Beste Tweakers,
Ik merk steeds vaker dat mijn huidige laptop (4,5 jaar oud inmiddels) niet meer voldoet aan mijn wensen. Het probleem is dat hij steeds langzamer wordt (opschonen en etc. heeft weinig zin, ventilatie en etc. wordt ook steeds slechter). Dus ben ik op zoek naar een nieuwe laptop. De laptop wordt niet veel gedragen (hooguit binnen mijn studentenkamer, maar een desktop kan ik niet echt makkelijk kwijt), dus het gewicht is niet zo heel belangrijk.
Wat wil ik er mee doen?
Qua gewicht, hoe lichter hoe beter, maar het is geen harde eis. Dus een zwaardere laptop met (relatief) goede specificaties heeft boven een lichtere laptop met mindere specificaties.
Wat heb ik zelf gevonden?
Ik kwam deze laptop tegen en die heeft de volgende specificaties:
De goedkoopste aanbieder in de Pricewatch biedt dit aan voor 799, wat een stuk goedkoper is dan bij de rest (scheelt 200 euro
). Maar ik vroeg me af of dit een goede deal was (met mijn eisen en deze prijs) of kan ik verwachten dat deze laptop overal binnenkort goedkoper wordt?
Uiteraard zijn alle (goedkopere) suggesties ook welkom want ik ben een student
Wat vinden jullie hiervan, is dit iets?
Alvast bedankt!
Leo23
Ik merk steeds vaker dat mijn huidige laptop (4,5 jaar oud inmiddels) niet meer voldoet aan mijn wensen. Het probleem is dat hij steeds langzamer wordt (opschonen en etc. heeft weinig zin, ventilatie en etc. wordt ook steeds slechter). Dus ben ik op zoek naar een nieuwe laptop. De laptop wordt niet veel gedragen (hooguit binnen mijn studentenkamer, maar een desktop kan ik niet echt makkelijk kwijt), dus het gewicht is niet zo heel belangrijk.
Wat wil ik er mee doen?
- Dagelijkse dingen (surfen, office en etc.)
- Statistische onderzoeksprogramma's (zoals SPSS, ook met iets 'zwaardere'/uitgebreidere datasets) en andere onderzoekssoftware (bijv. nVIVO/atlas.ti) moeten er soepel kunnen draaien
- Ik krijg mijn tv signaal door via mijn internetaansluiting (zonder kastje ertussen)), dus VLC en andere programma's moeten er soepel op werken en op de achtergrond moet de rest ook open kunnen blijven staan
- een te klein scherm is dus niet prettig
- wat hobbymatig programmeren (soms ook wat dingen virtualiseren, maar slechts in beperkte mate)
- incidenteel een spelletje spelen (maar ik ben geen gamer, dus het hoeft niet perse een high-end laptop te zijn)
- ik wil heel graag dat alles vooral soepel werkt en dat de laptop bij voorkeur heel snel is
- moet niet te veel lawaai maken en moet bij voorkeur niet te heet worden
Qua gewicht, hoe lichter hoe beter, maar het is geen harde eis. Dus een zwaardere laptop met (relatief) goede specificaties heeft boven een lichtere laptop met mindere specificaties.
Wat heb ik zelf gevonden?
Ik kwam deze laptop tegen en die heeft de volgende specificaties:
- Intel Core i7 3632QM
- Intel Mobile HM76
- 1920x1080 (Full HD 1080p)
- 8GB (maar dat is niet meer uitbreidbaar
)
- Radeon HD7650M
- 17',3' scherm
- 3.2 kg
De goedkoopste aanbieder in de Pricewatch biedt dit aan voor 799, wat een stuk goedkoper is dan bij de rest (scheelt 200 euro
Uiteraard zijn alle (goedkopere) suggesties ook welkom want ik ben een student
Wat vinden jullie hiervan, is dit iets?
Alvast bedankt!
Leo23