Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik weet niet zeker of ik als digibeet op het Tweakers-forum mag komen; zo ja, bedankt voor de gastvrijheid:).

Ik heb jullie hulp nodig, ik heb nu een aantal topics en reviews gelezen en jullie komen op me over als de personen die verstand hebben van telefoons. Ik heb momenteel een Blackberry met een T-Mobile abonnement en ben hard toe aan een nieuw toestel. Ik zou graag een Android toestel willen, maar ik heb geen idee welk toestel geschikt is voor me.

Waar ga ik mijn toestel voor gebruiken: bellen, whatsappen, facebook, google maps, foto's maken en kijken, surfen, evt een YouTube filmpje en that's about it. Geen games of films. Misschien hier en daar een app, maar niet buitensporig. Het gebruik zal op gemiddeld uitkomen.

Ik neig naar een Galaxy S4 of HTC One, aangezien dat nu "je van het is". Maar heb ik zulke toestellen ook nodig met mijn gebruik? Ik ben zo bang dat wanneer ik een ouder model koop, dat ik dan een kat in de zak koop. Ik ben van plan zo'n 2/3 jaar met mn telefoon te doen.

De Galaxy S4 en HTC One vind ik wat aan de grote kant, maar zijn kleinere toestellen ook goed?

Het aller, allerbelangrijkste vind ik accuduur. Ik las net een topic over T-Mobile en accuduur en ik werd weer eens bevestigd in mijn antipathie voor T-Mobile (heb een lange tijd met ze in de clinch gelegen over bereikproblemen). Helaas zit ik tot half november aan mijn contract vast en zo lang kan ik echt niet meer wachten met een nieuw toestel kopen. Ik mag over 2 weken wel mn contract vernieuwen, en wil van sim-only naar een abonnement met toestel (zodat ik niet in een klap veel geld voor een toestel hoef te betalen). Maar als jullie een goedkoper model goed vinden, dan zou ik evt een los toestel kunnen kopen en vanaf november kunnen overstappen naar een andere provider.

Kan een van jullie me advies geven? Welke telefoon is goed voor mijn gebruik en heeft een goede accu?

Bedankt alvast voor jullie hulp!

Groeten, Anouk

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:58

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Hallo Anouk :)

Ik verplaats je topic even naar het juiste forumdeel, Mobile Aankoopadviesforum omdat het een aankoopgarantiefonds betreft.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Een S4 en de One zijn groot inderdaad

Ga je een slag kleiner, 4.7 inch of zelfs 4.3, dan kun je daar ook zeker vinden wat je zoekt.

Omdat je niet aangeeft dat je specifieke wensen hebt (bijv. schitterende foto's), ga ik er van uit dat je eisen ten aanzien daarvan niet de allerhoogste zijn en dus doen de meeste recente toestellen prima wat jij er mee wil.

Je wil er twee á drie jaar mee doen, dus moet het een beetje goed in elkaar zitten.

Top met Full HD scherm:
HTC One / Sony Xperia Z / Samsung Galaxy S4

Sub top (iets mindere resolutie, maar nog steeds mooi!):
LG Nexus 4 16GB / Samsung Galaxy S3 / HTC One X+

Het mooie van de LG Nexus 4 is dat die voorlopig de updates van Google zal blijven krijgen.
Die is dus qua software updates de beste keus.
En best aardig geprijsd, helemaal als je even Duitsland inrijdt om hem bij de mediamarkt daar te halen.

Je kunt voor jezelf even berekenen wat financieel de beste optie is.
Op dit moment is dat toch vaak zelf aanschaffen en dan een sim only.

Succes met je luxeprobleem :)

Te koop....

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel, Albino71.

En stel dat ik een slag kleiner zou gaan, welk toestel zou dan de beste keus zijn?

De camera maakt me inderdaad niet zoveel uit.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-11 15:19

Tjark

DON'T PANIC

Geen films of games. Tja, dan zou alles met een dual core toch wel prima moeten zijn. M'n vriendin heeft laatst d'r oude toestel vervangen door een Samsung Galaxy S2 plus. Ze wilde geen groot toestel á la S3/S4, speelt wordfeud, en ook geen 500+ euro uitgeven. Voor 225 euro oid is ze nu helemaal gelukkig.

*insert signature here

Verwijderd

Topicstarter
En gaat die accu van de S2 plus ook wat langer mee dan van die grotere toestellen?

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Over het algemeen moet je dagelijks opladen.
2 dagen met een accu lukt wel, maar dan gebruik je je telefoon nauwelijk :)

Kijk anders hier nog even. Staan alleen toestellen tussen die zijn beoordeeld.

https://tweakers.net/cate...U6H67-Po17JiQ5o3vTpVBr_QA

Te koop....

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:36
Hoi Anouk,

Mijn broertje heeft de LG Nexus 4 en zijn batterij gaat bij een beetje normaal gebruik 2 á 3 dagen mee. Het toestel heeft ook een 4,7 inch scherm, maar is voor de rest niet overdreven groot. Voordeel aan dit toestel is dat deze niet al te duur is (vergeleken met de andere top-toestellen), maar natuurlijk nog wel duurder dan oudere modellen als de Galaxy S2.

Ik denk dat dat de LG Nexus 4 op dit moment op Android-gebied de beste prijs/kwaliteit-verhouding heeft, ook al moet je daar voor naar Duitsland. Oudere modellen als de S2 zijn voor jou wellicht ook nog een optie, maar zeker als je er nog 2/3 jaar mee wil doen, zou ik je adviseren voor een iets nieuwer model te gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips.

Die LG Nexus 4 ziet er interessant uit, maar ik woon niet bepaald dicht bij Duitsland. Ik geloof dat ik voor de Samsung Galaxy SIII mini ga.

Er zijn zoveel toestellen en reviews, dat mn weegschaal-eigenschappen de kop opsteken. Over een luxeprobleem gesproken:).

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Als je accuduur het belangrijkste vind:
LG Optimus G, niet al te groot, mooi scherm, snel, goede accuduur voor een smartphone en niet al te duur.
Anders:
HTC One S, redelijk compact, hele goede accuduur.
Of:
Sony Xperia SP, volgens mij in zo'n beetje een goed toestel met een relatief goede accuduur.

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:27
De Huawei Ascend Y300 heeft redelijk vergelijkbare specificaties als de SIII mini, maar meer dan de helft goedkoper. Tot het eind van de maand krijg je nog €20 terug, zodat het toestel maar €100 kost in het T-Mobile prepaid-pakket

Verwijderd

Topicstarter
Eärendil schreef op maandag 01 juli 2013 @ 11:35:
De Huawei Ascend Y300 heeft redelijk vergelijkbare specificaties als de SIII mini, maar meer dan de helft goedkoper. Tot het eind van de maand krijg je nog €20 terug, zodat het toestel maar €100 kost in het T-Mobile prepaid-pakket
Top! Klinkt als een toestel dat goed is voor mijn gebruik, met een hele leuke prijs. Ga m vandaag direct halen.

Off-topic: is het nog steeds zo dat je een telefoon de eerste keer eerst 24 uur aan de oplader moet hangen of geldt dat inmiddels niet meer?

Gr, Anouk

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:52

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

De eerste keer even goed opladen is nog steeds belangrijk, maar 24 uur is wellicht een beetje overdreven. Gewoon laden tot-ie zelf 100% aangeeft is goed. Wat ik wel altijd de eerste paar dagen even doe is (bijna) volledige laadcycli, dus pas weer aan de lader als-ie onder de 10% komt en dan helemaal opladen tot de telefoon zelf aangeeft (groen lampje) dat-ie opgeladen is.

Rail Away!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-11 17:16
Mad Marty schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:24:
De eerste keer even goed opladen is nog steeds belangrijk, maar 24 uur is wellicht een beetje overdreven. Gewoon laden tot-ie zelf 100% aangeeft is goed. Wat ik wel altijd de eerste paar dagen even doe is (bijna) volledige laadcycli, dus pas weer aan de lader als-ie onder de 10% komt en dan helemaal opladen tot de telefoon zelf aangeeft (groen lampje) dat-ie opgeladen is.
Volledig laden is sinds Lithium-Ion accu's al niet meer noodzakelijk. Ook de eerste keer niet. Accu's komen over het algemeen half geladen uit de doos (want tussen de 40% en 60% blijft een accu het best). Over het algemeen is het wel zo dat een accu na een paar keer laden pas het best presteert.

Een voordeel van volledig laden en ontladen is calibratie in Android, maar volgens mij zijn er weinig telefoons die het percentage niet correct weergeven meer.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een Huawei gekocht en ik ben er helemaal blij mee. Door de cashback actie en veertig euro vanwege gespaarde t-mobile punten heeft het me uiteindelijk maar 60 euro gekost.

Het toestel werkt erg fijn (vooral SwiftKey is top!), wel wat langzaam af en toe, maar niet storend.

Bedankt voor jullie hulp. Zonder jullie had ik waarschijnlijk een heel duur toestel gekocht, omdat ik dan in de marketing trucs was getrapt.

Me and my Huawei gaan vast heel gelukkig worden :)

Groeten Anouk

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-11 19:05
DwightKSchrute schreef op maandag 01 juli 2013 @ 10:08:
Hoi Anouk,

Mijn broertje heeft de LG Nexus 4 en zijn batterij gaat bij een beetje normaal gebruik 2 á 3 dagen mee. Het toestel heeft ook een 4,7 inch scherm, maar is voor de rest niet overdreven groot. Voordeel aan dit toestel is dat deze niet al te duur is (vergeleken met de andere top-toestellen), maar natuurlijk nog wel duurder dan oudere modellen als de Galaxy S2.

Ik denk dat dat de LG Nexus 4 op dit moment op Android-gebied de beste prijs/kwaliteit-verhouding heeft, ook al moet je daar voor naar Duitsland. Oudere modellen als de S2 zijn voor jou wellicht ook nog een optie, maar zeker als je er nog 2/3 jaar mee wil doen, zou ik je adviseren voor een iets nieuwer model te gaan.
Ik woon in Enschede, waar moet ik dan naar toe voor een goedkope nexus 4 (of andere toestellen)?

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:27
Voor de Nexus 4 kan je dit topic bekijken: [LG Google Nexus 4] Beschikbaarheid en levertijden
Pagina: 1