Jammer, zeg...
Ik was ook van plan om van prepaid(*Bliep) over te gaan naar Robin.
Belangerijkste argumenten waren natuurlijk onbeperkt data én niet over het T-Mobilenetwerk.
Sinds Bliep steeds meer over 3G gaan doen, heb verbinding met SIP van huistelefoon waardoor ik nu altijd bereikbaar ben via een vast nummer. Ook onderweg in de trein lekker video gestreamen, spotify en geskyped met de halve wereld. Ik kom in de maand ruim over de toegestane 2GB heen maar er nooit van wat gehoord. Na 2,5GB op het einde van de maand 1x gecapped. Ook met de 364Kbit-versie flink wat verstookt maar geen vuiltje aan de lucht.
En nu met Robin mobile... Je verbruikt in een paar dagen 800mb en je wordt er gelijk uitgegooid? Wat is dit voor onzin? Ze adverteren er juist mee dat ze echt onbeperkt zijn, de FUP hoort pas in werking te treden als je het netwerk bijna continu zwaar belast m.a.w. je hindert het verkeer van andere gebruikers. Onbeperkt is onbeperkt en als je klanten trekt met onbeperkt en gegarandeerde snelheid, dan weet je dat je de grootverbruikers je netwerk op krijgt.
Blijkbaar hanteren ze zo'n FUP als bij satinternet wordt gebruikt (voorbeeldgegevens):
-per uur max 100mb
-per dag max 500mb
-per week max 2gb
-per maand je maandbundel
Voer je eventjes een Skype (HD) gesprek, dan wordt je gewoon van het netwerk geknikkerd omdat je teveel gebruikt.
Wat zal er dus nog gebeuren als ze meer gebruikers krijgen of overgaan op 4G? Kom op, ze krijgen 40EUR/persoon voor een sim-only.
Zelfs KPN, het bedrijf waarmee ik grote moeite heb mbt hun gezeur, doet niet zo moeilijk.
Met een flexibel 2009 abo en een onbeperkt databundel kun je gemakkelijk 5GB binnenhalen met 4Mbit(Ze zeggen max 2Mbit) en je betaalt alsnog niks extra's.
Eigenlijk een kwestie van "eigen schuld, dikke bult". Ze richten zich op grootverbruikers, maar zodra ze die klanten binnen hebben zeuren over datagebruik en blokkeren zodra ze wat meer verkeer genereren?