Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Jammer van die EUR 21, maar het valt mee. Kun je - als je tijd hebt - aub checken of de GPS out of the box werkt en dit in het andere topic vermelden? Blijf daar toch steeds nieuwsgierig naar met die MTK6589.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Bericht terug van postNL
Hallo Mark,

Jazeker dat kan idd De NL Code is 3S...., op 12/06 is er een brief naar je gestuurd vanuit de afdeling inklaring met het verzoek voor meer informatie.

Met vriendelijke groet,

Susanna
PostNL Webcare
Houdt dit in dat ik moet gaan opgeven hoe duur hij was? Controleren ze dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja je zult zeer waarschijnlijk de factuur moeten toesturen.
Hoe de afhandeling vervolgens is weet ik niet, dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Waarschijnlijk krijg je deze week geen telefoon meer binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Niet online
MeriMobiles heeft zojuist een bericht verstuurd dat mijn order eindelijk is verscheept (besteld op 4 juni). Tracking code is ontvangen van Singapore Post. Wachttijd is 9-16 business days, dus ben benieuwd. MeriMobiles heeft zich dus aan de afspraak gehouden om de order vandaag te verschepen. Nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _hein_
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-06-2024
Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:15:
Bericht terug van postNL

[...]

Houdt dit in dat ik moet gaan opgeven hoe duur hij was? Controleren ze dat?
ook net een 3s code aangevraagd, toch het gevoel dat ik slapende honden wakker aan het maken ben.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_hein_ schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 17:32:
[...]

ook net een 3s code aangevraagd, toch het gevoel dat ik slapende honden wakker aan het maken ben.....
Misschien een geruststelling, ik had hem ook aangevraagd en kreeg vandaag zonder gezeur mijn pakketje binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_hein_ schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 17:32:
[...]

Ik heb de code vanmiddag aangevraagd en om half 6 antwoord gekregen, dat vond ik aardig rap:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _hein_
Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 19:45:
[...]

Misschien een geruststelling, ik had hem ook aangevraagd en kreeg vandaag zonder gezeur mijn pakketje binnen.
en wanneer was ie op schiphol aangekomen? laat maar zie het al 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door _hein_ op 13-06-2013 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drdr
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09-2021
21-05 besteld bij Antelife
23-05 tracking nummer ontvangen
08-06 aangekomen in NL
13-06 afgeleverd

Verzonden via Swisspost. Al met al 23 dagen vanaf bestelling tot in handen hebben, ik vind het behoorlijk snel!

Het is trouwens echt een mooi ding, fantastisch scherm! Verder nog weinig mee gedaan, ik zit te kijken of ik hem nog moet rooten oid. Maar ik heb daar nog totaal geen ervaring mee. Er staan overigens bijna geen chinese apps op oid. Geen idee of het echt handig/nodig is om eraan te gaan knutselen. Zelfs in de gallery waren geen afbeeldingen geladen ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dbzdragon schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:04:
Jammer van die EUR 21, maar het valt mee. Kun je - als je tijd hebt - aub checken of de GPS out of the box werkt en dit in het andere topic vermelden? Blijf daar toch steeds nieuwsgierig naar met die MTK6589.
GPS positioneerde me (wi-fi aan) bij de overburen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:43
Mijne is bij de douane terecht gekomen geloof ik..

Fri 14.06.2013 07:58 Handed to customs NLAMSA

Hopen dat dit een beetje op gaat schieten :(

Intel i5 2500k, ADATA 8gb + Corsair 8gb 1333MHz, MSI R9 290x, ADATA HM 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CenturyStorm
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-03-2023
Zo, ik heb twee weken geleden ook een Iocean X7 besteld, bij Pandawill en verzonden met Singapore post:

Status Date Status Description
30-05-2013 INFORMATION RECEIVED
(This is not an acknowledgment of the physical receipt of the stated Registered Article)
31-05-2013 Despatched to overseas (Country code: NL)
10-06-2013 Arrived at overseas (Country code: NL)

Mijn pakketje is dus als sinds 10 juni in het land en ik verwachtte hem dan ook gisteren of vandaag in ontvangst te kunnen nemen. Vandaag ligt er ineens een brief van PostNL op de mat waarin staat dat ze de waarde van het pakketje niet kunnen bepalen. Ik ben dan waarschijnlijk de sjaak met inklaringskosten e.d.

Trouwens nog iets geks: In de brief wordt gesuggereerd dat ze het pakketje vasthouden totdat ik de brief heb teruggestuurd. Echter, als ik mijn pakketcode invoer op de website van PostNL staat er dat het pakketje morgen tussen 12:30 en 14:30 wordt afgeleverd en dat de "Zending wordt voorbereid door de verzender". Dit lijkt me strijdig en ik ben dan ook benieuwd wat er morgen gaat gebeuren.

Edit: @dbzdragon Je hebt gelijk. Ik heb mijn vraag nogal onhandig geformuleerd. In andere topics wordt gemeld dat sommige leveranciers hun pakketjes aanmerken als gift en er een lagere geldwaarde opzetten, dus daar was ik benieuwd naar.

[ Voor 14% gewijzigd door CenturyStorm op 14-06-2013 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Niet online
CenturyStorm schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 18:11:
kun je er mee wegkomen door een lager bedrag in te vullen en het als een gift te verklaren?.
Je kunt er mee wegkomen. Je kunt er ook niet mee wegkomen en bestraft worden voor douane fraude. Dit soort vragen dienen niet gesteld te worden op Tweakers. Dit topic gaat niet over belastingen waarvan je vooraf weet dat ze betaald moeten worden. Je neemt bij een bestelling buiten Europa het risico dat je pakket eruit gefilterd wordt en dan moet je betalen. Zo niet, dan heb je geluk (wat overigens geen garantie is dat het je de volgende keer weer lukt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
CenturyStorm schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 18:11:
Zo, ik heb twee weken geleden ook een Iocean X7 besteld, bij Pandawill en verzonden met Singapore post:

Status Date Status Description
30-05-2013 INFORMATION RECEIVED
(This is not an acknowledgment of the physical receipt of the stated Registered Article)
31-05-2013 Despatched to overseas (Country code: NL)
10-06-2013 Arrived at overseas (Country code: NL)

Mijn pakketje is dus als sinds 10 juni in het land en ik verwachtte hem dan ook gisteren of vandaag in ontvangst te kunnen nemen. Vandaag ligt er ineens een brief van PostNL op de mat waarin staat dat ze de waarde van het pakketje niet kunnen bepalen. Ik ben dan waarschijnlijk de sjaak met inklaringskosten e.d. maar ik vraag het toch maar even: kun je er mee wegkomen door een lager bedrag in te vullen en het als een gift te verklaren?

Trouwens nog iets geks: In de brief wordt gesuggereerd dat ze het pakketje vasthouden totdat ik de brief heb teruggestuurd. Echter, als ik mijn pakketcode invoer op de website van PostNL staat er dat het pakketje morgen tussen 12:30 en 14:30 wordt afgeleverd en dat de "Zending wordt voorbereid door de verzender". Dit lijkt me strijdig en ik ben dan ook benieuwd wat er morgen gaat gebeuren.
Zolang de statusbalk grijs is, en niet groen, blijft hij gewoon bij de inklaring liggen en zullen ze de leveringsdatum elke dag weer een dag verschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CenturyStorm
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-03-2023
Pikoe schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 19:01:
[...]

Zolang de statusbalk grijs is, en niet groen, blijft hij gewoon bij de inklaring liggen en zullen ze de leveringsdatum elke dag weer een dag verschuiven.
Duidelijk. Dat wordt dus de volle mep betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
Krijg je altijd een brief thuis van de douane wanneer je pakketje word onderschept (pakket komt via swisspost vanaf antelife), of word er soms gewoon een bedrag opgeplakt en thuis afgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
tharonny schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 22:19:
Krijg je altijd een brief thuis van de douane wanneer je pakketje word onderschept (pakket komt via swisspost vanaf antelife), of word er soms gewoon een bedrag opgeplakt en thuis afgeleverd?
Als er een duidelijke factuur bij zit krijg je hem thuis geleverd en moet je contant betalen bij de bezorger.
Waarschijnlijk zit die goede factuur er alleen niet op, dus dan krijg je een brief en moet je de juiste waarde etc opsturen. Daarna komt dan de bezorger en moet je het bedrag contant aan hem betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L7LYNX
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:19
tharonny schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 22:19:
Hier in België (dus bij Bpost) met swisspost :

14/06/2013 16:37 Informatie over de zending manueel geregistreerd BRU X - IZ EE EXPORT
23/05/2013 16:45 Aankomst in het uitwisselingskantoor BEBRUA

Dit nadat ik op 6 juni een brief kreeg om aanvullende informatie door te sturen en op 7 juni betalingsbewijs(paypal) + info over pakket enzo via mail naar bpost gestuurd te hebben.
Ken nog 2 mensen die ook al heel lang aan het wachten zijn op de inklaring van de duane...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-08 21:43
L7LYNX schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 22:26:
[...]

Hier in België (dus bij Bpost) met swisspost :

14/06/2013 16:37 Informatie over de zending manueel geregistreerd BRU X - IZ EE EXPORT
23/05/2013 16:45 Aankomst in het uitwisselingskantoor BEBRUA

Dit nadat ik op 6 juni een brief kreeg om aanvullende informatie door te sturen en op 7 juni betalingsbewijs(paypal) + info over pakket enzo via mail naar bpost gestuurd te hebben.
Ken nog 2 mensen die ook al heel lang aan het wachten zijn op de inklaring van de duane...
Shiit strontduoane hier in belgie :s hopelijk komt mijn pakje zonder problemen toe.. volgende pakjes zal ik dhl nemen komt in totaal met douane op een 50euro uit maar dan heb je het wel in een weekje :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 21:25
Vorige week maandag besteld bij Pandawill. Wat een dramatische ervaring was dat. Blijkt dat de iocean x7 helemaal niet op voorraad is. Niet dat dat op de site wordt vermeld:S
De order heeft uiteindelijk 5 dagen op "processing" gestaan. Via chat met een medewerker wist niemand wat de status was en of de telefoon in stock was. Via e-mail kreeg ik wel een antwoord, maar als ik een wedervraag stelde, moest ik steeds een dag wachten! Ik mocht een alternatief kiezen en het was niet bekend wanneer de telefoon weer op voorraad zou zijn. Uiteindelijk maar mijn geld terug gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
ziconl schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 08:48:
Vorige week maandag besteld bij Pandawill. Wat een dramatische ervaring was dat. Blijkt dat de iocean x7 helemaal niet op voorraad is. Niet dat dat op de site wordt vermeld:S
De order heeft uiteindelijk 5 dagen op "processing" gestaan. Via chat met een medewerker wist niemand wat de status was en of de telefoon in stock was. Via e-mail kreeg ik wel een antwoord, maar als ik een wedervraag stelde, moest ik steeds een dag wachten! Ik mocht een alternatief kiezen en het was niet bekend wanneer de telefoon weer op voorraad zou zijn. Uiteindelijk maar mijn geld terug gevraagd.
Ik kan je bij deze melden dat dit klinkt als een van de beste chinese winkels die er is. Binnen een dag een email is echt uitzonderlijk.
Als je echt service verwacht zou ik je aanraden niet in China te bestellen en een telefoon in Nederland te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deck16
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 23:56
Pikoe schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 19:01:
[...]

Dit doet PostNL nu bij mij sinds zaterdag. Betekent dit dus het pakket bij de douane ligt? Iemand een idee hoe lang dit gaat duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deck16 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 09:07:
[...]

Dit doet PostNL nu bij mij sinds zaterdag. Betekent dit dus het pakket bij de douane ligt? Iemand een idee hoe lang dit gaat duren?
Geen idee. Ik heb sinds donderdag een track en trace maar die kan ik nog niet eens vinden:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
deck16 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 09:07:
[...]

Dan ligt hij bij de inklaring, je zou een brief moeten krijgen waarbij de inklaring meer info vraagt over je pakket. (waarde en wat er in zit)
Als je dat dan hebt opgestuurd en ze keuren het goed sturen ze het pakket door naar jou. Dat goedkeuren duurt vaak een dag of 2-3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L7LYNX
België weer : na 3 weken op zaventem bij de douane gelegen te hebben belt de postbode eindelijk aan : 75,40 euro betalen.... Heb ik dat natuurlijk op deze moment niet in huis liggen moet ik nog tot morgen wachten om het bij de lokale krantenwinkel te gaan ophalen (voor 75 euro dan...)
Misschien volgende keer toch beter via DHL bestellen, dan krijg ik het tenminste wat sneller :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L7LYNX schreef op maandag 17 juni 2013 @ 11:01:
België weer : na 3 weken op zaventem bij de douane gelegen te hebben belt de postbode eindelijk aan : 75,40 euro betalen.... Heb ik dat natuurlijk op deze moment niet in huis liggen moet ik nog tot morgen wachten om het bij de lokale krantenwinkel te gaan ophalen (voor 75 euro dan...)
Misschien volgende keer toch beter via DHL bestellen, dan krijg ik het tenminste wat sneller :p
Pff zonde zeg dat je nog zoveel extra moet betalen.. Gelukkig heb je hem wel morgen in huis!:) Ik ga ook overwegen om de volgende keer met DHL te bestellen, wacht nu al een aardige tijd haha( wist natuurlijk wel dat zolang zou duren maar toch )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees19
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:37
Fri 07.06.2013 12:03 Mailed Swiss Post SINGAPORE
Fri 07.06.2013 12:03 Arrival at border point of origin country Swiss Post SINGAPORE
Fri 07.06.2013 12:03 Departure from border point of origin country Swiss Post SINGAPORE
Fri 07.06.2013 17:48 Departed transit country Swiss Post SINGAPORE
Fri 07.06.2013 17:48 Departure from border point of origin country Swiss Post SINGAPORE
Mon 17.06.2013 07:13 Arrival at border point of destination country NLAMSA

Aangekomen in nederland! zal wel niet meer zo lang duren nu.
Ik hoop alleen dat die douane hem niet like een week bij zich houdt. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Mijne is inmiddels ook in nederland..
Nog even afwachten dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mees19 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 11:41:
Fri 07.06.2013 12:03 Mailed Swiss Post SINGAPORE
Fri 07.06.2013 12:03 Arrival at border point of origin country Swiss Post SINGAPORE
Fri 07.06.2013 12:03 Departure from border point of origin country Swiss Post SINGAPORE
Fri 07.06.2013 17:48 Departed transit country Swiss Post SINGAPORE
Fri 07.06.2013 17:48 Departure from border point of origin country Swiss Post SINGAPORE
Mon 17.06.2013 07:13 Arrival at border point of destination country NLAMSA

Aangekomen in nederland! zal wel niet meer zo lang duren nu.
Ik hoop alleen dat die douane hem niet like een week bij zich houdt. >:)
Die van mij is al sinds donderdag in Nederland bij post nl maar ze nemen nogal de tijd om mijn gegevens aan het pakketje te koppelen.. KAN NIET MEER WACHTENNN >:) :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
L7LYNX schreef op maandag 17 juni 2013 @ 11:01:
€75 euro?! Hoe kan dat dan? Filihaan woont ook in belgie (als ik me niet vergis) en moest 21 euro betalen?

Het gaat mij hier toch zo'n 45 euro kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
Ligt er een beetje aan wat je allemaal besteld hebt, maar in nederland zal het tussen de 45 en 55 liggen. (als je voor meer dan 150€ hebt besteld komen er invoerrechten bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mijis sinds vanmiddag in nederland, ik kan nu echt niet meer wachten! Hopen dat de douane hem snel loslaat.. Ik ben aan he twijfelen of ik zo'n 3S code aanvraag, ben een beetje bang dat ze hem eruit pikken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L7LYNX
tharonny schreef op maandag 17 juni 2013 @ 18:15:
[...]

€75 euro?! Hoe kan dat dan? Filihaan woont ook in belgie (als ik me niet vergis) en moest 21 euro betalen?

Het gaat mij hier toch zo'n 45 euro kosten?
Wel zo te zien rekenen ze voor pakjes boven de 150 euro , 30 euro inklaringskosten aan, daar nog 21% btw erbovenop en je zit al ver boven de 60 euro. Die overige 10 euro kan volgens mij nog komen van invoerrechten.
Had misschien beter een factuur van 40 euro aan antelife gevraagd en dat doorgestuurd naar de douane....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L7LYNX schreef op maandag 17 juni 2013 @ 21:13:
[...]

Wel zo te zien rekenen ze voor pakjes boven de 150 euro , 30 euro inklaringskosten aan, daar nog 21% btw erbovenop en je zit al ver boven de 60 euro. Die overige 10 euro kan volgens mij nog komen van invoerrechten.
Had misschien beter een factuur van 40 euro aan antelife gevraagd en dat doorgestuurd naar de douane....
Volgens mij bedragen de invoerrechten op smartphones 0%. Ik heb dit eens nagevraagd en dit was hun antwoord:

Een smartphone valt normaal onder goederencode 8517 en is onderworpen aan 0 % invoerrechten en 21 % BTW.

Voorbeeld:
Te betalen = 160 + 20 (transport) = 180 Euro x 21 % BTW = 37,80 EUR BTW te betalen.

Komen daar nog bij de kosten voor de inklaring (normaal tussen de 12 en 30 EUR).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L7LYNX
Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 21:17:
[...]

Volgens mij bedragen de invoerrechten op smartphones 0%. Ik heb dit eens nagevraagd en dit was hun antwoord:

Een smartphone valt normaal onder goederencode 8517 en is onderworpen aan 0 % invoerrechten en 21 % BTW.

Voorbeeld:
Te betalen = 160 + 20 (transport) = 180 Euro x 21 % BTW = 37,80 EUR BTW te betalen.

Komen daar nog bij de kosten voor de inklaring (normaal tussen de 12 en 30 EUR).
Inklaring is 30 euro voor goederen boven de 150 euro en de btw wordt gerekend ook op de kosten voor inklaring volgens
http://www.bpost.be/site/...ernationale_pakketten.pdf

170.45+30=200.45 x 21% = 42.01 euro
42.01 + 30 = 72.01 euro wat toch al in de buurt komt.

En zou iemand weten waarom ze je btw-identificatie nummer nodig hebben? Dat stond op die brief bij info die je moest doorsturen maar dat heb ik dus niet gedaan aangezien ik er geen heb. Btw is er duidelijk bijberekend (anders weet ik al helemaal niet hoe ze aan die 75 euro kwamen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje, ik zelf gebruik eigenlijk niet altijd postnl maar wanneer ik dit doe is de verzending wel aardig rap.

Nu zijn ze helaas al bezig sinds donderdag ochtend om mijn verzending compleet te maken en te koppelen aan een track en trace? Het lijkt me dat mijn gegevens etc er al op staan en dus dit niet zo tijdrovend moet zijn?

Edit:
Gister blijkbaar een voicemail bericht ontvangen, als ik vrijdag nog niet mijn pakket kan tracen moet ik weer opnieuw een mail sturen omdat mijn pakket dan waarschijnlijk nog bij douane inklaring ligt |:(

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2013 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:52:
Even een vraagje, ik zelf gebruik eigenlijk niet altijd postnl maar wanneer ik dit doe is de verzending wel aardig rap.

Nu zijn ze helaas al bezig sinds donderdag ochtend om mijn verzending compleet te maken en te koppelen aan een track en trace? Het lijkt me dat mijn gegevens etc er al op staan en dus dit niet zo tijdrovend moet zijn?
Wij weten natuurlijk ook niet wat er aan de hand is, waarom vraag je het ze niet gewoon zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pikoe schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:25:
[...]

Wij weten natuurlijk ook niet wat er aan de hand is, waarom vraag je het ze niet gewoon zelf.
Oke helaas. Dat heb ik al gedaan, maar er wordt me steeds verteld dat : "Zending is nog niet geheel verwerkt en dus ook nog niet gekoppeld aan je adres." Maar ik wacht nog wel een dagje af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L7LYNX
Heb hem nu eindelijk, pakje is volgeplakt met plakband/stickers van Brussels Airport.
Op het briefje van Hong Kong Post staat een waarde van 30 euro (heb betalingsbewijs doorgestuurd van 170 euro).
Er zit ook een rekening bij maar niet zo heel gedetailleerd, 45.40 euro BTW + 30 euro voor de douaneformaliteiten.

Inhoud van Pakje : micro-SD lezer in USB-stick, 2 x 2000 mAh batterij , GSM zelf, blauwe case, USB kabel, oplader + europese adapter, screenprotector en chinese handleiding.
Besteld bij antelife.

[ Voor 24% gewijzigd door L7LYNX op 18-06-2013 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
Vandaag brief binnen gekregen van postNL (douane). Nu moet ik op dit a4tje een omschrijving geven van het product: Mobiele telefoon. Ook moet ik hierop de kosten invullen. Vul ik hier dan €165,- of $209,- in?

Er word niet gevraagd naar een factuur. Enkel of ik zelf de waarde wil invullen?

[ Voor 16% gewijzigd door tharonny op 18-06-2013 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
tharonny schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:20:
Vandaag brief binnen gekregen van postNL (douane). Nu moet ik op dit a4tje een omschrijving geven van het product: Mobiele telefoon. Ook moet ik hierop de kosten invullen. Vul ik hier dan €165,- of $209,- in?

Er word niet gevraagd naar een factuur. Enkel of ik zelf de waarde wil invullen?
We leven hier in europa. Dus ik zou gewoon het bedrag in euro's invullen..
Eventueel een factuur meesturen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L7LYNX schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 12:08:
Heb hem nu eindelijk, pakje is volgeplakt met plakband/stickers van Brussels Airport.
Op het briefje van Hong Kong Post staat een waarde van 30 euro (heb betalingsbewijs doorgestuurd van 170 euro).
Er zit ook een rekening bij maar niet zo heel gedetailleerd, 45.40 euro BTW + 30 euro voor de douaneformaliteiten.

Inhoud van Pakje : micro-SD lezer in USB-stick, 2 x 2000 mAh batterij , GSM zelf, blauwe case, USB kabel, oplader + europese adapter, screenprotector en chinese handleiding.
Besteld bij antelife.
Weer 2 brieven gekregen van de Douane (België)...
Volgende keer toch via DHL denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
dutchgio schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:36:
[...]

We leven hier in europa. Dus ik zou gewoon het bedrag in euro's invullen..
Eventueel een factuur meesturen misschien?
Er is niet gevraagd om een factuur, maar ik heb wel een order bevestiging van antelife waar de 209 dollar op staat. Ik stuur die wel voor de zekerheid mee. Hopelijk accepteren ze het gewoon en sturen ze het pakket snel op.
Iemand enig idee hoe lang het duurt tussen het moment dat ik de brief op de post doe en dat ik het pakket zal ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Het schijnt dat je ook kunt mailen, al moet je dat misschien wel even navragen.
Maar gaat hoogstwaarschijnljik sneller dan de brief terugsturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tharonny schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 16:03:
[...]

Er is niet gevraagd om een factuur, maar ik heb wel een order bevestiging van antelife waar de 209 dollar op staat. Ik stuur die wel voor de zekerheid mee. Hopelijk accepteren ze het gewoon en sturen ze het pakket snel op.
Iemand enig idee hoe lang het duurt tussen het moment dat ik de brief op de post doe en dat ik het pakket zal ontvangen?
België
Een gewoon orderbevestiging is oke, betalingsbewijs hoeft er zelfs niet bij. Ik heb het via mail (bpi.csclearance@bpost.be) verstuurd en dan krijg je na 2 dagen hopelijk het antwoord dat het in orde is en het pakketje in de komende dagen verstuurd zal worden. (Deze mail heb ik op 12 juni gekregen, maar nog steeds geen pakketje. Ik denk dat je na bevestiging nog gemiddeld een week moet wachten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
Hallo,

Heb vrijdag 14/6 bestelling gedaan bij Antelife en vandaag track and trace nr ontvangen (DHL)
Ok, niet helemaal 24h shipping, maar zeker niet slecht. Kan echter mijn pakketje nog niet vinden bij DHL/ Track and Trace. Duurt dat altijd even, of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Kan een paar dagen duren voordat de tracking code werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deck16
Pikoe schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:58:
[...]

Dan ligt hij bij de inklaring, je zou een brief moeten krijgen waarbij de inklaring meer info vraagt over je pakket. (waarde en wat er in zit)
Als je dat dan hebt opgestuurd en ze keuren het goed sturen ze het pakket door naar jou. Dat goedkeuren duurt vaak een dag of 2-3.
Ja klopt inderdaad, vandaag brief binnen over gegevens pakket.

Lijkt er op dat er best wat mensen hier worden gepakt ivm inklaring.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-08 21:43
Maandag mijn paketje ontvangen:
17/06/2013 15:41 Item delivered by bpost IEPER MAIL
17/06/2013 00:35 Your item has been sorted NOUVEAU GAND X
14/06/2013 21:13 Arrival office of exchange BEBRUA
10/06/2013 17:39 Departure from office of exchange HKHKGA
09/06/2013 10:30 Departure from office of exchange HKHKGA
06/06/2013 15:19 Item accepted in network

Dus een 11 dagen onderweg met hongkong post via pandawill.. geen douanekosten :D
Ik ben echt super enthousiast over de x7 alleen de gps valt wat tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No-kia
  • Laatst online: 09-07-2019
Hallo Tweakers,

Ik ben van plan binnenkort de iOcean x7 te kopen en wel via deze site: http://www.geekbuying.com...campaign=iocean%20X7-0511

Nu is mijn vraag: je kunt kiezen voor free shipping en bezorging met DHL, wat kan ik het beste doen?
DHL is wel 22 dollar, maar van veel anderen op dit forum lees ik dat ze bij de deur nog extra moeten betalen. Als ik met DHL bestel, moet ik dan ook nog aan de deur betalen?
Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groeten,
No-kia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
No-kia schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 20:26:
Hallo Tweakers,

Ik ben van plan binnenkort de iOcean x7 te kopen en wel via deze site: http://www.geekbuying.com...campaign=iocean%20X7-0511

Nu is mijn vraag: je kunt kiezen voor free shipping en bezorging met DHL, wat kan ik het beste doen?
DHL is wel 22 dollar, maar van veel anderen op dit forum lees ik dat ze bij de deur nog extra moeten betalen. Als ik met DHL bestel, moet ik dan ook nog aan de deur betalen?
Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groeten,
No-kia
Dit staat ook in de OP, maar als je even terug leest had je er ook achter kunnen komen.
DHL is meestal een stuk sneller als free shipping, maar hier betaal je inderdaad extra voor. Ook is de kans groot dat je zo'n 26 euro aan de deur moet betalen (deze kans is kleiner maar wel aanwezig bij free shipping).

Ik heb mijn telefoon laten verzenden via swisspost (free shipping), maar mijn pakketje is onderschept door de douane dus ook ik zal nog extra aan de deur moeten betalen. Ik heb mijn bestelling vorige maand de 24e geplaatst, maar ik heb nogsteeds niets binnen. Via DHL kan je het wel in een week binnen hebben.

Dat is het verhaal. De kosten die ik moet afdragen als douanekosten zijn vermoedelijk wel een stuk hoger als 26 euro, dus doe er je voordeel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Hoe lang duurt het voordat je nederlandse tracking code werkt?
Na vragen bij Postnl gisteren een code ontvangen, maar die is nog niet te traceren.
Volgens mijn planning kon ik m morgen hebben, want hij is sinds maandaf in nederland.
Maar daar ga ik nu wel aan twijfelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:15:
Hoe lang duurt het voordat je nederlandse tracking code werkt?
Na vragen bij Postnl gisteren een code ontvangen, maar die is nog niet te traceren.
Volgens mijn planning kon ik m morgen hebben, want hij is sinds maandaf in nederland.
Maar daar ga ik nu wel aan twijfelen..
Normaal volgens mij na een avond. Ik heb die van mij sinds donderdag middag, werkt nog steeds niet.. Hoop dat t bij jou niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:21:
[...]

Normaal volgens mij na een avond. Ik heb die van mij sinds donderdag middag, werkt nog steeds niet.. Hoop dat t bij jou niet het geval is.
Nee, dat hoop ik ook niet..
Duurt wel erg lang.
Al contact opgenomen??

Als je al een tracking code hebt is je pakketje toch al langs de douane??

[ Voor 10% gewijzigd door dutchgio op 19-06-2013 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
dutchgio schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:50:
[...]

Duurt wel erg lang.
Al contact opgenomen??

Hij ligt nooit bij de douane, misschien bij de inklaring. Hij kan nog bij de inklaring liggen als je een tracking code hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:50:
[...]

Duurt wel erg lang.
Al contact opgenomen??

Ja meerdere malen contact opgenomen, via facebook mail en ook nog een voicemail bericht ontvangen. Postnl weet niet waarom het zolang duurt. Ik heb dus een track en trace die nog niet werkt omdat mijn gegevens nog niet aan me pakket zijn gekoppeld ( zoiets zeggen ze, nogal vaag ). Als ik vrijdag nog niet kan tracken moet ik een mail naar postNL sturen en die nemen dan contact op met douane inklaring en dan hoop ik dat het geregeld wordt. Ze mogen van mij nu ook al wel contact opnemen, wacht al veel langer dan wat gebruikelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Zojuist gemaild waarom de trackingcode niet werkt: hetzelfde verhaal als hierboven.
"Adresgegevens zijn nnog niet gekoppeld aan het pakketje".
Zoveel werk kan dat niet zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:09:
Zojuist gemaild waarom de trackingcode niet werkt: hetzelfde verhaal als hierboven.
"Adresgegevens zijn nnog niet gekoppeld aan het pakketje".
Zoveel werk kan dat niet zijn denk ik.
Dat is dus precies wat ik ook dacht. Misschien is het wel ontzetten druk maar dan moet het ( in mijn geval ) niet al 6 dagen duren.

Wel vervelend, waar me pakketje vertraging kan oplopen gebeurd het wel. Eerst 24 hour shipping bij antelife dat 240+ hour shipping wordt en nu dit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:35:
[...]

Dat is dus precies wat ik ook dacht. Misschien is het wel ontzetten druk maar dan moet het ( in mijn geval ) niet al 6 dagen duren.

Wel vervelend, waar me pakketje vertraging kan oplopen gebeurd het wel. Eerst 24 hour shipping bij antelife dat 240+ hour shipping wordt en nu dit :/
Een paar emails verder had ik iemand die er wel verstand van had:

"Volgens mijn gegevens is uw zending met verzendcode *code* op 17 juni 2013 in Nederland ontvangen. Uw zending is momenteel in behandeling bij de afdeling Inklaringen. Als wij de waarde van uw zending niet meteen kunnen vaststellen, zal uw zending na gemiddeld 9-11 werkdagen bij u worden bezorgd"

Dus dat word wat..
De laatste regel is me wel wat onduidelijk.
Als ze niet weten wat de waarde is krijg ik m zonder kosten?? :+
Toch apart, want dat is in tegenstelling tot de brief die velen ontvangen.
Zal wel verkeerd geinformeerd zijn of iets dergelijks.
En hoe lang ze gaan onderzoeken wat de waarde is, is me ook onduidelijk..
Jammer weer.. Benieuwd hoeveel ik mag gaan neerleggen...

[ Voor 9% gewijzigd door dutchgio op 19-06-2013 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:51:
[...]

"Volgens mijn gegevens is uw zending met verzendcode *code* op 17 juni 2013 in Nederland ontvangen. Uw zending is momenteel in behandeling bij de afdeling Inklaringen. Als wij de waarde van uw zending niet meteen kunnen vaststellen, zal uw zending na gemiddeld 9-11 werkdagen bij u worden bezorgd"
Met wie mail jij dan? gewoon vraag stellen via post nl? Dat is wat ik deed namelijk maar de informatie die jij krijgt is wel wat completer. Hmm dus als ik t goed begrijp moeten jij en ik hoogstwaarschijnlijk 9-11 dagen wachten.. NOOOOO!

Maar inderdaad, moeten wij nou betalen of gaan ze een prijs schatten, ons laten wachten en het dan vervolgens opsturen zonder ons extra kosten te laten betalen? lijkt me niet. Beetje jammer dat ze je hier pas over informeren wanneer je er zelf naar vraagt. Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen.. Raar ook dat anderen wel een brief krijgen en wij waarschijnlijk niet? Als ze de waarde willen weten geef ik die liever zelf dan dat zij er een prijs aanhangen die niet in proportie is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
De klantenservice van postnl, na het invullen van een formulier op de website, en daarna kun je op elke mail weer via een link die in de mail staat reageren.
Al klopt de informatie waarschijnlijk niet, want ik verwacht niet dat ze m zonder kosten opsturen als ze de waarde niet kunnen bepalen..

Ik hoop dat ze het papier van Antelife aanhouden waarop waarschijnlijk een bedrag tussen de 20 en 50 dollar opstaat.
Anders kan het wel een duur grapje gaan worden..

[ Voor 22% gewijzigd door dutchgio op 19-06-2013 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 19:05:
De klantenservice van postnl, na het invullen van een formulier op de website, en daarna kun je op elke mail weer via een link die in de mail staat reageren.
Al klopt de informatie waarschijnlijk niet, want ik verwacht niet dat ze m zonder kosten opsturen als ze de waarde niet kunnen bepalen..

Ik hoop dat ze het papier van Antelife aanhouden waarop waarschijnlijk een bedrag tussen de 20 en 50 dollar opstaat.
Ik hoop dat bij jullie het bedrag wel leesbaar is. Ik heb zonet mijn pakketje aan gekregen en er zou $55 dollar als waarde op gestaan hebben, maar dit was helaas niet leesbaar (zeer slecht handschrift). Wat er in het pakketje zat, was redelijk te lezen: 'telephone'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny

Ach, dan kost je telefoon straks in totaal 230 euro? Ik lig er niet wakker van. Vind het alleen jammer dat het hierdoor waarschijnlijk wat langer duurt allemaal. Als mijn telefoon geen kuren vertoond vind ik het het wachten dubbel en dwars waard! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
tharonny schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 19:20:
[...]

Ach, dan kost je telefoon straks in totaal 230 euro? Ik lig er niet wakker van. Vind het alleen jammer dat het hierdoor waarschijnlijk wat langer duurt allemaal. Als mijn telefoon geen kuren vertoond vind ik het het wachten dubbel en dwars waard! :D
Voortaan bestel ik wel met DHL, al gaat mijn volgende aankoop van een telefoon in china nog wel even duren, nu ik de iOcean nog niet eens binnen heb..
Prijs had ik op gerekent, maar als leuk voordeel gezien als ik (bijna) niets hoef te betalen.
Ik ga er tenminste vanuit dat dat nu wel moet, en ik niet na 2 weken mijn pakketje ineens kosteloos bezorgd krijg omdat ze de waarde niet konden bepalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _hein_
dutchgio schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:51:
[...]

Dus dat word wat..
De laatste regel is me wel wat onduidelijk.
Als ze niet weten wat de waarde is krijg ik m zonder kosten?? :+
Toch apart, want dat is in tegenstelling tot de brief die velen ontvangen.
Zal wel verkeerd geinformeerd zijn of iets dergelijks.
En hoe lang ze gaan onderzoeken wat de waarde is, is me ook onduidelijk..
Jammer weer.. Benieuwd hoeveel ik mag gaan neerleggen...
zal die van mij wel op dezelfde stapel liggen :( mijne is ook donderdag 13.06.13 het land binnen gekomen, nog steeds werkt de postnl code niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke thanks, daar zocht ik ook contact mee. Weet ik in iedergeval dat ik met de goede persoon contact zoek:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _hein_
gaat elk pakketje lang afdeling inklaring? of alleen al je de sjaak bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_hein_ schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 12:27:
gaat elk pakketje lang afdeling inklaring? of alleen al je de sjaak bent...
Geen idee maar van de laatste 5 mensen ofzo die hun pakketje verwachten, including me, wel.. Lijkt in iedergeval wel zo. Ik heb al sinds 13 juni een track en trace die niet werkt :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word hier echt niet goed van...

Postnl:

"Ik adviseer u om contact op te nemen met de afzender. De afzender kan bij de buitenlandse postorganisatie een onderzoek laten opstarten wat er met u pakket aan de hand is. Ik ga ervan uit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven"

Eerst zeggen ze dat zij contact opnemen met douane inklaring, nu moet ik dit zelf gaan doen? pfffffffffffffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net met postNL gebeld. Leuk dat iedereen waarmee ik contact heb mij weer wat anders verteld. In eerste instantie hadden ze mij NOOIT mijn track en trace mogen geven omdat mijn gegevens nog niet zijn gekoppeld aan het product.

Wat nu het geval is; mijn Iocean X7 ligt nu bij de douane inklaring in Amsterdam ( dit bestaat uit belastingdienst, douane en in samenwerking met postNL )

Zij mogen 30 dagen erover doen om mijn pakket te bekijken en op te sturen. Dus de kans bestaat dat ik over 2 weken pas een formulier krijg waar zij vragen om de prijs en wat er in het pakket zit.

Mijn eerste ervaring met het bestellen vanuit het buitenland is dus gelijk niet zo prettig:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
Niet zo prettig ... je weet waar je aan begint ... gewoon lekker laten gaan en dat pakketje komt wel binnen.

Dit gejaag achter die pakketjes aan klinkt als slapende honden wakker maken :P

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TDLofCC schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:02:
Niet zo prettig ... je weet waar je aan begint ... gewoon lekker laten gaan en dat pakketje komt wel binnen.

Dit gejaag achter die pakketjes aan klinkt als slapende honden wakker maken :P
Nee inderdaad, heb je ook helemaal gelijk in maar dit had ik absoluut niet verwacht.. Ja misschien wel maar heb dan onderhand al wel een hele kennel wakker gemaakt. Nou nu nog maar meer geduld hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 16:42
Die van mij lag al sinds 9 juni bij postnl en is eindelijk te tracken, zie alleen wel dat ik 18 euro moet dokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
Die van mij is nog niet aangekomen hier ... :P

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
JHdD schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:55:
Die van mij lag al sinds 9 juni bij postnl en is eindelijk te tracken, zie alleen wel dat ik 18 euro moet dokken.
Waarvan 5 euro BTW.
Ik zou blij zijn als ik zo'n bedrag moet betalen nadat je pakketje onderschept is.
Ondertussen wacht ik vrolijk verder op het bericht dat mijne ook langs de inklaring is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dan mag ik dus niet zeuren:D Alvast veel plezier met je phone, kan niet meer wachten op die van mij <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mij ligt sinds woensdag bij de 'customs'. IK WIL HEM. Ben benieuwd hoe lang het bij mij gaat duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _hein_
zou bijna nog een bestellen :) als die dan wel langs de douane glipt heb ik hem waarschijnlijk eerder thuis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _hein_
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:50:

Zij mogen 30 dagen erover doen om mijn pakket te bekijken en op te sturen. Dus de kans bestaat dat ik over 2 weken pas een formulier krijg waar zij vragen om de prijs en wat er in het pakket zit.
das pech.. maar in combi met de 2400hr levering van antelife verloopt de paypall kopersbescherming zo ook nog een keer, als je bijv. net zo'n verrot scherm als "boombes" in het andere topic hebt kun je je geld ook niet terug vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje, zijn er meer mensen die hun bestelling hebben laten verschepen met swisspost en al een tijdje deze status hebben? Thu 13.06.2013 08:26 Arrival at border point of destination country NLAMSA

Ik weet dat ik het ergens heb gelezen maar kan het zo gauw niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_hein_ schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 17:27:
[...]

das pech.. maar in combi met de 2400hr levering van antelife verloopt de paypall kopersbescherming zo ook nog een keer, als je bijv. net zo'n verrot scherm als "boombes" in het andere topic hebt kun je je geld ook niet terug vragen.
Ja klopt daar ben ik dus ook bang voor.. Hoelang was die bescherming? 40 of 60 dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _hein_
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 17:31:
[...]

Ja klopt daar ben ik dus ook bang voor.. Hoelang was die bescherming? 40 of 60 dagen?
dacht 45 dagen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt heb het ook net gevonden, bedankt:)

"Als er een probleem is met deze transactie, kunt u dit rechtstreeks met de verkoper proberen op te lossen door de kwestie binnen 45 dagen na de transactiedatum in het Actiecentrum te melden."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _hein_
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 17:40:
[...]

Klopt heb het ook net gevonden, bedankt:)

"Als er een probleem is met deze transactie, kunt u dit rechtstreeks met de verkoper proberen op te lossen door de kwestie binnen 45 dagen na de transactiedatum in het Actiecentrum te melden."
maar...

13. PayPal-kopersbescherming

13.1 Wat voor problemen vallen onder deze bescherming?

PayPal-kopersbescherming helpt u bij de volgende soorten problemen:
U heeft het met PayPal betaalde object niet ontvangen: niet-ontvangen object ("NOO")
U heeft een object ontvangen dat u op eBay heeft gekocht en via PayPal heeft betaald, maar het wijkt sterk af van omschrijving ("SAVO"). Meer informatie over wat we bedoelen met SAVO staat in artikel 13.8.
Als uw probleem een transactie betreft waarvoor u geen autorisatie heeft gegeven, wordt u verzocht de ongeautoriseerde transactie te melden door de link 'Veilig handelen' onder aan de website van PayPal te volgen.

hier vandaan..

maar vallen defecte producten wel onder de dekking (SAVO) of is dat gedeelte alleen voor ebay...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_hein_ schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 17:48:
[...]

maar vallen defecte producten wel onder de dekking (SAVO) of is dat gedeelte alleen voor ebay...
Daar heb ik helaas geen verstand van =[ Eerste keer dat ik iets vanuit het buitenland haal en eerste keer dat ik paypal gebruik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deck16
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 17:30:
Even een vraagje, zijn er meer mensen die hun bestelling hebben laten verschepen met swisspost en al een tijdje deze status hebben? Thu 13.06.2013 08:26 Arrival at border point of destination country NLAMSA

Ik weet dat ik het ergens heb gelezen maar kan het zo gauw niet vinden...
Ja ik, zelfde ochtend NLAMSA. Bij mij zit het pakket echter bij de inklaring. Brief thuis gekregen en alweer terug opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
deck16 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 18:34:
[...]

Ja ik, zelfde ochtend NLAMSA. Bij mij zit het pakket echter bij de inklaring. Brief thuis gekregen en alweer terug opgestuurd.
Ik heb dezelfde status, na hoeveel dagen nadat je die status had kreeg je de brief??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik heb mijn bestelling geplaatst op 12 juni, maar omdat bij aankoop geen account had aangemaakt bij antelife, kan ik alleen maar tracken via swiss post. Dit zijn mijn tracking gegevens:
Date Time Event Processed by Notes
Mon 17.06.2013 18:19 Mailed Swiss Post SINGAPORE
Mon 17.06.2013 18:19 Arrival at border point of origin country Swiss Post SINGAPORE
Mon 17.06.2013 18:19 Departure from border point of origin country Swiss Post SINGAPORE
Mon 17.06.2013 18:20 Departed transit country Swiss Post SINGAPORE
Mon 17.06.2013 18:20 Departure from border point of origin country Swiss Post SINGAPORE

Ligt het nu aan mij of is mijn toestel nog gewoon in HK, want zo vat ik het op. Weet iemand anders hier nog wat wijze worden over te vertellen? Of heeft iemand waarvan het toestel bij de inklaring is, dezelfde status bij swiss post of zijn postbedrijf naar keuze?

*Bij de vijf vakjes die zijn bij de swiss post store, helst tevens dat de eerste 3 veel geleerd zijn en de laatste 2 gewoon nog wit zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deck16 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 18:34:
[...]

Hmm okee, ik heb nog geen brief thuis gekregen waar ik eigenlijk wel op hoop aangezien die bij inklaring ligt. misschien sturen ze maar 1 brief naar 1 persoon omdat het om de zelfde inhoud gaat? Who knows :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=40445267,noline]

Ligt het nu aan mij of is mijn toestel nog gewoon in HK, want zo vat ik het op. Weet iemand anders hier nog wat wijze worden over te vertellen? Of heeft iemand waarvan het toestel bij de inklaring is, dezelfde status bij swiss post of zijn postbedrijf naar keuze?

*Bij de vijf vakjes die zijn bij de swiss post store, helst tevens dat de eerste 3 veel geleerd zijn en de laatste 2 gewoon nog wit zijn....
Ik heb dit:

Thu 30.05.2013 17:55 Mailed Swiss Post SINGAPORE
Thu 30.05.2013 17:55 Arrival at border point of origin country Swiss Post SINGAPORE
Thu 30.05.2013 17:55 Departure from border point of origin country Swiss Post SINGAPORE
Thu 13.06.2013 08:26 Arrival at border point of destination country NLAMSA

Bij de meeste duurde het zo'n 12-15 dagen tot de eerst volgende update zoals hierboven te zien :) Mijn packetje ligt nu bij inklaring dus van jou zit nog ergens op een schip of in de lucht ( geen idee eigenlijk hoe het wordt verzonden )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 20:19:
[...]

Hmm okee, ik heb nog geen brief thuis gekregen waar ik eigenlijk wel op hoop aangezien die bij inklaring ligt. misschien sturen ze maar 1 brief naar 1 persoon omdat het om de zelfde inhoud gaat? Who knows :o
Tuurlijk, want ze weten ook dat wij het uitgebreid bespreken op het tweakers forum. Niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _hein_
die van mij is nu traceerbaar... morgen komen ze langs, moet 18 euro bij lapppen, valt mee :-)

17-05-13 besteld bij antelife
(pas) 30-05-13 verstuurd via swiss post
13-06-13 aangekomen NLAMSA
en hopelijk als niets mis gaat 21-06-13 in huis. :)

[ Voor 45% gewijzigd door _hein_ op 20-06-2013 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok gaat ie:

4 juni besteld bij Antelife
6 juni T&T nummer Swiss Post

Sat 08.06.2013 17:32 Mailed Swiss Post SINGAPORE
Sat 08.06.2013 17:32 Arrival at border point of origin country Swiss Post SINGAPORE
Sat 08.06.2013 17:32 Departure from border point of origin country Swiss Post SINGAPORE
Mon 17.06.2013 19:34 Arrival at border point of destination country NLAMSA
18 juni op mijn verzoek na een dag een PostNL T&T gekregen
Wed 19.06.2013 07:43 Handed to customs NLAMSA
19/20/21 juni: status (grijs): 'zending wordt voorbereid door verzender'
(afleverdatum wordt steeds een dag vooruit geschoven)

Is dus sinds maandag in NL. Er zou een brief onderweg zijn van de Douane/Inklaring vernam ik vandaag telefonisch van PostNL. Eens kijken hoelang het duurt. Iemand een goede tip voor de opgave (item, bedrag) bij customs? Nou ja, misschien moet ik gewoon maar niet krenterig zijn en eerlijk de extra kosten dokken. Hoort nu eenmaal bij dit soort aanschaf uit het buitenland. Wellicht de volgende keer wel mazzel. Iemand een idee hoelang het nog duurt na terugsturen van de brief aan de inklaring? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het lijkt net alsof niemand er nu meer zonder inklaringskosten vanaf komt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
moh.moh schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 02:58:
Het lijkt net alsof niemand er nu meer zonder inklaringskosten vanaf komt.....
Degenen die dat wel moeten wordt gewoon veel meer belicht.
Maar ik schat de kans op 75% als ik de reacties enz tracking codes zo zie.
Af en toe heb je mazzel, maar een groot gedeelte wordt gewoon gecontroleerd.

Mijn tracking is inmiddels:
Thu 20.06.2013 21:17 Released by customs NL :9

[ Voor 9% gewijzigd door dutchgio op 21-06-2013 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Fri 21.06.2013 01:54 Released by customs NL
Bezorgdatum: 11:30-13:30 uur aldus PostNL track 'n trace die eindelijk werkt :)

En dan staat vaak ook aangegeven hoeveel je dient bij te betalen.. welnu daar vind ik niets van terug! *afkloppen* Maar vanmiddag weet ik dan echt of het zo is of niet, spijtig genoeg ben ik van huis vandaag dus ik zie wel of ie wat op het briefje zet opdat er een tweede bezorgpoging komt morgen. :)

En dan heeft het precies drie weken geduurd qua verzending, een weekje qua processing/inpakken dus vier weken totaal. Tja, daar heb je gewoon rekening mee te houden met free shipping/registered shipping.

[ Voor 46% gewijzigd door Joosie200 op 21-06-2013 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Als ik hier zo alle berichten lees (ik heb de smartphone gisteren besteld) mag ik blij zijn als ik hem tegen half juli heb :+ (ik heb wel voor free shipping gekozen op pandawill)

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
Location Time Pieces
9 Arrived at Sort Facility AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 05:54
1 Pieces

8 Departed Facility in LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 04:31
1 Pieces

7 Customs status updated AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 04:31

Thursday, June 20, 2013 Location Time Pieces
6 Processed at LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 23:45
1 Pieces

5 Arrived at Sort Facility LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 16:21
1 Pieces

4 Departed Facility in HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 05:35
1 Pieces

3 Processed at HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 05:19
1 Pieces

2 Arrived at Sort Facility HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 02:34
1 Pieces

Wednesday, June 19, 2013 Location Time Pieces
1 Shipment picked up HONG KONG - HONG KONG

DHL shipping gaat wel echt heel snel. Kan ik uit onderstaande opmaken dat de tel vandaag geleverd wordt?:)
Weet iemand overigens hoe ik kan zien of en hoeveel extra (inklarings) kosten ik heb? Thank you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 07:21:
[...]
Mijn tracking is inmiddels:
Thu 20.06.2013 21:17 Released by customs NL :9
He dutchgio, had je nu een brief gehad of is ie gewoon na verloop van tijd vrijgegeven? Als je wel een brief hebt gehad, wat heb je opgegeven in de brief?
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Let op:
Dit is een prijzen en levertijden topic, dus graag alleen discussies hierover. Al het andere mag in daarvoor bestemde topics!