Roestvorming is in de achterdorpel doordat er meuk in de afwatering van de cabriokap blijft zitten. Met een coaxkabel of elektradraad kan je deze weer schoonprikken. Ontwerpfaaltje is dat dit kanaal door de dorpel loopt, dat wel. Veel cabrio's staan altijd in de garage en niet onder de bomen, dus er zijn meer dan genoeg harde.ErgoStijn schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 00:13:
[...]
Is leuk, maar;
Roestvorming vaak aanwezig ivm waterafvoer
Moeilijk een echte goede te vinden voor dit geld
Zuipt wel (1:12 max vzviw)
Ik zou inderdaad kijken naar de zakjappanners, in ieder geval alles met een lichte benzine motor. Een corsa C eventueel, renault clio, ford ka kan, maar roest ook veel.
Gebruik anders ook eens spritmonitor.de. Daar zie je het verbruik. Dit zijn wel veelal zuinige rijders, maar als je zelf ook wat zuinig rijdt is het dus prima voor jou toepasbaar. Dan kun je dus ook het echte verbruik checken.
Echt goede blijft moeilijk. Een hoop van die auto's wordt verbouwd omdat er echt gigantisch veel voor te krijgen is. Alles vanaf 1989 past goeddeels tot 2003-4 op de auto's. Qua onderdelen hoef je je niet druk te maken.
En verbruik... die ecobakken zeggen 1:17, maar dat haal je bijna nooit. Vooral niet op stukjes van 8km. Besides, op 7k/jaar maakt het verbruik eigenlijk weinig uit.
7000/12=583 liter*1,70=~1000/jaar
7000/15=467 liter=~800/jaar
7000/18=388 liter=~660/jaar
Voor die 340 per jaar zou ik niet een fijne auto laten staan die iets meer vermogen heeft en meer rijplezier geeft. Maar goed, geheel imo natuurlijk.
Als je wat goedkoops wilt, lijkt mij de Twingo nog steeds een van de beste keuzes. Die dingen zie je met 2 ton plus op de teller nog te koop staan en raak je ook makkelijk weer kwijt. Na 1998 is er een hoop verbeterd en uit mijn hoofd 2002 is de allerlaatste modelwijziging geweest. Het huidige model is op basis van een Clio gebouwd. En je kan er door de verschuifbare achterbank echt een hoop in kwijt. Die van ons reed met gemak 1:15.
Toyota Yaris is ook een goede, alleen wat duurder over het algemeen.
Ik heb weer niets met de submerken overigens.
Toyota > Daihatsu
Hyundai > Kia
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.