Fallen Enchantress is trouwens heel erg goed.
Ik speel al bijna al de games die ik koop uit.layzzzz schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 16:16:
Ik heb "maar" drie games gekocht, Hitman Absolution, Deadlight en Borderlands 2.
Spelen jullie de games wel? Of staan ze te verstoffen in je libary?
Maar ik ben duidelijk een uitzondering. Wat tips die ik volg:
- koop een 128 GB SSD en installeer alleen daar je games op. Door de kleine ruimte kan je maar een bepaald aantal games tegelijk installeren.
En het is dus best dat je eerst een game definitief uitspeelt, vooraleer je moet plaats maken voor een andere.
- maak een file waarin je in volgorde plaatst wat je uitspeelt: overzicht is belangrijk! Vele mensen hebben zoveel games op Steam dat ze gewoon geen overzicht hebben, en er dan al de brui aan geven. Sommigen zijn zelfs zo extreem dat ze vergeten zijn dat ze die ene game ooit gekocht hebben.
- focus volledig op SP games eerst. Pas nadat die uitgespeeld zijn begin je aan MP games, aangezien daar eigenlijk geen einde aan zit natuurlijk.
- kijk op http://howlongtobeat.com/ hoelang een game duurt. Zo kan je bv. games uitspelen beginnend met die met de kortste speelduur.
Hoor eigenlijk niets over TorchLight2, toch een beetje dood spel?
Ook het topic hier op tweakers is vrij deud.
Nog aanraders waar ik wat kan vinden over dit spel?
Of speel gewoon wat je wilt en hoe lang je wiltAsgaro schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 18:07:
[...]
Ik speel al de games die ik koop uit.Kijk op m'n profiel maar naar het aantal games dat ik >6 uur heb gespeeld. (6 uur / game is al relatief veel voor velen.)
- koop een 128 GB SSD en installeer alleen daar je games op. Door de kleine ruimte kan je maar een bepaald aantal games tegelijk installeren en dit verplicht je om te bedenken wat je écht wilt spelen.
En het is dus best dat je eerst een game definitief uitspeelt, vooraleer je moet plaats maken voor een andere.
- maak een Excel file waarin je in volgorde plaatst wat je uitspeelt: overzicht is belangrijk! Vele mensen hebben zoveel games op Steam dat ze gewoon geen overzicht hebben, en er dan al de brui aan geven. Sommigen zijn zelfs zo extreem dat ze vergeten zijn dat ze die ene game ooit gekocht hebben.
- focus volledig op SP games eerst. Pas nadat die uitgespeeld zijn begin je aan MP games, aangezien daar eigenlijk geen einde aan zit natuurlijk.
- kijk op http://howlongtobeat.com/ hoelang een game duurt. Zo kan je bv. games uitspelen beginnend met die met de kortste speelduur.
Jij laat het nu gewoon echt als werk klinken. Ik koop vaak zat games en als ik daar een paar uur plezier mee heb gehad, dan waren ze het geld al waard. Ik speel zelden tot nooit spellen uit.
The devil is in the details.
Haha, ja zo kan het over komen, maar zo voelt het echt niet.Hahn schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 18:09:
[...]
Of speel gewoon wat je wilt en hoe lang je wilt
Jij laat het nu gewoon echt als werk klinken. Ik koop vaak zat games en als ik daar een paar uur plezier mee heb gehad, dan waren ze het geld al waard. Ik speel zelden tot nooit spellen uit.
Ik doe altijd genoeg "research" vooraf om te zien of een game me zou interesseren. Heb nog maar zeer zelden een miskoop gedaan, en games koop ik nooit impulsief, in de zin van:
ik maak een wishlist voordat de Summer Sale start en hou me daaraan.
En mss even een correctie: "ik speel alle games uit" is wat overdreven, maar ik denk toch zeker 90% vd games. Heb wel wat missers gehad zoals Magicka...
edit: en ik zou het niet leuk vinden om de ene avond die game te spelen en de andere avond een andere game. Ik voel me meer "immersed" in een game als ik niet continu tussen games switcht
Maar das uiteraard ieder zijn voorkeur.
[ Voor 12% gewijzigd door Asgaro op 17-07-2013 18:16 ]
gamen is serious business zo te zien.Asgaro schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 18:07:
[...]
Ik speel al de games die ik koop uit.Kijk op m'n profiel maar naar het aantal games dat ik >6 uur heb gespeeld. (6 uur / game is al relatief veel voor velen.)
- koop een 128 GB SSD en installeer alleen daar je games op. Door de kleine ruimte kan je maar een bepaald aantal games tegelijk installeren en dit verplicht je om te bedenken wat je écht wilt spelen.
- maak een Excel file waarin je in volgorde plaatst wat je uitspeelt: overzicht is belangrijk! Vele mensen hebben zoveel games op Steam dat ze gewoon geen overzicht hebben, en er dan al de brui aan geven. Sommigen zijn zelfs zo extreem dat ze vergeten zijn dat ze die ene game ooit gekocht hebben.
Mechwarrior Online: Flapdrol
Er lijkt mij niets mis met wat overzicht te creëren... edit: Although I know dat het geeky overkomt
Maar zoveel tijd heb ik niet om te gamen wegens studies, maar ik probeer wel het geld dat ik aan games geef optimaal te benutten.
Ik vind het eerder erg dat mensen geld smijten naar producten die ze nooit gaan gebruiken, of slecht luttele minuten gebruiken. Al zijn het maar wat euro's: het gaat om het principe.
[ Voor 26% gewijzigd door Asgaro op 17-07-2013 18:40 ]
Fallen Enchantress is heel erg verleidelijk om te kopen, maar de prijs is mij net iets te hoog. Denk dat ik hem maar via minder legale manieren speel, en hopelijk goedkoop kan meepakken bij de volgende sale of hij moet nog 50-75% korting krijgen.
Update
Schijnbaar als je Fallen Enchantress koopt, kun je daarna de Legendary Heroes met extra korting erbij kopen?
Iemand die dit kan bevestigen, zag het in deze thread.
http://steamcommunity.com...ons/0/864973123363732705/
Update
Schijnbaar als je Fallen Enchantress koopt, kun je daarna de Legendary Heroes met extra korting erbij kopen?
[ Voor 34% gewijzigd door Bjorn89 op 17-07-2013 18:23 ]
Toch voor de bijl gegaan, Torchlight 2 in de pocket!
Mijn grootste angst is nu de aankondiging van de volgende humble bundle, daar zal ie vast wel inzitten, zelfde heb ik ook met Mark of the ninja. Maar het steam sale virus.....
Maar denk/vermoed dat ik me verder in ga houden, misschien nog 2 erg cheape games:
- magical drop V
- the basement collection
Die 2 samen gaan me 2.23 kosten, zelfs al zou ik ze nooit spelen vind ik dat niet erg.
En tomb raider.....ik vind 12.50 zo'n mooie prijs voor die game....als dat een repeat wordt gaat het moeilijk worden......
Snap trouwens dat gevoel van alles in een plek heel goed, ik heb ooit batman arkham asylum bij de V&D gekocht, maar die cd/dvd is natuurlijk altijd weg als je zin hebt om te spelen.
Mijn grootste angst is nu de aankondiging van de volgende humble bundle, daar zal ie vast wel inzitten, zelfde heb ik ook met Mark of the ninja. Maar het steam sale virus.....
Maar denk/vermoed dat ik me verder in ga houden, misschien nog 2 erg cheape games:
- magical drop V
- the basement collection
Die 2 samen gaan me 2.23 kosten, zelfs al zou ik ze nooit spelen vind ik dat niet erg.
En tomb raider.....ik vind 12.50 zo'n mooie prijs voor die game....als dat een repeat wordt gaat het moeilijk worden......
Snap trouwens dat gevoel van alles in een plek heel goed, ik heb ooit batman arkham asylum bij de V&D gekocht, maar die cd/dvd is natuurlijk altijd weg als je zin hebt om te spelen.
10 second ninja DONE
@Sagat Torchlight 2 is een hele leuke game, zeker aan te raden. Tevens zal je die momenteel nog niet zo snel in een bundle tegenkomen.
Anyway, hopelijk worden de sales van vandaag beter
.
Anyway, hopelijk worden de sales van vandaag beter
En bedankt, net een deal gesloten met een mede Tweaker om het spel van hem te kopen...douweegbertje schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 18:09:
Hoor eigenlijk niets over TorchLight2, toch een beetje dood spel?

An a day keeps the doctor away.
Dus? Wordt het spel minder omdat hij zegt dat er niet zoveel over gesproken wordt 
Het is het best verkopende spel op Steam momenteel, dus zo dood zal 'ie niet zijn.
Het is het best verkopende spel op Steam momenteel, dus zo dood zal 'ie niet zijn.
Dead Island Riptide is nu de Daily Postcard en morgen zal dat Torchlight 2 worden.
F5 time has begun.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Stond perongelijk op hun twitter-feed
Ik wilde het ook posten, maar toen zag ik al dat het gepost was.
[ Voor 14% gewijzigd door Ryur op 17-07-2013 19:05 ]
Left 4 Dead 2 alweer? Het wordt wat ridicuul
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Grand Theft Auto IV 75% off > €4.99PBP schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 19:04:
[...]
Zal dan wel weer met 75% korting zijn zoals vandaag neem ik aan?
Dead Island Series 50 - 75% off > €19.99
Dark Souls: Prepare to Die Edition 75% off > €7.49
Fallen Enchantress Series 66 - 75% off > €12.57
Tropico 4: Steam Special Edition 80% off > €5.99
Batman Arkham City GOTY 75% off > €7.49
Ace of Spades 75% off > €1.99
Mount & Blade: With Fire & Sword 75% off > €2.49
Evoland 50% off > €4.99
Deus Ex: Human Revolution 85% off > €2.84
Vind de kortingen op GTA niet zo spectaculair deze keer. Vorige summer sale de gta complete pack gekocht voor €9,99
Iedereen vote voor Bastion?
Mount & blade: Warband heeft ook 75% korting
cRPG is een mod met 100 vs 100! je char kan je upgraden met armor en nieuwe wapens.
http://c-rpg.net/
Mount & blade: Warband heeft ook 75% korting
cRPG is een mod met 100 vs 100! je char kan je upgraden met armor en nieuwe wapens.
http://c-rpg.net/
Dat is zo, daarom is het al de hele sale 66% voor mij. En zogenaamd zou het stacken met de sales maar dat is weer half onzin zo te zien want nu is 66% is voor de daily hebben ze de mogelijkheid om hem als gift te kopen maar even weggestoken.Bjorn89 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 18:21:
Ik bedoel morgen Torchlight 2 met 75% korting net zoals vandaag flashkorting was op Torchlight2 van 75%.eltweako schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 19:07:
[...]
<lijst>
Vind de kortingen op GTA niet zo spectaculair deze keer. Vorige summer sale de gta complete pack gekocht voor €9,99
Ik zit eraan te denken om Deus Ex: HR te halen... iemand daar suggesties/opmerkingen over?
Zeker doen, geen geld voor zo'n fantastisch spelThe Inquisitor schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 19:18:
Ik zit eraan te denken om Deus Ex: HR te halen... iemand daar suggesties/opmerkingen over?
Kopen! 1 van de beste spellen die ik gespeeld heb.The Inquisitor schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 19:18:
Verwijderd
Ben er nu ook naar aan het kijken. Heeft een 9 gekregen @ Tweakers.The Inquisitor schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 19:18:
reviews: Deus Ex: Human Revolution
Over het algemeen is de korting in de Daily sales, Flash sales en community choice het zelfde. Een enkele keer wilt het goedkoper worden maar dat is eerder uitzondering dan regel.PBP schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 19:10:
[...]
Ik bedoel morgen Torchlight 2 met 75% korting net zoals vandaag flashkorting was op Torchlight2 van 75%.
Denk toch wel dat ik de Tropico 4 Complete Edition ga kopen...
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Zeer vermakelijk spelkuusj98 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 19:26:
Denk toch wel dat ik de Tropico 4 Complete Edition ga kopen...
Nog nooit Tropico gespeeld, maar ik neem aan dat voor 2 euro meer de Collectors Bundle is aan te raden? Het is namelijk een beetje verwarrend, wat houdt Steam Special Edition in? En dan zie ik ook nog apart Reloaded staan.
Verder klopt het dat Tropico 4 al een flash/community sale is geweest? Anders wacht ik nog ff
Verder klopt het dat Tropico 4 al een flash/community sale is geweest? Anders wacht ik nog ff
Ik denk dat de Stem Special Edition gewoon marketing is, ik pak wel idd de Collectors Bundle, 2 euro meer en in mijn ogen veel meer content.Shady15 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 19:34:
Nog nooit Tropico gespeeld, maar ik neem aan dat voor 2 euro meer de Collectors Bundle is aan te raden? Het is namelijk een beetje verwarrend, wat houdt Steam Special Edition in? En dan zie ik ook nog apart Reloaded staan.
Edit: Hij is volgensmij al Flash/community geweest.
[ Voor 4% gewijzigd door Kuusj op 17-07-2013 19:36 ]
Ik heb alle Tropico's al op Steam, behalve Reloaded.
Die heb ik dan weer op GOG.
Die heb ik dan weer op GOG.
Ik heb de topic warning even uitgebreid met de info dat alle prijzen tussen alle sales hetzelfde zijn, aangezien die vraag hier regelmatig werd gesteld
Zo, de knoop toch maar doorgehakt en Tropico 4 Collectors Edition gekocht, hopelijk wat uurtjes plezier.
Heb er hier al 40 uur in zitten, zo verslavendkuusj98 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 19:51:
Zo, de knoop toch maar doorgehakt en Tropico 4 Collectors Edition gekocht, hopelijk wat uurtjes plezier.
Steam/XBL: Avioto
ik heb in 136 uur tropico 4 gespeeld en voltooid, dat zijn aardig wat uurtjes (maar ook inc modern times dlc)
erg leuke game inderdaad
erg leuke game inderdaad
[ Voor 10% gewijzigd door mrc4nl op 17-07-2013 19:54 ]
ora et labora
mm dead island riptide zelfs met korting 20 euro. Iemand die weet of dat het waard is of beter wachten op de wintersale?
Straks de DLC van M&B warband even halen
Straks de DLC van M&B warband even halen
Dan zit dat wel goed denk ikmrc4nl schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 19:54:
ik heb in 136 uur tropico 4 gespeeld en voltooid, dat zijn aardig wat uurtjes (maar ook inc modern times dlc)
erg leuke game inderdaad
Is Modern Times een apart spel of gewoon DLC?
Thanks, en ook Bjorn89. Dan ga ik even betalen via iDealLee245 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 19:19:
[...]
Kopen! 1 van de beste spellen die ik gespeeld heb.
Trouwens, ik zie dat ik die cards kan verkopen voor het gigantische bedrag van 11 cent per stuk (2 cent "kosten" van Steam), ik denk dat ik dat maar doe, wat moet ik er anders mee?
Als je kunt wachten tot de wintersale, kun je dat beter ook doen.whatupdoc schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 19:54:
mm dead island riptide zelfs met korting 20 euro. Iemand die weet of dat het waard is of beter wachten op de wintersale?
Want:
1. base price kan makkelijk nog omlaag gaan.
2. korting in de winter kan hoger oplopen.
Beide omdat het tegen die tijd geen nieuw spel meer is.
Wachten tot NA de sale wetende dat deze dan als rare betiteld worden en dus meer gaan kosten.kuusj98 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 19:57:
Trouwens, ik zie dat ik die cards kan verkopen voor het gigantische bedrag van 11 cent per stuk (2 cent "kosten" van Steam), ik denk dat ik dat maar doe, wat moet ik er anders mee?
[ Voor 30% gewijzigd door GTX2GvO op 17-07-2013 19:59 ]
Raden jullie de Collector''s bundle aan of is om te beginnen de steam edition wel voldoende?mrc4nl schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 19:54:
erg leuke game inderdaad
Ik heb net de Collectors Edition gekocht, voor de 2 euro meer kan je het ook beter helemaal kopenyorkick schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 19:59:
[...]
Raden jullie de Collector''s bundle aan of is om te beginnen de steam edition wel voldoende?
Verwijderd
Ben ik de enige die vooralsnog enigszins teleurgesteld is in de summersale? Dit is de eerste keer dat ik er actief aan deelneem, maar ik zie voornamelijk initieel belachelijk hoge prijzen om op een zo hoog mogelijk kortingspercentage uit te komen (lees: 10 jaar oude games met een adviesprijs van 20 euro, games die jaarlijks uitgebracht worden waarvan de adviesprijs nog gewoon op de nieuwprijs staat), grote afwezigen in het aanbod (toegegeven, dit is de schuld van enkele uitgevers) en de interessantste games waarvan het kortingspercentage niet boven de 35% uit komt (waardoor deze nog steeds goedkoper zijn bij de concurrent).
Je bent zeker niet de enige...Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 20:10:
Ben ik de enigste die vooralsnog enigszins teleurgesteld is in de summersale? Dit is de eerste keer dat ik er actief aan deelneem, maar ik zie voornamelijk initieel belachelijk hoge prijzen om op een zo hoog mogelijk kortingspercentage uit te komen (lees: 10 jaar oude games met een adviesprijs van 20 euro, games die jaarlijks uitgebracht worden waarvan de adviesprijs nog gewoon op de nieuwprijs staat), grote afwezigen in het aanbod (toegegeven, dit is de schuld van enkele uitgevers) en de interessantste games waarvan het kortingspercentage niet boven de 35% uit komt (waardoor deze nog steeds goedkoper zijn bij de concurrent).
Naar aanleiding van jou vraag en de gelinkte review Deus ook gekochtThe Inquisitor schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 19:55:
[...]
Thanks, en ook Bjorn89. Dan ga ik even betalen via iDeal
Voor mij ook de eerste keer sale, en het valt wel op inderdaad!
De vorige sales vond ik zelf beter. Veel meer bundels met hoge kortingen. Nu hebben ze weer de GTA bundel 75% korting, is nu €12,49.Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 20:10:
Ben ik de enigste die vooralsnog enigszins teleurgesteld is in de summersale? Dit is de eerste keer dat ik er actief aan deelneem, maar ik zie voornamelijk initieel belachelijk hoge prijzen om op een zo hoog mogelijk kortingspercentage uit te komen (lees: 10 jaar oude games met een adviesprijs van 20 euro, games die jaarlijks uitgebracht worden waarvan de adviesprijs nog gewoon op de nieuwprijs staat), grote afwezigen in het aanbod (toegegeven, dit is de schuld van enkele uitgevers) en de interessantste games waarvan het kortingspercentage niet boven de 35% uit komt (waardoor deze nog steeds goedkoper zijn bij de concurrent).
Klinkt goedkoop, echter...
Gta complete pack 2013 (17-07-2013):
- GTA 3
- GTA: VC
- GTA: SA
- GTA IV
- GTA IV: Episodes from Liberty City
€12,49.
Gta complete pack 2012 (17-07-2012):
- GTA
- GTA 2
- GTA 3
- GTA VC
- GTA SA
- GTA IV
€9,99
Minder games voor meer geld... vreemd.
Dat komt waarschijnlijk omdat gta 1 en 2 allebei gratis worden aangeboden via rockstar. Maar blijft raar die die meer kost.eltweako schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 20:15:
[...]
De vorige sales vond ik zelf beter. Veel meer bundels met hoge kortingen. Nu hebben ze weer de GTA bundel 75% korting, is nu €12,49.
- GTA 3
- GTA IV
€12,49.
- GTA
- GTA 2
- GTA 3
- GTA VC
- GTA SA
- GTA IV
€9,99
XBOX Live Gamertag: Rubensollie NL
Nja, ik heb ze toch al bijna allemaal, al is dat wel versprijd over PS1, PC en NDS. Alleen GTA IV niet, heb die een keer "uitgeprobeert" maar sprak me niet aan, de graphics zagen er vond ik bagger uit, en alleen in een stad is ook niet leuk. Misschien dat ik nu toch wel durf te kopen (GTA IV Complete pack), maar dan nog vind ik het een hoop geld.eltweako schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 20:15:
[...]
De vorige sales vond ik zelf beter. Veel meer bundels met hoge kortingen. Nu hebben ze weer de GTA bundel 75% korting, is nu €12,49.
- GTA 3
- GTA IV
€12,49.
- GTA
- GTA 2
- GTA 3
- GTA VC
- GTA SA
- GTA IV
€9,99
Is Evoland wat?
Het idee dat de graphics en gameplay veranderen ziet er best leuk uit, alleen de reviews zijn erg slecht, dat de gameplay saai is zonder diepgang en dat de reverenties naar de oude games niet genoeg is om de game op eigen benen te doen staan.
Het idee dat de graphics en gameplay veranderen ziet er best leuk uit, alleen de reviews zijn erg slecht, dat de gameplay saai is zonder diepgang en dat de reverenties naar de oude games niet genoeg is om de game op eigen benen te doen staan.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Evoland is momenteel goedkoper op GOG.
Vind het een beetje onzin over die prijzen hierboven. Tuurlijk zijn de prijzen bij Steam te hoog, maar er komen echt wel leuke kortingen voorbij.
Daarnaast vind ik het wel logisch dat het GTA-pack nu duurder is dan vorig jaar. GTA5 komt er aan en mensen die nu nog even sfeer willen proeven willen GTA4 kopen, maar zijn daar veel te laat voor, vorig jaar was GTA veel minder "in the picture".
Daarnaast vind ik het wel logisch dat het GTA-pack nu duurder is dan vorig jaar. GTA5 komt er aan en mensen die nu nog even sfeer willen proeven willen GTA4 kopen, maar zijn daar veel te laat voor, vorig jaar was GTA veel minder "in the picture".
Toch nog 28 EUR gespendeerd.
Lego: LoTR (nu nog wachten op Starwars... max 10 EUR)
Fallen Enchantress: LH
Tropico 4 collection
Lego: LoTR (nu nog wachten op Starwars... max 10 EUR)
Fallen Enchantress: LH
Tropico 4 collection
Dacht ik eens slim te zijn, ik heb nog 8.67 Euro op GMG staan, dacht ik daar GTA Story's of Liberty City te kopen en op Steam GTA IV zelf, maar nee, natuurlijk kost ie op GMG 14,99..
Waarom te hoog? Omdat ze in de 'gewone' winkel ook zo duur zijn? Daar kan Valve weinig aan doen.yorkick schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 20:31:
Vind het een beetje onzin over die prijzen hierboven. Tuurlijk zijn de prijzen bij Steam te hoog, maar er komen echt wel leuke kortingen voorbij.
Ik zie het meer als dat je blij mag zijn dat je uberhaupt kortingen krijgt. En waar kan je games als Just Cause kopen voor 2,50? Een game waar je zo 10-50 uur in stop. Ik begrijp echt niet hoe zo'n sale kan tegenvallen. Misschien verwend Valve ons teveel de laatste jaren, en moeten de prijzen juist omhoog
Zou kunnen kloppenAvioto schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 20:38:
[...]
Waarom te hoog? Omdat ze in de 'gewone' winkel ook zo duur zijn? Daar kan Valve weinig aan doen.
Ik zie het meer als dat je blij mag zijn dat je uberhaupt kortingen krijgt. En waar kan je games als Just Cause kopen voor 2,50? Een game waar je zo 10-50 uur in stop. Ik begrijp echt niet hoe zo'n sale kan tegenvallen. Misschien verwend Valve ons teveel de laatste jaren, en moeten de prijzen juist omhoog
Te hoog zijn ze zeker niet. Maar ik mis wel de bundels als daily deals.Avioto schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 20:38:
[...]
Waarom te hoog? Omdat ze in de 'gewone' winkel ook zo duur zijn? Daar kan Valve weinig aan doen.
Ik vind het tevens geen excuus om een gta bundel duurder te maken als je er games uit haalt, gta 1&2 zijn al jaren gratis dus dat kan het niet zijn.
Maar goed, tis nog steeds €12,49 voor alle gta games, en dat is zeker niet te veel!
Ace of spades kan ik afraden overigens. Ben er de vorige keer bijna ingetrapt met de lage prijs. Het idee is geniaal minecraft meets team fortress. Echter heeft het bouwen van muren e.d. natuurlijk geen zin als je een class een jetpack geeft

Blijkbaar is de gameplay compleet om zeep geholpen en volgens de laatste review die ik zag is het eigenlijk weg gegooid geld.
--
Ik heb geen voorkeur voor de community choices, is er iemand die ik blij kan maken met mijn stem?
--
Nee! Strike Suit Zero! Die wil ik goed koop hebben.
even de stemmen tellen... ARGH!
de eerst volgende die iets noemt krijgt de stem XD haha
Nieuwe video van TotalBiscuit:
Nieuwe video van TotalBiscuit:
[ Voor 13% gewijzigd door eltweako op 17-07-2013 20:54 ]
Bastion Heb ik al en Ausomnauts kan in een volgende sale wel goedkoper. 
Thanks avioto.
Thanks avioto.
[ Voor 11% gewijzigd door GTX2GvO op 17-07-2013 20:55 ]
Inderdaad - 5 EUR voor de pack....
Heb zelfs al gevote toen er nog 66% stond... Die andere twee games zijn al vaak genoeg in sale geweest of als humble bundle aangeboden.

Ik heb Ace of Spades al een tijdje, net die DLC er bij gekocht voor een euro.
Ace of Spades is echt een geniale shooter. Het is vooral prachtig op Eyefinity/Surround gaming. Gewoon kopen! Het is gewoon Minecraft maar dan deathmatch (Of andere shooter achtige gamemodes). Er worden vgm steeds meer nieuwe dingen aan het spel toegevoegd.
Ace of Spades is echt een geniale shooter. Het is vooral prachtig op Eyefinity/Surround gaming. Gewoon kopen! Het is gewoon Minecraft maar dan deathmatch (Of andere shooter achtige gamemodes). Er worden vgm steeds meer nieuwe dingen aan het spel toegevoegd.
Ik was het juist oneens met de mensen die de kortingen vonden tegenvallen, begreep je dat niet?Avioto schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 20:38:
[...]
De stock-prijzen zijn op Steam hoog, helemaal bij nieuwe games. Vaak zijn bij releases de games in fysieke winkels goedkoper dan dat ze op Steam zijn.
Maar zoals ik al in mijn vorige reactie zei, de kortingen zijn soms heel leuk, er komen goede deals voorbij.
Jawel, ik reageerde meer op de reacties boven je.yorkick schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 21:07:
Ik was het juist oneens met de mensen die de kortingen vonden tegenvallen, begreep je dat niet?
Maar zoals ik al zei, daar kan Valve weinig aan doen. Dat zijn publishers die bang zijn dat retailers hun games gaan boycotten als de prijs op Steam lager is dan in de winkel.yorkick schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 21:07:
De stock-prijzen zijn op Steam hoog, helemaal bij nieuwe games. Vaak zijn bij releases de games in fysieke winkels goedkoper dan dat ze op Steam zijn.
Ok dan is het goed;), want ik heb al veel leuke games binnen gehaald deze sale. Tja, dat snap ik ook wel, maar dat nieuwe games op Steam €60 zijn, terwijl ze voor ca. €40 bij de retailers liggen, vind ik wel een groot verschil.Avioto schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 21:14:
[...]
Jawel, ik reageerde meer op de reacties boven je.
[...]
Maar zoals ik al zei, daar kan Valve weinig aan doen. Dat zijn publishers die bang zijn dat retailers hun games gaan boycotten als de prijs op Steam lager is dan in de winkel.
Een actie als deze gaat piraterij ook wel flink tegen denk ik. Vraag me ook nog steeds af waarom ze games zo duur maken, de stap om te gaan downloaden wordt daardoor veel verleidelijker. Ik weet niet hoe met jullie zit, maar ik koop zelf nu sinds de steamsales singleplayer games die ik anders gedownload had.
Mijn ruggengraat is weer van rubber gebleken.Tackleberry schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 22:45:
Moet me vandaag erg inhouden. Football Manager 2013, Sleeping Dogs, Alan Wake. Daarnaast nog Max Payne 3 van gisteren... Laat ze toch maar lopen denk ik.
Schade tot op heden:
Half-Life 2 | 2.24 EUR |
Half-Life 2: Episode One | 1.74 EUR |
Half-Life 2: Episode Two | 1.74 EUR |
Max Payne 1 en 2 Bundle (EU) | 3.74 EUR |
Max Payne 3 (ROW) | 7.49 EUR |
Portal + Portal 2 (als gift, had ze zelf al) | 6.24 EUR |
Sleeping Dogs | 6.24 EUR |
Tropico 4 Collector's Bundle | 7.99 EUR |
Totaal | 37.42 EUR |
60 euro lijkt me wel heel veel, maar ik snap je punt. Als publishers een richtprijs van 50 euro zetten en 1 of 2 retailers verkopen het voor 40, dan kan ook daar Valve niks aan doen. Die houden zich gewoon aan de richtprijs, want ze kunnen niet rekening houden met die ene specifieke retailer uit Utrecht, bijvoorbeeldyorkick schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 21:19:
[ maar dat nieuwe games op Steam €60 zijn, terwijl ze voor ca. €40 bij de retailers liggen, vind ik wel een groot verschil.
Ik denk dat ze nu de prijzen zo houden omdat ze het simpelweg gewend zijn, maar ook omdat verpakking en shipping geld kost. En de grote publishers gooien veel geld in de marketing, en dat geld willen ze ook weer terug.yorkick schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 21:19:
Vraag me ook nog steeds af waarom ze games zo duur maken, de stap om te gaan downloaden wordt daardoor veel verleidelijker.
Als games in de toekomst niet meer verkocht worden in winkels, maar alleen als download aangeboden worden moeten ze veel meer concurreren met indie games die nu niet in de winkel liggen. Ik neem aan dat dan de prijzen ook dalen van de 'grote' games. Maarjah, dat is vooral wishful thinking
Ik heb pas 2 games gekocht, maar nu moet ik ook zeggen dat ik het alleen koop wanneer ik het een koopje vind en het een echt lage prijs is (dus beetje rond de 5 euro vind ik leuk). Natuurlijk kan 10E ook een koopje zijn, maar ik weet dat ik toch weinig tijd heb dus ik vandaar.
Gekocht:
L4D2 - 4,99 (niet zo verrassend, is weer in de aanbieding maar ik had h'm nog niet)
Deus Ex: HR - 2,84
Gekocht:
L4D2 - 4,99 (niet zo verrassend, is weer in de aanbieding maar ik had h'm nog niet)
Deus Ex: HR - 2,84
Volgens mij hebben ze het juist gedaan omdat de games van dezelfde engine gebruikmaken en daarnaast gewoon veel data sharen. Het dus juist gunstiger qua grootte.solique schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 16:59:
[...]
Tripwire heeft besloten de multi van RO2 en RS samen te voegen, moet zeggen dat het ingame wel veel relaxter speelt. Je krijgt inderdaad wel een flinke download.
Dat is altijd zo.Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 20:10:
Ben ik de enige die vooralsnog enigszins teleurgesteld is in de summersale? Dit is de eerste keer dat ik er actief aan deelneem, maar ik zie voornamelijk initieel belachelijk hoge prijzen om op een zo hoog mogelijk kortingspercentage uit te komen (lees: 10 jaar oude games met een adviesprijs van 20 euro, games die jaarlijks uitgebracht worden waarvan de adviesprijs nog gewoon op de nieuwprijs staat), grote afwezigen in het aanbod (toegegeven, dit is de schuld van enkele uitgevers) en de interessantste games waarvan het kortingspercentage niet boven de 35% uit komt (waardoor deze nog steeds goedkoper zijn bij de concurrent).
De normale prijzen zijn op Steam relatief hoog (waardoor je er buiten de sales om ook niets moet kopen imho). Maar met kortingen van 85% wordt het juist wel weer goedkoop.
Nieuwe games komen vaak niet boven 40% uit (Zie Bioshock Infinite enzo)
Het zijn trouwens de uitgevers die de prijzen bepalen, FYI
Iemand trouwens interesse in een 4-pack van Rising Storm? Kost €26,97 dus €6,74 per copy.
DM me maar als je mee wilt doen
Deelnemers:
- Compizfox (organisator
)
- -
- -
- -
[ Voor 63% gewijzigd door Compizfox op 17-07-2013 22:11 ]
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Toch the secret world maar gekocht in de sale....eens kijken of het wat is.
Overigens een leuk artikel over de psychology van veel zaken in steam (stemmen/ ruilkaarten etc)
Overigens een leuk artikel over de psychology van veel zaken in steam (stemmen/ ruilkaarten etc)
Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread
Bah
koop je anno 2070, zit je nog steeds vast aan een waardeloos crashend uplay ding
En om een of andere reden is het nu ook heel het spel weer op nieuw aan het downloaden
koop je anno 2070, zit je nog steeds vast aan een waardeloos crashend uplay ding
En om een of andere reden is het nu ook heel het spel weer op nieuw aan het downloaden
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Ben echt aan het twijfelen om The Secret World te kopen, twijfel inmiddels al een paar maanden..
Steam: matsFR
Zo, 2 uurtjes geleden Tropico 4 Collectors Edition en GTA IV gekocht, ik ken IV al, maar Tropico is nu al zijn geld waard, wat een mogelijkheden en lol!
Wel geinig, maar niet alles is helemaal accuraat uitgelegd (vb. het stukje over reactance). Hoe dan ook is het zeker dat ze bij Steam hun psychologie goed op orde hebben met dit soort sales.Ervig schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 21:58:
Sowieso komt er vrij veel psychologie kijken bij gaming, met name de sociale aspecten. We zien het hier ook regelmatig als er weer lijstjes langskomen met aangeschafte games
[ Voor 8% gewijzigd door Morrar op 17-07-2013 22:58 ]
Ik vind het echt een goede game. Veel verhaal en je kan het eigenlijk ook prima een deel alleen spelen, je wordt niet gedwongen om het als een MMO te spelen.Matss schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 22:46:
Ben echt aan het twijfelen om The Secret World te kopen, twijfel inmiddels al een paar maanden..
Ik vind een game uitspelen tegenwoordig teveel moeite en kijk liever de walkthrough op YoutubeAsgaro schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 18:07:
- focus volledig op SP games eerst. Pas nadat die uitgespeeld zijn begin je aan MP games

[ Voor 6% gewijzigd door Slashdotter op 17-07-2013 23:54 ]
Collectors bundle ofc!, ik had de modern times dlc voor iets van 6 euro euro gekocht destijds. de collectors bundle is nu een veel betere deal. plantador heb ik ook veel gebruikt (is niets meer daan een gebouwtje maar wel effectief)yorkick schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 19:59:
[...]
Raden jullie de Collector''s bundle aan of is om te beginnen de steam edition wel voldoende?
ora et labora
Alan Wake
http://store.steampowered.com/app/108710/?snr=1_620_4__46
Hoe komt het dat Alan Wake nu constant in de uitverkoop staat? Ik zou bijna vermoeden dat ze een zo groot mogelijke userbase willen opbouwen die vertrouwd raakt met hun IP zodat AW2 enthousiaster ontvangen wordt (en beter verkoopt)
Hoe komt het dat Alan Wake nu constant in de uitverkoop staat? Ik zou bijna vermoeden dat ze een zo groot mogelijke userbase willen opbouwen die vertrouwd raakt met hun IP zodat AW2 enthousiaster ontvangen wordt (en beter verkoopt)
Als dat echt de insteek zou zijn (en zou werken), waarom zouden ze dat niet bij elke game doen dan?

Hij staat niet "constant" in de uitverkoop. Het was een daily deal van gisteren. Die zijn 48uur geldig dus tot donderdag 19:00.Slashdotter schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 00:00:
Alan Wake
Daarna kan hij natuurlijk nog terug komen als flash of community.
Vandaag heeft steam geen geld van me gekregen, zat niets voor mij bij (deus ex had ik al via community choice).
Ben benieuwd met welke flash sales ik morgen wakker wordt.
ik spel net 2 minuten sergeon simulator en lig al in een deuk
grappig spel, maar je moet het niet al te serieus nemen
grappig spel, maar je moet het niet al te serieus nemen
[ Voor 19% gewijzigd door mrc4nl op 18-07-2013 00:52 ]
ora et labora
Geloof niet dat je er meer dan 4 minuten lol uit haalt.mrc4nl schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 00:36:
ik spel net 2 minuten sergeon simulator en lig al in een deuk
Meh.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Schade update...hoop dat het koude winter wordt !
Heb sinds dit jaar pas weer een knappe pc en gamede vroeger veel...krijg de fever weer te pakken
Mirror's Edge 2,99
Castle Crashers 2,99
Dishonored (ROW) 10,19
Dishonored: Dunwall City Trials 1,69
Castle Crashers Blacksmith 0,24
Castle Crashers Pink Knight 0,24
Dishonored - Void Walkers Arsenal DLC 1,35
Dishonored - The Knife Of Dunwall DLC 3,39
Deus Ex: Human Revolution - Standard Edition 2,84
Deus Ex: Human Revolution - Tactical Pack DLC 0,21
Deus Ex Human Revolution: The Missing Link DLC 1,04
Deus Ex: Human Revolution - Explosion Pack DLC 0,29
Mass Effect Collection 11,99
Psychonauts 2,49
Left 4 Dead Bundle 7,49
Fallout New Vegas Ultimate 4,99
Trine Complete 4,29
Fallout 3 - Game of the Year 4,99
Borderlands 2 ROW 10,19
Alan Wake 2,79
Sleeping Dogs 6,24
Mark of the Ninja 3,74
Elder Scrolls V: Skyrim Legendary 23,99
Scribblenauts Unlimited 4,74 EUR
Orcs Must Die 2 - Complete Pack 5,75
System Shock 2 2,49
Torchlight II 4,74
Bastion 2,09
Saints Row: The Third - The Full Package 7,49
FEZ 4,99
Tropico 4 Collector's Bundle 7,99
TOTAL: 150.93
Heb sinds dit jaar pas weer een knappe pc en gamede vroeger veel...krijg de fever weer te pakken
Mirror's Edge 2,99
Castle Crashers 2,99
Dishonored (ROW) 10,19
Psychonauts 2,49
Left 4 Dead Bundle 7,49
Trine Complete 4,29
Borderlands 2 ROW 10,19
Alan Wake 2,79
Sleeping Dogs 6,24
Mark of the Ninja 3,74
System Shock 2 2,49
Torchlight II 4,74
Bastion 2,09
FEZ 4,99
[ Voor 4% gewijzigd door Max|Burn op 18-07-2013 06:41 ]
Valve is inderdaad een kei in marketing. Het meeste wat daar beschreven wordt komt uit standaard boeken over consumenten gedrag en consumenten psychologie. Ik herken een hoop.Ervig schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 21:58:
Dit artikel over 'whales' is ook interessant.
http://www.gamasutra.com/...pent_so_far_this_year.php
Een voorbeeld van een 'whale' (ze hoeven niet rijk te zijn zoals je ziet, alleen verslaafd)
http://www.reddit.com/r/G..._only_077_players/ca5h4yf
Hoe gebruikt wordt gemaakt van het gok (gambling) element is wel verontrustender. Nu heb ik minder medelijden met volwassenen die oud en wijs genoeg (moeten) zijn. Maar het zijn vooral kinderen die spelen.
[ Voor 9% gewijzigd door CapTVK op 18-07-2013 06:57 ]
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
Kijk ook ff in het Anno 2070 topic, ik heb het probleem zelf ook gehad afgelopen weekend toen ik hem had gekocht.heuveltje schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 22:19:
Bah
Uiteindelijk heb ik een paar dns adressen in m'n hostfile moeten zetten omdat Ubisoft wat dns problemen had.
Hierdoor kon de Uplay client niet updaten, het gedrag bij mij was dat hij crashde of een vage foutmelding gaf.
Linkjuh
Alstu.
[ Voor 7% gewijzigd door Phreak op 18-07-2013 08:20 ]
Noobmeter WoT: Froekie
ALs je ook gelijk even ene linkje ernaartoe plaatste zou wel handig zijnPhreak schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 08:07:
[...]
Kijk ook ff in het Anno 2070 topic, ik heb het probleem zelf ook gehad afgelopen weekend toen ik hem had gekocht.
Uiteindelijk heb ik een paar dns adressen in m'n hostfile moeten zetten omdat Ubisoft wat dns problemen had.
Hierdoor kon de Uplay client niet updaten, het gedrag bij mij was dat hij crashde of een vage foutmelding gaf.
Ik hoop ook op een Siberische winter voor jou. Alleen aan Borderlands, Skyrim, Fallout, Mass Effects en Deus Ex heb je zon 400 uur plezier. Das 80 dagen gamen als je 5 uur per dag speeltMax|Burn schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 06:40:
Schade update...hoop dat het koude winter wordt !
Mirror's Edge 2,99
Castle Crashers 2,99
Dishonored (ROW) 10,19
Psychonauts 2,49
Left 4 Dead Bundle 7,49
Trine Complete 4,29
Borderlands 2 ROW 10,19
Alan Wake 2,79
Sleeping Dogs 6,24
Mark of the Ninja 3,74
System Shock 2 2,49
Torchlight II 4,74
Bastion 2,09
FEZ 4,99

Ik zit aan 50€+
Skyrim Legendary 24€
Endless Space 12€
Scribblenauts 4€
Sins of a Solar Empire rebellion 10€
Gemiddeld een prijs van 10€, best duur voor een steam sale maar wel zeeeer veel uren plezier
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Saints Row 3rd is ook weer voor een mooie prijs, is dit spel beetje leuk? Heb namelijk ook al GTA IV complete edition gehaald, dus heb het idee dat het dan maar van hetzelfde is. Iemand die beide gespeeld heeft?
---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk
Mocht je dat doen, ik ben op Cerebrus gestart :-)Matss schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 22:46:
Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread
SR3 is zo compleet over de top, GTA is wat serieuzer. Het idee (open wereld) is hetzelfde. Ik kies toch voor gekkigheid liever voor SR3Nidhiki schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 08:25:
Saints Row 3rd is ook weer voor een mooie prijs, is dit spel beetje leuk? Heb namelijk ook al GTA IV complete edition gehaald, dus heb het idee dat het dan maar van hetzelfde is. Iemand die beide gespeeld heeft?
Zojuist een Skyrim (Glimmend) kaart ontvangen. Er is geen prijsgeschiedenis te vinden. Wat ik zulke kaart dan waard?
http://steamcommunity.com...s/753/Skyrim%20%28Foil%29eltweako schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 08:34:
Zojuist een Skyrim (Glimmend) kaart ontvangen. Er is geen prijsgeschiedenis te vinden. Wat ik zulke kaart dan waard?
Ik zie genoeg geschiedenis daar? Of bedoel je een kaart van Skyrim zelf en niet een getaway card?
Mag ik vinden dat het visuele verschil tussen glimmend en gewoon wel heel erg klein vind ... ? Ik moest echt de niet glimmend erbij halen om het verschil te zien ... man man man ... dat kan echt wel beter. Gouden kaart of glim animatie om maar iets te noemen.
Ik zou zo een glim kaart ruilen tegen een normale als ik bovenstaande berichten niet gelezen had!
Ik zou zo een glim kaart ruilen tegen een normale als ik bovenstaande berichten niet gelezen had!
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Gisteren eens begonnen met sleepingdogs, opgepikt uit de vorige sale haha.. en heb tot nu toe alleen te witcher 2 gehaald, football manager ben ik vanaf gestapt om te kopen aangezien ik dat altijd maar een dag of 2 leuk vind. Wegens verhuizing heb ik natuurlijk torchlight 2 gemist gisteren. Hopen dat die nog een keer voor 4,75 of iets dergelijks langs komt.
Let op:
De titel van dit topic is "Steam Summer Sale 2013", en dat is ook de enige titel. Inhoudelijke vragen over games horen hier niet thuis daarvoor moet je in het desbetreffende topic over de game wezen. Daaronder vallen ook 4-pack actie's, die horen hier niet maar daarvoor hebben we IRC #blerf
Waarom dat is? Gebruik de Search maar eens op zoek naar ervaringen uit het verleden met "inkoopacties".
Om dit topic leesbaar te houden graag de slowchat en offtopic posts binnen de perken houden aub.
De sale is voorbij en we hopen dat iedereen heeft genoten en zijn/haar aankopen heeft kunnen doen.
De titel van dit topic is "Steam Summer Sale 2013", en dat is ook de enige titel. Inhoudelijke vragen over games horen hier niet thuis daarvoor moet je in het desbetreffende topic over de game wezen. Daaronder vallen ook 4-pack actie's, die horen hier niet maar daarvoor hebben we IRC #blerf
Waarom dat is? Gebruik de Search maar eens op zoek naar ervaringen uit het verleden met "inkoopacties".
Om dit topic leesbaar te houden graag de slowchat en offtopic posts binnen de perken houden aub.
De sale is voorbij en we hopen dat iedereen heeft genoten en zijn/haar aankopen heeft kunnen doen.