Dat Tweakers adverteerders nodig heeft snap ik en met enkele subtiele reclameblokje/afbeelding links en rechts heb ik geen moeite maar is dit niet een beetje overkill? leuke binnenkomer zo op een website

☻/
/▌
/ \
Ik ben altijd ingelogd en zie zodoende de advertenties nooit (abo), maar dit is wel meer dan ook ik wenselijk vind.
Zie je die bovenste 200 pixels?
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Music is not just a sound, it's a way of living.
Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!
Om heel eerlijk te zijn werkt het bij exact averechts, ik merk namelijk aan mijzelf dat ik steeds meer en meer de frontpage ontwijk omdat ik geen zin heb in een scherm vol reclame dus ga ik rechtstreeks richting het forum, waar ik de tracker heb aan staan om zo de headlines toch nog wel te zien.Qck schreef op donderdag 05 september 2013 @ 08:47:
De advertenties trokken meer mijn aandacht (je zou bijna zeggen dat het werkt) dan de inhoud van Tweakers.net en het leidt enorm af tijdens het lezen van de artikelen.
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
[Voor 10% gewijzigd door Floppus op 05-09-2013 09:39]
Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)
[Voor 6% gewijzigd door ruudonline op 05-09-2013 09:45. Reden: typo's]
+1, dat ziet er al wel iets beter uit. Asus blijft wat opvallend aanwezig maar dat lijntje maakt het onderscheid wel wat prettigercrisp schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:02:
Het zou denk ik wel iets helpen als we bij een dergelijke takeover met lichte achtergrond het kader om de content zouden laten staan:
[afbeelding]
Ik heb Flash (en zo'n beetje alle andere plugins) standaard gedisabled, dat is tenminste toegestaancrazymonkey87 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 11:44:
nooit problemen meeheb een addblocker
[Voor 7% gewijzigd door Raven op 05-09-2013 12:28]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Uit de algemene voorwaardencrazymonkey87 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 11:44:
nooit problemen meeheb een addblocker
If you do not like the answer, you should not have asked the question. Tard..
39
Wij kunnen ook niet garanderen dat onze server onhackbaar zijn en dat we, als we gehacked worden, geen malware verspreiden via de normale html.F1k schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:37:
Zolang er malware via advertenties verspreid kan worden zal ik die bronnen blokkeren. T is heel simpel: Als jij niet kunt garanderen dat jouw content mijn machine niet kan beschadigen moet ik me beschermen. Vind jij dat ik daarom geen recht meer heb om jouw website te bezoeken, dan is dat jammer
Zodra t.net kan garanderen dat ze geen malware zullen serveren en alle kosten beloven te vergoeden na een infectie mogen ze bij mij op de whitelist
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Stomme vraag. Tweakers is interessant, daarvoor wil ik wel risico op virus lopen. Maar waarom achterliggende content/risico laden als je er niet in geïnteresseerd bent? 1x entry point vs 2x+ entry point.Kees schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:46:
[...]
Wij kunnen ook niet garanderen dat onze server onhackbaar zijn en dat we, als we gehacked worden, geen malware verspreiden via de normale html.
Waarom zou je dan wel de ads blokken, maar niet tweakers in zijn geheel willen vermijden?
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Als je interesse hebt in Tweakers dan wil je ook die reclame hebben, want als er niet genoeg views op de ads komen komt er minder geld binnen en dus minder content. Dus jouw antwoord is minstens net zo stom.DRaakje schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:55:
[...]
Stomme vraag. Tweakers is interessant, daarvoor wil ik wel risico op virus lopen. Maar waarom achterliggende content/risico laden als je er niet in geïnteresseerd bent? 1x entry point vs 2x+ entry point.
Takeovers waren er al vér voor die tijd.Jumpman schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:59:
Het is sinds de nieuwe interface inderdaad wel vaak erg overdadig geworden met advertenties op de frontpage.
[Voor 12% gewijzigd door NMe op 05-09-2013 14:06]
Zie o.a. Topicreeks: ReclameJumpman schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:59:
Het is sinds de nieuwe interface inderdaad wel vaak erg overdadig geworden met advertenties op de frontpage.
Anoniem: 120693
Tuurlijk maar het is wel een geldige discussie. Ik had Tweakers op de whitelist staan maar sinds vandaag ook add blocked want dit gaat me echt een stapje te ver. 75% van je front pagina een advertentie, nee, dat gaat me wel twee stapjes te ver.Fietsbel schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:41:
Zolang ze dat niet kunnen beloven is dat blijkbaar voor jou een vrijbrief om hun inkomsten te blokkeren? je hoeft niet perse de site te bezoeken hoor, er zijn alternatieven.
surr1e schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:00:
Ook ik klaag hier graag even over. Ik vind het helemaal niet erg om reclame voorgeschoteld te krijgen en blokkeer Tweakers dan ook niet met een adblocker: de site draait immers ook niet op lucht. Een dergelijke takeover als nu van Asus is me toch wel iets te gortig: enorme letters, felle kleuren en een onevenredige advertentieoppervlakte. (En vanuit een persoonlijk standpunt: nog foeilelijk ook) Reclame is prima, maar wel zo dat ik nog met plezier mijn pc op de frontpage laat staan aub.
Op NU.nl en de Telegraaf.nl gaat het nog vele malen verder. Met animaties, geluid en andere ellende. Ja, dit is een takeover en ja, dat doen we zo af en toe (wanneer was de vorige?) om wat geld te verdienen om de rest van de dagen zonder takeovers een kickass site te maken.Anoniem: 120693 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 14:46:
[...]
Tuurlijk maar het is wel een geldige discussie. Ik had Tweakers op de whitelist staan maar sinds vandaag ook add blocked want dit gaat me echt een stapje te ver. 75% van je front pagina een advertentie, nee, dat gaat me wel twee stapjes te ver.
En dat hebben jullie niet gehad tijdens de microsoft takeover ? of de xs4all takeover ? Daar vlogen de animatie inclusief geluid ook mijn boxen uit. Begrijp me niet verkeerd maar we hoeven het ook niet mooier te laten klinken dan het werkelijk is toch ?zeef schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:23:
[...]
[...]
Op NU.nl en de Telegraaf.nl gaat het nog vele malen verder. Met animaties, geluid en andere ellende.
[Voor 36% gewijzigd door ShadowBumble op 05-09-2013 15:42]
/ontopicShadowBumble schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:37:
[...]
En dat hebben jullie niet gehad tijdens de microsoft takeover ? of de xs4all takeover ? Daar vlogen de animatie inclusief geluid ook mijn boxen uit.
/offtopic
Maar die staan nu wel weer in mijn adblocker ^^
He das valspelen zeef ! P.S. had hem net nog aangepastzeef schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:42:
[...]
/ontopic
Maar jij staat nu wel weer in mijn blocker ^^
[afbeelding]
Alle gekheid op een stokje, er zit een wederkerigheid in. Je geniet van Tweakers en het werk van mijn 60 collega's. Maar als we dan eens een euro willen verdienen, dan mag dat niet? Hoe denk je dat wij kunnen blijven bestaan zonder reclame inkomsten? Want van de wind, regen en de zon draaien de servers niet, werken de devvers niet, tikken de redacteurs niet, etc. etc.
|>
Ik had nog niet op submit gedrukt. Kon ik niet over mijn hart verkrijgen.ShadowBumble schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:45:
[...]
He das valspelen zeef ! P.S. had hem net nog aangepastMet de tekst dat we het ook weer niet mooier hoeven te maken dan wat het is he, voor mij is de enige reden ook dat jullie niet in mijn adblocker staan om dat ik al jaren heerlijk kan mopperen maar ook enorm veel plezier aan de site heb, en nee dat valt niet onder slijmen maar iets wat ik meen, anders had ik al tijden niet meer aanwezig hier geweest
Meestal gaan deze op tijd (24 uur) in plaats van X aantal impressies. Hoe het precies bij deze zit moet ik navragen maar ik gok op tijd.simon schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:48:
Blijft die takeover ongeacht 't aantal views? Ik vind 't best om tweakers te ondersteunen door reclame te kijken, maar een beetje varieteit maakt 't wat dragelijker.
[Voor 86% gewijzigd door zeef op 05-09-2013 15:49]
Geldige discussie of niet, daar ging het niet over. Tweakers blokkeerde je eerst ivm angst voor malware, even later staat de website weer op de whitelist, maar nu omdat een advertentie net iets te bombastisch is staat die weer op de blacklist. Kortom, tweakers.net moet maar schikken naar jou, maar intussen wel er fijn gebruik van maken.Anoniem: 120693 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 14:46:
[...]
Tuurlijk maar het is wel een geldige discussie. Ik had Tweakers op de whitelist staan maar sinds vandaag ook add blocked want dit gaat me echt een stapje te ver. 75% van je front pagina een advertentie, nee, dat gaat me wel twee stapjes te ver.
39
[Voor 4% gewijzigd door Ircghost op 05-09-2013 18:20]
[Voor 3% gewijzigd door Amanoo op 05-09-2013 19:00]
Hallo
Anoniem: 118213
Banners die uit zichzelf geluid maken zijn absoluut niet de bedoeling. Als het voorkomt meldt het dan ook gerust, dan spreken wij er iemand op aanShadowBumble schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:37:
[...]
En dat hebben jullie niet gehad tijdens de microsoft takeover ? of de xs4all takeover ? Daar vlogen de animatie inclusief geluid ook mijn boxen uit. Begrijp me niet verkeerd maar we hoeven het ook niet mooier te laten klinken dan het werkelijk is toch ?
Intentionally left blank
Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.
Noo it's not!zeef schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 00:27:
Aaaaaand it's gone!
Jammer alleen dat het op zo'n manier moet en je er nog steeds niks aan hebt als je niet ingelogd bentAnoniem: 118213 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 19:58:
Dat was een mooie trigger om vandaag tóch maar een abo af te sluiten:
My.Tweakers.net Bannervrij
(Periode 05-09-2013 t/m 06-09-2014)
Weer een jaar reclamevrij genieten :-)
|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Beste Zeef, nu het weer over dit onderwerp gaat, wilde ik toch eens iets vragen.zeef schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:42:
Alle gekheid op een stokje, er zit een wederkerigheid in. Je geniet van Tweakers en het werk van mijn 60 collega's. Maar als we dan eens een euro willen verdienen, dan mag dat niet? Hoe denk je dat wij kunnen blijven bestaan zonder reclame inkomsten? Want van de wind, regen en de zon draaien de servers niet, werken de devvers niet, tikken de redacteurs niet, etc. etc. Ook niet van adsense alleen kan ik je vertellen.
denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)
Anoniem: 118213 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 19:58:
Dat was een mooie trigger om vandaag tóch maar een abo af te sluiten:
My.Tweakers.net Bannervrij
(Periode 05-09-2013 t/m 06-09-2014)
Weer een jaar reclamevrij genieten :-)
Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323
We testen met een groepje mods en users. En echt niet alleen op supersnelle bakken. Dus als je zoiets in de parktijk tegenkomt: laat het ons weten.Bluepenguin schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 04:10:
[...]
Beste Zeef, nu het weer over dit onderwerp gaat, wilde ik toch eens iets vragen.
Testen jullie een take-over vooraf wel eens op ietsje oudere pc's?
Laatst merkte ik namelijk (helaas zijn de betreffende take-overs me ontschoten**) dat ook diverse dualcores van de Core2Duo generatie praktisch op de snuit gingen; met alleen IE open op de FP bevroren de browser en het systeem voor zo'n halve minuut tot een minuut, puur door 100% cpu gebruik. Idem voor Firefox. Niet eens lang geleden waren dat zeer degelijke desktops en het lijkt me zeer onlogisch dat zoveel processor power nodig is voor een bewegende advertentie. Dat doet denken dat sommige reclames wel heel in-efficiënt in elkaar zitten.*
Nou weet ik niet wat momenteel 'de gemiddelde processorkracht' is, maar bij mijn weten zijn desktops van de Core2Duo generatie nog volop in gebruik. Gezien dat t.net een steeds groter bereik lijkt te krijgen, inclusief groepen die gemiddeld minder up-to-date hardware gebruiken, zou ik het jammer vinden als er een groep is die door in-efficiënte reclames Tweakers zou kunnen gaan mijden.
Uiteraard zijn de take-overs er maar af-en-toe, maar de 1e indruk lijkt me een belangrijke.
* voor de helderheid: ik ben zelf beperkt bekend met hoe e.e.a. in elkaar gezet wordt, de stelling over in-efficiency is dus een aanname van mijn kant. Ten tweede had ik weinig tijd me er verder in te verdiepen, omdat ik het tegenkwam bij computers die ik onderhoud voor familie / vrienden / kennissen.
**betrof tweemaal een take-over i.c.m. de Microsoft Office 365 bannerbalk onderaan het scherm en een deels geanimeerde take-over er boven. Voor zover ik het kon bepalen op dat moment ging het om flash-animaties zonder geluid. En dit vond plaats ergens in het afgelopen half jaar.
Even ter formaliteit dan, mag ik dat gewoon mailen naar zeef zijn tweakers mail ^^ of gaat dat richting de "globale" frontpage mailadress ( groep ) ?crisp schreef op donderdag 05 september 2013 @ 21:19:
[...]
Banners die uit zichzelf geluid maken zijn absoluut niet de bedoeling. Als het voorkomt meldt het dan ook gerust, dan spreken wij er iemand op aan
En dan vul je de proxy in van (mobiele) provider X? Of je hebt een dynamisch IP van provider Y? En dan gaat een ander genieten van jouw abonnement. Of je moet eerst inloggen en dan het IP van locatie Z waar je toevallig bent gaan vrijgen om vervolgens weer uit te loggen en 'effe snel iets op te zoeken'? I don't think so. Op IP in of uitsluiten gaat echt niet werken.nero355 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 02:34:
Jammer alleen dat het op zo'n manier moet en je er nog steeds niks aan hebt als je niet ingelogd bent
Ik wil gewoon mijn IP invoeren ergens in mijn account en op die manier gekoppeld hebben aan een eventueel abonnement : Dat moet toch te realiseren zijn op de een of andere manier
Ik log niet altijd in op T.net/GoT als ik effe snel iets wil opzoeken bijvoorbeeld dus een dergelijke optie lijkt me helemaal geweldig en betaal ik desnoods het dubbele voor per jaar als die optie er maar gewoon komt/aanwezig is !!
mail maar naar frontpage @ een zekere website punt net.ShadowBumble schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 08:22:
[...]
Even ter formaliteit dan, mag ik dat gewoon mailen naar zeef zijn tweakers mail ^^ of gaat dat richting de "globale" frontpage mailadress ( groep ) ?
Dit zou denk ik wel echt veel schelencrisp schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:02:
Het zou denk ik wel iets helpen als we bij een dergelijke takeover met lichte achtergrond het kader om de content zouden laten staan:
[afbeelding]
1 woord: Flash.Bluepenguin schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 04:10:
[...]
Beste Zeef, nu het weer over dit onderwerp gaat, wilde ik toch eens iets vragen.
Testen jullie een take-over vooraf wel eens op ietsje oudere pc's?
Laatst merkte ik namelijk (helaas zijn de betreffende take-overs me ontschoten**) dat ook diverse dualcores van de Core2Duo generatie praktisch op de snuit gingen; met alleen IE open op de FP bevroren de browser en het systeem voor zo'n halve minuut tot een minuut, puur door 100% cpu gebruik.
[Voor 4% gewijzigd door Raven op 06-09-2013 10:35]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Als ik nu goed naar dat plaatje kijk, dan zie ik dat die ene kolom met tekst van Tweaker.net (veel) minder ruimte heeft op de pagina dan de ruimte die door Asus wordt opgevroten. En volgens mijn was dat bij de overgang naar Tweakers 7 juist over werd geklaagd... te veel 'loze' ruimte die te weinig voor content werd gebruikt.Joshua schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:55:
Ik heb niks tegen reclame, maar in dit geval zie ik meer advertentie dan inhoud op mijn scherm (1440x900).
[afbeelding]
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm
Anoniem: 120693
Uh, geblokt wegens malware? Hoe kom je daar bij?Fietsbel schreef op donderdag 05 september 2013 @ 16:24:
[...]
Geldige discussie of niet, daar ging het niet over. Tweakers blokkeerde je eerst ivm angst voor malware, even later staat de website weer op de whitelist, maar nu omdat een advertentie net iets te bombastisch is staat die weer op de blacklist. Kortom, tweakers.net moet maar schikken naar jou, maar intussen wel er fijn gebruik van maken.
Waarom passen de adverteerders zich niet aan. Dat is de vraag. Wij passen ons wel aan, we maken non-spot concepten bij de vleet. Maar de reclamebureaus en adverteerders willen platte banners. En heel veel platte banners. Vergis je niet, wij maken de markt niet. We spelen slechts mee als Tweakers. Natuurlijk kunnen we nee zeggen tegen reclame, maar dat gaan we niet lang volhouden.F1k schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:53:
om maar even zonder iedereen te quoten te reageren:
Ik heb al eens eerder een discussie gehad met Joost over advertenties. Het huidige model van inkomsten is imho outdated. We verwijten de entertainmentindustrie allemaal dat ze niet genoeg moderniseren en in plaats daarvan 'downloaders' aanpakken. Maar iedere internetgebruiker met hersens gebruikt noscript of een addblocker. Waarom passen de digitale media zich daar niet aan aan?
Nou, kom vooral eens bij ons langs vertellen wat we verkeerd doen. Ben benieuwd.Met de Pricewatch kan tweakers.net bakken geld verdienen, als deze slim aangepakt wordt.
In het geheel niet geladen.Overigens: De discussie met Joost eindigde in dat hij niet wist of bij een t.net bannerfree de ads niet geladen worden, of enkel niet getoond worden.
Dus omdat je liever naar de groenteboer of de warme bakker gaat mag je je halfje wit en pondje tomaten bij de supermarkt stelen? Daar kom je als fijnproever anders nooit, dus die ene keer dat je er bent de boel meejatten, dat mag dan. Dat is dezelfde redenatie.Voor de noviteiten kom ik niet op tweakers, meestal weet ik de dingen die ik wil weten voordat tweakers erover bericht. Ik gebruik de frontpage meer als backlog voor dingen die ik misschien gemist heb of waarvan ik niet wist dat ik het boeiend vond.
Euh....nogal wiedes als je fullscreen browset. Diezelfde ruimte waar nu spul van ASUS staat (met uitzondering van het blokje rechtsonder) wordt normaal gesproken niet gevuld. Nu staat er reclame van ASUS. Je kan het moeilijk Tweakers aanrekenen dat, wanneer je fullscreen browset, de content een steeds lager percentage van je scherm inneemt. Zo kan ik ook wel een 4K-scherm nemen, fullscreen gaan browsen en vervolgens klagen dat slechts 10% echt content is.Jester-NL schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:32:
[...]
Als ik nu goed naar dat plaatje kijk, dan zie ik dat die ene kolom met tekst van Tweaker.net (veel) minder ruimte heeft op de pagina dan de ruimte die door Asus wordt opgevroten.
Wat schuift dat?zeef schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:28:
Nou, kom vooral eens bij ons langs vertellen wat we verkeerd doen. Ben benieuwd.
Stelen is het origineel wegnemen. Het nadeel aan digitale zaken is dat alles een kopie is. Ik begrijp dat veel mensen die mening niet delen.zeef schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:28:
Dus omdat je liever naar de groenteboer of de warme bakker gaat mag je je halfje wit en pondje tomaten bij de supermarkt stelen? Daar kom je als fijnproever anders nooit, dus die ene keer dat je er bent de boel meejatten, dat mag dan. Dat is dezelfde redenatie.
Leuke theoretische discussie maar feit blijft dat je een dienst afneemt waar je niet voor betaalt wanneer je geen abo hebt en óók banners blokkeert. Het afnemen van die dienst zonder ervoor te betalen is gewoon stelen. Wat jij nu zegt is een beetje hetzelfde als een band inhuren voor je trouwerij, ze de sterren van de hemel laten spelen en na afloop niet betalen. Maar dat is natuurlijk geen stelen, want ze kunnen immers op andere plekken nog gewoon hun kunsten vertonen.F1k schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 14:26:
[...]
Stelen is het origineel wegnemen. Het nadeel aan digitale zaken is dat alles een kopie is. Ik begrijp dat veel mensen die mening niet delen.
...maar blijkbaar kun je nóch de site whitelisten, nóch een abo afnemen?Kern van de discussie is niet dat ik jullie geen inkomsten gun. Ik wil jullie graag van inkomsten voorzien voor zover ik dat kan.
[Voor 9% gewijzigd door Jumpman op 06-09-2013 16:30]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik heb geen weet van enige cijfers (ik ben ook maar vrijwilligerIrcghost schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 16:27:
@NMe/Zeef, ik heb het al eens eerder voorbij zien komen maar ik kon het niet vinden maar wat zijn ook al weer de cijfers voor advertentieinkomsten? Ik kan mij alleen nog maar herinneren dat je verlies maakt op de gemiddelde gebruiker als hij een abo heeft ipv gewoon bezoekt (zonder adblocker natuurlijk).
Het enige wat je met zo'n blocker bereikt is dat de advertentiemarkt nóg invasiever wordt. De hele reden dat takeovers nu zou populair zijn is omdat de oude 768x90-banners gewoon genegeerd werden. Mensen werden er blind voor, installeerden blockers, enz. Nu krijg je dat banners steeds meer willekeurige formaten krijgen (moeilijker te blocken), geserveerd worden van nietszeggende URLs (geen "ads" folder o.i.d.) en dat ze steeds meer in het oog proberen te springen met geluidjes, flitsen en popups/prerolls/lightboxes. Deze "wapenwedloop" gaat niet goed eindigen.Freaky_Revolt schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 16:30:
In de ideale situatie zou je dus een ad blocker moeten hebben die wel de content laad maar niet weergeeft.
Of is er al zo'n blokker?
[Voor 28% gewijzigd door NMe op 06-09-2013 16:35]
zeef schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 08:18:
[...]
We testen met een groepje mods en users. En echt niet alleen op supersnelle bakken. Dus als je zoiets in de parktijk tegenkomt: laat het ons weten.
Super, zal het zeker in gedachten houden!zeef schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 08:22:
[...]
mail maar naar frontpage @ een zekere website punt net.
denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)
Momenteel aan het studeren, dus even geen geld over.NMe schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 16:19:
[...]
Leuke theoretische discussie maar feit blijft dat je een dienst afneemt waar je niet voor betaalt wanneer je geen abo hebt en óók banners blokkeert. Het afnemen van die dienst zonder ervoor te betalen is gewoon stelen. Wat jij nu zegt is een beetje hetzelfde als een band inhuren voor je trouwerij, ze de sterren van de hemel laten spelen en na afloop niet betalen. Maar dat is natuurlijk geen stelen, want ze kunnen immers op andere plekken nog gewoon hun kunsten vertonen.
[...]
...maar blijkbaar kun je nóch de site whitelisten, nóch een abo afnemen?
Door de manier waarop je in deze discussie staat neem ik maar even aan dat je een adblocker draait. Mocht die aanname verkeerd zijn: bij voorbaat mijn excuses.
Waarom zou ik dat doenzeef schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 08:22:
En dan vul je de proxy in van (mobiele) provider X?
Ik heb een fatsoenlijke ISP die mij al 13 jaar hetzelfde IP nummer geeftOf je hebt een dynamisch IP van provider Y? En dan gaat een ander genieten van jouw abonnement.
Daar vraag ik helemaal niet om : Het gaat me om thuisgebruik !! Daar wil ik voor betalen! Niks andersOf je moet eerst inloggen en dan het IP van locatie Z waar je toevallig bent gaan vrijgen om vervolgens weer uit te loggen en 'effe snel iets op te zoeken'? I don't think so.
Ik vind dat je die optie moet kunnen aanbieden als je zo'n grote site runtOp IP in of uitsluiten gaat echt niet werken.
Ik ga niet bij elk bezoek van T.net of GoT zitten inloggen als ik na paar seconden/minuten weer weg ben van de site!Inloggen met je account is een kleine doch acceptabele moeite.
Dat maakt me ook niet zoveel uit als ik effe snel iets op de site zoek en Custom CSS gebruik ik niet.Zeker omdat je ook ingelogd moet zijn voor je CSS en andere display settings.
|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Dus je wil Tweakers graag van inkomsten voorzien wanneer je dat kan maar je adblocker uitzetten is te veel gevraagd? Je begrijpt dat je blijkbaar alleen maar excuusjes zit te verzinnen om goed te praten dat je andere mensen hun brood afpakt door wél gebruik te maken van hun harde werk maar niet naar advertenties te kijken? Dat je als student geen trek hebt in een abonnement, vooruit (zelfs al is het maar net iets meer dan een euro per maand). Dat je Tweakers het wel gunt maar tóch je adblocker aan laat staan snap ik dan weer niet. Blijkbaar gaat dat gunnen niet zo hard.F1k schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 19:45:
[...]
Momenteel aan het studeren, dus even geen geld over.
[...]
En ja, ik run een addblocker
Dat script heeft een van de devvers gemaakt, puur als gedachtenspinsel. Het is alleen nooit écht geïmplementeerd en alleen gebruikt om te kijken hoeveel mensen er nu eigenlijk banners blokkeren, domweg omdat we liever willen dat mensen stoppen met blocken dan dat we ze in hun geheel wegjagen door bannerblockers geen content te serveren. Als ik baat zou zien in het blokkeren van mensen die ads blocken had je nu al geen toegang meer gehad.Waarom hebben jullie niet net als het cookieshield een kort scriptje dat checkt of iemand een addblocker/scriptblocker runt en op basis daarvan toegang verleend (of niet)?
Als advertenties zo ongelofelijk belangrijk zijn zou je geen resources willen verspillen aan bezoekers die die niet kunnen zien toch?
En ik vind dat er wel belangrijkere opties zijn dan iemand die van thuis uit liever niet inlogt tóch voorzien van een bannervrije site. Nog naast het feit dat iedereen dan gebruik zou kunnen maken van jouw abo door jouw IP te spoofen (je IP is redelijk makkelijk uit te vinden met een dynamisch user icon) is het nogal onrendabel om voor die ene user die dit wil (jij) devtijd vrij te maken terwijl er nog zo veel belangrijke dingen op stapel staan. Hoe moeilijk is het om gewoon in te loggen? Zeker als je, zoals je zelf zegt, thuis aan het browsen bent?nero355 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 20:13:
[...]
Ik vind dat je die optie moet kunnen aanbieden als je zo'n grote site runt
Maar in die seconden/minuten stoor je je blijkbaar wél genoeg aan de ads om ons te verwijten dat we blijkbaar niet genoeg moeite in abo's steken? Beetje krom, niet?Ik ga niet bij elk bezoek van T.net of GoT zitten inloggen als ik na paar seconden/minuten weer weg ben van de site!
[Voor 24% gewijzigd door NMe op 06-09-2013 20:44]
Dat doet Firefox ookIrcghost schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 20:30:
Thuis niet willen inloggen vind ik echt een non reden. Als je privacy bewust bent met wachtwoorden dan gebruik je een keypass (bijv. Keepass) die kan automatisch voor je inloggen. Of je gebruikt palemoon als browser (firefox variant) die heeft een masterkey zodat je wachtwoorden niet los in de browser worden opgeslagen maar vult ze wel automatisch in als je de masterkey intypt voor die sessie.
Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.
Als je inlogt kan je de sessie aan je IP binden : Wat is hier dan het nut van als mijn IP blijkbaar zo interessant is om gespoofed te worden vanwege een T.net abbo ?! Kom op zeg...NMe schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 20:14:
En ik vind dat er wel belangrijkere opties zijn dan iemand die van thuis uit liever niet inlogt tóch voorzien van een bannervrije site. Nog naast het feit dat iedereen dan gebruik zou kunnen maken van jouw abo door jouw IP te spoofen (je IP is redelijk makkelijk uit te vinden met een dynamisch user icon) is het nogal onrendabel om voor die ene user die dit wil (jij) devtijd vrij te maken terwijl er nog zo veel belangrijke dingen op stapel staan. Hoe moeilijk is het om gewoon in te loggen? Zeker als je, zoals je zelf zegt, thuis aan het browsen bent?
Ik verwijt niks : Ik zou gewoon graag een feature willen zien die er nog niet is en voor mij waardevol genoeg zou zijn om een abbo te nemen. That's all!Maar in die seconden/minuten stoor je je blijkbaar wél genoeg aan de ads om ons te verwijten dat we blijkbaar niet genoeg moeite in abo's steken? Beetje krom, niet?
Ik gebruik Pale Moon toevallig, maar "voor het geval dat" laat ik nooit welk programma dan ook mijn wachtwoorden onthouden : Dat doe ik liever zelfIrcghost schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 20:30:
Thuis niet willen inloggen vind ik echt een non reden. Als je privacy bewust bent met wachtwoorden dan gebruik je een keypass (bijv. Keepass) die kan automatisch voor je inloggen. Of je gebruikt palemoon als browser (firefox variant) die heeft een masterkey zodat je wachtwoorden niet los in de browser worden opgeslagen maar vult ze wel automatisch in als je de masterkey intypt voor die sessie.
Ehm, het nut daarvan is dat iemand én je cookies moet jatten én je IP moet spoofen om je sessie over te nemen waar je zonder die lock alleen je cookies hoeft te jatten. Niemand heeft ooit gezegd dat die extra beveiliging hackproof is, maar dat wil niet zeggen dat je daarmee dan maar andere backdoors moet inbouwen.nero355 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 21:05:
[...]
Als je inlogt kan je de sessie aan je IP binden : Wat is hier dan het nut van als mijn IP blijkbaar zo interessant is om gespoofed te worden vanwege een T.net abbo ?! Kom op zeg...
Game PC = http://specs.tweak.to/18396, Game PC 2 = http://specs.tweak.to/18397 “
Google Pixel 7 Macbook Pro 2023 16" Apple iPhone 14 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 LG G2 OLED evo Gallery Edition Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details