Robin Mobile Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 29.171 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286128

Hier ook even van mijn kant een reactie - woon in 023 en werk/school 020 en opvallend goed signaal - heb ook een zakelijk KPN kaartje - en dit is echt (vergelijkbaar) goed. Heb privé altijd HollandsNieuwe gehad - ook prima - maar kraakte en merkte aan mijn batterij dat snel leeg ging (maakt niet welke modem ik flash - zelfs met goede Vodafone firmware). Dit is goed- en kraakhelder. Kaartje nu intensief aan het gebruiker even afwachten maar vooralsnog niks op aan te merken - en goed signaal = zuinige batterij :). En ohja vandaag nog even hulp gezocht en meteen (weer) goed geholpen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 286128 op 14-06-2013 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-04 23:25
Ik vind het een zeer mooi initiatief van deze ondernemer, maar tevens een gemiste kans. De media smullen van zulke verhalen van blokkades van individuele consumenten die grootverbruiker zijn. Het is dan ook naar mijn mening niet slim om deze klanten, zonder enige waarschuwing, direct af te sluiten van hun abonnement. Ik lees bijvoorbeeld dat een klant die slechts twee dagen het abonnement heeft, nu al is geblokkeerd omdat hij twee dagen lang data verbruikte (continue/vrijwel continue).

Ik begrijp dat deze virtuele provider zich wil onderscheiden van de rest, maar met deze instelling gaat dat helaas niet lukken. Media pikken het bericht nu al snel op, zie ook nu.nl en de Tweakers hoofdpagina. Dit gaat ze een groot deel van hun toekomstige klanten kosten. Want zeg nu zelf, 'écht onbeperkt', maar dan toch-niet-helemaal-onbeperkt, dat is dus toch weer een addertje onder het gras.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

is dit een degelijke mogelijkheid om internet te nemen via mobiel (tetheren van htc desire naar laptop of pc) omdat je tijdelijk ergens woont even geen abonnement (internet) kan/wil afsluiten?

Ik weet dat tetheren mag, maar werkt het in de praktijk ook redelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neut72
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-02-2024
@kaasaanfiets: Dat is dus waar ik aan dacht. Ik wilde weten of Robin Mobile bruikbaar is om vanaf de zeilboot te gebruiken als je ergens bent waar geen wifi aangeboden wordt.

Toevallig gebruik ik hem dus ook in een HTC Desire en ik heb getest dat het perfect werkt als je de phone gewoon ergens aan een lader legt en de standaard Wifi-hotspot start die in Android zit. Ik kan dan gewoon vanaf een tablet en een klein laptopje Internetten en alle verbindingen lopen dan heel soepel. Webbrowsen, wikipedia, NOS.nl en zelfs Youtube werken heel behoorlijk.

Een prima alternatief om contact te houden met Internet als je een keer ergens geen wifi of andersoortige verbinding tot je beschikking hebt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzap
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
TWeaKLeGeND schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 15:14:
In italie vorige maand prepaid kaartje gekocht, kon kiezen 5 euro pm voor 2gb of 15pm voor 10gb. Dat was zelfs incl 60 min binnenland bellen waarbij een onbeperkt bundel ook mogelijk was.. Gewoon prepaid.

En dat is dus in veel landen de normale gang van zaken.. Om een paar gb dan als extreem te bestempelen als je onbeperkt van de daken schreeuwt en 40 de maand vraagt..

Ik betaal nu 24 voor 10GB 3000sms 500min dan moet onbeperkt voor 40 toch ook gewoon kunnen met minstens 10gb
mag ik even vragen welke provider en waar heb je hem aangeschaft? dit zou leuk zijn voor de vakantie in de MIFI dongle.

Zappa Rulez :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbreuning
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-04-2024
calvinturbo schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 17:32:
[...]

De eerste twee punten hebben niet specifiek met Robin Mobile te maken, maar met KPN.
En het KPN netwerk wordt over het algemeen als het beste netwerk van Nederland beoordeeld, dus dat zegt genoeg lijkt mij.. O-)
Klopt maar toch ook neem je van Robin Mobile een dienst af. Dan moet je worden doorverwezen met de opmerking: dat is het netwerk van KPN. Maar ik snap wat je bedoelt en ga er ook vanuit dat KPN goed is. Mijn vriendin heeft ook KPN en vrijwel vaker bereik waar ik dat niet heb met Vodafone.

www.easysoftwaredeployment.nl | www.provolve.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een tussendoortje:

Ben best tevreden, heb echt een hoog verbruik aan data, goede verbinding, geen gezeur. Vooralsnog een tevreden klant kan ik zeggen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-03 14:58
Anoniem: 286128 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:49:
Even een tussendoortje:

Ben best tevreden, heb echt een hoog verbruik aan data, goede verbinding, geen gezeur. Vooralsnog een tevreden klant kan ik zeggen :).
Goed om te horen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-05 19:10
Anoniem: 286128 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:49:
, heb echt een hoog verbruik aan data, goede verbinding, geen gezeur.
Wat noem jij een hoog verbruik? Daar ben ik wel benieuwd naar :)

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Binnen 3 dagen 2,3 GB vind ik best 'hoog'. Of vind jij dat niet veel? Daar ben ik wel benieuwd naar :)

Anyway, wat ik hierboven al ergens aan gaf, luister véél muziek (Soundcloud, Spotify etc etc) en het verbruik/gebruik zet ik dan ook gewoon in deze lijn voort (heb al aardig wat GB's verbruikt dus nu).

Niet dat het daarom te doen is, maar ach, het is onbeperkt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrema
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-04 11:38
Nou 1 maand klant en de 1 betaling gaat al fout...Hebben nu een storing bij robin mobile grrr bellen kan niet gebeld worden wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Ben afgehaakt toen ik de user reviews door doorbladeren, vrijwel allemaal tienen en negens...yea right

https://www.robinmobile.nl/reviews

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-05 22:28
evilpin0 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:45:
Ben afgehaakt toen ik de user reviews door doorbladeren, vrijwel allemaal tienen en negens...yea right

https://www.robinmobile.nl/reviews
Erg ongeloofwaardig dus, geen enkel negatieve cijfer.

Wat mij wel opviel is dat er veel "reviews" zijn waar een 9 of 10 staat maar dat diegen Robin Mobile NIET aanbevelt aan anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wat verwacht je zelf, dat ze slechte reviews op hun eigen website plaatsen?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Het zou toch "onafhankelijk" moeten zijn? Of ze hebben gewoon paar gratis simmetjes uitgedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Fietsbel schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 15:53:
Wat verwacht je zelf, dat ze slechte reviews op hun eigen website plaatsen?
Klopt maar er staat ook dan bij dat hoge cijfer dat diegen het niet aanbeveelt.

Terzijde, mijn buurjongen heeft voor zijn Galaxy S4 Robin Mobile genomen vorige maand, nu gebruikt hij het al 3 weken, het grappige is dat hij enorm veel data gebruikt, ik kan mij moeilijk voorstellen maar nu staat zijn teller al op 37Gb.
Maargoed, ze sluiten hem niet af of zo, gelukkig een vriend van mij had het erger meegemaakt maar naar aanleiding van een bericht op Tweakers heeft Robin Mobile het teruggedraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Mizgala28 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 22:17:
[...]

Klopt maar er staat ook dan bij dat hoge cijfer dat diegen het niet aanbeveelt.

Terzijde, mijn buurjongen heeft voor zijn Galaxy S4 Robin Mobile genomen vorige maand, nu gebruikt hij het al 3 weken, het grappige is dat hij enorm veel data gebruikt, ik kan mij moeilijk voorstellen maar nu staat zijn teller al op 37Gb.
Maargoed, ze sluiten hem niet af of zo, gelukkig een vriend van mij had het erger meegemaakt maar naar aanleiding van een bericht op Tweakers heeft Robin Mobile het teruggedraait.
37GB?! Da's niet niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Op een telefoon is dat inderdaad gigantisch veel binnen 3 weken, ik vebruikt per maand op mijn iPhone (via wifi) 10 a 15Gb per maand, met mijn data ongeveer 400mb (heb 500mb bundel).

Ik denk dat hij het op zijn laptop/pc gebruikt kan haast niet anders, ik vebruikt op mijn laptop ongeveer 700Gb tot 1Tb per maand, met uitschieters van 1.2Tb.

Maar dat is niet mijn probleem, het is wel raar want via 3G gaat je accu wel heel snel leeg dus 37Gb is inderdaad extreem veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedyb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04-2024
Ik heb nu gekozen om toch voor Robin Mobile te gaan. Ik heb rond zitten kijken naar wat voor mij een goed abo zou zijn.
Ik was daarom in mei naar Vodafone gegaan. Echter daar kan ik bij mij in de wijk niet mee bellen. Niet genoeg dekking. Vodafone is niet in staat dit op te lossen dus mijn abo word ontbonden.
Ik heb nu dus een Vodafone RED Super. (Onbeperkt bellen en SMS, en 4.4 Gb data (2 keer Multi-sim))
Ik gebruik gemiddeld 2,5 Gb aan data / maand via 3G als ik onderweg ben. Dat is mail, muziek, beheer van mijn servers via ssh etc.
Ik bel heel veel als ik in de auto zit, en zit als snel boven de 2000 belminuten dus onbeperkt is voor mij hierin de uitkomst.

AanbiederBelminutenSMSDataPrijsopmerking
KPNOnbeperktOnbeperktOnbeperkt* na 2Gb cap50 Euro* na 2 Gb Cap op snelheid, en niet meer echt bruikbaar
VodafoneOnbeperktOnbeperkt4 Gb50 EuroGeen bereik bij mij thuis en in de wijk
T-MobileOnbeperktOnbeperktOnbeperkt**50 Euro** na 5 Gb cap en niet meer bruikbaar
Telfort1000100150051,50Data word altijd gecapped op 2 Mbps, buiten bundel bijkopen
Internet versneller naar 7 Mbps kost 7,50 / maand.
250 Mb extra kost 7,50 met een max van 4 keer per maand.
Hi1000Onbeperkt400061,50
Simyo700kost een belminuut150035
Simpelonbeperktonbeperkt100047,50
Hollandse Nieuwe550kost een belminuut50020
Tele2700kost een belminuut250028,50

Allen sim-only

Dus Robin Mobile is voor mij in ieder geval 10 / euro per maand goedkoper voor de abonnementen waar je dit mee kunt vergelijken, maar misschien zelfs meer als je met telfort, simyo, tele2 of hollandse nieuwe vergelijkt.
Plus dat je gebruik maakt van het KPN netwerk was dit voor mij de enige keuze voor dit moment.

Als er dekking was geweest met Vodafone hier, was ik niet weggegaan bij vodafone. Het Super abo is voor mij nog steeds erg goed, juist ook doordat ik 2 multi-sims kreeg voor gebruik in mijn tablet en laptop. datagebruik werd dan gedeeld. Ik gebruikte dat niet veel, maar het was wel heel erg handig en makkelijk. plus met Vodafone passport hebben ze wel degelijk een voordeel in het buitenland.

maar voor de overige 48 weken denk ik niet dat Robin Mobile een slechte keuze is. Ik hoop in ieder geval dat ze blijven, en dit volhouden :-)

PS. mocht iemand een goedkoper alternatief hebben hoor ik het graag.

ongeveer 3000 belminuten, 2500 - 3000 MB en 50 SMS is mijn gemiddeld gebruik per maand. (max heb ik 5 Gb verstookt aan data, en 6000 minuten, maar dat zijn extremen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 09:27

Leejow(saait)

Blater

Speedyb schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 13:09:
Als er dekking was geweest met Vodafone hier, was ik niet weggegaan bij vodafone. Het Super abo is voor mij nog steeds erg goed, juist ook doordat ik 2 multi-sims kreeg voor gebruik in mijn tablet en laptop. datagebruik werd dan gedeeld. Ik gebruikte dat niet veel, maar het was wel heel erg handig en makkelijk. plus met Vodafone passport hebben ze wel degelijk een voordeel in het buitenland.
En de dekking is alleen slecht in huis of ook buiten? Een femtocel zou dus geen uitkomst zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedyb
Leejow(saait) schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 09:26:
[...]

En de dekking is alleen slecht in huis of ook buiten? Een femtocel zou dus geen uitkomst zijn?
De dekking is in de hele wijk slecht. En een Femtocel vind ik sowieso een slechte oplossing. Als je hier in het topic leest gebruiken veel mensen veel data via wifi. Je wifi moet je uitzetten anders heeft de femtocel geen zin. dus dat zou betekenen dat je nog sneller over je data limiet bent.
Daarbij gebruik ik ook via wifi applicaties om mijn TV, XBMC, NAS etc aan te sturen, en dat gaat dan ook niet meer aangezien je dan niet bereikbaar bent..

Maar Vodafone vond zelf de femtocel geen oplossing in mijn geval omdat hier in de wijk het bereik erg slecht is door overbelasting en ze mogen geen extra mast plaatsen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedyb
Gisteren succesvol geporteerd naar RobinMobile. Ik kreeg maandag een herinnerings SMS dat ik mijn simkaart moest activeren om de portering te laten lukken, dus dat netjes gedaan.
Dinsdag ochtend om 8:30 was de portering rond, en om 8:34 kreeg ik een SMSje dat alles gereed was.

SIMKaart wisselen, pincode wijzigen, en thuis kunnen bellen :-)

Ik zal jullie op de hoogte houden over mijn ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottrr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-04 11:31
Gaat vlot.

Ik ben erg benieuwd. Ook ik ga switchen , niet omdat ik nu zo'n extreem hoog dataverbruik heb, maar omdat ik vooral zenuwachtig wordt als mijn data abbo bijna op is.

dus om daar geen stress meer over te hebben, ga ik switchen.
even de voordelen zoals ik ze zie bij deze provider:

* nooit meer vragen om wifiwachtwoorden/ of het instellen van wifi hotspots
* nooit meer stress hebben om het afspelen van een videostream ( ivm datahoeveelheid)
* nooit meer monitoring bijhouden.

* Samenvattend: geen gezeur en efficient gebruik van tijd, die je anders verspilt met settings aanpassen.

leuke bijkomstigheid is dat niet alleen data onbeperkt is, maar ook het bellen :)
dus ook daar geen gezeur meer mee, "öooh als ik maar niet over mijn bundel heen ga"
"heey, ik moet hangen, want kost me teveel belminuten......."

ik ben erg benieuwd naar de resultaten, en ik hoop ook dat de punten die ik hierboven aangestipt heb waarheid worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedyb
Ondertussen ben ik bijna 2 weken over op RobinMobile. En ik moet zeggen dat het erg wennen is. Ik kan nu gebeld worden als ik thuis ben, en bij vrienden in Rotterdam.. Dus ik word nu weer wat vaker wakker geschud uit een goede film of lekker BBQ-en maar daar deden we het dan ook voor.

Verder werkt alles erg goed. Tot op heden overal goed bereik en de kwaliteit van bellen is erg goed. Data is ook geen probleem. ik heb niet het idee dat het traag is, of trager is dan mijn andere telefoon.

Tethering werkt goed, en daardoor geen noodzaak meer voor een dongle wat wel prettig is.

Tot op heden een zeer tevreden gebruiker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi om te lezen dat het goed gaat hier (en elders) :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Laatst online: 01:15
Hier ook een tevreden Robin gebruiker... goed berijk en snel internet (vaak H+)

Omgeving rotterdam

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.lemmers
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-05 14:18
Heb sinds kort Robin Mobile
volgens hun is de download 8 en upload 2
alleen met wat testen kom ik nergens aan een upload van 2
het hoogste wat is heb gezien is 1
download komt bijna overal zonder veel problemen tot 8
lokaties waar ik op heb getest waren allemaal h+
ook als ik via de computer test (hotspot) dezelfde resultaten

iemand die dit ook heeft of heb ik ergens een instellingsfout gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneakyChipmunk
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-12-2024
Dat is grappig c.lemmers. Ik heb net contact met ze gehad en ze gaven aan geen gebruik te maken van H+, dus dat de snelheid van 7 normaal niet gehaald kan worden. Fijn om te horen dat dit wel kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.lemmers
Hierbij de is ping trouwens ook erg goed (ping tussen 60 en 70)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneakyChipmunk
Mooi! heeft hier iemand ervaring met nummerbehoud bij robin? Alles goed verlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.lemmers
Ik heb nummerbehoud uitgevoerd
En dat is goed verlopen
In de overzet procedure uiteindelijk 1 uur zonder telefoon gezeten (kon daar wel in bellen maar niet gebeld worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneakyChipmunk
Je betaald al vooraf het maandbedrag, gaat dit pas in als je nummer is overgezet of direct na betaling? Wat blijkt uit de ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.lemmers
De betaling is compleet vooraf
In de eerste aanvraag geef je wel aan je nummer over te willen zetten maar
de echte gegevens voor de nummer overzetting zijn pas daarna
in mijn geval (van Prepay naar Robin) was dit in 5 dagen
Je krijgt een tijdelijk nieuw nummer voor de tussentijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SneakyChipmunk schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 09:48:
Je betaald al vooraf het maandbedrag, gaat dit pas in als je nummer is overgezet of direct na betaling? Wat blijkt uit de ervaring?
Direct na betaling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneakyChipmunk
Het opzegtermijn bij vodafone is 1 maand, dus dan betaal ik 1 maand voor nop. Wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedyb
Sorry voor de late reactie ;-)

Je maand gaat pas in als je activeert. Dus als je nu aanvraagt en over een maand je nummer overgezet word, dan activeer je een dag van te voren, en betaal je dan pas. als je eerder activeert ga je inderdaad het tijdelijke nummer gebruiken.

Bij mij was de overstap tijd 5 dagen, dus de 2e betaling ligt gelijk met de aanvraag datum. maar dat heeft er mee te maken dat ze 5 dagen voor het einde het nieuwe bedrag afschrijven. Eerst deden ze dat op de dag zelf, en dat leidde soms tot problemen als het incasseren fout ging. nu is er nog tijd om actie te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand of je een extra simkaart kunt aanvragen? ;)

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:41
Sinds deze maand heb ik naast mijn Vodafone ook Robin Mobile en ik moet zeggen dat ik blij verrast ben. Ten eerste is mijn verbinding stabieler tov Vodafone, is het maandelijks opzegbaar en alles is onbeperkt. Nu is voor sommige de geknepen data snelheid een probleem maar voor mij is het persoonlijk snel genoeg (mail, whatsapp, beetje browsen en zelfs spotify streaming).

Een aanrader dus! Vodafone heb ik na wat testen en vergelijkingen ook meteen opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piekema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-05 14:41
Noodgreep Robin Mobile..

Beste klant,

Robin Mobile is de eerste provider in Nederland die écht onbeperkt internet, bellen en SMS’en aanbiedt voor een vast bedrag per maand. Wij willen een mobiele ervaring bieden waarbij je je geen zorgen hoeft te maken over verborgen kosten of over hoeveel je hebt verbruikt. Je betaalt nooit meer dan het vaste bedrag per maand. Om ook in de toekomst onbeperkt te kunnen aanbieden, passen wij onze algemene voorwaarden aan.

Wat verandert er?
Robin Mobile Super Snel gaat na 8.000 Mb dataverbruik automatisch terug naar de snelheid van Robin Mobile Heel Snel (2,0 Mbps), na 11.000 Mb dataverbruik gaat de snelheid terug naar Robin Gewoon Snel (800 Kbps). De internetsnelheid blijft daarna gelijk tot het einde van de betaalde periode.
Robin Mobile Heel Snel gaat na 3.000 Mb dataverbruik automatisch terug naar de snelheid van Robin Mobile Gewoon Snel (800 Kbps). De internetsnelheid blijft daarna gelijk tot het einde van de betaalde periode.
Robin Mobile Gewoon Snel kent geen aanpassing in snelheid na een bepaald verbruik en blijft constant op 800 Kbps.
Wat betekent dit voor jou?
Voor ruim 95% van onze gebruikers zal er weinig tot niets veranderen. Robin Mobile blijft echt alles onbeperkt aanbieden. Bij mobiel internet blijft je snelheid gehandhaafd tot het aangegeven verbruik. Slechts een kleine groep gebruikers zal hun snelheid stapsgewijs en automatisch terug zien lopen, wanneer zij over de gebruiksgrenzen heen gaan die wij niet meer met redelijk mobiel gebruik associëren.

Waarom deze aanpassing?
Een kleine groep van onze klanten (5%) maakt langdurig en excessief gebruik van de mobiele internetverbinding en het is niet verantwoord om dit toe te blijven staan. Niet alleen vanuit een financieel oogpunt, maar meer nog omdat het langdurig openstaan van mobiele internetverbindingen en het daardoor excessieve gebruik kan leiden tot serieuze opstoppingen (congestie) op het mobiele netwerk en daardoor het gebruik voor andere gebruikers beperkt of zelfs onmogelijk maakt. Langdurig en excessief gebruik wordt daarom ook bij alle mobiele aanbieders in Nederland uitgesloten in de algemene voorwaarden. Robin Mobile kan in de toekomst haar dienstverlenging aanpassen, mocht het nodig zijn om verder excessief gebruik en misbruik tegen te gaan.

Een onbeperkt aanbod zoals dat van Robin Mobile is alleen mogelijk als onze gebruikers het mobiele netwerk gebruiken waar het voor bedoeld is: bellen, sms'en en mobiel internetten op een mobiele telefoon of tablet.

Op dit moment gebruikt een kleine groep van onze klanten de SIM kaart op een manier die niet bij de aard van een mobiel netwerk past. Met de aanpassing van onze algemene voorwaarden blijven wij in staat de overige 95% van onze gebruikers onze diensten aan te bieden zoals ze van ons gewend zijn.

De aanpassingen in de algemene voorwaarden zijn:
6.4 Bepaalde vormen van gebruik van de Diensten zijn, mede gezien de aard van het Mobiele Netwerk en de Aansluiting, niet geschikt voor gebruik over de Aansluiting, omdat zij congestie op het Mobiele Netwerk tot gevolg hebben en/of de integriteit en veiligheid op het Mobiele Netwerk en het Randapparaat aantasten. Dergelijke vormen van gebruik zijn onder andere, maar niet beperkt tot, het downloaden van zware bestanden, films, etc en/of het gebruik van de Aansluiting voor mail-, web-, game-, chat-, torrent- of andere serverdiensten. De Contractant erkent dat de Aansluiting hier niet voor is bedoeld en Robin Mobile behoudt zich het recht voor om nadere stappen te ondernemen jegens Contractant en/of Eindgebruiker wanneer zij het vermoeden heeft dat de Aansluiting op dergelijke wijze misbruikt wordt.

6.5 De Diensten van Robin Mobile zijn niet beperkt door of met een limiet. Er geldt echter dat het gebruik van de Diensten niet excessief mag zijn. Om te beoordelen of een Contractant excessief gebruik maakt van een Dienst, wordt gekeken naar het gemiddeld en redelijke verbruik van de desbetreffende Dienst. Wanneer de Contractant excessief gebruik maakt van de Datadienst en het gemiddeld en redelijk dataverbruik sterk overschrijdt, dan kan Robin Mobile zijn snelheid voor de betreffende Periode in redelijke tredes verminderen. Robin Mobile publiceert de details van dit beleid op haar website en op www.robinmobile.nl/gebruik is meer informatie te vinden over onder andere na welk gemiddeld en redelijk dataverbruik de snelheid van de verbinding wordt aangepast. Bij aanvang van een nieuwe Periode zal de snelheid telkens weer aangepast worden naar de bij het afgenomen product behorende snelheid.

Aangepaste algemene voorwaarden en beëindigingsrecht
De nieuwe algemene voorwaarden voor bestaande klanten worden per 1 februari 2014 van kracht. Indien je niet akkoord gaat met deze nieuwe algemene voorwaarden, dan heb je het recht om je aansluiting bij Robin Mobile per die datum te beëindigen. Dat kan eenvoudig door voor 1 februari 2014 een email te sturen naar opzeggen@robinmobile.nl onder vermelding van je mobiele nummer en PUK code. Overigens ben je bij Robin Mobile op ieder moment vrij om over te stappen naar een andere aanbieder.

Klik hier voor de aangepaste algemene voorwaarden en kijk op www.robinmobile.nl/gebruik om de spelregels te bekijken. Mocht je naar aanleiding daarvan alsnog vragen hebben, laat het ons dan gerust even weten.

Met vriendelijke groet,

Robin Mobile

Lijkt me duidelijk dat ze met hun business-model keihard falen. Was wel te verwachten natuurlijk, ze trekken alle grootverbruikers aan en vervolgens is het niet meer rendabel.

Wel grappig om te lezen dat ze het nog steeds écht onbeperkt durven te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLblabla
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-10-2024
Dergelijke vormen van gebruik zijn onder andere, maar niet beperkt tot, het downloaden van zware bestanden, films, etc en/of het gebruik van de Aansluiting voor mail-, web-, game-, chat-, torrent- of andere serverdiensten.
Van provider 'zonder kleine lettertjes' naar provider met 'meeste kleine lettertjes'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
ZIjn hier gebruikers die rond de 8000 mb per maand zitten? Zoja, waar gebruik je al die mb's voor?

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Ik gebruik zo'n 6 gig per maand. Ik zit veel in de trein en gebruik me iphone om podcast en video's te bekijken / luisteren.

Af en toe gebruik ik het om te tetheren met me laptop. Dat is hooguit 1 gig per maand.

Ik zal niet zo snel tegen de 8 gig per maand aanlopen, maar de wijziging in de AV geeft me geen prettig gevoel. Zeker omdat ik naar RM ben gegaan vanwege het onbeperkte karakter.

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V151 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-05 09:34
Ik gebruik maar 2-3 GB elke maand, met soms uitschieters, maar desondanks heb ik de neiging om snel over te stappen zodra ik een 4G telefoon heb.
RobinMobile had het heel mooi geregeld, maar het zakt nu als pudding in elkaar, het is alsnog wel beter dan alle andere abonnementen voor mooi momenteel gezien de snelheidsverlaging er niet 64 Kbit/s van maakt zoals T-Mobile doet, maar alsnog ben ik niet blij met deze wijziging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Ik heb sinds vandaag Robin. Het valt me op dat als ik bel het duur-tellertje al direct begint te tellen, in plaats van dat dit pas begint als iemand opneemt. Zo heurt dat niet. Weet iemand of dit is de fixen?

iPhone 4S op iOS 7

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

calvinturbo schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 20:15:
Ik gebruik maar 2-3 GB elke maand, met soms uitschieters, maar desondanks heb ik de neiging om snel over te stappen zodra ik een 4G telefoon heb.
Dan heb je nog steeds niks te vrezen? Voor ons, tenminste ik als klant die 39-. per maand betaal, is de snelheid standaard 8 Mbps (nieuwe klanten hebben wel met de pakketten te maken), bij overschrijdiging van 8 GB wordt dit 800 Kbps. Is dat zo'n probleem? Voor mij niet, ik moet zeggen dat ik echt wel tegen de 8-10 GB elke maand aan zit, ja ik ben een excessieve gebruiker (sorry guys), maar ik lig er niet wakker van dat mijn snelheid na 8 GB omlaag schiet. Maar dat is puur persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Nu Robin mobile toch werkt met een datalimiet, moeten ze naar mijn mening ook geen onderscheid meer maken met wat voor soort apparaat er verbinding wordt gemaakt met het netwerk en duo Sims aanbieden.

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V151 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Na 60 minuten wordt de telefoonverbinding verbroken bij Robin Mobile. Beetje karig dat je daar pas achter kunt komen nadat het een aantal keren is gebeurd. De hoeveelheid "Kleine lettertjes" begint zich wel op te stapelen, begint irritant te worden:

- Er is een datalimiet;
- Doorschakelen van telefoontjes naar ander nummer is niet mogelijk (niet handig ivm vakantie bijvoorbeeld);
- Na 60 minuten verbreekt de verbinding;
- Geen mobiel internet in het buitenland.

Ik ben benieuwd wat er nog meer komt. Tegelijkertijd werkt het -behalve deze punten- helemaal goed :).

[ Voor 28% gewijzigd door kamerplant op 10-02-2014 15:00 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemSV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-02-2024
Hey, dat sommige mensen zeggen dat 7.2 Mbps traag is ligt naar mijn mening aan wat je gewend bent. Ik ben eigenlijk op zoek naar een goedkoop alternatief voor ADSL in buitengebied (agrarisch). De snelheid hier is amper 2 Mbps. Glasvezel is zeer betrouwbaar en daar zijn ook zeer goede initiatieven (stichtingen) voor maar het gaat maatwerk worden en daarom vooralsnog te duur!

Teleurstellend om alle recensies over Robin Mobile te lezen. Want ik wil wel graag 3G internet (klik hier voor eigen test op KPN netwerk) maar RM laat dat dus niet toe volgens hun voorwaarden. Je mag het alleen in smartphone of tablet gebruiken.

6.3 De Aansluiting is bedoeld voor, en ingericht op, een normaal gebruik van de Aansluiting met één Randapparaat per Aansluiting. Het is niet toegestaan de Aansluiting en SIM kaart te gebruiken in combinatie met andere apparaten dan de bedoelde Randapparatuur (mobiele telefoons en tablets); zo is het gebruik van de Aansluiting en SIM kaart in bijvoorbeeld computers, laptops, wifi- en mifi-routers, dongels, routers, etc. niet toegestaan. Wel is het toegestaan om via het Randapparaat andere apparaten gebruik te laten maken van de internetverbinding, bijvoorbeeld door middel van tethering, ook wel hotspot genoemd.
Dan hoef ik geen klant te worden! :w

interessant nieuws: www.trouw.nl/tr/nl/4492/N...l-voor-de-melkrobot.dhtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanv
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-01 13:35
Oh nee!!! je mag de simkaart niet in een laptop steken en er een videosite mee hosten. Je kan 'm niet gebruiken als babyfoon want na 60 minuten moet je opnieuw starten. Wat een drama!!!
Na 11 GB gaat de snelheid al omlaag!!! Help ik kan nieteens m'n melkveehouderij met 100000< omzet per jaar runnen voor 50,- per maand over 3g!!!

Wat een schandalig gedoe! Snel overstappen naar ... uhm ja naar wat eigenlijk..

Sorry voor het sarcasme maar om eerlijk te zijn ben ik blij dat RM paal en perk gaat stellen. Ik heb namelijk helemaal geen zin om mee te betalen aan excessief gedoe. Van die mensen die zich bij een All you can eat restaurant helemaal gaan zitten volschranzen en dan nog verongelijkt zijn als er toevallig iets niet op voorraad is! bah.

Nee RM is nogsteeds een Top Provider. 5 tientjes per maand en je kan naar hartelust je gang gaan. Dit typ ik op mijn Windows Tablet die via Wifi met telefoon met RM is verbonden. En bevalt het niet meer dan kun je iedere maand opzeggen. Zie maar eens van een T-Mobile abbo af te komen als het je niet bevalt. Ik wens je veel sterkte.

[ Voor 3% gewijzigd door stefanv op 01-03-2014 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
stefanv schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 21:53:
Oh nee!!! je mag de simkaart niet in een laptop steken en er een videosite mee hosten. Je kan 'm niet gebruiken als babyfoon want na 60 minuten moet je opnieuw starten. Wat een drama!!!
Na 11 GB gaat de snelheid al omlaag!!! Help ik kan nieteens m'n melkveehouderij met 100000< omzet per jaar runnen voor 50,- per maand over 3g!!!

Wat een schandalig gedoe! Snel overstappen naar ... uhm ja naar wat eigenlijk..

Sorry voor het sarcasme maar om eerlijk te zijn ben ik blij dat RM paal en perk gaat stellen. Ik heb namelijk helemaal geen zin om mee te betalen aan excessief gedoe. Van die mensen die zich bij een All you can eat restaurant helemaal gaan zitten volschranzen en dan nog verongelijkt zijn als er toevallig iets niet op voorraad is! bah.

Nee RM is nogsteeds een Top Provider. 5 tientjes per maand en je kan naar hartelust je gang gaan. Dit typ ik op mijn Windows Tablet die via Wifi met telefoon met RM is verbonden. En bevalt het niet meer dan kun je iedere maand opzeggen. Zie maar eens van een T-Mobile abbo af te komen als het je niet bevalt. Ik wens je veel sterkte.
5 tientjes is nog steeds heel veel geld, maar goed er is naar 1 redelijk alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Gebruiken mensen ook Netflix i.s.m Robin Mobile, zo ja hoe is dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
  • Laatst online: 13-08-2024
Zijn er nog mensen die actief het 29.95 abbo gebruiken. Wat zijn hun ervaringen met name het internet snelheid. Bijv het streamen van muziek met 3FM app of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Martijn Meijer schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 14:16:
Zijn er nog mensen die actief het 29.95 abbo gebruiken. Wat zijn hun ervaringen met name het internet snelheid. Bijv het streamen van muziek met 3FM app of iets dergelijks.
Als ik over de 4GB per maand heen zit wordt de snelheid op 800Kbps gezet, hetzelfde als het €30 abbo.
Het is dan wel merkbaar langzamer, maar alsnog wel prima. Audio streams werken gewoon nog goed en zelfs uitzendinggemist doet het gewoon nog - het aantal seconden voordat het start is wel wat meer. Uittzendinggemist gaat automatisch over op een lagere kwaliteit overigens.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-05 19:22
Rockvee2 schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 19:58:
Gebruiken mensen ook Netflix i.s.m Robin Mobile, zo ja hoe is dit ?
Hier ben ik ook benieuwd naar.

In principe geldt het volgende:

"Wat echter niet is toegestaan is om je internetverbinding op je mobiele telefoon of tablet, langdurig of continu op maximale download aan te hebben staan om bijvoorbeeld films te downloaden, films te bekijken, zware databestanden binnen te halen, etc. "

Heb ik hier dan gelezen: https://www.facebook.com/RobinMobileNL/posts/668883639823581

Zal ongetwijfeld ook op de website staan. Maar ik denk dat ze met films kijken netflix bedoelen.

Ik heb het idee dat het netwerk het makkelijk allemaal aan moet kunnen, maar dat RM van KPN geen écht onbeperkt internet aan mag bieden. Druk van boven so-to-speak. Zeker met 4g moet films streamen met netflix tot de mogelijkheid behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:59

knakworst

Get more sats!

Ik denk dat RM gewoon per GB een bedrag aan KPN moet aftikken. Om dan onder de streep nog wat over te houden, kun je geen écht onbeperkt internet aanbieden, maar moet je paal en perk stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
  • Laatst online: 13-08-2024
Weet iemand ook waar je je klantnummer kan vinden bij Robinmobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxxie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 08:37
Erg positief nieuws :
  • 4G komt er aan
  • Internet in het buitenland komt er aan!
Dat alles voor 30 juni 2015:
https://www.robinmobile.nl/nieuwe-diensten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 628318

Ik ben van plan het abbo van 30 euro te gaan doen, maar heeft iemand een idee wat voor ping ik kan verwachten? Ik woon vlakbij Dordrecht dus qua locatie zou het goed moeten zitten. Op mijn huidige Hi Onbeperkt abbo heb ik een ping van 60-100 zoiets zou perfect zijn.

Grappige is dat ik LEague of legends speel op 128 Kbps, en dat dat blijkbaar net niet genoeg is om in drukke momenten zonder lag te kunnen spelen. Want als ik in een map speel met 6 spelers heb ik nooit lag, altijd ongeveer 80 ping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 14:12

The Wizard

Moderator Mobile
Dat zal ongeveer hetzelfde zijn aangezien Robin Mobile gebruik maakt van het KPN netwerk.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Laatst online: 20:21
Is er al meer informatie over internet buitenland. Op de site staat niets nieuws en 30 juni nadert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-05 22:56
Daarover komt aanstaande Maandag meer informatie over per mail. Ook komt er meer informatie beschikbaar over 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
https://www.robinmobile.nl/nieuwe-diensten

4G gaat 50 euro kosten per maand of 10 euro per week boven op je huidige abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-05 18:02

SgtStrider

Fractal Switchover!

Dit nieuws komt bij mij een beetje leeg aan. Ik ben RM Super Snel klant sinds het begin, en die vallen nu eigenlijk een beetje buiten de boot. Geen gevolgen van prijsverandering, maar dus dankzij dit 4G model ook geen profijt van 4G (en dan nog meer betalen dan nu).

Jammer :/

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
En wat is nu de datalimiet van het nieuwe 4G abonnement? Een beetje vaag dit, een ook niet echt concurrerend.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:50
Datafeest schreef op maandag 08 juni 2015 @ 16:37:
En wat is nu de datalimiet van het nieuwe 4G abonnement? Een beetje vaag dit, een ook niet echt concurrerend.
Ja, er is een fup. De hoogte staat op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workswith
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05-2024
De fup zal 15 GB worden en daarna zal hij lager worden maar je zal 15 GB aan 4g krijgen volgens Robin zelf. Ik vind dat wel echt netjes grootste bundel van Nederland kwa (als je alleen mobile afneemt) ik gebuik zelf ook bij Robin tussen de 20 en 30 GB pee maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:25
Als ik het goed begrijp. Als ik 1 keer een sim aanschaf, kan ik daarna voor een x bedrag 1 maand een 'abonnement' nemen. Ik zoek namelijk iets voor 1 maand.

Verder staat er expliciet vermeld dat het verboden is om een dongle te gebruiken. Maar hebben toevallig mede-tweakers dit wel getest? En zo ja, werkt dit?

Ik wil namelijk op vakantie het niet misbruiken met HD video etc. Maar ik kom nog wel eens op forum's met een paar foto's en ik wil dan niet met een bundel van 500 mb opgescheept zitten.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 664253

mhr-zip schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 23:25:
Als ik het goed begrijp. Als ik 1 keer een sim aanschaf, kan ik daarna voor een x bedrag 1 maand een 'abonnement' nemen. Ik zoek namelijk iets voor 1 maand.

Verder staat er expliciet vermeld dat het verboden is om een dongle te gebruiken. Maar hebben toevallig mede-tweakers dit wel getest? En zo ja, werkt dit?

Ik wil namelijk op vakantie het niet misbruiken met HD video etc. Maar ik kom nog wel eens op forum's met een paar foto's en ik wil dan niet met een bundel van 500 mb opgescheept zitten.
Hahahaha, ja ik heb begin dit jaar de simkaart ook wel eens in een dongel gestopt en had binnen 2 dagen een bericht van Robin met het verzoek de simkaart eruit te verwijderen. Blijkbaar houden ze dat daar vrij nauwkeurig in de gaten. Sindsdien gebruik ik m'n telefoon als hotspot en dat werkt ook prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:25
Anoniem: 664253 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 08:54:
[...]

Hahahaha, ja ik heb begin dit jaar de simkaart ook wel eens in een dongel gestopt en had binnen 2 dagen een bericht van Robin met het verzoek de simkaart eruit te verwijderen. Blijkbaar houden ze dat daar vrij nauwkeurig in de gaten. Sindsdien gebruik ik m'n telefoon als hotspot en dat werkt ook prima :)
Mja ik heb geen mobiel over met 4G. En ik wil gewoon met dongle of met Huawei e5372. Maar ik ga er vanuit dat ze dat ook wel kunnen zien.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
https://www.robinmobile.nl/gebruik

De fup is per vandaag weer veranderd. Ga je over je limiet heen word de snelheid vertraagd naar 400 kbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-11-2024
Niet alleen je snelheid word minder, ook heb je geen toegang meer tot 4G ook al betaal je voor een abonnement met 4G.

Het excuus wat ze hebben is dat met een snelheid van 400kbps ze geen 4G kunnen leveren, beetje raar excuus als je mij vraagt.

Er staat trouwens ook nergens in hun voorwaarden ook maar een woord over dat je geen toegang meer hebt tot 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Laatst online: 20:21
Daisai schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 11:01:
Niet alleen je snelheid word minder, ook heb je geen toegang meer tot 4G ook al betaal je voor een abonnement met 4G.

Het excuus wat ze hebben is dat met een snelheid van 400kbps ze geen 4G kunnen leveren, beetje raar excuus als je mij vraagt.

Er staat trouwens ook nergens in hun voorwaarden ook maar een woord over dat je geen toegang meer hebt tot 4G.
Op het moment dat de snelheid 400kbps wordt doet het er toch niet meer toe of dat 4G of 3G is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
Tuurlijk wel, 4G heeft een veel lagere latency en het browsen gaat daardoor veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-05 15:19
Deze week pas voor het eerst de lage download gehad, eerder was het bij mij nog de 800k. 400k is precies te weinig om een filmpje te streamen op lage kwaliteit. En webpaginas laden stukken langzamer. Daar heb ik geen RM voor genomen.

Tijd om op te zeggen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb al een tijdje een abonnement bij Robin maar ik wil deze upgraden, via mijn account kan dit niet. Moet ik gewoon een nieuw abonnement afsluiten via de site en dan kiezen dat ik al een simkaart van Robin heb. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
polopolo150 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:52:
https://www.robinmobile.nl/gebruik

De fup is per vandaag weer veranderd. Ga je over je limiet heen word de snelheid vertraagd naar 400 kbps.
Wow over het algemeen worden dingen in de IT beter door de tijd heen, RM gaat daar recht tegenin :P. Ik ben blij dat ik er weg ben. Even rekenen:

KPN abonnement (vorig jaar afgesloten)
- Inclusief iPhone 6 64GB, los € 800 (€ 33 per maand)
- Inclusief Spotity Premium, los € 10 per maand
- Echt onbeperkt bellen (dus niet na 60 minuten verbroken, zonder beperking op call forwarding)
- 20GB data per maand (10GB pakket wat wordt verdubbeld door KPN compleet)
- Looptijd 24 maanden
- € 64
- Na aftrek iPhone en Spotity: € 21

Versus
- 3G
- 6 GB per maand
- € 40 per maand

Tsja..

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-05 16:02
Datafeest schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 17:40:
[...]

Wow over het algemeen worden dingen in de IT beter door de tijd heen, RM gaat daar recht tegenin :P. Ik ben blij dat ik er weg ben. Even rekenen:

KPN abonnement (vorig jaar afgesloten)
- Inclusief iPhone 6 64GB, los € 800 (€ 33 per maand)
- Inclusief Spotity Premium, los € 10 per maand
- Echt onbeperkt bellen (dus niet na 60 minuten verbroken, zonder beperking op call forwarding)
- 20GB data per maand (10GB pakket wat wordt verdubbeld door KPN compleet)
- Looptijd 24 maanden
- € 64
- Na aftrek iPhone en Spotity: € 21

Versus
- 3G
- 6 GB per maand
- € 40 per maand

Tsja..
Vergeet niet dat KPN dit alleen doet, als er bedrijven zoals Robin Mobile bestaan. ;)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Probleem is alleen dat als je thuis geen KPN hebt dat je maar 10GB data hebt op je mobiele abonnement.
Als ze nu eens de mogelijkheid geven om een hoger abonnement te kunnen afsluiten bij KPN dan was ik ook overgestapt.

[ Voor 36% gewijzigd door Ernemmer op 10-01-2016 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zijn er hier toevallig ervaringen met het Robin junior abonnement?

Ik zag dat de snelheid recent omhoog is gegaan, hoe bevalt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 753867

Hoe zit het eingelijk met de regels van netneutraliteit en Robin Mobile.

Robin Mobile verbied het namelijk om oa simkaarten in een dongel te gebruiken, genoeg mensen die daarvoor zelfs zijn afgesloten van het netwerk.

Is het niet verboden wat Robin Mobile doet?

Overigens heb ik dit ook in een een chat gesprek met Robin Mobile gevraagd, en zij claimen dat het gewoon is toegestaan en dat de regels van netneutraliteit alleen geld voor Data Only simkaarten, en geen simkaarten waar onder andere ook minuten en smsjes bij worden gegeven, weet iemand of dat klopt?

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 753867 op 13-07-2016 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In 2013 zijn er klachten geweest over Robin Mobile dus ze hebben het zeker geschonden.

Maar lees in berichten van deze maand dat alle providers in de Benelux pleiten voor zwakke netneutraliteit.

In hoeverre ze nu bepaalde zaken blokkeren don't know. Ik weet wel dat ik me een ongeluk verbruik aan data.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04 14:29
Glitch schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 19:48:
Zijn er hier toevallig ervaringen met het Robin junior abonnement?

Ik zag dat de snelheid recent omhoog is gegaan, hoe bevalt dat?
Ik heb hem vandaag toevallig geactiveerd en getest. Omdat een mobieltje een klein schermpje heeft kan ik er zelfs prima uitzending gemist, horizon (ziggo) en netflix op kijken.

Ook (as-I-type) netflix op een tablet getest via tethering, en daar zie je wel dat de duidelijk kwaliteit minder is. Maar eigenlijk best acceptabel. Na verloop van tijd heeft netflix blijkbaar kans om toch iets bij te bufferen en vind ik de kwaliteit zelfs prima op een 10"scherm.

Upload is maar 150kbit overigens.

Is 800kbit te langzaam maar heb je geen 2mbit nodig, dan hebben ze 1,2mbit voor 25 euro, geadverteerd als het Pokemon Go abonnement...

Verder vind ik de klantenservice bij Robin echt super. Omdat ik abo had afgesloten van vakantieadres en de SIM naar thuisadres werd gestuurd, kon ik nummerbehoud niet regelen en zou ik [as na 3 weken vakantie + 1 maand opzegtermijn bij huidige provider kunnen overstappen. Dit werd buiten de geëigende kanalen gewoon supersnel geregeld via de klantenservice (en dan heb ik het over binnen een half uur antwoord om half tien 's avonds!).

Kleinen nadelen vind ik dat ik geen conference call kan doen (dan zal de robin abonnee natuurlijk altijd alle uitgaande calls doen), evenals geen *21 doorschakeling naar een telefoonnummer.
Wat hinderlijker vind ik dat het niet mogelijk is om standaard afleverbevestiging voor SMS te krijgen. Je moet dan handmatig een code voor elk bericht typen.

[ Voor 4% gewijzigd door Titusvh op 01-08-2016 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan63
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-05 17:10
Heb je geen last van bufferen bij Horizon bijvoorbeeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Ik vind het blokkeren van conference call en forwarding wel grote nadelen eigenlijk. Ik snap het ook niet, ik heb nu KPN met onbeperkt bellen en daar kan dat wel gewoon. Dat "misbruik" valt dus nog wel mee.

[ Voor 9% gewijzigd door kamerplant op 09-08-2016 19:13 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
johan63 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 22:10:
Heb je geen last van bufferen bij Horizon bijvoorbeeld ?
Bij mijn (korte) test niet. Maar horizon via mobiel kijken was puur als test of het zou kunnen.

Uitzending gemist gebruik ik nog wel 's op mobiel, en daar had ik van de week wel last mee (steeds stoppen en bijladen). Echter toen ik mijn Telfort SIM er weer indeed (8mbit dus 10 x zo snel) had ik precies dezelfde problemen. Dus of een KPN issue of een NPO issue. En niet zozeer een 800kbit issue.
gast schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 19:12:
Ik vind het blokkeren van conference call en forwarding wel grote nadelen eigenlijk. Ik snap het ook niet, ik heb nu KPN met onbeperkt bellen en daar kan dat wel gewoon. Dat "misbruik" valt dus nog wel mee.
Gene idee wat dat bij KPN kost, wellicht hebben ze met de hogere prijzen iets meer buffer. Ik vind het ook wel een nadeel, maar aan de andere kant niet groot genoeg om bij mijn huidige provider te blijven. Daar (Telfort) had ik ook onbeperkt, maar met een onredelijke FUP (2590MB) waarbij ze dreigen met afsluiting na nog ene keer overschrijding (overigens in strijd met telecomwet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Titusvh schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:32:

[...]

Gene idee wat dat bij KPN kost, wellicht hebben ze met de hogere prijzen iets meer buffer. Ik vind het ook wel een nadeel, maar aan de andere kant niet groot genoeg om bij mijn huidige provider te blijven. Daar (Telfort) had ik ook onbeperkt, maar met een onredelijke FUP (2590MB) waarbij ze dreigen met afsluiting na nog ene keer overschrijding (overigens in strijd met telecomwet).
Nou, nee. Ik heb een telefoon met abonnement, als ik de telefoon kosten aftrek is mijn KPN abonnement € 27 per maand. Daarvoor krijg ik onbeperkt bellen/sms (zonder blokkades, in tegenstelling tot Robin Mobile), en 20GB aan 4G data. O ja, en ook Spotify Premium twv € 10 per maand. Robin Mobile is eigenlijk niet zo aantrekkelijk als het lijkt.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
gast schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:36:
[...]

Nou, nee. Ik heb een telefoon met abonnement, als ik de telefoon kosten aftrek is mijn KPN abonnement € 27 per maand. Daarvoor krijg ik onbeperkt bellen/sms (zonder blokkades, in tegenstelling tot Robin Mobile), en 20GB aan 4G data. O ja, en ook Spotify Premium twv € 10 per maand. Robin Mobile is eigenlijk niet zo aantrekkelijk als het lijkt.
Ik heb op bellen.com eea doorgerekend (ik wil gene telefoon), en daar stond deze optie niet bij. Want als ik dat zo hoor is het een serieuze optie. Zal echt wel een packaged deal zijn. Of heb je voordeel door KPN Compleet?

Even op de site gekeken, als ik dit abo wil afsluiten maar dan met "maar" 10GB ben ik al 37 kwijt. Alweer het dubbele van Robin. Is het mij niet waard.

[ Voor 10% gewijzigd door Titusvh op 10-08-2016 16:25 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Titusvh schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:23:
[...]

Ik heb op bellen.com eea doorgerekend (ik wil gene telefoon), en daar stond deze optie niet bij. Want als ik dat zo hoor is het een serieuze optie. Zal echt wel een packaged deal zijn. Of heb je voordeel door KPN Compleet?

Even op de site gekeken, als ik dit abo wil afsluiten maar dan met "maar" 10GB ben ik al 37 kwijt. Alweer het dubbele van Robin. Is het mij niet waard.
Ja, KPN compleet (op het adres van m'n ouders, who cares). Het was in combinatie met een iPhone 6 64GB die toen ter tijd los € 800 was.

🌞🍃

• Titusvh
gast schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 17:04:
[...]

Ja, KPN compleet (op het adres van m'n ouders, who cares). Het was in combinatie met een iPhone 6 64GB die toen ter tijd los € 800 was.
Haha, goede tip.
Nu mijn pa even "adviseren" een KPN abo te nemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan63
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-05 17:10
gast schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:36:
[...]

Robin Mobile is eigenlijk niet zo aantrekkelijk als het lijkt.
Nee, dat leek mij dus ook.
Zeker als je de fup bekijkt.
Het aantal gebruikers maal x gedeeld door x en daar is je fup
Geen duidelijk gebeuren.
Ik wil nl tv kunnen kijken zonder gehussel op 3Gvia Robin.
Alléz, liever op 4G maar als het dan toch moet dan zo.
Denk dat ik overstap naar Tmobile.
Toch interessanter denk ik (zonder tv kijken.,.) qua abonnement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

414524

Ik heb ter vervanging van mijn huidige zakelijke abonnement (bij vodafone) een abo bij Robin Mobile afgesloten. ben benieuwd, heb de laagste genomen (stream enkel via wifi). Vind het vooral handig omdat je weet waar je aan toe bent. Ik ga dit enige tijd testen, ik zal het hier laten weten als ik bevindingen heb :) Negatieve ervaringen worden vaak gepost, positieve iets minder 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:28
Zijn er nog mensen met recente ervaringen? Ik ben aan het rondkijken en tele2 lijkt me ook wel wat maar liever kpn netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Zowel mijn vrienidn als ikzlef hebben Robin mobiel en zij zeer tevreden. Het werkt prima, snel en betrouwbaar. Ik bel met name veel en mijn vrienidn internet veel. beide gaat zonder enig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald75
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 11:20
Net zoals T-Mobile nu ook bij Robin Mobile per 1/2 onbeperkt data in de EU.

Nu gebruik ik Robin Mobile al sinds november en naar volle tevredenheid. Ook "tether" ik erop los: wifi hotspot voor m'n laptop en in de auto voor de tablet van m'n dochter.

Nu is tethering een grijs gebied. In eerdere topics is te lezen dat het (blijkbaar) wel mag; maar ergens op de website van Robin Mobile staat dat je je verbinding niet mag delen met derden.

Maar tot op heden geen problemen gehad; ik ben ook geen grootverbruiker.

Na een lang verhaal mijn vraag: iemand al ervaring met tethering in het buitenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald75
Ernemmer schreef op zaterdag 2 januari 2016 @ 18:25:
Ik heb al een tijdje een abonnement bij Robin maar ik wil deze upgraden, via mijn account kan dit niet. Moet ik gewoon een nieuw abonnement afsluiten via de site en dan kiezen dat ik al een simkaart van Robin heb. Iemand een idee?
Beetje oude koeien uit de sloot halen, maar via de app een berichtje sturen naar de klantenservice. Vermeld daarbij je mobiele nummer, PUK code en gewenste product. Downgrade idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 753867

Ik heb zelf al een tijdje een Robin Mobile abonnement, nou moet ik binnenkort voor 3 a 4 maanden naar het buitenland.

Mooi natuurlijk, dat je sinds kort bij Robin Mobile Onbeperkt mag roamen zolang het natuurlijk maar niet permanent is.

Ik vraag het toch voor de zekerheid via de live chat aan Robin Mobile en nou krijg ik doodleuk een antwoord, dat dat helaas niet mogelijk is en dat 1 maand echter elkaar roamen in het buitenland toch wel de limiet is.

Sorry hoor, dat je niet permanent mag roamen, lijkt me duidelijk, maar eerst gaven ze aan dat bij Robin Mobile die 60 dagen regel niet gaat gelden en nou krijg ik dit te horen.

Beetje jammer van Robin Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald75
@Marco250 dat is niet wat ik te horen heb gekregen: tegen mij werd verteld dat je 20GB per maand mag verbranden in het buitenland zonder dat ze gaan piepen.

NADEEL IN HET BUITENLAND: de 3G dekkingsgraad in het buitenland (FR, DE, AT) is vele malen slechter dan in Nederland. Tijdens het autorijden (als passagier uiteraard, of spotify bv.) valt de verbinding continue weg, zeker tussen twee dorpen/steden in. Zo had m'n vriendin een leuk hotel gevonden op Booking.com maar kon niet bevestigen omdat de internet verbinding uitviel.

VOORDEEL IN HET BUITELAND: je blijft verbonden via een Nederlands IP! Ik vermoed dat er een of andere VPN constructie actief is om het "knijpen" ook in het buitenland te realiseren. Zelf heb ik "gewoon snel" (2mb) maar in de praktijk haalde ik vaak 2,3 mb en kon ik gewoon NPO en de Nederlandse Netflix bekijken. Handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-04 22:13
Beetje slordig dat ze op hun site nog steeda hebben staan dat ze de enige onbeperkte zijn. Dat heeft tenminste T-mobile ook al zeker een jaar ofzo.
Nu dat abbonnement naar 35 euro is gegaan verbaaast het me dat Robin Mobile niks doet met de prijzen. Zeker het 3G abb met 2Mb/s voor 30 euro lijkt me schraal afsteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
Heeft iemand die ook Robin Mobile heeft ook problemen met applicaties te installeren via de playstore wanneer je België bent?
Ik probeer nu al een tijdje een applicatie te installeren alleen word er niks gedownload, voor de rest werkt de data verbinding wel.

In Nederland werkte de playstore namelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
3x3 heeft een mooie nieuwe openingspost gemaakt, dus vanaf nu hier verder: [Ervaringen] Robin Mobile - Onbeperkt 3G / 4G.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.