Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Zoeken in topics vindt zoekterm alleen aan begin van woord

Pagina: 1
Acties:

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Topicstarter
Als je in een topic zoekt, vindt de search alleen je zoekterm aan het begin van het woord, of tot een letter of twee vanaf het begin.

Deze post in de FAQ bevat het woord "rapporteren", en op "teren" vind je niets. Op "apporteren" wel.

[ Voor 15% gewijzigd door CodeCaster op 16-07-2013 17:33 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dus dat ligt niet aan mij :D , viel mij laatst ook al op. Dacht dat dat een "feature" van de nieuwe zoekmachine was....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:00

crisp

Devver

Pixelated

Ik weet niet hoe de searchengine dat tegenwoordig afhandeld. Voorheen was het altijd een vrij simpele LIKE query waarbij elk deel van een woord kon voldoen, maar ik vraag me af hoe nuttig dat is/was :P Dan kan je beter de highlighting gebruiken: Video FAQ: 1e hulp bij problemen met afspelen van video's - maar daar is dan weer geen handige interface voor...

Intentionally left blank

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Topicstarter
crisp schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 22:37:
ik vraag me af hoe nuttig dat is/was :P
Omdat je je letterlijk een half woord uit een topic herinnert en daarop wil zoeken. :) Ik wil dan dus ook niet highlighten, maar echt posts filteren die dat woord bevatten.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

CodeCaster schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 17:32:
Als je in een topic zoekt, vindt de search alleen je zoekterm aan het begin van het woord, of tot een letter of twee vanaf het begin.
Dat komt omdat ie tegenwoordig met precies dezelfde zoekmachine werkt als de gewone topicsearch. Voorheen was het een domme like-search.

Het heeft - zoals altijd met de zoekmachine - voordelen en nadelen. Voordelen zijn dat je nu eindelijk dezelfde syntax kan gebruiken (waaronder AND en OR door elkaar), nadelen is dat het zoeken op delen van woorden niet meer werkt (hoewel dat ook weer niet elke keer een voordeel was ;) )
Deze post in de FAQ bevat het woord "rapporteren", en op "teren" vind je niets. Op "apporteren" wel.
Je krijgt bij beide waarschijnlijk geen resultaat, maar ik vermoed dat apporteren door de spellingscontrole wordt omgezet in rapporteren en daarna onderhuids de zoekopdracht daarmee nog een keer probeert.

't Is alleen onhandig dat vervolgens de highlightcode ook nog eens matching gaat besluiten... want als je rappporteren typed, dan claimt ie dat er geen resultaat is. Terwijl dat er hier nog wel is :/
http://gathering.tweakers...ppporteren+video+afspelen

Ik heb voor dat laatste een ticket gemaakt. Dat er geen like-search (meer) gedaan wordt is iets waar je mee zal moeten leren leven :)

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Topicstarter
ACM schreef op zondag 28 juli 2013 @ 16:50:
Dat er geen like-search (meer) gedaan wordt is iets waar je mee zal moeten leren leven :)
Dat vermindert de bruikbaarheid van het forum voor mij behoorlijk. Hebben jullie statistieken van de search? Ik ben toch niet de enige die op deze manier zoekt? :)

Je zoekt posts met een bepaald modelnummer van een stuk hardware (die niet iedereen volledig gebruikt), een domeinnaam uit een URL* die gepost is, of je herinnert je een half woord of een halve username (toegegeven, dan moet de post van diegene wel gequoted zijn), enzovoorts.

*: blijkbaar worden de "hrefs" uit URL's ook niet (meer?) geïndexeerd, waardoor dat ook niet werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 28-07-2013 18:41 ]

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

CodeCaster schreef op zondag 28 juli 2013 @ 18:37:
Dat vermindert de bruikbaarheid van het forum voor mij behoorlijk. Hebben jullie statistieken van de search? Ik ben toch niet de enige die op deze manier zoekt? :)
Jij wil zeggen dat je normaliter op 'teren' zoekt omdat je niet meer zeker wist dat er rapporteren stond? Heb je hier concrete voorbeelden van, anders dan wat je verderop noemt?
Je zoekt posts met een bepaald modelnummer van een stuk hardware (die niet iedereen volledig gebruikt), een domeinnaam uit een URL* die gepost is, of je herinnert je een half woord of een halve username (toegegeven, dan moet de post van diegene wel gequoted zijn), enzovoorts.
Delen van woorden, waarbij die delen gescheiden worden door leestekens worden wel degelijk los beschikbaar gemaakt. Als ik bijvoorbeeld in deze posting google.com schrijf, en je zoekt straks naar "bijvoorbeeld in deze posting $domeinnaamZonderTld schrijf" dan ga je deze reactie vinden (maar dan dus met die domeinnaam, ik heb 'm alleen niet herhaald om de claim te verpesten :P ).
*: blijkbaar worden de "hrefs" uit URL's ook niet (meer?) geïndexeerd, waardoor dat ook niet werkt.
Hmm, weet je zeker dat dat voorheen werkte? De html werd er vrij rigoreus uitgestript, maar het zou kunnen dat href's van anchors toch bleven staan.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-11 08:58

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Hmm, weet je zeker dat dat voorheen werkte? De html werd er vrij rigoreus uitgestript, maar het zou kunnen dat href's van anchors toch bleven staan.
Bij de intopic search kon je op url's zoeken, bij de globale search niet.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dirk schreef op zondag 28 juli 2013 @ 22:26:
Bij de intopic search kon je op url's zoeken, bij de globale search niet.
Dat lijkt me niet zo gek, waarschijnlijk kon je ook op "<a href=" zoeken, dat was juist zowel een voordeel als nadeel van dat like-gebeuren :P

Maar ik vind het wel een goed idee om op de url van een url-tag te kunnen zoeken. Dus dat ga ik zo op onze todo zetten :)

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Topicstarter
ACM schreef op zondag 28 juli 2013 @ 22:13:
Delen van woorden, waarbij die delen gescheiden worden door leestekens worden wel degelijk los beschikbaar gemaakt.
Ik zie nu dat dat zelfs zonder leestekens werkt: de tv heet 42PFL5028, zoeken op '5028' vindt ook posts.
Jij wil zeggen dat je normaliter op 'teren' zoekt omdat je niet meer zeker wist dat er rapporteren stond? Heb je hier concrete voorbeelden van, anders dan wat je verderop noemt?
Het is momenteel een beetje lastig om een voorbeeld te vinden. :+ En ik snap dat ik zo mijn 'feature-request' slecht verkoop, maar ja, zo zoek ik dus wel eens.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

CodeCaster schreef op maandag 29 juli 2013 @ 12:13:
Ik zie nu dat dat zelfs zonder leestekens werkt: de tv heet 42PFL5028, zoeken op '5028' vindt ook posts.
Klopt, alle overgangen in karaktertype, waaronder inderdaad jouw voorbeeld.
Het is momenteel een beetje lastig om een voorbeeld te vinden. :+ En ik snap dat ik zo mijn 'feature-request' slecht verkoop, maar ja, zo zoek ik dus wel eens.
Volgens mij zou "*jeterm*" ook moeten werken, maar momenteel wordt dat gehinderd door deze bug (naast die highlight-issue die ik al eerder had genoemd):
[forum] Error bij zoeken

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Topicstarter
Eindelijk een concreet voorbeeld gevonden. De game Battlefield 4 heeft zoiets als 'battlepacks', die door een aantal posters 'packs' worden genoemd.

Zoeken op *pack*, bedankt voor de suggestie, vindt alle posts waarin ik geïnteresseerd ben. De vraag uit mijn topic is in principe dus opgelost.

Nu de highlighting nog. :P

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:00

crisp

Devver

Pixelated

Hmm, goed punt; die zou dergelijke wildcards dan moeten negeren :)

Intentionally left blank

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Topicstarter
De highlighting werkt niet wanneer het begin van het woord dat je zoekt wordt herkend (stemming).

Zie deze search op 'millers', waar sommige posts het woord 'Miller' bevatten. In deze posts wordt niets gehighlight. :)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dat klopt... die highlighting is nog de oude react-highligthing die geen flauw benul heeft van de werking van de zoekopdracht zelf :/

En het is ook niet zo simpel om de highligting van de zoekresultaten zelf in de langere vorm te herhalen daar, want die resultaten zijn voordat ze geindexeerd en gehighlight werden ontdaan van hun html terwijl ze in de topic-presentatie natuurlijk wel html moeten bevatten...
Pagina: 1