punt
[ Voor 98% gewijzigd door PZOOO op 20-06-2013 11:08 ]
ICT & Reizen
[ Voor 98% gewijzigd door PZOOO op 20-06-2013 11:08 ]
ICT & Reizen
BI, Big Data, Data Exchange, en ook database marketing (alleen dan anders verwoord) is genoeg werk in te krijgen - als je het kan. Ik moet ook enkele functies hierin vervult krijgen maar goeie kandidaten vinden is erg lastig.HTT-Thalan schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 20:13:
[...]
Die skillset bezit ik wel, maar daar is het nu blijkbaar slecht boeren.
YupsBonsaiboom schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 11:57:
[...]
BI, Big Data, Data Exchange, en ook database marketing (alleen dan anders verwoord) is genoeg werk in te krijgen - als je het kan. Ik moet ook enkele functies hierin vervult krijgen maar goeie kandidaten vinden is erg lastig.
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
[ Voor 6% gewijzigd door Krisp op 15-06-2013 16:52 ]
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Hoeft helemaal niet slecht te betalen. Als ik om mij heen kijk wat starters in andere sectoren verdienen zit ik minimaal marktconform, ook voldoende groei potentie. De techniek heeft dit imago wel.GoldenSample schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 23:48:
[...]
Je krijgt alleen geen kloot betaaldTechniek en geen personeel kunnen krijgen, echt amahoela, ja je eerst 2 jaar voor een schijntje in een traineeship laten uitkleden.
Ben ik helemaal met je eens. Je kunt overal nog wel aan de bak, maar je moet gewoon keihard werken en je het onderscheiden. Lang heeft de 9-tot-5 mentaliteit geheerst en was de werknemer koning. Nu is het andersom en kunnen bedrijven in veel sectoren kiezen. Maar los van de vraag of het een werknemers- of een werkgeversmarkt is, moet je altijd hard werken en laten zien wat je kunt. Dat gaat gewoon wat lastiger als je die 'niet-meer-dan-36-uur'mindset hebt.Krisp schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 16:50:
Voor kwaliteit is altijd plaats, ongeacht of je nu manager, advocaat, psycholoog of therapeut bent. Je toegevoegde waarde moet gewoon hoog zijn en dat moet je kunnen aantonen.Alleen door niet alleen jezelf, maar ook je baan te ontwikkelen, kun je overleven. In die zin is de wereld een stuk harder geworden: zonder verandering houd je het geen 5 jaar meer vol.
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
nare man schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:15:
[...]
Het is management, economie en recht, maar klopt inderdaad, daarvan leer je niets concreets. Het is naar mijn idee één van de meest waardeloze HBO-opleidingen die er zijn. Dan kun je serieus nog beter HBO-recht doen en proberen aan de slag te komen als paralegal/juridisch medewerker of iets dergelijks, vooral grote kantoren hebben daar vaak wel plaats voor. Overigens ben ik ook zeer skeptisch over WO-opleidingen zoals bestuurskunde: een beetje politicologie, een beetje recht, een beetje filosofie, een beetje geschiedenis...kortom, ook van alles niets.
En dat ik zie ik ook niet meer veranderen op de middellange termijn. De vraag die je imho moet stellen is of zo'n economie nog wel past bij de capaciteiten en mogelijkheden van de gemiddelde beroepsbevolking. Als de helft van de bevolking (of zelfs meer) niet de capaciteiten en mogelijkheden heeft om 50 jaar lang zich continu opnieuw uit te vinden en volledig inzetbaar te zijn dan heb je een structureel probleem.Krisp schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 16:50:
Voor kwaliteit is altijd plaats, ongeacht of je nu manager, advocaat, psycholoog of therapeut bent. Je toegevoegde waarde moet gewoon hoog zijn en dat moet je kunnen aantonen.Alleen door niet alleen jezelf, maar ook je baan te ontwikkelen, kun je overleven. In die zin is de wereld een stuk harder geworden: zonder verandering houd je het geen 5 jaar meer vol.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Voor die mensen is wel een plaats, maar ze staan niet meer zelf aan het roer. Je kunt dan ontslagen worden en moet op dat moment op zoek naar ander werk - werk wat je misschien niet echt leuk vindt. De kans is ook aanwezig dat het (veel) minder verdient.defiant schreef op zondag 16 juni 2013 @ 13:01:
[...]
En dat ik zie ik ook niet meer veranderen op de middellange termijn. De vraag die je imho moet stellen is of zo'n economie nog wel past bij de capaciteiten en mogelijkheden van de gemiddelde beroepsbevolking. Als de helft van de bevolking (of zelfs meer) niet de capaciteiten en mogelijkheden heeft om 50 jaar lang zich continu opnieuw uit te vinden en volledig inzetbaar te zijn dan heb je een structureel probleem.
[ Voor 10% gewijzigd door Krisp op 16-06-2013 13:22 ]
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
De vraag is echter of het wenselijk is. Welke definitie hebben we als land van de vooruitgang die we willen bereiken? In mijn ogen wordt die vraag te weinig gesteld in het licht van de inrichting van ons economisch systeem.Krisp schreef op zondag 16 juni 2013 @ 13:20:
Voor die mensen is wel een plaats, maar ze staan niet meer zelf aan het roer. Je kunt dan ontslagen worden en moet op dat moment op zoek naar ander werk - werk wat je misschien niet echt leuk vindt. De kans is ook aanwezig dat het (veel) minder verdient.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Dat is nicht in frage. De keuze is namelijk individueel: iedereen kan voor zichzelf besluiten om (kort door de bocht) van 9 tot 5 te werken, alleen het werk te doen wat gevraagd wordt en zichzelf en zijn/haar functie niet verder te ontwikkelen. De consequenties zijn helder: een lager salaris met bijbehorende lagere consumptie. Andersom stijgen de mogelijkheden voor consumptie bij ontplooiing.defiant schreef op zondag 16 juni 2013 @ 14:00:
[...]
De vraag is echter of het wenselijk is. Welke definitie hebben we als land van de vooruitgang die we willen bereiken? In mijn ogen wordt die vraag te weinig gesteld in het licht van de inrichting van ons economisch systeem.
[ Voor 9% gewijzigd door Krisp op 16-06-2013 14:29 ]
Verwijderd
Toch blijf ik me verbazen met wat voor gemak dit soort dingen gezegd worden. Zeker jij als jurist dient toch ook enige kennis vh arbeidsrecht te hebben. Dat mensen met een bepaald inkomensniveau (jij) daar keihard voor moeten blijven werken is niet meer dan terecht. Als je met moeite je modaal of beneden modaal bij elkaar krijgt staat daar in je contract gewoon 40 uur tegenover en meer indien nodig. Dan ga je toch niet structureel 50 werken tenzij je absoluut zeker weet dat dit een mooie vooruitgang oplevert? Teveel mensen worden al uitgebuit en daar moeten ze nog blij mee zijn ook in deze tijden....nare man schreef op zondag 16 juni 2013 @ 11:37:
[...]
Ben ik helemaal met je eens. Je kunt overal nog wel aan de bak, maar je moet gewoon keihard werken en je het onderscheiden. Lang heeft de 9-tot-5 mentaliteit geheerst en was de werknemer koning. Nu is het andersom en kunnen bedrijven in veel sectoren kiezen. Maar los van de vraag of het een werknemers- of een werkgeversmarkt is, moet je altijd hard werken en laten zien wat je kunt. Dat gaat gewoon wat lastiger als je die 'niet-meer-dan-36-uur'mindset hebt.
Maar dat impliceert dat iedereen de capaciteiten, kennis en ervaring heeft om op elk moment te 'schakelen' naar de vragen die op dat moment uitstaan in de economie en dat de economie die inzichten en vooruitzichten tevens ook transparant verschaft. Maar ook dat economie openstaat voor mensen die in verschillende levensfases zichzelf opnieuw moeten uitvinden omdat hun vak/kennis verouderd is.Krisp schreef op zondag 16 juni 2013 @ 14:27:
De keuze is namelijk individueel: iedereen kan voor zichzelf besluiten om (kort door de bocht) van 9 tot 5 te werken, alleen het werk te doen wat gevraagd wordt en zichzelf en zijn/haar functie niet verder te ontwikkelen. De consequenties zijn helder: een lager salaris met bijbehorende lagere consumptie. Andersom stijgen de mogelijkheden voor consumptie bij ontplooiing.
Dat ligt er maar aan hoe je het bekijkt, hoe onze economie functioneert en is ingericht is voornamelijk gefaciliteerd door onze overheid en de laatste decennia door Europa. Denk aan wetgeving voor handel, concurrentie, arbeid en bijvoorbeeld de regulering van de financiële sector. De economische verschillen tussen landen is imho toch redelijkerwijs te verklaren door een verschil in beleid van de overheid.De economische staat van Nederland reflecteert de keuzes van de samenleving. Het is niet zo dat je ons economisch systeem 'inricht': het ontwikkelt zich en vormt zich afhankelijk van de interne en externe ontwikkelingen. De overheid heeft daar maar zeer beperkte invloed op - en is zelf sterk aan economische invloed onderhevig.
Niet iedereen, maar veel meer mensen kunnen dat dan dat er nu gebeurt. Omdat deze mensen nu in een comfortabele positie zitten, bewegen ze niet. Dat is zonde: vroeg of laat krijg je daar last van. Je kunt niet meer levenslang bij dezelfde baas zitten en hetzelfde werk doen. Daarmee is het dus niet meer de vraag of je het kunt, maar het moet simpelweg. En verrassend genoeg is op dat moment 99% van de mensen wel in staat om te veranderen.defiant schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:02:
[...]
Maar dat impliceert dat iedereen de capaciteiten, kennis en ervaring heeft om op elk moment te 'schakelen' naar de vragen die op dat moment uitstaan in de economie en dat de economie die inzichten en vooruitzichten tevens ook transparant verschaft. Maar ook dat economie openstaat voor mensen die in verschillende levensfases zichzelf opnieuw moeten uitvinden omdat hun vak/kennis verouderd is.
Ik denk dat de realiteit vele malen weerbarstiger is dan dat.
Bovenstaande heeft een tevens een sterke correlatie met een aantal factoren waar je zelf weinig invloed op hebt: de sociaal economische situatie waarin je opgroeit, je intelligentie niveau en je gezondheid. Voor het merendeel van voorgaande factoren geld het gezegde: kies je ouders zorgvuldig.
Waar, voornamelijk in negatieve zin. De overheid kan een economie erg goed verpesten, maar in zeer beperkte mate stimuleren zonder dat ze daar zelf aan onderdoor gaan. Je kunt stellen dat de huidige westerse wereld het beste economische systeem heeft wat we op dit moment kunnen verzinnen. We optimaliseren ons suf en proberen veranderingen in de goede inrchting te sturen, maar de grote economische ontwikkelingen (stoommachine, auto's, computers, internet) kwamen zeker niet van de overheid. Toch bepalen ze vandaag de dag ons leven en zijn zij de veroorzakers van economische groei - en welvaart. De overheid reguleert en faciliteert daarin slechts - een dienende rol dus. Daarin heb je wel invloed, maar beperkt.[...]
Dat ligt er maar aan hoe je het bekijkt, hoe onze economie functioneert en is ingericht is voornamelijk gefaciliteerd door onze overheid en de laatste decennia door Europa. Denk aan wetgeving voor handel, concurrentie, arbeid en bijvoorbeeld de regulering van de financiële sector. De economische verschillen tussen landen is imho toch redelijkerwijs te verklaren door een verschil in beleid van de overheid.
Tot er een zorgregeltje verandert en je letterlijk de klos bent. Want, niet meer zo rijkelijk vergoed. Ook nooit begrepen, er zit/zat een groot verschil tussen ogen en oren qua vergoeding.Lasteraar schreef op zondag 16 juni 2013 @ 12:49:
Partner worden als Audicien ( 2 jarige opleiding... )
Goud geld verdienen..
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
De vraag is echter hoe dienend je kan en wil zijn ten opzichte van de economie. Het hebben van een koophuis in combinatie met een gezin is een geweldige ballast aan verantwoordelijkheden die je minstens 20 a 25 jaar van je leven meesleept. Je hebt niet de flexibiliteit van een alleenstaande in een huurappartementje zonder auto, die zonder veel ballast kan verhuizen en nieuwe risico's kan nemen omdat hij alleen verantwoordelijk is voor zichzelf.Krisp schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:31:
Verandering is daarmee veel minder een kwestie van kunnen (ik ben er van overtuigd dat praktisch iedereen het kan), maar van willen. Je moet uit je comfort zone komen. Sommige mensen zijn daar erg weerbarstig in, die mening deel ik met je.
Ivm met de alleenstaande deel je je lasten tenminste met je partner, hierdoor ben je p.p. meestal nog goedkoper in vergelijking ook. Zolang beide tenminste werken.defiant schreef op zondag 16 juni 2013 @ 17:13:
[...]
De vraag is echter hoe dienend je kan en wil zijn ten opzichte van de economie. Het hebben van een koophuis in combinatie met een gezin is een geweldige ballast aan verantwoordelijkheden die je minstens 20 a 25 jaar van je leven meesleept. Je hebt niet de flexibiliteit van een alleenstaande in een huurappartementje zonder auto, die zonder veel ballast kan verhuizen en nieuwe risico's kan nemen omdat hij alleen verantwoordelijk is voor zichzelf.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Maar het bezitten van een koophuis is geen verplichting, en mensen in de bijstand zijn ook in staat om hun kinderen op te voeden. Zijn we dan slaaf van ons werk of van ons verwachtings- en uitgavenpatroon?defiant schreef op zondag 16 juni 2013 @ 17:13:
[...]
De vraag is echter hoe dienend je kan en wil zijn ten opzichte van de economie. Het hebben van een koophuis in combinatie met een gezin is een geweldige ballast aan verantwoordelijkheden die je minstens 20 a 25 jaar van je leven meesleept. Je hebt niet de flexibiliteit van een alleenstaande in een huurappartementje zonder auto, die zonder veel ballast kan verhuizen en nieuwe risico's kan nemen omdat hij alleen verantwoordelijk is voor zichzelf.
De theorie is inderdaad maar een bijzonder klein deel van het vak. Cum laude slagen geeft je echt geen vrijbrief naar de 'grote kantoren': een assertieve persoonlijk, sterke sociale vaardigheden en een hoop mensenkennis brengt je een stuk verder in je carriere. Wat overigens met veel beroepen het geval is.JanBreuer1 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 22:39:
[...]
Wat je als goede jurist ook moet leren is het ontwikkelen van je persoon, op de uni's zie ik niet veel studenten die bijvoorbeeld Dostojevski of Musil lezen, wat minstens zo belangrijk is als de goedenrecht boeken om een goede advocaat te worden.
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill, W.
Een van de meest ontopic reacties, maar wel eentje die ik betwijfel. Voor audicien's werkzaam in de gehoortoestellen (retail) wereld is afgelopen jaar juist een drama met reorganisaties, ontslagen, sluitingen, etc. Achtergrond is dat zorgverzekeraars alleen nog maar de goedkopere hoortoestellen vergoeden en het ook wel gedaan is met de absurde marges.Lasteraar schreef op zondag 16 juni 2013 @ 12:49:
Partner worden als Audicien ( 2 jarige opleiding... )
Goud geld verdienen..
Wat ik zei dusRukapul schreef op zondag 16 juni 2013 @ 23:08:
[...]
Een van de meest ontopic reacties, maar wel eentje die ik betwijfel. Voor audicien's werkzaam in de gehoortoestellen (retail) wereld is afgelopen jaar juist een drama met reorganisaties, ontslagen, sluitingen, etc. Achtergrond is dat zorgverzekeraars alleen nog maar de goedkopere hoortoestellen vergoeden en het ook wel gedaan is met de absurde marges.
Kan natuurlijk zijn dat je een andere job dan hierboven bedoeld, maar dan zou je in elk geval concurrentie verwachten van de vrijgekomen audiciens.
Een onderwerp die bijna volledig (semi)overheid funded is en snel de publieke opinie tegen kan krijgen, lijkt me eerder een groot risico in die twee jaar. Ik weet niet of het je is opgevallen, maar het aantal reclames is hard afgenomen voor die winkels.Senor Sjon schreef op zondag 16 juni 2013 @ 16:58:
[...]
Tot er een zorgregeltje verandert en je letterlijk de klos bent. Want, niet meer zo rijkelijk vergoed. Ook nooit begrepen, er zit/zat een groot verschil tussen ogen en oren qua vergoeding.
[ Voor 13% gewijzigd door Rukapul op 17-06-2013 09:51 ]
Wat uiteraard niet aangeeft dat iemand die de opleiding manager gedaan heeft daar ook geschikt voor is.nare man schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 17:35:
Exact mijn punt. Een goede manager heeft inzicht en kennis van wat de mensen op de werkvloer doen, maar hij hoeft zich er natuurlijk niet met een zo grote mate van detail in te verdiepen als iemand die daadwerkelijk op de werkvloer staat.
[ Voor 34% gewijzigd door Garyu op 17-06-2013 10:54 ]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Mijn ervaring is dat je dit per werkgever moet bekijken. Bij de ene werkgever betekend veel overwerken dat je ontzettend snel de carriere-ladder bestijgt, terwijl bij een andere werkgever het erop neer komt dat je aan een dood paard loopt te trekken. Indien je het laatste waarneemt, is het inderdaad verstandig om weer af te bouwen naar een werkweek conform contracturen, of wanneer het je helemaal niets meer kan schelen, 10 minuten na opening binnen, en 10 minuten voor sluiting eruit.Verwijderd schreef op zondag 16 juni 2013 @ 14:30:
Dat mensen met een bepaald inkomensniveau (jij) daar keihard voor moeten blijven werken is niet meer dan terecht. Als je met moeite je modaal of beneden modaal bij elkaar krijgt staat daar in je contract gewoon 40 uur tegenover en meer indien nodig. Dan ga je toch niet structureel 50 werken tenzij je absoluut zeker weet dat dit een mooie vooruitgang oplevert? Teveel mensen worden al uitgebuit en daar moeten ze nog blij mee zijn ook in deze tijden....
Hallo
De mensen betalen een door de rechtbank vastgesteld bedrag a 102,85 pm en eenmalig 486 intake en opstartkosten. Als men een bijstands-uitkering of wajong-uitkering heeft dan word dit middels bijzondere bijstand vergoed door de gemeente (99% van de gevallen).Senor Sjon schreef op maandag 17 juni 2013 @ 16:06:
Hoe kan je als bewindvoerder geld verdienen aan mensen die het niet hebben?
Ben geen schuldhulpinstantie dus dit hoef ik eigenlijk niet te doen (doen het wel) enige wat ik hoef te doen is inkomsten en uitgaven stabiliseren.kx22 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 16:42:
Als je regeling treft met de bedrijven waar deze schuldenaars schuld hebben, krijg je een percentage?
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
En je betaalt een vastgestelde premie, niet je eigen premie waardoor het nog duurder wordt. Maar de laagste inkomens zijn i.c.m. zorgtoeslag vrijwel gratis verzekerd, dus dit zou niet moeten kunnen.Mx. Alba schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:57:
Eigenlijk is dat belachelijk, je zit diep in de financiële problemen en om dat op te lossen moet er meer geld op tafel komen.
Zelfde gebeurt ook als je je zorgverzekering niet kunt betalen, dan moet je ook meer gaan betalen... Dat verergert het probleem alleen maar.
Kwestie van verschil tussen korte en lange termijn.TIGER79 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:56:
ik ben blij dat mensen die er een klein beetje verstand van ehbben specifiek ICT in de zorg aankaarten en niet de zorg zelf... Daar gaat het momenteel helemaal niet zo goed hoor, ongeacht de statistieken/verwachtingen 2003-2040 zoals iemand aankaartte.. mooie statistieken die nog voor de crisis in elkaar zijn geknutseld, nu geen cent meer waard...
mijn vriendin zit in de zorg (nee geen ICT, eentje is genoeg in huis) en we hebben een boel vrienden die daar ook in werken (SPH voornamelijk) en daar zijn de geluiden ook voor vaste krachten niet al te positief...
Oslik blyat! Oslik!
Het ligt eraan wat de 'barrier to entry' is voor je functie. Je ziet voor simpele hulp landen al experimenteren met gastarbeiders voor zorg, tot zelfs het onderzoeken van opties om zorgbehoevende ouderen te 'exporteren' naar goedkopere landen voor zorg.dion_b schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 21:18:
Toch gaat dat op enig moment bijtrekken, aangezien deze maatregelen de zorg alleen maar minder aantrekkelijk maakt waardoor de onderliggende schaarste aan personeel alleen maar gaat verergeren, wat de prijzen op enig moment weer op gaat drijven.
Je moet dus een specialisme zien te vinden dat gevraagd is.dion_b schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:44:
[...]
Tja, dat is natuurlijk de hamvraag. Om te beginnen iets wat weinig andere mensen (nog) doen. Risico van specialisatie in iets obscuurs is natuurlijk dat het evengoed niet aanslaat en niemand je dus nodig hebt. Generalisatie heeft ook z'n voordelen
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Zorg is persoonlijk. Natuurlijk zijn er dingen waar een praatje maken niet strict noodzakelijk is, en in sommige culturen (Japan...) gaan ze daar erg ver in tot en met zorgrobots, maar het goed verzorgen van iemand gaat verder dan alleen kont afvegen. Dat is niet alleen een kwestie van tevreden klanten, maar ook daadwerkelijk snellere genezing (in niet-chronische situaties) en (in alle situaties) minder complicaties en snellere constatering van problemen.defiant schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 00:54:
[...]
Het ligt eraan wat de 'barrier to entry' is voor je functie. Je ziet voor simpele hulp landen al experimenteren met gastarbeiders voor zorg, tot zelfs het onderzoeken van opties om zorgbehoevende ouderen te 'exporteren' naar goedkopere landen voor zorg.
Mijn vriendin zit met vergelijkbare dilemma's. Zij is senior PHP developer met expertise in CMS/DMS en daarnaast grondige systeemkennis (RHEL, maar ook jarenlange praktijkervaring met integreren van de PHP core van haar werkgever in nieuwe versies van Linux, PHP enz).Lethalis schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 08:25:
[...]
Je moet dus een specialisme zien te vinden dat gevraagd is.
Ik loop al een tijdje rond met die vraag.. momenteel ben ik een .NET software ontwikkelaar. Ik kan van alles wat, maar heb mij nog niet echt gespecialiseerd in iets. En dan is natuurlijk de hamvraag: wat ga ik nu doen? Ga ik mij specialiseren op databases? Op security? Er moet iets zijn waardoor ik boven de rest kan uitsteken.
Op mijn werk zie ik nu al dat ik de lokale database specialist word, dus misschien is dat een mooi pad. Ik ben ook van plan om MCSA in SQL Server 2012 te worden. Dan heb ik tenminste een basis, maar als ik het echt wil vervolgen dan zal ik ook Oracle moeten leren etc.
Dan komt daarna de vraag natuurlijk: is er vraag naar? Ik heb eens rondgekeken en het antwoord is ja. Alleen lijken de salarissen niet veel hoger te liggen dan van een Senior .NET developer. En dan denk ik ook weer: de kennis opdoen is leuk, ga ik ook zeker doen, maar heeft het echt zin om van functie te veranderen?
Dit soort dingen zijn best moeilijkIk wil een specialist in iets worden. Ik ben nu 32 jaar oud en de komende jaren zijn cruciaal. Ze bepalen of ik straks op mijn 40ste "gewoon een ervaren developer" ben of iemand met een gevraagd specialisme.
Als iemand nog inbreng heeft, graagIk leer graag van alles
Oslik blyat! Oslik!
Ook hier hetzelfde probleem: specialisatie in enkel PHP.dion_b schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:34:
[...]
[...]
Mijn vriendin zit met vergelijkbare dilemma's. Zij is senior PHP developer met expertise in CMS/DMS en daarnaast grondige systeemkennis (RHEL, maar ook jarenlange praktijkervaring met integreren van de PHP core van haar werkgever in nieuwe versies van Linux, PHP enz).
Verwijderd
Same here. Is eigenlijk alleen maar drukker geworden.Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:19:
Olie en gas gaat prima kan ik zeggen. Direct na mijn afstuderen (chemische technologie) een vast contract gekregen (1 jaar geleden) en heb het enorm naar mijn zin.
Zijn ook leuke projecten, grote schaal, technische zeer complex / uitdagend.
Alles is terug te redeneren naar 4
Ruby en Python beheerst ze al, al heeft ze Ruby in huidig werk niet nodig, Python gebruikt ze af en toe om beheerstaken te automatiseren, al voldoet bash scripting meestal. Punt is dat een 'web development expert' nog steeds gewoon een developer is. Dat is gewoon niet echt uitdagend voor d'r en biedt ook weinig doorgroeimogelijkheden. Daarom dat ze dus richting archtectuur wil.t_captain schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:51:
[...]
Ook hier hetzelfde probleem: specialisatie in enkel PHP.
Het belang van PHP is gigantisch toegenomen toen websites van 1.0 naar 2.0 gingen en er meer dynamiek in de content moest. PHP betekent van oudsher: kan draaien in off-the-shell Apache httpd, en heeft connectors voor essentiele externe systemen zoals de MySQL RDBMS. Voor veel websites was PHP dus de kortste weg naar een dynamische site.
De laatste jaren zijn Python en Ruby enorm in opmars. Ik vermoed dat van de echte high profile websites (kaliber Google, Facebook, Spotify, LinkedIn, Twitter) nog slechts een minderheid op PHP draait. Je vriendin zou misschien moeten bijleren om van "PHP expert" tot "web development expert" te worden.
Oslik blyat! Oslik!
Eens dat je je ook op andere gebieden zult moeten ontwikkelen om een goede advocaat of wat dan ook te moeten worden. Oneens dat je het zou "moeten" (je zegt het niet, maar zo vatte ik het wel een beetje op. Correct me if I'm wrong.") zoeken in de hoek van het lezen van Dostojevski, Musil of andere literatuur waar het merendeel van de mensen nog nooit van heeft gehoord. Dat is slechts een van de vele manieren. Sociaal actief zijn (bijvoorbeeld lid worden van een - al dan niet corporale - vereniging), een eigen zaak beginnen, een andere studie doen, of zelfs het rondhangen op GoT kunnen daar ook aan bijdragen.JanBreuer1 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 22:39:
Wat je als goede jurist ook moet leren is het ontwikkelen van je persoon, op de uni's zie ik niet veel studenten die bijvoorbeeld Dostojevski of Musil lezen, wat minstens zo belangrijk is als de goedenrecht boeken om een goede advocaat te worden.
[ Voor 5% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 20-06-2013 15:52 ]
Dat hangt nogal van jouw kennissenkring af.MisterBlue schreef op maandag 24 juni 2013 @ 07:32:
De werkloosheid is weer gestegen volgens het CBS, 1 op de 12 van de werkende bevolking is werkloos. Ben ik nou wereldvreemd als ik niemand ken die werkloos? Of ligt het aan het feit dat ik in Amsterdam woon en in de IT werk, waar er wat meer werk is?
Dan is het antwoord voor TS heel simpel, blijf in de IT en/of verhuis naar Amsterdam. Maar ben wel benieuwd of er hier mensen zijn die langdurig werkloos zijn.
[ Voor 30% gewijzigd door Lethalis op 24-06-2013 08:47 ]
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Ik zie dat ook terug bij de organisatie waar ik werk. Er wordt veel werk binnengehaald uit de Offshore branche. Dit zorgt er vervolgens ook voor dat hier veel technisch personeel gevraagd wordt, wat (blijkbaar) moeilijk te vinden is.peter00 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:02:
"Fietsenmaker"-opleidingen (MTS/HTS/TU) behalve bedrijfskunde dan, zijn altijd goed. zeker nu, net als Aardwetenschappen. In de olie en gas zit men te springen om pijpenleggers, technische PM's, Geomatici, Geologen etc. Paarsebroeken (Economie, econometrie etc) zoals ikzelf zijn helaas wat meer voorradig.
Juist in de crisis kan je met wat meer durf juist meer stappen maken, aangezien zoals je zelf al aangeeft de concurrentie vaak voorzichtig is met overstappen. De gelegenheid moet zich dan wel voordoen natuurlijk.Lethalis schreef op maandag 24 juni 2013 @ 08:31:
En in de huidige tijd denk je dan wel 10 keer na voordat je zomaar overstapt naar een andere baan.
Dan maakt leeftijd in elk geval niet het verschil, ik ben 40+ en mijn kennissenkring is voornamelijk 30+. Maar inderdaad, blijkbaar heb ik de mazzel dat de crisis buiten mijn belevingswereld plaats vind. Moet wel zeggen dat mijn inkomen de afgelopen 3 jaar niet is gestegen (uitgaven wel gedaald) .Lethalis schreef op maandag 24 juni 2013 @ 08:31:
[...]
Dat hangt nogal van jouw kennissenkring af.
Voor de meeste mensen die ik ken die werkloos zijn geldt vaak:
- Ze zijn lager opgeleid (MBO en lager, denk aan administratieve medewerkers, stratenmakers, chauffeurs, etc)
- Ze hadden baantjes waarin ze makkelijk konden worden vervangen
- Ze zijn wat ouder (30+)
De crisis zorgt ook voor afrekening met de niet meer relevante ondernemingen zoals de cd zaak, videotheek, pc-onderdelen shop, etc. Het is wel zaak om goed te inventariseren of je werk over tien jaar nog bestaat.defiant schreef op maandag 24 juni 2013 @ 18:09:
[...]
Juist in de crisis kan je met wat meer durf juist meer stappen maken, aangezien zoals je zelf al aangeeft de concurrentie vaak voorzichtig is met overstappen. De gelegenheid moet zich dan wel voordoen natuurlijk.
[ Voor 27% gewijzigd door MisterBlue op 24-06-2013 18:55 ]
Persoonlijk ervaar ik, ondanks mijn gestegen inkomen, een lastenverzwaring. Zo betaal ik o.a. meer voor brandstof, en zijn ook mijn verzekeringenkosten gestegen.MisterBlue schreef op maandag 24 juni 2013 @ 18:48:
Dan maakt leeftijd in elk geval niet het verschil, ik ben 40+ en mijn kennissenkring is voornamelijk 30+. Maar inderdaad, blijkbaar heb ik de mazzel dat de crisis buiten mijn belevingswereld plaats vind. Moet wel zeggen dat mijn inkomen de afgelopen 3 jaar niet is gestegen (uitgaven wel gedaald) .
Dat, en de BTW is ook gestegen, waardoor in feite alle luxe goederen duurder zijn geworden.merauder schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 07:36:
[...]
Persoonlijk ervaar ik, ondanks mijn gestegen inkomen, een lastenverzwaring. Zo betaal ik o.a. meer voor brandstof, en zijn ook mijn verzekeringenkosten gestegen.
Zo is het bij mij ook een beetje gegaan. Abonnementen en verzekeringen konden veel goedkoper zonder dat ik aan luxe heb hoeven in te boeten.Lethalis schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 08:25:
[...]
Ik heb op een gegeven moment keihard bezuinigd omdat ik het zat was. Veel verzekeringen versoberd, sommige zelfs volledig opgezegd. Abonnementen op zaken die ik niet echt nodig had opgezegd, enzovoorts. Per saldo heb ik iets van 200 euro per maand puur aan dit soort dingen bezuinigd.
[ Voor 3% gewijzigd door MisterBlue op 27-06-2013 21:20 ]
(beetje late reactie) Er zijn hele volksstammen die blij zouden zijn met zo'n salarisplafondt_captain schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:55:
Het is echter een rol op uitvoerend niveau, en zoals je zelf aangeeft een wat generieke rol. Dat betekent dat er een plafond aan het tarief zit. Of iemand nu 10 of 30 jaar ervaring heeft, de tarieven verschillen niet zoveel. Dat merk je in je loonontwikkeling. Werk je voor een grote detacheerder, dan merk je waarschijnlijk dat je salaris tussen de 3500 en 4000 bruto gaat afvlakken en dat het moeilijk wordt om verdere verhogingen te krijgen.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
[ Voor 27% gewijzigd door t_captain op 27-06-2013 22:30 ]
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Ik ga hier niet te inhoudelijk op reageren.Rukapul schreef op zondag 16 juni 2013 @ 23:08:
[...]
Een van de meest ontopic reacties, maar wel eentje die ik betwijfel. Voor audicien's werkzaam in de gehoortoestellen (retail) wereld is afgelopen jaar juist een drama met reorganisaties, ontslagen, sluitingen, etc. Achtergrond is dat zorgverzekeraars alleen nog maar de goedkopere hoortoestellen vergoeden en het ook wel gedaan is met de absurde marges.
Kan natuurlijk zijn dat je een andere job dan hierboven bedoeld, maar dan zou je in elk geval concurrentie verwachten van de vrijgekomen audiciens.
[ Voor 10% gewijzigd door Lasteraar op 28-06-2013 00:21 ]
MSalters schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 00:08:
De onderliggende reden is overigens ons pensioensysteem, wat ouderen duur maakt - omdat ze niet serieus mochten sparen toen ze jong waren. ZZP'ers zijn van die regel uitgezonderd, en kunnen dus op brutoloon met jongeren concureren.
Dat is misschien wel zo, maar als je van jezelf weet dat je meer zou kunnen dan gaat het toch knagen.mekkieboek schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 21:52:
[...]
(beetje late reactie) Er zijn hele volksstammen die blij zouden zijn met zo'n salarisplafond
Maar die opleiding heeft wel 3 keer zo lang geduurd en er zijn maar een beperkt aantal plaatsen, dus niet echt te vergelijken met een IT'er die HBO gedaan heeft.t_captain schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 22:25:
Voor iemand op HBO of WO niveau is een salaris dat op 1.5x modaal afvlakt geen fantastisch vooruitzicht. Ter vergelijk, een medisch specialist in loondienst bij een UMC verdient direct na het behalen van zijn specialisatie ruim boven de 5000 euro (leeftijd tegen/rond 30 jaar). Daarna zijn er nog enkele loonschalen te doorlopen, om te zwijgen van een eigen praktijk/maatschap.
t_captain schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 22:25:
Voor iemand op HBO of WO niveau is een salaris dat op 1.5x modaal afvlakt geen fantastisch vooruitzicht. Ter vergelijk, een medisch specialist in loondienst bij een UMC verdient direct na het behalen van zijn specialisatie ruim boven de 5000 euro (leeftijd tegen/rond 30 jaar). Daarna zijn er nog enkele loonschalen te doorlopen, om te zwijgen van een eigen praktijk/maatschap.
Dit dus, de top X% kan ook in de IT meer dan een ton in loondienst verdienen, en de absolute top kan dat zelfs voor zijn 30e doen. Is dat een groot percentage? Nee, natuurlijk niet. Maar medisch specialisten in dienst bij een UMC is ook niet het grootste deel van de artspopulatie.MisterBlue schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 08:25:
Maar die opleiding heeft wel 3 keer zo lang geduurd en er zijn maar een beperkt aantal plaatsen, dus niet echt te vergelijken met een IT'er die HBO gedaan heeft.
Dat laatste lijkt mij een horror scenario... "sorry Oma, we komen u 1 keer in de 2 jaar opzoeken in Malawi.. Is wel leuk daar hoor! lekker weer en beessies"defiant schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 00:54:
[...]
Het ligt eraan wat de 'barrier to entry' is voor je functie. Je ziet voor simpele hulp landen al experimenteren met gastarbeiders voor zorg, tot zelfs het onderzoeken van opties om zorgbehoevende ouderen te 'exporteren' naar goedkopere landen voor zorg.
And it goes BRAAAAAPP!
Omdat het vergoed wordt uit de algemene grote ruif die we zorgverzekering noemen.Lasteraar schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 00:19:
[...]
Ik ken ook audicien(s).. Die werken onder een partnerschap in de retail. Die verdienen een hele dikke boterham.
[ Voor 14% gewijzigd door Henk007 op 28-06-2013 15:37 ]
[ Voor 12% gewijzigd door MisterBlue op 29-06-2013 11:34 ]
En vooral op MBO niveau.MisterBlue schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 11:32:
Om een indruk te krijgen waar de klappen schijnen te vallen: verdeling werkloosheid oneerlijk. Veel werkzoekenden onder jongeren en buiten de randstad.
[ Voor 14% gewijzigd door Lethalis op 29-06-2013 13:16 ]
Oslik blyat! Oslik!
Oslik blyat! Oslik!
Ook genoeg werk in de striptenten en bordelen van de Noorse havens dusdion_b schreef op zondag 30 juni 2013 @ 00:35:
Tja, dat geldt voor alle offshore (nouja, niet overal even koud, maar onderschat guurheid van willekeurig welk zee niet), verschil is alleen wat de Noren er tegenover stellen...
Niet iets voor vader-met-kinderen-die-ze-ook-nog-wil-zien (daarom solliciteer ik ook niet), maar als je jong en single bent en niet bang bent hard te werken, dan is het een goede optie. Overigens feesten die offshore Noren ook als de beste, na twee weken geen kans geld uit te geven doen ze dat dubbeldik aan wal
Helemaal mee eens, maar helaas denkt lang niet iedereen daar zo over. Mijn vriend werkt in de ouderen zorg, en die kreeg op een gegeven moment te horen dat ie geen mensen meer mocht wassen omdat hij het 'te goed' deed!dion_b schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:34:
[...]
Een goede verzorgende die in staat is om in dat gezellig babbeltje waar de oude dames en heren zo van opfleuren ook controle te doen van mentale en fysieke toestand van patient en vervolgens acties uit te zetten. Dat redt levens en verhoogt kwaliteit van leven
Absoluut! Overigens is dit in de IT niet zo gek veel anders. Niet dat ik de zorg direct met IT wil vergelijken, maar ook daar kun je veel problemen voor zijn door iets meer tijd te nemen bij de basis opzet. Achteraf een bug fixen kost altijd meer tijd en energie.- maar al interesseert dat een kille financiele administrateur niets, het zorgt ook voor besparing omdat voor vrijwel alles medisch geldt dat voorkomen goedkoper is dan genezen, en waar genezen moet worden is eerder aanpakken goedkoper dan later.
De wat gehaaidere outsourcer kan natuurlijk een extra graantje meepikken door op een markt te gaan vissen waar nog niet zo veel concurrentie is. Als al zijn concurrenten zich al op Engelstalige landen richten dan is het rottig om daar nog tussen te komen. Nederland is dan een mooi grotendeels onontgonnen gebied.Je kunt dus een blik verpleegkundigen uit Malawi opentrekken (idd in UK momenteel een hype), maar als zij door taal- en cultuurbarrieres minder goed functioneren gaan ze je alsnog in totaal meer kosten dan de besparing door goedkoper uurloon. Daarbij geldt dat uitgerekend US en UK baat hebben bij het enorme aantal mensen wat EN spreekt wereldwijd. Het aantal lage-lonenlanden waar men NL spreekt is op de vingers van een redelijk geamputeerde hand te tellen.
Ik heb dit eigenlijk nog nooit goed zien werken. Niet in kleine organisaties, maar ook niet in grote organisaties. Een architect die niet zelf developed raakt de feeling met de code en de techniek kwijt. Die gaat steeds meer naar utopische ontwerpen die elk raakvlak met de realiteit kwijt raken.[list]
• architectuur. Niet developen, maar ontwikkelpad uitstippelen. Gaat niet in huidige organisatie lukken (te klein om buiten de eigenaar een architect te hebben).
Het is voor weinigen weggelegd, maar IMHO wel een hele duidelijke progressie voor als je (flink) verder wilt in je vak gebied. Het is ook een groot voordeel van open source platformen. Bij iets als .NET lijkt me dit toch wel lastiger.[list]
• buiten (huidig) werk om groeien naar guru op gebied van PHP en daadwerkelijk bemoeien met ontwikkeling ervan.
Die laatste lijkt geweldig, maar is voor weinigen weggelegd, vraagt sowieso erg veel inspanning en levert op korte termijn niets op.
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~
Mijn vrouw werkt in de zorg en bovenstaande komt dan ook zeer bekend voor.flowerp schreef op zondag 30 juni 2013 @ 10:20:
[...]
Helemaal mee eens, maar helaas denkt lang niet iedereen daar zo over. Mijn vriend werkt in de ouderen zorg, en die kreeg op een gegeven moment te horen dat ie geen mensen meer mocht wassen omdat hij het 'te goed' deed!
Hij weigert om mensen als ware het objecten aan de lopende band schoon te spuiten, en gaat heel respectvol me ze om, neemt rustig de tijd als dat nodig is en luistert goed naar wat mensen zelf aangeven. Maar dat kan dus niet van de hoge heren. Die verwachten dat er een target wordt gehaald. X mensen per uur moeten er afgehandeld worden. Iedereen die die target niet haalt moet wat anders gaan doen en wordt vervangen door iemand die wel aan deze mensonterende onzin mee doet.
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Alleen dat betekent meestal nog meer techniek.t_captain schreef op maandag 01 juli 2013 @ 07:53:
Inderdaad. Om het modern te zeggen, zorg schaalt niet.
Als zorg achterblijft, en het aandeel van de zorg in de economie ook nog eens toeneemt, loop je het risico dat je achteruit gaat boeren qua gemiddelde arbeidsproductiviteit.
De belangrijkste innovaties in de zorg zullen niet langer gericht zijn op het genezen van steeds nieuwe aandoeningen, of het verder opschuiven van het levenseinde. Ze zullen efficiencyverhogend moeten zijn opdat we het huidige niveau van zorg kunnen blijven betalen.
Niet alleen offshore hoor. Ik heb af en toe het idee dat iedereen in Noorwegen dik een ton pakt, en dat met een 37 urige werkweek (en overwerk doen ze niet aan).Bartjuh schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 14:45:
Ja, off-shore in Noorwegen slaat helemaal nergens op. Als je daar als WO techneut start dan gaat je jaarsalaris bruto al snel richting een ton had ik gehoord
Je moet het alleen wel willen en aankunnen. Zeker niet voor iedereen weggelegd. Koud, midden op ruwe zee, hard en lang werken, veel van huis, etc.
[ Voor 4% gewijzigd door creator1988 op 01-07-2013 08:15 ]
In de IT helaas schering en inslag, ook daarbuiten (ken voorbeelden van monteurs die voor ieder administratief wissewasje naar India moeten bellen, feest...), maar ik zie het in de zorg nog niet zo gebeuren. Verschil is dat de zorg ondertussen stevig gepolitiseerd is en geen enkel politicus zich wil moeten verantwoorden over waarom Oma naar Bangalore verscheept is en daar wegkwijnt. Niet dat dat garantie is van goede zorg (zie huidige bezuinigingsplannen, maar het is een rem op de meest absurde voorstellen.flowerp schreef op zondag 30 juni 2013 @ 10:20:
[...]
Dit kan men natuurlijk net zo goed doen met Nederlands-talige verzorgers. Zet er 1 verzorger neer die het intake gesprek doet. En als die bootlading Nederlandse ouderen eenmaal is verscheept naar India (ja, oma, lekker in de zon, en ze spreken er goed Nederlands hoor), dan is die Nederlands sprekende verzorger in geen velden of wegen meer te bekennen, en leggen onze ouderen weg te kwijnen op armoedige zaaltjes waar 1 keer per uur een wazige gast even een rondje komt doen.
Hoho, ik zei niet dat ze niet meer wilde coden, wel dat ze naast het coden duidelijke rol erbij wilde wat meerwaarde biedt tov 'senior developer'. Een architect die niet kan/wil coden heb je in de IT weinig aan.[...]
Ik heb dit eigenlijk nog nooit goed zien werken. Niet in kleine organisaties, maar ook niet in grote organisaties. Een architect die niet zelf developed raakt de feeling met de code en de techniek kwijt. Die gaat steeds meer naar utopische ontwerpen die elk raakvlak met de realiteit kwijt raken.
Ik snap eigenlijk niet waarom er bedrijven blijven zijn die deze rol nastreven. Kijk eens naar alle (grote) open source projecten en de top mensen daarvan (ik denk aan Linux, Firefox, Postgres, OpenJDK, etc). Hoe vaak zie je daar een architect die geen regel code meer schrijft? Ik zie ze eigenlijk nooit.
Waarom denken bedrijven dan wel dat je met zo'n rol goede software kan bouwen?
Niets mis met PHP, wel met het feit dat iedere jandoedel die een keer een PHP script geedit heeft in notepad zichzelf PHP-expert noemt. Mijn PHP-kennis is absurd slecht (bij ons in huis is dat iets voor de vrouw[...]
Het is voor weinigen weggelegd, maar IMHO wel een hele duidelijke progressie voor als je (flink) verder wilt in je vak gebied. Het is ook een groot voordeel van open source platformen. Bij iets als .NET lijkt me dit toch wel lastiger.
Wel jammer dan weer dat het imago van PHP niet helemaal optimaal is in de algemene developer community. Terecht of onterecht wordt PHP toch veelal gezien als een pruts taaltje met een niet helemaal consistente library (en dan druk ik me nog voorzichtig uit in vergelijking met de commentaren die je b.v. op Redit of HN ziet).
Kijk, en dat is juist een deel van het probleem - en een deel van het antwoord op hoe in de zorg toch toekomst te hebben. De skillset van de verzorgende van 50 jaar geleden is niet meer toereikend of relevant voor de situatie van nu. Er zit nu eenmaal een stuk meer techniek bij. Degenen die dat omarmen en zorgen dat ze de 'oude' skills combineren met vaardigheden met IT-hulpmiddelen hebben volop kansen, degenen die computers eng blijven vinden en daar zo ver mogelijk uit de buurt blijven, zijn zichzelf gewoon steeds meer en meer aan het marginaliseren.RocketKoen schreef op maandag 01 juli 2013 @ 08:05:
[...]
Alleen dat betekent meestal nog meer techniek.
Niet echt positief voor de verzorgende dus. Wel voor de technicus. Maar daar zijn nu al tekorten aan.
En terwijl je in principe iedereen kan leren hoe je voor ouderen zorgt, is het maken, onderhouden en zelf het bedienen van medische apparatuur voor een groot deel van de bevolking te moeilijk.
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Absoluut waar, maar dat komt denk ik ook omdat in die branches er ook een geheel eigen skill nodig is voor het uitvoeren van de architectuur zeg maar.dion_b schreef op maandag 01 juli 2013 @ 09:33:
Overigens geldt dat niet in dezelfde mate in andere branches.
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Oslik blyat! Oslik!
Veel mensen die fulltime aan open source projecten werken worden gesponsord door bedrijven, en dus gewoon betaald.flowerp schreef op maandag 01 juli 2013 @ 22:34:
Zoals je al zei, het levert je niet direct wat op. Je krijgt niet betaald voor de opname van een patch in de Linux kernel, maar naarmate je dit meer doet stijgt wel je eigen bekendheid wat je weer zeer van pas kan komen bij sollicitaties of onderhandelingen met technische klanten.
Verwijderd
Verwijderd
Hier ben ik het niet helemaal mee eens, ik denk dat geneeskunde minstens zo pittig is als informatica / software engineering op een uniVerwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 18:02:
Er is wel een addertje onder het gras: dit zijn samen met wis -en natuurkunde waarschijnlijk de moeilijkste studies in Nederland.
Verder kun je nog altijd Geneeskunde of tandheelkunde studeren. Makkelijker en ook een hele goede baangarantie (Tandheelkunde 100%).
Ik denk dat het lastig te vergelijken is, voor de een zal het een makkelijker zijn dan het ander.jhuiting schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:13:
... ik denk dat geneeskunde minstens zo pittig is als informatica / software engineering op een uni ...
[ Voor 9% gewijzigd door begintmeta op 04-07-2013 10:40 ]
Dat geldt voor veel dingen. Op de middelbare school ging ik lachend door wiskunde examens heen, maar liep avonden lang en in de weekeinden door te blokken voor het meest lullige proefwerk Frans, en dan had ik nog slechts een 6 of zobegintmeta schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:40:
[...]
Ik denk dat het lastig te vergelijken is, voor de een zal het een makkelijker zijn dan het ander.
Ehm, sorry, alles is mis met PHP. Het wordt gebouwd door mensen die geen idee hebben waar ze mee bezig zijn. Verder met je eens, er zijn zeker ook goede programmeurs die met deze "swiss army chainsaw" van een taal werken, maar die moet je wel weten te vinden.dion_b schreef op maandag 01 juli 2013 @ 09:33:
Niets mis met PHP, wel met het feit dat iedere jandoedel die een keer een PHP script geedit heeft in notepad zichzelf PHP-expert noemt.
[ Voor 13% gewijzigd door Wilke op 04-07-2013 19:03 ]
Ik ga hier die discussie niet aan, maar het is natuurlijk wel hilarisch dat die blogs waarnaar je linkt geschreven zijn door 'Perl-mensen', iets met "pot en ketel"Wilke schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 19:00:
Ehm, sorry, alles is mis met PHP. Het wordt gebouwd door mensen die geen idee hebben waar ze mee bezig zijn.
Verwijderd
Ik denk het eerlijk gezegd niet. Mijn zus begon haar eerste jaar bij informatica, omdat ze uitgeloten was bij Geneeskunde. Een jaar later kwam ze wel binnen en ze heeft een tijdje geprobeerd om beide te combineren en ze heeft informatica uiteindelijk laten vallen. Ze vond informatica qua niveau lastiger, maar Geneeskunde eiste meer van haar in de vorm van aanwezigheid. Het niveau bij Geneeskunde vond ze goed te doen. Nu is dit natuurlijk niet representatief, maar ik denk dat er een kern van waarheid in zit. Geneeskunde is praktisch misschien zwaarder, maar informatica is qua niveau lastiger. Simpelweg omdat het abstracter is.jhuiting schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:13:
[...]
Hier ben ik het niet helemaal mee eens, ik denk dat geneeskunde minstens zo pittig is als informatica / software engineering op een uniVerder inderdaad een prima lijstje, ik denk dat het ook belangrijk is om dit mee te nemen in de onderhandelingen over salarissen dat je overal aan de slag kan.
Geneeskunde is door de lengte van de studie best pittig: je bent de eerstkomende 6 jaar onder de pannen zonder dat je iets betaald krijgt. Een baantje erbij is door de intensiteit (met name tijdens de co-schappen) lastig en het blijft buffelen, je hele leven door. Tevens is geneeskunde geen garantie dat je arts wordt: een significant deel 'valt af' en gaat bij een GGD werken. Ook een baan, maar meestal niet wat je aan het begin van de studie voor ogen hebt. Wat voor arts je kunt worden hangt ook erg af van de geluksfactor: voor kindergeneeskunde is nauwelijks ruimte, evenals cardiologie. In Arts & Auto staan hier wel lijstjes over, maar die heb ik nu even niet bij de hand.Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 18:02:
Verder kun je nog altijd Geneeskunde of tandheelkunde studeren. Makkelijker en ook een hele goede baangarantie (Tandheelkunde 100%).
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq