Vraag betaling d.m.v. screenshot betaling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:20
12-6-2013: Update inmiddels te lezen... kort samengevat: Pure oplichting |:(

Ha allemaal,

Vandaag voor het eerst (jaja) iets via Marktplaats o.v.b. verkocht (doe altijd alles via Tweakers 't liefst). Meneer wil de betaling laten zien via screenshot, aangezien hij niet dezelfde bank heeft en z.s.m. verzending. De telefoon stond voor € 290 te koop maar meneer bood meteen 325 euro.

Nu stuurt hij mij de volgende screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/c2r3aylwj/knipje.jpg

Kan iemand mij vertellen of dit het normale transactiedetails scherm van de Rabobank is?

Gegevens zijn uiteraard afgeschermd.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

NB: Modjes, als dit niet goed is geplaatst graag verplaatsen naar het goede forum.

[ Voor 8% gewijzigd door Trackerfire op 12-06-2013 20:32 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
foto doet het niet

Ziet er idd bewerkt uit en zelfs als het wel echt zou zijn, dan zou ik daar niet op vertrouwen. Gewoon rustig wachten tot het er morgen op staat.

[ Voor 84% gewijzigd door eL_Jay op 10-06-2013 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-10 22:35

Matszs

><>

Ziet er wel heel erg bewerkt uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
*knip*

Laat dit soort opmerkingen svp achterwege.

[ Voor 77% gewijzigd door gambieter op 10-06-2013 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modernization
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-09-2024
Ik zou er mee oppassen, zeker omdat de beste man meer geld geeft dan dat jij ervoor vroeg. Daar zit duidelijk een luchtje aan. Wacht even af tot het op je eigen rekening staat, toch het minste wat je kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-10 18:28
Just to be sure ... Vraag om een screenshot van de betaling via de browser ...

Edit:
En inderdaad ... Wacht het af totdat je het daadwerkelijk hebt. Hij kan nu toch niet meer van de koop afzien,
aangezien hij het geld al 'overgemaakt' heeft.

[ Voor 52% gewijzigd door CuBras op 10-06-2013 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:50
Ik zie kleurverschillen volgens mij, vooral bij de omschrijving en de vanaf rekening...

Het bedrag lijkt niet geshopt te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Iemand biedt meer geld dan jouw vraagprijs en jij denkt meteen "sounds legit"? Wie biedt er nou meer dan de vraagprijs behalve een oplichter?

Paar dagen afwachten, kijken of je echt geld gestort krijgt. Daarna met de bank bellen of langsgaan en vragen of ze kunnen checken of het gedekt is en het geld niet een paar dagen later weer afgeboekt wordt. Daarvoor niks opsturen, tenzij je graag van je telefoon af wil.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
@Nme Dat was ook mijn gedachte, daarom dacht ik schakel ik mijn Tweakers vrienden in en meteen 10 reacties. Geweldig!!

Wow, thanks voor jullie snelle reacties. Ik vermoed inderdaad dat er een luchtje aan zit wegens de verkleurde vlakken bij betaling, omschrijving en mijn naam. Ook het bedrag is vreemd € 325,79 waarom zou je nog 79 cent overmaken 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Trackerfire op 10-06-2013 20:15 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
nooberke schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:12:
Ik zie kleurverschillen volgens mij, vooral bij de omschrijving en de vanaf rekening...

naar zichzelf betaald en daarna rekening en omschrijving gekopierd.

had eerder een bedrag switch verwacht.

maak €0,01 over naar verkoper.
maak 325 naar jezelf over. leg de plaatjes over elkaar en je hebt de perfecte shop.

lekker wachten tot je het binnen hebt :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
nooberke schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:12:

Ik vraag mij alleen af, Waarom is het een vreemd kommagetal?
Via verzending (ik neem aan dat dat in de prijs zit), heb je volgens mij nooit .xxx,79
Post NL is 6,75 of 8.05
DHL is iets soortgelijk dacht ik...

Edit: Zoals TrackerFire al zei ... Vreemd getal.

[ Voor 5% gewijzigd door CuBras op 10-06-2013 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:50
CuBras schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:15:
[...]

Ik vraag mij alleen af, Waarom is het een vreemd kommagetal?
Via verzending (ik neem aan dat dat in de prijs zit), heb je volgens mij nooit .xxx,79
Post NL is 6,75 of 8.05
DHL is iets soortgelijk dacht ik...
Misschien dat de "koper" zo'n amateur is dat hij een andere betaling heeft gepakt waar dat bedrag stond 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
Ik ga het afwachten mensen, geweldig dat deze community zo snel reageert en meedenkt! Ben trots op ons!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
Ik ben wel benieuwd naar de uitkomst. Ik houd dit topic even in de gaten.

[ Voor 4% gewijzigd door CuBras op 10-06-2013 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
zijn er trouwens tweakers die de rabo code al uitgeplozen hebben. zodat je zelf de velden in kan vullen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-10 17:37

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

DECOY88 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:15:
[...]

naar zichzelf betaald en daarna rekening en omschrijving gekopierd.

had eerder een bedrag switch verwacht.

maak €0,01 over naar verkoper.
maak 325 naar jezelf over. leg de plaatjes over elkaar en je hebt de perfecte shop.

lekker wachten tot je het binnen hebt :Y
Nee, want dan ziet de verkoper binnen een dag die 1 ct. binnenkomen en weet ie hoe laat het is. Nu kan de koper proberen lang genoeg vol te houden dat het echt onderweg moet zijn, in de hoop dat de verkoper het pakketje vast opstuurt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:06

lordsnow

I know nothing

Een negatief bedrag er "af" is toch een bedrag er bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03:47
lordsnow schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:27:
Een negatief bedrag er "af" is toch een bedrag er bij?
Ja, in ieder geval op de rabo android app staat er geen min teken bij een afschrijving. Lijkt me een erg slechte shop dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-10 17:21
Je ziet toch duidelijk een wit kader staan van uit te knippen bij omschrijving....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

De fonts van de omschrijving zijn ook verkeerd. Duidelijk ingeplakt

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:43

dimako_

Vogel

Duidelijk geshopped.
Let op de witte vakken, je wordt hier duidelijk genept

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-10 16:56

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Maak hier overigens wél melding van. Ook al ben je feitelijk niet benadeeld, melden kan geen kwaad. Het zou vervelend zijn als mensen als deze door gebrek aan actie verder hun gang kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

De tekst bij 'omschrijving' en 'via' staan ook niet in 1 lijn.
En zoals Gtoniser al zei, er staat geen min teken bij een afgaand bedrag.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 14-10 14:48
Hoe lang is deze lieve mijnheer al geregistreerd op Marktplaats? En idd, zoals Patriot zegt, meteen rapporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04 13:30

xp7amrkr

De enige echte!

Ik weet dat de Rabo en ING app op Android het maken van een screenshot/schermafbeelding terwijl je in de app zit blokkeert.

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Zo dan! Die mag wel eens een nieuw scherm kopen of z'n helderheid/contrast omlaag gooien, die edit is wel heel opvallend. LOL
Goed dat je het hier even vraagt, anders was je nu een telefoon armer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietmachine48
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-10 20:43
Bij de Iphone app heb je de optie om de transactie te mailen naar de betreffende persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

@xp7amrkr, Ik kan anders toch egt een screenie maken op me android smartphone (sony xperia SP), Hoe het bij de ING app of bij IOS zit weet ik niet.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als je een betrouwbaar bewijs wil dan vraag je een bewijs van de bank, niet van het internetbankieren :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:41

InFamous

excommunicado

Ik heb even de vrijheid genomen het screenshot te bewerken, Heb deze in photoshop op een IPS scherm geopend en pijlen gezet waar het niet klopt.

Daarnaast niemand de tekst Betalingkenmerk opgevallen? Dit moet toch echt Betalingskenmerk zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xk9fVvUl.jpg

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:38

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Paint anyone?

Afbeeldingslocatie: http://h0m3.nl/plakenknipwerk.JPG

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De boodschap aan de TS is intussen wel duidelijk. We hebben ook FAQs die dit uitleggen:
How to - Help! Ik ben opgelicht op V&A!
How to - Veilig handelen op V&A

Bottomline: een bona fide koper heeft echt wel geduld en gaat niet zomaar meer bieden. Dus pas als het geld er is en de bank aangeeft dat het safe is, dan pas afhandelen. Maar nog beter: niet op dit soort biedingen ingaan :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Ik zou hem terug mailen met ik wacht wel op het geld zodra het gestort is stuur ik het wel op, ik heb geen haast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev-anche
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-10 18:48
InFamous schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:40:
Ik heb even de vrijheid genomen het screenshot te bewerken, Heb deze in photoshop op een IPS scherm geopend en pijlen gezet waar het niet klopt.

Daarnaast niemand de tekst Betalingkenmerk opgevallen? Dit moet toch echt Betalingskenmerk zijn.

[afbeelding]
niet echt nee maar ik heb dan ook SNS.

Sowieso altijd wachten tot het geld daadwerkelijk binnen is!
Als het te mooi lijkt om waar te zijn is het dat meestal dus ook zo :F

‘Eén dode is een tragedie, een miljoen doden een statistiek.’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 14-10 17:37

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

InFamous schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:40:
Bij een bankoverschrijving vul je die tekst zelf in hè, dus dat bewijst hoogstens dat de koper niet kan spellen, niet dat het een shop is ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Rev-anche schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:46:
[...]

niet echt nee maar ik heb dan ook SNS.

Sowieso altijd wachten tot het geld daadwerkelijk binnen is!
Als het te mooi lijkt om waar te zijn is het dat meestal dus ook zo :F
#1 die screen is sowieso bewerkt
#2 bedrag met 79cent extra why?! niemand vult 'per ongeluk' 79 cent in aan het einde.
#3 35 euro meer bieden dan vraagprijs sure.... (welke Nederlander doet dat :+ ) ik zou zelfs eerder 35 minder bieden :p
#4 Rekening nummers zijn wel iets langer dan wat zo met blauw is 'gecensureerd'

[ Voor 13% gewijzigd door 42dpi op 10-06-2013 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Orion84 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:48:
[...]

Bij een bankoverschrijving vul je die tekst zelf in hè, dus dat bewijst hoogstens dat de koper niet kan spellen, niet dat het een shop is ;)
Oh mijn excuus, bij mijn ABN zie ik wel degelijk betalingskenmerk staan en dan de tekst die diegene ingevoerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
Thanks guys voor jullie hulp nogmaals, jullie zijn geweldig. Ik zal nog een update plaatsen als ik nog wat hoor. Daarna kan 't topic op slot en kunnen meerdere mensen hier wellicht lering uit trekken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:34

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

xp7amrkr schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:34:
Ik weet dat de Rabo en ING app op Android het maken van een screenshot/schermafbeelding terwijl je in de app zit blokkeert.
Dat is zeer zeker niet het geval, want ik heb zojuist met succes een screenshot kunnen maken van een betaling in de Rabobank app met een HTC Desire S (Android). :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:21

D4NG3R

kiwi

:)

xp7amrkr schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:34:
De Rabo app doet dit normaliter niet.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-10 15:31
Ook op iOS kan je gewoon een screenshot maken van een transactie in de Rabobank app.

Overigens is die blauwe tekst van de screenshot in de TS in de iOS app in elk geval niet zo vetgedrukt. Misschien wel op Android, maar vooralsnog lijkt het fotoshopwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:47
Ik weet niet wat voor beeldschermen jullie hebben, maar ik zie duidelijk contrast. Ik zie achter het Omschrijving-gedeelte een wit vierkant getekend met paint, achter de Via zie ik een grijzig vak, die bijna gelijk is aan de achtergrond kleur, en achter de (doorgekraste) rekening zie ik een nog iets donkerder grijs vak. En als je héél goed kijkt zie je onder het rekening nog een vakje getekend, die vrijwel gelijk is aan de achtergrondkleur.

Wat tevens opvalt is dat de indenting van die velden helemáál niet klopt. Het Via-gedeelte staat veel te ver naar links, en ook het Omschrijving-gedeelte is lichtelijk 'off' (met een paar pixels).

edit: pagina 2 niet lezen schiet niet echt op.

[ Voor 3% gewijzigd door Avalaxy op 10-06-2013 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

offtopic:
Stuur een verzendbewijs van TNT. :+

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik denk dat alles hier wel mee gezegd is ;) . Om te voorkomen dat we allerlei creatieve suggesties gaan krijgen zoals hierboven ( :p ) denk ik dat het goed is om hier even een slotje aan te hangen

@TS: ik stuur je zo een DM. Mocht er nieuws zijn, reageer dan even en dan gooi ik het topic weer open :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En weer open, de TS heeft een update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
Zoals beloofd hierbij de update. Ik kreeg vanmorgen netjes een mailtje van Marktplaats met daarin de volgende (voor sommigen welbekende) tekst:

Beste Trackerfire,

We willen u graag informeren over het volgende.

Onlangs heeft u een reactie ontvangen van gebruiker 'marc_pieters21' op uw advertentie: 'iPhone 4S 16GB Zwart'. Marktplaats heeft wegens veiligheidsredenen besloten om het account van deze gebruiker te blokkeren. Daarmee zijn tevens alle advertenties en/of biedingen van deze gebruiker verwijderd. De berichten van en/of aan deze gebruiker die in de afgelopen 24 uur zijn verzonden, zijn mogelijk niet aangekomen. We raden u aan extra alert te zijn in uw verdere contact met deze gebruiker.

Vreemd genoeg niks meer gehoord van "Heb je het al verzonden" o.i.d. al met al dus gewoon pure oplichting. Ik denk dat ik hier geen rekeningnummers van personen mag plaatsen, maar deze heb ik eventueel beschikbaar mocht je iemand niet vertrouwen die ook met een screenshot zijn pakketje alvast wil hebben voordat jij werkelijk ziet dat er iets is bijgeschreven.

Doe alsjeblieft je voordeel met deze topic, let goed op het screenshot wat je krijgt en kijk of er niet gepaint o.i.d. is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev-anche
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-10 18:48
@ Tackerfire

Bedankt voor de update

Het is goed dat steeds meer oplichters geblokkeerd worden natuurlijk, maar in principe is dit toch relatief simpel tegen te gaan met een soort bankstatement dat het betreffende nummer aan de account verbonden is, soort van I-DEAL in combinatie met Marktplaats Tweakers etc, accounts!

Maar goed blij dat het goed is afgelopen :0

‘Eén dode is een tragedie, een miljoen doden een statistiek.’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Trackerfire schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 20:32:

Vreemd genoeg niks meer gehoord van "Heb je het al verzonden" o.i.d. al met al dus gewoon pure oplichting. Ik denk dat ik hier geen rekeningnummers van personen mag plaatsen, maar deze heb ik eventueel beschikbaar
Waarom zou het niet mogen? Kan je het niet op een of ander site (naam ben ik kwijt) gooien waar dit soort meldingen worden gemaakt en bankrekeningnummers ook worden vermeldt? Niet iedereen zit tenslotte op tweakers

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeS
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-10 10:26
Mandrake466 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:21:
[...]

Waarom zou het niet mogen? Kan je het niet op een of ander site (naam ben ik kwijt) gooien waar dit soort meldingen worden gemaakt en bankrekeningnummers ook worden vermeldt? Niet iedereen zit tenslotte op tweakers
Je bedoelt waarschijnlijk Opgelichtopinternet.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Niet om justitie/overheid/politie een vrijbrief te geven alles maar te mogen aftappen of traceren, maar figuren die doelbewust een hit en run doen op Marktplaats oid zouden ze gewoon zo snel mogelijk moeten kunnen oppakken. Ongeacht de aantal oplichtingen, als bewijs al voldoende is bij de eerste meteen op bezoek gaan of eventueel oppakken.

Ik pleit voor zware straffen want nu komen de meeste er gewoon mee weg, het is en blijft oplichting.

Je stopt ze alleen als het risico gewoon te groot is om gepakt te worden.

Helaas heeft niet iedereen zo als TS een gezonde achterdocht. Marktplaats zou ook met een rating systeem moeten komen ipv alleen 'jaren actief'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 17:11
Toch snap ik niet dat oplichters nog zo makkelijk proberen weg te komen met vervalsing.

Of ik ben gewoon perfectionistisch, maar 99/100 phishing-mails ook, je plukt ze er zo uit.

Als ik criminele bedoelingen zou hebben, zou ik dagen aan zo'n website werken als het moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:51
dat valt onder de "why do nigerian scammers say they are from Nigeria" categorie. Lees het brilliant artikel van microsoft research daarover http://research.microsoft...bs/default.aspx?id=167713 . Beetje statistisch, maar bijzonder genietbaar (als je van statistiek houdt), en op zichzelf wel best zinnig. Grappigste van al is dat het van microsoft is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-10 09:12
Dit is een handige online tool voor dit soort zaken:
http://fotoforensics.com/
Pagina: 1