Idee: je eigen notes zien?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 497 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 09:34
de modjes/adjes kunnen de notes bij elke user zien, maar is het geen idee om te kunnen zien welke notes er bij jou staan??? weet je ten minste hoe ze over je denken >:)

Maak je eigen poll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ik denk dat je dat soms maar beter niet kan weten ;)

Ja en nee denk ik erover, het is op zich wel goed als je je eigen notes kan bekijken, maar aan de andere kant als er iets staat wat volgens de user niet waar is komen daar weer allemaal topics over, b.v: ja waarom staat er dat ik veel onzin post?, waarom staat er dat ik vaak om warez vraag?

En wat zou er moeten staan in je user notes als je normaal gedraagd? "oeh hij is zo'n leuke jongen, en nog knap ook"

We zien wel wat ze gaan beslissen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-09 16:47
Lijkt mij ook geen goed idee. Je kunt toch wel aanvoelen hoeveel notes je hebt?

Ik denk dat dan ook heel de kracht van het systeem verloren gaat, als iedereen de notes kan bekijknen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Slecht plan denk ik, dan krijg je ook nog eens discussies van users in Lieve Adjes of een note al dan niet terecht is. Overigens zijn notes niet alleen maar negatief maar kunnen ze ook positief zijn.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Heel simpel genomen kan het positieve invloed hebben op het postgedrag van users. Als iemand veel negatieve notes heeft zal die persoon zich misschien rustiger gedragen. Als iemand positieve notes heeft zal die zich gewaardeerd voelen en nog meer z'n best doen.

Alleen helaas zal het zo waarschijnlijk niet werken. Iemand die veel negatieve notes heeft zal ten eerste vaak niet in z'n notes kijken en dus gewoon door knoeien. Ten tweede zal het waarschijnlijk niet helpen, net zo min als een strafblad een dief ervan weerhoudt te stelen.

Verder staat er in notes meer dan alleen "Warez gepost in topic x" en "waarschuwing voor flamen in topic y". En vooral die extra aantekeningen maken het notes systeem interessant voor crw en maken het juist ook niet heel erg geschikt om voor de user zelf te lezen te zijn.

Ook zal het de crew terughoudender maken met het plaatsen van notes. Een note moet in 1 keer precies goed worden geformuleerd - hoe pissed iemand ook is - omdat de user het kan lezen. Het is dan onmogelijk om eerst ff te schelden en later de note netjes te formuleren, etc.

Wat misschien in de toekomst wel een optie is, is de mogelijkheid dat crew kan bepalen welke notes een user mag zien. Of een counter in het profile (alleen voor die persoon dan) met het aantal waarschuwingen.

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

dit idee lijkt me niks eigenlijk. Burat verwoordt het prima; maar ook selectieve notes showen lijkt me geen geweldig idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-07 21:03

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Een teller is misschien een idee:

x negatieve notes van y totale notes bijvoorbeeld: x/y rechtsboven bij de posts van de user zetten...

Dan heb je toch een idee van hoe t zit, maar zie je de notes toch niet... toch?

en dan die counter gewoon ergens zetten dat iedereen dat kan zien (bijv. includen in signature..) dan weet je hoe serieus je die persoon moet nemen met een post..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik vind het wel een goed idee, je mag toch best weten wat er over jou gezegd wordt?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Op maandag 04 juni 2001 11:08 schreef jwbagger het volgende:
Een teller is misschien een idee:

x negatieve notes van y totale notes bijvoorbeeld: x/y rechtsboven bij de posts van de user zetten...

Dan heb je toch een idee van hoe t zit, maar zie je de notes toch niet... toch?

en dan die counter gewoon ergens zetten dat iedereen dat kan zien (bijv. includen in signature..) dan weet je hoe serieus je die persoon moet nemen met een post..
Heb je niets aan, alleen al omdat >90% van de users heeft geen notes heeft. Verder zegt een negatieve note niet dat je een user niet serieus kan nemen, net zomin als een niet-negatieve note betekent dat die user Godlike is.

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger
  • Laatst online: 21-07 21:03

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Op maandag 04 juni 2001 11:13 schreef Burat het volgende:

[..]

Heb je niets aan, alleen al omdat >90% van de users heeft geen notes heeft. Verder zegt een negatieve note niet dat je een user niet serieus kan nemen, net zomin als een niet-negatieve note betekent dat die user Godlike is.
Ok, maar als alleen adjes weten wat er over je gezegd word kan je jezelf niet gauw verbeteren... misschien doe je wel eens wat onbewust fout en kan je dat gedrag als je het countertje ziet verspringen gauw bijdraaien... en misschien moeten er dan gewoon wat meer notes gemaakt worden?

By the way; heb ik eigenlijk notes??? posi of nega? of ben ik zo'n onopvallende joeser met m'n paar posts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op maandag 04 juni 2001 11:12 schreef jelmervos het volgende:
Ik vind het wel een goed idee, je mag toch best weten wat er over jou gezegd wordt?
Als het goed is en je beschikt over een beetje tact en common sense dan kun je dat ook prima uit eventuele waarschuwingen en reacties van overige forumgebruikers halen. Tis niet meer dan een afspiegeling van jezelf op GoT en wat dat betreft is de visie van een adje/modje in dat opzicht hetzelfde als die van een gewone gebruiker.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:17

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

sja, hier heb ik een dubbele mening over...
aan de ene kant kan het bevorderlijk zijn: "hee, ze houden me toch in de gaten, laat ik maar wat voorzichtiger zijn"
aan de andere kant krijg je waarschijnlijk allemaal topics van "die usernote vindt ik helemaal niet terecht" enzovoort...

ook positief/negatief als teller lijkt me niet een goed idee, dan wil iedereen weten wat er positief, en nog meer: wat er negatief aan hem/haar is...

het zou dus te proberen kunnen zijn, maar ik ben bang dat LA dan straks uitpuilt van de opmerkingen over onjuiste notes...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 12:18
Ik heb toch alleen maar positieve notes dus het boeit me niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op maandag 04 juni 2001 11:44 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Als het goed is en je beschikt over een beetje tact en common sense dan kun je dat ook prima uit eventuele waarschuwingen en reacties van overige forumgebruikers halen. Tis niet meer dan een afspiegeling van jezelf op GoT en wat dat betreft is de visie van een adje/modje in dat opzicht hetzelfde als die van een gewone gebruiker.
Psies, ik denk dat de meesten best weten of ze en zo ja, hoeveel positieve en negatieve notes ze ongeveer hebben. Worden je draadjes vaak gesloten wegens spam/p0rn/racisme/flames, tja... Dan weet je waar je aan toe bent. Heb je nog nooit problemen gehad, dan heb je hoogstwaarschijnlijk geen notes of een enkele positieve.

Tja, ik wil ze ook wel weten hoor, maar ik weet gewoon dat het beter is ze niet te weten.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Op maandag 04 juni 2001 11:52 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Psies, ik denk dat de meesten best weten of ze en zo ja, hoeveel positieve en negatieve notes ze ongeveer hebben. Worden je draadjes vaak gesloten wegens spam/p0rn/racisme/flames, tja... Dan weet je waar je aan toe bent. Heb je nog nooit problemen gehad, dan heb je hoogstwaarschijnlijk geen notes of een enkele positieve.

Tja, ik wil ze ook wel weten hoor, maar ik weet gewoon dat het beter is ze niet te weten.
Idd.. En als je het na een aantal keer sluiten nog niet snapt, krijg je vanzelf een waarschuwing... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 17:35

Tim Schuhmacher

abasios

Ja je kan 2 kanten op, dus ik zou het eigenllijk ook niet weten. Gewoon uit nieuwsgierigheid zou ik dan voor 'wel' kiezen :) .

Maar er werd een vergelijking met een strafblad gemaakt. Maar dat klopt niet echt, daar staan namelijk alleen slechte dingen in en in de usernotes toch ook goede (toch?).
En een strafblad mag je zelf wel inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 09:34
ben het wel eens met wat burat zegt...

zat ik ook al aan te denken, dat modjes zelf kunnen bepalen of de user de note mag zien of niet

Maak je eigen poll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-09 10:42
'k denk dat dat wat teveel leesvoer zou worden voor me.. ahoewel.. 'k ben zowat 80% van me notes kwijtgeraakt in de crash van oaar daggies trug :)

Wat ik me eigenlijk afvraag is of oude notes eigenlijk aangepast/verwijderd worden als deze toch niet echt correct blijken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 12:30

Destruction

(ex-)Automonteur

het lijkt mij wel een idee om alleen je eigen notes te kunnen zien, het aantal dus. :)

Maarja, het is aan de crew om te beslissen.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Als ik een note geef is dat omdat de user in kwestie een grove fout maakt waar íe niet mee weg kan komen....

Ik heb geen zin om per note een flamewar te hebben omdat de user meent dat ik god/baas/weetikveel speel.

Indien een user z'n notes kan inzien, dan plaats ik geen notes meer en ga verder met monopapiertjes...

* Delerium zal dan aan de gele laptop in de trein herkenbaar zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Laatst online: 22-09 10:42
Op maandag 04 juni 2001 14:46 schreef ecteinascidin het volgende:
* witchdoc zal dan aan de gele laptop in de trein herkenbaar zijn. :P
LOL!
noujah, openheid zou leuk zijn maar is geen haalbare kaart denk'k..
PS: je hebt post-itjes voortaan in alle kleuren hoor ectading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Laatst online: 13:34
Sorry voor het kicken van een oud topic.

Hoe zit het eigenlijk met user notes en de wet persoonsregistratie?
Als beschreven persoon heb je in principe het recht om over jou vastgelegde gegevens in te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dit topic kan vinden, dan kan je ook wel vinden hoe je je eigen notes op kan vragen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:29

Dido

heforshe

Met hierboven :)

De Algemene Voorwaarden

Wel knap om een 5 jaar oud topic eerder te vinden dan de algemene voorwaarden, eigenlijk :P

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noteer maar, hij gebruikt de search >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
The - DDD schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 16:37:
Sorry voor het kicken van een oud topic.

Hoe zit het eigenlijk met user notes en de wet persoonsregistratie?
Als beschreven persoon heb je in principe het recht om over jou vastgelegde gegevens in te zien.
Is dat wel helemaal zo?
En anders kunnen ze er geld voor vragen, voor een uittreksel van je persoonsregister moet je ook flink betalen. 8)7
Die gegevens kan ik zelf ook wel bedenken.
Of zo'n verklaring van goed gedrag als je ambtenaar wordt, moet je ook flink voor betalen.
Da's wel vreemd op zich ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat is helemaal zo ja. :) Notes vallen onder persoonsgegevens en zijn voor zover ik weet onder de WBP verplicht opvraagbaar, al dan niet tegen betaling van (redelijke) administratiekosten. En uiteraard zíjn ze daarom ook vrij opvraagbaar tegen verzend- en administratiekosten. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:03

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

En je kan er volgens mij aan komen door naar juridisch@tweakers.net te mailen :)
offtopic:
althans dat werkte bij mij ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Dido schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 16:40:

De Algemene Voorwaarden

Wel knap om een 5 jaar oud topic eerder te vinden dan de algemene voorwaarden, eigenlijk :P
Algemene voorwaarden.... :X
Het ligt zo voor de hand dat het bijna pijnlijk is.
*lol*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 00:17

Twhomp

Stayin' Alive

Dido schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 16:40:

De Algemene Voorwaarden

Voor de luie clickers ;)
Bescherming persoonsgegevens

17. Het lid geeft Tweakers.net BV toestemming tot het opslaan van de benodigde gegevens ten behoeve van de exploitatie van het forum. Tweakers.net BV zal de door gebruiker opgegeven persoonsgegevens nimmer gebruiken voor enig ander al dan niet commercieel doel dan de exploitatie van de sites en diensten van Tweakers.net. Gegevens zullen nimmer ter beschikking worden gesteld aan andere partijen. De bestanden met persoonsgegevens van Tweakers.net BV zijn op grond van de Wet persoonsregistraties aangemeld bij de Registratiekamer, Prins Clauslaan 20 te Den Haag, telefoon 070 - 3811300. Deze wet stelt eisen aan het beheer, het gebruik en de beveiliging van persoonsgegevens zoals die door Tweakers.net BV worden verzameld en opgeslagen. Een afschrift van deze gegevens wordt op verzoek verstrekt. Hiervoor zijn administratiekosten verschuldigd. Meer over uw persoonsgegevens en Tweakers.net BV vindt u in ons privacystatement.
"Hiervoor zijn administratiekosten verschuldigd."

Natuurlijk, slim, want anders willen duizenden tweakers direct hun notes zien. Maar de vraag is: hoeveel zijn de administratiekosten?

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002

Dido

heforshe

Dat ligt aan de user en de inhoud van zijn notes :+

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

€5,- werd mij laatst verteld :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Dido schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:29:
Dat ligt aan de user en de inhoud van zijn notes :+
:+
€5,- administratiekosten en €17,- materiaalkosten :P

edit:

hoe vraag je het aan? Een mailtje al genoeg? En naar welk e-mail-adres?

Jullie (lees: Tweakers.BV) zijn wel (expres?) erg vaag zeg.

[ Voor 25% gewijzigd door Twhomp op 12-08-2006 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Twhomp schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:30:
Bij jou wel, aangezien ze daar een boekwerk van een paar honderd pagina's moeten uitprinten. ;) :*

[ Voor 3% gewijzigd door _the_crow_ op 12-08-2006 17:32 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Twhomp schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:30:
[...]

edit:

hoe vraag je het aan? Een mailtje al genoeg? En naar welk e-mail-adres?

Jullie (lees: Tweakers.BV) zijn wel (expres?) erg vaag zeg.
Outerspace schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:00:
En je kan er volgens mij aan komen door naar juridisch@tweakers.net te mailen :)
offtopic:
althans dat werkte bij mij ;)
Lees!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik hoorde wel eens 4,-.

Waarom er ook geld voor werd gevraagd was iets heel simpels: er gaat tijd in zitten en je kan je goed voorstellenals 1000 tweakers hun notes komen opvragen 'omdat het toch gratis' dat Tweakers.net er niet blij mee is :+ Dus vandaar de verrekening van de administratiekosten: als 'afschrikmiddel' en voor de kosten.

Maareh: dat moet een 'echt' modje maar bevestigen :P

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

_the_crow_ schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:32:
[...]
Bij jou wel, aangezien ze daar een boekwerk van een paar honderd pagina's moeten uitprinten. ;) :*

:>
8)7 Oeps...

Hoewel ik natuurlijk amper notes heb, ben ik bijna temped :P

Maar ik ben ook paranoia genoeg om te denken dat ze eerst stiekem de notes aanpassen voordat ze die mailen ;)

Niet dat ik dat niet zou weten dan, want ik weet allang al wat er instaat >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Twhomp schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:37:
[...]

:>

[...]

8)7 Oeps...

Hoewel ik natuurlijk amper notes heb, ben ik bijna temped :P

Maar ik ben ook paranoia genoeg om te denken dat ze eerst stiekem de notes aanpassen voordat ze die mailen ;)

Niet dat ik dat niet zou weten dan, want ik weet allang al wat er instaat >:)
De namen worden aangepast vanwege privacy etc. ... verder niets ;) En ik heb iig een mooi mapje in mijn bureau liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Outerspace schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:39:
[...]

De namen worden aangepast vanwege privacy etc. ... verder niets ;)
Wat ontzettend flauw... :(

Ik wil juist wel weten welke mod mij voor wat uitgescholden heeft :D
edit: maar even een mailtje gestuurd: nieuwsgierigheid heeft gewonnen

[ Voor 12% gewijzigd door Twhomp op 12-08-2006 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Kun je, mocht je ze willen opvragen, in ieder geval te weten komen of er überhaupt notes zijn? Anders is het zo zonde om administratiekosten neer te leggen voor het verzenden van een lege envelop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

King_Louie schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:45:
Kun je, mocht je ze willen opvragen, in ieder geval te weten komen of er überhaupt notes zijn? Anders is het zo zonde om administratiekosten neer te leggen voor het verzenden van een lege envelop.
Die users die echt geïnteresseerd zijn in het forum zijn vaak juist die mensen die erg actief zijn, en hebben dus juist notes. Vaak zelfs een boel. :+ Maar ik denk (NB: denk) dat je in het geval van geen notes echt wel te horen krijgt dat er niets te versturen valt en je je geld zou verspillen voordat je betaalt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 23-09 21:57
King_Louie schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:45:
Je gegevens die we moeten verstrekken zijn meer dan alleen je notes. Ook je andere registratie gegevens zoals IP adressen en mailadressen etc. etc. vallen onder de WBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
-NMe- schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:51:
[...]

Die users die echt geïnteresseerd zijn in het forum zijn vaak juist die mensen die erg actief zijn, en hebben dus juist notes. Vaak zelfs een boel. :+ Maar ik denk (NB: denk) dat je in het geval van geen notes echt wel te horen krijgt dat er niets te versturen valt en je je geld zou verspillen voordat je betaalt. :)
Dat lijkt me ook wel, maar met mensen zo evil als zeef weet je maar nooit natuurlijk ;)
zeef schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:56:
[...]
Je gegevens die we moeten verstrekken zijn meer dan alleen je notes. Ook je andere registratie gegevens zoals IP adressen en mailadressen etc. etc. vallen onder de WBP.
Speak of the devil :P

M'n IP ben ik wel bekend mee, en m'n mailadres heb ik nooit gewijzigd. Maar zou je zelfs zover kunnen gaan dat je log bestanden van bijvoorbeeld de webservers op kan vragen? Niet dat me dat ook maar een klap interesseert, maar meer ter indicatie van hoe ver die wet gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Het lijkt me dat er alleen gegevens verstrekt hoeven worden die - redelijk direct - te koppelen zijn aan een persoonsgegeven. Ik *denk* dat de logbestanden daar niet onder vallen. Maar ik heb hier weinig verstand van, dus pin me er niet op vast :P .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat je dan zoal krijgt als je je notes opvraagt :$

Vertel eens Outerspace - wat heb je gekregen, hoe zag het eruit? Vond je het de moeite? Fotos! Scans! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 23-09 21:57
JHS schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:38:
Het lijkt me dat er alleen gegevens verstrekt hoeven worden die - redelijk direct - te koppelen zijn aan een persoonsgegeven. Ik *denk* dat de logbestanden daar niet onder vallen. Maar ik heb hier weinig verstand van, dus pin me er niet op vast :P .
*pin*

alle gegevens die gerelateerd kunnen worden aan je user account zijn persoonsgegevens in het kader van de WBP. In het bijzonder zijn dat je mail adres en je IP nr. De notes zijn eigenlijk subsidiar maar natuurlijk begrijp ik dat het juist daar om gaat.

Op dit moment is het allemaal handwerk en krijg je je notes en nog wat zut geanonimiseerd netjes geprint thuisgestuurd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

elevator schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:44:
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat je dan zoal krijgt als je je notes opvraagt :$

Vertel eens Outerspace - wat heb je gekregen, hoe zag het eruit? Vond je het de moeite? Fotos! Scans! :P
Ik heb geen pics en scans :P

Gekregen
• Een mooie envelop op A4 formaat.
• Daarbij een brief van dat je je notes hebt aangevraagd
• Je notes op papier (met verwijderde crew-namen)

Wat vond ik ervan
• Stoer.. ik heb iets van T.net 8)
• Kut... zoveel negatief
• Hoi ik zie een keer een positieve noot

Wat heb ik toen gedaan?
• Het ligt weer in de kast.
• Daniël een mail gestuurd over het feit dat er te weinig positieve notes worden gegeven itt negatieve notes
• Een mailtje verstuurd dat hij is aangekomen en vriendelijk bedankt voor de moeite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Je kan natuurlijk ook proberen tegen een modje op gaan rijden en vragen of hij/zij de notes is van je account wil mailen. :+ Maar daar zal vast iets over in de modjes policy staan. Zo niet, misschien een goeie tip. :P

Hoef niet te weten wat er in mijn notes staat, maar ben wel benieuwd wat voor dingen nou typisch in een note komen.

[ Voor 21% gewijzigd door The - DDD op 12-08-2006 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Laatst online: 07:55

momania

iPhone 30! Bam!

The - DDD schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:59:
Je kan natuurlijk ook proberen tegen een modje op gaan rijden en vragen of hij/zij de notes is van je account wil mailen. :+ Maar daar zal vast iets over in de modjes policy staan. Zo niet, misschien een goeie tip. :P
Ik kan je nu al verklappen dat geen 1 mod dat zal doen. ;)

Je zullen je hooguit vertellen hoeveel notes je eventueel hebt, niets meer en niets minder. :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

The - DDD schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:59:
Hoef niet te weten wat er in mijn notes staat, maar ben wel benieuwd wat voor dingen nou typisch in een note komen.
Het zal iets zijn als een 'logboekje' met gedragingen (positief en negatief) van een gebruiker? :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Klopt het dat ook de crew de eigen notes niet kan inzien?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

nope, als je notes kan zien, kan je dat van iedereen zien. Is 1 rechtenset zonder onderscheid verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
Van welke strekking zijn notes eigenlijk? "Goh, wat heeft Outerspace toch een leuk usericon vandaag" of meer "Deze specifieke post is wel zo'n onzin, die Outerspace moeten we bannen!".

Is het naar aanleiding van een post, of zijn het gewoon algemene observaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

-O- Valt me tegen hoor :P
• Je notes op papier (met verwijderde crew-namen)
Hoe ziet dat er dan uit? Zie je bv. wel dat dezelfde personen meerdere notes hebben geplaatst? Wordt er ook in de notes gecensureerd wat betreft crewnamen? :)
• Stoer.. ik heb iets van T.net 8)
• Kut... zoveel negatief
• Hoi ik zie een keer een positieve noot
:P Met welk doel had je ze eigenlijk opgevraagd? En was het zoals je verwachtte? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

momania schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:08:
nope, als je notes kan zien, kan je dat van iedereen zien. Is 1 rechtenset zonder onderscheid verder :)
Slim, wordt je crew en kan je zien welke van je collega's je in het verleden de grond in hebben geboord. Lijkt me goed voor de team-spirit. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

King_Louie schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 18:02:
M'n IP ben ik wel bekend mee, en m'n mailadres heb ik nooit gewijzigd. Maar zou je zelfs zover kunnen gaan dat je log bestanden van bijvoorbeeld de webservers op kan vragen? Niet dat me dat ook maar een klap interesseert, maar meer ter indicatie van hoe ver die wet gaat.
Nee, logbestanden die voor technische doeleinden (en ik meen ook voor statistische) bijgehouden worden vallen er niet onder. Dus access logs van de webservers en dergelijke andere logbestanden niet.
Daarnaast staat er, meen ik, ook nog een clausule in die stelt dat de gevraagde gegevens wel redelijkerwijs te koppelen moeten zijn aan je persoonsgegevens.
De notes zijn dat als je de argumentatie dat een mailadres een persoonsgegeven is accepteert.

De logbestanden zijn dat niet. Dat zou namelijk betekenen dat we in 8GB aan platte tekst per dag zouden moeten graven om jouw bezoekgedrag op te snorren...
Guardian Angel schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:11:
Slim, wordt je crew en kan je zien welke van je collega's je in het verleden de grond in hebben geboord. Lijkt me goed voor de team-spirit. :)
De kans dat je crew wordt met zulk soort notes is vrij klein, lijkt me ;)

[ Voor 14% gewijzigd door ACM op 12-08-2006 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
[...]

Valt wel mee hoor ;) Anders was je niet toegelaten tot de crew in eerste instantie. Echter je moet ook weer niet te veel van die notes denken. Als je vroeger een bad boy was, kan dat ook veranderd zijn en dat je dus de laatste tijd beter je best hebt gedaan. Het is gewoon dat de crew kan zien wat je geschiedenis is in een beknopte versie :)
De kans dat je crew wordt met zulk soort notes is vrij klein, lijkt me ;)
Niet iedereen van de crew zijn engeltjes geweest hoor ;)

[ Voor 10% gewijzigd door DaannO op 12-08-2006 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

:) Ga me nu niet vertellen dat de crew allemaal brave nerds zijn. Ik geloof een hoop maar dat niet.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
ACM schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:12:
[...]

Nee, logbestanden die voor technische doeleinden (en ik meen ook voor statistische) bijgehouden worden vallen er niet onder. Dus access logs van de webservers en dergelijke andere logbestanden niet.
Daarnaast staat er, meen ik, ook nog een clausule in die stelt dat de gevraagde gegevens wel redelijkerwijs te koppelen moeten zijn aan je persoonsgegevens.
De notes zijn dat als je de argumentatie dat een mailadres een persoonsgegeven is accepteert.

De logbestanden zijn dat niet. Dat zou namelijk betekenen dat we in 8GB aan platte tekst per dag zouden moeten graven om jouw bezoekgedrag op te snorren...
Leek me al wat buitensporig, maar desalniettemin bedankt voor de toelichting :)

Dan nog maar wat vragen: hoe hoog zijn de "administratieve" kosten voor het opvragen van de usernotes, want mijn interesse is toch wel gewekt. ;) En, is het mogelijk de notes direct per e-mail te ontvangen, naast de hard copy variant per post. Wachten is namelijk zoooo 20ste eeuw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

King_Louie schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:10:
Kan beiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

King_Louie schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:10:
Van welke strekking zijn notes eigenlijk? "Goh, wat heeft Outerspace toch een leuk usericon vandaag" of meer "Deze specifieke post is wel zo'n onzin, die Outerspace moeten we bannen!".
Geen van beide :P
Beide :)

Je moet denk aan dit soort notes:
[WOS] Geen inzet, slechte topic titel, lui.
[url=xxxx]HELP!!!111[/url]
Valt me al vaker negatief op met slechte replies in slechte topics, bv:
[url=xxx]one[/url]
[url=xx2]two[/url] etc
Wannebe mod gedrag - PMed - zie http://xxxx/

Ga eens zoeken!111
Zet veel TRs - bijna altijd ook zinvolle, positief.
A61 toegang gekregen - zie http://xxxx/
Daarnaast staan al je OW's erin, wordt meestal het relevate stukje topic gequote, staan meestal verwijzigingen naar je PMs erin, nickchanges staan erin en algehele indrukken van crewleden staan erin.

Niks spannends dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Laatst online: 12:31
In het licht van de oudere post's lijkt me een lampje in je myreact iets haalbaars. dat is zwart als je geen notes hebt, groen als je vooral positief beoordeeld wordt, geel als je ff wat minder bezig bent, rood als je gedrag moet veranderen.

Note's zelf opvragen lijkt me een ondermijning van de werking ervan, dan durven de mod's niet meer openhartig te zijn erin, en gaan ze (zoals Ecteinascidin zegt) een ander systeem gebruiken dat wel verborgen is. Ik denk dat notes alleen maar in je voordeel kunnen werken. Als je een slechte handeling onderneemt, gaan ze zonder notes uit van het slechtste, door het notes systeem kunnen ze nu zien dat het ofwel de eerste keer is (nog geen note's) en krijg je gemakkelijker nog een kans, of zien ze dat je positieve notes hebt en is het helemaal geen probleem (mensen is misselijk). Mensen met veel negatieve note's krijgen sneller op hun oren, wat ervoor zorgt dat de stemming beter blijft en niet iedereen strenger beoordeeld wordt door enkele rellers.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
A61 toegang gekregen - zie http://xxxx/
Was ist das?! Toegang tot a61 :S

Klinkt als een snelweg op tweakers..

[ Voor 19% gewijzigd door DaannO op 12-08-2006 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

[...]

Komt wel eens voor idd, dat iemand negatieve notes heeft en later toch in de crew komt.
Waarschijnlijk omdat iemand volwassener wordt zijn gedrag zo aanzienlijk verbeterd dat hij zelfs ineens als crew aangetrokken wordt.

Iig wordt verwacht van de crew dat ze daar gewoon 'professioneel' mee om kunnen gaan :)

Er wordt ook altijd op gehamerd de notes 'zakelijk' te houden en daarin dus niet direct op de man af te spelen. Het moet puur een beschrijving zijn van een actie van een gebruiker (goed of fout), zonder persoonlijke emoties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
DaannO schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:16:
[...]

Was is das?! Toegang tot a61 :S

A61 is een forum waar alleen "speciale" Tweakers mogen komen. Kort door de bocht: aandelen VNU kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

King_Louie schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:18:
[...]

A61 is een forum waar alleen "speciale" Tweakers mogen komen. Kort door de bocht: aandelen VNU kopen ;)
speciale? :? Wat is er speciaal aan?

Een nieuw private forum voor een aantal vaste bezoekers

[ Voor 3% gewijzigd door gorgi_19 op 12-08-2006 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:27

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

(jarig!)
Abo is veel exclusiever >:)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

naftebakje schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:16:
In het licht van de oudere post's lijkt me een lampje in je myreact iets haalbaars. dat is zwart als je geen notes hebt, groen als je vooral positief beoordeeld wordt, geel als je ff wat minder bezig bent, rood als je gedrag moet veranderen.
Waarom? Als je brak bezig bent, krijg je vanzelf wel een waarschuwing of een ander berichtje in de vorm van een PM. Geen nieuws is goed nieuws?
Note's zelf opvragen lijkt me een ondermijning van de werking ervan, dan durven de mod's niet meer openhartig te zijn erin, en gaan ze (zoals Ecteinascidin zegt) een ander systeem gebruiken dat wel verborgen is.
Zoals al eerder vermeld: er worden geen modnamen in de notes weergegeven als je ze opvraagt. Het wordt 'geanonimiseerd' verstuurd.
Ik denk dat notes alleen maar in je voordeel kunnen werken. Als je een slechte handeling onderneemt, gaan ze zonder notes uit van het slechtste, door het notes systeem kunnen ze nu zien dat het ofwel de eerste keer is (nog geen note's) en krijg je gemakkelijker nog een kans, of zien ze dat je positieve notes hebt en is het helemaal geen probleem (mensen is misselijk). Mensen met veel negatieve note's krijgen sneller op hun oren, wat ervoor zorgt dat de stemming beter blijft en niet iedereen strenger beoordeeld wordt door enkele rellers.
Notes geven idd een indicatie van iemand, maar de meeste posters in een forum 'ken je wel', met of zonder notes.
En sowieso: waarom zou je zonder notes uitgaan van het slechtste van iemand? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
DaannO schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:16:
[...]
Was ist das?! Toegang tot a61 :S

Top secret :+
*fluistermodus* het schijnt dat daar geselecteerde users op mogen, en dat er niet veel regels zijn

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
naftebakje schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:23:
[...]

*fluistermodus* het schijnt dat daar geselecteerde users op mogen, en dat er niet veel regels zijn
Gelden dus dezelfde regels als op got, echter kan je daar wat ``losser`` praten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
Zet note bij zichzelf: grapjes worden niet altijd begrepen. :P

Ik weet wat het inhoudt, maar A61 is toch altijd omhuld in een soort van "First rule of A61, you don't talk about A61" wolk. Waar slechts de diehards samenkomen om plannen voor wereldoverheersing en hele l33te casemods te bespreken. Zoiets.

Maar dat kan ook alleen mijn vreemde blik op de wereld zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

elevator schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:10:
[...]

-O- Valt me tegen hoor :P

[...]

Hoe ziet dat er dan uit? Zie je bv. wel dat dezelfde personen meerdere notes hebben geplaatst? Wordt er ook in de notes gecensureerd wat betreft crewnamen? :)
Niet alles, alleen de namen die de notes hebben gezet zijn gecensureerd :) Maar ik heb gewoon de datums erbij gepakt om er eventueel achter te komen wie het zouden kunnen zijn dmv PM's en op postingdatums :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

naftebakje schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:23:
[...]

Hoezo zouden er weinig regels zijn?
In dat forum mogen zaken als warez en porno en onzin ook niet. Ook zwaar offtopic reacties in [HK-style] worden niet gewaardeerd, maar omdat we vaste users handmatig binnenhalen hopen we eigenlijk dat regels niet echt nodig zijn.
Volgens dit stukje lijkt de normale GoT policy gewoon te gelden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Is trouwens de FP meegenomen in die notes. Bijv als je veel nieuws posts altijd toevoegd, of je flaimed er veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

DaannO schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:26:
Is trouwens de FP meegenomen in die notes. Bijv als je veel nieuws posts altijd toevoegd, of je flaimed er veel.
Interessante vraag :P Strict genomen zijn de accounts namelijk nog steeds gescheiden van elkaar en bestaan er ogenschijnlijk twee 'verschillende' personen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Outerspace schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:25:
Niet alles, alleen de namen die de notes hebben gezet zijn gecensureerd :) Maar ik heb gewoon de datums erbij gepakt om er eventueel achter te komen wie het zouden kunnen zijn dmv PM's en op postingdatums :P
hmm, dus ik moet voortaan oppassen als mensen weer notes zetten als 'eens met elevator in dat SU topic, wat een eikel :r' , handig om te weten O-)

King_Louie schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:24:
Ik weet wat het inhoudt, maar A61 is toch altijd omhuld in een soort van "First rule of A61, you don't talk about A61" wolk.
A61 is gewoon een HK.

DaannO schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:26:
Nee - op dit moment zijn dat (nog?) volledig gescheiden notes - je kan dus een hele lieve GoT usert zijn en een kreng op de frontpage en andersom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
Tsja, A61 is dus een indicatie dat je goed bezig bent :) .
gorgi_19 schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:25:
[...]
Hoezo zouden er weinig regels zijn?
[...]
Tsja, geheimhouding is de voornaamste regel dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
gorgi_19 schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:28:
[...]

Interessante vraag :P Strict genomen zijn de accounts namelijk nog steeds gescheiden van elkaar en bestaan er ogenschijnlijk twee 'verschillende' personen :)
Totdat de merge heeft plaatsgevonden. Dus zou je zeggen dat ze alle 2 al indegaten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

naftebakje schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:30:
Tsja, A61 is dus een indicatie dat je goed bezig bent :) .
Tsja, geheimhouding is de voornaamste regel dacht ik.
Er mee patsen wordt alleen genoemd. Je hoeft dus niet volledig te zwijgen /ontkennen dat je A61 toegang zou hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
gorgi_19 schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:33:
[...]

Er mee patsen wordt alleen genoemd. Je hoeft dus niet volledig te zwijgen /ontkennen dat je A61 toegang zou hebben. :)
Das dus duidelijk dat jij het wel hebt ;)

Maar wat me dan wel weer verbaasd is dat er dus 2 notes zijn. Een voor fp en een voor Got. Correct me if i`m wrong :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

DaannO schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:35:
Het staat allemaal gewoon nog in de med van JvS :)
Maar wat me dan wel weer verbaasd is dat er dus 2 notes zijn. Een voor fp en een voor Got. Correct me if i`m wrong :)
Dat was destijds iig wel het geval, vanuit historie. En zonder de merge zal dat iig nog niet veranderd zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

(jarig!)
Het is toch ook de visvijver voor nieuwe crew :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

(Bijna) alle ex-crew leden hebben A61 toegang net zoals huidige crewleden :) A61 is verder helemaal niet zo geheim alleen valt er erg weinig over te zeggen behalve dat - net zoals met ABO of bv. HK toegang we liever niet willen dat mensen gaan 'patsen' met hun toegang :)
Op zich is dat niet eens zo raar - het beheer van de frontpage en die van het forum forum gebeurt op totaal verschillende accounts, met verschillende manieren en regels, verschillende teams en verschillende sancties (een ban op de FP is nog geen ban op GoT en andersom) - die samenvoegen voegt op dit moment helemaal niets toe.

Hoe dat na de mythische merge is weet ik overigens ook niet, maar ook dan kan ik me voorstellen dat het gescheiden blijft :)

Freee!! schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:41:
Het is toch ook de visvijver voor nieuwe crew :?
HK crew misschien :+

Gezien het feit dat crew niet actief kan terugzoeken wie er in A61 zit (dat wil zeggen - ik kan bijvoorbeeld niet gemakkelijk gaan opzoeken welke mensen er allemaal in A61 zitten op voordracht van mij of een van de andere WOS mods) wordt A61 daarvoor eigenlijk niet gebruikt, ook al om dat er vrij veel users zijn die wij als GoT zeer waarderen, maar toch ook weer geen potentiele moderators zijn :)

Het is wel zo dat mensen die positief opvallen ook een van de criteria is om crew lid te zijn - laat dat criterium nou net overlappen met dat van A61 en je snapt waar dat foutieve beeld vandaan komt :)

[ Voor 28% gewijzigd door elevator op 12-08-2006 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

[...] Maar wat me dan wel weer verbaasd is dat er dus 2 notes zijn. Een voor fp en een voor Got. Correct me if i`m wrong :)
Dat klopt, maar is volgens mij niet zo verbazend, aangezien de userregistraties gesplitst zijn :) . Lijkt me knap als je wel één notessysteem hebt, maar twéé niet gekoppelde useraccounts :P . Aangezien de notes niet direct 'onder' de account zitten - zoals een emailadres dat volgens mij wel zit - lijkt het me overigens niet dat dat bij de merge automagisch de notes gekoppeld worden. Het zou wel handig zijn, en wie weet is het wel al geregeld :) .

edit:
Wat * JHS zegt dus :P :) .

[ Voor 3% gewijzigd door JHS op 12-08-2006 23:46 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ik heb bijv al mijn account gemerged, teminste er was zo een site waar je dat kon doen. Betekent dat dan niet dat ik gewoon nu een note heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

gorgi_19 schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:28:
[...]

Waardoor je dus 2x administatiekosten moet betalen :P Daarom komt die merge ook nooit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

DaannO schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:45:
Ik heb bijv al mijn account gemerged, teminste er was zo een site waar je dat kon doen. Betekent dat dan niet dat ik gewoon nu een note heb :)
Dat is niet waar, de merge moet er nog aankomen aangezien we 1.9.4 nodig had om de merge uit te kunnen voeren ;)

Maareh, gaan we nu qua A61 niet te ver offtopic? Heeft imo weinig met notes te maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
zeef schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:55:
[...]

Op dit moment is het allemaal handwerk en krijg je je notes en nog wat zut geanonimiseerd netjes geprint thuisgestuurd. :)
Geanonimiseerd? :? Wat allemaal dan wel niet en hoezo dat? :/

[ Voor 5% gewijzigd door Osiris op 12-08-2006 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

(jarig!)
Nee hoor, je hebt ze alleen expliciet gekoppeld. De merge moet nog steeds gebeuren. De 17e deze maand :? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Op de site waar jij naar verwijst kan je je voorkeur voor de merge opgeven. Het is niet zo dat dan de daadwerkelijke merge plaatsvindt :) . Of de notes gekoppeld worden na de merge weet ik ook niet. Zie over de merge ook Tweakers.net en GoT userbase merge .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Outerspace schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:47:
[...]

Dat is niet waar, de merge moet er nog aankomen aangezien we 1.9.4 nodig had om de merge uit te kunnen voeren ;)

Maareh, gaan we nu qua A61 niet te ver offtopic? Heeft imo weinig met notes te maken :D
Daarom heb ik het ook niet over a61 maar over de notes :P

Ik snap echter nog niet dat het zo langs elkaar heen loopt. Ben ik de enigste die dat niet logisch vind? Het is eigenlijk 1+1, want als je daar een lul bent en hier een engel dan moet je die 2 dingen toch makkelijk kunnen vergelijken? Of mis ik nu wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

JHS schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:48:
[...]
Op de site waar jij naar verwijst kan je je voorkeur voor de merge opgeven. Het is niet zo dat dan de daadwerkelijke merge plaatsvindt :) . Of de notes gekoppeld worden na de merge weet ik ook niet. Zie over de merge ook Tweakers.net en GoT userbase merge .
Maar als ik het zo bekijk is er wel wat gekoppeld als je die "voorkeur" hebt ingesteld, je moest immers voor beide accounts je password opgeven, en dus ergens in de database staat dat user id 38558 op het forum hoort bij user id 45088 op de frontpage :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Osiris schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:47:
Als ik jou - bij wijze van spreken - een betweter noem in je notes, dan hoef je toch niet te weten dat ik die note heb geplaatst, dat voegt voor jou niets toe en maakt het voor moderators alleen maar minder plezierig om moderator te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

[...]

Lees eens wat ik heb geschreven :* En waarom het allemaal gedaan is, staat in de brief vermeldt die je er bij krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
elevator schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:51:
[...]

Als ik jou - bij wijze van spreken - een betweter noem in je notes, dan hoef je toch niet te weten dat ik die note heb geplaatst, dat voegt voor jou niets toe en maakt het voor moderators alleen maar minder plezierig om moderator te zijn :)
Da's jouw verantwoordelijkheid op het moment dat je zulk soort dingen gaat blaten.

Neem je medisch dossier, dat gaat van huisarts naar huisarts eventueel (heb ik 't nu ff over analoog dossier, al geldt 't ook voor je digitale ofcourse). Dat dossier "is" van jou. Jij mag naar je huisarts stappen en zeggen: ik wil nu kopietjes van alles wat in mijn dossier zit. Dat mag hij niet weigeren. Hij mag je ofcourse wel de kopie-kosten etc laten betalen.
Mocht een arts notes of post-its in jouw dossier proppen met dingen die jouw niets aan gaan, persoonlijke details "oh wat een lekkere tieten" weet ik veel wat en het zit in jouw dossier, dan heeft je huisarts gewoon dikke pech cq. een probleem.
Alles wat in jouw dossier staat, mag je weten, punt.

Dus alles wat in mijn notes staat, mag ik weten IMO. Inclusief naam en toenaam van iedereen die er wat in heeft gezet. Had je maar je woorden beter moeten kiezen ofzo. :)

IMO dan hè.
Outerspace schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:52:
[...]

Lees eens wat ik heb geschreven :* En waarom het allemaal gedaan is, staat in de brief vermeldt die je er bij krijgt ;)
Zal ik morgen ff doen, eerst de stad in *O* :P

[ Voor 9% gewijzigd door Osiris op 12-08-2006 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Osiris schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:56:
Da's jouw verantwoordelijkheid op het moment dat je zulk soort dingen gaat blaten.
Ik kan op je hele betoog maar een reactie geven: Vent, maak jezelf niet zo belachelijk - je notes gaan vergelijken met een medisch dossier 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Osiris schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:56:
Dus alles wat in mijn notes staat, mag ik weten IMO. Inclusief naam en toenaam van iedereen die er wat in heeft gezet. Had je maar je woorden beter moeten kiezen ofzo. :)
Wat in je notes staat wel, wie ze geschreven hebben alleen niet, komt wellicht vooral om scheve blikken te voorkomen, vergeet immers niet dat de mods hier het werk vrijwillig doen, en dat een dokter natuurlijk bepaalde verplichtingen en verantwoordelijkheden hebben die een moderator van een simpel forum natuurlijk bij lange na niet halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Wat een getob allemaal hier over een stukje administratie wat achter de schermen plaatsvindt. Wie zichzelf een beetje kent weet ook wel wat er in zijn of haar notes zou kunnen staan. Maakt iedereen zich nou zo druk om het feit of het er daadwerkelijk staat of niet en welk crewlid dat neergezet heeft ?

Ik weet sinds net dat ik minstens één note heb (nickchange gehad B) ) en verder boeit het me eigenlijk niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Gelukkig is jouw mening wat dat betreft een stukje minder belangrijk dan de wet, die vereist dat we persoonsgegevens uitwisselen. Informatie over wie die gegevens heeft ingevoerd is niet meer dan "metadata". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Omdat zij ook recht op privacy hebben.
Pagina: 1 2 Laatste