Nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

• Mediokas
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-01 14:07
Beste medetweakers,

Ik heb na vele jaren van pc-gaming, de laatste 3 jaar alleen maar een xbox360 gehad en dus uitsluitend op de console gegamed. Nu is voor mij de tijd aangekomen om weer een mooie gamepc te gaan bouwen, mede omdat de aankondigingen van de nieuwe consoles mij tot nu toe erg tegenvallen. Omdat het zolang geleden is dat ik dit bij de hand heb gehad, wil ik met mijn aankoopkwestie graag jullie hulp inroepen. Daarom het volgende:

Wat wil ik gaan doen met mijn nieuwe pc?

Gamen, kort maar krachtig. Voor tekstverwerking en internetten zal hij ook wel gebruikt worden, maar dat is verder niet belangrijk voor de specs. Ik wil eigenlijk de nieuwste games die nu uit zijn wel op high settings kunnen spelen.

Wat mag het kosten?

Ik heb geen vastgesteld budget. Het budget dat ik voor de pc wil vrijmaken is afhankelijk van wat er hier gezegd wordt. Ik heb alle randapparatuur ook nodig (ook monitor), dus een budget van 1000 lijkt mij het absolute minimum als je een beetje mee wilt komen. De vraag voor mij hier is vooral of je met dat budget een pc kan samenstellen die een jaartje of twee mee kan. Daarbij vind ik het niet erg om af en toe wat extraatjes in te bouwen om bij te blijven. Maar zoals ik al zei is mijn budget vrij flexibel, dus als het voor mij echt toegevoegde waarde heeft, kan het ook wel omhoog tot bijvoorbeeld 1500 euro.

Heb ik al randapparatuur die mee gaat?

Nee

Heb je merkvoorkeuren?

Om eerlijk te zijn, heb ik wel een voorkeur voor CPU van intel en GPU van Nvidia. Dit is nog uit de tijd dat ik zelf veel pc’s bouwde. Ik heb de laatste jaren de ontwikkelingen eigenlijk niet erg gevolgd, dus de voorkeur is nu eigenlijk nergens op gebaseerd. Ik heb al wel wat research gedaan, volgens mij is het verschil niet zo groot tussen de merken.

Heb ik verder nog wensen?

Ik wil graag een redelijk stil systeem, maar geen waterkoeling. Ik wil graag ruimte houden om in de toekomst te upgraden, dus hij moet enigszins futureproof zijn. Energieverbruik vind ik niet zo belangrijk.

Mijn grootste probleem is dat ik eigenlijk niet weet waar ik mijn geld in moet investeren. Moet ik nu een moederbord van 200 een cpu van 200 en een gpu van 200 kopen, of verdeel ik dit beter anders? Jullie hulp is zeer welkom!

Alvast bedankt!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Het belangrijkste is toch wel wat je budget is. De 1000 euro die je zelf zegt is inclusief monitor opzich prima, al kun je natuurlijk nog iets hogere prestaties krijgen, maar, hoe hoger het bedrag, hoe minder groot de verschillen. Het verschil tussen een computer van 600 en 800 is veel groter dan tussen 1000 en 1200.

Wat ook wel belangrijk is, is weten welke games.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3350P Boxed€ 154,-€ 154,-
1MSI Z77A-G45€ 96,-€ 96,-
1Club3D Radeon HD 7950 royalKing€ 270,90€ 270,90
1Western Digital Green WD20EZRX, 2TB€ 80,19€ 80,19
1Fractal Design Arc Midi Tower€ 78,60€ 78,60
1Scythe Mine 2€ 35,46€ 35,46
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 56,-€ 56,-
1XFX Pro 550W€ 52,40€ 52,40
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 95,-€ 95,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 918,55

Is een lijstje wat ik nog had staan, Als mobo is een H77 of B75 net zo goed trouwens, Z77 is voor overclocken namelijk. En dat gaat niet met een i5 3350p.

Wel heb je dan nog een beeldscherm nodig. Hier komt wel wat persoonlijke voorkeur naar kijken trouwens. IPS schermen, vooral die van Dell, geven uit de doos de beste kleuren, hebben een goede respons en weinig inputlag en een gigantische kijkhoek, maar bieden net als TN een vrij slecht contrast. AMVA schermen van Benq hebben uit de doos de nodige kleurfouten, maar zijn erg goed te krijgen met instelwerk. Het voordeel van AMVA is het veel betere contrast, 1000:1 voor IPS, richting de 4000:1 voor AMVa, ook met wat hogere helderheid. Respons en inputlag zijn ook goed. Wel is de kijkhoek iets minder goed dan IPS, maar niet zo rampzalig als TN. Ook zal een AMVA goedkoper zijn.

Als geluidssetje zou ik ALLE "game" setjes afraden, ik heb er al genoeg gehoord, van duur tot goedkoop, en het valt altijd in het niet vergeleken met een losse versterker en 2 of 4 "echte" boxen. Een goede versterker heb je al voor 20 euro van marktplaats/kringloopwinkel geplukt, en nog eens 20-50 euro voor boxen. Dan heb je gewoon veel beter geluid dan wat 2.1 en 5.1 setjes bieden. Wel heb je dan alleen maar stereo en geen surround. Al geeft 2.1 natuurlijk ook geen surround.

People as things, that’s where it starts.

• Mediokas
Dankje voor de snelle reactie. Ik snap dat het budget erg belangrijk is, maar voor mij is dat echt afhankelijk van de toegevoegde waarde die het extra geld me biedt. Zoals jij het omschrijft zou ik max 1200 aanhouden, omdat alles daarboven te weinig extra biedt.
De games die ik wil spelen zijn eigenlijk gewoon de grote triple a titels. Speel nu veel BioShock, assasins creed 3 en speel ook graag BF3 en COD.
Geluidsset is niet belangrijk, speel altijd met mijn turtle beach.
Beeldscherm weet ik niet zo goed wat belangrijk is voor mij. Ik speel wel liever lichte en kleurrijke games dan donkere survival horror. Zou je aan de hand daarvan kunnen zeggen wat voor mij goed zou zijn?

Edit: overclocken zal ik niet (veel) doen, wil wel graag kunnen upgraden. Zou een i7 trouwens niet zorgen dat hij wat meer futureproof is?

[ Voor 9% gewijzigd door Mediokas op 31-05-2013 13:52 ]

• Erik-e
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-04 09:09
het enige wat I7 bied over I5 is Hypertreading, wat niet gebruikt word in games. De performance gain van een I7 over een I5 is 1 FPS gemiddeld, in sommige spellen rond de 5 FPS, daar zou geen mens 100 euro extra voor bij willen leggen. Hypertreading word gebruikt in videoeditingsoftware en fotobewerkingssoftware.

En over je beeldscherm kwestie, wil je dan een monitor met een hoog kleurcontrast. Dat is meer iets wat fotoshoppers gebruiken, een LG oid is wel genoeg.

pricewatch: LG IPS237L Zwart
pricewatch: Acer G246HLBbid Zwart
pricewatch: Samsung Syncmaster S24B350H Zwart
pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart

23" is een groter scherm dan je zou denken. Is meer als genoeg om op te gamen.

Let wel op, ik vind het altijd fijn om het scherm in de hoogte verstelbaar te hebben, of verticaal kantelbaar. Dit kun je per monitor vinden onder "eigenschappen"

• Mediokas
Geweldig! Zo krijg ik een mooie basis voor wat ik zou willen. Ik zou alleen een wat goedkopere kast opzoeken en ben nog wel benieuwd naar een alternatief systeem met AMD processor en Nvidia kaart. Zou dit nog veel verschil kunnen maken in prijs of prestatie?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Verschilt, een FX-8320 is in sommige games langzamer, maar zal alleen in echt waardeloos geschreven singlethread-only games een bottleneck zijn [World of Tanks is een mooi voorbeeld], maar zal in games die meer dan 4 cores ondersteunen soms sneller zijn dan een i5. En de verschillen kunnen dan opeens behoorlijk groot zijn. bron: https://teksyndicate.com/...plit-streaming-benchmarks

Wel zal het verbruik hoger zijn. Ingame zal het liggen aan hoeveel cores voor hoeveel procent belast worden. Alle 8 cores op 100% laten draaien is eigenlijk alleen mogelijk met veel renderen en burntests, dus het maximale vermogen is voor gamen totaal irrrelevant en zal hooguit 20w schelen met Intel. Het moederbord kan daar trouwens ook al voor zorgen, aangezien AMD mobo's naar mijn mening uitgebreider zijn. Een voordeel is ook dat je met zo'n beetje elk mobo prima kan overklokken, zelfs een goedkoop 970 plankje kan dat redelijk goed. En alle FX processors zijn unlocked.

Nvidia's zouden minder last hebben van microstutter en slechte frametimes, maar, dit is zeer persoonsgebonden. Er zijn heel veel mensen die er geen last van hebben. Ik denk dat minder dan 1% van de mensen er last van heeft. Wat een nadeel is van Nvidia is dat ze tot de 660ti maar een 192bit bus hebben voor het VRAM, wat behoorlijk kan gaan bottlenecken. Ook heeft AMD 1gb meer VRAM vergeleken met een 660ti, wat je nu nog niet nodig hebt, maar over 2 jaar misschien wel. VRAM behoefte kan heel snel omhoog gaan: [even ruw genomen] voor BF3 was 1gb meer dan genoeg, en was de HD5870 nog bijna highend, BF3 kwam uit, verstookte meer dan 1gb op Ultra FullHD en de HD5870 was opeens midend, omdat die maar 1gb VRAM heeft, en dan stort de FPS simpelweg in. 2gb is nu nuttig,maar, ik zou toch voor de 3gb van AMD gaan.

Al moet ik eerlijk zeggen dat ik ook liever voor AMD videokaarten ga omdat ik altijd veel problemen heb gehad met Nvidia kaarten. De drivers zijn erg goed, maar, na de problemen met de 8800, 9800 en een deel van de 200 serie, is het einde Nvidia voor mij.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Waar is je eigen inzet? Wat heb je al gevonden?
Maak eens een wenslijstje...

• Erik-e
VasZaitsev schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 14:30:
Verschilt, een FX-8320 is in sommige games langzamer, maar zal alleen in echt waardeloos geschreven singlethread-only games een bottleneck zijn [World of Tanks is een mooi voorbeeld], maar zal in games die meer dan 4 cores ondersteunen soms sneller zijn dan een i5. En de verschillen kunnen dan opeens behoorlijk groot zijn. bron: https://teksyndicate.com/...plit-streaming-benchmarks

Wel zal het verbruik hoger zijn. Ingame zal het liggen aan hoeveel cores voor hoeveel procent belast worden. Alle 8 cores op 100% laten draaien is eigenlijk alleen mogelijk met veel renderen en burntests, dus het maximale vermogen is voor gamen totaal irrrelevant en zal hooguit 20w schelen met Intel. Het moederbord kan daar trouwens ook al voor zorgen, aangezien AMD mobo's naar mijn mening uitgebreider zijn. Een voordeel is ook dat je met zo'n beetje elk mobo prima kan overklokken, zelfs een goedkoop 970 plankje kan dat redelijk goed. En alle FX processors zijn unlocked.

Nvidia's zouden minder last hebben van microstutter en slechte frametimes, maar, dit is zeer persoonsgebonden. Er zijn heel veel mensen die er geen last van hebben. Ik denk dat minder dan 1% van de mensen er last van heeft. Wat een nadeel is van Nvidia is dat ze tot de 660ti maar een 192bit bus hebben voor het VRAM, wat behoorlijk kan gaan bottlenecken. Ook heeft AMD 1gb meer VRAM vergeleken met een 660ti, wat je nu nog niet nodig hebt, maar over 2 jaar misschien wel. VRAM behoefte kan heel snel omhoog gaan: [even ruw genomen] voor BF3 was 1gb meer dan genoeg, en was de HD5870 nog bijna highend, BF3 kwam uit, verstookte meer dan 1gb op Ultra FullHD en de HD5870 was opeens midend, omdat die maar 1gb VRAM heeft, en dan stort de FPS simpelweg in. 2gb is nu nuttig,maar, ik zou toch voor de 3gb van AMD gaan.

Al moet ik eerlijk zeggen dat ik ook liever voor AMD videokaarten ga omdat ik altijd veel problemen heb gehad met Nvidia kaarten. De drivers zijn erg goed, maar, na de problemen met de 8800, 9800 en een deel van de 200 serie, is het einde Nvidia voor mij.
Volgens mij is het tegenwoordig de kwestie met de PS4 die over een octacore beschikt (8 cores) En games veelal op console gericht zijn, en later vaak een PC port komt. Dat meer games dev's een game gaan focussen op meer cores. En de FX later dus misschien wint van de Intel.

Kan de bron zo snel even niet meer vinden, heb ik ergens gelezen.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Mja, je kan ook zeggen dat de ports nu beter zullen worden omdat er ook van het x86 architectuur gebruik gemaakt zal worden (voor zowel console als pc) ;)

• Mediokas
Inrage schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 16:30:
Waar is je eigen inzet? Wat heb je al gevonden?
Maak eens een wenslijstje...
Ik snap deze vraag wel, maar het is voor mij heel lastig een lijstje te maken, omdat mijn vraag juist is wat mijn wensen zouden moeten zijn. Vooral omdat ik niet weet op welke onderdelen ik de nadruk zou moeten leggen. Kan je me uitleggen hoe ik zo'n mooi lijstje maak, dan probeer ik twee voorbeeldlijstjes te maken.

• SmokingCrop
  • Niet online
Mediokas schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 18:34:
[...]
Ik snap deze vraag wel, maar het is voor mij heel lastig een lijstje te maken, omdat mijn vraag juist is wat mijn wensen zouden moeten zijn. Vooral omdat ik niet weet op welke onderdelen ik de nadruk zou moeten leggen. Kan je me uitleggen hoe ik zo'n mooi lijstje maak, dan probeer ik twee voorbeeldlijstjes te maken.
Volg [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen om goede keuzes te maken ;)

Je kan op een productpagina, dat product toevoegen aan een wenslijst. Die kan je dan hier zetten door op "genereer RML" te drukken op die wenslijst pagina

• Mediokas
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 200,90€ 200,90
1ASRock H77 Pro4-M€ 68,60€ 68,60
1Zotac GeForce GTX 660 Ti€ 242,50€ 242,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 77,50€ 77,50
1Cooler Master Force 500€ 30,95€ 30,95
1Dell Ultrasharp U2312HM Zwart€ 180,29€ 180,29
1be quiet! Shadow Rock PRO SR1€ 37,99€ 37,99
1Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty)€ 53,50€ 53,50
1Logitech G500€ 37,90€ 37,90
1Kingston KHX1600C9D3K2/8GX€ 49,99€ 49,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.032,52

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-12-2025
de i5 3570K is vrij duur nu, met Haswell op de loer. het is een prima CPU, heeft zich ruim bewezen. toch, hoge vraag lage verkrijgbaarheid maakt het een duur ding.

in dit geval zou ik wachten op de haswell, zou met een paar weken uit moeten komen. waarschijnlijk zelfde prijsklasse en toch het nieuwere spul. nieuws: 'Eerste prijzen Intel Haswell-processors duiken op' artikel is twee maanden oud, de 4670K zou ongeveer op 200E uitkomen.

als je dus het geduld op kan brengen, stel het uit. grootste deel blijft toch hetzelfde op de CPU en mobo na, haswell's hebben een 1150 socket nodig ( toch wel een voordeel van AMD die langer een socket aanhoudt).

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-04 13:45

mirno

私の名前はMirnoです

Je kan besparen door een ander moederbord en CPU te nemen. Aangezien je niet gaat overklokken kan hier bespaard op worden:
Moederbord: pricewatch: ASRock B75 Pro3-M
CPU: pricewatch: Intel Core i5 3350P Boxed

Overigens denk ik dat je iets beter af bent met deze koeler: pricewatch: Cooler Master Hyper 412S

Muis is prima, alleen dit is een ook een goede en goedkopere optie wellicht: pricewatch: Logitech G400 Gaming Mouse

Hiermee zal je in totaal wel een aantallen tientjes mee besparen. Zie het maar als puntjes op de "i" je systeem blijft in prestatie hetzelfde ;). En iets stiller wegens de CPU koeler.

Kijk ook eens voor mechanische toetsenborden: Het grote mechanische toetsenborden topic
Waarvan ik deze aanraad: http://tweakers.net/product/308564/cm-storm-quickfire-pro/

Je Behuizing vind ik alleen wat goedkoop vergeleken met de rest van je onderdelen.
Als minimum budget zou ik deze behuizing aanraden: pricewatch: Cooler Master K280

Als je toch iets meer wilt uitgeven, deze: http://tweakers.net/product/313381/corsair-carbide-300r/

En voor een Luxe deze: pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black

Je kan overigens ook eventjes wachten met de grafische kaart. De nieuwe generatie is net uit. Als die die GTX 700 serie neemt, heb je wat meer prijs/prestatie denk ik.

Sorry voor de vele link. Succes!
Mediokas schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 19:13:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 200,90€ 200,90
1ASRock H77 Pro4-M€ 68,60€ 68,60
1Zotac GeForce GTX 660 Ti€ 242,50€ 242,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 77,50€ 77,50
1Cooler Master Force 500€ 30,95€ 30,95
1Dell Ultrasharp U2312HM Zwart€ 180,29€ 180,29
1be quiet! Shadow Rock PRO SR1€ 37,99€ 37,99
1Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty)€ 53,50€ 53,50
1Logitech G500€ 37,90€ 37,90
1Kingston KHX1600C9D3K2/8GX€ 49,99€ 49,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.032,52

我的名字是Mirno

• Mediokas
Lednov schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 20:12:
de i5 3570K is vrij duur nu, met Haswell op de loer. het is een prima CPU, heeft zich ruim bewezen. toch, hoge vraag lage verkrijgbaarheid maakt het een duur ding.

in dit geval zou ik wachten op de haswell, zou met een paar weken uit moeten komen. waarschijnlijk zelfde prijsklasse en toch het nieuwere spul. nieuws: 'Eerste prijzen Intel Haswell-processors duiken op' artikel is twee maanden oud, de 4670K zou ongeveer op 200E uitkomen.

als je dus het geduld op kan brengen, stel het uit. grootste deel blijft toch hetzelfde op de CPU en mobo na, haswell's hebben een 1150 socket nodig ( toch wel een voordeel van AMD die langer een socket aanhoudt).
Bedankt, dat is goed advies. Ik heb geen enorme haast dus ga zeker even afwachten hoe de haswells het gaan doen! Ben ook blij met je opmerking over langere levensduur van sockets bij AMD, dat wist ik niet. Omdat ik in de toekomst nog wel wil gaan upgraden, kan dat voor mij zeker een doorslaggevende factor zijn.

• Mediokas
mirno schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 20:15:
Je kan besparen door een ander moederbord en CPU te nemen. Aangezien je niet gaat overklokken kan hier bespaard op worden:
Moederbord: pricewatch: ASRock B75 Pro3-M
CPU: pricewatch: Intel Core i5 3350P Boxed

Overigens denk ik dat je iets beter af bent met deze koeler: pricewatch: Cooler Master Hyper 412S

Muis is prima, alleen dit is een ook een goede en goedkopere optie wellicht: pricewatch: Logitech G400 Gaming Mouse

Hiermee zal je in totaal wel een aantallen tientjes mee besparen. Zie het maar als puntjes op de "i" je systeem blijft in prestatie hetzelfde ;). En iets stiller wegens de CPU koeler.

Kijk ook eens voor mechanische toetsenborden: Het grote mechanische toetsenborden topic
Waarvan ik deze aanraad: http://tweakers.net/product/308564/cm-storm-quickfire-pro/

Je Behuizing vind ik alleen wat goedkoop vergeleken met de rest van je onderdelen.
Als minimum budget zou ik deze behuizing aanraden: pricewatch: Cooler Master K280

Als je toch iets meer wilt uitgeven, deze: http://tweakers.net/product/313381/corsair-carbide-300r/

En voor een Luxe deze: pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black

Je kan overigens ook eventjes wachten met de grafische kaart. De nieuwe generatie is net uit. Als die die GTX 700 serie neemt, heb je wat meer prijs/prestatie denk ik.

Sorry voor de vele link. Succes!

[...]
Bedankt voor je adviezen.

Een mechanisch toetsenbord gaat het zeker worden, binnenkort eens bij de lokale computerboer het verschil voelen, want dat klinkt echt goed!

Dat de kast goedkoop is klopt, ik vind de kast namelijk ook geen belangrijk onderdeel. Als je maar genoeg mogelijkheden hebt om te koelen ben ik gauw tevreden. Mijn budget kan ik best wat rekken, maar dat doe ik niet voor een fancy kast die niets bijdraagt aan de prestaties. Of hebben de andere kasten die jij noemt voordelen die ik niet ken?

Ik vraag me wel af waarom ik juist een minder snelle CPU zou nemen als ik niet ga klokken. Als je niet gaat klokken kan je toch juist het beste 1 kopen die out of the box al sneller is? Of zie ik dat verkeerd? Ik wil trouwens wel een beetje klokken hoor, maar ik ga niet beginnen aan voltages enzo, daarvoor ben ik toch net iets teveel noob 8)7

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Je merkt die paar mhz echt niet, het is totaal niet die 50 euro waard. De P is ook goedkoper omdat de gpu in uitgeschakeld is.

• SmokingCrop
  • Niet online
Mediokas schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 20:37:
[...]
Dat de kast goedkoop is klopt, ik vind de kast namelijk ook geen belangrijk onderdeel. Als je maar genoeg mogelijkheden hebt om te koelen ben ik gauw tevreden. Mijn budget kan ik best wat rekken, maar dat doe ik niet voor een fancy kast die niets bijdraagt aan de prestaties. Of hebben de andere kasten die jij noemt voordelen die ik niet ken?
een goede kast zorgt voor goede kabelmanagement, goede airflow en daarbij ook nog eens om het geheel stiller te maken ;)

[ Voor 31% gewijzigd door SmokingCrop op 31-05-2013 22:42 ]

• Erik-e
Goed kabelmanagement hebben tegenwoordig de meeste kasten toch wel :P
En met een single GPU zou ik niet te bang zijn voor overheating door een mindere airflow, vooral niet met een mindere high-end card. Dus vaak komt het met dit soort build veel aan op hoe de kast eruit ziet :p

• SmokingCrop
  • Niet online
Erik-e schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 22:52:
Goed kabelmanagement hebben tegenwoordig de meeste kasten toch wel :P
En met een single GPU zou ik niet te bang zijn voor overheating door een mindere airflow, vooral niet met een mindere high-end card. Dus vaak komt het met dit soort build veel aan op hoe de kast eruit ziet :p
Het is maar waar je de lijn trekt van wat jouw eigen eisen zijn ;)
Als ik een behuizing kies dan wil ik een kast die men componenten goed zal koelen (ipv 'niet overheaten'), wil ik dat hij relatief stil is in idle & kabelmanagement verschilt echt wel nog veel (goede kabelmanagement maakt het alleen maar makkelijker voor je & weer die betere airflow)

bv. die Cooler Master Force 500 die hij gekozen heeft (image van Khadgar zijn review op tweakers):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JL9BxQUl.jpg

vs de corsair 500R (image van mijn eigen systeem):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/heenFg8y3muPIqICqtWEKXFC/full.jpg
Pagina: 1