Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomberboy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:42

bomberboy

BOEM!

Al succes geboekt ondertussen? Het lijkt inderdaad naar de PC te wijzen. Even een andere proberen kan misschien geen kwaad. (Bijna volle schijf ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1947
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-05 13:04
Update is prima gelukt echter heb ik nu een vervelend probleem.
Alles werkt goed ook WiFi maar als ik mijn SmartWatch 2 aan zet dan wordt WiFi uitgeschakeld.
Koppeling geweigerd zegt hij dan. Zet ik de SmartWatch uit dan pakt hij de verbinding weer op.
En ja, ik heb van alles geprobeerd ook contact met Sony gehad maar geen oplossing.
Weet iemand raad?

Vast mijn dank,
Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:42

thijsco19

KTM 990 SMT

bomberboy schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:38:
Al succes geboekt ondertussen? Het lijkt inderdaad naar de PC te wijzen. Even een andere proberen kan misschien geen kwaad. (Bijna volle schijf ofzo?
Inderdaad maar eens op een ander PC proberen.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:42

thijsco19

KTM 990 SMT

Geprobeerd op de laptop en daar ook mislukt.
Me vader had toen de firewall/virusscanner uitgeschakeld en daarna lukt het wel. Dus update staat erop.
Dus waarschijnlijk lag het aan de firewall/virusscanner op de PC. Stom dat ik daar niet aan gedacht had.

Bedankt voor de hulp.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-06 09:35
Ik heb geen tijd om alles door te lezen, maar ik zou graag van jullie willen weten wie nog NIET zijn 4.3 update via de officiële wijze heeft mogen ontvangen, en dan bedoel ik je branding. En dan wil ik dat alleen weten, als je 100% zeker weet welke branding je hebt :).

Dan kan ik er werk van maken namelijk!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251501

Ik heb de xperia zr nu 1,5 maand in gebruik, ben over het grootste deel van de telefoon enorm tevreden,
alleen niet over de camera. Deze maakt echt dramatische foto's. zijn er meer mensen met deze ervaring? Ik zag hierboven al wat links naar fora maar volgens mij nog geen reactie.
Voor een toestel wat zichzelf verkoopt als de creme de la creme onder de camera's, is de kwaliteit van de foto's echt om te janken.
De xperia arc maakte veel betere foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 548857

Ik heb mijn ZR nu bijna 2 maanden en moet zeggen, heerlijk toestel!. Ik ervaar ook dat de camera vooral met minder licht zeer matig is, erg korrelig. De Arc was in dat opzichte een stuk beter.

Verder stoor ik me eraan dat je in de album app geen eigen albums aan kan maken voor foto's zodat je het geheel kunt ordenen.Of kijk ik toevallig over een functie heen? Weet dat je bij samsung heel eenvoudig een extra map aan kunt maken en foto's erheen kunt slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insomniac
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:35
Kreeg vandaag een melding van PCC, dat er een update voor de ZR was.

Android version: Google Android 4.3 (Jelly Bean)

Latest available software: 10.4.1.B.0.101

edit:
Latest available software: 10.4.1.B.0.569
Release started: 2014-02-07

Ben hem nu aan het installeren, geen idee wat er nieuw is.

[ Voor 9% gewijzigd door insomniac op 11-02-2014 17:42 ]

::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Genoeg :)

Hele andere layout, thema's, witte achtergronden, interne processen, batterijduur (zeggen ze)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insomniac
ipv van de 10.4.1.B.0.101 staat er nu 10.4.1.B.0.569 op de ZR
Ik heb de vorige post even aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377827

Ik ben op zoek naar een oplossing voor het USB klepje wat telkens los laat, op welke manier ik het ook in de opening druk. Blijkbaar is het probleem wat meer mensen hebben gezien enkele sony fora op internet.
Sony xperia support geeft aan dat het klepje niet onder garantie valt.
Mijn idee is om het klepje dan ook zelf te vervangen, maar waar moet ik het kopen? Sony.nl geeft aan dat ik bij de dealers moet zijn. Mijn dealer geeft aan dat ze het enkel op kunnen sturen voor reparatie, met allerlei kosten. Ik ga er van uit als het klepje niet onder garantie valt, het een slijtdeel is wat vrij te kopen moet zijn.

www.witrigs.com heeft er wel, heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insomniac
Witrigs ken ik niet, maar voor €6,40 inclusief verzenden, durf ik wil een gok te wagen.
Zeker omdat ze ook nog eens paypal ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik moet ook nog een scrhoevendraaier setje bestellen, iemand een idee welke maat.Ik ga er van uit dat het overeenkomt met Torx List of screw drives
Bij de Sony Z1 word een Hexagonal Screwdriver (0.8) gebruikt, maar ik weet niet of dat deze overeenkomt met de schroeven in de ZR http://www.witrigs.com/blog/sony-xperia-z1-teardown/

• Shri
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10-2018
Quick question: op ebay kan je de ZR voor ~300 euro kopen. Dat is een stuk minder dan de prijzen in NL. In hoeverre is de aankoop van een ZR voor die prijs aan te raden?

• insomniac
Shri schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:41:
Quick question: op ebay kan je de ZR voor ~300 euro kopen. Dat is een stuk minder dan de prijzen in NL. In hoeverre is de aankoop van een ZR voor die prijs aan te raden?
Let goed op dat je een c5503 koopt.
De c5502 is ook een xperia zr, echter heeft deze geen ondersteuning voor 4g.
http://www.morecellphone....peria-zr-lte-c5503/577016
De c5503 wordt ook wel de Xperia ZR LTE genoemd, Maar zover ik weet is dit de enige ZR die in NL te koop is.

Dus heb je geen 4g nodig, tja dan zou het een goede koop kunnen zijn.
Zelf zou ik de 100,- extra er wel voor over hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door insomniac op 20-02-2014 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ing_stripe schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:17:
Witrigs ken ik niet, maar voor €6,40 inclusief verzenden, durf ik wil een gok te wagen.
Zeker omdat ze ook nog eens paypal ondersteunen.
Heb het klepje besteld op Witrigs en nog wat technische documenten gevonden op internet om de ZR uit elkaar te halen.... helaas zonder uitleg hoe het USB klepje te vervangen.... Verwacht dat door het verwijderen van de hexagon/ torx schroeven aan de achterkant (ipv de kruiskop schroeven die onder het scherm zitten) het usb klepje kan losmaken en vervangen
Een setje schroevendraaiers bij DX
En als het klepje vervangen is ga ik er niet meer mee klooien ;) Dual Sync Desktop Battery Docking Station

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomberboy

bomberboy

BOEM!

Op Xperia blog staat een review van Kitkat (4.4.2) : http://www.xperiablog.net...ware-14-3-a-0-681-review/
Daarin viel me het volgende stukje op:
The first models to get KitKat include the Xperia Z1, Xperia Z1 Compact and Xperia Z Ultra via build number 14.3.A.0.681. Sony has said that other models in the Xperia Z range will get the update from the middle of Q2 2014.
*sprankeltje hoop*

Wanneer we op de support pagine van de ZR gaan kijken: http://www.sonymobile.com...oftware/phones/xperia-zr/ Zien we dan nu ook dat KitKat effectief gepland lijkt. Voorheen stond daar nog "Under Investigation" en dat is nu weg. Dus 't *sprankeltje hoop* lijkt net weer wat groter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insomniac
Dit heeft op 19-03 al op tweakers gestaan. Midden van Q2 komt de kitkat update.
bron:
http://blogs.sonymobile.c...z1-and-xperia-z1-compact/

tweakers:
nieuws: Sony begint met Android 4.4-updates voor Xperia Z-toestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomberboy

bomberboy

BOEM!

aha, die had ik blijkbaar gemist. Bedankt voor de links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09-2024
nu een weekje de zr in gebruik. Vind het een heerlijk toestel. Ik kwam van de S, en de batterij, scherm is mij echt meegevallen!

helaas even verder gekeken naar de update die in mei zal komen..
http://www.xperiablog.net...xperia-z-zl-and-tablet-z/

"We couldn’t find the latest certification for the Xperia ZR, but it can’t be far behind. We’ll let you know when the update is released. "

6/05/2014 op sony forum.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomberboy

bomberboy

BOEM!

Vandaag is die er wel:
http://www.xperiablog.net...d-certified-10-5-a-0-230/

dus niet wanhopen, 't lijkt er op dat ze het zullen waarmaken om deze in de maand mei nog uitgerold te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
bomberboy schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 19:43:
Vandaag is die er wel:
http://www.xperiablog.net...d-certified-10-5-a-0-230/

dus niet wanhopen, 't lijkt er op dat ze het zullen waarmaken om deze in de maand mei nog uitgerold te krijgen ;)
Ah kijk das mooi!

Weet iemand trouwens of de ZR micro sd kaarten van 64 gb ondersteunen?
Ik las ergens dat het tot maximaal 32gb gaat... Wie kan dit controleren?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik heb er een 64GB kaartje in zitten. 58,99 GB geformatteerd.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomberboy

bomberboy

BOEM!

De update naar KitKat zou er zijn volgens xperiablog: http://www.xperiablog.net...ria-z-zl-zr-and-tablet-z/

Zelf krijg ik hem momenteel nog niet binnen (ook niet via PC companion). op de officiële sony pagina staat die ook nog niet vermeld: http://www.sonymobile.com...oftware/phones/xperia-zr/ Maar die volgde vorige keer ook pas later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insomniac
Volgens de update in de xperiablog link moeten we nog even wachten.
Unfortunately Xperia ZR and Xperia Tablet Z (Wi-Fi) owners will have to wait a little longer.
nog even geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomberboy

bomberboy

BOEM!

Hij is gespot ondertussen:
http://www.xperiablog.net...10-5-a-0-230-now-rolling/

ook op de sony pagina zelf is hij aangekondigd. Zelf krijg ik hem nog niet binnen momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
bomberboy schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 19:11:
Hij is gespot ondertussen:
http://www.xperiablog.net...10-5-a-0-230-now-rolling/

ook op de sony pagina zelf is hij aangekondigd. Zelf krijg ik hem nog niet binnen momenteel.
ja klopt!

Latest available software
You may already have the latest software, depending on the date of purchase. Software updates are released at different times depending on operator and/or country. Therefore, we cannot give you an exact date for when a specific update will be available for your device.
Android version: Google Android 4.4 (Kitkat)

Latest available software: 10.5.A.0.230

Release started: 2014-05-27

To find your device’s current software version:
Settings > About phone > Build number / version

net aangesloten aan mun pc en niks gezien. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomberboy

bomberboy

BOEM!

Ik was het wachten even beu. De rest van de wereld kreeg de update wel reeds en onze regio niet. Daarom heb ik uiteindelijk maar zelf de update uitgelokt. High-level stapjes:
  1. Via towelroot heb ik root-access gekregen op de telefoon
  2. Ik heb in de file /system/build.prop het customer id veranderd naar dat van de "Nordic" region (kan elke regio zijn die de update wel al gekregen heeft. De verschillende regions zijn verschillende ids)
  3. reboot
  4. toestel aan computer gehangen en via sony pc-companion werd dan een nieuwe versie gedetecteerd.
Hiermee heb ik wel de 4.4 geïnstalleerd gekregen. Na installatie van de upgrade is het weer een volledig stock toestel, geen root meer, behoud van alle data zoals bij een "gewone" upgrade.

Indien iemand weer detail wil, geef maar een seintje, dan lijst ik het wat uitgebreider op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
bomberboy schreef op maandag 30 juni 2014 @ 13:13:
Ik was het wachten even beu. De rest van de wereld kreeg de update wel reeds en onze regio niet. Daarom heb ik uiteindelijk maar zelf de update uitgelokt.
Ik denk dat ik hetzelfde maar eens ga doen, wellicht dit weekend als ik tijd heb om er even voor te gaan zitten.

NL-regio is echt vrijwel de laatste met de update, alweer. Waar ligt dat toch aan, is Sony NL aan het :O ? Héél irritant :(

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/9h02g3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
bomberboy schreef op maandag 30 juni 2014 @ 13:13:
Ik was het wachten even beu. De rest van de wereld kreeg de update wel reeds en onze regio niet. Daarom heb ik uiteindelijk maar zelf de update uitgelokt. High-level stapjes:
  1. Via towelroot heb ik root-access gekregen op de telefoon
  2. Ik heb in de file /system/build.prop het customer id veranderd naar dat van de "Nordic" region (kan elke regio zijn die de update wel al gekregen heeft. De verschillende regions zijn verschillende ids)
  3. reboot
  4. toestel aan computer gehangen en via sony pc-companion werd dan een nieuwe versie gedetecteerd.
Hiermee heb ik wel de 4.4 geïnstalleerd gekregen. Na installatie van de upgrade is het weer een volledig stock toestel, geen root meer, behoud van alle data zoals bij een "gewone" upgrade.

Indien iemand weer detail wil, geef maar een seintje, dan lijst ik het wat uitgebreider op
Ff voor de zekerheid: welke code moet ik aanpassen in Build.prop? Voor de Z vond ik een lijstje met customer ID's maar voor de ZR niet. Moet je na update de Build.prop weer terug zetten naar de NL code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomberboy

bomberboy

BOEM!

De code die je moet wijzigen is het customer id
ro.semc.version.cust=....

De lijst zie je ook staan in de screenshot van je vorige post :) Dus eender welke waarde van een toestel dat de update reeds gekregen hebben zou moeten lukken. Zelf heb ik die van de nordic region gepakt:
1274-1395

Dat was het enige dat ik gewijzigd heb.

Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
Iemand al gezwommen met de telefoon?

Vandaag voor de tweede keer in het zwembad met het ding om foto's te maken met mijn vriendin.. Die gek is van het maken van foto's :)

Maar, naderhand ging mijn touchscreen vaag doen en had ik water in mijn lens.. Nu doet alles het weer maar toch.. Iemand al ervaring mee met aparte dingen na het zwemmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomberboy

bomberboy

BOEM!

Er is volgens xperiablog een mogelijkheid dat er een nieuwe Android voor de Xperia Z reeks, (ZR included) zou komen: 4.4.4
http://www.xperiablog.net...ould-it-be-android-4-4-4/

Eveneens is er een "nieuwe" manier om de firmware te flashen (zonder root & zonder unlocken van de bootloader). Eventueel handig voor de mensen die nog steeds met een NL-verise op 4.3 zitten en zo toch naar 4.4 willen migreren. (Zelf _niet_ getest!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomberboy

bomberboy

BOEM!

En ondertussen nog iets meer nieuws dat de 4.4.4 release lijkt te bevestigen:
http://www.xperiablog.net...roid-4-4-4-is-on-the-way/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-06 08:49
4.4.2 is in ieder geval binnen op mijn telefoon. :-)

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-05 19:19
Heeft iemand ook last na update 4.4.2 dat de batterij merkelijk minder lang meegaat. De grootste boosdoener volgens de verbruiksstatistieken blijkt Google Play Services te zijn :(

Meer details over welke app deze services gebruikte geeft Android niet. Ik probeer nu op dit eigenste moment even een factory reset van de telefoon. Ben benieuwd...

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Tot nu toe niet opgevallen dat de accu minder lang meegaat.
Wel dat de telefoon soms een fractie langer moet denken over bepaalde handelingen, zoals het laden van het toetsenbord. Maar niet storend eigenlijk... Sommige dingen gaan daarentegen vloeiender lijkt het.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janrotterdam
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-12-2023
yep, batterydrain, update 4.4.4 komt snel zeggenze, dan is het opgelost, tot dan lekker blijven opladen.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-05 19:19
Ik heb gisteren een factory reset gedaan, intern geheugen gewist. Enkel mijn Google account en Facebook geconfigureerd. MyXperia staat ook aan. Anonieme gegevens doorgeven aan Sony heb ik tijdens de installatiewizard afgevinkt.

Na 11u op 90% , terug normaal dus.

Onder de details geen Google Play Services te zien voorlopig. Eventjes de kat uit de boom kijken nu en stap voor stap dingen activeren die ik aangepast had sinds mijn aankoop toen hij nog niet op KitKat stond.

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
MPAnnihilator schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 19:22:
Heeft iemand ook last na update 4.4.2 dat de batterij merkelijk minder lang meegaat. De grootste boosdoener volgens de verbruiksstatistieken blijkt Google Play Services te zijn :(

Meer details over welke app deze services gebruikte geeft Android niet. Ik probeer nu op dit eigenste moment even een factory reset van de telefoon. Ben benieuwd...
Heb ik dus ook. Ik dacht dat het op 4.3 al te hoog was, nu op 4.4.2 was mijn batterij in een halve dag leeg!

Omdat ik las dat een factory reset wel aan te raden was en vaak het probleem oplost, was ik geirriteerd begonnen om alles te gaan backuppen etc. Helemaal geen tijd voor; gefrustreerd dat Android gewoon dit soort bugs blijft houden etc. Laat ik tijdens dat mijn gsm op het bureau ligt om data over te brengen naar de pc een broodmes op het scherm vallen, waar nu een dikke ster in zit en niet meer reageert. Het scherm mag dus ook vervangen worden. Ik stond even op het punt om het hele ding het raam uit te gooien. Kak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booziewoozie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-06 15:54
draakhoofd schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 15:59:
[...]
Heb ik dus ook. Ik dacht dat het op 4.3 al te hoog was, nu op 4.4.2 was mijn batterij in een halve dag leeg!

Omdat ik las dat een factory reset wel aan te raden was en vaak het probleem oplost, was ik geirriteerd begonnen om alles te gaan backuppen etc. Helemaal geen tijd voor; gefrustreerd dat Android gewoon dit soort bugs blijft houden etc. Laat ik tijdens dat mijn gsm op het bureau ligt om data over te brengen naar de pc een broodmes op het scherm vallen, waar nu een dikke ster in zit en niet meer reageert. Het scherm mag dus ook vervangen worden. Ik stond even op het punt om het hele ding het raam uit te gooien. Kak.
Heb zelf voor iemand een schermpje vervangen van de ZR, en dit is echt prima zelf te doen.
Het scherm zit alleen vast met een tape sticker rond om het scherm en 1 connector in het midden.
Via aliexpress kan je ze al krijgen vanaf 43 €, let wel op dat je ook de tape sticker(adhesive) besteld voor de ZR die zit waarschijnlijk niet bij het scherm.

Anoniem: 620519

Ik heb vandaag de 4.4.4 update ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
Booziewoozie schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 10:48:
[...]

Heb zelf voor iemand een schermpje vervangen van de ZR, en dit is echt prima zelf te doen.
Het scherm zit alleen vast met een tape sticker rond om het scherm en 1 connector in het midden.
Via aliexpress kan je ze al krijgen vanaf 43 €, let wel op dat je ook de tape sticker(adhesive) besteld voor de ZR die zit waarschijnlijk niet bij het scherm.
Edit: Reparatie uiteindelijk niet meer uitgevoerd. Ik ben Xperia ZR-bezitter af en stap over op een Z3 Compact :). De schade viel onder mijn inboedelverzekering en na kleine bijbetaling was een Z3c voor mij de logische keuze.

[ Voor 56% gewijzigd door draakhoofd op 30-09-2014 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

*schop

Zojuist de 5.0 update OTA gekregen. Iemand deze al durven te installeren? :)

Pagina: 1 2 3 Laatste