Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Jammer dat Sony na zo veel jaren nog steeds problemen heeft met fan geluid en touchpad.

Ik ben geen apple fan maar heb wel een air. Touchpad werkt als een trein en de fan is zelfs in extreme gevallen nauwelijks te horen. Ik dacht nu aan de Sony als vervanging maar na het lezen van deze thread ga ik toch maar op zoek naar alternatieven. Ik weet dat Acer meestal geen beste reputatie heeft maar ik was wel positief verrast door deze review: http://www.laptopmag.com/...r-aspire-s7-392-6411.aspx

[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 13-08-2013 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-07 16:54

JT

VETAK y0

Ik zou het niet aandurven met de reputatie van Acer mbt duurzaamheid :+ Imho beter even wachten wat de nieuwe Zenbook Infinity gaat doen met i5/128gb. Kun je in ieder geval een meer geïnformeerde keuze maken.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ja ik zie mezelf ook niet zo'n bedrag betalen voor een Acer.

Die Asus is leuk. Hopelijk komen ze ook met een goedkopere 1080p versie. Dat is voor mij scherp genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05-2021
De fan problemen moeten ook niet overdreven worden. Het is niet alsof deze voortdurend op volle toeren draait, integendeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308387

Ik vind het jammer dat ik de laptop moet retourneren Mooi FULL HD scherm, lichtgewicht en goede (externe ) accu Ondanks dat ik het een erg mooi ding vind (en er op dit moment geen alternatief is) toch Return Sender:

- (Zeer) storend fan geluid bij lage temperaturen (In stille kamer).
Bij 50 graden en afspelen simpel youtube filmpje gaat de fan als een fluitketel
aan de gang. Hoog/laag/hoog//Laag . Bij zo'n lage temperatuur moet de computer gewoon stil zijn.
(Mijn Oude laptops zijn stil) of op een constant nauwelijk hoorbaar toerental draaien.
Nog gewacht op mogelijke bios update die kwam niet. Vond het vooruitzicht dat ik hier 4 jaar mee moet werken niet echt leuk.

- Sound/Recording stereo mix niet beschikbaar (opnemen geluid via geluidskaart)
Onderonsje van Sony en Realtek en de Hollywoood industrie. Schijnt op alle Vaio's zo te zijn. Op elke desktop en mijn oude laptop kan dit wel. en bedankt DRM

GEEN reden voor retournering maar viel mij wel op.
----------
- Uiteinden zijn inderdaad scherp puntig. Hadden ze beter een bochtje van kunnen maken
- Touchpad klikt een beetje als een goedkope klikkikker. Ik gebruik trouwens altijd een muis,
dus dat was geen issue.
- Na update wifi drivers via Sony webpagina heb ik trouwens GEEN problemen met wifi gehad. Actieradius 8 meter van router (incl muur)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 308387 op 13-08-2013 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik weet niet hoe vaak je het nodig hebt, maar voor opnemen van geluid van een externe bron zou je ook een externe geluidskaart aan kunnen schaffen. Voordeel is dat je gelijk betere geluidskwaliteit hebt, ook van je uitgang.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:27
Sinds vandaag is de aanbieding:
- Gratis sheet batterij
- Gratis 4 jaar garantie

Het online bestellen op de Sony site werkt bij mij niet. Maar daar ben ik blij mee, anders had ik de gratis accu en een jaar extra garantie voor 't zelfde geld gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zappeke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-07 16:09
[
Het enige dat Sony me voorstelt is nog maar 's herinstalleren of terug sturen voor reparatie... misschien dat ik dat maar doe, ook al ben ik een beetje bang dat het niet veel beter zal zijn ...
Heb dus meer dan 2 weken geleden m'n SVP opgestuurd voor reparatie... Daar bevestigen ze het WIFI probleem maar een oplossing hebben ze helaas niet...

Volgens het Sony Repair Center is het probleem nu geescaleerd hogerop bij Sony, ik ben blijkbaar ook niet de enige die dit probleem heeft... maar dat lost natuurlijk het probleem niet op... op mijn vraag of het probleem opgelost kan worden door me gewoon een nieuwe te geven konden ze ook geen zinnig antwoord geven :(

Ik moet wachten en hopen dat ze tot een besluit/oplossing kunnen komen... hoe lang dat dat gaat duren weten ze ook niet...

Trouwens het probleem is duidelijk een probleem met ontvangst/bereik (antenne?) net voor ik de laptop RMA'de heeft m'n oude dlink DIR655 het begeven en heb ik'm vervangen door een ASUS RTN66 en die geeft blijkbaar beter bereik en daardoor was het probleem ook minder erg met de SVP. Natuurlijk moet ook de SVP ook bij een zwakker signaal en bij diverse AP's gewoon een stabiele verbinding kunnen geven... het voordeel van de SVP is net z'n draagbaarheid, waardoor de kans groot is dat hij met verschillende AP's zal verbinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23:10
Apart: als ik een SVP13 configureer (standaard, met gratis battery sheet en 4 jaar garantie), dan is het toestel €50 duurder dan voorheen (€949,06 incl. Surfspot korting). Ook staat de verwachte levertijd nu op 2 oktober: dat duurt nog lang! Zou de late levering te maken kunnen hebben met het oplossen van huidige problemen (nieuwe Wifi-module?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-06 08:15

Salmon

.NET developer

Laptop is aangemeld bij T&T hoorde ik (yay :)), afleverdatum is volgende week maandag, alleen kan ik hem pas woensdag in ontvangst nemen op het werk. Hij komt uit China fyi.
zappeke schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:38:
[...]

Heb dus meer dan 2 weken geleden m'n SVP opgestuurd voor reparatie... Daar bevestigen ze het WIFI probleem maar een oplossing hebben ze helaas niet...

Volgens het Sony Repair Center is het probleem nu geescaleerd hogerop bij Sony, ik ben blijkbaar ook niet de enige die dit probleem heeft... maar dat lost natuurlijk het probleem niet op... op mijn vraag of het probleem opgelost kan worden door me gewoon een nieuwe te geven konden ze ook geen zinnig antwoord geven :(

Ik moet wachten en hopen dat ze tot een besluit/oplossing kunnen komen... hoe lang dat dat gaat duren weten ze ook niet...

Trouwens het probleem is duidelijk een probleem met ontvangst/bereik (antenne?) net voor ik de laptop RMA'de heeft m'n oude dlink DIR655 het begeven en heb ik'm vervangen door een ASUS RTN66 en die geeft blijkbaar beter bereik en daardoor was het probleem ook minder erg met de SVP. Natuurlijk moet ook de SVP ook bij een zwakker signaal en bij diverse AP's gewoon een stabiele verbinding kunnen geven... het voordeel van de SVP is net z'n draagbaarheid, waardoor de kans groot is dat hij met verschillende AP's zal verbinden...
Klinkt wel erg serieus en aardig klungelig van Sony's kant.. En dan zit je dus nu al die tijd zonder laptop te wachten op iets wat misschien nooit gefixt wordt?
Pindasmeer schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:24:
Apart: als ik een SVP13 configureer (standaard, met gratis battery sheet en 4 jaar garantie), dan is het toestel €50 duurder dan voorheen (€949,06 incl. Surfspot korting). Ook staat de verwachte levertijd nu op 2 oktober: dat duurt nog lang! Zou de late levering te maken kunnen hebben met het oplossen van huidige problemen (nieuwe Wifi-module?)?
Heb net ook even gekeken via Surfspot en idd begint die bij 949,05 zie ik :+ Vorige week was die nog 907 Euro uit mijn hoofd! Heb zelf vorige week de i5, 256Gb, 8Gb besteld voor 935 Euro lol. Ik denk dat ze stiekem de 'gratis' upgrade voor de battery sheet en de garantie even in de prijs verwerkt hebben nu.

[ Voor 100% gewijzigd door Salmon op 13-08-2013 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:14

CasGas

.

Maar had je niet dat mailtje gehad waarin stond wat de nieuwe afleverdatum zou worden? Bij mij staat op de webshop ook 9-12 augustus, maar daarna een mailtje dat ik het tussen 16 en 21 augustus kon verwachten..
Ik ga er dan ook maar vanuit dat ik deze volgende week ergens geleverd krijg..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

CasGas schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:04:
Maar had je niet dat mailtje gehad waarin stond wat de nieuwe afleverdatum zou worden? Bij mij staat op de webshop ook 9-12 augustus, maar daarna een mailtje dat ik het tussen 16 en 21 augustus kon verwachten..
Ik ga er dan ook maar vanuit dat ik deze volgende week ergens geleverd krijg..
In 't weekend idd een email gehad dat de verzending deze week zou gaan plaatsvinden, er stond in dat de afleverdatum nog bekend zou worden gemaakt. Op de site staat nog steeds, verzending vind plaats tussen 8/8 en 9/8, maar kreeg zojuist een mail van de TNT met een track and trace. Hierin staat volgende week!

Ook net trouwens gezien dat via de website eindelijk mijn bestelling voor de sleeve (zie een aantal reacties terug van mij) eindelijk geaccepteerd is en binnenkort verzonden zal worden, ik wacht op een mail van TNT. :)

Edit 14-8:
Was (zoals gewoonlijk) alle forums over de SVP13 aan 't afstruinen, kwam onderstaande tegen betreft fan problemen, kan iemand dit verifiëren? Bron: SVP13 Notebookreview forum en Sony Forum
I deactivated bluetooth in device manager. After that it is death silent.
...Except the horrible, unnecessary, aggressive cpu fan if it has to handle something more than idle...
Verder las ik dat het ook totaal niet bij sommige mensen voorkomt en waarbij de fan zonder teveel geluid werkt.

[ Voor 30% gewijzigd door Salmon op 14-08-2013 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasmeer
  • Laatst online: 23:10
Om even terug te komen op de verhoogde prijs: op de site van Sony staat nu ook "5% korting via Surfspot" (i.p.v. 10%). Jammer zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidh0tsh0t
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-06 15:44
Salmon schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:32:
Laptop is aangemeld bij T&T hoorde ik (yay :)), afleverdatum is volgende week maandag, alleen kan ik hem pas woensdag in ontvangst nemen op het werk. Hij komt uit China fyi.
Ik heb vandaag ook de track and trace gekregen en die geeft ook aan dat hij op Maandag 19-08 voor 18.00 bij mij afgeleverd zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farmacop
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 14:41

farmacop

Use the Delta Force Luke !!!!

Dat is dan een hele batch die naar Nederland komt, want mijn Vaio komt ook maandag voor 18u aan. Moet zeggen dat de spanning wel wat op begint te lopen, ben zeer benieuwd naar het geluidsniveau van de fan !

update 16-8: laptop in sorteercentrum te Zwolle :9~

[ Voor 11% gewijzigd door farmacop op 16-08-2013 10:42 ]

Intel E8400 @ 3,6 Ghz / 4GB Corsair PC6400 / MSI P35 FR / 80GB Intel SSD mk1 / Ati HD6950 / Synology DS209 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-07 00:29
Wel leuke actie opzich nu.. 4 jaar garantie + battery sheet- gratis bij bestelling van een pro.
Voor m'n vriendin ga ik er ook 1 halen.. ik wacht echter af wat de volgende aanbieding zal worden vanaf de 19e..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa TRP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-11-2023
Heb de Sony shop en dit topic een paar maanden aangekeken en vanavond eindelijk ook de stoute schoenen aangetrokken en mijn allereerste laptop gekocht, werd toch wel eens tijd (SVP13 met touchscreen, 8GB, 256SSD en de huidige gratis extra's). Pfff wat een geld, zelfs inclusief onderwijskorting en cashback... Maar wat een ontzettende technologie krijg je er voor terug! Mogelijke Wi-Fi of fan problemen neem ik maar op de koop toe, kan hem altijd terugsturen als het niet bevalt natuurlijk.

Verwachte levertijd is 16-19 augustus na de 'herberekenen' truuc toegepast (thanx for the tip), lekker snel dus.

De Saturn in Groningen heeft trouwens nog geen SVP te showen staan, maar die staat al een tijdje in bestelling. Verkoper zei dat er misschien leveringsproblemen zijn, het verbaasde hem dat ze hem nog niet binnen hadden nu hij al een paar maand verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vallinga
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-07-2021
@opa TRP de mediamarkt in groningen had wel een SVP staat. Tenminste dat was vorige week nog het geval.

Er Is iemand zelf bezig met mogelijke oplossing voor lawaai fan.
Je kan hem/haar supporten.
http://forum.notebookrevi...est-silence-thread-5.html

• DrTuube
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-05 20:19
farmacop schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:27:
Dat is dan een hele batch die naar Nederland komt, want mijn Vaio komt ook maandag voor 18u aan. Moet zeggen dat de spanning wel wat op begint te lopen, ben zeer benieuwd naar het geluidsniveau van de fan !
Dan heb ik waarschijnlijk net iets eerder besteld dan de rest, aangezien die van mij morgen wordt afgeleverd. Hij ligt nu ergens in een TNT opslag in de buurt, ik zou er bijna naartoe rijden...!

Heb overigens ook nog een 128GB SDXC kaartje gekocht. Leek me toch wel handig, vooral omdat ik veel download van nieuwsgroepen en zo downloads meteen kan overzetten naar mijn HDX (HD mediaplayer).

• Opa TRP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-11-2023
vallinga schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 23:40:
@opa TRP de mediamarkt in groningen had wel een SVP staat. Tenminste dat was vorige week nog het geval.
Vaag, daar was ik gisteren ook nog maar daar stond ie toen niet. Misschien overheen gekeken, dat kan altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-07 13:55
Pindasmeer schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:55:
Om even terug te komen op de verhoogde prijs: op de site van Sony staat nu ook "5% korting via Surfspot" (i.p.v. 10%). Jammer zeg!
Klopt, gelijk getrokken met de Sony Education site (https://shop.sony.nl/shop...=SST_NL_nl&edu=7200027891) dus. Spijtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

vallinga schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 23:40:
Ik heb de SVP ook gespot in de Mediamarkt Den Haag in het centrum.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
Berichtje van Sony over wifi issue en fan probleem:

''Beste ..,

Excuses voor een verlate update. Er komt inderdaad software update en een BIOS update aan voor de VAIO Pro om dit probleem op te lossen, maar het is nog niet geheel duidelijk wanneer. Als we meer weten, zullen we het je laten weten.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
People,

Volgens vele gebruikers op het Sony support forum en op Cnet is de nieuwste driver een fix tegen het wifi probleem. Het maakt de verbinding blijkbaar echt stabiel en een flink stuk sneller.

Je kunt hem hier downloaden.
http://esupport.sony.com/...pd_id=8875&os_group_id=24

Kan iemand confirming of dit de fix is waar iedereen op zat te wachten? (Of is dit al bekend en loop ik achter de feiten aan?)

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vallinga
De VPS is binnen!!
Om maar met het hete hangijzer te beginnen: Ja hij kan wel aardig blazen :(
Onder de 50 graden hoor je hem wel, maar da's wel te doen. Boven de 50 graden gooit de fan er een stapje bij en word hij zeker hoorbaar.
Boven de 60 graden, dan gaat de fan full pull en raast hij behoorlijk.
Probleem is, dat hij vrij snel aan de 60 graden zit. Youtube op 1080p kijken is al voldoende om de temperatuur op de 60 graden te krijgen.
Ik kijk het een tijdje aan of het leefbaar is..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Heeft iemand hem trouwens al open gemaakt en gekeken naar mogelijkheden om de fan eventueel te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TamSlayer
  • Laatst online: 13-07-2021
Sony Vaio Pro 13, 128 GB SSD, i7, vandaag binnen gekregen. Meteen last van het WIFI probleem, om de zoveel tijd viel de verbinding weg en probleemoplossing gaf dan de melding 'Standaardgateway niet beschikbaar'.

Met een driver update waren mijn WIFI problemen meteen opgelost: http://www.sony.nl/support/nl/product/SVP1321C5E/updates (Kies voor Wireless LAN Driver Update)

Overigens toont het VAIO update programma niet dat er updates zijn dus je moet af en toe de bovenstaande site bezoeken als je ergens last van hebt. Ik heb nog geen last gehad van de fan, zodra ik dat heb ga ik de BIOS Driver Update downloaden.

Heb trouwens bij het opstarten van Windows gekozen voor de Engelse variant. Heb later Nederlands toegevoegd aan de talen en mijn toetsenbord op Nederlands ingesteld.

[ Voor 17% gewijzigd door TamSlayer op 16-08-2013 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vallinga
ik heb na alle windows updates ook direct de wifi + Bt drivers geupdate.
So far geen wifi problemen met ntegear wnd3700 op de 5 GHz band.

Moet wel zeggen dat het een heerlijk licht ding is.

@TamSlayer hoe staat het met jouw ventilator geluid?

ik zelf heb de i5 met 256gb + 8gb op windows pro.
En vaio update werkt bij mij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-07 14:19
Vinand schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:07:
People,

Volgens vele gebruikers op het Sony support forum en op Cnet is de nieuwste driver een fix tegen het wifi probleem. Het maakt de verbinding blijkbaar echt stabiel en een flink stuk sneller.

Kan iemand confirming of dit de fix is waar iedereen op zat te wachten? (Of is dit al bekend en loop ik achter de feiten aan?)
Met deze update heb ik wel een stabiele verbinding, wifi valt nooit uit. Snelheid is wel belabberd, met name op wat grotere afstanden. Een MKV 720p serie bestand via wifi streamen vanaf mijn synology NAS is voor mijn nexus 10 tablet geen probleem: met de Vaio Pro 13 is dit totaal niet werkbaar, gaat veels te langzaam. Ook via speedtest.net is de snelheid veels te laag. Browsen gaat prima, maar wifi is met deze update zeker nog niet op niveau zoals het hoort.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TamSlayer
Ik heb de fan op performance gezet (tegenovergestelde van silent). Draai nu al 20 minuten 2 youtube video's op 1080p. De fan is bezig en het geluid stoort het meest zodra het iets hoger klinkt maar dat was vooral in het begin. Ik vind het verder meevallen. Moet wel zeggen dat ik het gevoel heb dat ie in performance stiller is dan in silent (misschien pikt ie dan juist die hogere tonen op?).

De fan blies bij mij pas hard met windows updates en driver updates. Toen was de onderkant ook heet geworden, nu met de youtube test is ie gewoon een beetje warm. Ik kan me er eerlijk gezegd niet aan storen. Wat wel afwijkt bij beide test is de omgeving. Bij de updates zat ie op tafel, was het 's avonds en donker. Nu met youtube til ik hem op want dekens lijken mij niet zo'n goede ondergrond maar de zon schijnt er wel volop. Voor beide wat te zeggen denk ik. Heb nog geen bios driver update gedaan.

Na de Bluetooth driver updates werkt restart niet (sherm gaat zwart, backlight en fan blijven aan, enige manier om verder te gaan is power knop ingedrukt houden). Nu is dat niet een problem want met shutdown is ie binnen twee seconden uit, je klikt aan en hij is ook weer binnen een seconde aan maar dat hoort natuurlijk eigenlijk niet. Heb het gegoogled en het is een Windows 8 problem waar nog geen oplossing voor is.

Als er nog vragen zijn/ testjes beantwoord of voer ik die graag uit. Zelf hou ik de ultrabook (ben er dol op ^^).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vallinga
TamSlayer schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 08:56:
Na de Bluetooth driver updates werkt restart niet (sherm gaat zwart, backlight en fan blijven aan, enige manier om verder te gaan is power knop ingedrukt houden). Nu is dat niet een problem want met shutdown is ie binnen twee seconden uit, je klikt aan en hij is ook weer binnen een seconde aan maar dat hoort natuurlijk eigenlijk niet. Heb het gegoogled en het is een Windows 8 problem waar nog geen oplossing voor is.
Dat probleem heb ik niet. Ik heb wel de power management bij blue tooth devices uitgezet, misschien werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TamSlayer
vallinga schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 10:07:
[...]

Dat probleem heb ik niet. Ik heb wel de power management bij blue tooth devices uitgezet, misschien werkt dat?
Restart werkt weer. Weet niet of het nou komt doordat ik Bluetooth uit heb gezet of omdat ik opnieuw de driver heb geinstalleerd ditmaal met shutdown power up ipv restart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 534244

Sony heeft uiteindelijk gecommuniceerd met haar dealers betreffende de fan en wifi problemen.

Zie het Sony forum:
http://community.sony.com...Issue/td-p/143557/page/28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:30
Anoniem: 534244 schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 11:33:
Sony heeft uiteindelijk gecommuniceerd met haar dealers betreffende de fan en wifi problemen.

Zie het Sony forum:
http://community.sony.com...Issue/td-p/143557/page/28
Hoewel de post sceptisch is over het probleem, en vooral de oplossing, denk ik wel dat het puur software matig is aan te passen. Zoals vele al hebben gemeld kan je spelen met de settings waarop de fan aangaat. En wifi lijkt mij echt een issue te zijn qua software.

Aankomende dinsdag krijg ik mijn SVP thuis afgeleverd. Ben dus erg benieuwd of de fan zo aanwezig is. Ik denk dat het allemaal wel meevalt.

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyWD
  • Laatst online: 29-11-2023
Fan zal waarschijnlijk een BIOS update zijn en WiFi gewoon weer een driver update.
Niks spannends maar wel fijn dat ze er aan werken, alhoewel ik daar wel vanuit ging lol

Nu hopen dat de fan en WiFI updates goed zijn en dan is het een perfecte laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-07 21:47
Heb de Sony Vaio Pro op 10 augustus besteld, zojuist een mailtje gekregen dat hij 21 augustus geleverd wordt! Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vallinga
Beetje een DOH moment hier.
Het maakt dus nogal qua fan geluid welke CPU + fan setting je gebruikt en of je op de accu werkt of niet.
Op Silence en standaard setting, zonder netstroom, word de cpu nogal gethrotteled. Pas met netstroom gaat hij naar de 2,3 GHz toe, op de accu komt hij max aan de 1 Ghz,
In performance mode wil de vps ook zonder netstroom naar de 2.3 GHz.
Je kan je voorstellen dat dat nogal uitmaakt qua temperatuur en dus ook qua geluid.

De cpu schaalt met netstroom eigenlijk direct naar de 2,3 GHz toe, dus ook bij youtube, enz. Terwijl dat niet echt nodig is IMHO. Maar ik ben geen intel engineer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Niet online
Dan stel je hem toch gewoon op power saving in ook als die aan de netstroom zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vallinga
Ff wat verder aan het pielen met de fan en cpu setting.
Het lijkt er op dat de modes op netstroom met name de tijdsduur dat de CPU op 2,3 GHz draait bepaalt.
Door prime 95 te draaien stress ik de cpu maximaal.

Op performance, throttleled hij niet terug en word de CPU > 80 graden.
Op standaard, gaat hij na +/- 40 seconden naar de 1,6 GHz en houd hij de temperatuur op +/- 70 graden.
Op Silence gaat hij na +/- 12 seconden naar 1,8GHz en nog weer 18 seconden later naar 1,5 GHZ. Ook hier blijft dan de temperatuur rond de 70 graden.

Goed. Genoeg gezeurd over fan en geluid. Hier mijn eerste indrukken van de laptop.
Zoals al eerder te lezen was heb ik gekozen voor een i5, 8gb en 256gb. Samen met windows 8 pro en 8% korting kwam dit op e 1001,88.
Ook heb ik gekozen voor het non touch model, omdat ik een matscherm wil.
Na jaren een hp dv3650ed gedraaid te hebben, was ik het wel zat om naar mijn spiegelbeeld te kijken ;-)

In de doos vind je naast de SVP, wat boekjes en de lader.
Het snoer dat van de lader naar de muur gaat is wel erg kort, dus die heb ik direct maar vervangen voor een langere.
Ook zit er een microcloth bij de laptop om je scherm te poetsen.

De lader heeft een USB uitgang waarmee je zodat je hem kan gebruik om je telefoon op te laden.
Ook mijn nexus 7 laad er mee op.Maar het lukte niet om mijn asus transformer tf300 er mee op te laden.
Speaking of the transformer, deze is met keyboard dock gewoon zwaarder dan dat de SVP is!
Hiermee zijn we dan ook direct bij het meest verbazingwekkende punt van de SVP aangekomen. Hij is echt heel heel licht.
Het matte scherm is ook echt heel fijn. Haarscherp, zoals je mag verwachten van een fullHD 13"scherm en voor zover ik kan beoordelen goede kleuren.
Het toetsenbord vind ik ook plezierig om mee te werken, voor een ultrabook dan. De toetsen hebben voldoende travel, zodat je niet denkt dat je op een plank zit te tikken.

De touchpad lijkt ook aardig te werken. De meeste multitouch zaken gaan goed, maar soms registreert hij bijvoorbeeld 2 vinger scroll niet goed. Wel vind ik dat de knoppen enige kracht vragen.

Opstarttijden zijn ook echt geweldig. Windows 8 is gewoon binnen 3 seconden vanuit een koude start up and running. Het veranderd gewoon mijn laptop en tablet gebruik.
Als ik nu snel even wat wil bekijken zet ik de laptop aan ipv de tablet te pakken. Ik hoef immers nauwelijks meer te wachten totdat hij gestart is.

De wifi draait hier, in combinatie met een wndr-3700 router op de 802.11n 5 GHz standaard, stabiel.
Wel heb ik direct de driver update geinstalleerd.
Ik zit hier ongeveer 8 meter van mijn WNDr af met 2 muren er tussen. Signaal sterkte is 100%.
Snelheid die ik hier haal is: 3-6 MB/s.
Als ik naast de wndr sta is dit : 14-19 MB/s.

Het gedeelte waar je je handpalmen hebt als je typt, is van aluminum en voelt goed aan.
Maar omdat het zwart is, zie je wel je vette huidafdrukken. Dat word dus af en toe poetsen.

Verder heeft, zoals we weten, het scherm en het chassis enige flex. Maar dan moet je hem wel bij de hoeken beet pakken en zelf torderen.
Tijdens het typen merk ik niet dat er flex in het toetsenbordgedeelte zit.

Over de accu duur kan ik nog niet heel veel zeggen. Hij is nu op 60% en vind dat er nog voor 6 uur 31 minuten stroom beschikbaar is. Maar ja, dat zijn wel windows 8 schattingen ;-)

Nu ik dit zo getikt heb, staat de fan of uit, of draait hij zachtjes op de achtergrond. Da's dus heel prima. De CPU temperatuur zweeft zo op de 42 graden.

Al met al denk ik dat ik voor de 1000,- een ultrabook met goede specificaties heb.
Ultrabook Concurrenten met 8 GB geheugen en 256 ssd zijn er niet te vinden voor dat geld. En het is 1 van de weinige ultrabooks met een haswell aan boord.

Dus zoals het nu lijkt, hou ik de VSP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361877

Ik sta ook op het punt om de Vaio Pro zonder touch te kopen, alleen bij het bestellen viel mijn oog op het volgende:

Alle versies zijn voorzien van een 16:9-breedbeeldscherm, hebben eenhoog contrast en zijn krasbestendig. De meer luxueuze modellen bieden een brede kijkhoek en een antireflecterende coating zodat u uwVAIO onder alle omstandigheden kunt gebruiken.

Ik weet dat de non-touch versie een mat scherm heeft, maar het bovenstaande doet vermoeden dat er wel vervolgens een ander (TN?) paneel in zit dan bij het touch model.

Weet iemand hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vallinga
Mijn vps (non touch) heeft een grote inkijkhoek, dus dat zal geen TN paneel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
@Vincentdh: ik heb niet ergens gelezen (reviews e.d.) dat het non-touch screen, onder doet qua kijkhoek of coating. Juist de non-touch heeft een minder reflecterend scherm al dan niet met die coating (niet nodig?).

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Het paneel van de vaio pro is IPS... met tevens ook nog een zeer goede kleurenweergave.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qws
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-06 22:05

Qws

Vinand schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:07:
People,

Het is inderdaad wat verbeterd, maar zeker niet optimaal...

Ga 6 meter van je draadloos router vandaan met de Vaio Pro 13 en internet begint al onstabiel te worden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Qws schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:09:
[...]

Het is inderdaad wat verbeterd, maar zeker niet optimaal...

Ga 6 meter van je draadloos router vandaan met de Vaio Pro 13 en internet begint al onstabiel te worden. :/
Wat voor router heb je eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qws

Qws

Vinand schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:10:
[...]

Wat voor router heb je eigenlijk?
Een standaard van KPN.

Zal misschien niet de beste zijn, maar mijn vorige laptop kon wel de 6m halen op de zelfde router.

[ Voor 21% gewijzigd door Qws op 19-08-2013 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qws

Qws

Maakt de touchpad van Sony Vaio Pro bij jullie ook af een toe een tikkend geluid wanneer de touchpad aangeraakt word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyWD
Geen tikkend geluid bij aanraking. Wel als je 'm natuurlijk indrukt ongeacht waar je drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qws

Qws

RemyWD schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:19:
Geen tikkend geluid bij aanraking. Wel als je 'm natuurlijk indrukt ongeacht waar je drukt.
Ik heb de oorzaak gevonden, wanneer de touchpad en het aluminum gedeelte van het laptop niet ondersteunt word door een tafel, krijg je klik geluiden van het touchpad, dus je moet je Vaio Pro goed en volledig op tafel leggen wil je geen klikjes horen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyWD
Qws schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 16:10:
[...]

Ik heb de oorzaak gevonden, wanneer de touchpad en het aluminum gedeelte van het laptop niet ondersteunt word door een tafel, krijg je klik geluiden van het touchpad, dus je moet je Vaio Pro goed en volledig op tafel leggen wil je geen klikjes horen. 8)7
Ah yes dat heb ik ook al eens mogen ondervinden.
Ook bij gebruik op schoot bijvoorbeeld dat de trackpad 'moeilijk' functioneert, met name linker/rechter klikken.

Zit tegenwoordig wel wat rechter op de bank, ook goed voor me lichaam zeggen ze :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shier50
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-03-2021
Heb zojuist ook een pro 13 besteld, in de hoop dat ik me niet te hard aan het lawaai ga ergeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-06 13:36
Heb 'm net binnen. (SVP 13, non-touch, i5, 8GB)
Eerste indruk: Wow, super licht! Mooi! Fan vind ik erg meevallen tot nu toe (alleen nog maar windows update gedraaid)

Een probleempje: De rand onder mijn scherm zat, al direct bij uit de doos halen, los. Dus waar het woordje 'SONY' onder je scherm zit. Zit denk ik iets van 1 of 2 mm ruimte tussen het scherm en dat randje. Vrees een beetje dat stof hier zich gaat verzamelen. Meer mensen last van? Is dit iets waarvoor ik 'm terug zou moeten sturen? Of kan een druppeltje lijm de oplossing zijn? Weet niet of ik dat aandurf, en ook niet of dat invloed heeft op m'n garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyWD
@JozyDaPozy,

Zojuist even bekeken maar zie geen speling onderin. Persoonlijk zou ik het wel even melden bij ze en niet meteen met lijm aan de gang gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
JozyDaPozy schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 16:27:
Eerste indruk: Wow, super licht! Mooi! Fan vind ik erg meevallen tot nu toe (alleen nog maar windows update gedraaid)

Een probleempje: De rand onder mijn scherm zat, al direct bij uit de doos halen, los. Dus waar het woordje 'SONY' onder je scherm zit. Zit denk ik iets van 1 of 2 mm ruimte tussen het scherm en dat randje. Vrees een beetje dat stof hier zich gaat verzamelen. Meer mensen last van? Is dit iets waarvoor ik 'm terug zou moeten sturen? Of kan een druppeltje lijm de oplossing zijn? Weet niet of ik dat aandurf, en ook niet of dat invloed heeft op m'n garantie.
Omruilen. Dit niet hoort niet. Tenzij je ermee kan leven. Ik zou niet gaan lijmen, hiermee maak je je garantie ook kapot (de kans is groot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-09-2022
Ik heb de Bluetooth update geinstalleerd en daarbij valt me op dat bij apparaatbeheer een ander versienummer wordt weergegeven dan het versienummer dat op de site bij de update is aangegeven.
Bij apparaatbeheer staat bij het stuurprogramma versie 3.1.1306.346 (dd. 21-5-2013) terwijl de update spreekt over een versienummer 3.1.1306.0354-2 (dd. 05-08-2013).

Het lijkt erop alsof de update niet is uitgevoerd. Voer de update keurig uit en wacht op schermpje "Installation complete" alvorens te herstarten.
Update opnieuw gedownload, maar ook dan hetzelfde resultaat.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben. Of iemand die een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam

Shit, dat heb ik ook. Het is al een retour exemplaar. Maar weer naar Sony bellen.

[UPDATE]
Zojuist contact gehad met Sony. Hij moet terug naar de technische dienst. Kan verkeerd in elkaar gezet zijn of ...

[ Voor 7% gewijzigd door devlam op 19-08-2013 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyWD
devlam schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 16:45:
Ik heb de Bluetooth update geinstalleerd en daarbij valt me op dat bij apparaatbeheer een ander versienummer wordt weergegeven dan het versienummer dat op de site bij de update is aangegeven.
Bij apparaatbeheer staat bij het stuurprogramma versie 3.1.1306.346 (dd. 21-5-2013) terwijl de update spreekt over een versienummer 3.1.1306.0354-2 (dd. 05-08-2013).

Het lijkt erop alsof de update niet is uitgevoerd. Voer de update keurig uit en wacht op schermpje "Installation complete" alvorens te herstarten.
Update opnieuw gedownload, maar ook dan hetzelfde resultaat.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben. Of iemand die een oplossing weet?
Staat bij mij ook op 3.1.1306.346 21-5-2013 na installatie laatste driver.
(Niet dat ik persoonlijk bluetooth gebruik, staat gedeactiveerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidh0tsh0t
devlam schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 16:46:
[...]

Shit, dat heb ik ook. Het is al een retour exemplaar. Maar weer naar Sony bellen.

[UPDATE]
Zojuist contact gehad met Sony. Hij moet terug naar de technische dienst. Kan verkeerd in elkaar gezet zijn of ...
Hoe lang ben je hem dan kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qws

Qws

Als je Vaio Pro dichtklapt en omgekeerd houd, heb je dan aan de onderkant 1-2mm ruimte tussen de scherm? Want dat heb ik ook en volgens mij is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
Qws schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 17:32:
[...]

Als je Vaio Pro dichtklapt en omgekeerd houd, heb je dan aan de onderkant 1-2mm ruimte tussen de scherm? Want dat heb ik ook en volgens mij is dat normaal?
Nee het is de rand die om de voorkant van het scherm zit. Dus als je hem open hebt staan. Het betreft dan de rand waar "Sony" op staat. De andere randen zitten wel vast.
Bij mij kan je er gewoon met een nagel tussen en hem heen en weer bewegen.

[ Voor 3% gewijzigd door devlam op 19-08-2013 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
kidh0tsh0t schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 17:27:
[...]

Hoe lang ben je hem dan kwijt?
Binnen 3 dagen krijg je een doos thuisgestuurd. Dan afspraak maken met UPS en dan 5 werkdagen, als alles volgens planning gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qws

Qws

devlam schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 17:39:
[...]

Nee het is de rand die om de voorkant van het scherm zit. Dus als je hem open hebt staan. Het betreft dan de rand waar "Sony" op staat. De andere randen zitten wel vast.
Bij mij kan je er gewoon met een nagel tussen en hem heen en weer bewegen.
Oh, nee daar heb ik geen ruimte tussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vallinga
hmm het was mij nog niet opgevallen, maar ik heb daar ook ruimte tussen :-(
Zijkanten van de onderkant zitten wel vast, maar precies waar het sony logo zit, is los.

Wie kan mij vertellen waar ik moet zijn om het te melden?

En factory restoren jullie de laptop voor je hem heen stuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Service/garantie is bij Vaio-Link:
020 - 3469303

[ Voor 10% gewijzigd door Vinand op 19-08-2013 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
vallinga schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 18:00:
hmm het was mij nog niet opgevallen, maar ik heb daar ook ruimte tussen :-(
Zijkanten van de onderkant zitten wel vast, maar precies waar het sony logo zit, is los.

Wie kan mij vertellen waar ik moet zijn om het te melden?

En factory restoren jullie de laptop voor je hem heen stuurt?
Ik heb een backup gemaakt op usb stick d.m.v. Window 8 herstelpunt. Dit was al de tweede keer dat ik aan het installeren was, kost me een beetje te veel tijd en bovendien lastig ivm activatie office en norton internet security.
Het is mogelijk dat de technische dienst een fabrieksherstel doet. Zeker als ze niet kunnen opstarten. Daarom heb ik een nieuwe skydrive account gemaakt waarvan ik ze het wachtwoord geef. Mogelijk hoeven ze dan geen fabrieks restore uit te voeren.
Ik mocht ook het wachtwoord van mijn eigen skydrive account geven, maar dat vond ik geen goed plan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
RemyWD schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 16:52:
[...]
Staat bij mij ook op 3.1.1306.346 21-5-2013 na installatie laatste driver.
(Niet dat ik persoonlijk bluetooth gebruik, staat gedeactiveerd)
Heb een mail gestuurd over dit probleem. In afwachting reactie sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vallinga
@vinand en @ devlam, bedankt. ik zal ze morgen eens bellen.
En dan maar een factory reset doen. Vind het ook niet zo handig als ze met mijn account aan de slag gaan ;)

[ Voor 48% gewijzigd door vallinga op 19-08-2013 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

Iemand die weet waar je kan instellen dat het scherm automatisch dimmed? Dit heb ik uitgezet in het vaio control center maar hij blijft het maar doen, ik wordt er echt helemaal gestoord van.. 8)7 8)7

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://forum.notebookrevi...htness-auto-contrast.html

sensor monitoring service was het bij mij geloof ik de boosdoener

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 308387 op 19-08-2013 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 495308

Heb de Vaio Pro 13 vandaag binnen gekregen.

Ik heb geen enkel probleem met de fan terwijl ik toch aardig bang was geworden van alle verhalen hier op dit forum en op een ander forum. Ik zocht een stille ultrabook en ik ben zeker niet ontevreden met deze Sony. Bij normaal gebruik in word / internet gaat de fan bij mij niet aan, althans ik hier de fan op geen enkele manier. Bij youtube filmpjes is het voor mij niet storend: moet echt moeite doen om het te horen.

Waar ik me wel aan stoor is het volgende:
Ik merk dat de trackpad aan de linkerkant iets verder ingedrukt kan worden voordat je echt de klik krijgt. Het lijkt of het trackpad er wat losjes in ligt, met name aan de linkerkant (meer links onder). Aan de rechter bovenkant is er helemaal geen speling. Daardoor reageert het trackpad minder goed op mijn aanrakingen (padden) links onder.

Hebben anderen dit ook en betreft het hier een nadeel van het trackpad of is het een fout in de productie van de laptop waardoor bij mij het trackpad wat losser zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shier50
Anoniem: 495308 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 23:50:
Heb de Vaio Pro 13 vandaag binnen gekregen.

Ik heb geen enkel probleem met de fan terwijl ik toch aardig bang was geworden van alle verhalen hier op dit forum en op een ander forum. Ik zocht een stille ultrabook en ik ben zeker niet ontevreden met deze Sony. Bij normaal gebruik in word / internet gaat de fan bij mij niet aan, althans ik hier de fan op geen enkele manier. Bij youtube filmpjes is het voor mij niet storend: moet echt moeite doen om het te horen.
Uit nieuwsgierigheid: Heb je een i5 of i7 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zappeke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-07 16:09
Ik merk dat de trackpad aan de linkerkant iets verder ingedrukt kan worden voordat je echt de klik krijgt. Het lijkt of het trackpad er wat losjes in ligt, met name aan de linkerkant (meer links onder). Aan de rechter bovenkant is er helemaal geen speling. Daardoor reageert het trackpad minder goed op mijn aanrakingen (padden) links onder.

Hebben anderen dit ook en betreft het hier een nadeel van het trackpad of is het een fout in de productie van de laptop waardoor bij mij het trackpad wat losser zit?
De mijne heeft dit ook en je voelt het vooral als de laptop niet op een vlakke ondergrond staat, ik denk dat dit met de flex van de casing te maken heeft?
Mijn laptop is binnen voor reparatie voor dit en voor de wifi problemen, heb dit gemeld, ik zou 'm vandaag terug moeten krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

shier50 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 01:08:
[...]

Om hier ook even op te reageren, ook ik was bang voor het geluid, ding ging wel tekeer toen ik van alles tegelijk aan het installeren was, office, windows updates en photoshop :) Maar het ging lekker snel en daarna werd het al minder, ik gebruik de i5 en tot nu toe nog nergens last van gehad (dus ook geen wifi meuk), wel heb ik meteen alles geupdate naar de laatste levels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 495308

shier50 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 01:08:
[...]

Ik heb de I7 versie, 256 GB en 8 GB geheugen.

Bij mij komt de speling ook voor als ik de laptop op een vlakke ondergrond heb geplaatst. Er zijn dus eigenlijk twee klikken: een keer een hele lichte "klik" bij zacht aanraken en een harde klik bij het normaal klikken van de trackpad. Wat ik graag dus zou willen weten of dit ook bij anderen voorkomt (dat het trackpad er wat losser in lijkt te liggen) of dat het echt een slechte productie is van mijn vaio pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
hmm is het dan misschien niet handiger om "tap to click" en "two finger tap to right click" in te schakelen?
Zo gebruik ik mijn Vaio Z ook, vind ik persoonlijk veel handiger dan klikken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qws

Qws

Dat hoort zo, het probleem ligt bij Windows 8 desktop mode... wat niet goed geoptimaliseerd is op touchpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shier50
Anoniem: 495308 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:11:
[...]

Ik heb de I7 versie, 256 GB en 8 GB geheugen.

Bij mij komt de speling ook voor als ik de laptop op een vlakke ondergrond heb geplaatst. Er zijn dus eigenlijk twee klikken: een keer een hele lichte "klik" bij zacht aanraken en een harde klik bij het normaal klikken van de trackpad. Wat ik graag dus zou willen weten of dit ook bij anderen voorkomt (dat het trackpad er wat losser in lijkt te liggen) of dat het echt een slechte productie is van mijn vaio pro.
Oke, ik had een beetje schrik dat de i7 voor meer lawaai zou zorgen dan de i5.
(ik heb gisteren eentje met i7 besteld)

[ Voor 3% gewijzigd door shier50 op 20-08-2013 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidh0tsh0t
Ik heb ook maar even gebeld over de omlijsting van het scherm bij het sony logo. Ze komen de oude laptop weer ophalen en als ze hem dan op het depot hebben dan zullen ze uit China een nieuwe in elkaar zetten en weer opsturen. Ik hoop dat het voor 2 september is, want heb de laptop wel nodig voor school xD

Update: Krijg net een mail dat de levering van de nieuwe laptop pas tussen 5/9 en 10/9 wordt verwacht |:(

[ Voor 15% gewijzigd door kidh0tsh0t op 20-08-2013 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vallinga
Ik heb met Sony gebeld. Aangezien hij 4 dagen oud is word hij omgeruild voor een nieuwe.
Maar dan ben ik helaas wel een paar weken kwijt voordat ik weer een VAIO in huis heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vallinga
@kidh0tsh0t had je reactie nog niet gelezen. Bij mij dus hetzelfde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154200

Inmiddels heb ik mijn Vaio binnen gekregen vandaag.

Ik heb zelf de I5 versie samen met 256 GB SSD en 8GB geheugen. Zoals vele voor mij al hebben gemeld kan de ventilator wel flink blazen, maar moet ik eerlijk toegeven dat dit nog reuze meevalt. Ja hij gaat snel aan, maar als je gewoon een beetje aan het browsen bent op een gebalanceerd energieschema slaat hij niet aan, noch als hij aanslaat hoor je hem.

Eerste bevindingen zijn toch wel het onwijs lage gewicht. Onwijs mooie uiterlijk en toch wel heerlijke toetsenbord dat erbij zit. Je hebt precies door wanneer je een toets heb aangeslagen door het klikje dat het dan geeft. Het is dus niet alsof je op een harde plaat aan het drukken bent, maar het geeft je net de juiste feedback. Dit is natuurlijk harstikke persoonlijk, maar bevalt mij goed.

Wifi problemen heb ik nog geen last van gehad (geen uitval van wifi dus). Na een update haal ik alleen nog niet de presaties die ik had verwacht. Heb zelf 60Mbit internet en kom niet hoger dan 40Mbit via Wifi (voor de update netaan 30Mbit), terwijl ik op 3m afstand zit..... Ach ja, we wachten nog even op de update vanuit Intel! (dit is op de 2.4 Ghz)

Update:
Ik heb zojuist mijn Wifi op de 5Ghz band gezet en haal dan wel 60Mbit voluit! Het heeft dus te maken met de 2.4Ghz band. Hier haal ik op mijn andere laptop wel gewoon 60Mbit op :9~ , maar deze driver is er duidelijk nog niet voor geoptimaliseerd en werkt dus alleen nog goed op 5Ghz. Voor mij geen probleem, maar voor mensen die dit niet hebben natuurlijk wel.

Verder is het een mooi apparaat die exact is wat ik had verwacht. Een absolute aanrader! :+

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 154200 op 20-08-2013 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KinZikor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 21:42
CasGas schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 21:57:
Iemand die weet waar je kan instellen dat het scherm automatisch dimmed? Dit heb ik uitgezet in het vaio control center maar hij blijft het maar doen, ik wordt er echt helemaal gestoord van.. 8)7 8)7
Ik had hier ook last van. Uit eindelijk bleek dit de oplossing: Energiebeheer ->schema instellingen wijzigen -> geavanceerde energie-instellingen wijzigen -> Intel Graphics Settings -> Intel Graphics Power Plan -> maximum batterylife wijzigen naar maximum performance

Accu gaat zo wel wat minder lang mee, maar dat knipperende scherm elke keer als ik van donker naar licht ging, werd ik helemaal gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
Iemand enig id wat de volgende aanbieding gaat worden? Op dit moment nog steeds het verhaal met gratis extra garantie & accu .. (staat overigens wel dat de aanbieding tot 19-08-2013 geldig is, maar het is nog steeds te kiezen, waarschijnlijk dus verlengd?).
Anders natuurlijk even geduldig afwachten tot volgende week dinsdag=)

p.s - de studentenkorting is eigenlijk best nutteloos nu het is gezakt van 10 naar 5 %. Je krijgt namelijk via de site : http://www.actiecode.nl/winkels/winkel/sony, 8% korting, waardoor je dus nog wat goedkoper uit ben (uiteraard vervalt je studentenkorting).

[ Voor 28% gewijzigd door ri0ta op 20-08-2013 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daangi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-07-2019
Ik heb de SVP 13 sinds maandag. Probleem van de wifi heb ik niet, fan probleem wel, maar vind het zelf niet heel storend. Ook de loszittende rand kan ik hier niet ontdekken. Wat bij mij een hele grote ergernis is, is dat hij om de haverklap crashed als ik wat 'intensiever' ermee bezig ben, zoals youtube filmpjes kijken. Ik krijg verschillende error messages. Hier enkele die ik al voorbij heb zien komen:

- driver irql not less or equal
- page fault in nonpaged area
- dpc watchdog violation

Hiernaast crashed in chrome bijvoorbeeld een plugin vaak, waardoor alle videos stoppen (de latop zelf crashed dan (nog) niet). Ik kan nu uiteraard niet fatsoenlijk ermee werken aangezien hij er om de haverklap uitvliegt en moet rebooten (wat dan weer trouwens wel erg snel gaat met de SSD). Heb de laptop al een keer gereset naar factory setting en opnieuw geinstalleerd, maar het probleem bleef.

Denken jullie dat dit hardwarematig is, of dat er toch iets niet helemaal goed is gegaan bij de software?

Ik heb trouwens de i5 8gb 256gb touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-03-2018
Dit is niet normaal en klinkt mij in de oren als een hardware probleem. Voor de zekerheid kun je alle drivers bijwerken met de vaio tools.

Zelf heb ik de red edition (i7 8gb 512gb rode kleur) en heb geen problemen gehad. Soms wel een probleem met het (her)verbinden met een wifi netwerk, waarbij je verbonden bent maar zo'n 169.254.* IP krijgt. De enige manier omdat snel te fixen is de wifi kaart aan-en-uit-zetten in windows (opnieuw verbinden werkt niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

ri0ta schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 23:13:
Iemand enig id wat de volgende aanbieding gaat worden? Op dit moment nog steeds het verhaal met gratis extra garantie & accu .. (staat overigens wel dat de aanbieding tot 19-08-2013 geldig is, maar het is nog steeds te kiezen, waarschijnlijk dus verlengd?).
Anders natuurlijk even geduldig afwachten tot volgende week dinsdag=)

p.s - de studentenkorting is eigenlijk best nutteloos nu het is gezakt van 10 naar 5 %. Je krijgt namelijk via de site : http://www.actiecode.nl/winkels/winkel/sony, 8% korting, waardoor je dus nog wat goedkoper uit ben (uiteraard vervalt je studentenkorting).
Staat nu dat dit nog geld tot de 26e. Wellicht weet ik binnenkort meer over kortingen :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
JT schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 08:41:
[...]

Staat nu dat dit nog geld tot de 26e. Wellicht weet ik binnenkort meer over kortingen :P
Mocht je het weten, aarzel niet om het te delen;). Overigens wel groot contrast met de Amerikaanse online shop..daar krijg je op elke upgrade zowat korting....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

Heb net mijn SVP ( mat scherm, i5, 256Gb, 8Gb)ook binnengekregen op werk (yay :D), gelijk uitgepakt en de bijbehorende sleeve ook. Wat een mooi en licht ding is 't zeg, ik verbaas me er nog steeds over ook al had ik hem al meerdere keren bij de MediaMarkt gezien.

Conclusie van het uur dat ik hem heb:
Echt retesnel is dat ding zeg, super scherm en geweldige kleuren, opstarten binnen 3 sec.
Fan maakt wel wat geluid tijdens het installeren van Windows Updates en tegelijk het verwijderen van alle crap (sommige sony software,de macafee trial dingen en nog meer nutteloze games...). Hierna is die wel stil, niet echt zo'n gigantisch probleem dus, dat valt weer mee!
Touchpad heeft soms nog wat problemen met klikken, weet niet waardoor, drivers of gewoonweg dat het plasticje er nog overheen zit haha.
WiFi drivers, toen ik hem kreeg kon ik gelukkig wel verbinding maken met de router (waar het met mijn telefoon al buiten bereik is). Maar de verbinding viel wel soms weg, reconnecten lukte wel. Gelijk de wifi Drivers geupdate + BIOS update vanaf deze link naar de SVP1321C5E support van Sony. Hierna even reboot en alles werkt nu vlotjes.
Keyboard: Echt heerlijk, travel is precies goed en het typt zeker nice. Ben hier blij mee, vanaf volgend jaar Informatica sturderen dus veel typen.
Warmte: Hij staat nu naast mij op het bureau en wordt wel een beetje warm aan de linkerbovenhoek op de onderkant. Niets ernstigs dus.
Gewicht: Dit is echt gewoon geweldig, 1Kg ongeveer. Al mijn collega's kijken er vreemd naar haha, dat die zo weinig kan wegen.

Al met al ben ik zeer blij met de SVP na dat ene uurtje. De rest zal ik nog updaten, momenteel nog steeds windows updates aan 't draaien. Als ik nog iets kan testen of iemand tips heeft om nog ergens nieuwe drivers vandaan te vissen let me know. Binnenkort of aan 't einde van de week zal ik op tweakers even een review fabriceren van de laptop.

[ Voor 4% gewijzigd door Salmon op 21-08-2013 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Hoe vind je de touchpad?

[ Voor 17% gewijzigd door Philflow op 21-08-2013 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

Vind het wel een goed touchpad! Lekker groot en de gestures werken voor mij nog niet helemaal denk ik. Waarschijnlijk omdat de folie er nog op zit, zal hem zo even eraf halen en de gestures testen (right click, scroll etc.). Verder werken de knoppen aan de onderkant van de touchpad wel naar behoren :)

Had je stiekem je tekst veranderd van touchscreen naar touchpad? :p

En dat Vaio Update programma werkt ook voor geen meter he, gaat die naar updates zoeken, vind die niks en dan redirect die je naar de support page (zie vorige post met link) waar je ze alsnog handmatig mag gaan downloaden :+

[ Voor 86% gewijzigd door Salmon op 21-08-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

ri0ta schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 11:26:
[...]

Mocht je het weten, aarzel niet om het te delen;). Overigens wel groot contrast met de Amerikaanse online shop..daar krijg je op elke upgrade zowat korting....
Maar zijn een hoop dingen ook duurder. De base-versie met touchscreen (zonder touchscreen is er niet eens mogelijk) kost 1249 dollar tegen 1119 euro hier. Ja wisselkoers bla bla maar het is gangbaar dat de prijzen 1:1 zijn en import komt nog btw en invoerrechten bij. Doe je er 8gb bij dan kost het normaal 100, nu 80. 256GB is nu 120, normaal 220. Sheetbattery is 130, normaal 150. Kies je al die dingen dan kost de Pro daar 1579 dollar. In NL kost deze config 1319 euro en dan heb je er ook nog 4 jaar garantie bij.

Met de Z waren er vooral in het begin serieuze verschillen in prijs maar met de Pro dus niet. Ik denk dat de marge op de Pro 13 ook veel kleiner is waardoor er minder ruimte is voor prijsverschillen.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

Weet iemand trouwens hoe je een bestand naar/van je Android telefoon kan krijgen via NFC? Ik kom er via google en bijbehorende apps niet uit. Zou handig zijn als je via NFC files kan transferren

Wat een irritante USB poorten zijn het trouwens, krijg mijn USB stick er amper in omdat de poorten zo stroef/krap zijn. Je moet er dus voorzichtig mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-06 13:36
Mijn SVP wordt dus opgehaald i.v.m het los zitten van onderkant van scherm-rand. Het is een DOA (Defective on arrival) dus dat betekent dat er een nieuwe laptop wordt gemaakt en verzonden.
Nieuwe laptop komt tussen 5 en 12 september! Pff.
Moet ik nu ook de adapter en m'n wifi-dongle en boekjes en scherm-doekje e.d. mee terug sturen? TNT zegt 'enkel meegeven wat niet werkt', maar ik neem niet aan dat er een nieuwe laptop zonder adapter wordt geleverd... Wat hebben jullie gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

Misschien Sony even bellen? Dat lijkt mij een stuk handiger in dit geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidh0tsh0t
JozyDaPozy schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 14:30:
Mijn SVP wordt dus opgehaald i.v.m het los zitten van onderkant van scherm-rand. Het is een DOA (Defective on arrival) dus dat betekent dat er een nieuwe laptop wordt gemaakt en verzonden.
Nieuwe laptop komt tussen 5 en 12 september! Pff.
Moet ik nu ook de adapter en m'n wifi-dongle en boekjes en scherm-doekje e.d. mee terug sturen? TNT zegt 'enkel meegeven wat niet werkt', maar ik neem niet aan dat er een nieuwe laptop zonder adapter wordt geleverd... Wat hebben jullie gedaan?
Ik had het gevraagd toen ik met sony aan het bellen was en die gaven aan dat alles wat in de doos zat/zit terug moet worden gestuurd. Dit omdat ze de zelfde order weer inschieten en alles dus weer wordt meegestuurd met de nieuwe doos. Ik heb zelf dus ook de extra batterij teruggestuurd.

[ Voor 3% gewijzigd door kidh0tsh0t op 21-08-2013 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Niet online
Wees blij dat je meteen een nieuwe krijgt, mijne ligt nu al meer dan een maand bij Teleplan omdat die gerepareerd moet worden (onder garantie). De snelheid van de service is echt om te janken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Weet iemand of Mediamarkt Arena de Vaio Pro al heeft staan? Ik zou hem weleens willen zien voordat ik hem aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

Kleine update over de SVP nadat ik thuis was gekomen van werk:

WiFi is een raar ding. Ik kon geen connectie krijgen met mijn router, band stond op B/G/N ingesteld, daarna geprobeerd met B, G en N apart en vanaf de N pakt die niks op. Staat op auto 2/5Ghz.

Dus nu staat hij automatisch ingesteld zodat hij op B/G staat/wisseld en haal de max snelheid (heb maar 20Mbit dus genoeg). Iemand N werkend gekregen?

Router is een Huawei HG655d van Online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Philflow schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 18:19:
Weet iemand of Mediamarkt Arena de Vaio Pro al heeft staan? Ik zou hem weleens willen zien voordat ik hem aanschaf.
bel de mediamarkt en vraag naar de model namen:
- SVP1321M2E
- SVP1321X9E

Let op dat de retailmodellen een glossy scherm hebben met touch... Dus de matte variant is niet zichtbaar.

Pagina: 1 ... 5 ... 30 Laatste