Robin Mobile Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 29.213 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rxs
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-06-2022
Las vandaag dat er vanaf 1 juni een nieuwe provider op het netwerk van KPN onbeperkt mobiel internet, sms en bellen gaat aanbieden voor 39,95 per maand. Dit betreft een sim-only zonder toestel, en zonder contractperiode waardoor je iedere maand kan opzeggen. De internet snelheid is echter wel maar 7,2 Mbps.

Ikzelf heb hier eigenlijk best wel oren naar, maar ik ben vooralsnog huiverig voor "de adder onder het gras". Op de website van Robin Mobile zelf is nog vrij weinig informatie te vinden, behalve kreten als Wat nou datalimiet, wat nou bundels en wat nou abonnement maar daar hebben we natuurlijk vrij weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 08:38
Site staat op naam van Hostnet voor zover dat wat zegt. Als het een zelfde constructie gaat worden als Tringg was zou ik er ver van wegblijven. Je had alleen het bereik van KPN maar internet/bellen werd door hunzelf afgehandeld. Gevolg: Internet was stronttraag, gesprekken werden bij handover naar een andere 2G/3G mast onderbroken.

"maar" 7.2Mbps is prima. De kans dat je heel veel hoger haalt is in NL niet zo heel groot op de meeste locaties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Het grote verschil met Tringg en andere "onbeperkt"aanbieders is wel dat deze aanbieder heel duidelijk stelt dat het echt om onbeperkt gaat. ER komt geen fair use policy dus echt onbeperkt internet, sms en bellen. Dat maakt het wel uniek. En dat de cappaciteit van Tringg niet zo goed was wil niet zegen dat geen enkele mvne goed zou kunnen werken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 23:48
tha_bulldog schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 17:21:
Site staat op naam van Hostnet voor zover dat wat zegt. Als het een zelfde constructie gaat worden als Tringg was zou ik er ver van wegblijven. Je had alleen het bereik van KPN maar internet/bellen werd door hunzelf afgehandeld. Gevolg: Internet was stronttraag, gesprekken werden bij handover naar een andere 2G/3G mast onderbroken.

"maar" 7.2Mbps is prima. De kans dat je heel veel hoger haalt is in NL niet zo heel groot op de meeste locaties :)
Er zijn wel zat MVNO's die zonder problemen werken...
Wat ik zo lees van je over Tringg stemt mij minder hoopvol maar hoor van Tele2'ers of Simyo bellers nooit klachten enzo dus verwacht dat t wel gewoon goed werkt ;)

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Klopt, maar Tringg was geen MVNO (die huren gewoon capaciteit bij de provider), maar zoals dicksterk al zei een MVNE :) Dus alles behalve het radiosignaal werd door Tringg afgehandeld. En dat was allesbehalve stabiel. Ik heb één jaar Tringg gehad maar ben daarna weer snel terug gegaan naar Vodafone en het was heerlijk om gewoon een autorit van 30 minuten niet 8x opnieuw te moeten bellen omdat er weer eens "gesprek mislukt" stond op mijn mobiele telefoon. Daarnaast was VPN ook nog eens geblokkeerd (volgens hun niet maar via wifi en Vodafone 3G werkte het prima).

Het internet was stronttraag (men beloofde 7.2Mbps maar het kwam amper boven de 0.5Mbps) en ik was vaak niet bereikbaar terwijl ik wel gewoon bereik had. Gewoon zware ondercapaciteit dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Laatst online: 11-09 23:48
Neem aan dat dit wel goed zit, hoop alleen dat t niet na 6 maanden gekilled wordt haha

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ik vraag me bovenal af welk bedrijf er achter zit en op welk netwerk ze gaan werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

tha_bulldog schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 19:26:
Ik vraag me bovenal af welk bedrijf er achter zit en op welk netwerk ze gaan werken :)
Eén van de toppers van Ortel Mobile en ze gaan op het KPN-netwerk werken ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ortel heeft zijn zaakjes wel op orde en KPN heeft meestal het beste 2G en 3G bereik. Ben benieuwd, zou het ook op LTE gaan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
In nieuwsberichten wordt aangegeven dat lte pas in 2014 zal worden aangeboden.
Ter geruststelling wat achtergronden over Tringg:
Deze info komt deels voort uit contacten die ik binnen tringg had maar grotendeels uit de faillisementsverslagen. Het bedrijf 6gmobile bv. dat achter tringg zat is in 2012 failliet verklaard. Die mvne bestaat dus niet meer en ook de problemen die daar waren niet. Toen Tringg in 2009 werd gelanceerd had 6gmobile al betalingsachterstanden bij kpn van ond de 10 miljoen. 6gmobile had zich verplicht to de afname van cappacitiet van kpn waaronder ook data en belminuten, dat contract liep door maar de cappaciteit werd niet gebruikt. De afnameverplichting bleef echter bestaan. Dus om al die ongebruikte cappaciteit op te maken envoor zover mogelijk weer om te zetten in Geld werd Tringg opgericht. Naast Tringg kwam ook nog Kruidvat mobiel. Maar al te veel eisen konden er niet gesteld worden aan kpn want het was al vrij geduldig dat kpn die betalingsachterstand liet bestaan en ze de kans gaf dit terug te verdienen. Geld om er zelf wat aan te deon was er niet dustechnische problemen en cappaciteitstekort bleven bestaan. Uiteindelijk bleef Tringg verlies draaien zelfs na een prijsverhoging en om kpn deels tegemoed te komen wed het klantenbestand overgedragen in maart 2011. Daarna ontstonden er plannen voor een nieuw product, daar ben ik ook nog bij betrokken geweest. Maar er was simpelweg geen geld om iets nieuws te lanceren(al wist ik dat toen niet). Om kort te gaan de cappaciteitsproblemen bij Tringg kwamen door geldproblemen en al bestande schulden aan kpn. Dit bedrijf is compleet nieuw(6gmobiel draaide onder de naam inmo al sinds 2006) en het is dus totaal niet aannemelijk dat de problemen bij Tringg nu al spelen bij dit bedrijf. Of het haalbaar is, echt onbeperkt internet zal de tijd moeten leren. Misschien is het kostentechnisch wel haalbaar maar ik vraag me ernstig af of kpn het leuk gaat vinden als grootgebruikers bij een mvno zoveel cappaciteit gaan gebruiken dat eigen klanten slecht mobiel internet gaan krijgen. Maar de toekomst zal het leren. Ik vidn wel dat dit bedrijf mensen de kans geeft hun smartphone echt te gebruiken, bij alle bestaande abonnementen moet je tegenwoordig voorzichtig zijn want als je teveel online tv kijkt of youtubefilmpjes in de trein kan je weleens over je bundel gaan. Dat zou nu over moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ik kijk even de kat uit de boom (ik zit voorlopig lekker safe met een 11GB bundel bij Vodafone), maar als de capaciteit inderdaad prima is stap ik wellicht wel over, zeker als ze 4G aan gaan bieden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:46

Perkouw

Moderator General Chat
Idem hier. Ik wacht het ook allemaal gewoon even af, sowieso als ze live gaan kijk ik het nog even ± ½ jaar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook benieuwd - blijf nog even bij HollandsNieuwe - als dit goed gaat (lees: goede reacties) dan stap ik ook over op Robin Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
En jullie zijn verbaasd dat de prijzen in telecomland steeds hoger worden? Met zo'n kat it de boomkijkhouding sneuvelen nieuwe initiatieven gegarandeerd en verhogen de grote providers de prijzen telkens wat meer. De klanten blijven toch wel "safe" zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:58
Ik hou topic dit ook in de gaten . Ik had tringg maar ben toen overgegaan naar simyo. Daarna was de kwaliteit zoals het stuk beter(tha bulldog ). Maar tegenwoordig bel ik niet zoveel meer maar all you can eat toch makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dicksterk schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 19:27:
En jullie zijn verbaasd dat de prijzen in telecomland steeds hoger worden? Met zo'n kat it de boomkijkhouding sneuvelen nieuwe initiatieven gegarandeerd en verhogen de grote providers de prijzen telkens wat meer. De klanten blijven toch wel "safe" zitten.
Lekker makkelijk ben jij, dus jij stapt natuurlijk gewoon lukraak over naar een nieuwe provider zonder ook
maar een seconde stil te staan bij het feit of:

- er bereik is?
- het goed gaat?
- rekeningen kloppen?

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Laatst online: 12-09 17:23
Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:48:
[...]

Lekker makkelijk ben jij, dus jij stapt natuurlijk gewoon lukraak over naar een nieuwe provider zonder ook
maar een seconde stil te staan bij het feit of:

- er bereik is?
- het goed gaat?
- rekeningen kloppen?

:/
Als je na een maand er weer weg kan zijn is dat niet echt een probleem toch? Mocht het niet bevallen dan ben je er zo weer van af.

Als iedereen de kat uit de boom kijkt dan gaat het niks worden nee.

[ Voor 6% gewijzigd door Xeanor op 22-05-2013 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, vast ;). Ook als je nummerbehoud wilt hebben etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
Je nummer gaat toch meteen over zodra je oude contract is afgelopen?

Is dus gewoon 1 maand.

Tevens maken ze gebruik van het KPN netwerk. Dat is een van de betere netwerken in NL qua bereik.

[ Voor 34% gewijzigd door Xeanor op 22-05-2013 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht het gewoon even geduldig af, ik kan mij geen problemen permitteren, ben erg afhankelijk van mijn telefoon, daarom is dit een mooie oplossing (maar een des te groter risico).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Xeanor schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:55:
Je nummer gaat toch meteen over zodra je oude contract is afgelopen?

Is dus gewoon 1 maand.

Tevens maken ze gebruik van het KPN netwerk. Dat is een van de betere netwerken in NL qua bereik.
Alles alles goed gaat... ;) Telfort draait ook mee op het KPN-netwerk maar daar zou ik verder toch echt niks mee te maken willen hebben, rare vogels dat het zijn... :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@ironman: ja het is wel mijn gewoonte per direct over te stappen. Dit heb ik onderandere gedan bij: Call4care, Tommy telecom, Vectone, Lyca, Tringg en youfone. Op vectone na nooit grote problemen gehad. Overigens de startdatum is vanwege de grote inteesse vervroegd naar 30 mei zodat op 1 juni klanten al kunne gaan werken met Robin mobile. Best netjes toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, eigenlijk zou ik ook weleens een gokje willen wagen. Klinkt namelijk allemaal best wel goed (of misschien té goed). Wanneer kun je je echt inschrijven / afsluiten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@ironman: Morgen om 12 uur kan je je inschrijven dan zou je hem 1 juni moeten kunnen hebben en op 1 juni kan je hem gebruiken. We hebben hier te maken met de oprichter van ortel, zeker geen beginneling dus ik heb er wel vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Inmiddels is Robin Mobile live. Sins een kwartier is het mogelik je simkaart te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Aan de APN instellingen te zien maken ze voledig gebruik van de KPN keten. (portalmmm.nl)
Dit wordt zeker een interessante optie voor mij zodra ik niet meer zoveel in het buitenland ben.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Apache4u schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 18:19:
Aan de APN instellingen te zien maken ze voledig gebruik van de KPN keten. (portalmmm.nl)
Dit wordt zeker een interessante optie voor mij zodra ik niet meer zoveel in het buitenland ben.
Klopt idd, heb even gechat met Robin Mobile via de live chat en moet zeggen dat de klantenservice erg fijn is. Gelijk reageren doen ze. Tot nu toe niet meer dan lof _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paskaal
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 11:08
Was even bang dat ze tethering misschien niet zouden toestaan, maar zelfs dat mag. Ziet er veelbelovend uit. Als mijn huidige abonnement in december afloopt maar eens overwegen of overstappen een goeie optie is, afhankelijk van de ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
Ik stap binnenkort ook over denk ik, heb binnenkort waarschijnlijk een nieuwe baan (werk nu ook al, maar toch) en dan komen ook die unlimited belminuten goed van pas denk ik. Kan ik lekker eindeloos nieuwe nummers exploren op Spotify terwijl ik onderweg ben.

[ Voor 19% gewijzigd door Xeanor op 30-05-2013 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top, nou ik heb mij ook ingeschreven :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vonkie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02-2022
paskaal schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 22:01:
Was even bang dat ze tethering misschien niet zouden toestaan, maar zelfs dat mag. Ziet er veelbelovend uit. Als mijn huidige abonnement in december afloopt maar eens overwegen of overstappen een goeie optie is, afhankelijk van de ervaringen.
Ik zou zeggen lees Artikel 6 even goed van de algemene voorwaarden.
Denk dat ze over af en toe tetheren niet moeilijk doen, maar langdurig wordt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@ironman: Leuk! Ik heb me (nog) niet ingeschreven. Niet omdat ik het niet aandruf mar meer omdat ik het momenteel gewoon niet nodig heb als mijn nieuwe smartphone er is vast wel. Houd je ons op de hoogte, als je de simkaart hebt en van het gebruik/hoe het bevalt? Ik ben benieuwd.
Wat ik zie als ik de faq doorlees:
- nummer smscentrale en voicemail(dat je moet bellen met vast toestel) zijn gewoon kpn nummers dus niet gekoppeld aan een losse mvne met eigen centrale e.d.
- apn is ook rechtstreeks van kpn. Ik verwacht dus totaal geen afwijkend gedrag van deze simkaart tenopzichte van het normale kpn netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker - zal het a.s.a.p. laten weten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Iemand al zijn simkaartje vandaag ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Gewoon een simpele, maar goede reclame op tv:

YouTube: Robin Mobile TV commercial

[ Voor 101% gewijzigd door alwaysleft op 01-06-2013 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edumertz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 21:05
Yes kaart ontvangen na op de site deze te hebben geactiveerd gelijk de mogelijkheid gekregen mijn nummer te poorten tot die tijd sim in de tablet. Gaat tot nu toe goed. Ze claimen binnen 5 dagen MN nummer te poorten kijken of ze dat lukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abz87
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:59
Klinkt allemaal heel goed. Ik hoop echt dat het niet een gevalletje Tringg zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 07:38
weinig reacties hier, veel mensen kijken zeker de kat uit de boom?

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:58
Ik zag wel in heel veel abri's reclame bij de bushalte en ook al tv reclame .Eerste ervaringen mogen hier gepost worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• improperBunny
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 06:44
*kijkt kat uit boom*

ik zou ook wel willen weten hoe het nou zit met dat extra tegoed voor servicenummers en in en naar het buitenland bellen, als iemand ervaringen gaat posten :P

[ Voor 80% gewijzigd door improperBunny op 05-06-2013 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neut72
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-02-2024
Ik heb het gisteren aangevraagd.

Weet iemand of je later ook nog kan besluiten om je nummer over te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
"Er werken zeven mensen bij Robin Mobile, zo vertelt oprichter Wilfred Rottier. Het bedrijf werkt samen met Datacon, dat een MVNE-platform levert. Fulfilment doet 2Organize.

Rottier heeft een vierjarig contract met KPN voor de inkoop van netwerkcapaciteit. Er is geen beperking in het aantal aansluitingen."

Bron: Telecompaper.nl

Zelfde soort opzet als Tringg dus

[ Voor 6% gewijzigd door W00fer op 05-06-2013 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@ironman e anderen: We zitten al bijna ee week met smart op jullie ervaringen te wachten. Ook als er niets te klagen valt is dat juist interessant nieuws voor mensen die nog twijfelen. Jullie hebben de simkaart ongetwijfeld allang dus geen even een review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je eerlijk bekennen dat ik persoonlijk (pas) vlak voor het weekend ook daadwerkelijk de SIM kaart heb besteld - heb ervoor gekozen (omdat je zelf je nummer mag kiezen :P en er érg leuke/makkelijke nummers beschikbaar zijn) om geen nummerbehoud te doen.

Wacht nu dan ook even met het afsluiten van mijn huidige provider. Zodra mijn simkaart binnen is dan zal ik meteen een goede review geven. De inschrijving van vorige week was voor mijn broertje - hij zit er nu al op en heeft GEEN problemen afaik - kaartje snel ontvangen en geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neut72
Ik heb een paar dagen geleden mijn sim-kaart binnen gehad. Ik zit in Amsterdam en heb over het algemeen 2Mbps down en 1Mbps up en een latency van rond de 100ms. Verbindingen met het WWW en torrents gaan prima, al heb ik het maximum aantal connecties in uTorrent wel moeten verlagen om nog soepele verbindingen over te houden.

ps. Ik probeer net even mijn data-verbruik op te zoeken op de website, maar dat lijkt op dit moment niet te werken.

[ Voor 15% gewijzigd door Neut72 op 11-06-2013 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:43
Neut72 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:20:
Ik heb een paar dagen geleden mijn sim-kaart binnen gehad. Ik zit in Amsterdam en heb over het algemeen 2Mbps down en 1Mbps up en een latency van rond de 100ms. Verbindingen met het WWW en torrents gaan prima, al heb ik het maximum aantal connecties in uTorrent wel moeten verlagen om nog soepele verbindingen over te houden.

ps. Ik probeer net even mijn data-verbruik op te zoeken op de website, maar dat lijkt op dit moment niet te werken.
Torrents via een mobiele verbinding? Dat zou je nog weleens problemen op kunnen leveren vrees ik, aangezien de eerste mensen reeds zijn afgesloten door Robin Mobile. Op hun Facebook-pagina staat een bericht van iemand die is afgesloten vanwege 'continu of vrijwel continu data verbruik'.

Dat 'ECHT onbeperkt' is dus gewoon een FUP met onduidelijke grenzen... al is dat natuurlijk ook al best bijzonder vergeleken met de andere mobiele telefoonproviders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neut72
Dan is het maar goed dat ik mijn nummer niet heb meegenomen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
Je moet ook niet je PC er op aansluiten en gaan torrenten... koop dan voor dat geld een vaste verbinding, krijg je ook tien keer zoveel snelheid...

Sommige mensen begrijpen het niet echt he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Torrents... tja.. er staat nergens dat het niet mag, Dat klopt. Ik denk wel dat als maar genoeg mensen dat gaan doen, dit Robin Mobile initiatief niet lang zal bestaan.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Misschien dat de reden voor het gebrek aan populariteit is dat veel mensen dat onbeperkte niet nodig hebben en er dus niet extra voor willen betalen. Ik heb 300min/1000mb en daar kom ik prima mee uit. Ik kan wel wat dingen bedenken wat ik zou doen met onbeperkt, kan best handig zijn. Maar voor iets wat ik niet direct nodig heb ga ik niet maandelijks van 18 naar 40 euro ;) Daarnaast, als je bijv bij T-Mobile kijkt dan heb je voor 45 euro ofzo onbeperkt bellen en sms, 500mb en daarna internet op lage snelheid. Als je dat voor 2 jaar vast legt dan heb je er een gratis HTC One of Samsung GS4 bij. Als je dan even een snelle rekensom maakt:
24x40 = 960 + 600 (voor een SGS4 of HTC One) = 1560 euro voor Robin Mobile.

24x45 = 1080 euro voor ook onbeperkt bellen en sms en de eerste 500mb snel internet PLUS een toestel van 600 euro. Voda is overigens niet véél duurder.

Ik snap dat het andere abonnementen zijn, maar ik denk dat de meeste mensen niks hebben aan de extra data van Robin Mobile en veel meer aan een mooi toestel erbij. Al zou Robin Mobile nou 1 jaar contract voor 30e doen naast het maandelijks opzegbaar abbo dan zou dat veel interessanter zijn vind ik :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geekess
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 08:57
@JT: Ik denk dat dat het inderdaad is. Ik heb momenteel een Simyo abbo, betaal een kleine 20,- pm. Heb eigenlijk belminuten/sms te weinig, en doe erg zuinig met internet. Meer zou dus fijner zijn. Maar Robin is een verdubbeling in kosten per maand...
Op zich is het "onbeperkt" fijn, maar wat mij wantrouwig maakt is het feit dat zij bepalen wanneer je misbruik maakt. Achteraf dus. Ik wil graag vooraf weten waar ik aan toe ben. Ik verstook niet veel data, haal waarschijnlijk de 2GB per maand niet, maar uiteraard ga je je verbruik aanpassen aan wat je aan 'limiet' hebt. Ik wil gewoon niet opeens afgesloten worden. Er zou op zijn minst een waarschuwing moeten zijn.
@W00fer: dat stemt me ook niet zo gerust, eerlijk gezegd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
JT schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:22:
Misschien dat de reden voor het gebrek aan populariteit is dat veel mensen dat onbeperkte niet nodig hebben en er dus niet extra voor willen betalen. Ik heb 300min/1000mb en daar kom ik prima mee uit. Ik kan wel wat dingen bedenken wat ik zou doen met onbeperkt, kan best handig zijn. Maar voor iets wat ik niet direct nodig heb ga ik niet maandelijks van 18 naar 40 euro ;) Daarnaast, als je bijv bij T-Mobile kijkt dan heb je voor 45 euro ofzo onbeperkt bellen en sms, 500mb en daarna internet op lage snelheid. Als je dat voor 2 jaar vast legt dan heb je er een gratis HTC One of Samsung GS4 bij. Als je dan even een snelle rekensom maakt:
24x40 = 960 + 600 (voor een SGS4 of HTC One) = 1560 euro voor Robin Mobile.

24x45 = 1080 euro voor ook onbeperkt bellen en sms en de eerste 500mb snel internet PLUS een toestel van 600 euro. Voda is overigens niet véél duurder.

Ik snap dat het andere abonnementen zijn, maar ik denk dat de meeste mensen niks hebben aan de extra data van Robin Mobile en veel meer aan een mooi toestel erbij. Al zou Robin Mobile nou 1 jaar contract voor 30e doen naast het maandelijks opzegbaar abbo dan zou dat veel interessanter zijn vind ik :)
Denk het ook, heb alles onbeperkt behalve belminuten. Heb nu 10 GB, 3000 smsjes en 125 belminuten voor 18 euro per maand bij Vodafone. Mij hoor je niet klagen :) O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-08 14:49
Apache4u schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:43:
Torrents... tja.. er staat nergens dat het niet mag, Dat klopt. Ik denk wel dat als maar genoeg mensen dat gaan doen, dit Robin Mobile initiatief niet lang zal bestaan.
In de AV staat dat het niet mag....

Bron Laatste kopje

Mensen lees AJB de voorwaarden |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Quadradial op 11-06-2013 13:38 ]

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neut72
Overigens doet mijn verbinding het inderdaad sinds vanmiddag niet meer. Geen mailtje gekregen waarom, geen SMSje, geen enkel bericht. Alleen de melding op mijn browser dat ik geen tegoed heb om van Internet gebruik te maken.

Ik zal maar eens vragen aan Robin Mobile wat er aan de hand is aangezien ik geen enkele bepaling heb overtreden en de afgelopen 4 dagen zeker geen overmatig gebruik heb gemaakt van hun bandbreedte. Ik heb wat torrents gedownload, maar meer om te testen dat het kon dan om mijn normale verbinding te vervangen (die 20x sneller is).

Als ze iedereen die Robin Mobile hebben genomen en die de afgelopen dagen wat tests hebben gedaan wat de mogelijkheden zijn gaan afsluiten, dan hebben ze nog geen 10 dagen hoeven draaien om 50% van hun abonnees af te sluiten.

Dat ruikt eerder naar oplichtingspraktijken dan naar een legitieme wens om klanten te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neut72
Quadradial schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:37:
[...]

Bron Laatste kopje

Ik heb die AV de eerste keer wel een beetje doorgescand (het staat opzettelijk slecht geformat zodat het nauwelijks leesbaar is), maar zelfs nu...ik kan echt niet vinden dat je absoluut geen torrents mag downloaden. Een search op "torrent" door de AV levert ook geen enkele hit op.

Het staat er gewoon NIET IN dat het niet zou mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:59
Quadradial schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:37:
[...]

Bron Laatste kopje

Neut72 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 20:39:
[...]

Ik heb die AV de eerste keer wel een beetje doorgescand (het staat opzettelijk slecht geformat zodat het nauwelijks leesbaar is), maar zelfs nu...ik kan echt niet vinden dat je absoluut geen torrents mag downloaden. Een search op "torrent" door de AV levert ook geen enkele hit op.

Het staat er gewoon NIET IN dat het niet zou mogen.
Je zal ook niet letterlijk vanwege de torrents worden afgesloten, wellicht wel vanwege 'continue of vrijwel continue gebruik'.

Rechtstreeks uit de algemene voorwaarden:

Als oneigenlijk gebruik, misbruik en eventueel fraude wordt in een dergelijk geval in ieder geval, doch niet uitsluitend, aangemerkt [...] c) langdurig openstaan van verbindingen (babyfoon, gebruik als router, streaiming videocamera's, modem, dongel, etc.) waardoor continue of vrijwel continue gebruik [..] g) gebruik van Randapparatuur, anders dan een Mobiele Telefoon of Tablet, bijvoorbeeld maar niet gelimiteerd tot SIM-box, router, modem, dongel, WiFi router, MiFi router, apart audio- en/of vidoe apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant dit allemaal ;), blij dat ik nog niks heb opgezegd. Ben nogal een veelgebruiker - benieuwd hoe- en wat ze willen gaan doen om dit alles in goede banen te leiden verder. Dit gedrag lok je natuurlijk wel uit met je 'onbeperkt' dit- en onbeperkt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Geekess schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:31:
@W00fer: dat stemt me ook niet zo gerust, eerlijk gezegd :-)
De meeste bedrijven gaan binnen een jaar op de fles, zeker dit soort risicovolle ondernemingen. Eigenlijk volgend jaar dus pas instappen. Wel fijn dat je geen jaarcontract hoeft af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:12

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Maar er staat nergens dat je niet onbeperkt op je telefoon dingen mag downloaden.
Enkel dat je hem niet als router, babyfoon, vervanger voor vast internet mag gebruiken door continu te tetheren met een PC of tablet.

Als je dan wat torrents binnen haalt en wat video's kijkt waarna je meteen word afgesloten valt dit niet onder de AV. want dit zou gewoon mogen en vallen onder internetgebruik op de telefoon.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
Als jij de hele dag hem aan je pc tethert en torrent dan is dat niet heel leuk voor het mobiele netwerk.

Moet je dus gewoon niet doen. Daar zijn vaste verbindingen voor.

"Downloaden" met je telefoon is video/muziek streamen en webpagina's/afbeeldingen/apps. Al die dingen hebben 1 enkele verbinding namelijk. Niet een download manager draaien die met 200 peers connect. Met dat soort ongein kunnen inderdaad een paar tiental mensen het hele mobiele netwerk ernstig vertragen. Uberhaupt een van de hoofdredenen dat we nu tegen zo'n strenge datalimieten aan kijken overal.

Wat mij betreft dus uitermate positief dat iemand die gaat lopen tetheren + torrenten meteen wordt afgesloten, anders gaan we nooit van de datalimieten af komen.

[ Voor 71% gewijzigd door Xeanor op 12-06-2013 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:04
Neut72 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 20:33:
Overigens doet mijn verbinding het inderdaad sinds vanmiddag niet meer. Geen mailtje gekregen waarom, geen SMSje, geen enkel bericht. Alleen de melding op mijn browser dat ik geen tegoed heb om van Internet gebruik te maken.

Ik zal maar eens vragen aan Robin Mobile wat er aan de hand is aangezien ik geen enkele bepaling heb overtreden en de afgelopen 4 dagen zeker geen overmatig gebruik heb gemaakt van hun bandbreedte. Ik heb wat torrents gedownload, maar meer om te testen dat het kon dan om mijn normale verbinding te vervangen (die 20x sneller is).

Als ze iedereen die Robin Mobile hebben genomen en die de afgelopen dagen wat tests hebben gedaan wat de mogelijkheden zijn gaan afsluiten, dan hebben ze nog geen 10 dagen hoeven draaien om 50% van hun abonnees af te sluiten.

Dat ruikt eerder naar oplichtingspraktijken dan naar een legitieme wens om klanten te behouden.
Ik heb Vodafone, met iPhone 4 eerste 6 maanden 17 euro per maand en daarna 34 euro per maand, met onbeperkt SMS en 100 belminuten en 500mb data (1Gb zou leuker zijn, 500mb is bij mijn normaal gebruik onderweg genoeg voor net geen 3 weken, thuis doe ik het zwaardere verbruik zoals youtube ect).

Kennis heeft sinds 3 dagen Robin Mobile met nummerbehoud, hij heeft nu 800mb data verbruikt en hij is afgesloten omdat hij een zware verbruiker is (aldus Robin Mobile) echt naierij, 40 euro per maand voor "onbeperkt" en na 800mb is de lol voorbij.

Ik heb hem gezegd dat hij beter Vodafone sim only kan nemen (of een andere provider met normale prijzen voor data), heeft hij voor iets meer 4Gb en wordt hij niet na 800mb afgesloten... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker dan - lees op Twitter en Facebook nu ook écht veel berichten over mensen waar het NIET goed gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:33:
Lekker dan - lees op Twitter en Facebook nu ook écht veel berichten over mensen waar het NIET goed gaat
Link? (of screenshot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Mizgala28 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:16:
[...]

Ik heb Vodafone, met iPhone 4 eerste 6 maanden 17 euro per maand en daarna 34 euro per maand, met onbeperkt SMS en 100 belminuten en 500mb data (1Gb zou leuker zijn, 500mb is bij mijn normaal gebruik onderweg genoeg voor net geen 3 weken, thuis doe ik het zwaardere verbruik zoals youtube ect).

Kennis heeft sinds 3 dagen Robin Mobile met nummerbehoud, hij heeft nu 800mb data verbruikt en hij is afgesloten omdat hij een zware verbruiker is (aldus Robin Mobile) echt naierij, 40 euro per maand voor "onbeperkt" en na 800mb is de lol voorbij.

Ik heb hem gezegd dat hij beter Vodafone sim only kan nemen (of een andere provider met normale prijzen voor data), heeft hij voor iets meer 4Gb en wordt hij niet na 800mb afgesloten... :|
Dat komt dus neer op 8 GB per maand, dat is niet echt extreem in mijn ogen. Als dat al niet eens mag met een 'onbeperkt' abonnement...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
Het gaat niet om de hoeveelheid MB denk ik, maar om de manier waarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar vraag me nog steeds af wat voor hun dan 'fraude' is en wat niet? Ik bepaal - bij een onbeperkt abonnement - toch zelf waar ik dit aan op maak? Of ik nu 24 uur per dag op 3G Spotify luister, of spelletjes speel of wat dan ook doe - daar hebben zij toch niks over te zeggen? En daarvoor wordt men dus nu wel afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:45:
Ja, maar vraag me nog steeds af wat voor hun dan 'fraude' is en wat niet? Ik bepaal - bij een onbeperkt abonnement - toch zelf waar ik dit aan op maak? Of ik nu 24 uur per dag op 3G Spotify luister, of spelletjes speel of wat dan ook doe - daar hebben zij toch niks over te zeggen? En daarvoor wordt men dus nu wel afgesloten.
Nee, dat bepaal je dus niet zelf. Zij bepalen of jij het netwerk teveel belast of niet. Met 24 uur per dag op 3G Spotify luisteren doe je dat niet, als je je hele thuisnetwerk eraan tethert en gaat downloaden, gamen en youtuben tegelijk wel.

Ik herinner me nog de tijd van via FTPs warez downloaden via IRC kanalen. Daar werd iedereen gebanned die even met een of andere download manager een film ging downloaden met 50 connections.

Dit is dus ongeveer hetzelfde. Je mag onbeperkt gebruik maken, maar gebruik gewoon je telefoon.

[ Voor 17% gewijzigd door Xeanor op 12-06-2013 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Xeanor schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:53:
[...]

Nee, dat bepaal je dus niet zelf. Zij bepalen of jij het netwerk teveel belast of niet. Met 24 uur per dag op 3G Spotify luisteren doe je dat niet, als je je hele thuisnetwerk eraan tethert en gaat downloaden, gamen en youtuben tegelijk wel.

Ik herinner me nog de tijd van via FTPs warez downloaden via IRC kanalen. Daar werd iedereen gebanned die even met een of andere download manager een film ging downloaden met 50 connections.

Dit is dus ongeveer hetzelfde.
Het probleem is echter dat ook de mensen die gewoon Spotify luisteren op hun mobiel en niet tetheren lekker afgesloten worden door Robin Mobile. Wat het hele zaakje vrij dubieus maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
Rubman schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:55:
[...]

Het probleem is echter dat ook de mensen die gewoon Spotify luisteren op hun mobiel en niet tetheren lekker afgesloten worden door Robin Mobile. Wat het hele zaakje vrij dubieus maakt.
Ik trek die beweringen heel sterk in twijfel, want men gaat vaak de onschuldige uithangen nadat ze de regels hebben overtreden, vooral als ze dat op Facebook gaan posten zodat ze toch hun zin krijgen enkel omdat Robin Mobile dan imagoschade wil voorkomen.

[ Voor 14% gewijzigd door Xeanor op 12-06-2013 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Dan moeten ze niet adverteren met Echt onbeperkt (ook tetheren werd eerst genoemd op de site).
Ook al staat het in de voorwaarden, is het nog steeds zeer misleidende reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
Het was natuurlijk wel te verwachten dat alle super-grootverbruikers zich hier meteen op zouden storten en er al meteen een stortvloed aan berichten gingen komen van die mensen wanneer ze dan worden afgesloten.

Iedereen die normaal z'n telefoon gebruikt - ook al is dat met een aardig deel van de dag Spotify - wordt denk ik echt niet afgesloten. Lijkt me heerlijk om ook niet meer bewust met datalimieten bezig te zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Xeanor op 12-06-2013 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Xeanor schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 17:03:
Het was natuurlijk wel te verwachten dat alle super-grootverbruikers zich hier meteen op zouden storten en er al meteen een stortvloed aan berichten gingen komen van die mensen wanneer ze dan worden afgesloten.

Iedereen die normaal z'n telefoon gebruikt - ook al is dat met een aardig deel van de dag Spotify - wordt denk ik echt niet afgesloten. Lijkt me heerlijk om ook niet meer bewust met datalimieten bezig te zijn.
Hij heeft 800mb aan Youtube en wat internetten verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat eerst te kijken naar Robin Mobile, maar als ik de verhalen zo hoor ben ik blij nog niet met ze in zee te zijn gegaan.

Ik ben nu aan het kijken naar Youfone met 2 GB op 3,6 Mbit, en daarna cap op 64 Kbit voor €15 per maand, of bliep met onbeperkt op 384 Kbit voor €0,50 per dag. Het nieuwe aanbod van T-Mobile ziet er ook niet slecht uit.

Wanneer zien mensen nou eens in dat het échte onbeperkt zonder bandbreedte caps gewoon niet meer werkt.. er zijn teveel klanten die er misbruik van gaan maken..

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2013 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ik zou voor t-mobile gaan je kan zelf je bundel instellen en sowieso onbeperkt sms in de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xeanor schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 17:03:

Niet om jou persoonlijk aan te willen vallen - maar wat verwacht je dan? Om het maar te overdrijven zie je nu op elke hoek van de straat advertenties van Robin Mobile met de slogan: bij ons écht onbeperkt. Her- en der lees men dat het makkelijk is over te stappen - wat dan ook gebeurd - echter als je dan als grootgebruikers opeens wordt afgesloten kom je aardig bedrogen uit. Juist de grootgebruikers hebben dan opeens NIKS meer - denk je dan dat ze doen? Maar weer lekker terugstappen naar de oude provider? Come on, hoelang is Robin Mobile nu actief? Een week? Je waarschuwt mensen toch gewoon even - of je komt met duidelijke onderbouwende acties jegens je klanten - je gaat ze toch niet gewoon lukraak afsluiten? In welk jaar leven we. Ik ben persoonlijk iemand die zijn telefoon(s) echt zwaar gebruikt, luister de hele dag muziek, twitter mijzelf suf, mobiel, filmpjes, bellen, alles (gewoon omdat het kan) - als ik hiervoor betaal "onbeperkt" dan ga ik er niet vanuit dat ik al na 4 dagen word afgesloten omdat ik 800mb heb gebruikt. Wat voor jou normaal is is misschien voor mij weinig en ga zo maar door - dat gaan zij toch niet voor mij bepalen? En dat doen ze wel. Dit is gewoon een FUP op basis van klinklare onzin. Heb mijn kaartje nu ook binnen - zal deze in mijn SGS3 trappen en kijk het gewoon een paar dagen aan, als het niks is (en ik om één of andere reden OOK wordt afgesloten - wat er dik in zit als ik het zo lees) zeg ik het meteen op, als ik het goed vind geef ik het de voordeel van de twijfel. Maar dan blijf ik dit nog steeds vreemd vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 20:06:
[...]

Niet om jou persoonlijk aan te willen vallen - maar wat verwacht je dan? Om het maar te overdrijven zie je nu op elke hoek van de straat advertenties van Robin Mobile met de slogan: bij ons écht onbeperkt. Her- en der lees men dat het makkelijk is over te stappen - wat dan ook gebeurd - echter als je dan als grootgebruikers opeens wordt afgesloten kom je aardig bedrogen uit. Juist de grootgebruikers hebben dan opeens NIKS meer - denk je dan dat ze doen? Maar weer lekker terugstappen naar de oude provider? Come on, hoelang is Robin Mobile nu actief? Een week? Je waarschuwt mensen toch gewoon even - of je komt met duidelijke onderbouwende acties jegens je klanten - je gaat ze toch niet gewoon lukraak afsluiten? In welk jaar leven we. Ik ben persoonlijk iemand die zijn telefoon(s) echt zwaar gebruikt, luister de hele dag muziek, twitter mijzelf suf, mobiel, filmpjes, bellen, alles (gewoon omdat het kan) - als ik hiervoor betaal "onbeperkt" dan ga ik er niet vanuit dat ik al na 4 dagen word afgesloten omdat ik 800mb heb gebruikt. Wat voor jou normaal is is misschien voor mij weinig en ga zo maar door - dat gaan zij toch niet voor mij bepalen? En dat doen ze wel. Dit is gewoon een FUP op basis van klinklare onzin. Heb mijn kaartje nu ook binnen - zal deze in mijn SGS3 trappen en kijk het gewoon een paar dagen aan, als het niks is (en ik om één of andere reden OOK wordt afgesloten - wat er dik in zit als ik het zo lees) zeg ik het meteen op, als ik het goed vind geef ik het de voordeel van de twijfel. Maar dan blijf ik dit nog steeds vreemd vinden.
Ik ben het wel met je eens hoor, maar ik ben gewoon vooralsnog niet verbaasd dat er een aantal mensen snel zijn afgesloten.

Verder kan ik ook niet in de toekomst kijken of denk ik dat te kunnen - de tijd zal ons vertellen hoe dit allemaal zal lopen.

Naast dat hadden ze inderdaad wel duidelijker mogen zijn over wat wel en wat niet mag. Dankzij de wet voor netneutraliteit mogen ze niet bepaalde diensten verbieden, maar kennelijk mogen ze wel gewoon je contract beëindigen, dat is natuurlijk wel slecht. Ze mochten ook wel gewoon waarschuwingen uitdelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Xeanor op 13-06-2013 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xeanor schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 20:12:
[...]

Dankzij de wet voor netneutraliteit mogen ze niet bepaalde diensten verbieden, maar kennelijk mogen ze wel gewoon je contract beëindigen, dat is natuurlijk wel slecht. Ze mochten ook wel gewoon waarschuwingen uitdelen.
Exact my thoughts. Nou zie het allemaal wel eventjes aan. Complimenten mogen overigens ook wel gegeven worden, bezorging is snel, het contact is uitermate goed etc. Als er nog mensen met andere goede/slechte reacties zijn lees ik het graag in iedere geval - zal het mijne ook laten weten 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik vind persoonlijk 800mb in 3 dagen ook best wel veel, dit is toch zo'n 9GB per maand.
Youtuben op je mobiel is echt iets wat je thuis doet, gebruik dan gewoon de wifi. Ik gebruik spotify ook veel mobiel, maar zelfs op de hoogste kwaliteit doet dit maar iets van 100mb per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brilsmurfffje schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 20:17:
Ik gebruik spotify ook veel mobiel, maar zelfs op de hoogste kwaliteit doet dit maar iets van 100mb per uur.
Ja, dat zegt al genoeg - paar uurtjes en je bent de pineut ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 20:18:
[...]

Ja, dat zegt al genoeg - paar uurtjes en je bent de pineut ;).
Je kan spotify ook nog offline gebruiken op 3 apparaten met ieder 3000 liedjes..

Feit blijft dat het veel data is. Mijn mobiel is na een paar filmpjes op youtube ook al een fors eind leeg. Dus mede daarom is het niet reeel dat je dit uren per dag doet op je mobiel omdat de accu dat ook simpelweg niet trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
brilsmurfffje schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 20:24:
[...]

Je kan spotify ook nog offline gebruiken op 3 apparaten met ieder 3000 liedjes..

Feit blijft dat het veel data is. Mijn mobiel is na een paar filmpjes op youtube ook al een fors eind leeg. Dus mede daarom is het niet reeel dat je dit uren per dag doet op je mobiel omdat de accu dat ook simpelweg niet trekt.
Nopu is het zo dat hij 2 filmpjes heeft bekeken, dus we dede dit opnieuw op mijn telefoon via wifi en we hebben met een data app gekeken hoeveel vebruikt werd, beide filmpje waren samen goed voor 711mb, ik snap het punt wel kijk geen youtube of gebruik geen spotify via 3G maar dan nog, waarvoor neem je dan een onbeperkt abonnement?
Juist ja, omdat het ONBEPERKT is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostier
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 18:51
een FUP van een ONBEPERKT abonnement moet inderdaad ervan uitgaan dat het verbruik meer dan de 10gb van Vodafone gaat zijn. Ik zou rekenen op een gemiddelde van een goeie 4-5gb per gebruiker met uitschieters naar 30-40gb. Dus ik zie hun huidige acties zelf niet als iets wat geaccepteerd dient te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:17
Jammer, zeg...

Ik was ook van plan om van prepaid(*Bliep) over te gaan naar Robin.
Belangerijkste argumenten waren natuurlijk onbeperkt data én niet over het T-Mobilenetwerk.

Sinds Bliep steeds meer over 3G gaan doen, heb verbinding met SIP van huistelefoon waardoor ik nu altijd bereikbaar ben via een vast nummer. Ook onderweg in de trein lekker video gestreamen, spotify en geskyped met de halve wereld. Ik kom in de maand ruim over de toegestane 2GB heen maar er nooit van wat gehoord. Na 2,5GB op het einde van de maand 1x gecapped. Ook met de 364Kbit-versie flink wat verstookt maar geen vuiltje aan de lucht.

En nu met Robin mobile... Je verbruikt in een paar dagen 800mb en je wordt er gelijk uitgegooid? Wat is dit voor onzin? Ze adverteren er juist mee dat ze echt onbeperkt zijn, de FUP hoort pas in werking te treden als je het netwerk bijna continu zwaar belast m.a.w. je hindert het verkeer van andere gebruikers. Onbeperkt is onbeperkt en als je klanten trekt met onbeperkt en gegarandeerde snelheid, dan weet je dat je de grootverbruikers je netwerk op krijgt.
Blijkbaar hanteren ze zo'n FUP als bij satinternet wordt gebruikt (voorbeeldgegevens):
-per uur max 100mb
-per dag max 500mb
-per week max 2gb
-per maand je maandbundel

Voer je eventjes een Skype (HD) gesprek, dan wordt je gewoon van het netwerk geknikkerd omdat je teveel gebruikt.

Wat zal er dus nog gebeuren als ze meer gebruikers krijgen of overgaan op 4G? Kom op, ze krijgen 40EUR/persoon voor een sim-only.

Zelfs KPN, het bedrijf waarmee ik grote moeite heb mbt hun gezeur, doet niet zo moeilijk.
Met een flexibel 2009 abo en een onbeperkt databundel kun je gemakkelijk 5GB binnenhalen met 4Mbit(Ze zeggen max 2Mbit) en je betaalt alsnog niks extra's.

Eigenlijk een kwestie van "eigen schuld, dikke bult". Ze richten zich op grootverbruikers, maar zodra ze die klanten binnen hebben zeuren over datagebruik en blokkeren zodra ze wat meer verkeer genereren? :+

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Zoiets ja, ik ken iemand met T-Mobile, 1Gb data bundel maar die komt RUIM overheen (vraag niet hoe, 7 a 8gb per maand is normaal).

Nooit gezeik over gehad, en dit doet hij al bijna 2 jaar.

Maar zo te zien is het "praatjes vullen geen gaatjes" bij Robin Mobile en kunnen ze het niet waarmaken, maar die 40 euro per maand voor sim-only tjah is het dan ineens absoluut niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb na aanleiding van de berichten hier boven even een vraag gesteld op Facebook, en kreeg de volgende reactie(s): https://www.facebook.com/RobinMobileNL/posts/581786241866655

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neut72
Ondertussen heb ik ook weer contact gehad met Robin Mobile en na een goed gesprek hebben ze mijn abonnement weer geactiveerd. Een nacht lang torrents-downloaden is dus niet de bedoeling (zowel niet van Robin Mobile als van mij overigens, want daar heb ik andere verbindingen voor). Ik begrijp dat het netwerk van de KPN, waar Robin Mobile gebruik van maakt, een dergelijk gedrag van haar abonnees niet kan dragen.

Wel vond ik het dus vreemd dat ik als gebruiker, en al helemaal in de "beginperiode", zonder waarschuwing werd afgesloten.

Zoals gezegd, ik begrijp de problemen van Robin Mobile met een dergelijke continue-belasting en we gaan kijken of "normaal gebruik" van mobiel Internet (en dat is dus inclusief dingen als Facebook, Skype, Viber, Youtube, etc...) wel binnen de algemene voorwaarden past.

Persoonlijk denk ik dat Robin Mobile nog altijd de enige provider is waarmee je bv. op een terrasje naar het laatste journaal kan kijken of een youtube-filmpje kan laten zien aan een vriend ter illustratie van een gesprek. Vandaar dat ik dus moeite heb gedaan om mijn abonnement weer geactiveerd te krijgen.

Ik ben blij dat ik nog een kans heb gekregen bij Robin Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
Neut72 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:32:
Ondertussen heb ik ook weer contact gehad met Robin Mobile en na een goed gesprek hebben ze mijn abonnement weer geactiveerd. Een nacht lang torrents-downloaden is dus niet de bedoeling (zowel niet van Robin Mobile als van mij overigens, want daar heb ik andere verbindingen voor). Ik begrijp dat het netwerk van de KPN, waar Robin Mobile gebruik van maakt, een dergelijk gedrag van haar abonnees niet kan dragen.

Wel vond ik het dus vreemd dat ik als gebruiker, en al helemaal in de "beginperiode", zonder waarschuwing werd afgesloten.

Zoals gezegd, ik begrijp de problemen van Robin Mobile met een dergelijke continue-belasting en we gaan kijken of "normaal gebruik" van mobiel Internet (en dat is dus inclusief dingen als Facebook, Skype, Viber, Youtube, etc...) wel binnen de algemene voorwaarden past.

Persoonlijk denk ik dat Robin Mobile nog altijd de enige provider is waarmee je bv. op een terrasje naar het laatste journaal kan kijken of een youtube-filmpje kan laten zien aan een vriend ter illustratie van een gesprek. Vandaar dat ik dus moeite heb gedaan om mijn abonnement weer geactiveerd te krijgen.

Ik ben blij dat ik nog een kans heb gekregen bij Robin Mobile.
zoals ik het lees is het gebruik van torrents op mobiel niet toegestaan? Dat is wel even schrikken, ik haal af en toe rom builds op via torrents en via het netwerk van kpn daar nooit problemen mee gehad. Dat is ongeveer 800mb elke keer. Ik kan dat wel op de pc doen, maar het makkelijke is juist dat ik alles op de telefoon kan doen en juist geen pc nodig heb om nieuwe roms te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
Mouki_9 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:06:
[...]

zoals ik het lees is het gebruik van torrents op mobiel niet toegestaan? Dat is wel even schrikken, ik haal af en toe rom builds op via torrents en via het netwerk van kpn daar nooit problemen mee gehad. Dat is ongeveer 800mb elke keer. Ik kan dat wel op de pc doen, maar het makkelijke is juist dat ik alles op de telefoon kan doen en juist geen pc nodig heb om nieuwe roms te testen.
Vanwege alle datalimieten overal heeft iedereen toch wel een WiFi router thuis voor dit soort dingen, als je perse geen pc nodig wil hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mouki_9 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:06:
[...]

800MB voor een ROM? Wat voor telefoon heb jij? :+ Zijn in de regel toch 150-200 MB max? Dat doe ik namelijk (en zal dat nu dus gewoon weer doen - wel zo handig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
In italie vorige maand prepaid kaartje gekocht, kon kiezen 5 euro pm voor 2gb of 15pm voor 10gb. Dat was zelfs incl 60 min binnenland bellen waarbij een onbeperkt bundel ook mogelijk was.. Gewoon prepaid.

En dat is dus in veel landen de normale gang van zaken.. Om een paar gb dan als extreem te bestempelen als je onbeperkt van de daken schreeuwt en 40 de maand vraagt..

Ik betaal nu 24 voor 10GB 3000sms 500min dan moet onbeperkt voor 40 toch ook gewoon kunnen met minstens 10gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:57:
[...]

800MB voor een ROM? Wat voor telefoon heb jij? :+ Zijn in de regel toch 150-200 MB max? Dat doe ik namelijk (en zal dat nu dus gewoon weer doen - wel zo handig).
hahaha, tegenwoordig zit ik ook op 200mb, maarja, die samsung based roms zijn zo ontiegelijk groot en vol prul. 4.2.2 slimbean stuk kleiner nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbreuning
  • Laatst online: 28-04-2024
Veel belangrijker dan het onbeperkte vind ik eigenlijk:
  • Hoe is het bereik bij Robin Mobile? Binnen- en buitenshuis, maar ook op drukke plekken.
  • Hoe is de kwaliteit van het netwerk? Valt misschien wat samen met eerste punt.
  • Hoe is de service van Robin Mobile? Word je goed geholpen als je contact zoekt met ze?
Zijn er hier klanten van Robin Mobile die hier een antwoord op hebben (voor zover dat nu al te zeggen is natuurlijk, zijn pas 14 dagen juni in... :+)

www.easysoftwaredeployment.nl | www.provolve.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-09 00:35
dbreuning schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 17:26:
Veel belangrijker dan het onbeperkte vind ik eigenlijk:
  • Hoe is het bereik bij Robin Mobile? Binnen- en buitenshuis, maar ook op drukke plekken.
  • Hoe is de kwaliteit van het netwerk? Valt misschien wat samen met eerste punt.
  • Hoe is de service van Robin Mobile? Word je goed geholpen als je contact zoekt met ze?
Zijn er hier klanten van Robin Mobile die hier een antwoord op hebben (voor zover dat nu al te zeggen is natuurlijk, zijn pas 14 dagen juni in... :+)
De eerste twee punten hebben niet specifiek met Robin Mobile te maken, maar met KPN.
En het KPN netwerk wordt over het algemeen als het beste netwerk van Nederland beoordeeld, dus dat zegt genoeg lijkt mij.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostier
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 18:51
En dan het laatste punt, de service:
Je kunt heel gemakkelijk een vraag stellen op hun facebook pagina, en als het een prive zaak is. Stellen ze voor om je nummer achter te laten of een pm te sturen. Dus wat dat betreft best wel bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Net een telefoontje van van een vriend gekregen, hij is 10 minuten terug gebeld door Robin mobile dat ze door "een misverstand" hem hebben afgesloten, nu is het oké maar zelf denk ik dat de artikel op de frontpage z'n werk heeft gedaan.
Toch vetrouw ik hun niet, erg verleidelijk maar nee dank je, dan maar zuinig aan doen met mijn 500mb bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neut72
Overigens klopt de berichtgeving op Tweakers en Nu.nl dus niet.

Ten eerste kan ik me niet voorstellen dat er slechts twee mensen zonder waarschuwing zijn afgesloten (want ik ben zelf ook afgesloten zonder waarschuwing) en zelfs als dat WAAR zou zijn (en ik dus gewoon één van de twee pechvogels was), dan heb ik in ieder geval mijn SIM-kaartje niet in een dongle gehad - op geen enkel ogenblik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook even van mijn kant een reactie - woon in 023 en werk/school 020 en opvallend goed signaal - heb ook een zakelijk KPN kaartje - en dit is echt (vergelijkbaar) goed. Heb privé altijd HollandsNieuwe gehad - ook prima - maar kraakte en merkte aan mijn batterij dat snel leeg ging (maakt niet welke modem ik flash - zelfs met goede Vodafone firmware). Dit is goed- en kraakhelder. Kaartje nu intensief aan het gebruiker even afwachten maar vooralsnog niks op aan te merken - en goed signaal = zuinige batterij :). En ohja vandaag nog even hulp gezocht en meteen (weer) goed geholpen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2013 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Ik vind het een zeer mooi initiatief van deze ondernemer, maar tevens een gemiste kans. De media smullen van zulke verhalen van blokkades van individuele consumenten die grootverbruiker zijn. Het is dan ook naar mijn mening niet slim om deze klanten, zonder enige waarschuwing, direct af te sluiten van hun abonnement. Ik lees bijvoorbeeld dat een klant die slechts twee dagen het abonnement heeft, nu al is geblokkeerd omdat hij twee dagen lang data verbruikte (continue/vrijwel continue).

Ik begrijp dat deze virtuele provider zich wil onderscheiden van de rest, maar met deze instelling gaat dat helaas niet lukken. Media pikken het bericht nu al snel op, zie ook nu.nl en de Tweakers hoofdpagina. Dit gaat ze een groot deel van hun toekomstige klanten kosten. Want zeg nu zelf, 'écht onbeperkt', maar dan toch-niet-helemaal-onbeperkt, dat is dus toch weer een addertje onder het gras.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

is dit een degelijke mogelijkheid om internet te nemen via mobiel (tetheren van htc desire naar laptop of pc) omdat je tijdelijk ergens woont even geen abonnement (internet) kan/wil afsluiten?

Ik weet dat tetheren mag, maar werkt het in de praktijk ook redelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neut72
@kaasaanfiets: Dat is dus waar ik aan dacht. Ik wilde weten of Robin Mobile bruikbaar is om vanaf de zeilboot te gebruiken als je ergens bent waar geen wifi aangeboden wordt.

Toevallig gebruik ik hem dus ook in een HTC Desire en ik heb getest dat het perfect werkt als je de phone gewoon ergens aan een lader legt en de standaard Wifi-hotspot start die in Android zit. Ik kan dan gewoon vanaf een tablet en een klein laptopje Internetten en alle verbindingen lopen dan heel soepel. Webbrowsen, wikipedia, NOS.nl en zelfs Youtube werken heel behoorlijk.

Een prima alternatief om contact te houden met Internet als je een keer ergens geen wifi of andersoortige verbinding tot je beschikking hebt dus.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.