Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:10

Ultimation

Het is als Appels en peren

Topicstarter
Prins Friso heeft vandaag het Wellington Ziekenhuis in Londen verlaten. Hij is inmiddels op paleis Huis ten Bosch, zo meldt de Rijksvoorlichtingsdienst.

Prins Friso blijft onveranderd in een toestand van 'minimal consciousness'. Zijn gezondheidstoestand is nog steeds zorgwekkend. Verdere behandeling in een ziekenhuis is echter niet noodzakelijk meer. Daarom zullen langetermijnmogelijkheden voor zijn verzorging in Nederland of in het Verenigd Koninkrijk worden bekeken. In de komende maanden worden alle opties hiervoor in overleg met artsen onderzocht.

Medisch team
Deze zomer zal prins Friso met zijn gezin doorbrengen op Paleis Huis ten Bosch, waar een medisch team onder leiding van de artsen Jan van Gijn en Michael Kuiper hem zal verzorgen. Hij is daar vandaag aangekomen.

De Koninklijke Familie bedankt het medisch team van het Wellington Ziekenhuis voor de uitstekende en toegewijde verzorging.
Ik vraag mij af hoelang ze dit 'kastplantje' nog in leven gaan houden. Het zou ook kunnen dat het naar Paleis Huis ten Bosch wordt verhuisd zodat hij thuis kan sterven?

Op Paleis Huis ten Bosch is vanmorgen prins Friso overleden. Dat meldt de Rijksvoorlichtingsdienst.

Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Johan Friso Bernhard Christiaan David, Prins van Oranje Nassau, Jonkheer van Amsberg is 44 jaar geworden.

Volgens de RVD is de prins overleden aan complicaties die zijn opgetreden na een hersenbeschadiging die het gevolg was van zuurstoftekort bij zijn ski-ongeluk in Lech op 17 februari 2012.
'Gelukkig' voor hem is de dag dan ook echt gekomen.

[ Voor 19% gewijzigd door Ultimation op 12-08-2013 16:10 . Reden: Verandering van situatie ]

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ja, ik vroeg het me ook al af. Duurt al lang nu, en het gaat toch niet verbeteren(toch?).

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Tja, dit is zo'n klotegeval... De geruchten gaan dat hij reageert op aanrakingen, maar of dit reflexen zijn weet ik niet...
Maargoed, als ik daar zou liggen (al anderhalf jaar and counting), zou ik het niet zo'n probleem vinden als ze de stekker uit zouden trekken.
Maar het is en blijft het koningshuis, als dat scenario de wereld in zou gaan, zouden de streng gelovigen/anders denkenden er zwaar tegenin gaan lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

Topicstarter
[..]Friso is dinsdag aangekomen op Huis ten Bosch, waar zijn gezin komende zomer ook zal verblijven.[..]
Dan mag zijn gezin daar wel zijn maar wat maakt het gezin van hem mee? Dit is gewoon niet menselijk meer, ieder 'normaal' mens (lees: niet Koninklijk) was allang begraven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:41
Dat ^^

Plus het feit dat mocht je zelf nog iets van bewustzijn hebben, je denk ik het liefst ook zou roepen "trek die stekker er maar uit". Als je echt van iemand houdt, doe je dit een mens niet aan, maar ja... dat is mijn mening.
(gelukkig kent mijn vrouw deze, en hoef ik ook niet bang te zijn ooit in deze positie te geraken...)

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Bartjezz schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:34:
Tja, dit is zo'n klotegeval... De geruchten gaan dat hij reageert op aanrakingen, maar of dit reflexen zijn weet ik niet...
Minimal conciousness betekent dat de reacties meer zijn dan reflexen.

Tevens is hij geen kastplantje. Hooguit een kasplantje.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Stekker er uit en die arme man uit zijn lijden verlossen.

Zelfs al wordt hij wakker dan is het maar de vraag hoeveel schade dat gebrek aan zuurstof op zijn hersenen heeft gehad.

Maar goed het is het koningshuis dus de kans is groot dat ze hem nog wel een paar jaartjes zo houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:49

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Als hij bv zelfstandig kan ademen, is het een grotere stap om passieve euthanasie te plegen, dat kan dan enkel door de voeding stop te zetten en volgens mij is dat altijd een keuze van de nabestaanden...

Mits die bv het eigen geld en de ruimte hebben om voor de patient verzorging te regelen, kunnen deze ook de persoon blijven onderhouden....
Dat lijkt me ook een belangrijk en goed recht dat ieder levend mens heeft, dat niet buitenstaanderes kunnen roepen 'dat ze die persoon maar moeten laten inslapen' omdat zij het toevallig 'niet normaal vinden'.

Wel denk ik zelf dat voor veel families de zorg voor zo iemand een behoorlijke zware belasting is en dat het vaak ook een goede keuze kan zijn niet een behandeling eindeloos door te zetten voor een patient die nooit meer zal kunnen herstellen..
Maar die keuze moet de familie zelf en in alle vrijheid kunnen nemen, zonder dat er iemand gaat roepen 'wat ze te kiezen hebben'.

Ik ben een groot vorostander van het recht op euthanasie, maar ook een voorstander dat dat recht altijd in volledige vrijheid genomen kan worden.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:50

Player1S

Probably out in the dark

Actief zullen ze hem nooit helpen. Voeding stoppen mogelijk ook niet.

Paleis Huis Den Bosch is misschien wat tochtiger dan het ziekenhuis waar hij tot voor kort lag dus misschien loopt ie nu wat sneller een longontsteking op?

De melding dat z'n familie ook de zomer doorbrengt in Paleis huis Den Bosch vind ik wel beetje een signaal dat het binnenkort nog wel eens over kon zijn.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:08
Het zou voor de medische wereld ook dramatisch zijn als Friso weer bij bewustzijn zou komen. Het is gigantisch duur om iemand kunstmatig in leven te houden, denk niet dat we een behandeling gelijk aan de voor Friso aan alle nederlanders kunnen aanbieden.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

frumper schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:45:
[...] trek die stekker er maar uit...
Wellicht is die stekker er al lang uit en blijft hij gewoon leven, zo lang hij genoeg te eten en drinken krijgt en goed verzorgd wordt. Als je er dan een eind aan wil maken dan ga je het toch hebben over actieve euthanasie, wat een heel stuk gevoeliger ligt en gecompliceerder is.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 14:31
Waarom actief? Mensen in coma moeten voortdurend behandeld worden, omdat ze zo kwetsbaar zijn voor elke ziekte. Staak die behandeling, en het is de vraag of ze de eerste griepgolf overleven.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Of misschien kunnen Mabel en Trix de hoop niet loslaten. Hij is iemands zoon, man en vader. Het is makkelijk praten op een forum maar als het zo dichtbij is is het waarschijnlijk (ik spreek ook niet uit ervaring) heel andere koek. Vooral met jonge kinderen (zeven en acht als ik google moet geloven).

Of misschien is Friso, Mabel, Beatrix of iemand anders dicht bij de familie gelovig (meer dan het verplichte "moet lid zijn van de NH kerk" dat bij de koninklijke functie hoort/hoorde) en zijn er op die grond onoverkomelijke bezwaren tegen actieve levensbeëindiging, stopzetten van behandeling of versterving.

[ Voor 7% gewijzigd door Bundin op 09-07-2013 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Omdat die prins is mag de stekker erin blijven en waarom? Hopen dat er die dag komt dat hij bijkomt. Ieder ander mens hadden ze allang de stekker eruit getrokken. Hoop doet leven zullen we maar zeggen maar hoeveel heeft deze hele operatie al gekost? En iedere dag dat iedere arts hoop op verbetering. Hij was al klinisch dood en nu nog steeds. Wat willen ze dan?

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Tja, dit is natuurlijk erg moeilijk. Van mij hoeft de stekker er uit niet uit, tenzij dit puur door "belastingbetalers" betaald wordt. Word het gedekt door een of andere zorgverzekering, tja, waarom zou je die man dan laten sterven?

Dan komt het meer aan van wat wilt de familie of wat wilde hij zelf? Als de familie denkt dat hij geen euthenasie wilde of hij heeft dat zelf neergezet, tja, dan moet je het niet doen. Aan de andere kant: als hij dit niet wilde, dan is euthenasie toch een oplossing.

En een prachtige manier om het bespreekbaar te maken, want er ligt volgens mij nog een behoorlijk taboe op.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is niets gerucht meer aan, is zelfs ook al bevestigd door AIVD. Maar het is een héél minimale bewustzijn.
Maargoed, als ik daar zou liggen (al anderhalf jaar and counting), zou ik het niet zo'n probleem vinden als ze de stekker uit zouden trekken.
Aan de andere kant; Friso ademt op zichzelf, dat veranderd het complete verhaal imo. Als hij idd door de machine in leven werd gehouden, zou ik ook zeggen om de stekker er maar uit te trekken, maar nu hij op zichzelf ademt en zo, is van euthanasie (want dan anders zou doen om het lijden van Friso te verkorten) geen sprake (lijkt me), dan is het eerder moord (of op zijn minst dood door schuld). Ik denk dus niet dat een arts 'zomaar' zoiets doet, laat staan mág. ;)
Maar het is en blijft het koningshuis, als dat scenario de wereld in zou gaan, zouden de streng gelovigen/anders denkenden er zwaar tegenin gaan lijkt me.
Het is denk ik eerder een kwestie van wat er in de wet staat.
VasZaitsev schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 23:20:
Tja, dit is natuurlijk erg moeilijk. Van mij hoeft de stekker er uit niet uit, tenzij dit puur door "belastingbetalers" betaald wordt. Word het gedekt door een of andere zorgverzekering, tja, waarom zou je die man dan laten sterven?
Waarom zouden wij voor hun privézaken betalen? :? Het is gewoon allemaal verzekeringswerk. ;) Huis ten Bosch heeft een gehele vleugel compleet laten verbouwen voor Prins Claus toen, dus de voorzieningen zijn er al. :)
Dan komt het meer aan van wat wilt de familie of wat wilde hij zelf? Als de familie denkt dat hij geen euthenasie wilde of hij heeft dat zelf neergezet, tja, dan moet je het niet doen. Aan de andere kant: als hij dit niet wilde, dan is euthenasie toch een oplossing.
Wat 'ie zelf wilde? Ik denk niet echt dat hij daar überhaupt over heeft nagedacht. Ook niet vóór het ongeluk, want zoiets bedenk je niet even zomaar / spontaan.

[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 09-07-2013 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
CptChaos schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 23:27:

Aan de andere kant; Friso ademt op zichzelf, dat veranderd het complete verhaal imo. Als hij idd door de machine in leven werd gehouden, zou ik ook zeggen om de stekker er maar uit te trekken, maar nu hij op zichzelf ademt en zo, is van euthanasie (want dan anders zou doen om het lijden van Friso te verkorten) geen sprake (lijkt me), dan is het eerder moord (of op zijn minst dood door schuld). Ik denk dus niet dat een arts 'zomaar' zoiets doet, laat staan mág. ;)
Uhhm is dat bevestigd dat Friso zonder beademing zelfstandig ademt?, dat is nieuws voor mij, ik ben geen koningshuis volger maar ik kan me niet herinneren dat zoiets bevestigd is?, en een snelle google bracht me op een pagina die zegt dat helemaal niets bevestigd is over of de prins zelfstandig ademt, heb je een bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:05
Interessant is wel wat de plussen en minnen van direct betrokken partijen zijn. Het koningshuis heeft bijvoorbeeld belang bij onverminderde support vanuit religieuze hoek en het is stom om dat zomaar te bruskeren. Voor Mabel echter is de hele casus veel complexer aangezien ze mogeljk veel te verliezen heeft wanneer de directe link met het koningshuis formeel wordt doorbroken. En ze staat nou eenmaal bekend als een berekenend type.

[ Voor 6% gewijzigd door Rukapul op 09-07-2013 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Op tv vandaag: minimal consciousness is een niveau boven vegetatieve staat, wel zelfstandig ademen, reageren op bepaalde prikkels, ogen regelmatig open, patiënten vaak overdag in rolstoel en ze hebben baat bij een actieve omgeving.

Dat is dus totaal iets anders dan in een coma zonder enig teken van bewustzijn. Er werd ook bijgezegd dat stopzetten van toediening van vocht en voeding bij vegetatieve staat algemeen geaccepteerd is, maar bij minimal consciousness zeker niet algemeen geaccepteerd, meningen verdeeld bij artsen (disclaimer: uitspraak van een arts, maar bij Knevel en vd Brink, mogelijk geen 100% neutrale insteek).

[ Voor 6% gewijzigd door Bundin op 09-07-2013 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tweaking Art schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 23:36:
Uhhm is dat bevestigd dat Friso zonder beademing zelfstandig ademt?, dat is nieuws voor mij, ik ben geen koningshuis volger maar ik kan me niet herinneren dat zoiets bevestigd is?, en een snelle google bracht me op een pagina die zegt dat helemaal niets bevestigd is over of de prins zelfstandig ademt, heb je een bron?
Was het NOS journaal van 18u: http://nos.nl/uitzendingen/10783-nos-journaal-1800.html Het is het eerste stukje wat komt. :) Wel lullen ze wat om de voorzieningen heen; men zegt alleen dat alles er is, maar niet dat dat er is gemaakt toen Claus destijds achteruit ging. Het is daardoor dus de meest logische om te doen als je je zoon naar NL wilt halen. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 10-07-2013 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
itsalex schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 23:09:
Omdat die prins is mag de stekker erin blijven en waarom? Hopen dat er die dag komt dat hij bijkomt. Ieder ander mens hadden ze allang de stekker eruit getrokken.
dat is echt zo'n onzinnige oneliner vol van onware aannames... ik lees het wel vaker, maar het lijkt me vooral gebaseerd op calimero-onderbuik gevoelens en niet op feiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 20:49
Calimero inderdaad. Ik lees reacties op NuJij dat men denkt dat WIJ opdraaien voor de kosten. Friso heeft vanuit zijn oude werkgever een uitstekende additionele zorgverzekering + het vermogen van Friso werd DACHT IK ook aangesproken...

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Mensen, stop met zeuren dat het zo veel geld kost. De overgrote meerderheid van Nederland wil een koningshuis, en ja, dat kost (veel) geld.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:06

Cyphax

Moderator LNX
Bundin schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 23:46:
Op tv vandaag: minimal consciousness is een niveau boven vegetatieve staat, wel zelfstandig ademen, reageren op bepaalde prikkels, ogen regelmatig open, patiënten vaak overdag in rolstoel en ze hebben baat bij een actieve omgeving.

Dat is dus totaal iets anders dan in een coma zonder enig teken van bewustzijn. Er werd ook bijgezegd dat stopzetten van toediening van vocht en voeding bij vegetatieve staat algemeen geaccepteerd is, maar bij minimal consciousness zeker niet algemeen geaccepteerd, meningen verdeeld bij artsen (disclaimer: uitspraak van een arts, maar bij Knevel en vd Brink, mogelijk geen 100% neutrale insteek).
Ik kan me in dat geval wel voorstellen dat ze daar niet zomaar de stekker van uittrekken. Sterker nog, als ie zelfstandig ademt zouden ze 'm moeten laten versterven. Dat is dan toch wel een wezenlijk verschil.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 14:19
En wordt bij 'normale' mensen de stekker er wel zomaar uitgetrokken? Aangezien er nog wel eens een bericht in de media verschijnt van mensen die na 10+ jaar uit Coma ontwaken en dit een niveau daarboven is, zullen er vast veel meer van dit soort situaties zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Rukapul schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 23:38:
Voor Mabel echter is de hele casus veel complexer aangezien ze mogeljk veel te verliezen heeft wanneer de directe link met het koningshuis formeel wordt doorbroken. En ze staat nou eenmaal bekend als een berekenend type.
Koninklijke familie bedoel je, Friso was al geen lid meer van het Koninklijk huis. ;)
Prins Friso trad op 24 april 2004 in het huwelijk met Mabel Wisse Smit. Het huwelijk werd ingezegend in de Oude Kerk te Delft. De regering besloot, overeenkomstig de wens van het paar, geen toestemmingswet voor het huwelijk in te dienen bij de Staten-Generaal. Prins Friso is sindsdien geen lid meer van het Koninklijk Huis en komt niet meer in aanmerking voor troonopvolging.
Niet dat dat voor je betoog verder iets uitmaakt trouwens....

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

P.O. Box schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 01:35:
[...]

dat is echt zo'n onzinnige oneliner vol van onware aannames... ik lees het wel vaker, maar het lijkt me vooral gebaseerd op calimero-onderbuik gevoelens en niet op feiten...
Begin dit jaar kreeg een oom van mijn vriendin een hartstilstand tijdens het skiën in Oostenrijk. Ook hem hebben ze ruim een uur gereanimeerd. Dat bewees wel eventjes dat ze ook de gewone man zo lang reanimeren en er geen echte uitzondering was gemaakt voor Friso.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
De streng gelovigen zijn toch juist degenen die zeggen dat het Gods wil is etc.?
Wat mij betreft is het in leven houden het kunstmatige deel, doodgaan is natuurlijk.
pingkiller schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 17:30:
Het zou voor de medische wereld ook dramatisch zijn als Friso weer bij bewustzijn zou komen. Het is gigantisch duur om iemand kunstmatig in leven te houden, denk niet dat we een behandeling gelijk aan de voor Friso aan alle nederlanders kunnen aanbieden.
Vergelijk de kosten hiervan eens met de Plompe-patienten, waar de Staat 20 miljoen euro per persoon (400.000 euro maal 50 jaar) aan medicijnen uitgeeft om het leven maximaal 2 jaar te redden... Ik denk dat dit nog wel meevalt qua kosten! Tenminste: wat voegt "een medisch team" nu toe? Het lijkt me niet dat-ie continu verzorging nodig heeft, er verandert toch niets.
Maar ik denk dat "ze" ook wel weten dat langer wachten niet gaat helpen. Blijft over politiek. Iets zegt me dat de overgrote meerderheid van de Nederlanders voorstander is van opgeven i.p.v. nog 30 jaar in leven houden.

[ Voor 45% gewijzigd door RemcoDelft op 10-07-2013 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Iets zegt me dat de mening van de overgrote meerderheid van de Nederlanders geheel niet relevant is :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:36

Sargan

Filmfreak...

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04:56

Geckoo

Good news, everyone!

Eerste gedachte is "eindelijk"...

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:19
Ik was het ondertussen al lang weer vergeten. Nooit meer bij stilgestaan.
Was het gisteren niet de verjaardag van Mabel? Extra sneu dan wel.

[ Voor 7% gewijzigd door PdeBie op 12-08-2013 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:36

Sargan

Filmfreak...

Hoe hard dat ook klinkt.....ja.

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 21:03

kevin33

Welkom in Utopia.

Denk dat het voor de familie een ontzettende opluchting is.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:18
pdebie schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:14:
Was het gisteren niet de verjaardag van Mabel? Extra sneu dan wel.
Zal wel bewust gedaan zijn denk ik. Iets met 'de stekker eruit trekken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Laatst online: 04:56

Geckoo

Good news, everyone!

http://www.nrc.nl/nieuws/...prins-friso-44-overleden/
Prins Friso overleden

BINNENLAND Prins Friso is op 44-jarige leeftijd overleden. Dat heeft de Rijksvoorlichtingsdienst vanmiddag bekendgemaakt. Friso is volgens de RVD overleden "aan complicaties die zijn opgetreden ten gevolge van de hersenbeschadiging veroorzaakt door zuurstoftekort bij zijn ski-ongeval op 17 februari 2012 in Lech, Oostenrijk."
De rest van de tekst van het RVD-bericht luidt als volgt:

Na behandeling op de intensive care van het Landeskrankenhaus in Innsbruck werd de Prins begin maart 2012 overgebracht naar het Wellington ziekenhuis in zijn woonplaats Londen. Sinds november 2012 vertoonde Prins Friso tekenen van zeer gering bewustzijn ("minimal consciousness"), een toestand waarin zich sindsdien geen veranderingen hebben voorgedaan. Begin juli 2013 werd hij overgebracht naar Paleis Huis ten Bosch.
De Koninklijke Familie dankt allen die voor Prins Friso hebben gezorgd zeer hartelijk voor de uitstekende en toegewijde verzorging.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Tjonge, nou kan Beatrix haar zoon naar het graf brengen
Dat is toch verschrikkelijk

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:18

Sharky

Skamn Dippy!

Dat is best tragisch voor de familie, na 1,5 jaar toch nog iemand zo verliezen.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 21:42

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Nivida_intel schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:18:
Eens maar aan de andere kant ben ik ook van mening dat een mens geen leven heeft als kasplantje. 50 minuten hartsstillstand, na 8 minuten of 10 begint er al hersenschade op te lopen.

Ik vind het erg voor de koninklijke familie maar beter voor prins Friso

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Laatst online: 18:18
Ja, verschrikkelijk idd. Maar in deze situatie is het waarschijnlijk maar beter zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

No man should bury his own children :(

Vraag mij af of dit een beslissing is geweest van de familie. Geen idee of we dat te weten gaan komen.
Het zal mij niets verbazen ook als dit een opluchting is voor de familie. De kans op herstel was al zo minimaal...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:14

Pierre

Van nature lui!

Wat een verschrikkelijk naar nieuws, hij was pas 44 jaar. Echt veel te jong om te overlijden #rip

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

overleden "aan complicaties
hadden we niet voorspelt dat het zoiets zou worden tzt?

Nooit leuk voor de nabestaanden maar dit is wel beter voor ze. Nu kunnen ze ook verder met hun eigen leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Prins Johan Friso is maandag overleden op Paleis Huis ten Bosch in Den Haag.
Dat heeft de Rijksvoorlichtingsdienst bekendgemaakt in een communiqué.

"Zijne Majesteit de Koning deelt met groot leedwezen mede dat vanochtend Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Johan Friso Bernhard Christiaan David, Prins van Oranje-Nassau, Jonkheer van Amsberg op Paleis Huis ten Bosch in Den Haag is overleden op 44-jarige leeftijd.

Prins Friso is overleden aan complicaties die zijn opgetreden ten gevolge van de hersenbeschadiging veroorzaakt door zuurstoftekort bij zijn ski-ongeval op 17 februari 2012 in Lech, Oostenrijk.

Na behandeling op de intensive care van het Landeskrankenhaus in Innsbruck werd de Prins begin maart 2012 overgebracht naar het Wellington ziekenhuis in zijn woonplaats Londen. Sinds november 2012 vertoonde Prins Friso tekenen van zeer gering bewustzijn ("minimal consciousness"), een toestand waarin zich sindsdien geen veranderingen hebben voorgedaan. Begin juli 2013 werd hij overgebracht naar Paleis Huis ten Bosch.

De Koninklijke Familie dankt allen die voor Prins Friso hebben gezorgd zeer hartelijk voor de uitstekende en toegewijde verzorging."

Wat, zo opeens, pats boem, krijg er toch kippenvel van...

[ Voor 78% gewijzigd door CLB op 12-08-2013 15:25 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Ik vraag me af of 't bewust was, omdat Koning WA en Maxima hun vakantie ervoor af moeten breken.

't zat er natuurlijk wel aan te komen, maar vreselijk voor de familie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niks pats boem,... iets met een stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:20

rg-mohwa

Phoe Hé

euh pats boem ineens ? nieuw gemist ? de beste man werd al iets meer als 1.5 jaar door machine's in leven gehouden.

[ Voor 51% gewijzigd door rg-mohwa op 12-08-2013 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze noemen het complicaties om alle christenen in Nederland tevreden te houden. Het is uiteraard gewoon het stoppen van de behandeling geweest.

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 12-08-2013 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online

Freedive

] Ken sent me _

"Koning Willem-Alexander en koningin Màxima komen in verband met het overlijden van Friso terug van hun vakantie in Griekenland."

Zouden ze op zo'n moment de stekker er dan uit trekken als niet de hele familie in Nederland is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:21:
Niks pats boem,... iets met een stekker.
Voor ons als Nederlanders wel *pats boem*

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Tuurlijk niet opeens... Hij is natuurlijk niet voor niets overgeplaatst, gewoon in alle rust afscheid nemen en voorbereidingen treffen.

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:19
rik86 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:20:
Ik vraag me af of 't bewust was, omdat Koning WA en Maxima hun vakantie ervoor af moeten breken.
Ja, want bij deze keuze zegt WA eerst 'Ja moet dat nou? Laat me eerst even nog lekker in het zonnetje liggen'. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
rg-mohwa schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:21:
euh pats boem ineens ? nieuw gemist ? de beste man werd al iets meer als 1.5 jaar door machine's in leven gehouden.
Volgens mij hing hij niet aan machines hoor.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
pdebie schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:23:
[...]

Ja, want bij deze keuze zegt WA eerst 'Ja moet dat nou? Laat me eerst even nog lekker in het zonnetje liggen'. :F
Het is niet waarschijnlijk dat die keuze zich nou opeens voordoet. Het lijkt me logischer dat de stekker er al een tijdje uit is, maar dat het nog niet bekend was wanneer zijn hart er uit zichzelf mee op zou houden. ( Of zoals BM oppert dat hij helemaal niet door machines in leven gehouden werd. )

[ Voor 8% gewijzigd door Woy op 12-08-2013 15:26 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Hij kon niks zelfstandig meer, dus werd kunstmatig in leven gehouden, zeker dat je dan aan apparatuur ligt hoor. Bij stekker eruit heb je nog max 1/2 dagen dan...

[ Voor 18% gewijzigd door Donnie op 12-08-2013 15:26 ]

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik zou het toch prettig vinden als mensen die hier speculatieve dingen posten dat zouden onderbouwen.
Sterkte voor de familie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 15:06
Bovendien werd hij alleen gevoed door machines. Volgens mij ademde hij zelf en was hij in minimaal bewustzijn. Onderbouw je kreten eens.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar zal allemaal goed over nagedacht zijn en de timing verbaast mij niet. Eerst Bea aftreden, dan kan ze tenminste als moeder rouwen en niet als staatshoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

BeefHazard schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:29:
Bovendien werd hij alleen gevoed door machines. Volgens mij ademde hij zelf en was hij in minimaal bewustzijn. Onderbouw je kreten eens.
Zolang iedereen woorden gebruikt als volgens mij, en ik denk, zal alles niet onderbouwd zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Jammer, maar het was te verwachten en werd eigenlijk ook wel tijd. :|

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sharky schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:18:
Dat is best tragisch voor de familie, na 1,5 jaar toch nog iemand zo verliezen.
Je doet net alsof het na 1,5 jaar nog een verassing was. Dit zag je toch al 1,5 jaar aankomen? Het was alleen maar uitstel, waar ze uiteindelijk helemaal niks aan gehad hebben. Voor mij was het dan ook 1,5 jaar geleden nieuws, nu niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
pdebie schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:23:
[...]

Nee, dat niet, maar ik kan me voorstellen dat zo'n keuze niet door Mabel alleen gemaakt wordt, maar dat de rest van de familie daar ook in betrokken wordt. Dat lijkt me in ieder geval in een normale (als geen koningshuis) waar de relaties goed zijn een normale situatie en ik kan me dan voorstellen dat je bij zoiets er wel enigszins rekening mee houdt met plannen en 't ook niet direct na/tijdens je eigen verjaardag doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

De situatie was in- en intriest. Hoe spijtig het overlijden ook is, ergens is het ook een uitkomst en een vorm van zekerheid.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:42
Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:37:
[...]

Je doet net alsof het na 1,5 jaar nog een verassing was. Dit zag je toch al 1,5 jaar aankomen? Het was alleen maar uitstel, waar ze uiteindelijk helemaal niks aan gehad hebben. Voor mij was het dan ook 1,5 jaar geleden nieuws, nu niet meer...
Maak het niet minder makkelijk ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Alle speculaties zijn weinig zinvol, alhoewel de media zich daar waarschijnlijk niets van aan zullen trekken.

Het is in principe een privé-aangelegenheid van de familie. Dit soort gebeurtenissen vinden natuurlijk waarschijnlijk (zo goed als) dagelijks plaats in andere families. Alleen omdat hij deel uitmaakte van de Koninklijke Familie is het groot nieuws.

Men zal er evt. nog over bekendmaken wat men er nog over kwijt wil. We horen het wel. Ik vind het recht op privacy van de nabestaanden persoonlijk belangrijker dan de nieuwsgierigheid van alle andere mensen.

Mijn condoleances aan de familie. Iedereen die nabije familieleden verloren heeft weet hoe moeilijk ze het nu zullen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Waarschijnlijk een longontsteking waarbij gekozen is om niet te behandelen..

Vervoeren doen ze niet als hij slecht zou liggen.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:06

Cyphax

Moderator LNX
Dat lijkt mij ook verschrikkelijk. Ik kan het me nieteens voorstellen.
Het was ook verschrikkelijk om zo te moeten wachten op z'n dood (als je geen hoop meer had op enig herstel). Het is een beetje kiezen tussen twee kwaden... voor Friso is dit hopelijk het beste. Moge hij in vrede rusten.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:27

jpiwf

licenced pepernootaddict

Ik ben benieuwd waar en wanneer hij begraven gaat worden. Zal hij bijgezet worden in het familiegraf in de Nieuwe Kerk in Delft, of zullen ze kiezen voor een minder publieke ceremonie en hem cremeren/begraven op een andere plek?

Delft gaat nog wat problemen opleveren trouwens als het volgend weekend/week zou moeten, dan is het eerst jazzfestival en daarna introductie week van de universiteit waarbij de markt bijna elke dag gebruikt wordt voor activiteiten. Wel gegarandeerd veel mensen langs de route.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:49
Alsof die activiteiten niet afgeblazen / verplaatst zouden (kunnen) worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
yup, maar die zullen gewoon geschrapt worden als dat zo blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Dit is ongetwijfeld beter voor prins Friso zelf, en uiteindelijk zal het beter zijn voor de rest van de familie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik vermoed dat hij niet in Delft bijgezet gaat worden. Friso is namelijk geen lid meer van het Koninklijk Huis.. Voorargument is dat in de vorige eeuw wel dochters en zonen zijn bijgezet.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

RemcoDelft schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:03:
Dit is ongetwijfeld beter voor prins Friso zelf, en uiteindelijk zal het beter zijn voor de rest van de familie.
Voornamelijk voor de familie. Het is maar zeer de vraag of hij er zelf ook maar 1 ding heeft mee gekregen de afgelopen 1.5 jaar. De persoon Friso is waarschijnlijk op de berg al overleden. Het lichaam nu pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

L1nt schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:07:
[...]

Voornamelijk voor de familie. Het is maar zeer de vraag of hij er zelf ook maar 1 ding heeft mee gekregen de afgelopen 1.5 jaar. De persoon Friso is waarschijnlijk op de berg al overleden. Het lichaam nu pas.
Ben geen arts, en weet niet in welke toestand Friso exact verkeerde, maar een coma betekent niet per definitie dat je niets meekrijgt. Het zal vast niet veel geweest zijn inderdaad.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Krisp schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:05:
Ik vermoed dat hij niet in Delft bijgezet gaat worden. Friso is namelijk geen lid meer van het Koninklijk Huis..
Nee dat klopt, maar hij is (nou ja, was) wel lid van de koninklijke familie, en "Delft" is een familiegraf, dus de kans lijkt me zeer groot dat hij wel in Delft bijgezet zal gaan worden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

Topicstarter
'Gelukkig' voor hem dat het nu is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

En natuurlijk ook veel sterkte gewenst aan familieleden van recent overledenen die geen landelijke bekendheid genieten of van adel zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Mr. Awesome op 12-08-2013 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 16:04
Freedive schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:22:
"Koning Willem-Alexander en koningin Màxima komen in verband met het overlijden van Friso terug van hun vakantie in Griekenland."

Zouden ze op zo'n moment de stekker er dan uit trekken als niet de hele familie in Nederland is ?
Lijkt mij niet. Heb niet zoveel met het koningshuis, maar wat ik ervan lees is dat de onderlinge band wel goed zit. Als het moment dan is gekomen, probeer je er voor elkaar te zijn, voor het afscheid, maar ook voor Mabel en de kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Realistisch gezien was hij natuurlijk al dood na 50 minuten onder de sneeuw te hebben gelegen. Hij had in ieder geval vanaf dat moment geen leven meer.

Hopelijk kunnen de naasten dan nu aan de verwerking beginnen. Geen idee waarom het nodig was om hem anderhalf jaar in 'leven' te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik meen in een eerder topic te hebben gelezen dat dat kwam door geloofsovertuiging of iets dergelijks. Dat ze de stekker er niet zelf uit wilden trekken. Vandaar dat het zo lang geduurd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Politieke motieven. Christelijk nederland staat op de achterpoten wanneer een lid van het koninklijk huis wordt geeuthaniseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:42:
Politieke motieven. Christelijk nederland staat op de achterpoten wanneer een lid van het koninklijk huis wordt geeuthaniseerd.
Je kan niet zonder iemands toestemming 'euthaniseren'. Dus al was hij niet Christelijk geweest, en had hij die toestemming niet zelf vooraf gegeven, had het alsnog niet gekund.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Realistisch gezien was hij natuurlijk al dood na 50 minuten onder de sneeuw te hebben gelegen. Hij had in ieder geval vanaf dat moment geen leven meer.

Hopelijk kunnen de naasten dan nu aan de verwerking beginnen. Geen idee waarom het nodig was om hem anderhalf jaar in 'leven' te houden.
Eens. Ik moet zeggen dat het mij ook totaal niet raakt. Er gaan dagelijks mensen dood, en zij krijgen niet deze aandacht... Ik vind al die ophef gewoon onzin.

Wel zielig voor de koning en zijn familie, maar mij persoonlijk raakt het niet.

@gunner, tja... maar bij jou was het stekkertje er al na een paar dagen uitgetrokken, en alleen omdat hij koning is mag hij natuurlijk weer langer...

[ Voor 12% gewijzigd door Frozen op 12-08-2013 16:46 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Freedive schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:22:
Dan kunnen ze met een verzekeringsvlucht weer terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:42

SomerenV

It's something!

Stef602 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:45:
[...]

Eens. Ik moet zeggen dat het mij ook totaal niet raakt. Er gaan dagelijks mensen dood, en zij krijgen niet deze aandacht... Ik vind al die ophef gewoon onzin.

Wel zielig voor de koning en zijn familie, maar mij persoonlijk raakt het niet.
Zo denk ik er dus ook over. Ook ben ik van mening dat ze Friso meer hebben geprobeerd te helpen dan dat ze zouden doen bij de gewone burger. Puur omdat iemand bekend is meer kans geven dan eigenlijk realistisch is. Geen idee of het ook echt zo is maar dat zegt mijn gevoel. Maar dat mag je niet zeggen want dan is de wereld te klein en ben je respectloos 8)7

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

@gunner, tja... maar bij jou was het stekkertje er al na een paar dagen uitgetrokken, en alleen omdat hij koning is mag hij natuurlijk weer langer...
Ik weet niet zeker hoor, maar Friso is niet diegene die op 30 april gekroond is.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Flauwekul ende onzin.

Er zijn zát voorbeelden van "gewone" mensen die jarenlang, soms zelfs tientallen jaren, aan de apparatuur blijven hangen. Soms komen ze er dan ook uit, niet altijd uiteraard.

En sinds wanneer is Friso koning? Je loopt wel te ranten, maar zorg dan op zijn minst dat je weet waar je het over hebt, komt wat intelligenter over enzo ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:44:
[...]

Je kan niet zonder iemands toestemming 'euthaniseren'. Dus al was hij niet Christelijk geweest, en had hij die toestemming niet zelf vooraf gegeven, had het alsnog niet gekund.
Niet? Waarom wordt dan bij dergelijke gevallen in Nederland altijd gevraagd aan de familie of de behandeling moet worden voortgezet?

Jij denkt dat hij naar Nederland is gehaald om hier vakantie te vieren? In Engeland mag een behandeling niet zomaar gestaakt worden in dit soort gevallen, in Nederland zijn die regels soepeler. Hij is naar Nederland gehaald om de behandeling te kunnen stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Was beter geweest niet zo lang te reanimeren, was dit alles bespaard gebleven, het was nuteloos en onzinnig. En nu was het leed alleen maar uitgesteld.

Ik heb meer het idee van been there done that, ik had meer medeleven getoond als hij op het moment van het ongeluk gewoon dood was gekomen en kan daarna iedereen verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
Bulls schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:57:
Was beter geweest niet zo lang te reanimeren, was dit alles bespaard gebleven, het was nuteloos en onzinnig. En nu was het leed alleen maar uitgesteld.

Ik heb meer het idee van been there done that, ik had meer medeleven getoond als hij op het moment van het ongeluk gewoon dood was gekomen en kan daarna iedereen verder gaan.
Hulpdiensten reanimeren bijna altijd. Het is niet meteen duidelijk hoelang iemand al onder de sneeuw ligt, hoeveel lucht die nog heeft gehad enzovoort. In het markermeer is van `t weekend ook nog iemand gereanimeerd die >20 minuten in het water had gelegen.
Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:42:
Wat een onzin. Dit heeft echt niks met euthanasie te maken. Euthanasie zoals we die in Nederland kennen is levensbeëindiging door een arts op verzoek van de patiënt. Daarnaast is Friso helemaal geen lid meer van het koninklijk huis.

[ Voor 42% gewijzigd door FicoF op 12-08-2013 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:56:

Jij denkt dat hij naar Nederland is gehaald om hier vakantie te vieren? In Engeland mag een behandeling niet zomaar gestaakt worden in dit soort gevallen, in Nederland zijn die regels soepeler. Hij is naar Nederland gehaald om de behandeling te kunnen stoppen.
En dat weet jij omdat?

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ze na een hartstilstand en een coma van 6 dagen aan mij hebben gevraagd of ik de stekker er bij mijn vader uit wilde trekken. Zo werkt dat nou eenmaal als ze geen verbetering in de situatie verwachten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2013 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Good for Friso, kan hij eindelijk in vrede rusten. Jammer dat eventueel persoonlijk leiden van het individu(Friso) ondergeschikt is geweest aan het psychische belang van de meute (familie).Had dit liever een jaar geleden zien gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FicoF schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:57:
[...]

Hulpdiensten reanimeren bijna altijd. Het is niet meteen duidelijk hoelang iemand al onder de sneeuw ligt, hoeveel lucht die nog heeft gehad enzovoort. In het markermeer is van `t weekend ook nog iemand gereanimeerd die >20 minuten in het water had gelegen.

[...]

Wat een onzin. Dit heeft echt niks met euthanasie te maken. Euthanasie zoals we die in Nederland kennen is levensbeëindiging door een arts op verzoek van de patiënt. Daarnaast is Friso helemaal geen lid meer van het koninklijk huis.
koninklijk huis / familie is in dit geval niet echt relevant. De behandeling is stopgezet, wat voor naam je er aan geeft mag je zelf bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Maar beter denk ik, sterkte voor de familie

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
Dat weet hij niet want het in niet waar. In Engeland mag je zo`n behandeling gewoon stopzetten, wanneer de familie daar toestemming voor geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 17:03:
[...]

koninklijk huis / familie is in dit geval niet echt relevant. De behandeling is stopgezet, wat voor naam je er aan geeft mag je zelf bepalen.
Nogal belangrijk juist. Hij is geen lid van koninklijk huis, dus zijn politieke redenen uitgesloten, die doen er niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FicoF schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 17:05:
[...]

Nogal belangrijk juist. Hij is geen lid van koninklijk huis, dus zijn politieke redenen uitgesloten, die doen er niet toe.
Die doen er wel toe. Misschien niet zijn redenen maar wel die van tegenstanders van euthanisie/stoppen van behandeling. Of het nou koninklijk huis / familie is doet er niet toe in dat politieke debat. Het is en blijft iemand die bij de familie hoort.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2013 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 17:01:
[...]

Omdat ze na een hartstilstand en een coma van 6 dagen aan mij hebben gevraagd of ik de stekker er bij mijn vader uit wilde trekken. Zo werkt dat nou eenmaal als ze geen verbetering in de situatie verwachten.
Friso lag niet in coma, ademde zelf. Stekker eruit is hooguit geen sondevoeding m.eer

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet in coma? .. Hij deed een dutje van 1,5 jaar?
Pagina: 1 2 Laatste