Heb hem onlangs ook in m'n handen gehad, maar die kraakte eigenlijk helemaal niet, terwijl ik toch redelijk met het toestel heb zitten spelenCLB schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:22:
De ZR vond ik vanaf het begin af aan al overpriced, dus dat moest wel echt een goed toestel zijn...
Vandaag bekeken, maar wat een plasticness zegViel me echt vies tegen, slechte materialen, plastic plastic zonder mooie finish, kraken als een malle en dan nog met een MediaMarktprijs er naast van €499,00
Er naast lagen een SP, L en M en die vond ik allen stukken beter aanvoelen eerlijk gezegd! Don't understand it!
Die prijs is precies de reden dat ik ondertussen de ZL besteld heb.
Dito.Joster schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:01:
Die prijs is precies de reden dat ik ondertussen de ZL besteld heb.
Vandaag de One (zilver) nog een laatste kans met nieuw exemplaar en anders ook de ZL (zwart) in bestelling. Ook vanwege de prijs van de ZR; of meer terugkrijgen voor dat geld (One) en ander meer terugkrijgen voor minder geld (ZL)
[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 19-09-2013 13:28 ]
Er is trouwens een software update verschenen de afgelopen dagen. Eigenlijk met geen echt merkbare veranderingen. bugfix-release, maar 'k heb niet echt iets gemerkt dat anders is en ook geen uitgebreide release notes kunnen vinden
Heb je hem OTA gekregen?bomberboy schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 17:18:
Er is trouwens een software update verschenen de afgelopen dagen. Eigenlijk met geen echt merkbare veranderingen. bugfix-release, maar 'k heb niet echt iets gemerkt dat anders is en ook geen uitgebreide release notes kunnen vinden
Eerst via PC Companion, OTA komt altijd een paar dagen later
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik had hem idd gekregen via de PC Companion
Maar ik heb de laatste dagen eigenlijk helemaal geen verschil gemerkt. Geen idee wat er veranderd zou zijn (behalve het build-nr dan
) Dezelfde upgrade zou wel wereldwijd uiterold zijn waardoor bv gebruikers in India nu ook op Android 4.2 zitten ipv 4.1
Voor de geïnteresseerden, er is recent ook een kleine prijsdaling van de ZR, nu vanaf 449EUR ipv 479
Maar ik heb de laatste dagen eigenlijk helemaal geen verschil gemerkt. Geen idee wat er veranderd zou zijn (behalve het build-nr dan
Voor de geïnteresseerden, er is recent ook een kleine prijsdaling van de ZR, nu vanaf 449EUR ipv 479
[ Voor 14% gewijzigd door bomberboy op 23-09-2013 22:04 . Reden: toevoegen prijs-daling ]
Scherm Bomberboy. Thanks voor de tip.
Ik vind het toestel helaas nog te duur en stiekem begin ik de Z1 ook wel interessant te vinden om eens te gaan bekijken.
Sony is de laatste tijd weer eens goed bezig, alleen jammer dat de high end toestellen gelijk 5 - 7" moeten zijn. Op dat vlak heeft Apple t beter bekeken, als je t mij vraagt.
Voor rest apple hater, vanuit beheerderskant
Ik vind het toestel helaas nog te duur en stiekem begin ik de Z1 ook wel interessant te vinden om eens te gaan bekijken.
Sony is de laatste tijd weer eens goed bezig, alleen jammer dat de high end toestellen gelijk 5 - 7" moeten zijn. Op dat vlak heeft Apple t beter bekeken, als je t mij vraagt.
Voor rest apple hater, vanuit beheerderskant
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Heb de reviews, foto's en filmpjes gezien, net als de XP Z, maar ik vind die te groot en niet mooi.
ZR is een slagje kleiner, betere 'afstootklasse' en een stugge rug. (net als die van SE Walkman W595, de rug dan).
Iig dank voor de suggestie
ZR is een slagje kleiner, betere 'afstootklasse' en een stugge rug. (net als die van SE Walkman W595, de rug dan).
Iig dank voor de suggestie
De ZL is net zo groot als de ZR maar met een groter scherm en een hogere resolutie?
Geen ZL, maar de Z1 is wel interessant... oke...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
De Z vind je te groot maar de Z1, die nog groter is vind je dan plots wel interessant? Of heb je het dan over de mogelijke Z1 Mini die gelanceerd zou worden? http://www.expertreviews....-expected-ces-2014-launchD_Jeff schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:25:
Maar dat lijkt dan eigenlijk op een ZR met een iets recentere cpu & camera. Ik denk dat je die op dat moment dan ook te duur zal vinden voor wat het is.
@ Bomberboy: ^_ Dit klinkt erg interessant. Ik heb mn huidige SE Neo op de ZR gelegd en vond het toch wel een groot verschilthe Xperia Z1 Mini includes a 4.3in 1,280x720 display, a Qualcomm Snapdragon 800 processor, 2GB of RAM, 8GB of internal storage, and the same 20.7 megapixel camera found on its larger equivalent
Vindt dit wel leuk en copy paste, net als in 2011 met de Neo & Arc. Verschillen waren toen ook erg klein, behalve dat de Neo een stuk leuker in prijs was
@CLB: Ik weet dat het verwarrend werkt, maar ik heb een aantal 'gradaties' van interessant vinden.
Ik heb met de XP Z mogen spelen, had ook heel lang mijn interesse (als in: watch and follow from rumour)
, zag er op de promo foto's erg mooi & leuk uit, maar was het net niet. (Net te log en nog te vierkant. Ben ook op afgevallen @ S / T)
Ik weet dat de PR afdeling van Sony masters zijn met "photoshop", dus ik hoop dat ik binnenkort de Z1 (mini) in het echt kan zien.
Het valt me wel op dat de prijs van de ZR nu per 2 a 4 dagen omlaag gaat, wat ik erg leuk vind. Mocht ie rond de 350/375 hitten, ben ik om
Vind het gewoon jammer dat de Neo geen 1 GB ram heeft, want ICS nekt um aardig, ondanks de vele verbeteringen gezien vanaf Gingerbeard.
Misschien ook interessant om te weten, sinds kort zijn er ook goedkopere docks voor de xperia zr te vinden op ebay. bv: http://www.benl.ebay.be/i...rgers&hash=item232f626b45
Toch net iets budget-vriendelijker dan de originele versie van Sony zelf (8EUR vs 40EUR). Ik heb er alvast 2 besteld. Ik laat nog wel iets weten eens ze binnen zijn, zal nog wel even duren waarschijnlijk...
Gedaan met telkens dat klepje open te prutsen iedere avond.
Toch net iets budget-vriendelijker dan de originele versie van Sony zelf (8EUR vs 40EUR). Ik heb er alvast 2 besteld. Ik laat nog wel iets weten eens ze binnen zijn, zal nog wel even duren waarschijnlijk...
Gedaan met telkens dat klepje open te prutsen iedere avond.
Keep up the good work Bomber 
Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
Ok, docking station is vandaag toegekomen met de post. Een pak sneller dan verwacht. (Had minstens 3 weken verwacht)
Eerste indruk ervan is eigenlijk wel goed. Het is relatief licht, maar ruim voldoende zwaar om de telefoon goed te ondersteunen. Het gevaar op kantelen of omvallen is eigenlijk onbestaande aangezien de voet een vrij grote basis heeft. Achteraan gaat het usb kabeltje er ook in en daar steekt het ook wat verder uit voor extra stabiliteit. Het usb kabeltje wordt trouwens meegeleverd.
Op de bodem is het bovendien afgewerkt met een rubberen laagje waardoor het ook helemaal niet glijdt over het oppervlak (Zeker niet op het glazen tafelblad van mijn bureau). Het pas quasi perfect voor de telefoon. Zoals je kan zien op die productfoto zijn er kleine indrukbare "voetjes" aan de rugkant van de telefoon waardoor die echt geklemd zit. Wanneer de telefoon in de dock zit kan je die zelfs ondersteboven houden zonder dat de telefoon er uit valt. Niet mee schudden of hij doet het toch ;-) Er is ook ruimte de batterij los op te laden.
Wat niet te zien is op de productfoto is dat er ook een klein blauw statusledje in de voet zit (links in de gebogen inkeping) wanneer er stroom op zit.
Ik heb uiteindelijk (na koersomrekening) 15,22EUR betaald voor 2 exemplaren. Een pak goedkoper dan de officiële sony-versie.
Eindelijk gedaan met het open en dicht prutsen van het afdekklepje om hem aan de lader te hangen
Eerste indruk ervan is eigenlijk wel goed. Het is relatief licht, maar ruim voldoende zwaar om de telefoon goed te ondersteunen. Het gevaar op kantelen of omvallen is eigenlijk onbestaande aangezien de voet een vrij grote basis heeft. Achteraan gaat het usb kabeltje er ook in en daar steekt het ook wat verder uit voor extra stabiliteit. Het usb kabeltje wordt trouwens meegeleverd.
Op de bodem is het bovendien afgewerkt met een rubberen laagje waardoor het ook helemaal niet glijdt over het oppervlak (Zeker niet op het glazen tafelblad van mijn bureau). Het pas quasi perfect voor de telefoon. Zoals je kan zien op die productfoto zijn er kleine indrukbare "voetjes" aan de rugkant van de telefoon waardoor die echt geklemd zit. Wanneer de telefoon in de dock zit kan je die zelfs ondersteboven houden zonder dat de telefoon er uit valt. Niet mee schudden of hij doet het toch ;-) Er is ook ruimte de batterij los op te laden.
Wat niet te zien is op de productfoto is dat er ook een klein blauw statusledje in de voet zit (links in de gebogen inkeping) wanneer er stroom op zit.
Ik heb uiteindelijk (na koersomrekening) 15,22EUR betaald voor 2 exemplaren. Een pak goedkoper dan de officiële sony-versie.
Eindelijk gedaan met het open en dicht prutsen van het afdekklepje om hem aan de lader te hangen
Lastig lastig.
Keuze tussen de ZR en de Z1f wordt nog toch wel erg lastig en de ZR wil helaas niet erg hard zakken
Ben benieuwd voor welke prijs de Z1f in de markt wordt gezet.
@Bomb: Thanks voor de info
Keuze tussen de ZR en de Z1f wordt nog toch wel erg lastig en de ZR wil helaas niet erg hard zakken
Ben benieuwd voor welke prijs de Z1f in de markt wordt gezet.
@Bomb: Thanks voor de info
Die Z1 f moet eerst maar is naar Europa komen , dan is de ZR alweer EOL
En tegen dan is waarschijnlijk de Z2g of iets dergelijks aangekondigd die weer iets is om naar uit te kijken
Tegen dan hebben wij wel al een jaar plezier gehad aan ons toestel 
Hoe later na de introductie je een toestel koopt hoe minder lang je er kan van genieten
Anyway, nu enkel nog eens wat NFC tags te pakken krijgen om weer wat leuks mee te doen en D_Jeff mee jaloers te maken
Hoe later na de introductie je een toestel koopt hoe minder lang je er kan van genieten
Anyway, nu enkel nog eens wat NFC tags te pakken krijgen om weer wat leuks mee te doen en D_Jeff mee jaloers te maken
Is ondertussen toch al gezakt tot €429 (enkel wit exemplaar). Is dit geen goede prijs voor dit toestel?
Ik heb ook een X ZR, tot nog toe bevalt ie goed maar valt het jullie ook op dat er onder de batterijklep wel gewoon water te vinden is wel buiten het 'rood gebied' ik vraag mij af in hoeverre dit erg is.
Water heb ik er nog niet gevonden, maar ik ben er dan ook nog niet mee gaan zwemmen 
Het rode rubbertje is wel de afscherming van het waterdichte compartiment van de batterij. Dus ik denk dat dit wel by design is dat daarbuiten wel wat water kan zitten. Ik zie hetzelfde bv wel met "stof" dat er buiten het rode gebied wel is en erbinnen niet.
Het rode rubbertje is wel de afscherming van het waterdichte compartiment van de batterij. Dus ik denk dat dit wel by design is dat daarbuiten wel wat water kan zitten. Ik zie hetzelfde bv wel met "stof" dat er buiten het rode gebied wel is en erbinnen niet.
Anoniem: 548857
hallo allemaal,
Aangezien mijn se xperia Arc toch wel gedateerd te worden ben ik aan het rondneuzen wat er aan vervanging te krijgen is. mijn oog is hierbij vooral op de xperia ZR gevallen. Mooi formaat en goede interne cijfers.
Ik heb echter 1 vraag, wellicht dat gebruikers hier mij wel aan het antwoord kunnen helpen. Ik lees veel dat er geen data van apps naar de sd kaart verplaatst kunnen worden ivm de android versie die aanwezig is. wordt dit verholpen als er een 4.3 update komt? Tevens ben ik benieuwd of gemaakte foto's en video's op het interne geheugen geplaatst worden op of de sd kaart als deze aanwezig is. anders lijkt mij dat het interne geheugen vrij rap vol is.
Ik hoor het graag van jullie!
Aangezien mijn se xperia Arc toch wel gedateerd te worden ben ik aan het rondneuzen wat er aan vervanging te krijgen is. mijn oog is hierbij vooral op de xperia ZR gevallen. Mooi formaat en goede interne cijfers.
Ik heb echter 1 vraag, wellicht dat gebruikers hier mij wel aan het antwoord kunnen helpen. Ik lees veel dat er geen data van apps naar de sd kaart verplaatst kunnen worden ivm de android versie die aanwezig is. wordt dit verholpen als er een 4.3 update komt? Tevens ben ik benieuwd of gemaakte foto's en video's op het interne geheugen geplaatst worden op of de sd kaart als deze aanwezig is. anders lijkt mij dat het interne geheugen vrij rap vol is.
Ik hoor het graag van jullie!
Je kunt geen apps naar de sd kaart verplaatsen en dat zal ook wel niet veranderen met 4.3. Het verschilt per app af of deze data naar de sd kaart kan schrijven. Foto's en video's kun je direct naar de sd kaart laten schrijven.Anoniem: 548857 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:56:
Ik heb mijn muziek, foto's, kaarten voor Sygic en backups op mijn sd kaartje staan.
Bedankt voor de info! Blijft een erg interessant toestel, snap niet dat providers hem niet standaard in hun pakket hebben zitten. Viel me wel op dat hij sinds een paar weken bij abbo's een stuk duurder geworden is. Had wel verwacht dat de prijzen zouden gaan dalen.
Eindelijk een toptoestel dat geen 5" is. Komt er nog eens bij dat die zelfs bij een weekend zwaar gebruik het volhoud zonder te herladen. Bij gewoon gebruik kom ik nauwelijks aan 2x herladen per week toe! Hij is gewoon zijn prijs waard.
Mja, hij is maar een fractie kleiner (wel dikker) dan de ZL welke wel 5" is dus die schermdiagonaal an sich zegt niet zo veel.
De batterij gaat daarentegen langer mee dan van de ZL en hij is waterdicht wat de ZL niet is. En voor sommige toepassingen ongetwijfeld sneller voor bepaalde toepassingen wegens zelfde hardware (cpu & gpu) maar lagere resolutie die moet aangestuurd worden.
Afhankelijk van je noden is de ene gewoon meer geschikter dan de andere
Whatever fits you best
Afhankelijk van je noden is de ene gewoon meer geschikter dan de andere
Ik ga dan ook in op zijn stellingname dat hij blij is dat een toestel geen 5" is. Dat terwijl de afmetingen van de ZL met zijn 5" niet veel verschillen ten op zichte van de ZR.
Dat er andere redenen zijn zoals accuduur, waterdichtheid, etc waardoor je voor de ZR kiest kan natuurlijk, maar het beoordelen op de schermdiagonaal is niet altijd terecht.
Dat er andere redenen zijn zoals accuduur, waterdichtheid, etc waardoor je voor de ZR kiest kan natuurlijk, maar het beoordelen op de schermdiagonaal is niet altijd terecht.
Hoi, een maat heeft net een Experia SP gekozen en nu zag ik dat de ZR iets breder is en iets dikker, maar verder nagenoeg hetzelfde is.
Nu vroeg ik mij af of ik voor de ZR moet gaan of wachten op de Z1f/s?
Ik weet dat ZR een 1500Mhz Quadcore met 2GB Ram heeft en de f/s een 2200Mhz Quadcore to.v. de 1700Mhz Dualcore SP.
Ik zoek een kleine goede telefoon die lekker snel is en opzich bevalt de SP mij wel (even mogen spelen) alleen is deze gewoon te "langzaam" voor de toekomst.
Nu vroeg ik mij af of ik voor de ZR moet gaan of wachten op de Z1f/s?
Ik weet dat ZR een 1500Mhz Quadcore met 2GB Ram heeft en de f/s een 2200Mhz Quadcore to.v. de 1700Mhz Dualcore SP.
Ik zoek een kleine goede telefoon die lekker snel is en opzich bevalt de SP mij wel (even mogen spelen) alleen is deze gewoon te "langzaam" voor de toekomst.
PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita
Als je met de SP kort gespeeld hebt en je vind dat toestel gevoelsmatig net te langzaam, dan is de ZR zeker een prima (en tevens duurder) alternatief.
Als je een idee wil krijgen wat de toekomstige Z1s kan, ga dan eens op zoek naar een demo model van de Z1. Mijn ervaring is dat het echt een beest van een toestel is, zo snel reageert die.
Grove multitasking? de S800, icm 1,1 GB vrij RAM, lacht er nog net niet om. Hopelijk komen zowel de ZR als de Z1s in aanmerking voor een update naar KitKat (Mauw
)
Aanvulling: Beetje off topic, maar ik heb ergens gelezen dat de S800 de T5400 (Merom, dual core 1,6Ghz) nadert qua prestatie. Dat vind ik best knap. Oke, de T5400 is meer "all rounder" en geen krachtpatser.
Ik weet dat het qua Arch appels en peren vergelijken is, maar kan iemand dit bevestigen?
Als je een idee wil krijgen wat de toekomstige Z1s kan, ga dan eens op zoek naar een demo model van de Z1. Mijn ervaring is dat het echt een beest van een toestel is, zo snel reageert die.
Grove multitasking? de S800, icm 1,1 GB vrij RAM, lacht er nog net niet om. Hopelijk komen zowel de ZR als de Z1s in aanmerking voor een update naar KitKat (Mauw
Aanvulling: Beetje off topic, maar ik heb ergens gelezen dat de S800 de T5400 (Merom, dual core 1,6Ghz) nadert qua prestatie. Dat vind ik best knap. Oke, de T5400 is meer "all rounder" en geen krachtpatser.
Ik weet dat het qua Arch appels en peren vergelijken is, maar kan iemand dit bevestigen?
[ Voor 22% gewijzigd door D_Jeff op 17-11-2013 00:15 ]
KitKat-updates van Sony zijn al bekend
Dank alvast voor de informatie. Ga van de week eens kijken waar ik een Z1 kan proberen. ZR ligt bij coolblue, hier berderop dus kan van de weekl even langsrijden om te kijken of hij erg verschilt. en of ik de breedte en dikte goed vind, of liever wacht op de Z1f/s
gewoon wachten op de Z1f, zelfde spcec's als Z1 maar in een minder lomp formaat.
voor een groot scherm koop je een breedbeeld tv ; )
dat ie maar snel uitkomt.
voor een groot scherm koop je een breedbeeld tv ; )
dat ie maar snel uitkomt.
Ik zou wachten op de Z1f (ik doe dat ook al.)
Terwijl jij daar nog een paar maand op wacht tot die beschikbaar is in Europa hebben wij tegen dan al een klein jaar volop kunnen genieten van onze trouwe ZR
Moet inderdaad nog even kijken want mijn HTC Sensation is er mee opgehouden en heb nu tijdelijk een SGS Advance welke nog trager is dan de sensation.
Denk dat ik wel ga zwichten voor de ZR. Opzich is een Quad-core 1.5 met 2GB Ram prima. Voor foto's heb ik een Nikon en Canon en MP3 een iPod dus voor die punten haal ik hem niet. Puur telefoon die een stuk meer kan en dat nog snel ook. Heb de SP nog overwogen, maar die is me toch echt te "langzaam".
Ja tov een SGS is ALLES snel. zelfs een Nokia 3330 is sneller in gebruik en dergelijken.
Denk dat ik wel ga zwichten voor de ZR. Opzich is een Quad-core 1.5 met 2GB Ram prima. Voor foto's heb ik een Nikon en Canon en MP3 een iPod dus voor die punten haal ik hem niet. Puur telefoon die een stuk meer kan en dat nog snel ook. Heb de SP nog overwogen, maar die is me toch echt te "langzaam".
Ja tov een SGS is ALLES snel. zelfs een Nokia 3330 is sneller in gebruik en dergelijken.
Fixedbomberboy schreef op maandag 02 december 2013 @ 18:04:
Terwijl jij daar nog een paar maand maanden op wacht tot die beschikbaar is in Europa hebben wij tegen dan al een klein jaar volop kunnen genieten van onze trouwe ZR
OT: In al die tijd wachten is er 50 euro van de goedkoopste verkoopprijs afgegaan.
Ik heb zo'n voorgevoel dat de Z1 f / Z1 s grofweg een adviesprijs gaat krijgen in de richting van 450 euro.
Betere specs, kleiner dan de ZR en een gelijkwaardige accu (?).
Ik denk dat het wachten waard is.
€529
Ik heb de ZR nu 3 maanden met veel plezier, maar ik zit met één ding: het interne geheugen.
Ik vind het vreselijk onhandig dat alle apps het interne geheugen zien als SD kaart. Veel apps (waaronder CoPilot) zijn niet instelbaar waar ze hun data opslaan of vandaan halen. Ik heb nu maar een deel van mijn kaarten geïnstalleerd om ruimte te besparen.
Ik vroeg me af of het mogelijk is om voor bijvoorbeel CoPilot en Translate, sym-links te gebruiken zodat zij de echte SD gebruiken. Ik heb er niet voor niets 16 Gig inzitten.... En zo ja, hoe ik dat ga doen.
Ik vind het vreselijk onhandig dat alle apps het interne geheugen zien als SD kaart. Veel apps (waaronder CoPilot) zijn niet instelbaar waar ze hun data opslaan of vandaan halen. Ik heb nu maar een deel van mijn kaarten geïnstalleerd om ruimte te besparen.
Ik vroeg me af of het mogelijk is om voor bijvoorbeel CoPilot en Translate, sym-links te gebruiken zodat zij de echte SD gebruiken. Ik heb er niet voor niets 16 Gig inzitten.... En zo ja, hoe ik dat ga doen.
Heb je al eens geprobeerd de hele directory van Copilot naar de echte sdcard te verplaatsen? Bij Locus Pro werkt dat prima.
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
iGOPrimo dan maar als Copilot het niet aan past.
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
zijn er hier mensen die me hun ervaringen kunnen delen ivm de stofdichtheid van deze telefoon ?
ik werk in de metaal industrie en bij al mijn vorige telefoons was het de speaker die vrij snel sneuvelde doordat de magneet metaalstof aantrekt
ik werk in de metaal industrie en bij al mijn vorige telefoons was het de speaker die vrij snel sneuvelde doordat de magneet metaalstof aantrekt
Volgens xperiablog zou de 4.3 uitrol gestart zijn : http://www.xperiablog.net...ria-z-zl-zr-and-tablet-z/
Zelf kan ik hem nog niet downloaden momenteel
Zelf kan ik hem nog niet downloaden momenteel
Ondertussen staat het ook gewoon op de support pagina van Sony vermeld dat de 4.3 update gereleased is op 23/12/2013. Al vindt hij de update bij mij nog niet via de PC-companion 
http://www.sonymobile.com...oftware/phones/xperia-zr/
http://www.sonymobile.com...oftware/phones/xperia-zr/
Op de support pagina staat ook dat 4.4. kitkat ook in de pijplijn zit.
.
Voorlopig dus nog ondersteuning van Sony, dat was bij m'n Sola wel even anders.
Voorlopig dus nog ondersteuning van Sony, dat was bij m'n Sola wel even anders.
::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::
De update is nu hier beschikbaar via de pc-companion! (nog niet OTA). (Nog te installeren wegens batterij geen 50% opgeladen momenteel...)
KitKat is momenteel enkel under investigation
Op de pagina voor de Z en ZL) staat die wel al bevestigd. Aangezien er weinig verschillen zijn hoop ik natuurlijk dat die er wel komt
KitKat is momenteel enkel under investigation
De update is ondertussen geïnstalleerd hier. Geen wereldschokkende wijzigingen voor dagelijks gebruik. Wanneer de telefoon uit slaapstand komt lijkt die iets vloeiender te zijn qua animaties. Vroeger zat hier iets meer een "stotter" in de animatie. Maar dat kan ook een beetje een placebo-effect zijn.
Wel is de daydream bug opgelost, waar vroeger bij een volle batterij de de daydream stopte blijft die nu wel gewoon verder werken. Ook zijn er een paar nieuwe apps bijgekomen: bv Xperia privelege die ik vroeger niet gezien heb.
Wel is de daydream bug opgelost, waar vroeger bij een volle batterij de de daydream stopte blijft die nu wel gewoon verder werken. Ook zijn er een paar nieuwe apps bijgekomen: bv Xperia privelege die ik vroeger niet gezien heb.
Het is niet echt heel drastisch. Instellingen hebben nu een witte achtergrond ipv een zwarte. De app drawer is net iets anders, de settings daarvoor zijn nu te bereiken via een swipe van links naar rechts op het eerste scherm ipv het knopje rechts boven.
De camera app is aangepast en kan nu ook die motiongraph en motion shot foto's maken. Deze maakt nu wel een zeer opvallend geluid bij het starten dat er vroeger niet was en ik niet afgezet krijg (nog niet heel hard gezocht)
Na het updaten stond er wel een andere theme ingesteld, maar die was eenvoudig terug te zetten.
Het gevoel dat de UI net wat "snappier" is blijft voorlopig wel
De camera app is aangepast en kan nu ook die motiongraph en motion shot foto's maken. Deze maakt nu wel een zeer opvallend geluid bij het starten dat er vroeger niet was en ik niet afgezet krijg (nog niet heel hard gezocht)
Na het updaten stond er wel een andere theme ingesteld, maar die was eenvoudig terug te zetten.
Het gevoel dat de UI net wat "snappier" is blijft voorlopig wel
377973
Hoi!
ik vroeg mij wie er al een 64gb aan de praat heeft gekregen en zo ja welk type?
Ik weet dat er officieel tot 32gb kan maar via sony vernam ik dat 64 ook lukt.
en hoe lang gaan de batterijen mee?
ik vroeg mij wie er al een 64gb aan de praat heeft gekregen en zo ja welk type?
Ik weet dat er officieel tot 32gb kan maar via sony vernam ik dat 64 ook lukt.
en hoe lang gaan de batterijen mee?
Mijn vader heeft een probleem met zijn ZR.
Als hij wilt updaten via sony PC companion (update nog steeds niet OTA?) dan sluit het update scherm af bij bijna het einde van de 2de stap (voorbereiden van PC).
Al meerdere keren geprobeerd en PC companion al opnieuw geinstalleerd, niks helpt.
Heeft iemand een idee?
Als hij wilt updaten via sony PC companion (update nog steeds niet OTA?) dan sluit het update scherm af bij bijna het einde van de 2de stap (voorbereiden van PC).
Al meerdere keren geprobeerd en PC companion al opnieuw geinstalleerd, niks helpt.
Heeft iemand een idee?
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Is er geen enkele error of foutmelding? De telefoon zelf is voldoende opgeladen? (meer dan 50%) Al eens een andere usb kabel geprobeerd?
Een andere usb poort op de PC al geprobeerd. Je gebruikt geen USB-hub? Geen andere usb devices connecteren of disconnecteren. Geen taskkiller ofzo op je telefoon...
Een andere usb poort op de PC al geprobeerd. Je gebruikt geen USB-hub? Geen andere usb devices connecteren of disconnecteren. Geen taskkiller ofzo op je telefoon...
Nee, ja, ja, ja, nee, jep, niet zeker zal ik effe kijken.
Had ook de pc opnieuw opgestart zodat ik zeker wist dat er geen rare dingen stonden te draaien op de achtergrond.
Tevens gaat dit al vanaf dat de update beschikbaar is.
EDIT. Geen rare dingen op zijn telefoon. Maar aangezien het al fout gaat bij 'voorbereiden van PC' ligt het denk niet aan te telefoon?
Had ook de pc opnieuw opgestart zodat ik zeker wist dat er geen rare dingen stonden te draaien op de achtergrond.
Tevens gaat dit al vanaf dat de update beschikbaar is.
EDIT. Geen rare dingen op zijn telefoon. Maar aangezien het al fout gaat bij 'voorbereiden van PC' ligt het denk niet aan te telefoon?
[ Voor 22% gewijzigd door thijsco19 op 03-01-2014 21:58 ]
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Al succes geboekt ondertussen? Het lijkt inderdaad naar de PC te wijzen. Even een andere proberen kan misschien geen kwaad. (Bijna volle schijf ofzo?
Update is prima gelukt echter heb ik nu een vervelend probleem.
Alles werkt goed ook WiFi maar als ik mijn SmartWatch 2 aan zet dan wordt WiFi uitgeschakeld.
Koppeling geweigerd zegt hij dan. Zet ik de SmartWatch uit dan pakt hij de verbinding weer op.
En ja, ik heb van alles geprobeerd ook contact met Sony gehad maar geen oplossing.
Weet iemand raad?
Vast mijn dank,
Willem
Alles werkt goed ook WiFi maar als ik mijn SmartWatch 2 aan zet dan wordt WiFi uitgeschakeld.
Koppeling geweigerd zegt hij dan. Zet ik de SmartWatch uit dan pakt hij de verbinding weer op.
En ja, ik heb van alles geprobeerd ook contact met Sony gehad maar geen oplossing.
Weet iemand raad?
Vast mijn dank,
Willem
Inderdaad maar eens op een ander PC proberen.bomberboy schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:38:
Al succes geboekt ondertussen? Het lijkt inderdaad naar de PC te wijzen. Even een andere proberen kan misschien geen kwaad. (Bijna volle schijf ofzo?
Geprobeerd op de laptop en daar ook mislukt.
Me vader had toen de firewall/virusscanner uitgeschakeld en daarna lukt het wel. Dus update staat erop.
Dus waarschijnlijk lag het aan de firewall/virusscanner op de PC. Stom dat ik daar niet aan gedacht had.
Bedankt voor de hulp.
Me vader had toen de firewall/virusscanner uitgeschakeld en daarna lukt het wel. Dus update staat erop.
Dus waarschijnlijk lag het aan de firewall/virusscanner op de PC. Stom dat ik daar niet aan gedacht had.
Bedankt voor de hulp.
Ik heb geen tijd om alles door te lezen, maar ik zou graag van jullie willen weten wie nog NIET zijn 4.3 update via de officiële wijze heeft mogen ontvangen, en dan bedoel ik je branding. En dan wil ik dat alleen weten, als je 100% zeker weet welke branding je hebt
.
Dan kan ik er werk van maken namelijk!
Alvast bedankt!
Dan kan ik er werk van maken namelijk!
Alvast bedankt!
Anoniem: 251501
Ik heb de xperia zr nu 1,5 maand in gebruik, ben over het grootste deel van de telefoon enorm tevreden,
alleen niet over de camera. Deze maakt echt dramatische foto's. zijn er meer mensen met deze ervaring? Ik zag hierboven al wat links naar fora maar volgens mij nog geen reactie.
Voor een toestel wat zichzelf verkoopt als de creme de la creme onder de camera's, is de kwaliteit van de foto's echt om te janken.
De xperia arc maakte veel betere foto's.
alleen niet over de camera. Deze maakt echt dramatische foto's. zijn er meer mensen met deze ervaring? Ik zag hierboven al wat links naar fora maar volgens mij nog geen reactie.
Voor een toestel wat zichzelf verkoopt als de creme de la creme onder de camera's, is de kwaliteit van de foto's echt om te janken.
De xperia arc maakte veel betere foto's.
Ik heb mijn ZR nu bijna 2 maanden en moet zeggen, heerlijk toestel!. Ik ervaar ook dat de camera vooral met minder licht zeer matig is, erg korrelig. De Arc was in dat opzichte een stuk beter.
Verder stoor ik me eraan dat je in de album app geen eigen albums aan kan maken voor foto's zodat je het geheel kunt ordenen.Of kijk ik toevallig over een functie heen? Weet dat je bij samsung heel eenvoudig een extra map aan kunt maken en foto's erheen kunt slepen.
Verder stoor ik me eraan dat je in de album app geen eigen albums aan kan maken voor foto's zodat je het geheel kunt ordenen.Of kijk ik toevallig over een functie heen? Weet dat je bij samsung heel eenvoudig een extra map aan kunt maken en foto's erheen kunt slepen.
Kreeg vandaag een melding van PCC, dat er een update voor de ZR was.
Android version: Google Android 4.3 (Jelly Bean)
Latest available software: 10.4.1.B.0.101
edit:
Latest available software: 10.4.1.B.0.569
Release started: 2014-02-07
Ben hem nu aan het installeren, geen idee wat er nieuw is.
Android version: Google Android 4.3 (Jelly Bean)
Latest available software: 10.4.1.B.0.101
edit:
Latest available software: 10.4.1.B.0.569
Release started: 2014-02-07
Ben hem nu aan het installeren, geen idee wat er nieuw is.
[ Voor 9% gewijzigd door insomniac op 11-02-2014 17:42 ]
Genoeg 
Hele andere layout, thema's, witte achtergronden, interne processen, batterijduur (zeggen ze)
Hele andere layout, thema's, witte achtergronden, interne processen, batterijduur (zeggen ze)
ipv van de 10.4.1.B.0.101 staat er nu 10.4.1.B.0.569 op de ZR
Ik heb de vorige post even aangepast
Ik heb de vorige post even aangepast
Anoniem: 377827
Ik ben op zoek naar een oplossing voor het USB klepje wat telkens los laat, op welke manier ik het ook in de opening druk. Blijkbaar is het probleem wat meer mensen hebben gezien enkele sony fora op internet.
Sony xperia support geeft aan dat het klepje niet onder garantie valt.
Mijn idee is om het klepje dan ook zelf te vervangen, maar waar moet ik het kopen? Sony.nl geeft aan dat ik bij de dealers moet zijn. Mijn dealer geeft aan dat ze het enkel op kunnen sturen voor reparatie, met allerlei kosten. Ik ga er van uit als het klepje niet onder garantie valt, het een slijtdeel is wat vrij te kopen moet zijn.
www.witrigs.com heeft er wel, heeft iemand hier ervaring mee?
Sony xperia support geeft aan dat het klepje niet onder garantie valt.
Mijn idee is om het klepje dan ook zelf te vervangen, maar waar moet ik het kopen? Sony.nl geeft aan dat ik bij de dealers moet zijn. Mijn dealer geeft aan dat ze het enkel op kunnen sturen voor reparatie, met allerlei kosten. Ik ga er van uit als het klepje niet onder garantie valt, het een slijtdeel is wat vrij te kopen moet zijn.
www.witrigs.com heeft er wel, heeft iemand hier ervaring mee?
Witrigs ken ik niet, maar voor €6,40 inclusief verzenden, durf ik wil een gok te wagen.
Zeker omdat ze ook nog eens paypal ondersteunen.
Ik moet ook nog een scrhoevendraaier setje bestellen, iemand een idee welke maat.Ik ga er van uit dat het overeenkomt met Torx List of screw drives
Bij de Sony Z1 word een Hexagonal Screwdriver (0.8) gebruikt, maar ik weet niet of dat deze overeenkomt met de schroeven in de ZR http://www.witrigs.com/blog/sony-xperia-z1-teardown/
Bij de Sony Z1 word een Hexagonal Screwdriver (0.8) gebruikt, maar ik weet niet of dat deze overeenkomt met de schroeven in de ZR http://www.witrigs.com/blog/sony-xperia-z1-teardown/
Quick question: op ebay kan je de ZR voor ~300 euro kopen. Dat is een stuk minder dan de prijzen in NL. In hoeverre is de aankoop van een ZR voor die prijs aan te raden?
Let goed op dat je een c5503 koopt.Shri schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:41:
Quick question: op ebay kan je de ZR voor ~300 euro kopen. Dat is een stuk minder dan de prijzen in NL. In hoeverre is de aankoop van een ZR voor die prijs aan te raden?
De c5502 is ook een xperia zr, echter heeft deze geen ondersteuning voor 4g.
http://www.morecellphone....peria-zr-lte-c5503/577016
De c5503 wordt ook wel de Xperia ZR LTE genoemd, Maar zover ik weet is dit de enige ZR die in NL te koop is.
Dus heb je geen 4g nodig, tja dan zou het een goede koop kunnen zijn.
Zelf zou ik de 100,- extra er wel voor over hebben.
[ Voor 8% gewijzigd door insomniac op 20-02-2014 17:45 ]
Heb het klepje besteld op Witrigs en nog wat technische documenten gevonden op internet om de ZR uit elkaar te halen.... helaas zonder uitleg hoe het USB klepje te vervangen.... Verwacht dat door het verwijderen van de hexagon/ torx schroeven aan de achterkant (ipv de kruiskop schroeven die onder het scherm zitten) het usb klepje kan losmaken en vervangening_stripe schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:17:
Witrigs ken ik niet, maar voor €6,40 inclusief verzenden, durf ik wil een gok te wagen.
Een setje schroevendraaiers bij DX
En als het klepje vervangen is ga ik er niet meer mee klooien
Op Xperia blog staat een review van Kitkat (4.4.2) : http://www.xperiablog.net...ware-14-3-a-0-681-review/
Daarin viel me het volgende stukje op:
Wanneer we op de support pagine van de ZR gaan kijken: http://www.sonymobile.com...oftware/phones/xperia-zr/ Zien we dan nu ook dat KitKat effectief gepland lijkt. Voorheen stond daar nog "Under Investigation" en dat is nu weg. Dus 't *sprankeltje hoop* lijkt net weer wat groter
Daarin viel me het volgende stukje op:
*sprankeltje hoop*The first models to get KitKat include the Xperia Z1, Xperia Z1 Compact and Xperia Z Ultra via build number 14.3.A.0.681. Sony has said that other models in the Xperia Z range will get the update from the middle of Q2 2014.
Wanneer we op de support pagine van de ZR gaan kijken: http://www.sonymobile.com...oftware/phones/xperia-zr/ Zien we dan nu ook dat KitKat effectief gepland lijkt. Voorheen stond daar nog "Under Investigation" en dat is nu weg. Dus 't *sprankeltje hoop* lijkt net weer wat groter
Dit heeft op 19-03 al op tweakers gestaan. Midden van Q2 komt de kitkat update.
bron:
http://blogs.sonymobile.c...z1-and-xperia-z1-compact/
tweakers:
nieuws: Sony begint met Android 4.4-updates voor Xperia Z-toestellen
bron:
http://blogs.sonymobile.c...z1-and-xperia-z1-compact/
tweakers:
nieuws: Sony begint met Android 4.4-updates voor Xperia Z-toestellen
aha, die had ik blijkbaar gemist. Bedankt voor de links.
nu een weekje de zr in gebruik. Vind het een heerlijk toestel. Ik kwam van de S, en de batterij, scherm is mij echt meegevallen!
helaas even verder gekeken naar de update die in mei zal komen..
http://www.xperiablog.net...xperia-z-zl-and-tablet-z/
"We couldn’t find the latest certification for the Xperia ZR, but it can’t be far behind. We’ll let you know when the update is released. "
6/05/2014 op sony forum..
helaas even verder gekeken naar de update die in mei zal komen..
http://www.xperiablog.net...xperia-z-zl-and-tablet-z/
"We couldn’t find the latest certification for the Xperia ZR, but it can’t be far behind. We’ll let you know when the update is released. "
6/05/2014 op sony forum..

Vandaag is die er wel:
http://www.xperiablog.net...d-certified-10-5-a-0-230/
dus niet wanhopen, 't lijkt er op dat ze het zullen waarmaken om deze in de maand mei nog uitgerold te krijgen
dus niet wanhopen, 't lijkt er op dat ze het zullen waarmaken om deze in de maand mei nog uitgerold te krijgen
Ah kijk das mooi!bomberboy schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 19:43:
Vandaag is die er wel:
Weet iemand trouwens of de ZR micro sd kaarten van 64 gb ondersteunen?
Ik las ergens dat het tot maximaal 32gb gaat... Wie kan dit controleren?
alvast bedankt!
Ik heb er een 64GB kaartje in zitten. 58,99 GB geformatteerd.
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4
De update naar KitKat zou er zijn volgens xperiablog: http://www.xperiablog.net...ria-z-zl-zr-and-tablet-z/
Zelf krijg ik hem momenteel nog niet binnen (ook niet via PC companion). op de officiële sony pagina staat die ook nog niet vermeld: http://www.sonymobile.com...oftware/phones/xperia-zr/ Maar die volgde vorige keer ook pas later
Zelf krijg ik hem momenteel nog niet binnen (ook niet via PC companion). op de officiële sony pagina staat die ook nog niet vermeld: http://www.sonymobile.com...oftware/phones/xperia-zr/ Maar die volgde vorige keer ook pas later
Volgens de update in de xperiablog link moeten we nog even wachten.
nog even geduld.Unfortunately Xperia ZR and Xperia Tablet Z (Wi-Fi) owners will have to wait a little longer.
Hij is gespot ondertussen:
http://www.xperiablog.net...10-5-a-0-230-now-rolling/
ook op de sony pagina zelf is hij aangekondigd. Zelf krijg ik hem nog niet binnen momenteel.
ook op de sony pagina zelf is hij aangekondigd. Zelf krijg ik hem nog niet binnen momenteel.
ja klopt!bomberboy schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 19:11:
Hij is gespot ondertussen:
Latest available software
You may already have the latest software, depending on the date of purchase. Software updates are released at different times depending on operator and/or country. Therefore, we cannot give you an exact date for when a specific update will be available for your device.
Android version: Google Android 4.4 (Kitkat)
Latest available software: 10.5.A.0.230
Release started: 2014-05-27
To find your device’s current software version:
Settings > About phone > Build number / version
net aangesloten aan mun pc en niks gezien.

Ik was het wachten even beu. De rest van de wereld kreeg de update wel reeds en onze regio niet. Daarom heb ik uiteindelijk maar zelf de update uitgelokt. High-level stapjes:
Indien iemand weer detail wil, geef maar een seintje, dan lijst ik het wat uitgebreider op
- Via towelroot heb ik root-access gekregen op de telefoon
- Ik heb in de file /system/build.prop het customer id veranderd naar dat van de "Nordic" region (kan elke regio zijn die de update wel al gekregen heeft. De verschillende regions zijn verschillende ids)
- reboot
- toestel aan computer gehangen en via sony pc-companion werd dan een nieuwe versie gedetecteerd.
Indien iemand weer detail wil, geef maar een seintje, dan lijst ik het wat uitgebreider op
Ik denk dat ik hetzelfde maar eens ga doen, wellicht dit weekend als ik tijd heb om er even voor te gaan zitten.bomberboy schreef op maandag 30 juni 2014 @ 13:13:
Ik was het wachten even beu. De rest van de wereld kreeg de update wel reeds en onze regio niet. Daarom heb ik uiteindelijk maar zelf de update uitgelokt.
NL-regio is echt vrijwel de laatste met de update, alweer. Waar ligt dat toch aan, is Sony NL aan het

Ff voor de zekerheid: welke code moet ik aanpassen in Build.prop? Voor de Z vond ik een lijstje met customer ID's maar voor de ZR niet. Moet je na update de Build.prop weer terug zetten naar de NL code?bomberboy schreef op maandag 30 juni 2014 @ 13:13:
Ik was het wachten even beu. De rest van de wereld kreeg de update wel reeds en onze regio niet. Daarom heb ik uiteindelijk maar zelf de update uitgelokt. High-level stapjes:Hiermee heb ik wel de 4.4 geïnstalleerd gekregen. Na installatie van de upgrade is het weer een volledig stock toestel, geen root meer, behoud van alle data zoals bij een "gewone" upgrade.
- Via towelroot heb ik root-access gekregen op de telefoon
- Ik heb in de file /system/build.prop het customer id veranderd naar dat van de "Nordic" region (kan elke regio zijn die de update wel al gekregen heeft. De verschillende regions zijn verschillende ids)
- reboot
- toestel aan computer gehangen en via sony pc-companion werd dan een nieuwe versie gedetecteerd.
De code die je moet wijzigen is het customer id
ro.semc.version.cust=....
De lijst zie je ook staan in de screenshot van je vorige post
Dus eender welke waarde van een toestel dat de update reeds gekregen hebben zou moeten lukken. Zelf heb ik die van de nordic region gepakt:
1274-1395
Dat was het enige dat ik gewijzigd heb.
Veel succes!
ro.semc.version.cust=....
De lijst zie je ook staan in de screenshot van je vorige post
1274-1395
Dat was het enige dat ik gewijzigd heb.
Veel succes!
Iemand al gezwommen met de telefoon?
Vandaag voor de tweede keer in het zwembad met het ding om foto's te maken met mijn vriendin.. Die gek is van het maken van foto's
Maar, naderhand ging mijn touchscreen vaag doen en had ik water in mijn lens.. Nu doet alles het weer maar toch.. Iemand al ervaring mee met aparte dingen na het zwemmen?
Vandaag voor de tweede keer in het zwembad met het ding om foto's te maken met mijn vriendin.. Die gek is van het maken van foto's
Maar, naderhand ging mijn touchscreen vaag doen en had ik water in mijn lens.. Nu doet alles het weer maar toch.. Iemand al ervaring mee met aparte dingen na het zwemmen?
Er is volgens xperiablog een mogelijkheid dat er een nieuwe Android voor de Xperia Z reeks, (ZR included) zou komen: 4.4.4
http://www.xperiablog.net...ould-it-be-android-4-4-4/
Eveneens is er een "nieuwe" manier om de firmware te flashen (zonder root & zonder unlocken van de bootloader). Eventueel handig voor de mensen die nog steeds met een NL-verise op 4.3 zitten en zo toch naar 4.4 willen migreren. (Zelf _niet_ getest!)
http://www.xperiablog.net...ould-it-be-android-4-4-4/
Eveneens is er een "nieuwe" manier om de firmware te flashen (zonder root & zonder unlocken van de bootloader). Eventueel handig voor de mensen die nog steeds met een NL-verise op 4.3 zitten en zo toch naar 4.4 willen migreren. (Zelf _niet_ getest!)
En ondertussen nog iets meer nieuws dat de 4.4.4 release lijkt te bevestigen:
http://www.xperiablog.net...roid-4-4-4-is-on-the-way/
http://www.xperiablog.net...roid-4-4-4-is-on-the-way/
4.4.2 is in ieder geval binnen op mijn telefoon. :-)
uncle_sjohie
Heeft iemand ook last na update 4.4.2 dat de batterij merkelijk minder lang meegaat. De grootste boosdoener volgens de verbruiksstatistieken blijkt Google Play Services te zijn 
Meer details over welke app deze services gebruikte geeft Android niet. Ik probeer nu op dit eigenste moment even een factory reset van de telefoon. Ben benieuwd...
Meer details over welke app deze services gebruikte geeft Android niet. Ik probeer nu op dit eigenste moment even een factory reset van de telefoon. Ben benieuwd...
Tot nu toe niet opgevallen dat de accu minder lang meegaat.
Wel dat de telefoon soms een fractie langer moet denken over bepaalde handelingen, zoals het laden van het toetsenbord. Maar niet storend eigenlijk... Sommige dingen gaan daarentegen vloeiender lijkt het.
Wel dat de telefoon soms een fractie langer moet denken over bepaalde handelingen, zoals het laden van het toetsenbord. Maar niet storend eigenlijk... Sommige dingen gaan daarentegen vloeiender lijkt het.
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4
yep, batterydrain, update 4.4.4 komt snel zeggenze, dan is het opgelost, tot dan lekker blijven opladen....

Ik heb gisteren een factory reset gedaan, intern geheugen gewist. Enkel mijn Google account en Facebook geconfigureerd. MyXperia staat ook aan. Anonieme gegevens doorgeven aan Sony heb ik tijdens de installatiewizard afgevinkt.
Na 11u op 90% , terug normaal dus.
Onder de details geen Google Play Services te zien voorlopig. Eventjes de kat uit de boom kijken nu en stap voor stap dingen activeren die ik aangepast had sinds mijn aankoop toen hij nog niet op KitKat stond.
Na 11u op 90% , terug normaal dus.
Onder de details geen Google Play Services te zien voorlopig. Eventjes de kat uit de boom kijken nu en stap voor stap dingen activeren die ik aangepast had sinds mijn aankoop toen hij nog niet op KitKat stond.
Heb ik dus ook. Ik dacht dat het op 4.3 al te hoog was, nu op 4.4.2 was mijn batterij in een halve dag leeg!MPAnnihilator schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 19:22:
Heeft iemand ook last na update 4.4.2 dat de batterij merkelijk minder lang meegaat. De grootste boosdoener volgens de verbruiksstatistieken blijkt Google Play Services te zijn
Omdat ik las dat een factory reset wel aan te raden was en vaak het probleem oplost, was ik geirriteerd begonnen om alles te gaan backuppen etc. Helemaal geen tijd voor; gefrustreerd dat Android gewoon dit soort bugs blijft houden etc. Laat ik tijdens dat mijn gsm op het bureau ligt om data over te brengen naar de pc een broodmes op het scherm vallen, waar nu een dikke ster in zit en niet meer reageert. Het scherm mag dus ook vervangen worden. Ik stond even op het punt om het hele ding het raam uit te gooien. Kak.
Heb zelf voor iemand een schermpje vervangen van de ZR, en dit is echt prima zelf te doen.draakhoofd schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 15:59:
[...]
Heb ik dus ook. Ik dacht dat het op 4.3 al te hoog was, nu op 4.4.2 was mijn batterij in een halve dag leeg!
Omdat ik las dat een factory reset wel aan te raden was en vaak het probleem oplost, was ik geirriteerd begonnen om alles te gaan backuppen etc. Helemaal geen tijd voor; gefrustreerd dat Android gewoon dit soort bugs blijft houden etc. Laat ik tijdens dat mijn gsm op het bureau ligt om data over te brengen naar de pc een broodmes op het scherm vallen, waar nu een dikke ster in zit en niet meer reageert. Het scherm mag dus ook vervangen worden. Ik stond even op het punt om het hele ding het raam uit te gooien. Kak.
Het scherm zit alleen vast met een tape sticker rond om het scherm en 1 connector in het midden.
Via aliexpress kan je ze al krijgen vanaf 43 €, let wel op dat je ook de tape sticker(adhesive) besteld voor de ZR die zit waarschijnlijk niet bij het scherm.
Edit: Reparatie uiteindelijk niet meer uitgevoerd. Ik ben Xperia ZR-bezitter af en stap over op een Z3 CompactBooziewoozie schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 10:48:
[...]
Heb zelf voor iemand een schermpje vervangen van de ZR, en dit is echt prima zelf te doen.
Het scherm zit alleen vast met een tape sticker rond om het scherm en 1 connector in het midden.
Via aliexpress kan je ze al krijgen vanaf 43 €, let wel op dat je ook de tape sticker(adhesive) besteld voor de ZR die zit waarschijnlijk niet bij het scherm.
[ Voor 56% gewijzigd door draakhoofd op 30-09-2014 15:48 ]
*schop
Zojuist de 5.0 update OTA gekregen. Iemand deze al durven te installeren?
Zojuist de 5.0 update OTA gekregen. Iemand deze al durven te installeren?