Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja maar wat is je schermtijd? Kun je zien tot op de seconden :p

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja maar wat is je schermtijd? Kun je zien tot op de seconde :p

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-06 13:16
1u 40 min vandaag :P

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
Nogmaals batterij verbruik:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2q83mmb.png

Exacte schermtijd: 3u45 minuten

Voor de mensen die nog nachtfoto's wouden,even wachten. Vandaag geen tijd gehad, geen fijne dag geweest!

Als er nog vragen zijn, stel gerust!

[ Voor 27% gewijzigd door Snobbieh op 14-08-2013 20:28 . Reden: foto's verwijderd, nummerplaten zichtbaar ]

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 13:24
Vandaag de telefoon gezien bij Saturn in Tilburg (waar ze hem sinds dinsdag hebben liggen naar het schijnt). Ik was aardig onder de indruk, wat een mooi toestel.

Wat ik me alleen nog af vroeg is hoe de ervaringen met het klepje van de micro-usb zijn van de mensen hier. Is het zo fragiel als het lijkt of valt dat reuze mee? Blijft het netjes aansluiten? Went het moeten los halen van het klepje voor aleer je de oplader aansluit? Ik hoor het graag!

[ Voor 47% gewijzigd door Joster op 15-08-2013 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardiendo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01-2023
Vraagje m.b.t. het maken van goede foto's met een Sony Xperia ZR/Z/L. Het schijnt bekend te zijn (ook bij Sony?) dat de 13MP camera door post processing en jpeg compression niet altijd zo'n denderende kiekjes oplevert. Alleen totdat Sony met een driver oplossing komt (Als?), hoe kan ik dan toch 't beste uit het toestel halen zonder al teveel omwegen en gehannes?

Je beschikt zover mij bekend over:
- Superior mode die zelf z'n instellingen zoekt die bij de situatie passen (hooguit 12MP toch?)
- Normal mode (hierin kun je eigen gebruikers instellingen doen; dit is de stand waarin het mis gaat?)
- Burst mode (dit is normal mode maar dan de kans op X foto's als je de knop te lang ingedrukt houdt?)

Wat vraagjes...

1) Superior mode is hetgeen altijd gebruikt wordt met de fysieke knop, toch?

2) Wat is nu de best practice voor de betere kiekjes, waarbij toch snel point-en-click gedaan kan worden? Burst mode? Kan ik hier wel alles in wat ik ook met Normal mode kan?

3) Wat gebeurt er nu eigenlijk met Normal mode? Wordt er een 13MP foto gemaakt, door JPEG compression kwalitatief omgezet naar een 2-4MP (?) foto, terwijl de foto wel een grootte van 4128×3096 (13MP) of 3920×2940 (12MP) blijft behouden die je dan wel wil gaan resizen?

4) Wat ga ik "missen" wanneer ik niet in Normal mode ga?

Gewoon benieuwd naar de mogelijkheden om toch het beste uit de situatie te maken.

Voor de diverse snelle kiekjes voor een facebook tussendoortje maakt een wat lagere kwaliteit niet uit, maar wanneer ik eens leuke fotos wil maken van mijn kiddo tijdens een uitje wil ik wel graag weten waar ik het beste voor kan kiezen voor de betere foto's (en hopelijk niet teveel werk achteraf :P)

Ik zie overigens dit nieuwtje van mei 2013 op GSMarena waarin staat dat onder andere de camera verbeterd is en in de reacties hebben mensen het erover dat de kwaliteit enorm verbeterd is:
http://www.gsmarena.com/newscomm-6041p8.php

Echter zie ik op andere sites e.d. die veel recenter zijn dat het nog steeds knudde is. Hoe zit het nu?

Is onderstaande nog steeds aan de orde van de dag of is het wel verbeterd t.o.v. voorbeeld:
http://static.xperiablog....Z-Burst-v-Normal-Mode.png

[ Voor 13% gewijzigd door Ardiendo op 16-08-2013 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardiendo
Joster schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:33:
Vandaag de telefoon gezien bij Saturn in Tilburg (waar ze hem sinds dinsdag hebben liggen naar het schijnt). Ik was aardig onder de indruk, wat een mooi toestel.
Ik heb geen antwoord op je vraag, maar ik vroeg me wel af of je het toestel bij Saturn daadwerkelijk aangesloten kunt uitproberen. Heb het toestel onlangs wel gezien elders, maar dat was letterlijk bekijken, maar niks mee kunnen proberen. Omdat ik kies voor de ZL of ZR (en de ZL in nederland niet uit te proberen is) zou ik de ZR eerst graag uitproberen. Ben het wel met je eens dat het een mooi toestel is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Hij was aangesloten en ik kon hem inderdaad uit proberen. Hij ligt uiteraard wel anders in de hand en ook op het scherm zat deels een of andere sticker maar ik kon er best wat mee. Sommige menu's waren wel geblokkeerd, zoals de instellingen.

Ik twijfel ook tussen de ZR en de ZL. Maar als ik dan toch ga importeren twijfel ik meteen weer over een Chinees toestel met dual sim. Pfff :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardiendo
Joster schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:09:
Ik twijfel ook tussen de ZR en de ZL. Maar als ik dan toch ga importeren twijfel ik meteen weer over een Chinees toestel met dual sim. Pfff :(
Met een chinese import heb je misschien wel kans dat bepaalde zaken nog in het chinees staan. Althans, dat las ik een tijdje terug over de Xiaomi Mi-Two.

Met de twijfel wordt het een spontane beslissing op het moment van 8) ZL Betere specs versus ZR makkelijk real-life gezien/gekocht en waterdicht fun-gadget :P In hoeverre de betere specs je uitmaken is ook maar de vraag. Toss a coin? :)

[ Voor 50% gewijzigd door Ardiendo op 16-08-2013 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
Later dan beloofd, maar hier zijn de nachtkiekjes! (mooier dan die die ik eigenlijk wou uploaden):

Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Gim

Ik vind de derde mooi vanwege de compositie; silhouet van iemand die er naar zit te kijken.

Vandaag bij de Mediamarkt de ZR in mijn handen gehad. Ligt lekker in de hand en bediende ook geweldig. Daarna de HTC One die er naast lag in de handen genomen... Iets wat anderen ter vergelijk ook gedaan hebben? Ik had het idee dat de ZR qua ... Zoek Nederlands woord... Responsiveness met aanraken op t scherm en home+back toetsen (bij de ZR ook het scherm) beter/sneller was dan de One. Nog iemand die die ervaring had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-06 17:19
Thanks voor de nachtkiekjes :).

Dat is dus vergelijkbaar met wat ik met mijn Xperia Z kan bereiken qua resultaat.

En dat is dus helaas veel slechter (meer ruis, minder detail) dan wat ik bv. van Samsung Galaxy SIII's gezien heb.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:36
Mijn vriendin heeft sinds kort dit toestel en het is een erg fijn toestel, werkt heerlijk soepel en snel (beter dan mijn xperia s).
Alleen 's nachts als hij bijvoorbeeld aan de lader hangt zie je een streep van de notificatieled op het scherm (als het scherm uit staat). Lijkt erop dat het scherm intern niet helemaal goed rondom afgesloten is. Er is dan een hele streep vanaf rechtsonder te zien.
Heeft iemand hier nog meer last van? Of is dit weer een uitzonderlijk geval?
Ze twijfelt of ze hem rma zal sturen omdat je dan niet weet hoe en wat je hem terugkrijgt en of het probleem uberhaupt verholpen is.

Ik zal vanavond eens proberen een foto te maken hiervan..

[ Voor 4% gewijzigd door Lieuwe15 op 26-08-2013 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
Ik weet niet wat je bedoelt. Upload maar effe een foto en dan kijk ik of ik het ook heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soort van 'backlightleak' dus, niet goed afgesloten inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Bij deze de foto's.
Het lijkt op de foto erger dan dat het is, maar je ziet het wel in het donker als een streep die helemaal naar linksboven gaat.
Deze is van vrijwel recht boven genomen.
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-KwEJ-QZn4BY/Uh4gtpun2OI/AAAAAAAAHBs/X_JKvFZvdzQ/s640/P1120002.JPG

Deze is onder een hoek vanaf linksboven genomen.
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-ZamU7867M4g/Uh4gtbCuC3I/AAAAAAAAHBw/ZK7cMyRj9Ks/s640/P1120003.JPG

Full size:
https://lh4.googleusercon...FZvdzQ/s4000/P1120002.JPG
https://lh6.googleusercon...yRj9Ks/s4000/P1120003.JPG

[ Voor 10% gewijzigd door Lieuwe15 op 28-08-2013 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-05 09:07
Lieuwe15 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 18:13:
Bij deze de foto's.
Het lijkt op de foto erger dan dat het is, maar je ziet het wel in het donker als een streep die helemaal naar linksboven gaat.
Deze is van vrijwel recht boven genomen.
[afbeelding]

Deze is onder een hoek vanaf linksboven genomen.
[afbeelding]

Full size:
https://lh4.googleusercon...FZvdzQ/s4000/P1120002.JPG
https://lh6.googleusercon...yRj9Ks/s4000/P1120003.JPG
Mee terug gaan want zo is hij ook niet waterdicht!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Ok, gelukkig hebben we het nog niet getest, maar ik weet niet tot waar het waterdicht moet zijn. Dan zou het haast betekenen dat het ledje ook water op zich zou kunnen krijgen. Ik kan zo 123 ook nergens foto's oid vinden van disassembly's.
Ik ben eerder benieuwd of er iemand nog meer dit probleem heeft.

• Snobbieh
Ik heb dit bij mijn Xperia ZR nog niet gezien! Ik zal er vanavond eens extra op letten en zal het je dan laten weten!

DaveD1109 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 19:00:
Mee terug gaan want zo is hij ook niet waterdicht!
Want?

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-05 09:07
Als het licht langs het scherm Door de behuizing schijnt zit die niet goed dicht lijk mij. Of zie ik iets over het hoofd?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-05 01:06
Ik zou het ook niet vertrouwen en hem inruilen, zelfs als hij waterdicht is hoort dit soort light bleeding natuurlijk nog steeds niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 22:10
DaveD1109 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 17:36:
[...]

Als het licht langs het scherm Door de behuizing schijnt zit die niet goed dicht lijk mij. Of zie ik iets over het hoofd?
Je ziet iets over het hoofd, namelijk dat daar nogal een enorme laag plastic overheen zal zitten. Notification strip/led bleeding heb ik helaas al vaker gezien bij telefoons en is gewoon een productiefout. Dus als je er last van hebt mee terug gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
Ik heb er nu even op gelet en heb het inderdaad ook, al lijkt het bij mij minder erg.
Het licht lijkt gewoon onder het scherm door van de notificatieled te komen. Persoonlijk ga ik daar niet lastig over gaan doen (of ik ben hem weer voor meer dan 4 weken kwijt om dan een nieuw toestel te zoekeb ><)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwoelie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-06-2024
Ik heb sinds vandaag de Xperia ZR in huis. Eerste indruk: heerlijk licht toestel, niet te groot voor de broekzak en bediening (kom van een Samsung S Plus).
Gelijk een enorme update van Sony gedraaid, zit nu android 4.2.2 op (geen idee wat het voor de update was..)
Supermakkelijk is ook de keuze van ontgrendelen of direct naar camera gaan.
Er zat een trailer van Smurfen 2 op...niet mijn film :o maar wat een prachtige weergave, haarscherp, mooi geluid.
De Sony skin werkt prettig en vertrouwd, ik zal dan ook geen gebruik maken van Launcher Pro die ik hiervoor altijd draaide over de Samsung interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik zal me hier ook eens melden, ik heb de telefoon nu een week of 3 :). Moest even wennen omdat ik van een kleine Xperia Ray af kom... Maar inmiddels helemaal gewend en ik vind het een heel fijn en vooral snel toestel! Echt een verademing tov mijn vorig toestel, alles wat ik wil doen, apps openen, switchen, foto maken, het gebeurt gewoon meteen zonder haperingen.
Ik gebruik hem icm een Valenta hoesje om hem zo lang mogelijk netjes te houden. Die past goed (weet zo ff niet welk type, maar in ieder geval die standaard bij coolblue wordt aangeboden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

Gim

Door het wachten op de beurs begin september (en verwachte prijsdaling) toch nog even de ZL en de ZR naast elkaar gaan leggen... was er min of meer aan uit dat het de ZL werd. Elk voordeel heeft wel weer z'n nadeel. Heb het idee dat men zowel over de ZL als de ZR zeer te spreken is!

ZL met zijn groter scherm en hogere PPI, betere front camera, IR en 16GB care-free geheugen. Tegelijk gaat ie minder lang met zijn batterij om, zie ik 't PPI verschil denk ik niet, zit de front camera op een 'dubbele kin' plek en is IR een leuk extraatje.

ZR met zijn groot genoeg scherm en iets lagere PPI, mindere front camera op betere plek, 8GB krap geheugen dus foto's/video's extern opslaan, stuk langere batterij duur en handig waterdicht (regen, zwemglijbaan) met onhandige afsluitingen (dus docking). Verkrijgbaar in Nederland. 1.5-2 dagen batterij vs 1 dag batterij maakt misschien niet uit voor alledaags gebruik, maar is wel handig voor de langere of intensievere dagen.

Heb zo het idee dat ik het laat afhangen van de prijs over een paar weken haha 8)

Sony is heel goed bezig! (op de Z na IMHO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Laatst online: 07:10
Ik ben heel erg geinteresseerd in dit toestel, maar wacht op een lagere prijs komende weken. Heb nu een Xperia P, waar ik erg tevreden over ben. Alleen de batterij is echt slecht, maar dat is met de ZR opgelost.

Nu heb ik wel een vraag over de waterdichtheid, ik wil hem ook gaan gebruiken als navigatie op de motor. Nu neem ik aan dat als je hem aan het opladen bent dat hij niet meer waterdicht is?? Hoe werkt dat klepje als je de stekker eruit trekt? (alsin zou het mogelijk zijn om op de motor de stekker eruit te trekken zodra het begint te regenen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insomniac
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-06 19:01
kepler schreef op zondag 01 september 2013 @ 21:49:
Nu heb ik wel een vraag over de waterdichtheid, ik wil hem ook gaan gebruiken als navigatie op de motor. Nu neem ik aan dat als je hem aan het opladen bent dat hij niet meer waterdicht is?? Hoe werkt dat klepje als je de stekker eruit trekt? (alsin zou het mogelijk zijn om op de motor de stekker eruit te trekken zodra het begint te regenen?)
Het klepje zit aan 1 kant vast met een plastic stripje dat als scharnier fungeert.
De telefoon is niet waterdicht als je hem oplaad. Je moet zelf het klepje dichtdrukken, wat wel makkelijk gaat overigens.
Misschien is het op de motor met handschoenen aan wel te doen.

Of je bouwt de dk28 dockingstation om, zodat je wel waterdicht kan opladen.

::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Picture:
Afbeeldingslocatie: http://res.gsminfo.nl/images/h8v8ktdosutgsuq936zkc74cvg/blog-width/sony-xperia-zr-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 452953

Is er al iets bekend van een pricedrop? Het toestel kost 2 maanden na de release nog altijd € 480, wat ik aan de erg hoge kant vind voor dit toestel. Bij een eenjarig abo zou ik ongeveer € 240 moeten bijbetalen, heb destijds de Xperia S in de eerste maand gratis gekregen bij een eenjarig Vodafone abo van € 50 per maand. Zou mooi zijn als ik nu weer een dergelijke deal kan vinden, mijn S verkoop ik natuurlijk niet voor meer dan € 150 in de huidige markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:01
Ik hoop dat dit toestel vlug naar de 400 euro zakt. Het prijsverschil met de Z is voorlopig onbestaande, wat moeilijk te verklaren valt. Misschien zal het sneller gaan eenmaal de Z1 beschikbaar is.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Laatst online: 07:10
ing_stripe schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:22:
[...]

Het klepje zit aan 1 kant vast met een plastic stripje dat als scharnier fungeert.
De telefoon is niet waterdicht als je hem oplaad. Je moet zelf het klepje dichtdrukken, wat wel makkelijk gaat overigens.
Misschien is het op de motor met handschoenen aan wel te doen.

Of je bouwt de dk28 dockingstation om, zodat je wel waterdicht kan opladen.
Beetje late reactie, maar bedankt voor het antwoord! Dat docking-station is niet de oplossing denk ik, want als daar water tussenkomt gaat het ook gewoon kapot. Draadloos opladen zou het beste zijn, maar dat zit er niet in... Hopen dat de batterij lang genoeg mee gaat of buienalarm slim gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

Gim

Het klepje bovenop voor de hoofdtelefoon ging trouwens een heel stuk stroever/lastiger dan die aan de zijkant voor de lader. Wellicht ook zo bedoeld. Neem aan dat het klepje aan de zijkant nog niet "lam" is geworden van veelvuldig gebruik. Maar als ie dus zo bedoeld is, dan is zo'n klepje totaal niet irritant met het opladen en is de connector netjes weggewerkt.
lukadad schreef op zondag 08 september 2013 @ 23:28:
Ik hoop dat dit toestel vlug naar de 400 euro zakt. Het prijsverschil met de Z is voorlopig onbestaande, wat moeilijk te verklaren valt. Misschien zal het sneller gaan eenmaal de Z1 beschikbaar is.
De ZL is ondertussen wel weer in prijs gedaald, nu al verkrijgbaar voor ca. 408 euro. Prijsdaling voor de ZR blijft vooralsnog uit. Toestel wederom bij de MM gezien. Blijft een goede ervaring, fijn toestel.

[ Voor 41% gewijzigd door Gim op 09-09-2013 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
Willen de zr eigenaars even verduidelijken of wet finger tracking beschikbaar is? Het staat niet meer vermeld op de white paper op de sony website, maar ik wou gewoon even weten of je het toestel nog kan gebruiken in de regen. Ben van plan om dit toestel ook tijdens het werk te gebruiken, en dan moet het bruikbaar zijn in alle weersomstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

Gim

lukadad schreef op maandag 09 september 2013 @ 09:16:
Willen de zr eigenaars even verduidelijken of wet finger tracking beschikbaar is? Het staat niet meer vermeld op de white paper op de sony website, maar ik wou gewoon even weten of je het toestel nog kan gebruiken in de regen. Ben van plan om dit toestel ook tijdens het werk te gebruiken, en dan moet het bruikbaar zijn in alle weersomstandigheden.
Als ik onderstaande thread doorneem staat er in elk geval het volgende van een gebruiker:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=43261028

Originally Posted by djpeesh:
"Just to be sure, I'll take it into the pool in the morning tomorrow and see how well wet finger tracking works."
"Typing this in the pool. It works as promised, the wet finger tracking. Underwater there are some false touches but wet fingers outside are perfectly OK."

[ Voor 5% gewijzigd door Gim op 09-09-2013 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
@Gim, Thanx.
Nu nog even afwachten of Sony dan toch niet een mini Z1 zal aankondigen (ik weet het, Sinterklaas), en dan weet ik wat de opvolger van mijn xperia X10mini gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Laatst online: 06:01
Vraagje aan de eigenaars, ik heb wel gezocht maar nog niet gevonden maar hoe zit het met het batterij gebruik van de ZR ten opzichte van de Z en Iphone 4s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

Gim

Vrietje schreef op maandag 09 september 2013 @ 15:39:
Vraagje aan de eigenaars, ik heb wel gezocht maar nog niet gevonden maar hoe zit het met het batterij gebruik van de ZR ten opzichte van de Z en Iphone 4s?
Ik ben nog geen eigenaar, maar accuduur is de reden dat ik de ZR verkies boven de ZL (en Z). Heb zelf naar wat reviews gekeken. Wellicht dat je daar ook al iets aan hebt:
http://www.xperiablog.net...pressive-battery-results/

Verklaring zit hem denk ik in het scherm; grootte en pixel density.

[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 09-09-2013 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

Gim

lukadad schreef op maandag 09 september 2013 @ 12:36:
@Gim, Thanx.
Nu nog even afwachten of Sony dan toch niet een mini Z1 zal aankondigen (ik weet het, Sinterklaas), en dan weet ik wat de opvolger van mijn xperia X10mini gaat worden.
Wat betreft een mogelijke Z1 Mini:
http://androidcommunity.c...-in-render-form-20130909/

De ZR is bij Amazon.co.uk overigens voor 455 euro te koop, maar om 't voor die paar euro verschil te importeren; ZL voor 404 euro (gisteren althans) bij Amazon.de. Nu Nederland nog met een daling.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 10:39
Ik heb deze foon 30 dagen geleden voor mijn vrouw gekocht. Nu op vakantie de proef op de som genomen in het zwembad. Dag 2, water in het toestel. netjes alle klepjes aangedrukt alvorens te gebruiken. Dit toestel is niet waterdicht!
We vermoeden dat het gebruik van de fysieke camera knop onder water extra druk in het toestel geeft en daardoor er water in geglipt is.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• Bart-Man838
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-04-2014
De mijne is er van de week plots mee gestopt. Backlight werkt, touch werkt ook nog, maar display geeft geen beelden. Niet gestuiterd en zelfs niet even geoefend in de badkuip ofzo.
Hij is naar Dynafix verstuurd voor reparatie binnen de garantie (zal wel los contactje zijn ergens) maar ben toch altijd beetje bang voor hoge rekeningen met dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomberboy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:52

bomberboy

BOEM!

Vrietje schreef op maandag 09 september 2013 @ 15:39:
Ik kan niet vergelijken met de andere toestellen aangezien ik die niet heb, maar qua batterij-gebruik heb ik hem nog niet plat gekregen op één werkdag.

Meestal zit ik na 10u gebruik tussen de 50% en 65%. Afhankelijk van het eigenlijke gebruik die dag.

Paar dagen geleden zat ik op 20%, maar dat was met meer dan 2u screentime, 2u bellen en 1u30 wifi hotspot aan die dag. Met mijn vorige telefeen (htc legend) zou ik dat nooit gehaald hebben. Bluetooth staat altijd aan voor gebruik in de wagen (Meestal 1u per dag, die dag van 20% eerder 3u)

gewoon in standby verbruikt die zeer weinig. Dat is wel met de stamina mode aan, mail-client (k9-mail) heeft wel toegang online (push), evenals Plume (twitter).

Al bij al ben ik wel tevreden met de batterij-tijd. -> Voor mijn gebruik moet die overdag niet aan de lader tot 's avonds laat. Iets wat bij mijn Legend (zeker op het einde) absoluut het geval niet meer was.
(Merk op dat die Legend het nu bij mijn vrouw wel perfect 3 dagen op batterij uithoudt, maar zij gebruikt die een pak minder intensief dan ikzelf)

Tot nu toe ben ik zeer tevreden over het toestel (ongeveer 3 weken in gebruik)
De ZR vond ik vanaf het begin af aan al overpriced, dus dat moest wel echt een goed toestel zijn...
Vandaag bekeken, maar wat een plasticness zeg :S Viel me echt vies tegen, slechte materialen, plastic plastic zonder mooie finish, kraken als een malle en dan nog met een MediaMarktprijs er naast van €499,00 :S

Er naast lagen een SP, L en M en die vond ik allen stukken beter aanvoelen eerlijk gezegd! Don't understand it!

• Gim
  • Niet online

Gim

CLB schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:22:
De ZR vond ik vanaf het begin af aan al overpriced, dus dat moest wel echt een goed toestel zijn...
Vandaag bekeken, maar wat een plasticness zeg :S Viel me echt vies tegen, slechte materialen, plastic plastic zonder mooie finish, kraken als een malle en dan nog met een MediaMarktprijs er naast van €499,00 :S

Er naast lagen een SP, L en M en die vond ik allen stukken beter aanvoelen eerlijk gezegd! Don't understand it!
Heb hem onlangs ook in m'n handen gehad, maar die kraakte eigenlijk helemaal niet, terwijl ik toch redelijk met het toestel heb zitten spelen >:) Ik heb de ZR vooral naast de SP gelegd. Hij lag daar (ook MM) overigens voor €480 euro. Vooral de prijs is de deal breaker. Met een prijs rond de €390 zou ie een stuk aantrekkelijker worden; het zgn. waterdichte zie ik ondertussen meer als risico dan iets anders.

• Joster
Die prijs is precies de reden dat ik ondertussen de ZL besteld heb.

• Gim
  • Niet online

Gim

Joster schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:01:
Die prijs is precies de reden dat ik ondertussen de ZL besteld heb.
Dito.

Vandaag de One (zilver) nog een laatste kans met nieuw exemplaar en anders ook de ZL (zwart) in bestelling. Ook vanwege de prijs van de ZR; of meer terugkrijgen voor dat geld (One) en ander meer terugkrijgen voor minder geld (ZL) 8) Zag in de winkel ook niet veel mensen (lang) bij de ZR staan, vooral bij de Z en SP.

[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 19-09-2013 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomberboy

bomberboy

BOEM!

Er is trouwens een software update verschenen de afgelopen dagen. Eigenlijk met geen echt merkbare veranderingen. bugfix-release, maar 'k heb niet echt iets gemerkt dat anders is en ook geen uitgebreide release notes kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-06 14:26
bomberboy schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 17:18:
Er is trouwens een software update verschenen de afgelopen dagen. Eigenlijk met geen echt merkbare veranderingen. bugfix-release, maar 'k heb niet echt iets gemerkt dat anders is en ook geen uitgebreide release notes kunnen vinden
Heb je hem OTA gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eerst via PC Companion, OTA komt altijd een paar dagen later :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomberboy

bomberboy

BOEM!

Ik had hem idd gekregen via de PC Companion

Maar ik heb de laatste dagen eigenlijk helemaal geen verschil gemerkt. Geen idee wat er veranderd zou zijn (behalve het build-nr dan :)) Dezelfde upgrade zou wel wereldwijd uiterold zijn waardoor bv gebruikers in India nu ook op Android 4.2 zitten ipv 4.1

Voor de geïnteresseerden, er is recent ook een kleine prijsdaling van de ZR, nu vanaf 449EUR ipv 479

[ Voor 14% gewijzigd door bomberboy op 23-09-2013 22:04 . Reden: toevoegen prijs-daling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-06 20:07
Scherm Bomberboy. Thanks voor de tip.

Ik vind het toestel helaas nog te duur en stiekem begin ik de Z1 ook wel interessant te vinden om eens te gaan bekijken.

Sony is de laatste tijd weer eens goed bezig, alleen jammer dat de high end toestellen gelijk 5 - 7" moeten zijn. Op dat vlak heeft Apple t beter bekeken, als je t mij vraagt.

Voor rest apple hater, vanuit beheerderskant

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Is de ZL niks voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Heb de reviews, foto's en filmpjes gezien, net als de XP Z, maar ik vind die te groot en niet mooi.
ZR is een slagje kleiner, betere 'afstootklasse' en een stugge rug. (net als die van SE Walkman W595, de rug dan).

Iig dank voor de suggestie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
De ZL is net zo groot als de ZR maar met een groter scherm en een hogere resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen ZL, maar de Z1 is wel interessant... oke...

• bomberboy

bomberboy

BOEM!

D_Jeff schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:25:
Ik vind het toestel helaas nog te duur en stiekem begin ik de Z1 ook wel interessant te vinden om eens te gaan bekijken.
De Z vind je te groot maar de Z1, die nog groter is vind je dan plots wel interessant? Of heb je het dan over de mogelijke Z1 Mini die gelanceerd zou worden? http://www.expertreviews....-expected-ces-2014-launch

Maar dat lijkt dan eigenlijk op een ZR met een iets recentere cpu & camera. Ik denk dat je die op dat moment dan ook te duur zal vinden voor wat het is.

• D_Jeff
the Xperia Z1 Mini includes a 4.3in 1,280x720 display, a Qualcomm Snapdragon 800 processor, 2GB of RAM, 8GB of internal storage, and the same 20.7 megapixel camera found on its larger equivalent
@ Bomberboy: ^_ Dit klinkt erg interessant. Ik heb mn huidige SE Neo op de ZR gelegd en vond het toch wel een groot verschil :P

Vindt dit wel leuk en copy paste, net als in 2011 met de Neo & Arc. Verschillen waren toen ook erg klein, behalve dat de Neo een stuk leuker in prijs was :)

@CLB: Ik weet dat het verwarrend werkt, maar ik heb een aantal 'gradaties' van interessant vinden.
Ik heb met de XP Z mogen spelen, had ook heel lang mijn interesse (als in: watch and follow from rumour)
, zag er op de promo foto's erg mooi & leuk uit, maar was het net niet. (Net te log en nog te vierkant. Ben ook op afgevallen @ S / T)
Ik weet dat de PR afdeling van Sony masters zijn met "photoshop", dus ik hoop dat ik binnenkort de Z1 (mini) in het echt kan zien.

Het valt me wel op dat de prijs van de ZR nu per 2 a 4 dagen omlaag gaat, wat ik erg leuk vind. Mocht ie rond de 350/375 hitten, ben ik om :P

Vind het gewoon jammer dat de Neo geen 1 GB ram heeft, want ICS nekt um aardig, ondanks de vele verbeteringen gezien vanaf Gingerbeard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomberboy

bomberboy

BOEM!

Misschien ook interessant om te weten, sinds kort zijn er ook goedkopere docks voor de xperia zr te vinden op ebay. bv: http://www.benl.ebay.be/i...rgers&hash=item232f626b45

Toch net iets budget-vriendelijker dan de originele versie van Sony zelf (8EUR vs 40EUR). Ik heb er alvast 2 besteld. Ik laat nog wel iets weten eens ze binnen zijn, zal nog wel even duren waarschijnlijk...
Gedaan met telkens dat klepje open te prutsen iedere avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Keep up the good work Bomber :)

Ik ben benieuwd naar je ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomberboy

bomberboy

BOEM!

Ok, docking station is vandaag toegekomen met de post. Een pak sneller dan verwacht. (Had minstens 3 weken verwacht)

Eerste indruk ervan is eigenlijk wel goed. Het is relatief licht, maar ruim voldoende zwaar om de telefoon goed te ondersteunen. Het gevaar op kantelen of omvallen is eigenlijk onbestaande aangezien de voet een vrij grote basis heeft. Achteraan gaat het usb kabeltje er ook in en daar steekt het ook wat verder uit voor extra stabiliteit. Het usb kabeltje wordt trouwens meegeleverd.

Op de bodem is het bovendien afgewerkt met een rubberen laagje waardoor het ook helemaal niet glijdt over het oppervlak (Zeker niet op het glazen tafelblad van mijn bureau). Het pas quasi perfect voor de telefoon. Zoals je kan zien op die productfoto zijn er kleine indrukbare "voetjes" aan de rugkant van de telefoon waardoor die echt geklemd zit. Wanneer de telefoon in de dock zit kan je die zelfs ondersteboven houden zonder dat de telefoon er uit valt. Niet mee schudden of hij doet het toch ;-) Er is ook ruimte de batterij los op te laden.

Wat niet te zien is op de productfoto is dat er ook een klein blauw statusledje in de voet zit (links in de gebogen inkeping) wanneer er stroom op zit.

Ik heb uiteindelijk (na koersomrekening) 15,22EUR betaald voor 2 exemplaren. Een pak goedkoper dan de officiële sony-versie.

Eindelijk gedaan met het open en dicht prutsen van het afdekklepje om hem aan de lader te hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Lastig lastig.

Keuze tussen de ZR en de Z1f wordt nog toch wel erg lastig en de ZR wil helaas niet erg hard zakken :(
Ben benieuwd voor welke prijs de Z1f in de markt wordt gezet.

@Bomb: Thanks voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die Z1 f moet eerst maar is naar Europa komen , dan is de ZR alweer EOL :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomberboy

bomberboy

BOEM!

En tegen dan is waarschijnlijk de Z2g of iets dergelijks aangekondigd die weer iets is om naar uit te kijken ;) Tegen dan hebben wij wel al een jaar plezier gehad aan ons toestel :p

Hoe later na de introductie je een toestel koopt hoe minder lang je er kan van genieten ;)

Anyway, nu enkel nog eens wat NFC tags te pakken krijgen om weer wat leuks mee te doen en D_Jeff mee jaloers te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minimaLL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-06 15:47
Is ondertussen toch al gezakt tot €429 (enkel wit exemplaar). Is dit geen goede prijs voor dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceanview
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-06 16:31
Ik heb ook een X ZR, tot nog toe bevalt ie goed maar valt het jullie ook op dat er onder de batterijklep wel gewoon water te vinden is wel buiten het 'rood gebied' ik vraag mij af in hoeverre dit erg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomberboy

bomberboy

BOEM!

Water heb ik er nog niet gevonden, maar ik ben er dan ook nog niet mee gaan zwemmen :)

Het rode rubbertje is wel de afscherming van het waterdichte compartiment van de batterij. Dus ik denk dat dit wel by design is dat daarbuiten wel wat water kan zitten. Ik zie hetzelfde bv wel met "stof" dat er buiten het rode gebied wel is en erbinnen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 548857

hallo allemaal,

Aangezien mijn se xperia Arc toch wel gedateerd te worden ben ik aan het rondneuzen wat er aan vervanging te krijgen is. mijn oog is hierbij vooral op de xperia ZR gevallen. Mooi formaat en goede interne cijfers.

Ik heb echter 1 vraag, wellicht dat gebruikers hier mij wel aan het antwoord kunnen helpen. Ik lees veel dat er geen data van apps naar de sd kaart verplaatst kunnen worden ivm de android versie die aanwezig is. wordt dit verholpen als er een 4.3 update komt? Tevens ben ik benieuwd of gemaakte foto's en video's op het interne geheugen geplaatst worden op of de sd kaart als deze aanwezig is. anders lijkt mij dat het interne geheugen vrij rap vol is.

Ik hoor het graag van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-06 14:26
Anoniem: 548857 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:56:
Ik heb echter 1 vraag, wellicht dat gebruikers hier mij wel aan het antwoord kunnen helpen. Ik lees veel dat er geen data van apps naar de sd kaart verplaatst kunnen worden ivm de android versie die aanwezig is. wordt dit verholpen als er een 4.3 update komt? Tevens ben ik benieuwd of gemaakte foto's en video's op het interne geheugen geplaatst worden op of de sd kaart als deze aanwezig is. anders lijkt mij dat het interne geheugen vrij rap vol is.
Je kunt geen apps naar de sd kaart verplaatsen en dat zal ook wel niet veranderen met 4.3. Het verschilt per app af of deze data naar de sd kaart kan schrijven. Foto's en video's kun je direct naar de sd kaart laten schrijven.
Ik heb mijn muziek, foto's, kaarten voor Sygic en backups op mijn sd kaartje staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 548857

Bedankt voor de info! Blijft een erg interessant toestel, snap niet dat providers hem niet standaard in hun pakket hebben zitten. Viel me wel op dat hij sinds een paar weken bij abbo's een stuk duurder geworden is. Had wel verwacht dat de prijzen zouden gaan dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNFke
  • Laatst online: 23-01-2024
Eindelijk een toptoestel dat geen 5" is. Komt er nog eens bij dat die zelfs bij een weekend zwaar gebruik het volhoud zonder te herladen. Bij gewoon gebruik kom ik nauwelijks aan 2x herladen per week toe! Hij is gewoon zijn prijs waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Mja, hij is maar een fractie kleiner (wel dikker) dan de ZL welke wel 5" is dus die schermdiagonaal an sich zegt niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomberboy

bomberboy

BOEM!

De batterij gaat daarentegen langer mee dan van de ZL en hij is waterdicht wat de ZL niet is. En voor sommige toepassingen ongetwijfeld sneller voor bepaalde toepassingen wegens zelfde hardware (cpu & gpu) maar lagere resolutie die moet aangestuurd worden.

Afhankelijk van je noden is de ene gewoon meer geschikter dan de andere :) Whatever fits you best ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Ik ga dan ook in op zijn stellingname dat hij blij is dat een toestel geen 5" is. Dat terwijl de afmetingen van de ZL met zijn 5" niet veel verschillen ten op zichte van de ZR.

Dat er andere redenen zijn zoals accuduur, waterdichtheid, etc waardoor je voor de ZR kiest kan natuurlijk, maar het beoordelen op de schermdiagonaal is niet altijd terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Hoi, een maat heeft net een Experia SP gekozen en nu zag ik dat de ZR iets breder is en iets dikker, maar verder nagenoeg hetzelfde is.

Nu vroeg ik mij af of ik voor de ZR moet gaan of wachten op de Z1f/s?
Ik weet dat ZR een 1500Mhz Quadcore met 2GB Ram heeft en de f/s een 2200Mhz Quadcore to.v. de 1700Mhz Dualcore SP.
Ik zoek een kleine goede telefoon die lekker snel is en opzich bevalt de SP mij wel (even mogen spelen) alleen is deze gewoon te "langzaam" voor de toekomst.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Als je met de SP kort gespeeld hebt en je vind dat toestel gevoelsmatig net te langzaam, dan is de ZR zeker een prima (en tevens duurder) alternatief.

Als je een idee wil krijgen wat de toekomstige Z1s kan, ga dan eens op zoek naar een demo model van de Z1. Mijn ervaring is dat het echt een beest van een toestel is, zo snel reageert die.

Grove multitasking? de S800, icm 1,1 GB vrij RAM, lacht er nog net niet om. Hopelijk komen zowel de ZR als de Z1s in aanmerking voor een update naar KitKat (Mauw :P )

Aanvulling: Beetje off topic, maar ik heb ergens gelezen dat de S800 de T5400 (Merom, dual core 1,6Ghz) nadert qua prestatie. Dat vind ik best knap. Oke, de T5400 is meer "all rounder" en geen krachtpatser.

Ik weet dat het qua Arch appels en peren vergelijken is, maar kan iemand dit bevestigen?

[ Voor 22% gewijzigd door D_Jeff op 17-11-2013 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KitKat-updates van Sony zijn al bekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
Dank alvast voor de informatie. Ga van de week eens kijken waar ik een Z1 kan proberen. ZR ligt bij coolblue, hier berderop dus kan van de weekl even langsrijden om te kijken of hij erg verschilt. en of ik de breedte en dikte goed vind, of liever wacht op de Z1f/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia Fan
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-01-2021
gewoon wachten op de Z1f, zelfde spcec's als Z1 maar in een minder lomp formaat.

voor een groot scherm koop je een breedbeeld tv ; )

dat ie maar snel uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia Fan
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-01-2021
Ik zou wachten op de Z1f (ik doe dat ook al.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomberboy

bomberboy

BOEM!

Terwijl jij daar nog een paar maand op wacht tot die beschikbaar is in Europa hebben wij tegen dan al een klein jaar volop kunnen genieten van onze trouwe ZR ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
Moet inderdaad nog even kijken want mijn HTC Sensation is er mee opgehouden en heb nu tijdelijk een SGS Advance welke nog trager is dan de sensation.
Denk dat ik wel ga zwichten voor de ZR. Opzich is een Quad-core 1.5 met 2GB Ram prima. Voor foto's heb ik een Nikon en Canon en MP3 een iPod dus voor die punten haal ik hem niet. Puur telefoon die een stuk meer kan en dat nog snel ook. Heb de SP nog overwogen, maar die is me toch echt te "langzaam".
Ja tov een SGS is ALLES snel. zelfs een Nokia 3330 is sneller in gebruik en dergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
bomberboy schreef op maandag 02 december 2013 @ 18:04:
Terwijl jij daar nog een paar maand maanden op wacht tot die beschikbaar is in Europa hebben wij tegen dan al een klein jaar volop kunnen genieten van onze trouwe ZR ;)
Fixed :o

OT: In al die tijd wachten is er 50 euro van de goedkoopste verkoopprijs afgegaan.
Ik heb zo'n voorgevoel dat de Z1 f / Z1 s grofweg een adviesprijs gaat krijgen in de richting van 450 euro.
Betere specs, kleiner dan de ZR en een gelijkwaardige accu (?).

Ik denk dat het wachten waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
€529

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:27
Ik heb de ZR nu 3 maanden met veel plezier, maar ik zit met één ding: het interne geheugen.
Ik vind het vreselijk onhandig dat alle apps het interne geheugen zien als SD kaart. Veel apps (waaronder CoPilot) zijn niet instelbaar waar ze hun data opslaan of vandaan halen. Ik heb nu maar een deel van mijn kaarten geïnstalleerd om ruimte te besparen.
Ik vroeg me af of het mogelijk is om voor bijvoorbeel CoPilot en Translate, sym-links te gebruiken zodat zij de echte SD gebruiken. Ik heb er niet voor niets 16 Gig inzitten.... En zo ja, hoe ik dat ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:55
Heb je al eens geprobeerd de hele directory van Copilot naar de echte sdcard te verplaatsen? Bij Locus Pro werkt dat prima.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:27
Yup. Dan zegt 'ie: geen kaart geïnstalleerd, download nu een kaart om Copilot te gebruiken...

Meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:55
iGOPrimo dan maar als Copilot het niet aan past.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-05 23:48
zijn er hier mensen die me hun ervaringen kunnen delen ivm de stofdichtheid van deze telefoon ?
ik werk in de metaal industrie en bij al mijn vorige telefoons was het de speaker die vrij snel sneuvelde doordat de magneet metaalstof aantrekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomberboy

bomberboy

BOEM!

Volgens xperiablog zou de 4.3 uitrol gestart zijn : http://www.xperiablog.net...ria-z-zl-zr-and-tablet-z/

Zelf kan ik hem nog niet downloaden momenteel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomberboy

bomberboy

BOEM!

Ondertussen staat het ook gewoon op de support pagina van Sony vermeld dat de 4.3 update gereleased is op 23/12/2013. Al vindt hij de update bij mij nog niet via de PC-companion :(

http://www.sonymobile.com...oftware/phones/xperia-zr/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insomniac
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-06 19:01
Op de support pagina staat ook dat 4.4. kitkat ook in de pijplijn zit. :) .
Voorlopig dus nog ondersteuning van Sony, dat was bij m'n Sola wel even anders.

::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomberboy

bomberboy

BOEM!

De update is nu hier beschikbaar via de pc-companion! (nog niet OTA). (Nog te installeren wegens batterij geen 50% opgeladen momenteel...)

KitKat is momenteel enkel under investigation :( Op de pagina voor de Z en ZL) staat die wel al bevestigd. Aangezien er weinig verschillen zijn hoop ik natuurlijk dat die er wel komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomberboy

bomberboy

BOEM!

De update is ondertussen geïnstalleerd hier. Geen wereldschokkende wijzigingen voor dagelijks gebruik. Wanneer de telefoon uit slaapstand komt lijkt die iets vloeiender te zijn qua animaties. Vroeger zat hier iets meer een "stotter" in de animatie. Maar dat kan ook een beetje een placebo-effect zijn.
Wel is de daydream bug opgelost, waar vroeger bij een volle batterij de de daydream stopte blijft die nu wel gewoon verder werken. Ook zijn er een paar nieuwe apps bijgekomen: bv Xperia privelege die ik vroeger niet gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
ik lees dat het UI ook wel wat is aangepast in de 4.3 update. Hoe bevalt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomberboy

bomberboy

BOEM!

Het is niet echt heel drastisch. Instellingen hebben nu een witte achtergrond ipv een zwarte. De app drawer is net iets anders, de settings daarvoor zijn nu te bereiken via een swipe van links naar rechts op het eerste scherm ipv het knopje rechts boven.

De camera app is aangepast en kan nu ook die motiongraph en motion shot foto's maken. Deze maakt nu wel een zeer opvallend geluid bij het starten dat er vroeger niet was en ik niet afgezet krijg (nog niet heel hard gezocht)

Na het updaten stond er wel een andere theme ingesteld, maar die was eenvoudig terug te zetten.

Het gevoel dat de UI net wat "snappier" is blijft voorlopig wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

377973

Hoi!

ik vroeg mij wie er al een 64gb aan de praat heeft gekregen en zo ja welk type?
Ik weet dat er officieel tot 32gb kan maar via sony vernam ik dat 64 ook lukt.

en hoe lang gaan de batterijen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

Mijn vader heeft een probleem met zijn ZR.
Als hij wilt updaten via sony PC companion (update nog steeds niet OTA?) dan sluit het update scherm af bij bijna het einde van de 2de stap (voorbereiden van PC).

Al meerdere keren geprobeerd en PC companion al opnieuw geinstalleerd, niks helpt.

Heeft iemand een idee?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomberboy

bomberboy

BOEM!

Is er geen enkele error of foutmelding? De telefoon zelf is voldoende opgeladen? (meer dan 50%) Al eens een andere usb kabel geprobeerd?

Een andere usb poort op de PC al geprobeerd. Je gebruikt geen USB-hub? Geen andere usb devices connecteren of disconnecteren. Geen taskkiller ofzo op je telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

Nee, ja, ja, ja, nee, jep, niet zeker zal ik effe kijken.
Had ook de pc opnieuw opgestart zodat ik zeker wist dat er geen rare dingen stonden te draaien op de achtergrond.

Tevens gaat dit al vanaf dat de update beschikbaar is.

EDIT. Geen rare dingen op zijn telefoon. Maar aangezien het al fout gaat bij 'voorbereiden van PC' ligt het denk niet aan te telefoon?

[ Voor 22% gewijzigd door thijsco19 op 03-01-2014 21:58 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Pagina: 1 2 3 Laatste