Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Ziet er idd bewerkt uit en zelfs als het wel echt zou zijn, dan zou ik daar niet op vertrouwen. Gewoon rustig wachten tot het er morgen op staat.
[ Voor 84% gewijzigd door eL_Jay op 10-06-2013 20:13 ]
Laat dit soort opmerkingen svp achterwege.
[ Voor 77% gewijzigd door gambieter op 10-06-2013 20:18 ]
Edit:
En inderdaad ... Wacht het af totdat je het daadwerkelijk hebt. Hij kan nu toch niet meer van de koop afzien,
aangezien hij het geld al 'overgemaakt' heeft.
[ Voor 52% gewijzigd door CuBras op 10-06-2013 20:13 ]
Het bedrag lijkt niet geshopt te zijn
Paar dagen afwachten, kijken of je echt geld gestort krijgt. Daarna met de bank bellen of langsgaan en vragen of ze kunnen checken of het gedekt is en het geld niet een paar dagen later weer afgeboekt wordt. Daarvoor niks opsturen, tenzij je graag van je telefoon af wil.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Wow, thanks voor jullie snelle reacties. Ik vermoed inderdaad dat er een luchtje aan zit wegens de verkleurde vlakken bij betaling, omschrijving en mijn naam. Ook het bedrag is vreemd € 325,79 waarom zou je nog 79 cent overmaken

[ Voor 20% gewijzigd door Trackerfire op 10-06-2013 20:15 ]
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
naar zichzelf betaald en daarna rekening en omschrijving gekopierd.nooberke schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:12:
Ik zie kleurverschillen volgens mij, vooral bij de omschrijving en de vanaf rekening...
had eerder een bedrag switch verwacht.
maak €0,01 over naar verkoper.
maak 325 naar jezelf over. leg de plaatjes over elkaar en je hebt de perfecte shop.
lekker wachten tot je het binnen hebt

Ik vraag mij alleen af, Waarom is het een vreemd kommagetal?nooberke schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:12:
Ik zie kleurverschillen volgens mij, vooral bij de omschrijving en de vanaf rekening...
Via verzending (ik neem aan dat dat in de prijs zit), heb je volgens mij nooit .xxx,79
Post NL is 6,75 of 8.05
DHL is iets soortgelijk dacht ik...
Edit: Zoals TrackerFire al zei ... Vreemd getal.
[ Voor 5% gewijzigd door CuBras op 10-06-2013 20:16 ]
Misschien dat de "koper" zo'n amateur is dat hij een andere betaling heeft gepakt waar dat bedrag stondCuBras schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:15:
[...]
Ik vraag mij alleen af, Waarom is het een vreemd kommagetal?
Via verzending (ik neem aan dat dat in de prijs zit), heb je volgens mij nooit .xxx,79
Post NL is 6,75 of 8.05
DHL is iets soortgelijk dacht ik...

[ Voor 4% gewijzigd door CuBras op 10-06-2013 20:18 ]

Nee, want dan ziet de verkoper binnen een dag die 1 ct. binnenkomen en weet ie hoe laat het is. Nu kan de koper proberen lang genoeg vol te houden dat het echt onderweg moet zijn, in de hoop dat de verkoper het pakketje vast opstuurt.DECOY88 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:15:
[...]
naar zichzelf betaald en daarna rekening en omschrijving gekopierd.
had eerder een bedrag switch verwacht.
maak €0,01 over naar verkoper.
maak 325 naar jezelf over. leg de plaatjes over elkaar en je hebt de perfecte shop.
lekker wachten tot je het binnen hebt
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Ja, in ieder geval op de rabo android app staat er geen min teken bij een afschrijving. Lijkt me een erg slechte shop dus.lordsnow schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:27:
Een negatief bedrag er "af" is toch een bedrag er bij?
https://valid.x86.fr/xhfd5e
Let op de witte vakken, je wordt hier duidelijk genept
En zoals Gtoniser al zei, er staat geen min teken bij een afgaand bedrag.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.
Goed dat je het hier even vraagt, anders was je nu een telefoon armer.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Si vis pacem, para bellum
How to - Help! Ik ben opgelicht op V&A!
How to - Veilig handelen op V&A
Bottomline: een bona fide koper heeft echt wel geduld en gaat niet zomaar meer bieden. Dus pas als het geld er is en de bank aangeeft dat het safe is, dan pas afhandelen. Maar nog beter: niet op dit soort biedingen ingaan
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Formerly known as Ragdoll
niet echt nee maar ik heb dan ook SNS.InFamous schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:40:
Ik heb even de vrijheid genomen het screenshot te bewerken, Heb deze in photoshop op een IPS scherm geopend en pijlen gezet waar het niet klopt.
Daarnaast niemand de tekst Betalingkenmerk opgevallen? Dit moet toch echt Betalingskenmerk zijn.
[afbeelding]
Sowieso altijd wachten tot het geld daadwerkelijk binnen is!
Als het te mooi lijkt om waar te zijn is het dat meestal dus ook zo

‘Eén dode is een tragedie, een miljoen doden een statistiek.’
Bij een bankoverschrijving vul je die tekst zelf in hè, dus dat bewijst hoogstens dat de koper niet kan spellen, niet dat het een shop isInFamous schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:40:
Daarnaast niemand de tekst Betalingkenmerk opgevallen? Dit moet toch echt Betalingskenmerk zijn.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
#1 die screen is sowieso bewerktRev-anche schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:46:
[...]
niet echt nee maar ik heb dan ook SNS.
Sowieso altijd wachten tot het geld daadwerkelijk binnen is!
Als het te mooi lijkt om waar te zijn is het dat meestal dus ook zo
#2 bedrag met 79cent extra why?! niemand vult 'per ongeluk' 79 cent in aan het einde.
#3 35 euro meer bieden dan vraagprijs sure.... (welke Nederlander doet dat
#4 Rekening nummers zijn wel iets langer dan wat zo met blauw is 'gecensureerd'
[ Voor 13% gewijzigd door 42dpi op 10-06-2013 20:54 ]
Oh mijn excuus, bij mijn ABN zie ik wel degelijk betalingskenmerk staan en dan de tekst die diegene ingevoerd heeft.Orion84 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:48:
[...]
Bij een bankoverschrijving vul je die tekst zelf in hè, dus dat bewijst hoogstens dat de koper niet kan spellen, niet dat het een shop is
Formerly known as Ragdoll
Dat is zeer zeker niet het geval, want ik heb zojuist met succes een screenshot kunnen maken van een betaling in de Rabobank app met een HTC Desire S (Android).xp7amrkr schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:34:
Ik weet dat de Rabo en ING app op Android het maken van een screenshot/schermafbeelding terwijl je in de app zit blokkeert.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
De Rabo app doet dit normaliter niet.xp7amrkr schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:34:
Ik weet dat de Rabo en ING app op Android het maken van een screenshot/schermafbeelding terwijl je in de app zit blokkeert.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Overigens is die blauwe tekst van de screenshot in de TS in de iOS app in elk geval niet zo vetgedrukt. Misschien wel op Android, maar vooralsnog lijkt het fotoshopwerk.
Wat tevens opvalt is dat de indenting van die velden helemáál niet klopt. Het Via-gedeelte staat veel te ver naar links, en ook het Omschrijving-gedeelte is lichtelijk 'off' (met een paar pixels).
edit: pagina 2 niet lezen schiet niet echt op.
[ Voor 3% gewijzigd door Avalaxy op 10-06-2013 22:35 ]
Stuur een verzendbewijs van TNT.
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
@TS: ik stuur je zo een DM. Mocht er nieuws zijn, reageer dan even en dan gooi ik het topic weer open
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Beste Trackerfire,
We willen u graag informeren over het volgende.
Onlangs heeft u een reactie ontvangen van gebruiker 'marc_pieters21' op uw advertentie: 'iPhone 4S 16GB Zwart'. Marktplaats heeft wegens veiligheidsredenen besloten om het account van deze gebruiker te blokkeren. Daarmee zijn tevens alle advertenties en/of biedingen van deze gebruiker verwijderd. De berichten van en/of aan deze gebruiker die in de afgelopen 24 uur zijn verzonden, zijn mogelijk niet aangekomen. We raden u aan extra alert te zijn in uw verdere contact met deze gebruiker.
Vreemd genoeg niks meer gehoord van "Heb je het al verzonden" o.i.d. al met al dus gewoon pure oplichting. Ik denk dat ik hier geen rekeningnummers van personen mag plaatsen, maar deze heb ik eventueel beschikbaar mocht je iemand niet vertrouwen die ook met een screenshot zijn pakketje alvast wil hebben voordat jij werkelijk ziet dat er iets is bijgeschreven.
Doe alsjeblieft je voordeel met deze topic, let goed op het screenshot wat je krijgt en kijk of er niet gepaint o.i.d. is.
Bedankt voor de update
Het is goed dat steeds meer oplichters geblokkeerd worden natuurlijk, maar in principe is dit toch relatief simpel tegen te gaan met een soort bankstatement dat het betreffende nummer aan de account verbonden is, soort van I-DEAL in combinatie met Marktplaats Tweakers etc, accounts!
Maar goed blij dat het goed is afgelopen :0
‘Eén dode is een tragedie, een miljoen doden een statistiek.’
Waarom zou het niet mogen? Kan je het niet op een of ander site (naam ben ik kwijt) gooien waar dit soort meldingen worden gemaakt en bankrekeningnummers ook worden vermeldt? Niet iedereen zit tenslotte op tweakersTrackerfire schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 20:32:
Vreemd genoeg niks meer gehoord van "Heb je het al verzonden" o.i.d. al met al dus gewoon pure oplichting. Ik denk dat ik hier geen rekeningnummers van personen mag plaatsen, maar deze heb ik eventueel beschikbaar
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Je bedoelt waarschijnlijk Opgelichtopinternet.nl.Mandrake466 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:21:
[...]
Waarom zou het niet mogen? Kan je het niet op een of ander site (naam ben ik kwijt) gooien waar dit soort meldingen worden gemaakt en bankrekeningnummers ook worden vermeldt? Niet iedereen zit tenslotte op tweakers
Ik pleit voor zware straffen want nu komen de meeste er gewoon mee weg, het is en blijft oplichting.
Je stopt ze alleen als het risico gewoon te groot is om gepakt te worden.
Helaas heeft niet iedereen zo als TS een gezonde achterdocht. Marktplaats zou ook met een rating systeem moeten komen ipv alleen 'jaren actief'
Of ik ben gewoon perfectionistisch, maar 99/100 phishing-mails ook, je plukt ze er zo uit.
Als ik criminele bedoelingen zou hebben, zou ik dagen aan zo'n website werken als het moet...
http://fotoforensics.com/