Ligt er natuurlijk ook maar net aan wat voor mensen je treft. Hier was dat ook geen probleem. Briefje achter gelaten (was met parkeren). Mensen belde die avond op, zijn de avond erna langsgekomen op de koffie. Alles besproken en geregeld en iedereen gelukkig.ninjazx9r98 schreef op maandag 29 april 2013 @ 22:41:
Afhankelijk van de situatie zou ik niet weten waarom niet. Twee maanden geleden klapte er iemand bij ons achterop en hebben we het ook een dag later echt geregeld. Het was ijskoud, zowel zij als wij hadden een afspraak en er was geen sprake van enige vorm van agressie. Volgende dag zijn we daar op de koffie geweest, ik heb voor ze uitgezocht of ze zelf de schade aan mijn leaseauto mochten betalen en nog een dag later werden er bij ons bloemen bezorgd als bedankje omdat we zo begripvol waren en zo vriendelijk bleven.
Zo kan het dus ook maar dat moet dan wel van twee kanten komen.
Volgas in een automaat gaat aardig snel vrij hard, hybrids zijn gewoon snel op elektro
[ Voor 62% gewijzigd door DJ-Visto op 29-04-2013 23:43 ]
Het belangrijkste ontlastende argument is 'hij zat opeens in mijn dode hoek'. Ben ik de enige die het nogal apart vindt dat een auto die haaks op de jouwe staat volledig in je dode hoek zou kunnen verdwijnen? De dode hoek van mijn auto is daar bij lange na niet groot genoeg voor. Ik zou dan concluderen dat ik blijkbaar niet goed gespiegeld heb. Lullig dat de tegenpartij zo vervelend doet, zo iemand gun je niets, maar zelfs als ik alleen het verhaal van TS hoor vind ik het al lastig om op meer dan 50/50 uit te komen.
Bij deze bookmarked, ik ben benieuwd hoe dit afloopt 
Verder zal dit in het aller gunstigste geval een 50/50 worden, maar ik vrees dat je hem gewoon volledig op je nek zult krijgen. Verzekeraars zijn rare jongens. Ik ben zelf met afhandeling van een schade bezig (schuld helaas..), de verzekeraar beweerd altijd liefst niet te willen betalen, maar de tegenpartij roept "auw!" en er staat 6k letselschade vergoeding klaar voor ze.. Een fiets van 10 jaar oud met 500 euro schade? Jahoor, krijgt u.. Etc.
Na erg veel aandringen van mij gaan ze nu eens een expert inschakelen en bewijzen vragen in de vorm van dokters verklaringen etc..
Erg vermoeiend. Een tegenpartij die na het ongeval lacht dat het allemaal wel meevalt en accoord gaat met het opsturen van de rekening voor reparatie v/d fiets, 's avonds belt dat-ie het toch via de verzekering wil doen omdat-ie toch pijn heeft, en nu komen er dat soort bedragen naarboven... Tel daar bij op dat de aanrijding met ~1km/u is gebeurd (gf had net de koppeling op laten komen...), en dan rammelt het verhaal zo hard dat men het aan de andere kant van de wereld nog kan horen..
Verder zal dit in het aller gunstigste geval een 50/50 worden, maar ik vrees dat je hem gewoon volledig op je nek zult krijgen. Verzekeraars zijn rare jongens. Ik ben zelf met afhandeling van een schade bezig (schuld helaas..), de verzekeraar beweerd altijd liefst niet te willen betalen, maar de tegenpartij roept "auw!" en er staat 6k letselschade vergoeding klaar voor ze.. Een fiets van 10 jaar oud met 500 euro schade? Jahoor, krijgt u.. Etc.
Na erg veel aandringen van mij gaan ze nu eens een expert inschakelen en bewijzen vragen in de vorm van dokters verklaringen etc..
[ Voor 26% gewijzigd door Destruction op 30-04-2013 00:39 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Er zijn mensen die profiteren - maar even goed kan hij gekwetst zijn - hell - er zijn zelfs mensen die dood zijn na het struikelen over een steen ofzo, 't is maar hoe je terecht komt.Destruction schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 00:37:
Na erg veel aandringen van mij gaan ze nu eens een expert inschakelen en bewijzen vragen in de vorm van dokters verklaringen etc..Erg vermoeiend. Een tegenpartij die na het ongeval lacht dat het allemaal wel meevalt en accoord gaat met het opsturen van de rekening voor reparatie v/d fiets, 's avonds belt dat-ie het toch via de verzekering wil doen omdat-ie toch pijn heeft, en nu komen er dat soort bedragen naarboven... Tel daar bij op dat de aanrijding met ~1km/u is gebeurd (gf had net de koppeling op laten komen...), en dan rammelt het verhaal zo hard dat men het aan de andere kant van de wereld nog kan horen..
Toen ik es geschept ben geweest door een auto had ik meer last van mijn eleboog die als eerste met het straat in contact was gekomen dan van de heup/schouderblad die de klap van respectievelijk motor/vooruit hadden opgevangen.
Dag erop pijn kan ik wel geloven - kneuzingen voel je op de dag zelf vaak niet direct, shock enzo.
Maar goed, kneuzingen valt natuurlijk wel niet te rijmen met 6000 euro schade - kneuzingen is gewoon een 2tal weekjes wat last hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door chime op 30-04-2013 09:33 ]
Ik vind dat het verhaal een beetje rammelt. Dat dode hoek verhaal klinkt erg zwak, want de dode hoek is doorgaans direct naast je auto of verborgen achter een van de raamstijlen. Van de eerste situatie is geen sprake, verder moet je wel heel brede raamstijlen hebben, wil daar een hele auto haaks op jouw positie inpassen.
Hoeveel gas hij gaf doet mijns inziens niet zo ter zake. Dat wordt jouw woord tegen het zijne. Jullie voerden beiden een bijzondere handeling uit, want jij reed achteruit en hij parkeerde uit. Maar goed, jij had al gekeken en de weg was vrij, dus je zette je bijzondere verrichting in. Hij had beter moeten kijken en moeten concluderen dat de weg niet vrij was om uit te parkeren. Maar of de verzekering dat ook zo ziet?
Mocht het een 50/50-gevalletje worden en jullie moeten je eigen schade betalen (is meestal voordelig), dan is hij de pineut. Jij hebt immers geen zichtbare schade en hij beweert flinke schade te hebben. Laat hem het lekker uitzoeken en lach er nog een keer om als je thuis bent
Hoeveel gas hij gaf doet mijns inziens niet zo ter zake. Dat wordt jouw woord tegen het zijne. Jullie voerden beiden een bijzondere handeling uit, want jij reed achteruit en hij parkeerde uit. Maar goed, jij had al gekeken en de weg was vrij, dus je zette je bijzondere verrichting in. Hij had beter moeten kijken en moeten concluderen dat de weg niet vrij was om uit te parkeren. Maar of de verzekering dat ook zo ziet?
Mocht het een 50/50-gevalletje worden en jullie moeten je eigen schade betalen (is meestal voordelig), dan is hij de pineut. Jij hebt immers geen zichtbare schade en hij beweert flinke schade te hebben. Laat hem het lekker uitzoeken en lach er nog een keer om als je thuis bent
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Blijft voor ons idd vaag, maar kan me zelf indenken dat je soms echt totaal niets ziet. Ik heb op mijn corsa ook twee erg dode punten rechtsvoor en rechtsachter. Toen de vrouw eens naast zat zag ik een donkere auto veeel te laat, ik dacht bij mij zelf, ben ik nou zo scheel of what the fuck, maar die auto reed gewoon precies in dat dode stuk bij toeval in de bocht. Daarom kijk ik nu eerder 5x heen en weer dan 3x. Veiligheid gaat voor alles.Grrrrrene schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 10:11:
Ik vind dat het verhaal een beetje rammelt. Dat dode hoek verhaal klinkt erg zwak, want de dode hoek is doorgaans direct naast je auto of verborgen achter een van de raamstijlen. Van de eerste situatie is geen sprake, verder moet je wel heel brede raamstijlen hebben, wil daar een hele auto haaks op jouw positie inpassen.
@chime, maar blijvende schade, als je heel verkeerd was gevallen, valt weer niet te rijmen met die 6000 euro schade, wat dat betreft heb je zeker geluk met enkele kneuzingen.
Ik vind de laatste tijd dat eigenlijk erg veel autmobilisten alleen maar als idioten rijden en overal doorheen knallen. Ik hoop vanwege zijn gezegde 'dont give a fuck' zin al dat die knakker mag dokken.
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Vooral bij een leasebak...Destruction schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 00:37:
Na erg veel aandringen van mij gaan ze nu eens een expert inschakelen en bewijzen vragen in de vorm van dokters verklaringen etc..Erg vermoeiend. Een tegenpartij die na het ongeval lacht dat het allemaal wel meevalt en accoord gaat met het opsturen van de rekening voor reparatie v/d fiets, 's avonds belt dat-ie het toch via de verzekering wil doen omdat-ie toch pijn heeft, en nu komen er dat soort bedragen naarboven... Tel daar bij op dat de aanrijding met ~1km/u is gebeurd (gf had net de koppeling op laten komen...), en dan rammelt het verhaal zo hard dat men het aan de andere kant van de wereld nog kan horen..
Die zeggen gewoon: eigen risco voor leaserijder *NEXT*
Been there...
Was met mijn gloednieuwe auto (twee weken oud) wasstraat in gereden (Dino Zoetermeer, nooit heengaan dus). Kwam eruit, waarbij beide zijkanten vol met krassen zaten. Reactie Dino: misschien heb je wel in de bosjes geparkeerd. Onze wasstraat kan geen krassen maken, onmogelijk zeggen ze.
Dit is inmiddels 4,5 jaar geleden en als ik de brieven moet geloven zijn ze nu nog steeds bezig...
Ik had 3 andere auto's (voor en achter mij) met exact dezelfde problemen, alle gegevens genoteerd om een gezamenlijk verhaal te hebben richting Dino.
Het enige wat ik te horen kreeg was direct de volgende maand een inhouding van 136 euro eigen risico
De rest denk ik niet dat ooit nog goed gaat komen...
[ Voor 21% gewijzigd door BlakHawk op 01-05-2013 10:28 ]
Een werkgever mag alleen eigen risico doorberekenen als er sprake is van moedwil of roekeloosheid van de werknemer. Staat duidelijk in de wet* maar veel werkgevers hebben daar gewoon lak aan.dfrenner schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 10:24:
Het enige wat ik te horen kreeg was direct de volgende maand een inhouding van 136 euro eigen risico![]()
De rest denk ik niet dat ooit nog goed gaat komen...
( * De wet stelt dat de werkgever aansprakelijk is voor alle schade die een werknemer tijdens het uitvoeren van zijn werkzaamheden veroorzaakt. Jurisprudentie leert ons dat dit ook geldt voor door de werknemer buiten werktijd veroorzaakte schade aan arbeidsmiddelen die hem door de werkgever ter beschikking zijn gesteld en een leasewagen van de zaak valt daar ook onder.)
[ Voor 28% gewijzigd door Mx. Alba op 01-05-2013 10:34 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Alleen was dit geen werktijd maar in het weekendMx. Alba schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 10:32:
Een werkgever mag alleen eigen risico doorberekenen als er sprake is van moedwil of roekeloosheid van de werknemer. Staat duidelijk in de wet maar veel werkgevers hebben daar gewoon lak aan.
Geldt volgens mij alleen voor zakelijke ritten toch?
Je maakt de auto toch schoon om representatief te zijn? Of mag je de auto tijdens werktijd wassen?
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Onder werktijd is het inderdaad appeltje eitje.dfrenner schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 10:34:
[...]
Alleen was dit geen werktijd maar in het weekend![]()
Geldt volgens mij alleen voor zakelijke ritten toch?
Buiten werktijd ligt het ingewikkelder, maar ik neem aan dat de werkgever het wel op prijs stelt als de werknemer eens in de zoveel tijd de aan hem ter beschikking gestelde auto wast... Dus je zou kunnen beargumenteren dat het werktijd was omdat je bezig was met onderhoud aan een door de werkgever ter beschikking gesteld arbeidsmiddel.
En dan nog is dat eventuele eigen risico een gevolg van een afspraak tussen de werkgever en de leasemaatschappij, waarop de werknemer geen invloed heeft. De werknemer heeft (meestal) niet de keuze om een andere leasemaatschappij te nemen, om een andere verzekering te nemen of om eigen risico af te kopen en dus kan de werknemer ook niet verantwoordelijk worden gesteld voor dat eigen risico. Wat immers als de werkgever besluit om een eigen risico van €1000 te nemen? Moet de werknemer dat dan ook maar gewoon slikken?
Wettelijk gezien is het inderdaad buiten werktijd niet zo zwart-wit dat de werkgever per definitie aansprakelijk is, maar de jurisprudentie leert dat dat dan toch wel onder goed werkgeverschap valt...
[ Voor 36% gewijzigd door Mx. Alba op 01-05-2013 10:41 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
De verzekering vind pas dat je stilstaat als je minimaal 20-30 seconden hebt stil gestaan. Dit geldt voor beide partijen hier niet dus het zal waarschijnlijk wel 50-50 worden tenzij de verzekering vind aangetoond dat meneer roekeloos reed. Gezien de getuige heb je daar nog kans op maar vaak zijn ze toch geneigd naar die 50-50 toe te gaan.St@m schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:12:
[...]
Ja, en wat verwacht je nu zelf dat eruit komt? Het is jouw woord tegen het zijne.. Ik zeg niet dat het niet waar is wat je zegt, maar je moet niet raar opkijken als jij voor de volledige schade opdraait, zeker als hij stil stond.
50-50 betekent volgens mij (even opgezocht) dat ieder de helft van zijn schade kan verhalen op de tegenpartij. Oftewel als hij veel schade heeft en jij geen is dat juist voordelig voor hem.Grrrrrene schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 10:11:
Mocht het een 50/50-gevalletje worden en jullie moeten je eigen schade betalen (is meestal voordelig), dan is hij de pineut.
[ Voor 24% gewijzigd door redwing op 01-05-2013 11:07 ]
[removed]
Verwijderd
Ow? Stilstaan is toch stilstaan?redwing schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 10:58:
[...]
De verzekering vind pas dat je stilstaat als je minimaal 20-30 seconden hebt stil gestaan.
[...]
Helaas niet. De reden is op zich ook wel logisch. Anders zou je vol gas achteruit kunnen rijden in de baan van een andere auto, net remmen voor de klap en dan plotseling onschuldig zijn. Vandaar dat ze het pas zien als stilstaan als je echt al even stil staat zodat je er van uit kunt gaan dat de mensen om je heen je aktie hebben gezien en op hebben kunnen anticiperen. Een auto die plotseling voor je opduikt (op een plek waar dat niet mag) kun je niet gezien hebben en valt daardoor misschien niet meer te ontwijken, eentje die er al 20 seconden staat moet je toch gezien hebben en op kunnen reageren.
[removed]
Afhankelijk van hoe goed je je spiegels hebt afgesteld en hoe ver je over je schouder kijkt kan je schuin achter je auto ook wel iets van een dode hoek hebben. Maar als iemand haaks op jouw lijn beweegt, dan kan die nooit continu in die dode hoek zitten inderdaad. Maar als je vooral bezig bent met de auto voor je ruimte geven zodat je zelf kan inparkeren, dan kan een auto achter je natuurlijk makkelijk aan de aandacht ontsnappen.Grrrrrene schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 10:11:
Wat dat betreft is het in zo'n situatie handiger om gewoon even vlot een stuk ruimte te maken (waarbij je je puur concentreert op het achteruitrijden) en dan stil te gaan staan wachten, in plaats van langzaam achteruit te rollen waarbij je aandacht verdeeld is over wat er voor je gebeurt en wat er achter je gebeurt. Dat is ook veel makkelijker in te schatten door andere weggebruikers. Kan best dat degene die uitparkeerde de TS heeft aangezien voor stilstaand en heeft ingeschat er dus precies achterlangs te kunnen steken.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Dit kan ook nog anders in het voordeel van de TS uitgelegd worden: hij stond nog geen 20-30 seconden stil, dus voertuig B moest hem voorrang verlenen bij het beginnen van zijn bijzondere manoeuvreredwing schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 10:58:
De verzekering vind pas dat je stilstaat als je minimaal 20-30 seconden hebt stil gestaan. Dit geldt voor beide partijen hier niet dus het zal waarschijnlijk wel 50-50 worden tenzij de verzekering vind aangetoond dat meneer roekeloos reed. Gezien de getuige heb je daar nog kans op maar vaak zijn ze toch geneigd naar die 50-50 toe te gaan.
Omdat TS al met een bijzondere manouvre bezig was? Ik vind Orion's uitleg heel plausibel. Ga je heel langzaam achteruit, dan kan de ander gedacht hebben dat je stilstond. En inderdaad, iets wat zich haaks van jou beweegt, kan niet in je dode hoek blijven.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Op zich inderdaad plausibel alleen maakt het voor de schuld-vraag weinig uit. Alleen als iemand echt roekeloos bezig is verandert daar wat aan, maar zolang dat niet bewezen wordt zijn ze gewoon beide bezig met een bijzondere verrichting.Senor Sjon schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:05:
Omdat TS al met een bijzondere manouvre bezig was? Ik vind Orion's uitleg heel plausibel. Ga je heel langzaam achteruit, dan kan de ander gedacht hebben dat je stilstond. En inderdaad, iets wat zich haaks van jou beweegt, kan niet in je dode hoek blijven.
Het maakt voor de wet niets uit of je bezig bent met een bijzondere manoeuvre of dat je hem moet beginnen. Beide waren op moment van botsing bezig met die bijzondere verrichting en beide zijn wat dat betreft dus even fout.Eärendil schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:00:
[...]
Dit kan ook nog anders in het voordeel van de TS uitgelegd worden: hij stond nog geen 20-30 seconden stil, dus voertuig B moest hem voorrang verlenen bij het beginnen van zijn bijzondere manoeuvre
[removed]
Hij kan inderdaad heel goed gedacht hebben dat ik stilstond, maarja, FOUT GEDACHTSenor Sjon schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:05:
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Wat een redenering. Dat jij dat vindt maakt hem niet automatisch schuldig, en de verzekering zal dit waarschijnlijk ook concluderen en afdoen als een 50/50 schuld.DennusB schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:38:
[...]
Hij kan inderdaad heel goed gedacht hebben dat ik stilstond, maarja, FOUT GEDACHTDus dan is hij schuldig. Hij had niet moeten denken, hij had moeten kijken.
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Ja inderdaadLiquidT_NL schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:45:
[...]
Wat een redenering. Dat jij dat vindt maakt hem niet automatisch schuldig, en de verzekering zal dit waarschijnlijk ook concluderen en afdoen als een 50/50 schuld.
Je beseft dat je deze kinderachtige redenering ook op jezelf kan toepassen? Jij dacht dat er niemand achter je stond, maarja, FOUT GEDACHTDennusB schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:38:
[...]
Hij kan inderdaad heel goed gedacht hebben dat ik stilstond, maarja, FOUT GEDACHTDus dan is hij schuldig. Hij had niet moeten denken, hij had moeten kijken.
Ik ZAG dat er niemand achter me stondAnakha schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:02:
[...]
Je beseft dat je deze kinderachtige redenering ook op jezelf kan toepassen? Jij dacht dat er niemand achter je stond, maarja, FOUT GEDACHT. Dus dan ben jij schuldig. Je had niet moeten denken, je had moeten kijken.
Toch gek dat je ziet dat er niemand achter je staat, maar toch op een auto achter je bent gebotst. Ik snap je punt wel, maar elke keer die eigenwijze posts gaan maken gaat weinig opleveren voor je.
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
De discussie hier gaat sowieso weinig opleveren. Dus wat dat betreft kunnen we er nu beter mee stoppen en kijken wat de verzekering gaat beslissenLiquidT_NL schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:10:
[...]
Toch gek dat je ziet dat er niemand achter je staat, maar toch op een auto achter je bent gebotst. Ik snap je punt wel, maar elke keer die eigenwijze posts gaan maken gaat weinig opleveren voor je.
Houdt ons dan AUB wel op de hoogte. Ik ben nu wel benieuwd wat het gaat worden en of een getuige het 50/50 verhaal kan veranderenDennusB schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:12:
[...]
De discussie hier gaat sowieso weinig opleveren. Dus wat dat betreft kunnen we er nu beter mee stoppen en kijken wat de verzekering gaat beslissen
[removed]
Ik zal hier regelmatig updates posten als ik die zelf ook hebredwing schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:18:
[...]
Houdt ons dan AUB wel op de hoogte. Ik ben nu wel benieuwd wat het gaat worden en of een getuige het 50/50 verhaal kan veranderen
God nondeju zeg... ik had net een afspraak in Delft.
Dus ik rijd na die afspraak vrolijk weg over een doorgaande weg, en in de verte komt een fietser aanfietsen. Ik rijd gewoon rechtdoor en opeens fietst die fietser links (bestuurderskant dus) tegen m'n auto aan. Kras over een achterpaneel en schade aan de spiegelkap. Gelukkig gaf hij gelijk aan dat hij 100% fout was, "Ja sorry man, ik zag je echt niet". Maar weet iemand hoe dat zit? Want fietsers zijn nogal beschermd natuurlijk...
Dus ik rijd na die afspraak vrolijk weg over een doorgaande weg, en in de verte komt een fietser aanfietsen. Ik rijd gewoon rechtdoor en opeens fietst die fietser links (bestuurderskant dus) tegen m'n auto aan. Kras over een achterpaneel en schade aan de spiegelkap. Gelukkig gaf hij gelijk aan dat hij 100% fout was, "Ja sorry man, ik zag je echt niet". Maar weet iemand hoe dat zit? Want fietsers zijn nogal beschermd natuurlijk...
Verwijderd
Als het overduidelijk is dat de fietser hier schuldig is, (en dat geeft 'ie zelf ook al toe, dat moet hij dan ook wel vol blijven houden) is het gewoon zijn verantwoordelijkheid. Hopen dat 'ie een WA-verzerkering heeft, die dekken dit soort schade.DennusB schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 22:02:
God nondeju zeg... ik had net een afspraak in Delft.
Het zit je niet echt mee. De bewijslast ligt aan jouw kant.
Bij de auto-fietser zit het zo: de automobilist MOET bewijzen dat het de schuld van de fietser is. Ok hij kan dat bevestigen in dat geval, maar tegelijk wordt er van jou verwacht dat je er alles aan hebt gedaan (gekeken, langzaam gereden) aan de situatie.
EDIT: en idd hopen dat er een WA verzekering is bij de fietser
Bij de auto-fietser zit het zo: de automobilist MOET bewijzen dat het de schuld van de fietser is. Ok hij kan dat bevestigen in dat geval, maar tegelijk wordt er van jou verwacht dat je er alles aan hebt gedaan (gekeken, langzaam gereden) aan de situatie.
[ Voor 20% gewijzigd door ByteMe_ op 04-05-2013 22:17 ]
Hij had geen licht, en hij gooide zonder te kijken z'n stuur om naar links, zo tegen de spiegelkap van m'n auto en toen door zo langs de zijkant! Gelukkig een hele redelijk jongen, dus ik hoop dat hij z'n woord houd en het netjes oplost. Hij heeft wel netjes op het formulier getekend dat hij fout zat en dat ook ondertekend!RonaldDesigns schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 22:13:
Het zit je niet echt mee. De bewijslast ligt aan jouw kant.
Edit : En ja, hij heeft WA verzekering!
[ Voor 4% gewijzigd door DennusB op 04-05-2013 22:58 ]
Dan maakt het voor hem ook geen klap uit. Meestal is het eigen risico van zo'n WA verzekering 50 euro oid en dat zijn dan al zijn kosten. De rest wordt dan door de WA uitgekeerd.
[removed]
Verwijderd
Dan interpreteer je de regels te strikt. Beiden waren bezig met een bijzondere verrichting en de schuld zou dus gedeeld zijn. Of de een een milliseconde eerder stilstond dan de ander doet daar weinig aan af.Mx. Alba schreef op maandag 29 april 2013 @ 11:29:
Misschien mosterd na de maaltijd, maar stond jij op het moment van de klap stil? Dan is je tegenpartij 100% aansprakelijk. Die is dan namelijk tijdens een speciale verrichting tegen een stilstaand voertuig aan gereden.
WA? WA is een verplichte (vandaar de "W") verzekering voor motorvoertuigen. Kan best zijn dat hij er eentje heeft, maar die doet niets als hij niet rijdt met het voertuig waar de WA voor geldt
Mogelijk heeft hij nog een (vrijwillige) persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering, maar of hij WA heeft of niet zegt daar niets over...
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
WA is een veelgebruikte term voor een persoonlijke aansprakelijkheidsverzekeringdion_b schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 23:26:
WA? WA is een verplichte (vandaar de "W") verzekering voor motorvoertuigen. Kan best zijn dat hij er eentje heeft, maar die doet niets als hij niet rijdt met het voertuig waar de WA voor geldt
Mogelijk heeft hij nog een (vrijwillige) persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering, maar of hij WA heeft of niet zegt daar niets over...
jullie halen de WAM en AVP door elkaar. Waarbij de WAM inderdaad verplicht is en een AVP zeer aan te raden. Ik begrijp dat hij deze waarschijnlijk dus heeft.
Toch blijft ook dit weer een strijd tussen de verzekeraars. Zelfs als hij opschrijft dat hij schuld heeft hoeft de verzekeraar daar niet in mee te gaan.
wellicht handig om eens over rechtsbijstand na te gaan denken
Toch blijft ook dit weer een strijd tussen de verzekeraars. Zelfs als hij opschrijft dat hij schuld heeft hoeft de verzekeraar daar niet in mee te gaan.
wellicht handig om eens over rechtsbijstand na te gaan denken
Als ik me niet vergis sluiten de meeste persoonlijke aansprakelijkheidsverzekeringen verkeersongevallen met motorvoertuigen expliciet uit...
Ik neem aan dat ze alleen de verkeersongevallen uitsluiten waarbij je zelf het motorvoertuig bestuurt, want dan heb je al een verplichte WA van het motorvoertuig
Nee, over het algemeen wordt alle schade die verband houdt met motorvoertuigen uitgesloten omdat die schade gedekt wordt door de verzekeringen van die motorvoertuigen.
Bovendien is het zo dat bij ongevallen met zwakke verkeersdeelnemers de aansprakelijkheid van die zwakke verkeersdeelnemer maximaal 50% kan zijn. De automobilist is dus altijd in ieder geval aansprakelijk voor zijn eigen schade. Of de AVP van de fietser het dekt maakt dus niet uit want de fietser kan niet aansprakelijk gesteld worden...
Bovendien is het zo dat bij ongevallen met zwakke verkeersdeelnemers de aansprakelijkheid van die zwakke verkeersdeelnemer maximaal 50% kan zijn. De automobilist is dus altijd in ieder geval aansprakelijk voor zijn eigen schade. Of de AVP van de fietser het dekt maakt dus niet uit want de fietser kan niet aansprakelijk gesteld worden...
Nou ik ben benieuwd. Ik hoop maar dat hij het buiten de verzekering om wil regelen, dat zou een hoop ellende schelen!Mx. Alba schreef op zondag 05 mei 2013 @ 09:43:
Nee, over het algemeen wordt alle schade die verband houdt met motorvoertuigen uitgesloten omdat die schade gedekt wordt door de verzekeringen van die motorvoertuigen.
Inderdaad, zo heb ik het ook een keer op "moeten" lossen. Ik fietste over een trottoir bij een onoverzichtelijke straathoek, de remmen van mijn fiets deden het niet goed en toen kwam er een auto die me te laat zag, wel remde en stilstond, maar ik ging door mijn defecte remmen over zijn motorkap heen.
Verzekering zei 50/50 vanwege aanrijding met een zwakkere verkeersdeelnemer maar ik heb de schade contant aan de automobilist vergoed.
Het verschilt per verzekering. Soms staat er allleen:
Schade veroorzaakt aan een motorvoertuig van een ander dan de verzekerde wordt dan wel gedekt.De verzekering biedt geen dekking voor de aansprakelijkheid van verzekerde voor schade veroorzaakt
met of door een motorrijtuig dat een verzekerde in eigendom heeft, bezit, houdt, bestuurt of gebruikt.
Echter, dan moet de fietser wel aansprakelijk gesteld kunnen worden voor de schade. Dat kan als de auto geparkeerd is en de fietser rijdt ertegenaan, maar als de auto aan het verkeer deelneemt dan is het een verkeersongeval en dan kan de fietser dus in principe niet officieel aansprakelijk gesteld worden.Eärendil schreef op zondag 05 mei 2013 @ 10:15:
Schade veroorzaakt aan een motorvoertuig van een ander dan de verzekerde wordt dan wel gedekt.
Wat nou als hij het perse via de verzekering wil doen omdat dat hem 50% scheelt? Is er wetgeving dat ik (degene met schade) zelf aan mag geven hoe ik dit op wil lossen of niet?Mx. Alba schreef op zondag 05 mei 2013 @ 10:15:
Inderdaad, zo heb ik het ook een keer op "moeten" lossen. Ik fietste over een trottoir bij een onoverzichtelijke straathoek, de remmen van mijn fiets deden het niet goed en toen kwam er een auto die me te laat zag, wel remde en stilstond, maar ik ging door mijn defecte remmen over zijn motorkap heen.Verzekering zei 50/50 vanwege aanrijding met een zwakkere verkeersdeelnemer maar ik heb de schade contant aan de automobilist vergoed.
Edit : Ik heb in ieder geval zwart op wit nu (via Whatsapp, maar goed, het is iets) dat hij zegt dat ik niks had kunnen doen om het te voorkomen, aangezien hij niet kijk. Hij snapt m'n punt ook, en als de kosten een beetje normaal blijven wil hij het denk ik wel buiten de verzekering om doen.
Iemand enig idee wat het kost om zo'n achterpaneel te spuiten?
[ Voor 26% gewijzigd door DennusB op 05-05-2013 11:43 ]
Dat zou een mooie bak zijn als dat waar was, dan ben je als automobilist dus vogelvrij voor fietsers. Als de fietser schuld bekent en de automobilist daarmee dus aantoont _niet_ aansprakelijk te zijn, is de fietser dus aansprakelijk. Ik kan me niet voorstellen dat het zo zit als jij omschrijft.Mx. Alba schreef op zondag 05 mei 2013 @ 10:17:
[...]
Echter, dan moet de fietser wel aansprakelijk gesteld kunnen worden voor de schade. Dat kan als de auto geparkeerd is en de fietser rijdt ertegenaan, maar als de auto aan het verkeer deelneemt dan is het een verkeersongeval en dan kan de fietser dus in principe niet officieel aansprakelijk gesteld worden.
Met een persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering ben je voor schade aan anderen verzekerd, maar als je een voertuig bestuurt waarbij WA verplicht is, neemt die verzekering de aansprakelijkheid over. Dat geldt voor een fiets niet.
Even wat verder gezocht en dit topic is wel interessant. Daar wordt door een jurist (althans, zo noemt ze zichzelf) beweerd dat de automobilist voor 50% van de schade aansprakelijk is, tenzij er sprake is van roekeloosheid of opzet van de fietser. Je zou afslaan zonder kijken wellicht roekeloos kunnen noemen, maar in het aangehaalde topic gaat het om door rood rijden en dat zou daar dan weer niet onder vallen.
[ Voor 21% gewijzigd door Grrrrrene op 05-05-2013 11:57 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Ja inderdaad, lijkt me toch vaag dat als hij verklaart schuldig te zijn dat ik dan nog steeds moet dokken. Wel hoop ik dat het overspuiten qua prijs een beetje normaal blijft, dan wil hij het zelf wel oplossen denk ik. Maar er lopen hier vast mensen met ervaring rond, dus als iemand weet aan wat voor bedrag ik moet denken hoor ik het graagGrrrrrene schreef op zondag 05 mei 2013 @ 11:45:
[...]
Dat zou een mooie bak zijn als dat waar was, dan ben je als automobilist dus vogelvrij voor fietsers. Als de fietser schuld bekent en de automobilist daarmee dus aantoont _niet_ aansprakelijk te zijn, is de fietser dus aansprakelijk. Ik kan me niet voorstellen dat het zo zit als jij omschrijft.
Met een persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering ben je voor schade aan anderen verzekerd, maar als je een voertuig bestuurt waarbij WA verplicht is, neemt die verzekering de aansprakelijkheid over. Dat geldt voor een fiets niet.
Het kan best zijn dat je aansprakelijk bent maar niet schuldig. Bij sommige verzekeringen kost dit je geen no-claim (zie bijv hier: https://www.nederlandenva...rippen/no-blaim-no-claim/ en http://weblog.independer....-blame-no-claim-regeling/).
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Wat hij verklaart doet feitelijk niet ter zake. Wat de verzekeraar beoordeeld wel als het gaat om dekking en uitkering.
Los daarvan kan je hem natuurlijk wel gewoon zelf aansprakelijk stellen en wellicht dat hij dan zelf je schade betaald (zonder dat je daar heel veel moeite voor hoeft te doen)
overigens dekt de avp wel degelijk schade aan motorvoertuigen veroorzaak door een niet motorvoertuig (want daar is de wam voor)
Los daarvan kan je hem natuurlijk wel gewoon zelf aansprakelijk stellen en wellicht dat hij dan zelf je schade betaald (zonder dat je daar heel veel moeite voor hoeft te doen)
overigens dekt de avp wel degelijk schade aan motorvoertuigen veroorzaak door een niet motorvoertuig (want daar is de wam voor)
Fietsers zijn heel erg goed beschermd in het verkeer, dit is allemaal vastgelegd in Artikel 185 van de wegenverkeerswet. Schade die de fietser heeft opgelopen (ondanks dat het mogelijk zijn schuld was) kan daarom nog steeds vaak verhaald worden op jouw WAM verzekering. Het hangt heel erg af van de situatie (ben je echt volledig 100% niet schuldig aan het ongeval) en aan je verzekeraar hoe ze hiermee omgaan.
Dat wordt achterpaneel, plus halve deur spuiten om kleurverschil te voorkomen. Als er verder niets aan is kost dat ongeveer 600 euro. Neem je genoegen met alleen je achterpaneel, dan zal het 300 tot 400 euro zijn.DennusB schreef op zondag 05 mei 2013 @ 11:22:
[...]
Wat nou als hij het perse via de verzekering wil doen omdat dat hem 50% scheelt? Is er wetgeving dat ik (degene met schade) zelf aan mag geven hoe ik dit op wil lossen of niet?
Edit : Ik heb in ieder geval zwart op wit nu (via Whatsapp, maar goed, het is iets) dat hij zegt dat ik niks had kunnen doen om het te voorkomen, aangezien hij niet kijk. Hij snapt m'n punt ook, en als de kosten een beetje normaal blijven wil hij het denk ik wel buiten de verzekering om doen.
Iemand enig idee wat het kost om zo'n achterpaneel te spuiten?
[afbeelding]
Nou, dat valt dan nog wel mee. Hopen dat ik hem zover krijg om dat uit eigen zak te betalen, scheelt een hoop ellende.Nomis schreef op zondag 05 mei 2013 @ 13:42:
[...]
Dat wordt achterpaneel, plus halve deur spuiten om kleurverschil te voorkomen. Als er verder niets aan is kost dat ongeveer 600 euro. Neem je genoegen met alleen je achterpaneel, dan zal het 300 tot 400 euro zijn.
Spiegelkap zal denk ik rond de 50/75 euro zijn dan? Want die moet ook mee
[ Voor 7% gewijzigd door DennusB op 05-05-2013 18:57 ]
Wellicht is het ook nog wel de moeite waard om uit te zoeken of jouw verzekering de 'no blaim no claim' constructie hanteert 
De kans dat een fietser vrijwillig uit eigen zak 600 euro op gaat hoesten lijkt mij klein.
De kans dat een fietser vrijwillig uit eigen zak 600 euro op gaat hoesten lijkt mij klein.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Heb even gezocht bij Centraal Beheer, maar kan zoiets niet vinden eigenlijk! Zal ze morgen eens bellen, tenzij er iemand rondloopt hier die het weetGlashelder schreef op zondag 05 mei 2013 @ 19:03:
Wellicht is het ook nog wel de moeite waard om uit te zoeken of jouw verzekering de 'no blaim no claim' constructie hanteert
No blaim no claim... Ze kunnen blame niet eens goed spellen.
Mx. Alba schreef op zondag 05 mei 2013 @ 20:58:
Verwijderd
Dat is dus ook zo. Mijn vader heeft hetzelfde gehad, die ondanks dat de fietser niet oplette en geen voorrang had toch de portemonnee mocht trekken. Leuk of niet, zo is het geregeld in Nederland. Je moet ongeveer 20 getuigen hebben die verklaren dat een fietser zich suïcidaal, dronken en op het allerlaatste moment voor je auto wierp wil je enige kans hebben op een vergoeding en dan nog wil het niet altijd lukken.Grrrrrene schreef op zondag 05 mei 2013 @ 11:45:
Dat zou een mooie bak zijn als dat waar was, dan ben je als automobilist dus vogelvrij voor fietsers. Als de fietser schuld bekent en de automobilist daarmee dus aantoont _niet_ aansprakelijk te zijn, is de fietser dus aansprakelijk. Ik kan me niet voorstellen dat het zo zit als jij omschrijft.
Het idee is dat automobilisten gevaarlijker zijn voor fietsers dan andersom en bovendien beter getraind zijn, dus dat ze hun rijgedrag naar omstandigheden dienen aan te passen. Op zich een goed idee, maar de consequenties voelen soms wat oneerlijk in specifieke gevallen. Een andere vervelende consequentie is dat fietsers zich soms naar deze bescherming gaan gedragen, zonder zich te realiseren dat wettelijke bescherming niets waard is als je koud in de grond ligt.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2013 22:43 ]
Mx. Alba schreef op zondag 05 mei 2013 @ 20:58:
offtopic:
Ik dacht even 'naa dat is mijn fout', maar ik zie nu dat ik het idd in de link staat..
Ik dacht even 'naa dat is mijn fout', maar ik zie nu dat ik het idd in de link staat..
Overigens doet CB voor zover ik weet helaas niet aan no blame no claim..
Nou, 800-900 euro voor de schade die de fietser heeft veroorzaakt. Dat gaat ie nooit zelf ophoesten, fuck
Dat weet ik niet zo.DennusB schreef op maandag 06 mei 2013 @ 08:41:
Nou, 800-900 euro voor de schade die de fietser heeft veroorzaakt. Dat gaat ie nooit zelf ophoesten, fuck
In Belgie zou dat voor de fietser zijn als die in fout is => zijn lichamelijke schade wordt wel door jou auto-verzerkering gedekt.
Maar dat staat natuurlijk los van de schade die die fietser door zijn fout aan jou (auto) heeft veroorzaakt (burgerlijke aansprakelijkheid)
Ik verwacht dat het in nederland ook gelijkaardig is.
Reden dat lichamelijke schade aan zwakke weggebruikers door de auto-verzekering betaald wordt is niet zozeer
Maar eerder: auto's hebben altijd een verzerkering - wettelijk verplicht + lichamelijke schade is duur + als 2 verzekeringspartijen schuld moeten gaan bepalen duur het altijd heel lang voor er iets uitbetaald wordt. Terwijl je bij lichamelijke schade dat net niet wilt hebben.Het idee is dat automobilisten gevaarlijker zijn voor fietsers dan andersom en bovendien beter getraind zijn, dus dat ze hun rijgedrag naar omstandigheden dienen aan te passen.
Los van de verzekeringen/wie gaat dokken, die kras zit deze erg diep? En zijn er deuken? Met wat geluk en de juiste spullen kan je die kras toch grotendeels wegkrijgen. Kan alleen niet zien of het gedeukt is op die foto. Maar uitdeuken is volgens mij rond de 50 euro per flinke deuk of iets in die richting. Dat het een klein beetje zichtbaar blijft lijkt me minder erg dan 100en euro's dokken, terwijl de fietser schuld erkend maar niet de volle mep wilt dokken.DennusB schreef op maandag 06 mei 2013 @ 08:41:
Maar als het erg zichtbaar is/blijft, kan ik me voorstellen dat je wilt dat het gewoon gemaakt word.
[ Voor 13% gewijzigd door ByteMe_ op 06-05-2013 10:54 ]
Er zit inderdaad ook een deuk. Heb de fietser even gesproken, hij gaat z'n verzekering morgen weer bellen en zeggen dat hij 100% aansprakelijk is, en dat ook tekenen en meesturen. Mochten ze daar toch niet in meegaan en ik krijg een claim op m'n bord dan betaalt hij dat stuk uit eigen zak! Hopen dat hij zich er aan houd, maar tot nu toe zeer netjes van die jongenRonaldDesigns schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:39:
[...]
Los van de verzekeringen/wie gaat dokken, die kras zit deze erg diep? En zijn er deuken? Met wat geluk en de juiste spullen kan je die kras toch grotendeels wegkrijgen. Kan alleen niet zien of het gedeukt is op die foto. Maar uitdeuken is volgens mij rond de 50 euro per flinke deuk of iets in die richting. Dat het een klein beetje zichtbaar blijft lijkt me minder erg dan 100en euro's dokken, terwijl de fietser schuld erkend maar niet de volle mep wilt dokken.
Maar als het erg zichtbaar is/blijft, kan ik me voorstellen dat je wilt dat het gewoon gemaakt word.
Dat is je geluk, veel NL-er's hadden gewoon gezegd: de auto bestuurder reed te hard, keek niet uit, etc.
Hoe is de andere zaak?
De andere zaak heb ik vanochtend nagevraagd maar ze hebben nog geen claim van de tegenpartij gehad... Dus afwachten nogRonaldDesigns schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:05:
[...]
Dat is je geluk, veel NL-er's hadden gewoon gezegd: de auto bestuurder reed te hard, keek niet uit, etc.
Hoe is de andere zaak?
Net weer gebeld met Centraal Beheer en hoe ik het nu begrijp :
Ze gaan een claim neerleggen bij de verzekering van de tegenpartij. Stel ze krijgen "maar" 60% geclaimd dan betaalt m'n verzekering dat openstaande bedrag en betaal ik alleen m'n eigen risico. Klopt dat nou?
Ze gaan een claim neerleggen bij de verzekering van de tegenpartij. Stel ze krijgen "maar" 60% geclaimd dan betaalt m'n verzekering dat openstaande bedrag en betaal ik alleen m'n eigen risico. Klopt dat nou?
Je spreekt ze, ze geven een antwoord dat je niet snapt, maar dan hang je op en vraag je het hier?DennusB schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:14:
Net weer gebeld met Centraal Beheer en hoe ik het nu begrijp :
[ Voor 4% gewijzigd door LiquidT_NL op 07-05-2013 16:39 ]
Die meneer die ik aan de lijn had was er nogal vaag over. Dus maar even dubbelcheck hierLiquidT_NL schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:39:
[...]
Je spreekt ze, ze geven een antwoord dat je niet snapt, maar dan hang je op en vraag je het hier?Is wel hoe het gaat met een AR verzekering, kijk dan wel even of het geen gevolgen voor je BM heeft. Anders kan het aantrekkelijker zijn het zelf op te hoesten.
Hij vertelde dat het geen consequenties voor m'n BM & schadevrije jaren zou hebben!
Edit : Ik hang nu weer ze aan de lijn, nu heeft het opeens wel invloed op m'n BM.
[ Voor 7% gewijzigd door DennusB op 07-05-2013 17:42 ]
Daarom ook altijd doorvragen als iets niet duidelijk is en naam noteren. Als het goed is wordt alles opgenomen bij CBA. Hoe dan ook, gaat het gevolgen hebben voor de BM, moet je serieus overwegen de schade zonder verzekering te regelen (afhankelijk van je huidige BM trede en maandpremie)DennusB schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 17:32:
[...]
Die meneer die ik aan de lijn had was er nogal vaag over. Dus maar even dubbelcheck hier
Hij vertelde dat het geen consequenties voor m'n BM & schadevrije jaren zou hebben!
Edit : Ik hang nu weer ze aan de lijn, nu heeft het opeens wel invloed op m'n BM.
Ja, ik heb doorgevraagd! Maar goed... ik kan het dan iig contant ophoesten. Ik ga wel regelen dat als ik nog wat op moet hoesten dat de tegenpartij dat maar contant naar me overmaakt. Hij staat er precies zo in als ik en vind ook dat hij schuld heeft.LiquidT_NL schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 17:47:
[...]
Daarom ook altijd doorvragen als iets niet duidelijk is en naam noteren. Als het goed is wordt alles opgenomen bij CBA. Hoe dan ook, gaat het gevolgen hebben voor de BM, moet je serieus overwegen de schade zonder verzekering te regelen (afhankelijk van je huidige BM trede en maandpremie)
Maar hij wilt betalen tot wat in zijn ogen normaal is. Maar wat is voor hem 'normaal'? Heb je al verteld wat het geintje kost in totaal? Wie weet gaat hij uit van 50-100 euro. Zoals Glashelder zei, kans dat een fietser veel geld gaat dokken is klein, wie weet denkt ie : toch iets teveel van het goede.DennusB schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 17:49:
[...]
Ik ga wel regelen dat als ik nog wat op moet hoesten dat de tegenpartij dat maar contant naar me overmaakt. Hij staat er precies zo in als ik en vind ook dat hij schuld heeft.
Kijken of hij nu dan woord blijft houden
[ Voor 3% gewijzigd door ByteMe_ op 07-05-2013 21:42 ]
Daarnaast kan je je afvragen of hij niet denkt: "mijn verzekering vind mij voor enkel die 60% aansprakelijk en betaalt dat, waarom zou ik de rest bijleggen?"RonaldDesigns schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 21:41:
[...]
Maar hij wilt betalen tot wat in zijn ogen normaal is. Maar wat is voor hem 'normaal'? Heb je al verteld wat het geintje kost in totaal? Wie weet gaat hij uit van 50-100 euro. Zoals Glashelder zei, kans dat een fietser veel geld gaat dokken is klein, wie weet denkt ie : toch iets teveel van het goede.
Kijken of hij nu dan woord blijft houden
Ik heb net Centraal Beheer weeeeer gesproken na een negatieve tweet. En ze hebben het nu even tot de bodem uitgezocht, en er zijn 2 opties :LiquidT_NL schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 12:03:
[...]
Daarnaast kan je je afvragen of hij niet denkt: "mijn verzekering vind mij voor enkel die 60% aansprakelijk en betaalt dat, waarom zou ik de rest bijleggen?"
1. Ze claimen het 100%, dan heb ik ook nergens last van (Ook geen invloed op BM, SVJ & NC) (Grote kans als de fietser schuld bekend op papier)
2. Ze kunnen maar een stukje claimen (bijv 80%) en de rest zou dan invloed hebben op mijn BM, tenzij ik het zelf ophoest.
Nou ik ben benieuwd
M.a.w.: er is maar 1 optie: CBA betaalt wat ze kunnen claimen, de rest kan je zelf ophoesten danwel BM gevolgen van ondervinden. Net als dat je al eerder zei dus.
[ Voor 12% gewijzigd door LiquidT_NL op 08-05-2013 12:53 ]
idd... heb het zelf ook gehad.... reed op woonerf... gewone snelheid... zag kind van linksvoor aan komen scheuren op een fietsje... ik remde en stond stil... kind had makkelijk om mij heen gekund, maar schrok en raakte in paniek en dook recht op mijn motorkap... ik stond al een paar seconden stil.... verzekering weigderde meer dan 50% te vergoeden en vond dat ik daar zelfs voor in mijn handen moest knijpen, want eigenlijk hoefden ze niets te vergoeden (omdat het een fietser was EN een kind) (wat ik een beetje tegenstrijdig vond, want er zijn weinig verzekeringen die onnodig tot betaling overgaan)... heb nog wel bezwaar gemaakt (telefonische en schriftelijk), maar geen cent meer gezien dan die 50%....Verwijderd schreef op zondag 05 mei 2013 @ 22:41:
[...]
Dat is dus ook zo. Mijn vader heeft hetzelfde gehad, die ondanks dat de fietser niet oplette en geen voorrang had toch de portemonnee mocht trekken. Leuk of niet, zo is het geregeld in Nederland. Je moet ongeveer 20 getuigen hebben die verklaren dat een fietser zich suïcidaal, dronken en op het allerlaatste moment voor je auto wierp wil je enige kans hebben op een vergoeding en dan nog wil het niet altijd lukken.