Saxo is met veel mannen voorin. Ben benieuwd wat hun plannen zijn!
Het zou wel leuk zijn als Gesink eens een etappe pakt, liever die dan Rolland.
Rolland pakt de etappe sowieso niet, die vind alles wel best als hij als eerste boven weet te zijn. Ik gun hem die eerste plaats in het bolletjesklassement wel!
*Je hoorde overigens Nederlanders 'Bauke! Bauke! Bauke!' roepen toen de groep met Gesink langs kwam..*
*Je hoorde overigens Nederlanders 'Bauke! Bauke! Bauke!' roepen toen de groep met Gesink langs kwam..*
[ Voor 25% gewijzigd door Makkelijk op 19-07-2013 16:23 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Alle nederlanders er weer af
. Waarom kunnen we nooit iets winnnen.
Maar ook: Regen!
Waarom zou Gesink niet kunnen winnen? Gesink moet altijd temporiseren, wordt net nota bene uitgelegd. Pas als ie er boven niet meer bijzit kun je zeggen dat ie niet meer wint.Goron schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 16:23:
Alle nederlanders er weer af. Waarom kunnen we nooit iets winnnen.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Oei... gevaarlijk! Gesink zou wellicht nog een stuntje kunnen uithalen. Costa. Wederom!
[ Voor 13% gewijzigd door AcoLyte! op 19-07-2013 16:28 ]
don't mistake lack of talent for genius.
NOS zegt natuurlijk dat Gesink 'eigen tempo' moet rijden. Zeiden ze ook toen BauLau moest lossen.Goron schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 16:23:
Ik wil niet als een betweter overkomen hoor, maar Gesink moet ook eigen tempo rijden, dat is altijd al zo geweest en zal vandaag niet anders zijn. Hij is niet zo explosief dat hij direct mee kan met een demarrage bergop.FicoF schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 16:27:
[...]
NOS zegt natuurlijk dat Gesink 'eigen tempo' moet rijden. Zeiden ze ook toen BauLau moest lossen.
Maar goed, Costa is los
[ Voor 6% gewijzigd door St@m op 19-07-2013 16:29 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Dat is waar, maar het is toch een serieus nadeel als je een etappe wilt winnen als je er constant af moet bij een tempoversnelling.St@m schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 16:28:
[...]
Ik wil niet als een betweter overkomen hoor, maar Gesink moet ook eigen tempo rijden, dat is altijd al zo geweest en zal vandaag niet anders zijn. Hij is niet zo explosief dat hij direct mee kan met een demarrage bergop.
Je weet toch: Nederlanders zijn zwak, slecht en lui als ze niet winnen.St@m schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 16:28:
[...]
Ik wil niet als een betweter overkomen hoor, maar Gesink moet ook eigen tempo rijden, dat is altijd al zo geweest en zal vandaag niet anders zijn. Hij is niet zo explosief dat hij direct mee kan met een demarrage bergop.
Maar goed, Costa is losDus dit wordt hem denk ik niet.
Dom als ze niet mee zijn in een groep, en dom als ze het wel doen en later betalen voor de inspanningen
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
I know, maar het wordt me net ff te vaak gebruikt door de heren verslaggevers.St@m schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 16:28:
[...]
Maar goed, Costa is losDus dit wordt hem denk ik niet.
Maar dat is dan in ieder geval eerlijk verslag doen. Zeg gewoon dat hij door de inspanningen vandaag en gister niet mee kan.Tens schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 16:32:
[...]
Je weet toch: Nederlanders zijn zwak, slecht en lui als ze niet winnen.
Dom als ze niet mee zijn in een groep, en dom als ze het wel doen en later betalen voor de inspanningen
Tsja, je kunt de renners niet even tijdens de rit vragen waarom het niet, of wel goed gaat.FicoF schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 16:34:
[...]
Maar dat is dan in ieder geval eerlijk verslag doen. Zeg gewoon dat hij door de inspanningen vandaag en gister niet mee kan.
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Nederlands weer...
[ Voor 20% gewijzigd door Sjah op 19-07-2013 16:38 ]
Als je niet mee kunt komen met een groepje van 4 renners, lijkt het mij waarschijnlijk dat je gewoon minder goed bent dan hen. Die tempoversnelling viel wel mee.Tens schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 16:36:
[...]
Tsja, je kunt de renners niet even tijdens de rit vragen waarom het niet, of wel goed gaat.
Ten Dam was zijn plaats eigenlijk al kwijt aan Navarro
Mollema komt goed mee in het peloton (of wat daar nog voor doorgaat
), goed hersteld kennelijk.
Virussen? Scan ze hier!
Hm, met een beetje mazzel blijft ten Dam op 10, Kwiatkowski en Rogers zijn al eerder gelost.
Gelukkig voor Mollema geen explosieve aanvallen vandaag, goede kans dat hij zijn positie kan houden
Gelukkig voor Mollema geen explosieve aanvallen vandaag, goede kans dat hij zijn positie kan houden
het is wel jammer dan ten dam lost, maar de 2 boven hem zijn ook gelost, hij komt gewoon net tekort voor een hogere klassering. Jammer, maar valt dit dan tegen/doet hij het hier slecht, ik denk 't niet
Mollema en Ten Dam deden het in de eerste weken geweldig en nu gewoon goed.
Gesink kan ik gewoon geen fan van zijn, de hele tijd praten over ritzeges (of misschien doet de pers dat vooral) maar hij rijdt gewoon niet overtuigend genoeg voor een overwinning imo.
Hoewel ik zijn kopwerk voor Mollema wel weer kan waarderen.
Gesink kan ik gewoon geen fan van zijn, de hele tijd praten over ritzeges (of misschien doet de pers dat vooral) maar hij rijdt gewoon niet overtuigend genoeg voor een overwinning imo.
Hoewel ik zijn kopwerk voor Mollema wel weer kan waarderen.
[ Voor 10% gewijzigd door Goron op 19-07-2013 17:12 ]
Fijne rit van/voor Mollema, gelukkig niet zoveel oorlog vandaag.
Morgen is het dan wel te verwachten dat de 2de tot de 5de plek totale oorlog aan elkaar gaan verklaren, zal een hele spannende/zware etappe worden.
Morgen is het dan wel te verwachten dat de 2de tot de 5de plek totale oorlog aan elkaar gaan verklaren, zal een hele spannende/zware etappe worden.
How do you save a random generator ?
Bakelants alweer mee in een vlucht en zowaar 3de in een van de zwaarste etappen van de Tour, die jongen rijdt een gekke eerste tour !
idd, 4 man die nog het podium kunnen halen, weer een mooie etappe wrsenchion schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 17:20:
Fijne rit van/voor Mollema, gelukkig niet zoveel oorlog vandaag.
ten Dam op één seconde uit de top tien
Gesink naar 19
En, wat hebben we geleerd vandaag...?tweaker2010 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 22:58:
[...]
Ik blijf het bizar vinden: zo zijn het toppers (2e en 5e) even presteren ze minder en gaan ze ziek naar huis... Tuurlijk kan een renner ziek worden in de tour, alleen heel toevallig dat het nu net de mannen van Belkin zijn. Op het moment dat het even tegenzit zijn ze mentaal gelijk geknakt, zo jammer dit

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ach, ik moest wel lachen om die verslaggevers op de radio:wildhagen schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 16:49:
Mollema komt goed mee in het peloton (of wat daar nog voor doorgaat), goed hersteld kennelijk.
Mollema heeft weer de goede benen van begin deze tour!
De regen heeft hem goed gedaan!
En 1 minuut later zag je dat hij moest lossen

Omdat we geen bergen in Nederland hebbenGoron schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 16:23:

Dat is het rottige van wielrennen. Er staan tweehonderd wielrenners aan de start, maar er kan er maar één winnen...
Een kans van 1 op 200 dus, bij een potje tennis heb je een kans van 1 op 2...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ja maar als je het zo bekijkt, er zijn 17 nederlanders erbij dit keer. Dat is 8.6% van het peloton. Aangezien er 21 ritten zijn dan mogen we met een dergelijk percentage van de deelnemers er toch wel eentje winnen?Fiber schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 18:25:
Dat is het rottige van wielrennen. Er staan tweehonderd wielrenners aan de start, maar er kan er maar één winnen...Een kans van 1 op 200 dus, bij een potje tennis heb je een kans van 1 op 2...
O, dus vroeger hadden wel wel bergen? Dat heb ik even gemist in m'n geschiedenisboekjess
Heeft natuurlijk gewoon alles met de sportcultuur te maken, en de manier van opleiden. Waarom is er nooit een supersprinter opgeleid door Rabo? Of een supertijdrijder? Of een superklimmer? Belkin is al jaren één van de rijkere ploegen.... Ze hebben in nld een beetje een monopolie op het opleiden van renners, en die leiden al jaren hetzelfde type renner op: Mollema, Gesink, Kruiswijk, Kelderman (en ook Ten Dam), allemaal goede renners, die 'alles' kunnen, maar 'een beetje'. Redelijke tijdrijders, redelijke klimmers, redelijke vlakrijders... Maar nergens uitblinkers. Zuid-Amerikanen en basken: Die kunnen klimmen. Fransen / Belgen: Die kunnen aanvallen (en een etappe winnen). Italianen / Spanjaarden: Die kunnen een tour winnen. Nederlanders? Die zitten er altijd goed bij (overal! Da's ook een kunst), maar zullen nooit de favoriet zijn als ze in een kopgroepje zitten. De laatste renner die ik zo kende was Dekker
[ Voor 6% gewijzigd door naitsoezn op 19-07-2013 19:35 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
vorig jaar nog Tour of California (2HC) gewonnen en 6e Vuelta. Jaar ervoor Oman gewonnen, 3e in Baskenland en 2e in de Tirreno en na een mislukte Tour door val toch nog goed in Canada voordat ie zn poot brak. En jaar daarvoor 5e in de Tour, rit in RvZwitserland en talloze top tiens.Sjah schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 22:40:
[...]
Zou ook tijd worden, al een jaar of wat een behoorlijk salaris, echt veel prestaties zag ik niet.
Gesink presteert elk jaar wel regelmatig, alleen 2013 is tot nog toe dramatisch
Ten Dam zit gewoon op zijn niveau, eerste 2 weken was VER boven verwachting bij Ten Dam.rik86 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 16:56:
het is wel jammer dan ten dam lost, maar de 2 boven hem zijn ook gelost, hij komt gewoon net tekort voor een hogere klassering. Jammer, maar valt dit dan tegen/doet hij het hier slecht, ik denk 't niet
Mollema had denk ik zonder ziekte top 5 kunnen behouden. Maarja, het is niet anders
Sprinters: Theo Bos, Kenny van Hummel (naitsoezn schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 19:32:
[...]
Heeft natuurlijk gewoon alles met de sportcultuur te maken, en de manier van opleiden. Waarom is er nooit een supersprinter opgeleid door Rabo? Of een supertijdrijder? Of een superklimmer?
Tijdrijder: Stef Clement, Lars Boom (korte tijdritten), Joost van Emden, Koos Posthuma
Klimmers: Gesink, Mollema, Kruiswijk, Weening, Kelderman, Boogerd
Je zal niet in alle generaties een renner als Jean-Paul van Poppel, Jan Janssen, Joop Zoetemelk etc hebben, maar om nou te zeggen dat we geen toprijders (gehad) hebben is weer het andere uiterste...
Voor hetzelfde geld hebben we over 5 jaar een sprinter die mannen als Cavendish, Greipel, Kittel met fietslengtes verslaat, of die rondjes om Froome/Contador/Quintana rijd in de bergen.
En dat is niet uniek voor Nederland. Een paar jaar geleden had je in België ook nauwelijks toprenners, die waren toen net allemaal gestopt, en wat er toen nog reed was middenmoot enzo. Dat is nu een beetje aan het opkomen weer (v.d. Broeck, Bakelandts, De Clercq, Gilbert etc).
Idem voor het Duitse wielrennen: op dit moment heb je weer een aantal Duitse topwielrenners (Greipel, Degenkolb, Kittel, Martin etc), maar die hebben ook eeen hele tijd op droog brood gezeten hoor.
Tsja, comes with the territory...Maar nergens uitblinkers. Zuid-Amerikanen en basken: Die kunnen klimmen.
Veel Fransen stellen internationaal niet zoveel voor (niks ten nadele van de renners), er zijn er maar enkelen die internationaal met de top mee kunnen/konden doen: renners als Moreau, Virenque, Jalabert (L., niet N.), Hinault etc. En veel Fransen koersen sowieso niet of nauwelijks buiten Frankrijk.Fransen / Belgen: Die kunnen aanvallen (en een etappe winnen).
Virussen? Scan ze hier!
Vroeger.. lol, dat is het probleem van Nederland ook. Vergelijken met de jaren 80 toen er enkel wat Europeanen en hier en daar een verdwaalde Amerikaan meedeed.naitsoezn schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 19:32:
[...]
O, dus vroeger hadden wel wel bergen? Dat heb ik even gemist in m'n geschiedenisboekjess![]()
Heeft natuurlijk gewoon alles met de sportcultuur te maken, en de manier van opleiden. Waarom is er nooit een supersprinter opgeleid door Rabo? Of een supertijdrijder? Of een superklimmer? Belkin is al jaren één van de rijkere ploegen.... Ze hebben in nld een beetje een monopolie op het opleiden van renners, en die leiden al jaren hetzelfde type renner op: Mollema, Gesink, Kruiswijk, Kelderman (en ook Ten Dam), allemaal goede renners, die 'alles' kunnen, maar 'een beetje'. Redelijke tijdrijders, redelijke klimmers, redelijke vlakrijders... Maar nergens uitblinkers. Zuid-Amerikanen en basken: Die kunnen klimmen. Fransen / Belgen: Die kunnen aanvallen (en een etappe winnen). Italianen / Spanjaarden: Die kunnen een tour winnen. Nederlanders? Die zitten er altijd goed bij (overal! Da's ook een kunst), maar zullen nooit de favoriet zijn als ze in een kopgroepje zitten. De laatste renner die ik zo kende was Dekker
Peloton is tegenwoordig veel internationaler door de opkomst van de Australiërs, Amerikanen, Zuid-Amerikanen, zelfs enorm veel Britten de laatste 5 jaar...
Het is niet meer zoals schaatsen, want dat was wielrennen vroeger een beetje wel
lol, Joost bedoel je?
Only fools are enslaved by time and space.
Ziekte? Wat heeft hij dan. Ik denk gewoon dat zijn lichaam moe is..nebur86 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 19:55:
[...]
Ten Dam zit gewoon op zijn niveau, eerste 2 weken was VER boven verwachting bij Ten Dam.
Mollema had denk ik zonder ziekte top 5 kunnen behouden. Maarja, het is niet anders
Eh ja, ik had Koos Moerenhout en Joost Posthuma ff gefuseerd. Twee voor de prijs van één
Maar die bedoelde ik dus idd
Virussen? Scan ze hier!
Nee, dit is geen normale moeheid. Van bij de beste 5 meekunnen op dinsdag (1 minuut voor Fugslang) tot niet eens de beste 20 op alpe is abnormaal. En je hebt het hier tegen een wielerfreak die alles volgt, van de kleinste kutkoers tot ditTristan schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 20:02:
[...]
Ziekte? Wat heeft hij dan. Ik denk gewoon dat zijn lichaam moe is..
En 'winnaars'? Niets ten nadele van de mensen die je noemt hoor (je hebt gewoon gelijk, ben misschien iets te negatief), maar ik mis de mensen die wél een finale kunnen afmaken (wat eigenlijk alle skills vereist die je hier noemt, en niet slechts één)... Gewoon de mogelijke winnaars in een klassieker of een touretappe.. Ik mis gewoon een Gilbert, een Boonen, een Chavanel, een Cancellara, een Sagan, een renner die alles kan, maar dan 'goed' ipv 'redelijk'wildhagen schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 19:56:
[...]
Sprinters: Theo Bos, Kenny van Hummel ()
Tijdrijder: Stef Clement, Lars Boom (korte tijdritten), Joost van Emden, Koos Posthuma
Klimmers: Gesink, Mollema, Kruiswijk, Weening, Kelderman, Boogerd
Met dien verschil dat we 'tegenwoordig' niet alleen door zuid-amerikanen, 'engelsen', australiers, canadezen en andere 'niet-traditionelen' voorbijgereden worden..nebur86 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 19:57:
[...]
Vroeger.. lol, dat is het probleem van Nederland ook. Vergelijken met de jaren 80 toen er enkel wat Europeanen en hier en daar een verdwaalde Amerikaan meedeed.
Dld heeft nooit echt een traditie gehad, dus die reken in onder de 'rest'wildhagen schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 19:56:
Idem voor het Duitse wielrennen: op dit moment heb je weer een aantal Duitse topwielrenners (Greipel, Degenkolb, Kittel, Martin etc), maar die hebben ook eeen hele tijd op droog brood gezeten hoor.
Onzin, dan zou je wel veel meer Zwitsers, Oostenrijkers, Noren, Russen, Aziaten (anyone???), Argentijnen, Chilenen, 'overige' ZuidAmerikanen, (wherever nog meer redelijke bergen zijn), gezien hebben... en wat ook niet helpt is dat mollema en ten dam niet uit Limburg komenTsja, comes with the territory...
Mijn punt is juist dat Nld die 'enkelen' mistVeel Fransen stellen internationaal niet zoveel voor (niks ten nadele van de renners), er zijn er maar enkelen die internationaal met de top mee kunnen/konden doen
[ Voor 49% gewijzigd door naitsoezn op 19-07-2013 20:24 ]
Maar etappes en grote rondes winnen zit er nog niet in, dat is jammer.nebur86 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 19:45:
[...]
vorig jaar nog Tour of California (2HC) gewonnen en 6e Vuelta. Jaar ervoor Oman gewonnen, 3e in Baskenland en 2e in de Tirreno en na een mislukte Tour door val toch nog goed in Canada voordat ie zn poot brak. En jaar daarvoor 5e in de Tour, rit in RvZwitserland en talloze top tiens.
Gesink presteert elk jaar wel regelmatig, alleen 2013 is tot nog toe dramatisch
Zou het misschien wat met onze schaatscultuur te maken hebben. Ik ken best wat profschaatsers (vooral marathon), allemaal goed, ook internationaal. Stel dat we die mensen eens op de fiets zetten?
FF generaliseren; als je in noord Europa goede benen hebt ga je schaatsen, in Afrika rennen, daartussenin wielrennen.
Lijkt me toch wel net een andere manier van inspannen. Een 'stayer' bij schaatsen doet maximaal 15minuten inspanning, terwijl die wielrenners 5 uur op de fiets zitten.FicoF schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 20:15:
[...]
Maar etappes en grote rondes winnen zit er nog niet in, dat is jammer.
Zou het misschien wat met onze schaatscultuur te maken hebben. Ik ken best wat profschaatsers (vooral marathon), allemaal goed, ook internationaal. Stel dat we die mensen eens op de fiets zetten?
FF generaliseren; als je in noord Europa goede benen hebt ga je schaatsen, in Afrika rennen, daartussenin wielrennen.
Punt is dat er best wat renners etappes kunnen afmaken. Maar bij Belkin is alles op LtD en Bauke gezet voor een klassement. Boom zou bij een heuvelachtige of vlakke etappe wel kunnen winnen. Kan het afmaken, kan solo wel aardig rijden om weg te komen en is ook succesvol in andere etappe koersen. Gesink, Mollema en ten Dam kunnen prima een bergetappe winnen. Nadeel is dat een etappe minder oplevert dan een goed klassement en dat telt ook voor de ploeg.
Tja, en dát geloof ik dus niet zo. Niemand van die mensen heeft m.i. de benen om een etappe te winnen: Ja, Boom kan goed wegrijden (maar komt tekort bergop, zelfs al bij 3e of 2e categorie als het erom gaat), de rest kan redelijk-tot-goed bergop maar kunnen niet wegrijden.... Tja, I'll believe it when It see itRobkazoe schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 20:28:
Punt is dat er best wat renners etappes kunnen afmaken. [...] Boom zou bij een heuvelachtige of vlakke etappe wel kunnen winnen. [...] Gesink, Mollema en ten Dam kunnen prima een bergetappe winnen. [...]
[ Voor 3% gewijzigd door naitsoezn op 19-07-2013 20:37 ]
Ze willen bij de grote jongens horen. Ik zou Nederland liever als de Fransen zien rijden. Ontsnappen, ontsnappen, ontsnappen.
Wat moet je met knechten als die je elastiek alleen maar wat langer maken. Aanklampen is aanklampen, volgen is volgen, dat kan Mollema, maar daar win je geen klassement of podium mee.
Lekker een paar jaar doorgroeien en dan nog eens proberen. Tot die tijd lekker voor etappes gaan.
Grootste faal deze Tour : Gesink, waardeloos.
Wat moet je met knechten als die je elastiek alleen maar wat langer maken. Aanklampen is aanklampen, volgen is volgen, dat kan Mollema, maar daar win je geen klassement of podium mee.
Lekker een paar jaar doorgroeien en dan nog eens proberen. Tot die tijd lekker voor etappes gaan.
Grootste faal deze Tour : Gesink, waardeloos.
Hehemercapto schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 20:39:
Ze willen bij de grote jongens horen. Ik zou Nederland liever als de Fransen zien rijden. Ontsnappen, ontsnappen, ontsnappen.
FTFY... Vond hem niet de grootste faal (Hoogerland viel me veel meer tegen), maar z'n instelling moet wel beter hoor... Als je de wedstrijd al ingaat met 'een lange ontsnapping is niets voor mij' en als je bij elke demarrage in je oortje de NOS lijkt te horen ('blijven zitten, demarrages kun jij niet, vooral blijven zitten') dan win je natuurlijk nooit iets in de echt grote ritten....Grootste faal deze Tour : Gesink, waardeloos.
200km door de kou in Finland en Oostenrijk schaatsen die profschaatsers. Is lichamelijk te vergelijken met 200km fietsen denk ik.Goron schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 20:18:
[...]
Lijkt me toch wel net een andere manier van inspannen. Een 'stayer' bij schaatsen doet maximaal 15minuten inspanning, terwijl die wielrenners 5 uur op de fiets zitten.
Hij was toch vrij zwaar gevallen in de tijdrit? Was niet in beeld geloof ik, maar hij heeft last van z'n rug als ik het goed heb. (Laurens ten Dam hebben we het toch over...?)nebur86 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 20:07:
[...] Nee, dit is geen normale moeheid. Van bij de beste 5 meekunnen op dinsdag (1 minuut voor Fugslang) tot niet eens de beste 20 op alpe is abnormaal...
Er is ook nog zoiets als marathonschaatsen, eventueel op natuurijs...Goron schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 20:18:
[...] Lijkt me toch wel net een andere manier van inspannen. Een 'stayer' bij schaatsen doet maximaal 15minuten inspanning, terwijl die wielrenners 5 uur op de fiets zitten.
Moeilijk te begrijpen voor de meeste Nederlanders, maar er is veel meer dan de grote rondes en de Tour.FicoF schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 20:15:
[...]
Maar etappes en grote rondes winnen zit er nog niet in, dat is jammer.
De Tour is alleen de enige wedstrijd van het jaar waarin niet-wielerfans wielrennen kijken. Beetje hetzelfde als ik het WK ga kijken en voor de rest amper voetbal kijk.
Maar je gaat toch ook niet zeggen dat dan de eredivsie onbelangrijk is?
Zo'n Gesink is een beetje een Nederlandse topclub, van zijn land 1 van de beste, maar op het hoogste niveau net niet (al kan hij in topvorm wel gewoon top 10 grote rondes rijden, laten we wel wezen..)
Eens. Als je ziet dat Mollema dit jaar de 2e etappe op zijn naam schrijft in de Ronde van Zwitserland, dan moet hij ook een touretappe kunnen winnen. In die rit heeft hij mannen als Rui Costa, Pinot, Kreuziger en Hesjedal verslagen. Mannen die onder normale omstandigheden een top 10 notering in de Tour kunnen rijden en/of een etappe op hun naam kunnen zetten. Van vergelijkbaar niveau als Mollema.nebur86 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 21:26:
[...]
Moeilijk te begrijpen voor de meeste Nederlanders, maar er is veel meer dan de grote rondes en de Tour.
De Tour is alleen de enige wedstrijd van het jaar waarin niet-wielerfans wielrennen kijken. Beetje hetzelfde als ik het WK ga kijken en voor de rest amper voetbal kijk.
Maar je gaat toch ook niet zeggen dat dan de eredivsie onbelangrijk is?
Nou, de eerste (slechte) verliezers van de Tour zijn bekend! Man, man, man. Wat laten die lui zich kennen.Saxo Bank heeft gele trui uit het hoofd gezet
Bij Saxo Bank hebben ze strijd om het geel opgegeven. De wielerformatie van kopman Alberto Contador richt zich nu op het ploegenklassement.
"Contador kwam hier om te winnen, de tweede plaats interesseert hem niet", is ploegmanager Philippe Mauduit duidelijk tegen Sporza.
Contador heeft in het algemeen klassement een achterstand van maar liefst vijf minuten en elf seconden op geletruidrager Chris Froome.
"We hebben gisteren na de rit samengezeten en zijn tot de conclusie gekomen dat we er niks meer aan kunnen doen", is Mauduit van mening.
"We moeten de realiteit onder ogen zien. En tweede worden in Parijs, daar droomt niemand van. Als je al twee keer de Tour gewonnen hebt, lig je niet wakker van die ereplaatsen."
"We zijn er in de hele Tour niet in geslaagd om Froome uit evenwicht te halen. Daarom hebben we onze doelstellingen bijgesteld en mikken we nu op het ploegenklassement. Dat is een mooie prijs. Het geeft een boost aan de teamgeest en de renners zullen het nooit vergeten."
Mauduit is niet te spreken over het optreden van de andere ploegen in de Tour. "Ik wil niet klagen over onze concurrenten, maar het was in de Pyreneeën al duidelijk dat zij enkel voor een podiumplaats reden. Terwijl wij voor de Tourzege gingen."
Ook Contador heeft zich neergelegd bij de winst voor Froome. "We reden vandaag vooral in het belang van het ploegenklassement."
"Ik viel niet aan omdat ik zo Roman Kreuziger in de problemen kon brengen. Er was wel een moment dat ik kon gaan, maar met het oog op het ploegenklassement was het beter dat de ploeg samen bleef."
"Morgen volgt nog een zware rit en ik zal moeten uitkijken naar de concurrenten voor het podium. Rodriguez is zeer sterk, maar ook de andere moeten in het oog gehouden worden."
Ik vind het wel weer vermakelijk dat we in Nederland van hosanna naar geen sportcultuur gaan in amper 2 a 3 dagen. Als je vooraf zegt dat Mollema 6e gaat worden wordt je voor gek verklaard en staat hij 6e na even 2e gestaan te hebben dan worden Nederlanders altijd ziek of hebben niet de juiste mentaliteit als het er om gaat.
Echt jammer dat mensen niet kunnen genieten van een 19-jarig sprinttalent die een paar keer top 8 doet tussen de sprintelite van de wereld of een 23-jarig tijdrijdertje die zelfs in de laatste week nog sterk voor de dag komt terwijl hij de eerste week keihard op kop heeft moeten rijden voor zijn kopman die 3 etappes wint b.v. Ik snap het negativisme niet.
Het gaat me niet eens om het feit of het zo is maar meer dat het nu slechte verliezers zijn terwijl ze Froome al 2 weken op alle vlakken aan het aanvallen zijn. Ik ben geen fan van Contador en Riis maar Saxo heeft deze Tour absoluut gekleurd.
Echt jammer dat mensen niet kunnen genieten van een 19-jarig sprinttalent die een paar keer top 8 doet tussen de sprintelite van de wereld of een 23-jarig tijdrijdertje die zelfs in de laatste week nog sterk voor de dag komt terwijl hij de eerste week keihard op kop heeft moeten rijden voor zijn kopman die 3 etappes wint b.v. Ik snap het negativisme niet.
Dit bedoel ik dus, Saxo heeft de Tour gekleurd met aanvallen zal nu behoorlijk leeg zijn en zijn nu meteen slechte verliezers omdat ze zich op de voorlaatste dag neerleggen bij het feit dat die 5 minuten niet te overbruggen zijn?Nou, de eerste (slechte) verliezers van de Tour zijn bekend! Man, man, man. Wat laten die lui zich kennen.
Het gaat me niet eens om het feit of het zo is maar meer dat het nu slechte verliezers zijn terwijl ze Froome al 2 weken op alle vlakken aan het aanvallen zijn. Ik ben geen fan van Contador en Riis maar Saxo heeft deze Tour absoluut gekleurd.
Als hij werkelijk beter is laat dat dan ook zien in de ronde die er toe doet. Die winst in Zwitserland was gaaf, maar versla die mannen dan ook als het er echt omgaat. Wat dat betreft vind ik echt dat de lat wat hoger gelegd mag worden, vooral door de ploeg. Al jaren fietsen ze goed in koersen die er niet toe doen, ok, voor de liefhebber dan wel. Typisch Rabobank vond ik dat, nooit winnen, maar ook niet slecht zijn. Sporters moeten winnen, dat doe je alleen als je de beste bent.Robkazoe schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 00:02:
[...]
Eens. Als je ziet dat Mollema dit jaar de 2e etappe op zijn naam schrijft in de Ronde van Zwitserland, dan moet hij ook een touretappe kunnen winnen. In die rit heeft hij mannen als Rui Costa, Pinot, Kreuziger en Hesjedal verslagen. Mannen die onder normale omstandigheden een top 10 notering in de Tour kunnen rijden en/of een etappe op hun naam kunnen zetten. Van vergelijkbaar niveau als Mollema.
[...]
Nou, de eerste (slechte) verliezers van de Tour zijn bekend! Man, man, man. Wat laten die lui zich kennen.
[/quote]
Saxo en moviestar zijn de enige ploegen die sky het een beetje moeilijk hebben gemaakt. Hoezo zijn dat verliezers? Ok, ze hebben niks gewonnen, maar hun strijd was wel puur en mooi om te zien.
Het ging mij er meer om dat ze andere ploegen verwijten dat ze niet aangevallen hebben. Rodriguez en Moreno (Katoesja), Valverde en Quintana (Movistar), Omega/Quickstep&Belkin (waaierrit) en de mannen van Euskatel hebben het vaak genoeg geprobeerd. Tel daarbij op dat Fuglsang (Astana) en Kwiatkowski (Omega/Quickstep) niet de beste klimmers zijn en de Belkins door het ijs zakten in de Alpen.
Wat blijft er dan nog over?
Dat is nu juist weer het probleem wat iok net uitleg FicoF. Het gaat niet alleen om de Tour. En als je het hele seizoen alleen alles op de Tour richt en dan valt, dan heb je niks. Kijk maar naar Jurgen van den Broeck.
Daarom is juist een etappezege in een World Tour koers als de Ronde van Zwitserland al een prachtige prestatie. En het is dát wat, sorry voor het opnieuw noemen van het woord, de juli-volger niet snappen. Omdat ze buiten de Tour geen fuck om wielrennen geven.
En nog eens om terug te komen op Van den Broeck. Die wordt dan 2x 4e in de Tour, maar heeft voor de rest maar 1 profzege. Dan kan je nog beter de erelijst van Gesink hebben. Die wint tenminste nog wel eens wat moois
Daarom is juist een etappezege in een World Tour koers als de Ronde van Zwitserland al een prachtige prestatie. En het is dát wat, sorry voor het opnieuw noemen van het woord, de juli-volger niet snappen. Omdat ze buiten de Tour geen fuck om wielrennen geven.
En nog eens om terug te komen op Van den Broeck. Die wordt dan 2x 4e in de Tour, maar heeft voor de rest maar 1 profzege. Dan kan je nog beter de erelijst van Gesink hebben. Die wint tenminste nog wel eens wat moois
[ Voor 18% gewijzigd door nebur86 op 20-07-2013 01:09 ]
Laat ook maar.
[ Voor 97% gewijzigd door naitsoezn op 20-07-2013 08:49 ]
Weet iemand hoelaat vandaag de uitzending van Sporza begint? Op hun site (http://www.sporza.be/cm/sporza/tv/Volledige_programmagids_TV) staat vandaag en morgen helemaal niet genoemd?
Virussen? Scan ze hier!
Ik heb overal half twee horen zeggen.
http://gids.publiekeomroe.../zender/16/en/2013/07/20/
[ Voor 47% gewijzigd door Fiber op 20-07-2013 09:02 ]
Sporza meldt zojuist:wildhagen schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 08:59:
Weet iemand hoelaat vandaag de uitzending van Sporza begint? Op hun site (http://www.sporza.be/cm/sporza/tv/Volledige_programmagids_TV) staat vandaag en morgen helemaal niet genoemd?
@sporza_koers: De ultrakorte (125 km), maar nijdige 21e rit (aankomst op de Col de Semnoz) begint om 13.40u. U kunt de bergrit volgen vanaf de start #tdf
Ok, dat zou dus weer een volledig integrale uitzending worden dan (etappe begint ook pas rond 13:30), mooi. Ga er dan vanuit dat Sporza ook op dat tijdstip begint.Fiber schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 09:00:
Ik heb overal half twee horen zeggen.
Tnx!
Edit: @FicoF: tnx voor de bevestiging van deze gedachte!
[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 20-07-2013 09:05 ]
Virussen? Scan ze hier!
Met geen bergen in Nederland, is er zowiezo het effect dat iemand die erg goed in klimmen is daar niet zomaar achter komt in ons land aangezien in veel gebieden de grootste hoogteverschillen liggen rond de 10m.naitsoezn schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 19:32:
[...]
O, dus vroeger hadden wel wel bergen? Dat heb ik even gemist in m'n geschiedenisboekjess![]()
Heeft natuurlijk gewoon alles met de sportcultuur te maken, en de manier van opleiden.
En ook convenience, want wil je tourfietsen/trainen dan zal je al een aardig eind op vakantie moeten voordat het interessant wordt. (maw veel potentieel goede stuurlui staan aan de dijk)
Met sportcultuur bedoelde ik meer onze supporterscultuur, Nederlanders (en dan vooral onze pers) hebben nogal de neiging te gaan zeiken als het niet de 1e plek geworden is.
1 wedstrijd gaat goed, dus dan meteen de vraag " gaan we deze keer Wel winnen?", waar ik inmiddels schijtziek van wordt.
Gewoon blij zijn met een mooie prestatie is tegenwoordig niet genoeg, en vooral ook gedrag tonen dat de rijder gemotiveert maakt om verder te gaan ontbreeekt imho nogal.
En vroeger (80er jaren, zag je in meedere sporten), kon je nog erg veel verschil maken door anders te trainen, beter materiaal te hebben, of de "juiste" medicijnman te hebben.
Tegenwoordig heeft elk team dat dus komen de geografische verschillen weer naar boven.
Ik denk bv als de Tour ooit gereden wordt van Parijs naar Bergen in Noorwegen dat de Nederlanders een stuk groter voordeel hebben vanwege het warmte verschil.
Tijdens de Tour is het ongeveer altijd warm dus hebben rijders uit warme landen opzich altijd het voordeel.
Ah, dat maakt een winnaar uit Kenia dus wel weer logisch...

Bron: http://wielerflits.nl/nie...13-wellicht-ingekort.htmlDe slotrit van de Tour de France wordt morgen mogelijk ingekort. Dat vertelde koersdirecteur Christian Prudhomme aan de Belgische krant Het Nieuwsblad. De finish van de etappe is voorzien om 21.45, maar rond dezelfde tijd start ook de zonsondergang.
De organisatie wil per sé bij daglicht aankomen. "Als de duisternis vroeger mocht dreigen in te vallen omdat het slecht weer is, dan zullen we een aantal rondjes minder rijden", kondigt Prudhomme aan.
Virussen? Scan ze hier!
Ik vermoed dat als je wielrennen in NL als sport beoefent, lid bent van een vereniging en wedstrijden rijdt, je trainers wel snel kunnen oppikken of je talent hebt en of je de bouw van een klimmer/sprinter/tijdrijder hebt. Je kan dan accenten in de training leggen omdat te benadrukken. Een van de dingen die de Rabobank gebracht heeft is ook een professionalisering van het talentenmanagement.enchion schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 09:08:
Met geen bergen in Nederland, is er zowiezo het effect dat iemand die erg goed in klimmen is daar niet zomaar achter komt in ons land aangezien in veel gebieden de grootste hoogteverschillen liggen rond de 10m.
En ook convenience, want wil je tourfietsen/trainen dan zal je al een aardig eind op vakantie moeten voordat het interessant wordt. (maw veel potentieel goede stuurlui staan aan de dijk)
Als ik de commentaren van Thijs Zonneveld hoort/leest dan krijg ik het beeld dat wielrenners op vrij jonge leeftijd al de wereld over gaan om allerlei koersen te rijden waar ik nog nooit van had gehoord. Voldoende mogelijkheden denk ik om te specialiseren.
Verder heb ik Belgie de discussie nu al een paar keer gehoord over kruisbestuiving vanuit andere wielrendisciplines naar de weg, bijvoorbeeld baanwielrennen met Wiggings en Bos ook met hele andere specialiteiten.
Ook blijft het erg mooi als er een aantal NLers top 10 en 20 rijden. Tour de France blijft champions league en mensen zo hoog hebben betekent gewoon dat die renners van wereldklasse zijn. Niettemin, (aansprekende) overwinningen in de TdF zou mooi zijn.
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Het is zo'n schok dat de zon dan ondergaat? Ik dacht dat het juist de bedoeling was om tegen donker binnen te komen? Dan heb je primetime en eens een ander beeld van Parijs; niet voor niets de lichtstad.
Dan vervroeg je toch de wedstrijd met een uur? Dit is echt weer geneuzel van de bovenste plank; we beginnen met een onzekere finish in een etappe, en we eindigen ermee. Fransen....
Volgens mij staat dat helemaal niet in de tekst die je quote, er staat dat het in de Pyreneeën eigenlijk al duidelijk was dat er voor de ereplaatsen werd gestreden ipv om het geel.Robkazoe schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 00:38:
Het ging mij er meer om dat ze andere ploegen verwijten dat ze niet aangevallen hebben. Rodriguez en Moreno (Katoesja), Valverde en Quintana (Movistar), Omega/Quickstep&Belkin (waaierrit) en de mannen van Euskatel hebben het vaak genoeg geprobeerd. Tel daarbij op dat Fuglsang (Astana) en Kwiatkowski (Omega/Quickstep) niet de beste klimmers zijn en de Belkins door het ijs zakten in de Alpen.
Belkin in de waaierrit was een aanval op Valverde, niet op Froome, daar was Saxo verantwoordelijk voor.
De rest wat je noemt zijn gewoon aanvallen op plaatsverbetering, hooguit die eerste rit in de Pyreneeën zou je kunnen zeggen dat Movistar een aanval deed op Froome maar als je dan doorrijdt met Froome in je wiel om je andere concurrenten op achterstand te zetten is dat ook geen aanval meer op Froome. Eigenlijk is de waaierrit en het op elimineren van Valverde een sleutel geworden want plots ging Movistar niet meer voor de geletrui maar voor de witte, het podium en ritoverwinningen. Zou Valverde in de laatste week gewoon in ongeveer dezelfde tijd hebben gestaan als Contador was het al een andere verhaal geworden.
Feitelijk heeft Saxo dus gewoon een punt en na alle aanvallen die zij hebben gedaan kun je ze absoluut geen slechte verliezers noemen, zij hebben notabene de Tour voor een groot deel gekleurd en het is een keer op hè. Contador kon nog wel eens het kind van de rekening worden vanwege al dat aanvalswerk en juist daarom vind ik het prima dat ze zich in de laatste etappe gaan concentreren op het verdedigen van die 2e plek.
Het begint langzaam maar zeker duidelijk te worden dat Contador zich dit jaar toch niet optimaal heeft kunnen voorbereiden, of altahns, dat hij niet in top vorm is. Hij gaat zich na afloop van de tour richten op volgend jaar. Ik hoop op een Contador op écht 100% voor 2014, en ik gok erop dat hij nog lang niet uitgespeeld is voor de grote rondes.
Ik vind het ook mooi dat de tweede plaats voor hem maar weinig uitmaakt. Prachtige renner is het, zonder Contador zou de tour een stuk saaier zijn.
Ik vind het ook mooi dat de tweede plaats voor hem maar weinig uitmaakt. Prachtige renner is het, zonder Contador zou de tour een stuk saaier zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door FMS op 20-07-2013 14:52 ]
Ik wist helemaal niet dat dat het plan was... geheel gemist denk ik

Lekker nutig om Anton in het publiek te duwen.
[ Voor 17% gewijzigd door DDX op 20-07-2013 15:06 ]
En de Franse jury heeft weer eens geen ballen.. voorlopig..
Rolland doet precies waar ik die hele Europcar ploeg al tijden van verdenk, onsportief gemotiveerd rijden.
Rolland rijdt zijn concurrent de berm in...
Dat ie de bergpunten voor Anton pakt lijkt me?
https://twitter.com/letour/status/358574294797787136 de reacties
https://twitter.com/letour/status/358574294797787136 de reacties
[ Voor 44% gewijzigd door BreadFan op 20-07-2013 15:15 ]
Maar op een andere insteek Anton heeft zelf niks aan de punten, tenzij hij Movistar wil helpen aan de bollentrui, wat dan ook wel enigszins onsportief is.
Had Nieve niet gezien in het bollen klassement, dat maakt het wel duidelijk natuurlijk.
Had Nieve niet gezien in het bollen klassement, dat maakt het wel duidelijk natuurlijk.
[ Voor 24% gewijzigd door enchion op 20-07-2013 15:19 ]
Als Nieve op de laatste klim punten pakt is het gunstig als Rolland zo min mogelijk punten heeft natuurlijk.
Puntjes zijn inderdaad toegekend. Mooi hoe de official site die actie omschrijft als tactisch:
Rolland, despite his tactics in the race for the two points at the top of the fourth climb, has been declared winner of the race to the line at the 51km mark. He is first at the col des Pres, one place ahead of Anton (EUS).
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Dus Rolland komt hier gewoon mee weg? Ongelofelijk zeg
Er staat niet dat de actie tactisch is, er staat "ondanks zijn tactieken". Waarmee ze eigenlijk aangeven dat het niet helemaal netjes was wat hij daar deed.Melkaz schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 15:20:
Puntjes zijn inderdaad toegekend. Mooi hoe de official site die actie omschrijft als tactisch:
[...]
Goed punt! Maar iemand van z'n fiets afduwen is ook een tactiek, alleen niet zo netjes natuurlijk.Huntard schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 15:24:
[...]
Er staat niet dat de actie tactisch is, er staat "ondanks zijn tactieken". Waarmee ze eigenlijk aangeven dat het niet helemaal netjes was wat hij daar deed.
Maar maakt het uiteindelijk allemaal niet veel uit? als de klassement deelnemers samen de laatste berg op rijden is de kans groot dat Froome of Quintana in de top 5 eindigen en een hele zooi puntjes meenemen.
Wat dacht jij dan? Een Franse renner in de Tour de France die benadeeld zou worden? Not in your lifetime, of hij had hem echt van zijn fiets gemept moeten hebben oid, dan misschien welRoD schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 15:24:
Virussen? Scan ze hier!
Volgens Maarten Ducrot heeft het een 'verhaal', en reed Veelers Cavendish nu eenmaal in de wegRoD schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 15:24:
Wat een zalvend gelul weer van die gast. Is toch gewoon weer een enorm onsportieve actie?
't Is maar goed dat de tour niet langer duurt, want ik trek dat commentaar echt niet meer dan drie weken
[ Voor 13% gewijzigd door phreako op 20-07-2013 15:36 ]
Ik weet dat Fransen met meer weg kunnen komen dan anderen, maar dit kan écht niet imowildhagen schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 15:32:
[...]
Wat dacht jij dan? Een Franse renner in de Tour de France die benadeeld zou worden? Not in your lifetime, of hij had hem echt van zijn fiets gemept moeten hebben oid, dan misschien wel

Het heet Sporza, en het is zoveel beter.phreako schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 15:34:
[...]
Volgens Maarten Ducrot heeft het een 'verhaal', en reed Veelers Cavendish nu eenmaal in de weg![]()
Wat een zalvend gelul weer van die gast. Is toch gewoon weer een enorm onsportieve actie?
't Is maar goed dat de tour niet langer duurt, want ik trek dat commentaar echt niet meer dan drie weken
Sporza meldt net dat de jury "geen onvolkomenheden gezien heeft op de beklimming".RoD schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 15:35:
[...]
Ik weet dat Fransen met meer weg kunnen komen dan anderen, maar dit kan écht niet imoMaargoed, blijkbaar wordt er straks alsnog naar gekeken, als ik het commentaar op NL1 mag geloven. Ze zullen wel een stortvloed aan kritiek hebben gekregen.
Virussen? Scan ze hier!
Heerlijk het commentaar bij de NOS
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Sowieso minder plaatsvervangende schaamte om te luisteren naar vlamingen die het over 'de duitser Voigt' hebben in plaats van 'die ouwe Voigt'.
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Jammer dat er niet al eens aangevallen is door de top 5.
Had al wat vuurwerk verwacht.
Maar het zal wel een hele snelle eind beklimming worden denk ik.
Had al wat vuurwerk verwacht.
Maar het zal wel een hele snelle eind beklimming worden denk ik.
Ja het venijn zit in de staart, ga zo pas 'ns de TV aanzetten, en vermoed zwaar niks gemist te hebben.
Jammer dat er geen website is met live tijdsverschillen. Moet kunnen toch met die transponders?
Zo, Froome komt even fietsles geven
Virussen? Scan ze hier!
Ik zie mollema Contador zo nog wel inhalen.
Moet-ie verdomd hard gaan rijden, want Contador loopt weg van de groep-Mollema/Fuglsang op dit moment. Zie ik niet echt gebeuren.FicoF schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 16:58:
Ik zie mollema Contador zo nog wel inhalen.
Virussen? Scan ze hier!
Dag Contador

Mooie rechtse directe van Froome, jammer dat het geen knock-out was. Lompe 'supporters'.
Virussen? Scan ze hier!