Acties:
  • 0Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
De Huawei Ascend G510-0100 is een budget smartphone met een nette prijs/prestatieverhouding die o.a. van NFC is voorzien wat hem wat meer futureproof maakt. Model G510-0200 schijnt NFC niet te ondersteunen. Er is ook een Dual-SIM variant maar ik weet niet of die ook in Nederland verkrijgbaar is.

De meest relevante specs:

Scherm 4,5" IPS 854x480 (FWVGA) 218 ppi, capacitief 5 punts multitouch, 16M kleuren
Chipset: Qualcomm MSM8225 (Snapdragon S4 Play)
CPU: Dual-core 1,2 GHz Cortex-A9
GPU: Adreno 203
RAM 512MB
Intern opslaggeheugen 4GB
Micro-SD slot (max 32GB micro-SDHC)
UMTS 900/2100
EDGE 850/900/1800/1900
WiFi a/b/g/n
Bluetooth 2.1
FM radio
GPS+aGPS
NFC, Tethering, Computer sync, OTA sync
Accelerometer, Kompas, Nabijheidssensor, Omgevingslichtsensor
Camera: 5MP met LED flits
Video max: 640x480 (VGA)
Frontcamera: 0,3MP (VGA)
Accu: 1750mAh
Afmeingen: 134x67x9,9mm
Gewicht: 150g

Huawei productpagina.
Engelse handleiding.
Nederlandse handleiding.
Firmware. LET OP! Zie hieronder.

Uit het 'About Phone' scherm:

Model Number
Huawei G510-0100

Android Version
4.1.1

Emotion UI Version
EmotionUI 1.0

Kernel version
3.4.0-perf-gf909b34-00168-g83fd054
android@localhost # 1
SMP PREEMPT Mon Feb 18 04:31:29 CST 2013

Build number
G510-0100V100R001C432B170

NB!

Het blijkt dat versie G510-0100 die ik heb dus wél NFC ondersteunt en de firmware zou kunnen afwijken van de 0200 versie waar de firmware in de bovenstaande link voor lijkt te zijn. Ik kwam de volgende informatie tegen.
I had a quick look at a G510-0100 ROM vs a G510-0200 ROM and I don't think there are any major differences that would prevent one from running on the other. The only difference I can see is that 0100 ROMs have support for NFC but the 0200 ROMs do not. The Orange Daytona doesn't have NFC so that is probably the only difference between the two models.
Flashen van die 0200 firmware *zou* dus mogelijk de NFC functionaliteit van het toestel om zeep kunnen helpen. MEN IS DUS GEWAARSCHUWD!

PriceWatch: pricewatch: Huawei Ascend G510 Zwart

Was o.a. bij iBOOD verkrijgbaar voor €159,95 met ook nog €20 cashback en geen verzendkosten.

Er staan aardig wat video's op YouTube om een indruk van het toestel te krijgen.

Rooten

De enige informatie die lijkt te bevestigen dat er een werkende methode is heb ik tot op heden Hier bij MoDaCo gevonden (TWRP 2.5.0.0 Official of TeamWin for U8951).

Deze van DooMLoRD lijkt mij misschien ook potentieel interessant (omdat die voor de gebruikte chipset geschikt zou zijn).

Als mensen al concrete ervaringen met rooten en evt. custom ROM's hebben aarzel dan niet om ons er uitgebreid over te vertellen. :)

Recoverymenu

Je kunt in het recoverymenu komen door in de Settings (All - onderaan) fastboot uit te zetten, het toestel uit te zetten (lang drukken op Aan/Uit toets) en dan het toestel weer aan te zetten door de Volume Up toets + Aan toets in te drukken en ingedrukt te houden tijdens het verschijnen van het bootlogo. Na 19 seconden verschijnt dan het recovery menu.

Menu:
-------------------------------------------
Android Sustem Recovery <3e>

Volume up/down to move highlight:
enter button to select.

reboot system now
apply update from sdcard
wipe data/factory reset
wipe cache partition
touchscreen firmware update
apply update from ADB
-------------------------------------------

De 'enter button' is natuurlijk de Aan/Uit toets. Na 2 min. geen toetsdruk reboot het toestel spontaan.

Tips voor apps

- Als je een firewall wilt gebruiken om internettoegang van apps te beheersen (scheelt in mobiel dataverbruik/batterijverbruik en voor je privacy) dan zijn er nu ook twee apps die geen roottoegang vereisen. Ze gebruiken een trucje met een soort lokale VPN om dat te bereiken.

Google Play: NoRoot Firewall
Google Play: Mobiwol: NoRoot Firewall

De laatste gebruikt wat meer permissies. Ik heb voorlopig de eerste gekozen.

- Een van de eerste appjes die ik installeer is om het scherm uit te kunnen zetten via een icoontje op het scherm. Dat bespaart de helft aan toetsdrukken van de fysieke Aan/Uit toets (je leest genoeg over mensen waarbij die kapot is gegaan) en ik vind het nog gebruiksvriendelijker ook. Deze twee zijn klein en willen geen vervelende machtigingen hebben. De eerste gebruikt helemaal geen machtigingen en die gebruik ik zelf.

Let niet op de domme user reviews van mensen die de instructies over het verwijderen van de app niet lezen. De app moet in Settings>Security>Device Administrators toegevoegd worden om te kunnen werken en daar eerst weer verwijderd worden voordat je de app kunt deïnstalleren.

Google Play: Lock Screen App
Google Play: Turn Off The Screen

- Met de keuze van Huawei om de appdrawer weg te laten en in plaats daarvan meteen van elke geïnstalleerde app een icoontje op het scherm te gooien, die je niet kunt verwijderen omdat je dan meteen de app deïnstalleert, was ik minder blij. Ik gebruik al lang een appje om mijn apps te organiseren en snel te kunnen starten. Google Play: Apps Organizer biedt mij dat. Ik hoef geen uitgebreide alternatieve launcher die meer voor het oog bedoeld is. Dit laat mij in principe met twee tikjes op het scherm elke app starten.

Om geen onnodige schermen vol met iconen te hebben gebruik ik de eigen Android functie om appiconen bovenop elkaar te slepen en ze zo te groeperen om ze een beetje uit de weg te zetten. Er passen helaas max. 16 apps in zo'n groep dus ik ben al aan mijn 4e groep bezig. ;)

Soms gebruik ik toch wel eens de appdrawer en ik wou die dan ook eigenlijk wel terug.
Google Play: AppDrawer (MIUI App Drawer) is een Open Source appje dat precies dit doet. En het is nog een appdrawer met meer functionaliteit dan de standaard appdrawer ook. Het icoontje van deze app is dus niet in zo'n parkeergroep verdwenen maar is netjes naar het midden van het dock verplaatst waar het appdrawericoon gewoonlijk staat. Er wordt volgens de makers gewerkt aan het feit dat de app-icoontjes niet altijd snel geladen worden maar aangezien het voor mij een niet vaak gebruikte extra is zal ik daar niet over vallen.

Hier een deel van de settings met de door mij gebruikte instellingen. De fontgrootte heb ik van 12 naar 10 veranderd.

Zo staat het appdrawer knopje weer in het midden van het dock. Bovenaan staan op die pagina voorlopig nog de groepen waar ik de overbodige icoontjes in dump. Ik verwacht dat die t.z.t. naar een extra uiterste linker of rechterpagina zullen verdwijnen.

De twee knopjes aan weerszijden zijn overigens van Apps Organizer. De rechter verzamelt alle andere groepen die in principe individueel ook op mijn centrale (home) pagina staan.

De ster links is een 'favorieten' groep waar je veelgebruikte apps in kunt laten verschijnen en ik met twee schermtikjes vanaf elke pagina van de launcher kan openen.

Deze Topicstart kan later met relevante info aangevuld worden. Eerst maar even afwachten hoeveel activiteit er in dit topic zal gaan plaatsvinden.

[Voor 38% gewijzigd door CaptJackSparrow op 14-06-2013 18:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Changelog TS

11-6-2013 - Informatie over recoverymenu + noroot firewall en screen off apps toegevoegd.
14-6-2013 - Informatie over de MIUI App Drawer app (en Apps Organizer) toegevoegd met screenshots.

[Voor 116% gewijzigd door CaptJackSparrow op 14-06-2013 18:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

mijn vriendin heeft vrijdag haar ibood g510 gekregen, en ze is er tot nu toe erg tevreden mee. ze heeft hiervoor 2 jaar een lg optimus 2x gehad, maar die werd onderhand te traag en begon kuren te vertonen.

Ik heb hem ook even in mijn handen gehad en hij viel mij ook absoluut niet tegen, prima telefoon.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
https://invite.bestsecret.nl/VAQ-JLR-89U

• Tha_Mars
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 05-02-2019
Gister ontvangen. Eerste ervaringen zijn goed, maargoed: mijn oude telefoon was een Nokia E71. Later kom ik nog wel met verdere ervaringen etc.

Update:
Ik was in het begin aan het prutsen met mijn agenda, verjaardagen en contacten.

Om de verjaardagen in mijn agenda te krijgen heb ik in Google Agenda, de 'andere agenda' Verjaardagen van contactpersonen en feestdagen toegevoegd. Vervolgens heb ik deze agenda laten synchroniseren met mijn telefoon. En ja de verjaardagen staan erbij. Echter, nieuwe verjaardagen worden niet bijgewerkt. Hiervoor moet ik de agenda niet laten synchroniseren, terug gaan naar de agenda, en deze opnieuw laten synchroniseren. Het lijkt erop dat deze niet bijgewerkt wordt. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Bij het aanmaken van agendaitems selecteer ik de Google Agenda, en deze wordt ook meteen in Google Agenda op de desktop getoond. Dat werkt vrij smooth.

Verder 2 hoesjes besteld via ebay, 1 backcover en 1 met een klaphoesje. Even kijken welke beter functioneert. Daarnaast moet wil ik nog de navigatie gaan uitproberen, hiervoor ben ik nog opzoek naar een mooi auto-houder, het liefst te monteren op een Brodit.

[Voor 78% gewijzigd door Tha_Mars op 13-06-2013 11:33. Reden: Ervaring toegevoegd.]

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Het nadeel van twee dagen later iets toevoegen aan je posting (omdat die toevallig de laatste is) i.p.v. een nieuwe maken, is dat de meeste mensen het niet zien omdat hij niet weer in je Post History komt bovendrijven. In zo'n geval kun je beter gewoon wel een nieuwe posting maken. Ik heb zelf al wel een aantal toevoegingen in de TS geplaatst (met Changelog in de 2e posting) maar dat is nu eenmaal inherent aan zo'n TS dat die wijzigingen niet automatisch bij de deelnemers aan dat topic bekend worden gemaakt. Daar zou nog eens door de devvers een optie voor gemaakt mogen worden. :p

Ik vraag me af of je je synchronisatieprobleem niet beter in een meer algemeen topic kunt plaatsen. Het is nl. maar helemaal de vraag of dat specifiek is voor dit toestel, en dit topic is voor apparaatspecifieke zaken.

Hier drie Androidtopics:

Google Play & Androidapps - Deel 18
Android Games - Discussie & Ervaringen
Android: Turn by Turn Navigation - Deel 2

Kun je misschien even een linkje plaatsen naar die hoesjes op eBay?

• Tha_Mars
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 05-02-2019
CaptJackSparrow schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 18:30:
In zo'n geval kun je beter gewoon wel een nieuwe posting maken.
Dat dacht ik achteraf ook...
CaptJackSparrow schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 18:30:
Kun je misschien even een linkje plaatsen naar die hoesjes op eBay?
Flip Hoesje
Siliconenhoes
Ik heb ze nog niet binnen. Kwaliteit is even afwachten.

Overigens, met een search op ebay vind je ook genoeg alternatieven. Ben nog opzoek naar een Brodithouder, helaas kom ik alleen op 'universeel' aanpasbare houders uit.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Tijdelijk gratis(?) app van Huawei (Benelux) zelf om je foon te tracken als die gestolen is. Nogal nieuw met 100-500 installs op het moment.

Google Play: Huawei Track and Protect

Ik heb het zelf nog niet echt uitgeprobeerd met account maken en zo.

• redbullet
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 24-11 16:26
Heb je zelf je toestel geroot met de genoemde methode? :)

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Ik heb hem wel ge-unlockt (maak eerst een back-up met de eigen Huawei back-up app en/of een andere app want hij krijgt meteen een factory reset) maar het vervolg heb ik nog niet willen doen.
Zie: Zelf rooten na unlocken bootloader zonder hulpprogjes. Hoe?

Zolang ik nergens de juiste officiële firmware kan downloaden ga ik wat voorzichtig te werk omdat ik geen gegarandeerde methode heb om evt. schade ongedaan te kunnen maken. Maar ik wil graag ook mijn kennis uitbreiden en wil het liefst zelf alle stappen uitvoeren (die ik dan ook weer indien gewenst ongedaan kan maken) die uiteindelijk tot root zullen leiden. Dat topic heeft al wel iets meer inzichten opgeleverd maar nog niet wat ik echt wil weten. Verwijzingen naar kant-en-klare root-tooltjes zoek ik dus niet. Die had ik hier allang gevonden. Daar lees ik op zich wel goede resultaten over in dat, en in het 'Unlock your bootloader' topic bij MoDaCo. Als ik een tooltje zou willen gebruiken zou ik op dit moment voor die kiezen.

• redbullet
Dat je door unlock reset kreeg wist ik niet.
Dat je een back up programma krijgt die op titanium back up lijkt is nieuw voor mij :)

Ik wil mijn telefoon wel graag rooten maar die random error van de touchscreen maakt mij minder vrolijk.
Bij mijn vorige telefoon (s2) was het gewoon een kernel flashen en het toestel was geroot.
Het toestel wat ik daarvoor had was gewoon een app laten draaien en geroot was je.

Wat wordt er bedoeld met boot into fastboot (snel opstarten optie aanzetten)?

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Paar linkjes:

Cashback.

SmartDeal (met certificaatfoutmelding, bij mij althans in minstens drie browsers 8)7).

Aanvragen unlockcode.

Unlockprocedure. Hier staat ook hoe je het toestel in de fastboot modus krijgt. Aan + Vol-Down knoppen ingedrukt houden. Dan blijft het Huawei logo zichtbaar en boot de foon niet verder. Aan + Vol-Up brengt je in het recoverymenu.

Diverse USB drivers staan op de telefoon zelf op een partitie die je al snel te zien krijgt. Kopieer die desnoods even naar je computer.

• redbullet
http://www.phonandroid.co...i-ascend-g510-t61262.html
Met dat linkje kan je je toestel weer origineel maken?

verder staan er op dat forum ook een paar custom roms?

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Nee. Dat is dezelfde 200 versie die ik in de TS al gelinkt heb. Dat is een andere firmwareversie dan er bij ons, althans bij mij, op staat.

Irritant weer dat je de links daar alleen maar kunt zien als je ingelogd bent. Bugmenot.com bood uitkomst. ;)

Voor de geïnteresseerden in frutselen met custom ROMs, hier en hier is e.e.a. te downloaden. Een derde (dropbox)link naar een custom ROM was dood.

• harry11
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 13-01-2014
unlock code aangevraagd ben benieuwd hoe lang het duurt.

• harry11
wil graag cyanogenmod erop hebben zie link is nog niet hellemaal bugfree.

http://www.modaco.com/top...uawei%20g510#entry2148425

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Die unlockcode kan met een dag binnen zijn. Let wel op dat je zonder originele firmware back-up een probleem hebt als zaken niet meer werken want dan kun je niet meer terug.

En lees nog even wat er onder het topic staat als je net gepost hebt over de wijzig optie. 8)

• harry11
hoe kan een goede backup maken?

• harry11
code net ontvangen van Huawei en unlocked nu wachten op een goed werkende rom ;-)

• elpookie
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 30-11 14:31
Ik ben aan het twijfelen tussen deze , en de nokia lumia 520. Welke raden jullie aan?

• redbullet
elpookie schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:24:
Ik ben aan het twijfelen tussen deze , en de nokia lumia 520. Welke raden jullie aan?
Ligt eraan wat je wilt/gewend bent. Ik wil niks anders als Android dus ja ..

• redbullet
https://www.facebook.com/HuaweiG510
Hierop staat dit berichtje :

Here is official rom G510-0100 B171 Vodafone version from Admin.
https://docs.google.com/f...YVjFTRVk/edit?usp=sharing

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Wij hebben (ik heb) firmwareversie G510-0100V100R001C432B170.

Ik moet dus ook geen Voda versie die evt. branding en andere Vodacrap bevat.

@elpookie
Als je nou twee Androidtoestellen noemde dan kan men er evt. iets zinvols over zeggen. Hier is het primair een keuze tussen het Android of het Windows Phone OS.

• redbullet
maar dan heb je teminste wel een stock rom?

• harry11
heb dezelfde b170 firmware erop volgens mij is die Vodafone voor de uk gemaakt?

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
redbullet schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:46:
maar dan heb je teminste wel een stock rom?
Als je evt. je originele firmware overschreven hebt en dan in de problemen raakt met niet goed werkende custom ROMs dan zou je evt. als noodoplossing zo'n Voda firmware kunnen gebruiken maar dat is voor mij zeker geen eerste keus. Ik wil heel graag een flashbare versie hebben van de huidige firmware voordat ik aan het tweaken sla. :p

Ik weet ook niet zeker of die versie wel NFC ondersteunt. Daar schijn je ook nog mee uit te moeten kijken.

Van MoDaCo:
I got my unlock code in 45 hours!
Sent email with model id, imei and S/N.
Time to get rid of vodafone crap :-)
No crap prease. ;)

• harry11
Idd je hebt gelijk wacht even tot er een goede orginele firmware is.

• redbullet
De vodafone versie (Ierland als ik het goed heb) heeft als type g510-0100 zover ik het kan lezen.
Als het niet je eerste keus is wat dan wel? gewoon uit nieuwsgierigheid :P

Voda crap kun je alsnog eraf gooien als je het geflashed hebt.
Er is meer over de vodafone versie te vinden als over onze :)

• harry11
tip voor de camera lief hebber installeer de apk van de nieuwste android versie werk veel beter dan de
versie die standard op de Huawei g510 zit
http://www.androidauthori...-apk-photo-sphere-236196/

• Rick-Jan
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 17:58

Rick-Jan

always connected

Hier voor een kennis gekocht, eerste indrukken zijn goed, alleen wanneer hij gebeld of gesms't wordt, zie je alleen het nummer, in plaats van de naam terwijl diegene gewoon in de contactenlijst staat. Op internet vind je meer mensen met het probleem, maar geen duidelijke oplossing gevonden nog.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• acale
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 20:47
Hallo beste Tweakers,

Via deze site http://www.huaweidevice.c...olicy.do?method=preUnlock
heb ik al 3 keer geprobeerd de unlock bootloader van deze telefoon te ontvangen. Ik krijg netjes een mail terug dat ze mijn aanvraag hebben gekregen, maar na weken wachten krijg ik de bewuste code niet.

Is het iemand gelukt om deze code te ontvangen?

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Velen, en probleemloos, vaak binnen 24 uur. Ik ook.

E-mailadres correct ingevoerd? Spambox gecheckt?

Wellicht beter hier beginnen en checkboxje aanvinken dat je akkoord gaat.

[Voor 44% gewijzigd door CaptJackSparrow op 14-11-2013 18:59]

• acale
Daar ben ik ook ooit meebegonnen. OK, poging numero 4 dan maar :9

Thanks

• musicfreak
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 21:15
Zie Eärendil in "[Huawei Ascend Y300] Ervaringen en Discussie", je moet mailen...

[Voor 10% gewijzigd door musicfreak op 15-11-2013 17:48]

Mijn muziekcollectie op Discogs.

• acale
OK, dat is interessant. Ga gelijk doen. Bedankt

Edit:
Ik weet het, het is een tijdje geleden. Ik wilde alleen laten weten dat het me allemaal gelukt, ik draai nu een nightly van kitkat 4.4.2. Alles werkt tot nu toe prima en de telefoon voelt een stuk sneller zonder de gui van Huawei.
Bedankt voor de hulp die ik hier gekregen heb. d:)b

[Voor 75% gewijzigd door acale op 23-02-2014 18:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Viva Vince
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 06:02
Mijn unbranded stock G510 laad erg slecht op. Het kost uren om het apparaat op te laden met de bijgeleverde oplader. Als wifi+gps aanstaat tijdens het opladen dan daalt het batterijniveau (echter minder snel dan zonder lader) ipv stijgen.

Heeft iemand soortgelijke ervaringen of is dit een "defect"?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fberg1
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23-11 19:43
het eenvoudigst lijkt mij om eerst de lader te vervangen door een ander. Als dat niets oplevert de accu vervangen.

• Viva Vince
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 06:02
De oplader was de boosdoener, hij laad redelijk op met bvb de iPad voeding.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Wel nuttig om hier nog even te melden.

Mijn accu was aardig op na 2¼ jaar. Met gewoon scherm aan hield het toestel het nog vele uren vol maar met een zware app trok ie het niet meer en zakte het voltage in met spontane reboots.

Ik had een accu besteld bij Banggood voor €5,45 en gratis verzending maar die veranderde van in voorraad bij bestellen naar op back-order een dag na bestelling of zo met een datum enkele weken verder. Die was niet origineel en claimde 2000mAh te zijn waar de originele 1700 is. Toen keek ik nog maar even op AliExpress waar ik een interessante vond. Goedkoper nog voor slechts €4,41 en werd aangeprezen als 100% origineel Huawei. Kwam ook met gratis verzending met zelfs een tracking code erbij. Die er dus ook maar bijbesteld 2 dagen later. Plotseling kwam die bij Banggood sneller weer in voorraad en werd die verzonden. Door de militaire parade in China zou volgens bericht van de verkoper die via AliExpress vertraagd zijn en die had ook nog eens een ander trackingnummer gekregen. Hij was inderdaad te volgen met de tracking.

Uiteindelijk kwam die van Banggood op een vrijdag aan en werd die van AliExpress een dag later aangeboden 3,5 week na bestelling maar ik was er niet en kon hem pas maandag ophalen omdat ik er ook nog eens voor moest tekenen vanwege de tracking terwijl die van Banggood gewoon op de mat lag. Ik kon ondertussen de niet originele van geclaimd 2000mAh twee keer ontladen en opladen en het aantal mAh meten dat er in ging. Zelfde toen ik hem opgehaald had met de geclaimd originele van 1700mAh. Ik moet zeggen dat die laatste beter presteert dan die eerste. Hij zat in een vrij luxe antistatisch zakje en wekte de indruk dat ie wel eens inderdaad origineel zou kunnen zijn. Bij opladen gaan er duidelijk meer mAh in dan in die niet originele (die heeft overigens heel komisch dezelfde tekst als mijn originele accu maar met duidelijke OCR fouten erin). :+

Prima accu dus die best mogelijk ook echt origineel is en de telefoon doet het weer als vanouds. Je went langzaamaan aan een slechter wordende accu dus dan is het een prettige gewaarwording als ie het weer lekker lang doet.

En nu de informatie waar het om gaat. :P

Ik heb hem bij deze verkoper gekocht voor toen €4,41 dus inclusief verzenden met tracking.
100% Original 1700mAh HB4W1 Battery For Huawei G510 T8951 U8951d Y210c C8951 C8813 C8813D Y210 Y210C G520 Cell phone + in stock

De prijs zal iets fluctueren met de wisselkoers maar als je er in Nederland eentje bestelt ben je al gauw het drievoudige kwijt met verzendkosten erbij. Je snapt niet dat het vanuit China gratis kan mét tracking nog wel en dat verzending in NL zo veel duurder is.

Als je dus ook een accu nodig hebt voor je G510 of een model met dezelfde accu (HB4W1) dan kan ik deze zeker aanbevelen. Met twee stuks kan ik voorlopig weer even voort. ;)

• ronald75
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 04-12 11:46
Iemand tips over hoe ik de bootloader anno 2019 kan unlocken? Ik heb een bootloader code nodig maar alle (legale) manier zijn niet meer beschikbaar

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Ronald1975 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:57:
Iemand tips over hoe ik de bootloader anno 2019 kan unlocken? Ik heb een bootloader code nodig maar alle (legale) manier zijn niet meer beschikbaar
Heb je al geprobeerd waar musicfreak in "[Huawei Ascend G510] Ervaringen & Discussie" naar verwees hier Eärendil in "[Huawei Ascend Y300] Ervaringen en Discussie"?

Dus mailtje naar mobile@huawei.com?

Nee heb je... :)

• ronald75
Dank! Wel een bericht van 6 jaar geleden, maar het email adres bestaat nog dus wie weet!

• ronald75
Heaas:

Dear Ronald,

Thank you for supporting Huawei products. To achieve better user experience, Huawei has decided to completely terminate the unlock code application service on July 25, 2018, and published the relevant announcement on the EMUI official website.

We apologies for the inconvenience caused. Please stay tuned on our official pages for latest updates.

Thank you for giving us the opportunity to serve you better. Please help us by taking a few minutes to tell us about the service that you have received so far. We appreciate your feedback and want to make sure we meet your expectations:

--- onzin linkje naar survey ---

Best Regards,

Priscilla

Huawei Device Customer Care Team

[Voor 6% gewijzigd door ronald75 op 22-06-2019 08:55]

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Jammer. Net een jaartje te laat. Vond het juist goed dat Huawei dit deed. Jammer dat ze zich nu toch ook bij de moeilijkdoeners hebben geschaard.

Dan blijft alleen de onofficiële weg over. Wat zoekend kom ik ook tegen dat rooten zonder de bootloader te unlocken mogelijk zou zijn. Verder zie ik vaak DC-unlocker langskomen dat hier iets voor rekent. Geen idee hoeveel.

XDA-Developers is wellicht een goede plek om die vraag ook te stellen. Met daarbij toegevoegd... een methode die NU nog werkt.

Veel bestandjes die op oude pagina's gelinkt worden zullen niet meer te vinden zijn. Dat is altijd het lastige. Het vereist enig doorzettingsvermogen om iets te vinden dat nog wel bestaat.

Voor de veiligheid altijd de executables even uploaden naar Virustotal. Voordeel van oude bestanden is dat evt. malware ondertussen waarschijnlijk allang bekend is geworden.

Succes.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee