huidige Macbook pro Retina

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-04-2024
Beste mensen,

Ik heb een laptop nodig voor mijn opleiding. Ik moet dus eentje voor 7 september aanschaffen. Maar ik ben aan het twijfelen om nu een retina te kopen, want die met een LG Paneel hebben ghosting problemen. Of moet ik wachten dat de volgende versie uitkomt?

ik snap dat niemand weet wanneer de nieuwe versies uitkomen, maar weten jullie het ook niet ongeveer?
Moet ik bv denken aan september/oktober. Of meer aan begin 2014? Ik heb zelf bepaalde geruchten gehoord van 20 september, maar dat weet ik dus niet zeker.. Valt dus net nadat mijn opleiding is begonnen..

En die Haswell generatie's , zijn die dan ook duurder dan de huidige generatie rMBP?

Ik wil geen air ik wil echt een pro. Ik hoef geen air! Het gaat mij meer om het ghosting probleem. Die met een LG paneel vertonen veel problemen.

Natuurlijk wacht ik zolang mogelijk tot die haswell generatie komt. Maar als ik straks in eind augustus zit moet ik wel echt een laptop hebben.

Dus gewoon even mijn echte vraag in het kort:

Als ik in eind augustus zit, is het dan oke om een Macbook pro retina met een samsung paneel te kopen? ik weet dat de winkels niet kunnen zien welk paneel er in de laptop zit. Maar ik koop gewoon een macbook, en dan start ik de terminal op, en dan moet ik daar iets intypen(zo'n lange zin) en zo kan ik checken of er een samsung of LG in zit.(heb ik op internet/youtube gelezen/gezien). Als je op enter duuwt dan komt een zin die begint met LSN of LP.

LP=LG
LSN=Samsung

Is het een LG, dan stuur ik hem binnen de 7 dagen terug en haal ik een nieuwe, en zo doe ik dat totdat een Samsung heb.

En zo kom ik dus aan een rMBP met samsung paneel. Wordt waarschijnlijk een paar macbooks openmaken, maarja wat moet dat moet.

Maar kan ik dit dan het beste eind augustus doen? Of moet ik gewoon echt maar tot die nieuwe Haswell 's wachten?

Ik wil echt een pro, dus aub niet met alternatieven komen. Het is of de huidige Retina versie of de haswell versie.

In iedergeval al hartstikke bedankt voor de moeite die jullie erin steken!

Jullie geven tenminste goede raad daar heb ik wat aan:)

Groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:51

lasharor

7 december 2004

1. Prijs: Waarschijnlijk niet.
2. Scherm: Ik neem aan dat dit probleem inmiddels al opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
Nee, is ik lees nu nog steeds van mensen die eind juni een hebben gehaald, dat die ghosting problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10 08:38
Hoeveel inch moet 't worden? 13 of 15

Ik denk om eerlijk te zijn dat de haswell MBP's goedkoper gaan worden. De Air is namelijk ook goedkoper geworden. Ik denk dat voornamelijk het 15inch model goedkoper gaat worden, omdat er waarschijnlijk geen GTX 650/750M meer in hoeft vanwege de Iris 5200 iGPU. Dat betekent dus ook dat de accu (veel) langer mee zal gaan.

[ Voor 81% gewijzigd door tweegroenethee op 19-07-2013 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:52
Ik heb een rMBP en een LG scherm (inmiddels een jaar oud) en ik heb geen last van ghosting. Het scherm heeft in een specifieke situatie (die met het schaakbord) wel wat last van image retention, maar dat mag eerlijk gezegd geen naam hebben (alleen in die situatie kan ik iets opmerken, normaal is het een hartstikke mooi scherm). Mocht dit het probleem zijn met alle LG schermen moet je je vooral niet zo druk maken, want ik heb het nog in geen enkele situatie gemerkt, tenzij ik een hele tijd dat schaakbord laat staan en dan vervolgens een grijs scherm bekijk (is niet echt een situatie die ik vaak tegen zal komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:00

RnB

Dan heb je flink geluk gehad PatrickH89, want ik heb het display van mijn rMBP 5x laten vervangen, totdat ik geen defecten meer zag. Ik zag dus al image retention wanneer ik een artikel las op het web (laten we zeggen dat het 2min kost) en dat waren allemaal LG panelen.
Ik heb uiteindelijk een goede Samsung kunnen krijgen (kwestie van geluk ook), waar ik geen image retention meer ben tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-10 16:05

JT

VETAK y0

Imho mag je voor de zeer hoge prijzen die Apple rekent een volledig perfect scherm verwachten. Dat je alleen in specifieke situaties last hebt van image retention en/of ghosting is voor mij al onacceptabel als ik zoveel uit zou geven aan een laptop. Is het een laptop van 1200-1300 euro dan zou het al een ander verhaal zijn...

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:57
JT schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 14:22:
Imho mag je voor de zeer hoge prijzen die Apple rekent een volledig perfect scherm verwachten. Dat je alleen in specifieke situaties last hebt van image retention en/of ghosting is voor mij al onacceptabel als ik zoveel uit zou geven aan een laptop. Is het een laptop van 1200-1300 euro dan zou het al een ander verhaal zijn...
1200 / 1300 vind ik nog dat hij 100% mag zijn zonder pixel defecten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 15:46

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Naar verwachting (mijn verwachting ;) ) zal de normale pro afvallen en de retina versies die gaan dan de oude prijs van de normale versies overnemen. De normale pro's hebben namelijk geen plek meer in het assortiment, aangezien de airs op vele punten beter (resolutie, ssd, accu, gewicht, grootte) zijn en de retina's ook op die punten beter zijn (resolutie, ssd, gewicht, grootte). Als de prijs dan wordt verandert van de retina's naar beneden, dan is de plek voor een normale al helemaal weg en als ik Apple was zou ik dat nu wel doen.

Daarbij zal de iGPU minstens een HD5000 zijn, omdat ze die niet minder krachtig laten zijn dan van de airs. De SSD's zullen waarschijnlijk PCI versies worden met ongeveer 1,5x zo snelle lees/schrijf snelheden als de huidige. Qua scherm zal er weinig veranderen denk ik, alhoewel het ghosting probleem waarschijnlijk wel zal zijn opgelost. Op het gebied van geheugen verwacht ik dat het verdubbeld (kan) worden met behulp van lpddr3, dit zal waarschijnlijk een optie zijn (dus bij 13 inch, standaard 8GB en optioneel 16GB en bij 15 inch het dubbele van beide). Ik verwacht wel dat de 15 inch een dedicated GPU blijft hebben, omdat het toch het paradepaardje is van Apple en die moet dan wel iets speciaals hebben tov de rest. Qua releasedatum was de verwachting dat ze tijdens de WWDC13 werden aangekondigd net als de airs, alleen dit is waarschijnlijk uitgesteld door productieproblemen of iets dergelijks. Ik denk dat dat komt doordat nu ze alles retina willen maken dat het langer duurt voordat ze een voldoende voorraad retina schermen hebben. Dan zou het kunnen dat ze hem ineens tussendoor releasen, maar het meest logische is tegelijk met iOS7, de iPhone 5s en de rest ergens in september.

Hopelijk beantwoord ik hiermee je vragen :) .

Mijn advies is om zo lang mogelijk te wachten, aangezien de volgende generatie een aantal veelbelovende upgrades kan hebben.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-10 16:05

JT

VETAK y0

Mektheb schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 14:25:
[...]

1200 / 1300 vind ik nog dat hij 100% mag zijn zonder pixel defecten etc.
Ja eigenlijk wel, maar 1200-1300 euro is nog niet een extreem bedrag. Dus dat er wellicht iets vervelends voorkomt bij een relatief nieuw iets (zo een hoge PPI op een laptop) vind ik dan nog steeds een iets andere zaak dan wanneer je in de prijsklasse van de Retina's komt.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
RoofTurkey schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 15:04:
Naar verwachting (mijn verwachting ;) ) zal de normale pro afvallen en de retina versies die gaan dan de oude prijs van de normale versies overnemen. De normale pro's hebben namelijk geen plek meer in het assortiment, aangezien de airs op vele punten beter (resolutie, ssd, accu, gewicht, grootte) zijn en de retina's ook op die punten beter zijn (resolutie, ssd, gewicht, grootte). Als de prijs dan wordt verandert van de retina's naar beneden, dan is de plek voor een normale al helemaal weg en als ik Apple was zou ik dat nu wel doen.

Daarbij zal de iGPU minstens een HD5000 zijn, omdat ze die niet minder krachtig laten zijn dan van de airs. De SSD's zullen waarschijnlijk PCI versies worden met ongeveer 1,5x zo snelle lees/schrijf snelheden als de huidige. Qua scherm zal er weinig veranderen denk ik, alhoewel het ghosting probleem waarschijnlijk wel zal zijn opgelost. Op het gebied van geheugen verwacht ik dat het verdubbeld (kan) worden met behulp van lpddr3, dit zal waarschijnlijk een optie zijn (dus bij 13 inch, standaard 8GB en optioneel 16GB en bij 15 inch het dubbele van beide). Ik verwacht wel dat de 15 inch een dedicated GPU blijft hebben, omdat het toch het paradepaardje is van Apple en die moet dan wel iets speciaals hebben tov de rest. Qua releasedatum was de verwachting dat ze tijdens de WWDC13 werden aangekondigd net als de airs, alleen dit is waarschijnlijk uitgesteld door productieproblemen of iets dergelijks. Ik denk dat dat komt doordat nu ze alles retina willen maken dat het langer duurt voordat ze een voldoende voorraad retina schermen hebben. Dan zou het kunnen dat ze hem ineens tussendoor releasen, maar het meest logische is tegelijk met iOS7, de iPhone 5s en de rest ergens in september.

Hopelijk beantwoord ik hiermee je vragen :) .

Mijn advies is om zo lang mogelijk te wachten, aangezien de volgende generatie een aantal veelbelovende upgrades kan hebben.
Hartstikke bedankt, hier heb ik veel aan! Maar betekent dat dat ze in september aangekondigd gaan worden? Of dat ik ze in september dan kan kopen?

Want als ik de haswell generatie eind september kan kopen, dan zorg ik wel voor de eerste drie weken van mijn opeliding voor een alternatief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:43
Ik heb de indruk dat je het niet een prettig idee zal gaan vinden wanneer jij de "oude" rMBP hebt, terwijl er ook een nieuwe op de markt is, die je met wat geduld ook had kunnen hebben. Wat is in dit geval dan wijsheid?

Ik weet niet wanneer hij komt, ik verdiep me niet zo in Apple omdat ik een werkende laptop heb, maar als ik zo hoor kan het best zijn dat hij in september komt. Ik denk niet dat je hem dan een dag later in handen hebt. Wellicht twee weken later? Dus ik zou dan, als er nog geen aankondiging is geweest op 7sept(jouw deadline) en je toch de nieuwste wilt, twee maanden lang wel een andere gaan gebruiken. Dat is vast wel te overbruggen,,,;) met een tablet, en anders de school/universiteit computers kunnen ook prima verslagen op gemaakt worden. Ook leren gaat daar bij mij altijd prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 15:46

RoofTurkey

PredatorKalkoen

N.Uckerman schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 23:58:
[...]

Hartstikke bedankt, hier heb ik veel aan! Maar betekent dat dat ze in september aangekondigd gaan worden? Of dat ik ze in september dan kan kopen?

Want als ik de haswell generatie eind september kan kopen, dan zorg ik wel voor de eerste drie weken van mijn opeliding voor een alternatief!
Ik hoop persoonlijk dat Apple ze al eerder in de winkel legt, wat ook logisch zou zijn omdat ze dan nog alle studenten als klant hebben ipv alleen de studenten die kunnen wachten (non-studenten kunnen sowieso wel wachten neem ik aan). Maar aan de andere kant is er pas in september een officieel apple evenement, alhoewel dit ook maar mijn beste gok is (http://www.pcadvisor.co.u...se-date-features-iphones/).

Als je een maand zou kunnen uitzitten, dan durf ik wel 99% zeker te zeggen dat ze dan al in de winkel liggen (dus voor oktober). Als Apple ze in september nog niet verkoopt, dan is er denk ik toch iets goed mis gegaan met de productie :/ .

Lang verhaal kort: Waarschijnlijk kun je er eentje kopen in september, maar heel misschien al iets eerder.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
Oke dan bedankt!
Pagina: 1