MBP Retina 2013 of gewone MBP?

Pagina: 1
Acties:
  • 693 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-04-2024
Beste mensen,

Ik wil graag de Macbook Pro Retina aanschaffen, maar ik zie dat er problemen voorkomen bij de beeldschermen, genaamd "ghosting" of "Burn-in" genoemd. Vooral de beeldschermen van LG vertonen na een tijd problemen(die van samsung minder).Hier is volgensmij ook een rechtzaak over gaande, maar ik weet dit niet zeker.

Maar ik zou graag willen weten of het probleem inmiddels verholpen is, kan ik nu gewoon probleemloos in macbook pro Retina aanschaffen? Of doet het probleem zich nog steeds in de 2013 modellen voor?

Als het probleem zich nog voor doet, weet iemand dan wanneer er een nieuwe versie of een update uitkomt? Het probleem is niet dat ik ongeduldig ben, maar ik heb een laptop nodig voor mijn opleiding, en wil perse een macbook, maar ik moet 'm dus voor september aanschaffen.

Dus zou graag willen weten of het probleem nu weg is, en zoniet, ik moet voor september een laptop hebben, dus moet ik hem dan toch maar kopen, met de kans dat die na een paar maanden gemaakt moet worden ( qua kosten maakt het niks uit want ik pak drie jaar garantie). Of kan ik toch maar beter wachten tot een nieuwe versie uitkomt?

En nog een vraag zo: Merk je echt het verschil tussen de Retina versie, en de versie zonder retina. Is het het echt waard? Want als het niet veel verschil is, dan haal ik natuurlijk die zonder Retina want dan is het probleem opgelost.

Mijn excuses als het een domme vraag is, ik ben nog maar een kind en weet wel veel van computers, maar natuurlijk niet zoveel als jullie

Alvast bedankt!

Groetjes,

Nigel Uckerman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zo lang mogelijk wachten. De update moet nu wel een keer snel komen. Neem ook aan dat de panelen dan aangepakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:36

PBP

Ik zou wachten tot de Haswell generatie als je zoveel geld gaat uitgeven. Kan je gelijk zien of het probleem is aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:13
Dit soort reacties worden niet gewaardeerd :/

[ Voor 82% gewijzigd door Hoedje op 18-07-2013 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
God god, de knul glijdt een paar keer uit over zijn toetsenbord. Ik vind dat 'ie heel goed geschreven heeft. Ik weet niet hoe oud Nigel is, maar ik zie wel slechter hier!

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
De Macbook Airs hebben zojuist een update gekregen naar het nieuwe platform van Intel, ook wel Haswell genoemd. Deze update geeft de Airs meer batterij-duur en betere prestaties. De verwachting is dat de Pros binnenkort ook deze update krijgen, maar wanneer dat is, is bij Apple nooit bekend. Het product wordt gelanceerd wanneer het klaar is.

Of die lancering plaatsvindt voordat jouw opleiding start in september waag ik te betwijfelen, maar zeker weten doe ik dat niet. Bekijk wat je nodig hebt, wat je wilt uitgeven en of het je waard is om langer te wachten. De huidige Pros zijn al mooie machines.

Over jouw vraag wat betreft de beeldschermen, de enige mogelijkheid om te zien of het je waard is is om het zelf te aanschouwen. Ga naar een Apple store of retailer en bekijk de verschillende schermen. Hoge resoluties vind ik prettig werken, maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:35
N.Uckerman schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 12:37:
Beste mensen,

Ik wil graag de Macbook Pro Retina aanschaffen .... ik ben nog maar een kind en weet wel veel van computers, maar natuurlijk niet zoveel als jullie
Waar ga je het voor gebruiken? Een MacBook Pro Retina is geen goedkoop dingetje, en het zou zo maar eens kunnen zijn dat je teveel geld uitgeeft voor een product waar je niet het maximale uit gaat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:14
Ik heb de titel aangepast om iets beter de lading van de TS te dekken :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 14:02
Een goed alternatief voor de rMBP is natuurlijk de nieuwe Macbook Air. Het scherm is misschien minder mooi, maar Hasswell en de SSD maken een hoop goed.

De gewone MBP raad ik alleen aan wanneer je hier goedkoop aan kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-04-2024
Ik snap dat niemand weet wanneer de nieuwe versies uitkomen, maar weten jullie het ook niet ongeveer?
Moet ik bv denken aan september/oktober. Of meer aan begin 2014?

En die Haswell generatie's , zijn die dan ook duurder dan de huidige generatie rMBP?

Ik wil geen air ik wil echt een pro. het gaat mij ook niet zozeer om de kwaliteit (processors & geheugen). Die vind ik bij de huidige retina pro's al goed genoeg. Het gaat mij meer om het ghosting probleem. Die met een LG paneel vertonen veel problemen.

Natuurlijk wacht ik zolang mogelijk tot die haswell generatie komt. Maar als ik straks in eind augustus zit moet ik wel echt een laptop hebben.

Dus gewoon even mijn echte vraag in het kort:

Als ik in eind augustus zit, is het dan oke om een Macbook pro retina met een samsung paneel te kopen? ik weet dat de winkels niet kunnen zien welk paneel er in de laptop zit. Maar ik koop gewoon een macbook, en dan start ik de terminal op, en dan moet ik daar iets intypen(zo'n lange zin) en zo kan ik checken of er een samsung of LG in zit.(heb ik op internet/youtube gelezen/gezien). Als je op enter duuwt dan komt een zin die begint met LSN of LP.

LP=LG
LSN=Samsung

Is het een LG, dan stuur ik hem binnen de 7 dagen terug en haal ik een nieuwe, en zo doe ik dat totdat een Samsung heb.

En zo kom ik dus aan een rMBP met samsung paneel. Wordt waarschijnlijk een paar macbooks openmaken, maarja wat moet dat moet.

Maar kan ik dit dan het beste eind augustus doen? Of moet ik gewoon echt maar tot die nieuwe Haswell e's wachten?

Ik wil echt een pro, dus aub niet met alternatieven komen. Het is of de huidige Retina versie of de haswell versie.

In iedergeval al hartstikke bedankt voor de moeite die jullie erin steken!

Jullie geven tenminste goede raad daar heb ik wat aan:)

Groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het is niet de bedoeling je meerdere topics over hetzelfde probleem plaatst. Je kunt gewoon verder in huidige Macbook pro Retina.

[ Voor 15% gewijzigd door Daedalus op 21-07-2013 22:40 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.