[CiP] Solid Aluminium 'Laptop'

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 49.380 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Topicstarter
Zelf anodiseren ga ik echt niet aan beginnen :-P Het kost zo weinig om het te laten doen, met zeer goed resultaat, dat ik het liever aan de vakmensen overlaat. Op m'n werk laten we producten ook wel eens rood, blauw of goud anodiseren. Zelfs al is het niet speelgoedachtig vervagen de kleuren binnen redelijk korte termijn.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/A3q1ln6KmPUfrkvTc98gCccA/medium.jpg

Op m'n werk maken we schaalmodellen in deze kleuren. Ik vind blauw nog best aardig. Maar de andere 2 vind ik niet zo goed bij een laptop passen. Zolang ik geen oliesjeik ben in ieder geval nog niet :+ Het bedrijf waar wij onze producten naartoe brengen kunnen wel veel kleuren maar niet elke kleur. Tenzij ze special een bad voor je klaarmaken. Maar het moet wel betaalbaar blijven :P

Als je goed naar mijn koelblokje kijkt zie je dat ik bij mijn koelribben de voor en achterkant nog kan open frezen zodat er iets ontstaat wat op jouw plaatje lijkt. Dat wilde ik doen als de pomp teveel moeite heeft met het rondpompen. Waar ik dan wel bang voor ben is dat het water gewoon de allerkortste route neemt omdat de pomp niet zo snel is en er niet veel water door drukt.

Koper heb ik ooit al eens gehaald, plaat van 8mm dik. Ook om een koelblok(een paar) van te maken. Maar is dit geval is het reservoir van alu dus moet de rest ook van alu;) Met geanodiseerd alu heb je ook vrijwel geen last meer van corrosie. Dat koperen blokje komt nog wel, maar niet in dit ding :)

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:54

player-x

Disruptive by design

Maar is dit geval is het reservoir van alu dus moet de rest ook van alu
Je kan de huidige res, nog steeds weg frezen, en er een koperen blok in schroeven, probeer je niet te vertellen wat te doen, maar heb een aantal nare ervaringen met aluminium en water, zo wel in mijn computer, als op werk.

Ik vind dit zo een mooi project, dat ik zou het zo zonden vinden als het over een jaar problemen zou krijgen met de waterloop.
Waar ik dan wel bang voor ben is dat het water gewoon de allerkortste route neemt omdat de pomp niet zo snel is en er niet veel water door drukt.
Valt wel mee hoor, en je kan het altijd nog zo oplossen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3KxrsbQtkawouolorle7MSbk/full.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door player-x op 19-11-2013 09:28 ]

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik heb ook problemen gehad met alu, maar dat was in combinatie met koper (koperen voet, aluminium top).
Maar met full alu, en dan eventueel geanodiseerd ook, verwacht ik niet echt problemen. En er zijn ook nog middeltjes die de oxidatie tegengaan toch?
Qua koeling zal het vast wel goed gaan. Ik hou mijn CPU koel puur doordat het warme water stijgt en koud water daalt. Geen pomp meer nodig :) Kwestie van wat hoogteverschil creëren. Kun je nagaan hoeveel meer energie je kwijt kunt als je eenmaal rond gaat pompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

_ferry_ schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:23:
Maar met full alu, en dan eventueel geanodiseerd ook, verwacht ik niet echt problemen. En er zijn ook nog middeltjes die de oxidatie tegengaan toch?
Beide helpen enorm, maar er hoeft maar een vreemd metaaldeeltje in de loep te zitten, en de corrosie kan beginnen, en als het begint is het met alu niet meer te stoppen, koper heeft daar gewoon veel minder gevoelig voor.
Qua koeling zal het vast wel goed gaan.
Denk het zelf ook zeker wel, alleen is een parallelle uitvoering gewoon veel effectiever dan een seriële, puur omdat je veel en veel meer radiatie oppervlakte creëert, en je dus de CPU koeler houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132566

Gewoon goudkleur nemen, lekker decadent (dat is je laptop toch ook?) ;)
Dan nog een gespiegeld logo van een bekende producent uit Cupertino erin frezen en omlijsten met nep-diamantjes of in de "Southpark" stijl, met tandjes in de hap uit de appel... :D

Unique selling point als je hem ooit kwijt wilt...hackintosh erop en vlammen!

Je hebt al een Apple chicklet look-a-like keyboard erin immers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Topicstarter
Dat toetsenbord is het enige dunne toetsenbord dat ik kan vinden wat met een usb kabel verbonden word. Volgens mij heeft een chinees goed naar een Macbook gekeken want het toetsenbord wijkt maar op 2 punten af. Verder is zelf de ruimte tussen de toetsen even groot en zijn de toetsen gewoon hetzelfde. Ach, beter goed gejat dan slecht bedacht :+

@player-x. Ik verwacht er niet echt problemen mee. Ik ga elk onderdeel van de 'loop' uit aluminium maken en alles wordt geanodiseerd. Dus dat komt wel goed. Mocht het ooit gaan lekken oid dan kan ik het er altijd nog uitfrezen :+ Voorlopig is juist het idee dat alles uit één stuk gemaakt is. Dan is het jammer om dat niet te doen.

Goud leek me wel vet maar als ik dan bedenk hoeveel moeite me het uiteindelijk gekost heeft doe ik 'm liever een kleur die ik écht leuk vind :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

Ik zou hem gewoon blank houden, niets zo mooi als een blok bewerkt alu in je klauwe te hebbe. :+

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Misschien een leuk idee is om in de deksel een klein raampje te maken zo dat het koelwater van binnen kan zien, dat heeft vier voordelen, het ziet er koel uit, je hebt een hele koele aan indicatie, je kan het water niveau in de gaten houden, en je kan zien of je water eventueel troebel word.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/koV4BULZ6iXzxIDRZS91mNi7/full.jpg

Als je het doet, houd dan wel de O-ring van de LED aan de natte zijde, daar anodiseren brengt extra dikte aan het materiaal en je moet er misschien weer een tap door heen draaien, en dus de bescherming verwijderen.

Wat daar naast als je het doet misschien ook cool is, is om ook de HDD led in het res verwerken, zodat je die er ook in ziet knipperen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Topicstarter
Player-x, ik vind het top dat je meedenkt (vind ik echt top) alleen draag je precies de dingen aan die ik juist niet wil doen :P Ik heb een bloedhekel aan HDD ledjes of uberhaupt ledjes in een laptop. Tenzij het voor toetsenbordverlichting is :) Ook in mijn gewone pc worden die dingen nooit aangesloten. Het enige wat ze doen is irritant zijn als het apparaat in slaapstand staat :+

Alles wat we op m'n werk laten anodiseren word maatvast geanodiseerd. In het ergste geval scheelt het misschien een aantal duizendste mm. We laten normaal werkstukken met passingen erop/erin ook anodiseren. Dan is het niet handig als dat eruit gebeitst word :) Verder is dat bij dit product ook geen ramp. Op schroefdraad ook zit best veel marge tussen de minimale en maximale maat. Komt helemaal goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Ik heb een bloedhekel aan HDD ledjes
Ik ook maar ze zijn soms toch wel nuttig, heb in mijn kast een heel klein condensatortje over de plus en min en een weerstand tussen een van de draden gesoldeerd, dat doet twee dingen, een het dempt het licht, en maakt het daarnaast veel minder agressief om naar te kijken,daar het op gloeit en uit dooft, kleine HD acties zie nagenoeg niet alleen als je er op let, en pas bij grotere word het langzaam ietsjes feller.

Daarnaast is de HDD led een suggestie, daarnaast geeft de power led indirect licht, iets dat veel minder irritant is, en zelf zou ik as ik waterkoeling in een laptop bouw het wel willen laten zien, want hoeveel laptops zijn er die watergekoeld zijn.

Je krijgt met wat ik voorstel een hele mooie indirecte verlichting dat ik denk ook minder storend werkt.

Iets dat er bv ongeveer zo uitziet qua licht:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/veEbsFo1eaV2tP40ktPMJKTn/medium.jpg

Als je een mooi rond venster maakt, kan je misschien het zelfde effect als de HAL 9000 krijgen, als je de onderkant of bovenkaant hol of bol maakt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IyXLLjkLrRuYeyJRMASPgfDY/full.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door player-x op 21-11-2013 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:41
het is al een tijdje geleden dat je iets gepost hebt is er nog voortgang in dit project?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaco molenaar
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-03 10:06
Ga zo door, ziet erg gaaf uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Topicstarter
Douwsky schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 10:12:
het is al een tijdje geleden dat je iets gepost hebt is er nog voortgang in dit project?
Heb vandaag de bovenkant van de laptop afgefreest. Helaas ging het geheel teveel trillen. Voordat ik verder kan moet ik uit een wat massiever deel een passtuk maken die ik binnenin vast kan schroeven. Dit tegen het trillen.

Word nog volop aan gedacht. Helaas zijn de freesmachines lekker druk bezet, dus veel beunen is er nog niet bij :+ :( Ben nog wat aan het uitpuzzelen voor het scharnier naar het scherm. Heb al wel een idee maar dat moet ik nog wat verder uitwerken en eventueel testen op het oude prototype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

R-O-Y schreef op woensdag 04 december 2013 @ 23:01:
Helaas ging het geheel teveel trillen.
Je bedoeld dat je problemen had met het opspannen?

Hebben jullie geen vacuüm plaat/klem, zo niet, is het zeer eenvoudig zelf een te maken met CNC.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0LMdAbbc3ZtCDtQSSOU5wdpQ/full.jpg

Heb er vroeger een laten maken, je neemt een plaat aluminium of staal, frees daar in een gestreept X en Y patroon, van bv 4mm breed en 3.8mm diep, vlak bij de 0.0 een rij van de rand frees op de kruising van frees groef 2.2, 2.3, en 2.4 dieper zodat je een verbinding kan maken met een horizontaal boorgat, en monteer daar op een slangennippel om een vacuüm pomp aan te sluiten.

De vacuüm plaat die ik had laten maken had aan de onderzijde twee stalen pennen om achter een opspan groef van freesbank te haken, en aan de zijkant op de X en de Y as 3 bout gaten voor de aanslag vast te schroeven, zo dat er een verwisselbare aanslagen gebruikt konden worden, zodat indien noodzakelijk in de aanslag gefreesd kon worden, zonder de vacuüm plaat te beschadigen.

Gebruik een 4mm pees die je ook gebruikt om O-ringen te maken als een seal, rond wel de hoeken af van de kruispunten, zodat die niet in de pees snijden.

Je hebt de perfecte ''klem'' om dun (of dik) plaat materiaal op te spannen en te bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Topicstarter
Zo'n plaat heb ik ooit wel eens gemaakt:
(maar nog nooit gebruikt :( )

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sYdjYoB98imVQlHi2Utff1Rn/medium.jpg

Maar dat helpt me helemaal niets verder met dit probleem. De laptop die ik maak zit nu andersom in de machine dan toen ik de onderkant aan het bewerken was. Dit betekent dat het ding alleen op een rand staat. Dan heb je veel te weinig oppervlak om 'm vacuum te trekken.

Plus dat doordat ik een toetsenbord erin wil hebben mijn laptop ook 'lek' is. Hierdoor werkt vacuum niet. Ook zal dat het trillen niet verhelpen want met vacuum opspannen is niet opeens de dikte van het materiaal veranderd.

De bovenkant van de laptop heeft nog een dikte van 4mm en bij het toetsenbord 1,5-2mm. In principe is het gewoon alsof je een dunne plaat probeert te vlakken. Dat gaat eigenlijk niet. Desondanks heb ik het toch geprobeerd omdat het een hoop werkt scheelt als het stiekem toch wel zou lukken :P Als ik een massief passtuk maak voor in de binnenkant is het geen dunne plaat meer en kan ik er gewoon in frezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

R-O-Y schreef op donderdag 05 december 2013 @ 08:15:
Zo'n plaat heb ik ooit wel eens gemaakt:
Die ziet er netjes uit, en kan uit ervaring zeggen dat ze verdomt makkelijk zijn.
Maar dat helpt me helemaal niets verder met dit probleem. De laptop die ik maak zit nu andersom in de machine dan toen ik de onderkant aan het bewerken was. Dit betekent dat het ding alleen op een rand staat. Dan heb je veel te weinig oppervlak om 'm vacuum te trekken.

Plus dat doordat ik een toetsenbord erin wil hebben mijn laptop ook 'lek' is. Hierdoor werkt vacuüm niet.
Ik dacht dat je de deksel voor het scherm bedoelde, ja de gaten van het toetsenbord word dan een probleem om een vacuüm seal te maken. :+
Ook zal dat het trillen niet verhelpen want met vacuum opspannen is niet opeens de dikte van het materiaal veranderd.
Correct, maar je hebt dan wel geen problemen meer met het omhoog komen van je materiaal als je van of op de zijkant inspant, en je kan daardoor aanzienlijk dieper frezen. (uiteraard niet in dit geval)
De bovenkant van de laptop heeft nog een dikte van 4mm en bij het toetsenbord 1,5-2mm. In principe is het gewoon alsof je een dunne plaat probeert te vlakken. Dat gaat eigenlijk niet. Desondanks heb ik het toch geprobeerd omdat het een hoop werkt scheelt als het stiekem toch wel zou lukken :P Als ik een massief passtuk maak voor in de binnenkant is het geen dunne plaat meer en kan ik er gewoon in frezen.
Ja een blok materiaal om het dunne gedeelte van toetsenbord op te spannen met carrosserie ringen door de toetsen heen is waarschijnlijk het makkelijkste, je moet dan alleen halverwege het frees proces stoppen om de bouten te verplaatsen, denk dat de rest wat 4mm dik is wel sterk genoeg is om te frezen.

Maar een complete negatief maken van de binnen kant in SolidWorks? is ook niet erg moeilijk en wel de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechCrazy2180
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-05-2024
Dit is echt erg interessant! Ik ben benieuwd wat het gaat worden! Ik denk dat dit wel eens een nieuwe trend kan gaan worden als merken als bijvoorbeeld Cooler Master ook laptop cases gaan maken. Misschien een leuk idee is om er voor te zorgen dat je het scherm kan afkoppelen of volledig kan omklappen zodat je een externe monitor kan aankoppelen die recht voor je staat -zonder dat het laptop scherm in de weg staat- en hem gebruiken als een echte desktop, maar dan aangestuurd door -of zo ziet het er in ieder geval dan toch uit- alleen je keyboard. Ik neem aan dat dit toekomstmuziek is, maar als je klaar bent met dit project is er in ieder geval een extra uitdaging voor je! _/-\o_ :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Topicstarter
Een omkeerbaar scherm heb ik wel aan gedacht maar dat is erg lastig te realiseren. Je moet op een of andere manier de kabel naar het display krijgen en een scharnier in elkaar vogelen dat zorgt dat het display rechtop blijft staan.

Een afneembaar scherm zou makkelijker zijn. De enige hindernis is dan dat je een mooie connector moet hebben die je zeer makkelijk in en uit elkaar klikt. Heb nog zat ideeen, maar voorlopig eerst maar even verder met de huidige planning :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Dit zou ook een oplossing kunnen zijn, hoewel waarschijnlijk technisch zeer lastig haalbaar.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/V8gWzXZsM6XxLAHUWcYvrEEV/full.jpg

Maar imho wel een van de mooiste oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Topicstarter
Heb weer een update. Voorlopig even een paar plaatjes van het resultaat. Heb een vulplaat gemaakt die in de binnenkant van de laptop past. Deze heb ik vastgeschroefd op de gaten waar later het moederbord en de andere componenten op vast komen te zitten.

De plaat moest helpen trillingen tegen te gaan waar ik de vorige keer met vlakken last van had. Dit is aardig gelukt. Heb helaas geen foto's van de hulpmiddelen. Wel van de gevlakte behuizing :9

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rq4guLVMFBdxVFjr4ATItzqS/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/q57dEz081kzjZI7JVQt10Jqx/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YEQOur2xM4sVeffo9HnS795N/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DjLQ4YAmZRvgjhMKAAZ03cmF/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f1JXOfjWzpGkfZRZcqCjgjui/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8aIuoRjENOpI7F5Mc61wUmsw/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KMk0nnL7QEVfsfqLvENQiIZW/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1bVtTHi6XctmEe2IreYVX7TM/medium.jpg

Op de foto's zie je de spiegelgladde bovenkant. Ook is het stuk waar het toetsenbord in zit een stukje verdiept. Verder is de rand waar ik de laptop op vast hield met het frezen van de onderkant ook weggehaald. Dit heb ik met een frees gedaan die een lichte hoek heeft. Hiermee voorkom je rare overgangen. Van recht naar schuin ziet er altijd mooi uit. Ben redelijk tevreden met het resultaat.

Nu nog het touchpad gedeelte uitvogelen en de poortjes in de achterkant erin maken. Dan kan ik aan het deel beginnen waar het LCD in komt. Zal maandag wat meer plaatjes schieten van oa de plaat die als negatief in de laptop past. Ook wat foto's met daglicht zal leuker zijn dan deze 1600 iso plaatjes :+

Heb helaas nog steeds niet heel erg veel tijd over. Ik heb 2 jaar terug met m'n broertje samen een huis gekocht, nu zijn we bezig om dat op mijn naam te krijgen. Kost allemaal meer tijd (en geld :( ) dan ik zou willen. Mocht je je afvragen waarom het wat langzaam loopt, om o.a. zulk soort dingen dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Venom-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:44
zow wat gaaf! echt vakwerk zo te zien _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

Wat ziet hij er toch sexy uit! :P

Erg mooi!

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

Oh shiet! Dat ziet er goed uit! :o

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Let je goed op dat aluminium goed stroom geleid, dus dat er nergens een mobo-pinnetje o.i.d. het aluminium mag raken?!

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:43
Stef602 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 00:22:
Let je goed op dat aluminium goed stroom geleid, dus dat er nergens een mobo-pinnetje o.i.d. het aluminium mag raken?!
Goede reden om te anodiseren :) (desnoods zandstralen en dan blank)

[ Voor 6% gewijzigd door LED-Maniak op 12-01-2014 00:30 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ziet er gaaf uit, ik volg hem even _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-07 12:17
FiXeL schreef op maandag 01 juli 2013 @ 23:34:
[...]

Dat is allemaal relatief. Laat Haas nu niet bepaald de betere machine zijn, maar voor het verspanen van aluminium en kunststof heb je niet een zware stabiele machine nodig. Helaas ben je wel beperkt met wat je met de machine kan doen, maar in het geval van TS zijn werkgever is dat niet echt een issue.

Zelf werk ik bij een machinefabriek, en wij doen niet aan poetsen. (naja ok, soms. :P ) De eisen die gesteld worden aan de machines zijn anders omdat wij veel staal en RVS verspanen. Qua nauwkeurigheid zouden deze machines weer niet voldoen in een gereedschapsmakerij. Het is allemaal relatief, je kan een hele dure nauwkeurige machine aanschaffen, maar als het werk wat je er voor hebt dat niet vereist, gooi je als werkgever een hoop poen weg.

Er staat bij ons ook geen Fehlmann, Mikron, Okuma of DMG, maar gewoon low/mid-range spul op de werkvloer en dat voldoet prima.
De merken die je hier noemt zijn ook geen top of the line. Als je echt goeie zwaar spul verspaant, en met hoge nauwkeurigheid werkt zul je echt een Mori Seiki, Hermle, Dixi, Nakamura Tome etc. moeten hebben. En tuurlijk gooi je een hoop poen weg als je een te dure machine hebt, maar een haas is sowieso weggegooid geld. Koop een fatsoenlijke tweedehands, die zijn 9/10 keer mechanisch veel stabieler dan de nieuwe low-budget machines.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Laat ik even vooraf zeggen dat ik weinig ervaring heb met het top of the line spul... Maar Fehlmann en Mikron is echt wel goed spul als ik uitga van de machines die ik gezien heb. Helaas moet ik het dagelijks doen op een Quaser (a.k.a. Bridgeport gezien ik deze week van een monteur te horen kreeg dat Quaser bridgeport overgenomen heeft, en Bridgeport tegenwoordig gewoon een Quaser is met een ander naamplaatje)

(laatst dat ik wist was dat Bridgeport gefuseerd was met Hardinger, maar blijkbaar dus overgenomen door Quaser)

Iig, die made in taiwan freesbank waar ik achter sta, kan na 12 jaar afbeulen nog prima een H6 passing spiebaan frezen, al lukt het ronde passingwerk frezen niet echt meer. Magoed, dan kan gekotterd/geruimd worden. Rammen lukt ook, HPC rond 63mm, 5 snijkanten, snedediepte 1mm, voeding 1mm per tand. Staal, of RVS, ramt ie wel door. Dat is voor een machine met SK40 opname niet slecht, al heb ik op youtube ook echte afbeul filmpjes gezien... Leuk dat het kan, maar moet je dat willen?

Maar helaas afgelopen week is de X-as motor overleden.... (sluiting in de motor) een nieuwe? een whopping 6600 euro gezien het heidenhain is. :(

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
FiXeL schreef op zondag 12 januari 2014 @ 19:26:
Laat ik even vooraf zeggen dat ik weinig ervaring heb met het top of the line spul... Maar Fehlmann en Mikron is echt wel goed spul als ik uitga van de machines die ik gezien heb. Helaas moet ik het dagelijks doen op een Quaser (a.k.a. Bridgeport gezien ik deze week van een monteur te horen kreeg dat Quaser bridgeport overgenomen heeft, en Bridgeport tegenwoordig gewoon een Quaser is met een ander naamplaatje)

(laatst dat ik wist was dat Bridgeport gefuseerd was met Hardinger, maar blijkbaar dus overgenomen door Quaser)

Iig, die made in taiwan freesbank waar ik achter sta, kan na 12 jaar afbeulen nog prima een H6 passing spiebaan frezen, al lukt het ronde passingwerk frezen niet echt meer. Magoed, dan kan gekotterd/geruimd worden. Rammen lukt ook, HPC rond 63mm, 5 snijkanten, snedediepte 1mm, voeding 1mm per tand. Staal, of RVS, ramt ie wel door. Dat is voor een machine met SK40 opname niet slecht, al heb ik op youtube ook echte afbeul filmpjes gezien... Leuk dat het kan, maar moet je dat willen?

Maar helaas afgelopen week is de X-as motor overleden.... (sluiting in de motor) een nieuwe? een whopping 6600 euro gezien het heidenhain is. :(
Met leeftijd bedoelde ik meer op zeg maar 20 jaar oud. Maar inderdaad, sommige mensen raggen die machines echt af, zonder van zulke mooie/dure machines. Dat moet je inderdaad niet willen, met geen enkele machine imo. Wel bummer dat de motor overleden is. Heidenhain weet inderdaad wel altijd de prijs goed op te drijven (vooral naarmate het ouder wordt..). Ik heb inmiddels al spindle motoren van machines >20 jaar van ruim over de 15K voorbij zien komen, dat is ook geen pretje meer :(. En zulke dingen gebeuren ook bij de duurste machines!

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

sommige mensen raggen die machines echt af, zonder van zulke mooie/dure machines.
Ja en nee, als met zwaarder gebruik de TCO omlaag gaat, waar de hogere slijtage word goed gemaakt door hogere productie, dan kan je dat zonde vinden van de machine, maar het is wel gewoon goede manier van je gereedschap gebruiken.

Bij mijn oude bedrijf hebben we een hele tijd kleine draagbare las machines gebruikt in het veld, die we regelmatig op 90 tot wel 100% vermogen gebruikte, iets dat deze machines niet lekker vonden voor langere duur, en de uitval van deze hele dure compacte machines was dan ook erg hoog.

En hoewel ons gebruik niet onder de garantie viel, was de productie verhogen genoeg om dat verlies te compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
player-x schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:32:
[...]

Ja en nee, als met zwaarder gebruik de TCO omlaag gaat, waar de hogere slijtage word goed gemaakt door hogere productie, dan kan je dat zonde vinden van de machine, maar het is wel gewoon goede manier van je gereedschap gebruiken.

Bij mijn oude bedrijf hebben we een hele tijd kleine draagbare las machines gebruikt in het veld, die we regelmatig op 90 tot wel 100% vermogen gebruikte, iets dat deze machines niet lekker vonden voor langere duur, en de uitval van deze hele dure compacte machines was dan ook erg hoog.

En hoewel ons gebruik niet onder de garantie viel, was de productie verhogen genoeg om dat verlies te compenseren.
Met afraggen bedoel ik de spindleload uren op 150% gebruiken terwijl max 30min. is toegestaan. Hierdoor slijten bijtels niet alleen harder, maar mag je elk 4/5 jaar de hele spil uit elkaar halen om alle (evt. keramische á ~€20.000,-) lagers te vervangen (uitgaande van 8u p/dag verspanen). Dan staat 1) je machine een week stil en 2) je bent echt enorm veel geld kwijt. Dat is (zo blijkt in de praktijk) erg moeilijk goed te maken met dat kleine beetje extra tijd wat je er mee wint.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Topicstarter
En daarom gebruiken wij gewoon 2 oude beestjes op m'n werk (OKK en Takisawa) die het al 29/32 jaar goed doen. Enige nadeel is het toerental dat maximaal 6000 toeren is en het beperkte geheugen. Maar daar kunnen we prima mee uit de voeten :)

De takisawa heeft de originele spindel nog, zelf de aandrijfriem is nooit vervangen. (inderdaad, ik snap het ook niet :+ ) Als ik een spindelload haal van 30% is het al veel. De OKK heeft inmiddels 2x een spindelbeurtje gehad. De eerste keer gingen de lagers binnen een jaar weer kapot. De tweede keer was beter, dat werkt nog prima :)

Ik bewerk eigenlijk alleen aluminium en heel af en toe een beetje kunstof. Om dan machines te gaan kopen die gemaakt zijn om blokken staal/rvs van een paar honderd kilo te bewerken is wellicht wat onnodig ;) Je kan van Haas zeggen wat je wilt maar de meeste onderdelen zijn redelijk schappelijk geprijsd. Veel is ook gewoon ingekocht en kan je dus ook bij andere leveranciers halen.

Maarrrrrr laten we er niet teveel een freestopic van maken, wellicht kunnen we dat ergens anders doen. Vind het wel interessant om verhalen van iedereen te lezen :)

Morgen (of straks) zal ik niet vergeten m'n camera mee te nemen. Heb vandaag bekken gemaakt van 330mm hoog om de laptop op z'n zijkant tussen te klemmen. Dan kan ik de achterkant met alle poortjes erin maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Hmja, begint zo wel een CNC topic te worden... Misschien iets voor het Stuffis Generalis subforum?

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
R-O-Y schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 00:44:
En daarom gebruiken wij gewoon 2 oude beestjes op m'n werk (OKK en Takisawa) die het al 29/32 jaar goed doen. Enige nadeel is het toerental dat maximaal 6000 toeren is en het beperkte geheugen. Maar daar kunnen we prima mee uit de voeten :)

De takisawa heeft de originele spindel nog, zelf de aandrijfriem is nooit vervangen. (inderdaad, ik snap het ook niet :+ ) Als ik een spindelload haal van 30% is het al veel. De OKK heeft inmiddels 2x een spindelbeurtje gehad. De eerste keer gingen de lagers binnen een jaar weer kapot. De tweede keer was beter, dat werkt nog prima :)

Ik bewerk eigenlijk alleen aluminium en heel af en toe een beetje kunstof. Om dan machines te gaan kopen die gemaakt zijn om blokken staal/rvs van een paar honderd kilo te bewerken is wellicht wat onnodig ;) Je kan van Haas zeggen wat je wilt maar de meeste onderdelen zijn redelijk schappelijk geprijsd. Veel is ook gewoon ingekocht en kan je dus ook bij andere leveranciers halen.

Maarrrrrr laten we er niet teveel een freestopic van maken, wellicht kunnen we dat ergens anders doen. Vind het wel interessant om verhalen van iedereen te lezen :)

Morgen (of straks) zal ik niet vergeten m'n camera mee te nemen. Heb vandaag bekken gemaakt van 330mm hoog om de laptop op z'n zijkant tussen te klemmen. Dan kan ik de achterkant met alle poortjes erin maken.
toon volledige bericht
Die ouwe beestjes draaien altijd meer dan prima inderdaad :+ (by the way; als dripfeeden niet gaat op die oude machines, ik gok Fanuc 0T?, dan is geheugen uitbereiding vaak ook een mogelijkheid). Maar excuses; het was niet mijn bedoeling het topic te kapen :) ! Back OT!

[ Voor 4% gewijzigd door Bloemstukje op 14-01-2014 19:28 ]

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Topicstarter
Ik vind dat helemaal geen probleem. Het is alleen niet de bedoeling denk ik. :9 We hebben een 6M-B en een 0M-A. Bij de eerste heb ik de geheugenkaart vervangen dus hebben we 32KB ipv de originele 8KB. Bij de laatste heb ik extra chippies erbij gezet en die heeft nu 48KB ipv de originele 16KB. Dripfeeden is helaas niet mogelijk zonder allemaal extra apparatuur :(

Hierbij nog een fotootje. De spiegelreflex wilde even niet meewerken, moet m'n lader eerst weer vinden. Heb dus plaatjes gemaakt met m'n mobiel.

De vulplaat voor in de binnenkant:

Deze plaat is 10mm dik. Dat is een stuk steviger dan de resterende 4mm(1.5mm plaatselijk) van de laptop zelf. Ik was bij een ander product vergeten een stopcode in te voeren. De machine begon toen alvast te frezen voordat het allemaal vast zat. In de andere kant zitten een paar scheve sleufjes etc. Dat werd dus mijn donorplaat :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ztbYlTskwoJExIFgHViq0Otx/medium.jpg

Uit 20mm plaat heb ik hoge bekken gemaakt. Hier tussen kan ik straks de laptop rechtop zetten om de achterkant erin te frezen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HqZSnxXNUhx3rVCiDcCAuTII/medium.jpg

Hopelijk gaat het nog lukken om dat van de week/weekend te doen want dan is dit deel redelijk aan het opschieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
En, hoe staat het ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Topicstarter
Heb erg weinig tijd gehad voor dit project. Gelukkig ben ik weer een beetje terug op de goede weg. Heb het ontwerp op een aantal punten veranderd. De laptop die ik nu al gefreest had bleek toch te dun om alle componenten te huisvesten. Heb nog een stuk uit de bodem gehaald maar ook dat hielp niet. Dan past het nog niet lekker en waarschijnlijk past het toetsenbord dan ook niet meer als ik het moederbord en wel in krijg. Niet geprobeerd maar alles zat aardig krap.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WkdUY3qs7tHW99Jw1PqbnT2D/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/s84kLkbXRp9kSyJtfW9wiPy8/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6ZxEtzhqRTVY2zGc4qU4MfTK/medium.jpg

Zodoende heb ik een plak aluminium van 40mm dik besteld om hier versie 2 uit te halen. De videokaart heb ik inmiddels ook al ingeruild voor een Palit geforce GT630. Deze kaart is kleiner, zuiniger en sneller dan de HD5450 die ik hiervoor wilde gebruiken. Helaas geen displayport maar dat geeft niet gigantisch veel.

De kaart die het LCD aanstuurt heb ik wat gemodificeerd. Van de kaart heb ik de VGA poort afgeknipt en alle pootjes eruit gesoldeerd. In plaats van die poort heb ik kabeltjes erin gemaakt zodat ik die intern kan gebruiken. Op deze manier is het mogelijk om de rest van de poorten gelijk in de zijkant te integreren. Dan vooral zonder rare verlengkabeltes etc. Dat neemt allemaal teveel ruimte in en is te omslachtig.

Ik heb alle poorten die ik in de laptop ga frezen even uit een 2mm plaatje gehaald om te zien of ik goed gemeten had. Na een aantal aanpassingen zou alles nu moeten passen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/T1yJ0kk3WzTPc5DZOLm6JUn1/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/g61GzOfugmELzrhpXLK01vox/medium.jpg

Ondertussen heb ik stiekem nog wat andere dingen gemaakt die me even van dit project hebben afgehouden:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UBI2oHqVnicD76clKueDsJns/thumb.jpg

Wat handgrepen voor in m'n keuken :)

Verder heb ik na het vinden van een controller voor een 'retina' lcd panel van een iPad besloten om een behuizing voor een soort ipad-monitor te maken. Resultaat is een heel erg low-cost 2048*1536 monitor met displayport aansluiting en een mini-usb als voeding. Lekker zuinig en haarscherp. Het bestaat uit een lcd panel, een controller, een ipad schermglas en een aluminium behuizing.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jZdcaTGT1RU9FbYCZXDPmAEG/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yoFj7nrt0wyU2HKDT1TS0jdw/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TLrjYfatdeZHUg6oBSKSOC9Y/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OEiLj9wZXebdv5BwYILPs7PF/thumb.jpg

Die dingen hebben verder weinig te maken met dit laptopproject maar dat weten jullie een beetje waar ik m'n tijd aan heb zitten verdoen ;)

Vorige week heb ik een stuk van versie 2 gefreest en hiervan heb ik een aantal foto's gemaakt. De laptop krijgt nu een dikte van 34mm. Omdat de plak waar ik het uit haal 40mm is, heb ik een mooi stukje materiaal laten staan waar later het scherm aan vast komt. Hieronder wat foto's van het freesproces.

Het ruwfrezen (met een 12mm ruwfrees het gros van het materiaal weg halen):

Je ziet op de hoeken bouten zitten. Deze houden de plak aluminium op z'n plek tijdens het frezen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BuioL9tYhEld1aR49d0ybqOK/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XbqheJpnK4XxLudFr6yCMBqY/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GB3kW3C7VGf44tcfIXNUBg9u/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TioliQM6rdRo3CPZbsOtfcbY/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jB1yeZ1v0REQ5Jk3NV0JKRVx/medium.jpg

Het nafrezen van alle grote vlakken en de buitencontour (met een 12mm frees):

Je ziet dat het gedeelte van het touchpad nog allemaal bollingen heeft aan de zijkant. Dit deel is later met een 3mm frees nabewerkt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bUpY6KQKHcMTGtRGLMA6aDsX/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ddUMJXa6dpGKaQRDpm3BYBjz/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CoriHsvG4oH4FlNEV2nnzAni/medium.jpg

Het frezen van het verdiepte gedeelte van het toetsenbord:

Dit gedeelte is 90 graden gedraaid gefreest ten opzichte van het bovenvlak van de laptop. Dit geeft een mooi effect vind ik. Verder is er nul reden om de ene of de andere kant op te frezen. Dit verdiepte is met een 10mm frees gedaan die een radius heeft van 3mm op de hoeken. Deze frees heeft dus maar een vlak stuk van 4mm breed wat de kleine overstap veroorzaakt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/reU2IK3um0TQ6rYRgKSyI8bD/medium.jpg

Het maken van de poortjes voor de toetsen en de scharnieren:

Dit is allemaal met een 4mm frees gedaan. De poortjes van het toetsenbord zijn later nog met een 1.5mm frees nagelopen omdat er een kleinere radius in de hoeken moet dan mogelijk is met een 4mm freesje.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cYGfYV3XYA1p4TIxHslnuuHx/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0tfEP5K2uJ2PxMlEmahyD1Ep/medium.jpg

Het bewerken van het touchpad-gedeelte:

Dit deel is nabewerkt met een 3mm freesje. Als ik de achterkant van de laptop ga maken dan word dit een losliggend deel. Het plaatje blijft alleen vastzitten op het kleine stukje alumium bovenaan. Hiermee hoop ik dat ik genoeg flexibiliteit krijg om de touchpad beweegbaar te maken. Ik wil links en recht een schakelaartje eronder maken om een muisklik te doen met de touchpad.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/q6qd1eqo6XlPwhA2R3LEwiPl/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9EAcVePMqZoFsSdWyf97t4lg/medium.jpg

Het afbramen van het geheel:

Met een 4mm 90graden frees is er langs alle zijden een schuin kantje aan de laptop gemaakt. Hierdoor is het scherpe eraf en ziet het er allemaal wat afgewerkter uit. Ook heb ik tussendoor de gaatjes geboord waar later de scharnieren voor het scherm aan vastgemaakt gaan worden.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VHcP23EwRkZk26asacxRhmBW/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/94Q9PUty9kEGS6X0v1JaQI39/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nwWnX2qbK0Po9C9r9IlczekS/medium.jpg

Het eindresultaat van een dagje frezen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6i6bW7LCeu8Vc19jiwG27qEY/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/j2cheFEXOgEc3ukGSYLD8QMl/medium.jpg

Als dit ding op tafel ligt heeft het al aardig wat weg van een laptop. Het gewicht valt nog wel wat tegen. Volgens mij zit het nog ergens tussen de 8-10 kilo omdat heel de binnenkant nog leeggehaald moet worden :+ Op deze foto zie je ook goed waar de kabel richting het lcd dalijk komt te liggen. Ik laat de kabel in dezelfde richting als de scharnieren de oversteek naar het andere deel maken omdat deze dan een roterende beweging maakt. Hiermee zal de kabel niet zomaar breken, althans dat is het idee.

Verder is er nog één kleine wijziging. Ik heb besloten om een usb3.0 frontaudio ding erin te maken

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CO5hNbsOvVNp6npw1pKTKEaQ/medium.jpg]

Deze zal er ook net even wat netter uitzien dan de cheapo usb2.0 die ik had. En de extra snelheid is mooi meegenomen :P

Hopelijk is er nog een beetje vertrouwen :+ Het duurt allemaal redelijk lang maar stiekem is het ook een aardige berg werk om het allemaal uit te tekenen en daadwerkelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

R-O-Y schreef op zondag 13 april 2014 @ 18:41:
Zodoende heb ik een plak aluminium van 40mm dik besteld om hier versie 2 uit te halen. De videokaart heb ik inmiddels ook al ingeruild voor een Palit geforce GT630. Deze kaart is kleiner, zuiniger en sneller dan de HD5450 die ik hiervoor wilde gebruiken. Helaas geen displayport maar dat geeft niet gigantisch veel.
Waarom geen GTX 750 of 750Ti, beide verbruiken nog minder dan een GT 630 en presteren 2.5x en 3x zo veel, en hebben daarnaast ook nog eens die DP aansluiting die je graag wilde.

GTX 750 - 55W | GTX 750Ti - 60W | GT 630 - 65W

Ook qua grote zijn ze ongeveer gelijk, alleen zijn ze met 110 en 135 euro stuk wel wat duurder, maar op eens kan je nu wel echt alle games op de laptop spelen, en gaat die ook veel langer mee zonder aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Topicstarter
60 watt en geen low profile. Daarom heb ik die niet gekozen denk ik. Degene die ik heb is echt een klein kaartje die maar 23watt zou verbruiken. Mij bord mag ook maximaal 25watt leveren aan een kaart. Helaas geen optie dus. Heb ze allemaal bekeken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Ahh je hebt een GK208 ipv een GK107, er zijn dus twee revisies van de GT 630.

Weer wat geleerd, hoewel iets vrijwel nutteloos is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Topicstarter
Tja ik hoop maar dat die 23 watt niet helemaal gelogen is, het zou minder moeten zijn dan de HD5450 en minder warmte is altijd fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Nu online

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

ohh dat ziet er echt super mooi uit! mooi freeswerk!! (ben zelf oud metaalbewerker)

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:09
WOW!! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:31

OB1

Wanneer komt er weer een update?

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:12

Ron

Geduld is een schone zaak,

Hoeveel tijd is er eigenlijk in je tekeningen gaan zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:57

D4NG3R

kiwi

:)

Even een vraag, dat 'usb3 front audio ding' zoals je het zo mooi verwoord, waar heb je deze ergens gehaald? Ik zoek ook zoiets voor een projectje waar ik binnenkort mee ga beginnen :) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Hey R-O-Y, hoe gaat het met het project?, lange tijd geen voortgang berichten meer gezien van dit super interessante project, ik hoop dat het project niet dood is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:24

QinX

Shai-Hulud

Vanuit je eigen signature ;)
1 forum lurker to respond to the original post 6 months from now and start it all over again.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Oud topic even een rotschop geven met de vraag of hier nog aan word gewerkt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-06 14:26
D4NG3R schreef op zondag 05 april 2015 @ 23:10:
Ik gok dat het project is doodgelopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:15
Laatste update was bijna precies een jaar geleden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-04 20:31

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Hier heb ik echt een enorme hekel aan.

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-06 09:10

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Mooi ding. Denk dat de TS inmiddels een andere unibody laptop heeft gekocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Laatst online: 13:06

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Koninkje schreef op maandag 06 april 2015 @ 10:27:
[...]

+1 :X

Ik weet niet of dit misschien al zo is, maar dit soort nutteloze kicks zijn wat mij betreft wel een berisping via dm waard. Lijkt ook wel of dit steeds erger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Koninkje schreef op maandag 06 april 2015 @ 10:27:
[...]

floriske.nl schreef op maandag 06 april 2015 @ 12:57:
[...]

+1 :X

Ik weet niet of dit misschien al zo is, maar dit soort nutteloze kicks zijn wat mij betreft wel een berisping via dm waard. Lijkt ook wel of dit steeds erger wordt.
Dan maak je maar een TR aan als je denkt dat het tegen de regels is. Ik volg dit project al vanaf het begin, en ben na bijna een jaar stilte benieuwd of de TS er nog mee bezig is. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Voor vragen om updates kun je ook een berichtje sturen, uiteindelijk is het de Topictarter die mag kicken, als gebruikers dat doen is het gewoon erg hinderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunky
  • Laatst online: 26-06 23:14
_ferry_ schreef op maandag 06 april 2015 @ 16:17:
Voor vragen om updates kun je ook een berichtje sturen, uiteindelijk is het de Topictarter die mag kicken, als gebruikers dat doen is het gewoon erg hinderlijk.
Tja je kan dat hinderlijk vinden of niet maar wat mij en vele andere tweakers wss ook stoort(en sommige ook niet) is het feit dat men ongestoord ineens een topic kan laten dood bloeden.

Als TS zijnde vind ik dat je als een project ten einde opschrijft of een andere rede hebt om te stoppen met posten dan vind ik dat je dat op zijn minst kan melden in je begin/eind post. Zo doende word er geen valse hoop gecreëerd dat er nog aan gewerkt word.

Niks is erger dan dat een ambitieus project zoals deze niet word afgemaakt om welke rede dan ook, en het hoeft niet in detail vermeld te worden maar een simpel : sorry ik heb er geen tijd meer voor. is al voldoende.

Daarnaast kun je natuurlijk ook als Mod zeggen wanneer een CiP langer dan 2 maand on hold staat deze tijdelijk op slot te gooien zodat er niet meer in gereageerd kan worden

[ Voor 8% gewijzigd door Casejunky op 07-04-2015 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Geheel ongestoord gaat dat niet, want als er een CiP niet afgemaakt is, en men vraagt een nieuwe aan, dan krabbelen we ons natuurlijk wel eerst even achter onze oren ;) Maar inderdaad, vervelend is het wel, als een film waarvan je het einde niet ziet.

Slotjes doen we alleen bij "foute" topics, of een hele goede aanleiding/verzoek. Niet alleen in CM, maar op heel GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolarMester
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 25-10-2022
Ziet er erg gaaf uit, iemand nog enig idee of hier nog iets aangedaan wordt?

sorry als ik een foutje bega dat ik een beetje ouder topic opgraaf.... :X

ik wil geen grave digger zijn...

[ Voor 42% gewijzigd door CoolarMester op 25-01-2016 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:22

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Zie de paar posts boven die van jou.. Dat zegt meer dan voldoende lijkt mij

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-06 21:06
Deze persoon heeft al meer dan 2 jaar niks meer gepost op dit forum. Vermoed dat dit ook niet meer zal gebeuren, wat de reden ook mocht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunky
  • Laatst online: 26-06 23:14
Casejunky schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 08:26:
[...]

Tja je kan dat hinderlijk vinden of niet maar wat mij en vele andere tweakers wss ook stoort(en sommige ook niet) is het feit dat men ongestoord ineens een topic kan laten dood bloeden.

Als TS zijnde vind ik dat je als een project ten einde opschrijft of een andere rede hebt om te stoppen met posten dan vind ik dat je dat op zijn minst kan melden in je begin/eind post. Zo doende word er geen valse hoop gecreëerd dat er nog aan gewerkt word.

Niks is erger dan dat een ambitieus project zoals deze niet word afgemaakt om welke rede dan ook, en het hoeft niet in detail vermeld te worden maar een simpel : sorry ik heb er geen tijd meer voor. is al voldoende.

Daarnaast kun je natuurlijk ook als Mod zeggen wanneer een CiP langer dan 2 maand on hold staat deze tijdelijk op slot te gooien zodat er niet meer in gereageerd kan worden
zoals ik al eerder zei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Goed, dit topic verzandt nu slechts in een discussie over wat wel of niet wenselijk is, dus ik gooi de boel dicht. Mocht TS uiteindelijk toch nog updates willen posten dan volstaat een DM aan mij of één van de andere Tweaking mods om het topic te heropenen.

PC1: 9800X3D + RTX 5080
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.