kaart of schadepost van €218.

Voor mij geld, net als Querex, dat het zeer vervelend is dat Zerfix niet meer bereikbaar is aangezien er belangrijke informatie over mijn kaart staat (Serienummer e.d.)

Aan de ene kant vind ik het wel jammer, heb er vaker besteld en ben altijd goed en netjes geholpen,
jammer dat er met de afhandeling van deze RMA dan zo "gekloot" moet worden met als klap op de vuurpijl het bericht van gister middag.

[ Voor 12% gewijzigd door dragoncry op 31-07-2013 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-05 23:21
Gezien de vele mensen die nog producten of geld tegoed hebben ben ik zelf even gaan zoeken

"U bestelt een product, u betaalt vooruit maar het product wordt niet geleverd. U krijgt slecht contact met de ondernemer. U hebt op internet gezocht en u hebt een aantal berichten gelezen van andere klanten die ook geen producten hebben gekregen.

Bent u opgelicht? Het voelt voor u in elk geval wel zo. Er kan hier sprake zijn van oplichting. Maar u hebt in dit voorbeeld ook een koopovereenkomst gesloten met de verkoper. Hierdoor zijn er verplichtingen voor de verkoper. Hij moet u het product leveren. Kan of wil de verkoper dit niet? Dan hebt u recht op uw geld terug. Dat zeggen de regels die over het consumentenrecht gaan." Bron: Consuwijzer

In dit geval heeft de 'verkoper' een faillisement aangevraagd, waardoor ze 'hoogstwaarschijnlijk' alle middelen nodig hebben die ze nu nog bezitten nodig hebben om hen schulden af te lossen?

Gaat het hier dan niet om oplichting? Gezien de verkoper zijn verplichtingen niet zal naleven.
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat ze dit niet eerder wisten, maar toch bleven ze orders accepteren die ze niet kunnen leveren / RMA's accepteren terwijl er bij beslaglegging ook de producten mee zullen gaan.

Ik weet het ook niet precies hoor, maar volgens het juridisch loket is het afwachten en z.s.m. contact leggen met de (te nog worden aangestelde) curator, gezien nu alles bevroren is, en hij de 'eigenaar' wordt.

Ik zelf zie het wel wel gedeeltelijk oplichting (zoals hierboven beschreven) maar heb geen flauw idee of je dan aangifte of iets dergelijks zou moeten doen.

Uiteraard gaat het hier om de faillisement aanvraag, en zullen we zowiezo uitspraak van de rechter moeten afwachten. Dus hierboven is natuurlijk allemaal speculatie op een uitspraak die ik persoonlijk verwacht (failliet verklaard worden) Maar ik vrees dat wij als consument op de laatste plaats komen mocht de aanvraag worden gehonoreerd.

[ Voor 4% gewijzigd door nickko op 31-07-2013 10:35 ]

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
Ik weet niet of je kunt spreken van oplichting, ik neem maar even aan dat zercom liever niet failliet was gegaan.

Wel vreemd vind ik dat de RMA's van verschillende mensen, waaronder die van mij erg lang in behandeling waren, vooral omdat mij maandag nog een vervanging werd aangeboden terwijl er toen (misschien) al bekend was dat deze niet geleverd zou worden.

Voor RMA's zou het handig zijn al iemand (curator?) aan kan geven waar de producten op dit moment zijn (bij leverancier bijvoorbeeld) dan kunnen de mensen die een RMA hebben misschien via de leverancier van zercom hun product nog terug vragen / de RMA doorlaten gaan zonder tussenkomst van zercom als dit mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat is al verschillende keren besproken in eerdere topics over dit soort situaties en zoals in de topicstart staat zijn we hier niet gediend van ongefundeerde beschuldigingen van oplichting. Zie ook: Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie voor een korte toelichting waarom het blijven aannemen van bestellingen niet zomaar onder de noemer oplichting geschaard kan worden.

Dat stuk van consuwijzer is ook niet heel zinvol om aan te halen bij zo'n faillissementsgeval. Ja, die verplichting hebben ze en daarmee heb je als klant dus een vordering op de shop. Net als alle andere schuldeisers. Maar dus gewoon melden bij de curator en niet allerlei wilde beschuldigingen over oplichting gaan roepen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
Het is geen oplichting.

Geldproblemen komen inderdaad niet uit de lucht vallen, maar meeste zaken hebben wel eens een cash flow probleem.
Als je dan al direct stopt met verkoop producten dan ga je wel gegarandeerd failliet - want er komt geen geld meer binnen.

Zelfs bij een dreigend faillissement moet je gewoon door blijven verkopen ... het vergroot de overlevingskansen + het beperkt de impact van een eventueel failissement.
Eventueel kan je vooruitbetalingen verminderen - maar vaak gaat dat ook niet omdat leveranciers direct betaald willen worden.

Het is zelfs zo dat als je zou stoppen met verkopen om je klanten te beschermen je mee aansprakelijk gesteld kunt worden voor het faillissement - dus geen beperkte aansprakelijkheid meer en kan een curator (via de rechter) je gewoon vierkant pluimen.

Dus nee - echt spreken van oplichting gaat hier niet.
Dat het niet leuk is, is een ander punt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-05 23:21
Orion84 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:43:
Dat is al verschillende keren besproken in eerdere topics over dit soort situaties en zoals in de topicstart staat zijn we hier niet gediend van ongefundeerde beschuldigingen van oplichting. Zie ook: Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie voor een korte toelichting waarom het blijven aannemen van bestellingen niet zomaar onder de noemer oplichting geschaard kan worden.

Dat stuk van consuwijzer is ook niet heel zinvol om aan te halen bij zo'n faillissementsgeval. Ja, die verplichting hebben ze en daarmee heb je als klant dus een vordering op de shop. Net als alle andere schuldeisers. Maar dus gewoon melden bij de curator en niet allerlei wilde beschuldigingen over oplichting gaan roepen.
Beste Orion, het was ook niet de bedoelling om een beschuldiging te plaatsen of samenzwering te creeren of iets dergelijks.
Zie ook de vraagstelling die ik erbij zet, verder spreek ik mijn mening uit over het onderwerp.
Dankjewel voor die link, dat is inderdaad een goed stuk om door te lezen.

Verder zal inderdaad iedere schuldeiser pogen zijn 'vordering' terug te halen bij de curator.

En Chime, inderdaad daar heb je een goed punt; per direct stoppen betekend ook meteen je ondergang.

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brhaftigt
Wat ik uit hun webpagina kan opmaken worden de lopende bestellingen alsnog afgehandeld. Persoonlijk zou ik er ook genoegen mee nemen als ik voor ongeveer dezelfde waarde in stockgoederen zou worden vergoed. Dit zou maken dat hun stock verkocht raakt en minder klanten "zware" verliezen zouden lijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

brhaftigt schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 11:19:
Wat ik uit hun webpagina kan opmaken worden de lopende bestellingen alsnog afgehandeld. Persoonlijk zou ik er ook genoegen mee nemen als ik voor ongeveer dezelfde waarde in stockgoederen zou worden vergoed. Dit zou maken dat hun stock verkocht raakt en minder klanten "zware" verliezen zouden lijden.
Ik heb de tekst op de website (for future reference) even in de OP verwerkt. Er staat:
Mededeling

Eindhoven, 30 juli 2013

Geachte klant,

Na 10 jaar trouwe dienstverlening zijn ook wij getroffen door de recessie,
en zijn helaas genoodzaakt geweest om faillisement aan te vragen.

Om deze reden is het niet mogelijk om een nieuwe bestelling te plaatsen via onze webshop,
tevens is het niet mogelijk om bestellingen af te halen op onze locatie in Eindhoven.

Voor vragen over lopende bestellingen en reparaties kunt u terecht bij de curator, deze zullen wij zo spoedig mogelijk bekend maken via deze pagina.

Met vriendelijke groet,
Zercom Computers Eindhoven

Lodewijkstraat 38,
5652 AC Eindhoven
Er staat alleen dat je voor vragen bij de curator terecht kunt en dat de naam van de curator zo spoedig mogelijk bekend wordt gemaakt. De curator werkt in het belang van alle schuldeiser (incl de mensen die een bestelling vooruit hebben betaald) en zal proberen om zoveel mogelijk van de uitstaande schulden uit te betalen. Het is daarom zeer onwaarschijnlijk dat jij ooit je bestelling geleverd krijgt. Zercom heeft overigens helemaal geen beslissingsbevoegheid meer; die ligt volledig bij de curator. Je bent dus helemaal afhankelijk van wat de curator beslist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Anoniem: 22659 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 11:34:
[...]

Ik heb de tekst op de website (for future reference) even in de OP verwerkt. Er staat:

[...]

Er staat alleen dat je voor vragen bij de curator terecht kunt en dat de naam van de curator zo spoedig mogelijk bekend wordt gemaakt. De curator werkt in het belang van alle schuldeiser (incl de mensen die een bestelling vooruit hebben betaald) en zal proberen om zoveel mogelijk van de uitstaande schulden uit te betalen. Het is daarom zeer onwaarschijnlijk dat jij ooit je bestelling geleverd krijgt. Zercom heeft overigens helemaal geen beslissingsbevoegheid meer; die ligt volledig bij de curator. Je bent dus helemaal afhankelijk van wat de curator beslist.
Dat geld pas nadat het faillissement ook daadwerkelijk is uitgesproken door een rechter. Dan wordt er ook pas een curator aangesteld.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

dragoncry schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:43:
Ik weet niet of je kunt spreken van oplichting, ik neem maar even aan dat zercom liever niet failliet was gegaan.

Wel vreemd vind ik dat de RMA's van verschillende mensen, waaronder die van mij erg lang in behandeling waren, vooral omdat mij maandag nog een vervanging werd aangeboden terwijl er toen (misschien) al bekend was dat deze niet geleverd zou worden.

Voor RMA's zou het handig zijn al iemand (curator?) aan kan geven waar de producten op dit moment zijn (bij leverancier bijvoorbeeld) dan kunnen de mensen die een RMA hebben misschien via de leverancier van zercom hun product nog terug vragen / de RMA doorlaten gaan zonder tussenkomst van zercom als dit mogelijk is.
Gewoon je rechtsbijstand laten regelen als je die hebt. Dit kan echt maanden duren, dus wees geduldig. De DOA spullen liggen hopelijk ergens en dan krijg je die ook terug. Dan kun je daarmee naar de fabrikant, beter dan niks. Naar geld kun je als particulier meestal naar fluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
ago schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 11:54:
[...]

Gewoon je rechtsbijstand laten regelen als je die hebt. Dit kan echt maanden duren, dus wees geduldig. De DOA spullen liggen hopelijk ergens en dan krijg je die ook terug. Dan kun je daarmee naar de fabrikant, beter dan niks. Naar geld kun je als particulier meestal naar fluiten.
Inderdaad, daarom maar uitzoeken waar de RMA's zijn en proberen deze terug te krijgen, Als er meer mensen zijn die bij Zercom RMA's hadden lopen is het dan verstandig dit als groep te realiseren of is het verstandiger om dit individueel te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Devil schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 11:47:
[...]

Dat geld pas nadat het faillissement ook daadwerkelijk is uitgesproken door een rechter. Dan wordt er ook pas een curator aangesteld.
Het faillissement is gister (30 juli) uitgesproken met benoeming van mr. R. van den Bergh Jeths tot curator.

Zoek maar even op rechtspraak.nl, Centraal Insolventieregister, dan rechtspersoon/handelsnaam en dan 'Zercom' invullen.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
Heeft iemand een idee wie de leverancier van zercom is / kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-05 15:45
nare man schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:08:
[...]

Het faillissement is gister (30 juli) uitgesproken met benoeming van mr. R. van den Bergh Jeths tot curator.

Zoek maar even op rechtspraak.nl, Centraal Insolventieregister, dan rechtspersoon/handelsnaam en dan 'Zercom' invullen.
Ik zie het ja! Ik ga gelijk contact opnemen!

Battle.net Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

querex schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:11:
Dat zal denk ik niet één leverancier zijn. Ik verwacht dat ze afhankelijk van wie het goedkoopste is regelmatig switchen, of voor bepaalde merken / productgroepen verschillende leveranciers hebben.
nare man schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:08:
[...]

Thanks voor de info, zal het ook even aan de topicstart en de waarschuwingen in de Shopreview toevoegen :)

[ Voor 38% gewijzigd door Orion84 op 31-07-2013 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-05 15:45
Hmm.. Algemeen emailadres van het advocatenkantoor waar de curator bij zit is info@dijkmansbergjeths.eu
Ik neem echter aan dat ze een centraal emailadres willen gaan maken voor het faillissement van Zercom. Nog even geduld denk ik..

Battle.net Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brhaftigt
Even een link voor de mensen die hun willen aanmelden als schuldeiser of dergelijke.

http://www.consuwijzer.nl...ordering-na-faillissement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
Orion84 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:19:
Dat zal denk ik niet één leverancier zijn. Ik verwacht dat ze afhankelijk van wie het goedkoopste is regelmatig switchen, of voor bepaalde merken / productgroepen verschillende leveranciers hebben.
Kan zoiets misschien worden opgezocht, stel je bent een Intel product kwijt die binnen was met RMA.
Stel er zijn maar 4 Intel leveranciers in Nederland, je contacteert ze alle 4, 1 van de 4 zal je kunnen verder helpen en je kan je CPU terug krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
Ik heb zojuist contact gehad met de advocaat in kwestie,

Voor de mensen die een RMA bij zercom hebben , wacht de komende 2 weken af, er is een hoop te doen om ervoor te zorgen dat alles in goede banen verloopt, er wordt, als uw RMA gevonden is (bij Zercom zelf, of bij een leverancier van Zercom) vanzelf contact met u opgenomen, heeft u na 2 weken niets gehoord neem dan contact op met de curator.

Dit werd mij verteld, een antwoord waar ik mee kan leven zo vroeg in het proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Coach4All

I'm a Coach 4 All

querex schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:32:
[...]

Kan zoiets misschien worden opgezocht, stel je bent een Intel product kwijt die binnen was met RMA.
Stel er zijn maar 4 Intel leveranciers in Nederland, je contacteert ze alle 4, 1 van de 4 zal je kunnen verder helpen en je kan je CPU terug krijgen?
Dan ga je er al van uit dat ze de CPU in nederland ingekocht hebben......

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
querex schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:32:
[...]

Ik denk niet dat het zo werkt - kans is er dat die leverancier enkel weet dat cpu1, 2, en 3 door Zercom zijn aangeleverd voor garantie maar niet welke personen nu de echte eigenaar zijn.

Ook moeten de leveranciers van Zercom niet in nederland zitten - er zijn genoeg webshops die exact hetzelfde product via een ander land inkopen omdat dat goedkoper is dan hun lokale leveranciers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
dragoncry schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:34:

Voor de mensen die een RMA bij zercom hebben , wacht de komende 2 weken af, er is een hoop te doen om ervoor te zorgen dat alles in goede banen verloopt, er wordt, als uw RMA gevonden is (bij Zercom zelf, of bij een leverancier van Zercom) vanzelf contact met u opgenomen, heeft u na 2 weken niets gehoord neem dan contact op met de curator.

Dit werd mij verteld, een antwoord waar ik mee kan leven zo vroeg in het proces.
Daar kan ik ook met leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dragoncry schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:34:

Okee, bedankt, afwachten dan maar. Zit helaas midden in een overschakeling van kabel naar glasvezel en wilde net mijn emailadres aan gaan passen in het Zerfix-systeem, zal de kabel nog maar even niet opzeggen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
Anoniem: 44947 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 13:40:
[...]

Okee, bedankt, afwachten dan maar. Zit helaas midden in een overschakeling van kabel naar glasvezel en wilde net mijn emailadres aan gaan passen in het Zerfix-systeem, zal de kabel nog maar even niet opzeggen dan.
Is het zerfix systeem weer online dan? snel even kijken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
Nop :) ze hebben al hun domeinnamen geforward naar dat stom bericht :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad, dat bedoelde ik, ik kan mijn mailadres niet aanpassen dus als ik nu mijn kabelabonnement opzeg krijg ik uiteraard nooit bericht van de curator. ;)

--edit--
Anoniem: 55347 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 14:12:
[...]

Wat is dan goedkoper? De kans dat je alles over 6 maanden terug krijgt / je geld. Of die 6 maanden kabel abbo :-) (tijdsduur is ter indicatie en gewoon uit de lucht gegrepen.) Ook wel erg pech dat je net in die periode zit.
Het gaat om een SSD dus het bedrag is aardig ;) Maar zodra er contact is met een curator kan ik uiteraard mijn nieuwe mailadres doorgeven en de kabel opzeggen. Met een beetje geluk gaat dat geen maanden duren.

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 44947 op 31-07-2013 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44947 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 14:03:
Inderdaad, dat bedoelde ik, ik kan mijn mailadres niet aanpassen dus als ik nu mijn kabelabonnement opzeg krijg ik uiteraard nooit bericht van de curator. ;)
Wat is dan goedkoper? De kans dat je alles over 6 maanden terug krijgt / je geld. Of die 6 maanden kabel abbo :-) (tijdsduur is ter indicatie en gewoon uit de lucht gegrepen.) Ook wel erg pech dat je net in die periode zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-05 13:15

Blauw

De Schreeuw

Ik voel me er toch echt een beetje sneu onder, want in mijn geval gaat t om €275 euro en als ik de berichten hier zo lees had ik dat geld net zo goed in de fik kunnen steken. Wel zuur, daar houd je eigenlijk geen rekening mee.

Ik twijfel een beetje of ik het product nu toch maar ergens anders ga bestellen, want stel dat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Niet online
Heb gebeld met Curator, die zorgt dat ik m'n kaart terug ga krijgen.
Zal alleen even duren ivm inventarisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-04 23:25
rhwerkman schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 15:02:
Heb gebeld met Curator, die zorgt dat ik m'n kaart terug ga krijgen.
Zal alleen even duren ivm inventarisatie.
Een vrij bonte uitspraak als je het mij vraagt. De inventarisatie is nog niet eens begonnen en dat is het antwoord van de curator? Lijkt me sterk dat hij een dergelijke uitspraak nu al doet. Een product terugbrengen naar jou kan natuurlijk pas op het moment dat de curator weet waar het product zich bevindt en tot waar de afhandeling is gelopen.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

En toch: producten die jouw eigendom zijn en RMA gestuurd zijn, zijn geen onderdeel van de boedel en dus kan het niet gebruikt worden om Zercom's schuldeisers te vergoeden. Dat je dat terug gaat krijgen is dus een redelijk veilige belofte, zou je zeggen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
inderdaad, die uitspraak lijkt me niet echt vreemd. zeker ook omdat de curator aangeeft dat het enige tijd inbeslag zal gaan namen ivm met de inventarisatie van de boedel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
Inmiddels al maar even een nieuwe CPU en moederbord gekocht.
Aangezien niemand met zekerheid kan zeggen of we over 2 weken onze RMA spullen hebben of over enkele maanden...

Sinds gisteren is eindelijk mijn pc voor de eerste keer werkend (1 maand geleden aangeschaft, na meer dan 2 weken pas geleverd door Zercom, bleek CPU en moederbord beide DOA te zijn, meer dan 2 weken in RMA binnen, gaat Zercom nog eens failiet ook).

Zet achteraf het zonet gekochte tijdelijk moederbord en CPU wel terug te koop aan bieden vanaf 1 euro...

[ Voor 12% gewijzigd door querex op 01-08-2013 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
Update op de Zercom website:
Update 31 juli 2013: De curator is inmiddels bezig met de basisinventarisatie, op donderdag 1 augustus zal er een e-mail adres beschikbaar komen waar u terecht kunt voor vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239387

querex schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:11:
Ik denk dat het op dit moment weinig nut heeft leveranciers te contacteren.
Zolang de zaak niet is afgehandeld gaat alles via de curator.
Ook leveranciers van Zercom zullen dit (moeten) doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brhaftigt
Iemand die al weet wat het e-mailadres is voorzien voor zercom? donderdag 1 augustus is namelijk op zijn eind aan het lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Niet online
brhaftigt schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 20:35:
Iemand die al weet wat het e-mailadres is voorzien voor zercom? donderdag 1 augustus is namelijk op zijn eind aan het lopen
Update 31 juli 2013: De curator is inmiddels bezig met de basisinventarisatie, op donderdag 1 augustus zal er een e-mail adres beschikbaar komen waar u terecht kunt voor vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
FYI, een faillisement betekent niet dat je direct al je geld kwijt bent. Goed, je loopt een erg groot risico dat dit wel zo is maar een faillisement kan ook gewoon betekenen dat de bank(en) geen kredietverlening meer hebben willen verlengen of hebben stopgezet. Voor veel lopende zaken kan dat net de druppel zijn om niet meer aan de betalingsverplichtingen te doen. Als je dan alle crediteuren en debiteuren naast elkaar legt kan het best zo zijn dat een en ander elkaar opheft. Probleem is vaak ook dat andere afnemers hun geld niet netjes op tijd betalen. Een curator gaat ook achter dat geld aan.

Zoals al gezegd, afwachten en zorgen dat je je papieren op orde hebt zodat je een gefundeerde claim bij de curator kunt deponeren.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Maak je maar geen illusies, salaris van de curator: SALARIS 2013.xls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
Ik ben gisteren gecontacteerd door een collega van het advocaten bureau van de curator.
Waarna ik netjes mijn RMA gegevens heb terug gestuurd.

E-mail:
Bij vonnis d.d. 30 juli 2013 heeft de Rechtbank te ‘s-Hertogenbosch het faillissement uitgesproken van de besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid Zercom International B.V., tevens h.o.d.n. Zercom Computers, Zerfix, Zercom Online Shop, Zerfowski Logistics en PCstraat Eindhoven, statutair gevestigd en kantoorhoudende te (5652 AC) Eindhoven aan de Lodewijkstraat 36-38, met benoeming van mr. P.P.M. van der Burgt tot rechter-commissaris insolventies en ondergetekende tot curator.

Indien u een vordering op gefailleerde heeft, verzoek ik u deze in te dienen onder overlegging van bescheiden waaruit deze, berekend ten hoogste tot aan de datum van het faillissement, blijkt.

Indien u aanspraak maakt op enige preferentie of eigendomsvoorbehoud, verzoek ik u zulks gemotiveerd aan te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-05 16:57

Leejow(saait)

Blater

Dav1d schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 01:30:
Maak je maar geen illusies, salaris van de curator: SALARIS 2013.xls
Ik zie niet in hoe dit relevant is aan het faillissement of het jezelf kenbaar maken als schuldeiser. Insolventierecht is geen filantropie, die curator moet toch ook gewoon zijn uurtarief kunnen rekenen? Sterker nog, meestal ligt het normale tarief van een advocaat hoger dan datgene wat de rechtbank bepaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Dat is vrijwel altijd zo. Behalve in zeer grote faillissementen werkt een curator vaak voor veel lagere tarieven of soms (bij een (vrijwel) lege boedel) zelfs helemaal voor niets.

Helaas krijg je als curator ook vaak te maken met rancuneuze schuldeisers die niet inzien dat de curator er niet is om hen te pesten. Als gewone concurrente schuldeiser sta je gewoon achterin de rij, wil je daarover je ongenoegen uiten, richt je dan op de wetgever.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimInalA
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ivm mijn RMA voor XFX 7970 :
Blijkbaar heeft XFX mijn kaart niet gerepareerd of een andere teruggestuurd , maar gewoon het geld terug gestort aan de leverancier van Zercom . Dat heb ik van hen te horen gekregen .
En dit terwijl Zercom een vervangende kaart weigerde te geven , en weigerden mijn geld terug te geven .

Wat zouden jullie nu doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:40

paQ

een zielig mailtje over de situatie naar XFX sturen :)
en anders je verlies nemen...

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heeties
  • Laatst online: 06-01-2019
Om nog even de zelfde vraag te herhalen. Ik heb deze nog nergens teruggevonden misschien iemand anders als succes gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
Heeties schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 09:59:
Om nog even de zelfde vraag te herhalen. Ik heb deze nog nergens teruggevonden misschien iemand anders als succes gehad?
Heb je een RMA lopen? Of geld dat je nog moet hebben van Zercom?
Ivm een RMA, vermoed ik dat de curator, net zoals bij mij, contact met je gaat opnemen.
Zie http://gathering.tweakers...message/40645520#40645520.

[ Voor 6% gewijzigd door querex op 02-08-2013 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heeties
Nee ik heb een open order staan. Ik wil gewoon weten of er een kans is dat ik mijn spullen nog ga krijgen of niet.

Indien niet bestel ik gewoon ergens anders en probeer het geld terug te krijgen (ik besef dat die kans zeer klein is). Ik wil uiteindelijk niet met alles dubbel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
Heeties schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:24:
Nee ik heb een open order staan. Ik wil gewoon weten of er een kans is dat ik mijn spullen nog ga krijgen of niet.

Indien niet bestel ik gewoon ergens anders en probeer het geld terug te krijgen (ik besef dat die kans zeer klein is). Ik wil uiteindelijk niet met alles dubbel zitten.
Waren er al onderdelen binnen bij Zercom?
Of moest de volledige order nog binnen komen via de leveranciers?

Als alle onderdelen nog moesten binnenkomen, vrees ik dat de leveranciers niet meer geleverd hebben afgelopen weken.
Kans is namelijk groot dat Zercom al enige tijd de leveranciers slecht betaald wat ook de verklaring is waardoor de levertijden heel slecht waren laatste maanden.
Zie: http://tweakers.net/shopr...om-computers/shopreviews/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heeties
querex schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:57:
[...]

Als alle onderdelen nog moesten binnenkomen, vrees ik dat de leveranciers niet meer geleverd hebben afgelopen weken.
Kans is namelijk groot dat Zercom al enige tijd de leveranciers slecht betaald wat ook de verklaring is waardoor de levertijden heel slecht waren laatste maanden.
Het ging over een volledige computer waarvan een deel van de onderdelen als "groen" (dus beschikbaar) stonden maar een aantal onderdelen dus nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Is een boedelverkoop van de RMA's en onderhande voorraad aannemelijk of wordt dat direct door leverancier terug gevorderd?

De een zijn dood is de ander zijn brood ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
eL_Jay schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 11:08:
Is een boedelverkoop van de RMA's en onderhande voorraad aannemelijk of wordt dat direct door leverancier terug gevorderd?

De een zijn dood is de ander zijn brood ;)
Zoals al meerdere malen in dit topic vermeld, komen RMA's meestal (maar kan niets zeker zeggen) wel terug terecht bij de klant.
Al kan dit wel enige tijd in beslag nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chopper88
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-04 22:19
querex schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:57:
[...]

En als mijn onderde(e)l(en) wel op voorraad waren?
Ik heb een product besteld dat op voorraad zou zijn, deze bleek uiteindelijk toch niet op voorraad...
Daarna kreeg ik een mailtje op zondag, een 'extra update' dat het product binnen was, en dinsdag waren ze failliet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:54
IANAL maar ik zou zeker niet verwachten dat er een curator zal zijn die de RMA's zal toeëigenen aan de boedel, aangezien deze RMA's al eigendom zijn van de koper en alleen in bewaring zijn gegeven aan Zercom om Zercom in staat te stellen de producten te herstellen. Indien een curator dat wel zou doen, zou dat wederrechtelijk toeëigening zijn van de producten, in de volksmond ook wel diefstal genoemd, en kan dat een hoop problemen opleveren. Wat natuurlijk wel zo is, is dat ze lastiger gaan doen als ze moeten betalen voor de reparatie. Hoe dat opgelost moet worden, weet ik niet.

En om de mensen voor te zijn die dit willen doortrekken naar aankopen: Daar heb je een koopovereenkomst gesloten, waar een partij zijn verplichtingen na is gekomen (betaling) maar de andere partij diens verplichtingen nog niet is nagekomen (levering). Je word pas eigenaar van het product op moment dat het ook 'fysiek in je handen' is, dat het dus afgeleverd is. Dit is mede de reden waarom de webwinkels verantwoordelijk zijn voor wat er gebeurt tijdens de verzending naar de klant toe: De klant is namelijk nog geen eigenaar en heeft geen controle over wat er gebeurt tijdens verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Als de door jou bestelde producten al wel op voorraad waren maar nog niet geleverd is de kans nog steeds zeer aannemelijk dat je niets geleverd krijgt. Deze producten zijn namelijk nog van Zercom en de curator zal deze in de meeste gevallen wanneer het tot een boedel verkoop komt gewoon meeverkopen in de boedel om extra inkomsten te genereren voor de schuldeisers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Je bent alleen eigenaar van het bestelde geworden als er een levering heeft plaatsgevonden.
Dit kan ook op afstand, maar hier is waarschijnlijk geen sprake van.
Zie: Wikipedia: Levering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brhaftigt
Ik zit dus ook te wachten op nieuws van mijn lopende order. Ik had een fancontroller en 3 x 2 AF120 Performance besteld. 29-07 krijg ik een mail dat alles geleverd is en de verzending zo spoedig mogelijk wordt afgehandeld. 30-07 faillissement :D. FUCK MY LIFE! :D. Anyhow, het eerlijkste zou natuurlijk zijn dat ik mijn bestelling krijg. De schuldeisers worden ermee betaalt en ik heb mijn goederen. Everybody happy. Ik zal maar eens een mail sturen naar het advocaten kantoor zelf zeker. Want Zercom update de site niet zoals beloofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, iemand een idee hoe omgegaan wordt met een annulering van een gedeelte van de bestelling. Had 7 artikelen besteld. Ze hebben na overleg 1 artikel geannuleerd (bleef vertraagd) en zouden het geld terug storten. Staat allemaal netjes op zerfix.com, maar daar kom ik niet meer bij. Dat alles was een week voor faillissement. Valt gewoon onder schuldeisende partij (neem ik aan)? Verwacht niks terug, maar wil iig wel de stappen hebben gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyerken
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-04 13:49
Heeft iemand hier al contact gegevens van de curator? Ik heb zowel een RMA als een bestelling lopen bij Zercom maar ik heb nog niets gehoord. En ik zou toch graag wat feedback hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimInalA
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Update 2 augustus 2013: E-mail adres van de curator bekend gemaakt, info@dijkmansbergjeths.eu.

gewoon het standaard email van hen dus . dat is toch ook niet handig .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brhaftigt
Niet bepaald. Ik dacht al wel dat het zoiets ging zijn dus heb ik om te beginnen gewoon al een mail gestuurd ter attentie van de curator. Ben wel vergeten men ordernummer erbij te plaatsen maar men mag daar ook wel het 1 en ander uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambion Daystar
  • Laatst online: 30-04 20:47
brhaftigt schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 20:00:
Ben wel vergeten men ordernummer erbij te plaatsen maar men mag daar ook wel het 1 en ander uitzoeken.
Zo zou ik niet denken. Grote kans dat je gewoon achterin de rij geplaatst word als ze moeite moeten doen om je gegevens bijeen te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:52
*knip* quote van verwijderde post

Een winkel moet te allen tijde doorgaan met z'n activiteiten tot er een faillissement is aangevraagd, hoe vervelend het ook is voor de consument. De eigenaar kan anders nog aangepakt worden voor slecht ondernemerschap

[ Voor 70% gewijzigd door gambieter op 04-08-2013 15:43 . Reden: quote van verwijderde post weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brhaftigt
Hah! Lachen, gieren, brullen hier. Heb net een mail van zercom gekregen... Mijn fancontroller is binnen en de corsair fans zijn in bestelling... Blijkbaar hebben ze hun geautomatiseerde mails nog niet afgezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stuur de curator even een mailtje en vraag wanneer je ze kunt afhalen ;)

Waarschijnlijk valt het kwartje dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heeties
Ik heb zo een automatische email ook binnen gekregen inderdaad.

Ondertussen de curator ook een mailtje gestuurd om te vragen voor het verdere verloop nu met openstaande orders. Ik hoop op een snelle reactie.

Dan is er hopelijk toch iets meer duidelijkheid.

En ja ik heb oa. die update mail van zercom bij mijn mail naar de curator gestoken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
brhaftigt schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 14:04:Anyhow, het eerlijkste zou natuurlijk zijn dat ik mijn bestelling krijg. De schuldeisers worden ermee betaalt en ik heb mijn goederen. Everybody happy. Ik zal maar eens een mail sturen naar het advocaten kantoor zelf zeker. Want Zercom update de site niet zoals beloofd.
Helaas, maar zo werkt het niet. Zoals jij het omschrijft zou jij 100% van je vordering uitgekeerd krijgen en een ander niet. Dat zou dus heel eerlijk tegenover jou zijn, maar niet tegenover de overige schuldeisers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Laatst online: 22:29
Misschien handig voor wat mensen:

http://www.ictwaarborg.nl.../formulier-faillissement/

Zercom was hierbij aangesloten.
(ik weet alleen niet meer welke "waarborg" nou de beste was.... er was er iig één die ook echt bij faillissementen geld uitbetaalde (volgens mij was dat die met "Q"))
Hmmm, blijkbaar is er bij geen van alle een echte garantie oid....

[ Voor 10% gewijzigd door DCG909 op 04-08-2013 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

brhaftigt schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 14:04:
De schuldeisers worden ermee betaalt en ik heb mijn goederen. Everybody happy. Ik zal maar eens een mail sturen naar het advocaten kantoor zelf zeker. Want Zercom update de site niet zoals beloofd.
Als het inderdaad zo simpel werkte, dan had Zercom geen faillissement aan hoeven vragen.

Punt is dat je al betaald heb (neem ik aan) en dat je de goederen nog niet hebt, Je bent een schuldeiser, omdat je je goederen nog moet krijgen. En helaas staan consumenten ongeveer onder aan de lijst als het gaat om rangorde als schuldeisers. Eerst wordt de bank betaald, als ze een lening hebben (waarschijnlijk wel, hoeft niet). Dan volgen de (groot)leveranciers, gevolgd door personeel, dan nog een paar schuldeisers en als laatst consumenten die nog openstaande orders hebben. Het is sneu, maar helaas wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Gropah schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 15:40:
[...]

Als het inderdaad zo simpel werkte, dan had Zercom geen faillissement aan hoeven vragen.

Punt is dat je al betaald heb (neem ik aan) en dat je de goederen nog niet hebt, Je bent een schuldeiser, omdat je je goederen nog moet krijgen. En helaas staan consumenten ongeveer onder aan de lijst als het gaat om rangorde als schuldeisers. Eerst wordt de bank betaald, als ze een lening hebben (waarschijnlijk wel, hoeft niet). Dan volgen de (groot)leveranciers, gevolgd door personeel, dan nog een paar schuldeisers en als laatst consumenten die nog openstaande orders hebben. Het is sneu, maar helaas wel zo.
De volgorde is toch iets anders..
Belastingdienst, UWV, kredietverstrekker en personeel met een loonvordering van voor het failliet gaan staan samen vooraan.
Leveranciers staan op hetzelfde niveau als consumenten, daar zit geen verschil in. Enige waar een leverancier in af kan wijken van een consument is als ze een eigendomsvoorbehoud kunnen claimen, dan kunnen ze tegen een relatief geringe betaling hun eigen goederen die nog niet betaald zijn weer op komen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

toolkist schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 15:58:
[...]

De volgorde is toch iets anders..
Belastingdienst, UWV, kredietverstrekker en personeel met een loonvordering van voor het failliet gaan staan samen vooraan.
Leveranciers staan op hetzelfde niveau als consumenten, daar zit geen verschil in. Enige waar een leverancier in af kan wijken van een consument is als ze een eigendomsvoorbehoud kunnen claimen, dan kunnen ze tegen een relatief geringe betaling hun eigen goederen die nog niet betaald zijn weer op komen halen.
Ok, de volgorde is niet geheel correct (note to self: minder op mijn geheugen vertrouwen en meer googlen) maar uiteindelijk komt het er wel op neer dat consumenten vaak achteraan staan in de rij om nog iets te krijgen.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
~~~[html]Zie de <a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/40616387#40616387>startpost</a> voor wat wel en wat niet de bedoeling is in dit topic.

De curator heeft in communicatie aan een gedupeerde dit gemeld:
<i>"Op dit moment ziet het er naar uit dat geen enkele uitkering aan de concurrente crediteuren zal kunnen worden gedaan. "</i>~~~[/html]