Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

allround laptop 700-800 euro

Pagina: 1
Acties:

• Eefje91
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-04 13:42
Hallo allemaal,

Ik heb momenteel een 4 jaar oude hp6730b-laptop. Een jaar geleden is hij nog nagekeken, heeft een nieuwe accu en hij werkt prima, maar ik wil iets snellers en iets dat wat meer aankan.

Doel
Ik gebruik mijn laptop vooral voor internet, office-programma's, studie (spss bijvoorbeeld), en ook wel om te gamen. Een beetje een allround-laptop dus, en hij moet ook een beetje portable zijn. (qua formaat, gewicht maakt me niet uit, als het maar in mijn tas past).
Game-doeleinden
Mijn huidige laptop kan bijna niks, maar ik zou op een nieuwe wel graag Civilization V en League of legends willen spelen, bijvoorbeeld. Ik heb ook een xbox om op te gamen, maar de laptop is wel handig voor lan-doeleinden. En als ik dan toch een nieuwe laptop koop wil ik daar ook wel gewoon op kunnen gamen. Hoogste settings hoeft niet per se, maar is mooi meegenomen want dan is de kans weer groter dat hij over een jaar uitkomende games op wat lagere settings kan draaien. Ik zou het wel gaaf vinden als hij skyrim kan draaien, op de xbox heb je toch als nadeel dat je niet kan modden...

Een goede grafische kaart vind ik belangrijk, want dat is echt de valkuil van mijn huidige laptop. De processor zou redelijk wat aankunnen, maar door de crap grafische kaart draait heel veel toch niet. Ook erger ik me er heel erg aan dat hij nu zo langzaam is, vooral met wisselen tussen programma's of tabbladen, en een SSD lijkt me ook wel fijn voor extra snelheid. Je kan alleen niet alles hebben natuurlijk...

draagbaarheid
Ik sleep hem een keer per week van nijmegen naar enschede met de trein. Gewicht maakt me niet zoveel uit, maar mijn huidige laptop (15,4”) past precies in mijn rugzak en dat vind ik wel heel handig. Als ik weer stage ga lopen is er ook wel de kans dat hij daar dagelijks mee naartoe moet.

Acculeven is redelijk belangrijk, ik wil toch wel dat hij het 2 uur uithoud op z’n minst, tenzij ik voor hetzelfde geld een veel betere laptop kan krijgen maar met slechtere accu. (2 uur is dan wel niet zoveel, maar ik ken zat mensen met accu’s die er na een half uur mee ophouden...)

overige voorwaarden
Ik vind het lawaai dat een laptop produceert ook wel belangrijk, mijne is muisstil maar bij een stage tussen mensen met stofzuiger-laptops kwam ik erachter dat ik dat heel irritant vind. Lawaai vind je alleen nergens tussen specificaties...

budget
Budget is ongeveer 700-800 euro, misschien iets meer. Ook afhankelijk van wat ik nog kan krijgen voor deze laptop – (pricewatch: HP Compaq Business notebook 6730b (NB018ET)) – 4 jaar oud, maar met 1 jaar oude accu in goede staat. Altijd een laptopsticker op de achterkant gehad, dus die zou er nog prima uit moeten zien. Ik wil hem niet via hier verkopen ofzo (denk ook niet dat dat mag?) maar als jullie nou denken dat ik er 250 euro voor kan krijgen gaat het budget iets omhoog, en als jullie zeggen dat ik blij mag zijn met 50 gaat het wat omlaag.

Laptops waar ik naar gekeken heb:
pricewatch: Acer Aspire V3-571G-53236G50 - geen denderende processor, wel snel (2,6 gHz) maar dual core, de videokaart is volgens mij redelijk goed, formaat is misschien iets te groot, geen SSD. Wel maar 650 euro, misschien nog een SSD hierbij kopen?
pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBX35MH) Deze heeft mijn vriend, is erg basis, maar doet het prima en werkt lekker snel (maar ik ben niks gewend natuurlijk). Ook goedkoop (500 euro) dus misschien nog wat over om zelf te upgraden. wel maar 4G ram, maar dat is wellicht ook te upgraden.
pricewatch: Asus N56VB-S4060H stuk duurder en zelfd eprocessor, wel een betere grafische kaart – 740M is hoger dan 710M, maar ik heb geen idee hoeveel je dat verschil merkt. prijs is wel een stuk hoger (800 euro)
pricewatch: Asus R500VD-SX403H betere processor, misschien ook een betere videokaart? lager cijfer, maar wel MX...

[ Voor 3% gewijzigd door Eefje91 op 01-09-2013 19:38 ]

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-11 15:32
Je wilt de laptop gebruiken voor games: Gaan voor een GPU met een middencijfer (GT7x0, GT6x0 of AMD HD7x00, HD 8x00) die zo hoog mogelijk is (op de plaats van de x dus).
Dan heb je over het algemeen de hoogst presterende kaart. Als je echter wilt dat je ook nog een stille laptop hebt (buiten gamen om, elke laptop wordt heet en gaat blazen als je een game speelt) kan je het best voor een middenklasse GPU gaan. Zoiets als de GT 740M die je aanwees in de pricewatch: Asus N56VB-S4060H

Persoonlijk zou ik uit je opsomming dan ook die laptop kiezen. De rest heeft een integrated videokaart, of nagenoeg op hetzelfde prestatieniveau, waarbij zelfs League of Legends op een resolutie boven de 1366x768 al wat zwaar wordt. Civ 5 hetzelfde verhaal.

Qua laptops zit ik er niet zo goed in verder, maar dit leek me iig een goeie tip.
Succes met de zoektocht!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
De N56 die je aanwijst is niet meer leverbaar. Ik denk dat je uiteindelijk uit gaat komen op de Dell 15R SE die voor ongeveer €600 te krijgen is met Full HD scherm.

• Eefje91
Die Dell klinkt inderdaad wel goed voor 600 euro, goede processor in ieder geval, terabyte HD en 8gig ram is ook niet mis... maar hoe zit het met die grafische kaart? Radeon HD7730M zegt me niks, en ik kan er geen heel denderende reviews van vinden...
De GPU in de ASUS die merethil aanwijst is dan misschien wel beter.. maar die processor is minder, en hij heeft 2 gig minder ram, en is duurder natuurlijk.

Voordeel van de Dell: die is zo goedkoop dat ik er nog een SSD bij kan halen. Kennelijk kan je die erbij in monteren als je je dvd-drive eruit haalt? de gewone harddisk eruit lijkt me niet zo handig, want zo'n grote SSD wordt het niet. Als je een laptop openmaakt en er dingen bij in zet, heb je dan eigenlijk nog garantie?

• Eefje91
Bedankt voor de tip van het kijken naar het middennummer, heb er ook wat verder in gekeken, en nu snap ik wat beter welke videokaarten nou beter zijn dan de ander!
Mijn budget is eigenlijk 680 euro + wat ik nog kan krijgen voor deze laptop. Ik hoop op 200 euro, heb inmiddels ook een bod van 200 euro gekregen op marktplaats, maar t is altijd nog maar de vraag of die persoon ook betrouwbaar is etc. Maar mijn budget zou dan 880 euro zijn, als ik er een SSD bij in wil zetten (wat me eigenlijk toch wel heel gaaf lijkt) gaat er 100 euro af voor deze: pricewatch: Samsung 840 EVO 120GB en een HDD caddy. Dan is er nog 780 euro over, en volgens mij is de beste GPU die ik daarvoor kan krijgen de Geforce GT740M. Dan is de processor nog belangrijk, en is op basis van deze specificaties deze het beste: pricewatch: Toshiba Satellite L50-A-141

Als ik tot 800 euro zou doorsparen kan ik ook gaan voor een GT740M kaart in combinatie met een nog sterkere processor: Core i7 4700MQ, bijvoorbeeld in deze: pricewatch: Toshiba Satellite L50-A-16H. Misschien is die ook wel met korting te krijgen, of kan de SSD wat goedkoper...

Maar dat is alleen even op de CPU en GPU gelet. RAM is altijd ook wel in orde, net als formaat. Maar ik heb verder geen ervaring met het merk en reviews hebben ze hier ook niet.

Aan andere topics te zien is iedereen hier nogal fan van de Inspiron 15R SE, maar die heeft dus een mindere processor (hoewel wel een goede, het scheelt niet zo heel veel en hij is beter dan veel goedkopere laptops met betere videokaart) en mindere videokaart. Maar het enige dat ik van de videokaart van de Dell vind is dat hij 'iets onder de GT640M' presteert, dus ook onder de 740M neem ik aan. Maar hoeveel dat dan scheelt...

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-11 15:32
HD 7730M en de GT 640m zijn nagenoeg gelijk op het gebied van gameprestaties e.d.
Voordeel aan de 15R SE is gewoon de ontzettend goede bouwkwaliteit en afwerking, tezamen met de processor en de videokaart. Het is een mooie middenklasse laptop die een stuk beter in elkaar steekt dan bijvoorbeeld de Toshiba die je aanwees.

Daarnaast kan je de 15R SE met een veel beter scherm krijgen dan menigeen laptop die je tegenkomt in de pricewatch, je kan 'm krijgen met een 1080P scherm welke een stuk netter, strakker en mooier is dan die 1366x768p schermpjes die de meeste 14"/15" laptops hebben.

De Asus die ik aanwees in mijn vorige post (en ik uit jouw startpost heb) heeft ook een 1080P scherm en wel die 740M die je dan liever hebt, dus da's ook een mogelijkheid.

Deze twee laptops zouden iig aan jouw prijs-eis voldoen en kan je goed mee uit de voeten voor alles wat je ermee wilt. Wil je meer gameprestaties dan kan je kijken naar laptops van 1000+ euro voordat je sneller kunt vinden.
Staar je trouwens niet blind op de processoren: De i7-3630QM is bijvoorbeeld nagenoeg even snel als de Haswell vervanger alleen zul je zien dat hij wat minder zuinig is. Daar gaat Haswell voornamelijk om: zuinigheid.
De prestatieverschillen tussen de meeste mobile quadcores van Ivy --> Haswell is zo rond de 5 - 10% winst.

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Koop die Toshiba's iig niet. Voor die prijs is een Full-HD scherm een must en kun je dus idd beter kijken naar de Dell 15R SE of de Asus N56 (al wordt die steeds lastiger verkrijgbaar.. pricewatch: Asus N56VB-S4016H Dat is de goedkoopste die te krijgen is met 740M)

Verwijderd

Koop inderdaad niet de toshiba. Er is niets bekend over de bouwkwaliteit, koeling, accuduur en dergelijke.

De inspiron 15R SE is populair omdat hij een goed scherm heeft. Daarnaast is het op basis van specs een extreen goedkope laptop: met i5 €550, met i7 €700.

Een 768p scherm in dit prijssegment vind ik een grote grap, en ik zou dus altijd aanraden uit te wijken naar alternatieven: de inspiron of asus N56.

• Eefje91
Ik denk dat het dan inderdaad toch het beste is om voor die dell te gaan, de betere processor en videokaart van de toshiba's zijn niet zoveel beter dat ze de 100 euro extra en de onekerheid over bouwkwaliteit waard zijn.

Nou is alleen nog de vraag waar dat ding te koop is... ik zoek dan naar deze configuratie: pricewatch: Dell Inspiron 15R Special Edition 7520 (N0015S35) met dus die i7-processor. Er staat alleen niks meer in de pricewatch, en ik kan hem ook niet vinden op de dell website!

NVM, ik heb de bewerk-systeem knop gevonden! Wel onhandig dat je daarvoor eerst naar de kassa moet.

[ Voor 7% gewijzigd door Eefje91 op 04-09-2013 21:26 ]

Verwijderd

Hij staat hier nog gewoon:
http://www.dell.com/nl/p/...=nldhs1&l=nl&s=dhs&~ck=mn

Dell koop je niet in de pricewatch, maar op de website van dell. In [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2 staan de acties die je kunt gebruiken opgesomd.

• Eefje91
die had ik ook gevonden, maar die met i7-core staat er niet tussen. Ben er nu achter dat je dat later kan aanpassen!

Verwijderd

In de sheet staat een configuratie met i7: http://configure.euro.del...hs1&oc=cn15s17&vw=classic.
Pagina: 1