Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:10

Fiber

Beaches are for storming.

wildhagen schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:49:
[...] Er zijn zát voorbeelden van "gewone" mensen die jarenlang, soms zelfs tientallen jaren, aan de apparatuur blijven hangen. Soms komen ze er dan ook uit, niet altijd uiteraard...
En er zijn ook genoeg coma patiënten die helemaal niet aan de apparatuur hangen.

Wel triest verder voor de familie, en nog op een rottige datum ook. Maar verder uiteindelijk wel goed dat ze er nu een punt achter kunnen zetten, en verder kunnen. Hoe moeilijk ook.

En ik geloof er verder niets van dat dit zo gepland is, dan hadden ze wel een handiger datum gekozen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 13:55
Coma is puur bepaald op basis van EMV score en tussen een EMV van 3 en maximaal 15 zijn vele stappen. Comapatiënten kunnen prima zelf ademen zolang er stamactiviteit is.

Verder weet ik wel heel zeker, en ja ik werk op een IC, dat ze bij de 'doorsnee' burger al eerder gestaakt zouden zijn met de behandeling.

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 12:35
Prins Friso lag wel degelijk in coma.. Dat hij dan misschien zelfstandig adem kon halen wil niet zeggen dat zijn hersenactiviteit zodanig was dat dit geen coma te noemen is.

Het is erg voor zijn kinderen en de rest van z'n familie. Hoe moet iemand die al zolang in coma ligt er ondertussen uit zien? Maar ik denk voor Friso zelf beter omdat hij nu eindelijk rust kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 17:08:
Niet in coma? .. Hij deed een dutje van 1,5 jaar?
Zoiets: Wikipedia: Minimally conscious state

Maar dat is dus niet zoiets als de stekker eruit trekken.
Als ze wilden euthaniseren, was het zoiets als Terry Schiavo: Wikipedia: Zaak-Terri Schiavo

Ze hebben hem naar NL vervoerd, omdat hij daar stabiel genoeg voor was. De kans op een longontsteking o.i.d. is natuurlijk veel groter dan bij gezonde mensen. Waarschijnlijk is er voor gekozen om dat dan niet te behandelen.
CrystalViriS schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 21:58:
Prins Friso lag wel degelijk in coma.. Dat hij dan misschien zelfstandig adem kon halen wil niet zeggen dat zijn hersenactiviteit zodanig was dat dit geen coma te noemen is.
Het is misschien terminologie, maar hij lag dus niet (meer) in een coma: Wikipedia: Vegetatieve toestand

[ Voor 26% gewijzigd door MrSleeves op 12-08-2013 22:07 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 13:55
Het is misschien terminologie, maar hij lag dus niet (meer) in een coma: Wikipedia: Vegetatieve toestand
Onzin, hier kun je niets over zeggen zolang je geen EMV score weet. Hij kan best totaal geen awereness hebben gehad en dan ben je wel degelijk in coma. Hierbij kun je prima ademprikkel hebben. Maargoed, de knakker is niet meer en dat is beter voor zowel familie als voor de zorgstaat.

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

FicoF schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 17:03:
Dat weet hij niet want het in niet waar. In Engeland mag je zo`n behandeling gewoon stopzetten, wanneer de familie daar toestemming voor geeft.
Oh? Dat ligt wel een heel stuk gecompliceerder, sterker nog: je mag iemand niet helpen om een einde aan het leven te maken. Wel is er een "versterven" richtlijn, maar die wordt ingetrokken omdat deze nogal eens ge/misbruikt werd zonder de familie in te lichten: http://www.bbc.co.uk/news/health-23283820.

Het is zeer zeker niet zo dat de behandeling simpelweg mag worden stopgezet. Zie de recente rechtszaken: http://www.bbc.co.uk/news/health-22198464

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nivida_intel schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:18:
Tjonge, nou kan Beatrix haar zoon naar het graf brengen
Dat is toch verschrikkelijk
Daar sluit ik mij bij aan. Ook de gehele situatie die hieraan voorafging moet verschrikkelijk geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
FicoF schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 17:05:
[...]
Nogal belangrijk juist. Hij is geen lid van koninklijk huis, dus zijn politieke redenen uitgesloten, die doen er niet toe.
Je moet er andersom tegenaan kijken.

Stel dat 'de stekker er uit getrokken is' (of welke medisch technische methode dan ook) dan mag op geen enkele wijze Willem Alexander er bij betrokken kunnen worden - tenslotte zijn dit soort humane oplossingen niet voor iedereen in Nederland acceptabel. Door W-A en Maxima daarvoor op vakantie te laten gaan is elke betrokkenheid te weerleggen als er ooit discussies zouden mogen ontstaan in de toekomst. Hetzelfde geldt voor Rutte, die ook op vakantie was. Ik zeg niet dat het zo gebeurd is maar het past allemaal wel precies: recent naar Nederland overgebracht, precies een dag na ega Mabel's verjaardag, vakantietijd, W-A, Maxima en Rutte in buitenland - het voelt vakkundig geregisseerd aan.

(en ze zouden mijn inziens groot gelijk hebben. Virtueel was hij al anderhalf jaar dood, formeel heeft hij de kroning van zijn broer nog meegemaakt, langer rekken had geen enkel doel meer, ook voor de familie niet meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
FicoF schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:57:
[...]

Hulpdiensten reanimeren bijna altijd. Het is niet meteen duidelijk hoelang iemand al onder de sneeuw ligt, hoeveel lucht die nog heeft gehad enzovoort. In het markermeer is van `t weekend ook nog iemand gereanimeerd die >20 minuten in het water had gelegen.

[...]
Dat zeg ik ook niet, maar ze hebben gewoon uitzonderlijk lang gereanimeerd NADAT hij was gevonden omdat hij van een koninklijk gezin is, de tijd hoelang hij onder het sneeuw lag buitenbeschouwing gelaten.
Pagina: 1 2 Laatste