Thanks!
Voor de komende week denk ik dat de volgende combinatie wel leuk is:
Moscow Red Heat met de
BMW 1er M Coupé.
Zelf verwacht ik overigens niet zo snel te zijn omdat het de BMW is, maar goed
Edit: Ok, ik heb TC en SC aangezet en dat werkt voor mij toch goed, want ik sta nu voorlopig eerste.

Eindelijk kan ik me concentreren op snel rijden in plaats van het überhaupt op de baan houden van de auto.
Ranking
| 01:06:661 | CaptainPanda | CaptainPanda | BMW 1er M Coupé | Moscow Red Heat | 552 | Wheel
Wat tips:
- Eerste bocht niet de binnenste curb raken (dus niet afsnijden), anders rij je op twee wielen en kun je niet snel genoeg op het gas.
- Op weg naar de tweede bocht niet de curbstones links raken, anders stuurt de auto niet goed in.
- Vroeg remmen voor de tweede bocht en proberen zo dicht mogelijk langs de binnenkant te snijden. Het is wel heel tricky, want hier heb ik heel wat invalid laps te pakken gehad omdat ik de muur heel vaak heb geraakt. Richting de derde bocht schakel ik niet naar vier, maar redline 'm in de derde versnelling.
- Richting bocht drie remmen voor het blauwe parkeerbordje wat links hangt en de bocht volledig afsnijden.
- Bocht vier kun je ook volledig afsnijden (waar de racelijn op de curb loopt) om zo vroeg mogelijk op het gas te gaan voor het (gekromde) rechte stuk.
- Het rechte stuk is niet helemaal recht door de vernauwing die flauw naar links loopt, maar toch kun je die vol gas nemen. Dit lukt alleen als je richting de bocht eerst de auto zo rechts mogelijk positioneert. Op het moment dat het uiteinde van de linkervangrail in beeld komt, linksaf insturen, zodanig dat de auto eerder linksaf buigt dan de bandensporen. Dat uiteinde van die vangrail is ook het punt waar ik iedere keer naar kijk.
- De volgende aanremzone is ook best tricky, omdat de baan ineens heel erg nauw wordt. Zelf buigen de bandensporen nog een beetje naar links af voor de rechterbocht, maar beter is het om zo rechtdoor mogelijk te rijden tijdens het remmen. Met wat geluk is de snelheid op de apex ongeveer 120 km/h in de derde versnelling, maar vaak blijf ik eerder steken op 110 km/h. Ook weer een punt waar ik heel veel invalid laps heb gescoord.
- Daarna rij ik zelf een wat kortere afstand door rechtdoor te rijden richting de jump.
- Daarna aanremmen net voor de jump en de dubbele rechterbocht zo strak mogelijk langs de binnenkant proberen te nemen in z'n 2.
- Op weg naar de laatste bocht loopt de weg weer omhoog en kun je kort naar de derde versnelling; op het moment dat de weg weer vlak loopt aanremmen en terug naar de tweede versnelling. Omdat de vangrail aan de binnenkant van de laatste bocht is afgevlakt, kun je daar heel dicht langs rijden om nog tijd te winnen.
[
Voor 92% gewijzigd door
CaptainPanda op 16-06-2013 19:21
]