[Actie] Schrijf een productreview en win 50€

Pagina: 1
Acties:
  • 16.723 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 00:17
Mede-auteur:

Anoniem: 495969

Schrijf een productreview op Tweakers en win een Mycom giftcard ter waarde van € 50,-

Update: Opdracht voor maand augustus toegevoegd

Jouw mening telt op Tweakers! Vele Tweakers kijken dagelijks naar jullie productreviews. Uit nieuwsgierigheid, om bij te blijven of om hun volgende aankoop te selecteren of gewoon om te genieten van die prachtige reviews. Kortom, de reviews zijn gewild en goed gelezen. Als aanmoediging willen we iedere maand 4 tweakers belonen voor het schrijven van een uitgebreide productreview op Tweakers.

Hoe werkt het?
Je schrijft een uitgebreide productreview over een product dat binnen één van de 4 vooraf geselecteerde categorieën valt op Tweakers in de maand juli. Onder uitgebreide review verstaan we een zelfgeschreven review waarbij jullie naast de beoordeling in sterren ook een onderbouwing, positieve, negatieve punten schrijven en een aantal foto’s uploaden. De categorieën voor de maand juli zijn telefoon, laptop, videokaarten en processors.

Op 5 augustus kiezen wij de winnaars. Omdat het zulke brede categorieën zijn kiezen we niet op basis van de inhoud of sterren maar compleet ad random de winnaars per categorie. Heb je in een categorie gewonnen, dan ding je de volgende 3 maanden in die specifieke categorie niet meer mee. Dit om anderen ook een kans te geven om te winnen.

Uiteraard mag je wel in de andere categorieën mee blijven doen. Dus hoe meer reviews je schrijft hoe meer kans je maakt. De winnaars worden bekendgemaakt op Tweakers en zullen een e-mail ontvangen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tpN6WtQWLoxLjzkh83h5cJmr/full.jpgCategorieën voor de maand augustus:
Telefoons
Videokaarten
Laptop
Processors

De prijs:
Voor iedere winnaar hebben wij een giftcard van € 50,- welke online is te besteden bij MyCom. Onze dank gaat uit naar MyCom voor het ter beschikking stellen van de prijs.

En nu?
Aan de slag! ;) Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9oC6AXKUNhij5cnQ11zQLTbq/full.png

Spelregels:
  • Medewerkers en crew van Tweakers zijn uitgesloten van deelname
  • De review moet in de maand van de actie geschreven en geplaatst zijn. Reviews die eerder geplaatst zijn en een update hebben gekregen in de actie maand dingen niet mee in de prijzen.
  • Alleen uitgebreide productreviews dingen mee voor de prijs, Onder uitgebreide review verstaan we een zelfgeschreven review waarbij jullie naast de beoordeling in sterren ook een onderbouwing, positieve, negatieve punten schrijven en een aantal foto’s uploaden
  • Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd
  • Om iedereen een kans te geven dingen winnaars in een categorie de daaropvolgende drie maanden niet mee in die categorie waarin ze gewonnen hebben.
  • Iedere vorm van beïnvloeding van de reviewscores zal onherroepelijk leiden tot uitsluiting en zeer waarschijnlijk een permanente ban.
  • Content die van elders gekopieerd wordt, zal worden verwijderd in lijn met de auteursrechten, en de review zal zijn uitgesloten van deelname.
  • De code op de giftcard is alleen online te besteden bij mycom.nl

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 495969 op 29-07-2013 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
blijft een hellend vlak dit, waarbij de reputatie en goede naam van Tweakers ter discussie kan komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
sambalbaj schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 00:13:
blijft een hellend vlak dit, waarbij de reputatie en goede naam van Tweakers ter discussie kan komen te staan.
We loten compleet @ random. Ik gooi alle userID's van de reviews in de 4 categorieën in de maand mei in onze selector en laat er 10 trekken. Dan checken we van nummer 1 t/m 10 de reviews, of het geen plagiaat is etc. etc. Wie die test doorstaat is winnaar. We loten er 10 (in de volgorde 1 t/m 10) om extra winnaars achter de hand te hebben. Juist met deze opzet proberen we het zo eerlijk mogelijk te maken. Iedereen die een review maakt heeft evenveel kans.

Maar als je een beter plan hebt, dan sta ik daar altijd voor open. Met dien verstande dat niets doen geen optie is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

zeef schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 00:32:
[...]

We loten compleet @ random. Ik gooi alle userID's van de reviews in de 4 categorieën in de maand mei in onze selector en laat er 10 trekken. Dan checken we van nummer 1 t/m 10 de reviews, of het geen plagiaat is etc. etc. Wie die test doorstaat is winnaar. We loten er 10 (in de volgorde 1 t/m 10) om extra winnaars achter de hand te hebben. Juist met deze opzet proberen we het zo eerlijk mogelijk te maken. Iedereen die een review maakt heeft evenveel kans.

Maar als je een beter plan hebt, dan sta ik daar altijd voor open. Met dien verstande dat niets doen geen optie is. :)
Is het wel een gewogen loting of heeft pietje die 1 keer is ingelogd op tweakers net zo veel kans als bijvoorbeeld een officiële CLB?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Stef602 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 00:27:
[...]

Is het wel een gewogen loting of heeft pietje die 1 keer is ingelogd op tweakers net zo veel kans als bijvoorbeeld een officiële CLB?
Juist niet gewogen, want dan hebben CLB en Pietje evenveel kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Leuke actie op zich, weet alleen niet of het zo'n strak idee is om alle reviews mee te tellen. Ik snap dat je natuurlijk objectief moet blijven. Maar ik kan in 5 minuten een review maken als uitgebreidde review, die eigenlijk nergens op slaat. Ik vind het niveau van sommige reviews al jammerlijk laag. Ik denk dat je dat alleen nog maar meer gaat bevorderen met dit soort acties, als er verder niet naar kwaliteit gekeken wordt.

Kijken naar populariteit lijkt me ook niet heel zinnig (immers, als je de mazzel hebt dat je op de FP staat of toevallig een populair product hebt dan krijg je al wel snel views), maar een limiet dat een review ten minste een +2 of +3 waardering zou moeten hebben spoort wel aan om mensen iets meer moeite in een review te steken, dan even wat fotootjes trekken en een leuke opsomming te maken van wat feitjes en darmee al iets neerplempt.

Hoe dan ook, ik ga zeker meedoen, ik had sowieso nog een review op stapel liggen (zit nu op iets van 3400+ woorden, dus ben denk ik al wel over de helft... moet wel lukken dat nog te posten deze maand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Dit is sowieso een eerste keer voor zoiets, en ook al is de neiging vaak te proberen juist heel veel bij voorbaat te sturen naar waar je heen wil, geeft juist laagdrempelig beginnen de mogelijheid te kijken in welke richting je vanaf daar wil duwen.

Het belangrijkste wat op de achtergrond is besproken, is dat bij dit soort acties Tweakers de regels neerlegt en winnaars kiest. Niets is meer waard dan betrouwbaarheid van informatie, en we willen dus ook niet dat derden winnaars gaan kiezen op basis van content op Tweakers.

Het doel is uiteindelijk meer en betere informatie voor de bezoeker. Dat kan betekenen dat regels in de toekomst worden bijgeschaafd natuurlijk.

300 reviews over hetzelfde voegen mogelijk weinig toe, waarmee 30 reviews van hoge kwaliteit dat wel doen. Eerst maar eens 'kijke waddie dooet'.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 01-05-2013 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roorensu
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-06 13:47
Shit, ik ben dus een week te vroeg geweest met mijn review! :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

* Anoniem: 83549 Een officiële CLB? :+

Voor de rest ben ik het eens met TERW_DAN, niet verkeerd als je 10 zinnen opschrijft en random wordt gekozen terwijl anderen er veel tijd insteken om alles uitgebreid te beschrijven, fotograferen en benchen...

Desalniettemin is de maand mei nog lang en hoop ik vandeweek een telefoon binnen te krijgen waarvan nog helemaal geen enkele review is gepubliceerd in NL, zowel hier op Tweakers als de rest van de NL media, nice!

Maar we zien het wel zoals Floppus ook aangeeft :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

CLB schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 13:25:
Voor de rest ben ik het eens met TERW_DAN, niet verkeerd als je 10 zinnen opschrijft en random wordt gekozen terwijl anderen er veel tijd insteken om alles uitgebreid te beschrijven, fotograferen en benchen...
Als je zo'n uitgebreide review schrijft doe je dat vast om een of meerdere van onderstaande redenen:
- Je vindt het leuk om te doen
- Je wil graag anderen helpen
- Als je het doet, wil je het ook goed doen
- Je krijgt graag waardering voor je inspanning
- Je draagt graag je steentje bij aan de community

En als je dan tegelijk nog meedingt naar een kadobon, dan is dat vooral leuk meegenomen. Toch? :)

We willen met dit soort acties juist ook anderen aansporen om reviews te maken. Het zou mooi zijn als er een aantal bijzitten die het nu dan eindelijk "een keer proberen" en dan ineens ook een of meerdere van bovenstaande redenen bij zichzelf ontdekken.

[ Voor 3% gewijzigd door ACM op 03-05-2013 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-05 10:44
Laurens11 schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 13:17:
Ik denk dat je je daar met zo'n review niet zoveel zorgen over hoeft te maken.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

ACM schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 16:55:
En als je dan tegelijk nog meedingt naar een kadobon, dan is dat vooral leuk meegenomen. Toch? :)
Dat is zeker waar :) Maar iemand die effort steekt en dagen zit te coden, typen, resizen en die krijgt een giftcard, helemaal top. Bij iemand die 10 zinnen neerkwakt wat ook een 'uitgebreide review' is en dus meedingt naar zo'n giftcard, zie ik niet het leuk hebben of mensen willen helpen, ook al zijn het welgeteld 10 zinnen...

Ja het is uitgebreider dan sterretjes uitdelen, maar kom op zeg :)
WWAS schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 17:00:
Ik denk dat je je daar met zo'n review niet zoveel zorgen over hoeft te maken.. :)
Dat is dus niet het geval, is gewoon een 'uitgebreide review' en zou dus meedingen, mits in mei geplaatst

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
CLB schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 17:38:
[...]

Dat is zeker waar :) Maar iemand die effort steekt en dagen zit te coden, typen, resizen en die krijgt een giftcard, helemaal top. Bij iemand die 10 zinnen neerkwakt wat ook een 'uitgebreide review' is en dus meedingt naar zo'n giftcard, zie ik niet het leuk hebben of mensen willen helpen, ook al zijn het welgeteld 10 zinnen...

Ja het is uitgebreider dan sterretjes uitdelen, maar kom op zeg :)
Ik wil ook de beginners een kans geven. Maar ik kan me wel iets voorstellen bij je commentaar. Laten we het gewoon eens proberen en dan in juni naar de resultaten kijken. Dan kunnen we altijd nog de drempel aanpassen voor de maanden daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Top idee! Het is een wat lastig punt gewoon, maar er moet ergens begonnen worden...

Waarom zou ik een review schrijven van 10 pagina's al iemand die 10 zinnen neerkwakt hetzelfde kan verdienen zeg maar. Ik schrijf persoonlijk m'n reviews wel en TERW_DAN ook, maar dat zal niet iedereen doen misschien

Je hebt ook weer de kant die sambalbaj aanhaalt enzo natuurlijk! Eerst maar is zien en evalueren idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roorensu
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-06 13:47
WWAS schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 17:00:
[...]

Ik probeer tenminste nog een bijdrage te leveren.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Laurens11 schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 20:12:
[...]

d:)b Misschien is er nog wel iets in de WIN-WIN-WIN categorieën dat je kan reviewen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixard
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:27
Laurens11 schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 20:12:
[...]

Dit is precies de reden dat ik geen uitgebreide reviews meer schrijf. Je kan het bijna niet goed doen. Als je een goede beoordeling wilt op Tweakers moet je er erg veel tijd in stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Rixard schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 11:53:
[...]

Dit is precies de reden dat ik geen uitgebreide reviews meer schrijf. Je kan het bijna niet goed doen. Als je een goede beoordeling wilt op Tweakers moet je er erg veel tijd in stoppen.
Daarom ook deze opzet, 10 regels heeft evenveel kans als 10 pagina's. We willen juist ook de nieuwe reviewers en de korte reviewers een kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:56
Balen inderdaad, ook hier net een paar dagen te vroeg een review geplaatst. ;)
Toch denk ik dat dit soort acties mensen weer aanspoort om mooie en goede reviews te schrijven. Ik spit de reviews ook wel eens door en er zijn er inderdaad maar weinig die een goede uitgebreide review schrijven. Wat op zich wel weer logisch is....

De meeste gebruikersreviews zijn van bekende en veel verkochte producten. Producten waar tweakers.net zelf ook een review van maakt. Naar de reviews van tweakers.net wordt toch een stuk meer gekeken dan de gebruikersreviews. Veelal zijn deze reviews al zo uitgebreid waardoor vele de moeite niet meer nemen om naar de gebruikersreviews te kijken. Deze zijn voornamelijk korter en minder uitgebreid (uitzondering daargelaten).

Achja, ik wens iedereen verder veel succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-06 01:00

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Wil jullie veel deelnemers met een weinig 'uitgebreide' review of iets minder deelnemers maar wel echt uitgebreide reviews? Ik denk dat jullie dan het beste kunnen filteren vanaf +2/+3 om het niveau hoog te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

zeef schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 18:17:
[...]

Ik wil ook de beginners een kans geven. Maar ik kan me wel iets voorstellen bij je commentaar. Laten we het gewoon eens proberen en dan in juni naar de resultaten kijken. Dan kunnen we altijd nog de drempel aanpassen voor de maanden daarop.
Ik kan me goed voorstellen dat jullie het liefste geen drempel willen hebben. Maar ik denk dat op het moment dat een prutreview wint met 10 regels en 3 foto's, dat de mensen die nu meer moeite hebben gedaan voor hun eerste review, hierdoor heel snel gedemotiveerd raken. Die groep staat immers los van de club die nu al flink wat reviews schrijft. Of dat wenselijk is vraag ik me af.

Ik herken mezelf in de punten die ACM aanhaalt (eigenlijk wel in allemaal), maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen. Sommige mensen worden toch wat meer gemotiveerd door de mogelijkheid om iets te winnen. Als die zien dat iemand wint die hooguit 5 minuten besteed aan z'n review (of het iig zo over laat komen), ik betwijfel of je daarmee bereikt wat je wilt.

Ik ben ook geen voorstander van alleen +3 reviews te laten meedingen. Als je ziet wat voor kansloze beoordelingen je af en toe krijgt op reviews, dan is +3 vaak genoeg te lastig om te halen. Maar een +1 lijkt me op zich geen verkeerde insteek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:06

3DDude

I void warranty's

Wow een bon van 50 euro.. is de moeite.

Maar we gaan het vanzelf zien :P
ik ken nog zo'n website die elke maand prijzen geeft voor een review. Maar dat is echt nie random hoor :P

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
TERW_DAN schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:25:
[...]

Ik kan me goed voorstellen dat jullie het liefste geen drempel willen hebben. Maar ik denk dat op het moment dat een prutreview wint met 10 regels en 3 foto's, dat de mensen die nu meer moeite hebben gedaan voor hun eerste review, hierdoor heel snel gedemotiveerd raken. Die groep staat immers los van de club die nu al flink wat reviews schrijft. Of dat wenselijk is vraag ik me af.

Ik herken mezelf in de punten die ACM aanhaalt (eigenlijk wel in allemaal), maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen. Sommige mensen worden toch wat meer gemotiveerd door de mogelijkheid om iets te winnen. Als die zien dat iemand wint die hooguit 5 minuten besteed aan z'n review (of het iig zo over laat komen), ik betwijfel of je daarmee bereikt wat je wilt.

Ik ben ook geen voorstander van alleen +3 reviews te laten meedingen. Als je ziet wat voor kansloze beoordelingen je af en toe krijgt op reviews, dan is +3 vaak genoeg te lastig om te halen. Maar een +1 lijkt me op zich geen verkeerde insteek.
Natuurlijk willen we meer reviews, hoe meer, hoe beter. Voor de lezer, die kan lezen hoe product X in 'het wild' presteert. :+ Helaas is er de laatste jaren een beetje de gewoonte in geslepen dat een review van tien regels niet voldoende zou zijn. De lat wordt erg hoog gelegd en dat remt veel mensen. Ik denk nog na over een aparte '10 regel review' als een soort opvulling tussen alleen de sterren en de _o_ zeer uitgebreide _o_ review.

Voor die laatste zit ik ook nog op iets te broeden, maar dat moet ik organisatorisch en financieel nog rondkrijgen. Daarover later meer. ;)

Persoonlijk hou ik er niet van om tijdens het spel de regels te veranderen. De maand mei loopt nu, daar hebben we vooraf niet de minimale +1 grens genoemd. Laten we even kijken hoe het gaat, is het écht een probleem, dan doen we voor juni en verder minstens een +1 eis. :)
3DDude schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 14:51:
Wow een bon van 50 euro.. is de moeite.

Maar we gaan het vanzelf zien :P
ik ken nog zo'n website die elke maand prijzen geeft voor een review. Maar dat is echt nie random hoor :P
Deze is echt at random. Iedereen die een review maakt in de 4 aangewezen categorieën maakt kans. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polbeer91
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 11:29
Waarom de verplichting tot het maken van foto's? Zeker bij Games lijkt me dat niet heel relevant. Ook van veel hardware zijn foto's volgens mij van weinig toegevoegde waarde, hoe een bepaalde muis eruit ziet zie ik ook op google...

Verder toffe actie, hoop dat het er inderdaad voor zorgt dat er meer goede reviews komen.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Alles is op Google te vinden :) Je moet wel wat inspanning verrichten natuurlijk!
Tevens wel een goede Zeef, er moeten foto's bij, dus hoe wordt dat dan gefilterd...

Of er komt een winnaar uit, checken op foto's en de andere spelregels, zoja: winnaar, zo niet: nieuwe...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Leuk idee, mag ik vragen wat de motivatie is om (maar) vier categorieën te kiezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Zeer waarschijnlijk het aantal reviews wat anders de pan uitstijgt, dus next time weer vier andere gok ik..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Polbeer91 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 18:01:
Waarom de verplichting tot het maken van foto's? Zeker bij Games lijkt me dat niet heel relevant. Ook van veel hardware zijn foto's volgens mij van weinig toegevoegde waarde, hoe een bepaalde muis eruit ziet zie ik ook op google...

Verder toffe actie, hoop dat het er inderdaad voor zorgt dat er meer goede reviews komen.
Ik neem aan dat bij games screenshots minstens zo goed zullen volstaan als foto's? Foto's van een game zijn niet heel vaak relevant, hooguit bij een collector's edition waar je meer bijkrijgt dan alleen een rond schijfje en een handleiding :P
zeef schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 17:43:
[...]

Natuurlijk willen we meer reviews, hoe meer, hoe beter. Voor de lezer, die kan lezen hoe product X in 'het wild' presteert. :+ Helaas is er de laatste jaren een beetje de gewoonte in geslepen dat een review van tien regels niet voldoende zou zijn. De lat wordt erg hoog gelegd en dat remt veel mensen. Ik denk nog na over een aparte '10 regel review' als een soort opvulling tussen alleen de sterren en de _o_ zeer uitgebreide _o_ review.
De lat ligt inderdaad hoog, en daar ben oa ik schuldig aan, door lange verhalen te maken met alles erop en eraan. En als dat gebruikers afschrikt is dat natuurlijk oprecht jammer.
Het punt zit er een beetje bij reviews die echt nietszeggend zijn, die niet meer zijn dan 10 regels terwijl er in die 10 regels niets gezegd wordt. Niet iedere review hoeft natuurlijk heel lang te zijn, maar het moet wel iets zeggen, en het mooie zou zijn als we dat een beetje aanmoedigen natuurlijk :)
Persoonlijk hou ik er niet van om tijdens het spel de regels te veranderen. De maand mei loopt nu, daar hebben we vooraf niet de minimale +1 grens genoemd. Laten we even kijken hoe het gaat, is het écht een probleem, dan doen we voor juni en verder minstens een +1 eis. :)
Daar ben ik het ook helemaal mee eens, zeker als je bezig bent moet je dit soort dingen niet zomaar omgooien. Zie het ook niet teveel als kritiek, maar meer als poging om het misschien nog wat beter te maken.

Acties zoals deze zorgen er in elk geval wel voor dat mensen wat meer gemotiveerd raken en de community ook weer wat levendiger maken, dus dat is alleen maar mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:18
zeef schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 00:32:
[...]

Pas je wel op dat we straks geen kansspel belasting verschuldigd zijn :+ .

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Polbeer91 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 18:01:

Een foto/screenshot is voor games geen vereiste. :)
Hippocampus schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 18:41:
Leuk idee, mag ik vragen wat de motivatie is om (maar) vier categorieën te kiezen ?
Nou..
sdk1985 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 14:37:
[...]

Pas je wel op dat we straks geen kansspel belasting verschuldigd zijn :+ .
daarom dus. Meer categorieën is meer prijzen in de pot. Ook ons budget is eindig. :)
TERW_DAN schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 20:15:
De lat ligt inderdaad hoog, en daar ben oa ik schuldig aan, door lange verhalen te maken met alles erop en eraan. En als dat gebruikers afschrikt is dat natuurlijk oprecht jammer.
Het punt zit er een beetje bij reviews die echt nietszeggend zijn, die niet meer zijn dan 10 regels terwijl er in die 10 regels niets gezegd wordt. Niet iedere review hoeft natuurlijk heel lang te zijn, maar het moet wel iets zeggen, en het mooie zou zijn als we dat een beetje aanmoedigen natuurlijk :)
Helemaal mee eens. Het liefst zou ik dat zo doen, zonder de 10 regel reviews. Maar dan moeten de 'stemmers' daar ook in meegaan.

[ Voor 60% gewijzigd door zeef op 12-05-2013 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

leuk initiatief! succes iedereen!

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

zeef schreef op zondag 12 mei 2013 @ 15:05:
[...]

Een foto/screenshot is voor games geen vereiste. :)
Niet dat ik heel veel wil zeiken hoor, dat je foto's voor games niet vereist snap ik, maar zelfs geen screenshots? Dat vind ik dan juist weer een rare afwijking van de regels zoals die opgesteld zijn. Zeker omdat het niet zo heel veel moeite is een paar keer op printscreen te drukken voor een screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Lijkt mij ook :) Mijn 'inzet' staat ook online, maar met een zeer magere kans tot winnen natuurlijk :)
Vandeweek even extra zitten letten op 'uitgebreide reviews', maar het is toch grotendeels wel teleurstellend.

Denk dat wat regeltjes in het vervolg op die manier zeker een pré zijn eerlijk gezegd.

We wachten wel af hoe het gaat verlopen! Succes aan allen! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkCreative
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:06
Ik vind dit wel een leuke manier om het schrijven van meer reviews te stimuleren. Ik vraag me, net als de rest, af hoe het met de kwaliteit zit.

Ik hoop dat ik voor het eind van de maand een HTC One nog in handen heb, anders moet ik even kijken of een ander product in één der categorieën valt. :)

En weer een mooie review CLB. Als ik die zo zie ben ik toch blij dat het niet (helemaal) op kwaliteit is gebaseerd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
CLB schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 11:16:
Lijkt mij ook :) Mijn 'inzet' staat ook online, maar met een zeer magere kans tot winnen natuurlijk :)
Vandeweek even extra zitten letten op 'uitgebreide reviews', maar het is toch grotendeels wel teleurstellend.

Denk dat wat regeltjes in het vervolg op die manier zeker een pré zijn eerlijk gezegd.

We wachten wel af hoe het gaat verlopen! Succes aan allen! oOo
We hebben een ongezond regeltjesfetisjisme bij Tweakers. Vooral als het om winnen van dingen gaat. ;)
TERW_DAN schreef op maandag 13 mei 2013 @ 14:14:
[...]

Niet dat ik heel veel wil zeiken hoor, dat je foto's voor games niet vereist snap ik, maar zelfs geen screenshots? Dat vind ik dan juist weer een rare afwijking van de regels zoals die opgesteld zijn. Zeker omdat het niet zo heel veel moeite is een paar keer op printscreen te drukken voor een screenshot.
Het is geen vereiste, wel een pré. Zo beter? :P

We loten er 10, dan beginnen we van boven naar beneden te checken of ze voldoen aan de minimale voorwaarden. Als 1 niet voldoet, 2 en 3 gamereviews zijn die aan de minimale vereisten voldoen en 2 geen en 3 wel foto's heeft, dan wint 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

zeef schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 11:35:
We hebben een ongezond regeltjesfetisjisme bij Tweakers.
Vooral als het om winnen van dingen gaat. ;)
Que? O-) :9

[ Voor 0% gewijzigd door zeef op 15-05-2013 11:39 . Reden: typo :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Even e.e.a afgesplitst naar Tweakers Productreview Van De Maand!!11.

[ Voor 61% gewijzigd door zeef op 28-05-2013 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
In juni doen we nog een keer dezelfde categorieën. :)

[ Voor 3% gewijzigd door zeef op 29-05-2013 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 500123

Wellicht waag ik ook een poging wat in te sturen. Ik heb namelijk een aantal gamereviews geschreven voor InsideGamer, zo ook iets meer dan een maandje geleden voor Gears of War: Judgment (niet commercieel of zo, maar gewoon voor de lol). Zou ik één van deze mogen gebruiken om hier weer aan mee te doen? Ik kan aantonen dat ik de schrijver van dat artikel ben (bijvoorbeeld door op desbetreffende site onder de review te zetten dat deze ook op Tweakers.net ingezonden is).

Wel jammer dat er niet naar kwaliteit van de inhoud gekeken wordt, op deze manier loont het inderdaad niet om echt tijd in de recensie te schrijven als Pietje Puk met een recensie van twee regels evenveel kans maakt. Anderzijds snap ik ook wel dat jullie geen tijd hebben om alles door te lezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 500123 op 03-06-2013 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Je mag je review ook hier plaatsen. Maar, door dat in juni te doen doe je ook mee met deze wedstrijd. En daar kijken we juist wel naar de inhoud. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Overigens zijn de winnaars van mei bekend en krijgen ze vandaag of morgen een berichtje van ons. :)

[ Voor 4% gewijzigd door zeef op 04-06-2013 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Congrats aan allen! Worden de winnaars hier ook telkens geroemd of niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
CLB schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:41:
Congrats aan allen! Worden de winnaars hier ook telkens geroemd of niet? :)
Ach, waarom ook niet. Maar een ding: ze zijn willekeurig getrokken. Er is niet naar de inhoud gekeken, daarover dus geen commentaar. Toch doen? Dan een weekje 'read only' GoT.

Ik heb geen zin in een openbare verantwoordingssessie. De winnaars zijn door het lot bepaald en daar moet je vrede mee hebben. Er is overigens een andere wedstrijd voor de beste review van de maand en die winnaar kiezen jullie zelf.

Wie zich toch niet in kan houden is dus gewaarschuwd. Ik heb nog niemand gebanned vandaag en het jeukt. >:) ;)

[ Voor 61% gewijzigd door zeef op 04-06-2013 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

*O* *O* *O* *O*

[ Voor 13% gewijzigd door CLB op 04-06-2013 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:50
Hartelijk bedankt voor deze prijs!

Was niet op de hoogte van de actie, maar gedreven door mijn enthousiasme een review geschreven over mijn nieuwe laptop.
Super actie van tweakers! En mycom bedankt voor de prijs!

Nu rust mij nog de zware taak om iets uit te zoeken en mijn giftcard te besteden.
Ook alle andere winnaars gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:56
Heel erg bedankt tweakers! Ik was op schoolkamp, dus ik lees dit nu pas :D

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Cool, we gaan dus gewoon door in de maand juni.

Is dit een blijvend iets zeef, ik vind 't wel een coole actie (ook al maak ik deze keer 0 kans denk ik, omdat ik niets te reviewen heb in categorien die meedoen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
TERW_DAN schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 14:24:
Cool, we gaan dus gewoon door in de maand juni.

Is dit een blijvend iets zeef, ik vind 't wel een coole actie (ook al maak ik deze keer 0 kans denk ik, omdat ik niets te reviewen heb in categorien die meedoen).
Deze kan je wel winnen :P Productreview van de Maand: nomineren Juni 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-05 15:33
Komt het door deze actie dat de user reviews op Tweakers.net kwalitatief slecht zijn geworden? Ik zie steeds meer van die "kort door de bocht "reviews.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Laatst online: 02-06 01:00

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

JerX schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:03:
Komt het door deze actie dat de user reviews op Tweakers.net kwalitatief slecht zijn geworden? Ik zie steeds meer van die "kort door de bocht "reviews.
Dat zou idd best kunnen. Misschien denkt men: "beter een slechte review, dan geen review".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Bekijk het van de andere kant, er staan juweeltjes maar niemand vermeld ze op de plek waar dat moet: Productreview van de Maand: nomineren Juni 2013 Proberen we het eens positief aan te jagen, is 't weer niet goed. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Wauw, net DM gehad waarin ik zag dat ik hier iets gewonnen had met mijn review. Had er persoonlijk geen idee van dat deze wedstrijd bestond (geraak niet tot onderaan dit forum gedeelte, of ook wel de hardcore dungeons van tweakers geacht) maar vind wel een heel erg leuk! Dit moedigt me zeker aan om in het vervolg nog reviews te schrijven want dit was eigenlijk mijn eerste :). Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-05 15:33
zeef schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 19:49:
Bekijk het van de andere kant, er staan juweeltjes maar niemand vermeld ze op de plek waar dat moet: Productreview van de Maand: nomineren Juni 2013 Proberen we het eens positief aan te jagen, is 't weer niet goed. :P
Beetje late reactie, natuurlijk is het goed om meer user reviews te creëren. Alleen is de aanpak in mijn ogen een beetje half.. Ik had i.p.v. dit topic een nieuwsbericht gemaakt en ten tweede een geüpdatet formulier voor Product Reviews (structuurlijst toegevoegd). Just my 2 cents, volgens mij raak ik offtopic en voor alles zal wel een reden zijn :P

Ontopic:
Gefeliciteerd winnaars :)

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bd219
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2019
Ik wist niet dat deze wedstrijd bestond, maar hartstikke bedankt! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Laatst online: 23:03

TommieW

Numa numa.

Leuke actie!
zeef schreef op donderdag 25 april 2013 @ 15:30:
• Alleen uitgebreide productreviews dingen mee voor de prijs, Onder uitgebreide review verstaan we een zelfgeschreven review waarbij jullie naast de beoordeling in sterren ook een onderbouwing, positieve, negatieve punten schrijven en een aantal foto’s uploaden.
In hoeverre is een foto verplicht? Ik heb namelijk niet veel zin om m'n kast weer open te maken... Foto's van alleen de doos kunnen natuurlijk wel, maar ofdat dat veel toevoegt aan de review betwijfel ik.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 520192

Laurens11 schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 13:17:
haha dat is niet zo leuk. maar als je dan je review kopieert, dan wist. opnieuw inzend dan heb je alsnog kans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Anoniem: 520192 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 18:29:
[...]

haha dat is niet zo leuk. maar als je dan je review kopieert, dan wist. opnieuw inzend dan heb je alsnog kans
Op de een of andere manier hadden wij dat ook bedacht en checken we daar op. Zien we zo'n actie, dan diskwalificeer je jezelf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 360Degreez
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:45
Zo, even een lekker eind getypt aan de keukentafel!

Fingers crossed ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy R.
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-05 07:01
Doe je automatisch mee als je een review schrijft ?
Heb namelijk net een laptop review geschreven :P

[ Voor 32% gewijzigd door Jordy R. op 24-07-2013 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
De winnaars voor de maand juli zijn geworden:

Laptops
productreview: Lenovo IdeaPad Yoga 13 (MAM2GMH) review door nimm2

Telefoons:
productreview: Samsung Galaxy S4 Zoom Wit review door Jeroen10

Videokaarten
productreview: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost review door ZombieExtreme

Processors
productreview: Intel Celeron G1610 Boxed review door ShaiNe

Winnaars: van harte gefeliciteerd! Jullie krijgen deze week een bericht met de kortingscode.

En ja, we zijn bezig met het verhogen van de limiet van foto's bij een review. ;)

In Augustus houden we dezelfde 4 categorieën aan voor de verloting.

[ Voor 6% gewijzigd door zeef op 29-07-2013 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Congrats aan allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:39

watercoolertje

Untertitel

Ik weiger mee te helpen om de review-gedeelte naar een lager niveau te laten zinken.

Wou een review schrijven, nu laat ik het wel achterwege...

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
watercoolertje schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 13:42:
Ik weiger mee te helpen om de review-gedeelte naar een lager niveau te laten zinken.

Wou een review schrijven, nu laat ik het wel achterwege...
Jammer, mis je deze actie ook: Productreview van de Maand: nomineren zomer 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282855

Joh, 50 euro!
Toe maar toe maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimm2
  • Laatst online: 21-05 14:58

nimm2

.

zeef schreef op maandag 29 juli 2013 @ 11:03:
De winnaars voor de maand juli zijn geworden:

Laptops
productreview: Lenovo IdeaPad Yoga 13 (MAM2GMH) review door nimm2

Telefoons:
productreview: Samsung Galaxy S4 Zoom Wit review door Jeroen10

Videokaarten
productreview: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost review door ZombieExtreme

Processors
productreview: Intel Celeron G1610 Boxed review door ShaiNe

Winnaars: van harte gefeliciteerd! Jullie krijgen deze week een bericht met de kortingscode.

En ja, we zijn bezig met het verhogen van de limiet van foto's bij een review. ;)

In Augustus houden we dezelfde 4 categorieën aan voor de verloting.
hierbij een reactie van een gelukkige winnaar... bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 505190

ow geweldig!. ik heb net een nieuw pc besteld, dus kan dan mooi een review maken van de GPU!.

of mag twee ook?, want dan doe ik er ook een van de CPU :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hopelijk volgende maand ook telefoons, than it is my turn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Anoniem: 505190 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:24:
ow geweldig!. ik heb net een nieuw pc besteld, dus kan dan mooi een review maken van de GPU!.

of mag twee ook?, want dan doe ik er ook een van de CPU :P
Van mij wel.

• CLB
  • Niet online

CLB

CLB schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:44:
Hopelijk volgende maand ook telefoons, than it is my turn :)
Und und und Zeef, wat zijn de categorieën voor september? >:)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik hoop stiekem weer dezelfde als nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
De winnaars van augustus zijn:

Telefoon:
productreview: HTC One X+ 64GB Zwart review door electrom
Laptop:
productreview: Apple MacBook Air 2013 13,3" 128GB review door Bigg Balls
Processor:
productreview: Intel Core i5 4670K Boxed review door Djesse8999
Videokaarten:
productreview: MSI GeForce GTX 770 2GB Lightning review door XxRenéxX

Gefeliciteerd allemaal! De codes komen er aan.

Dit topic gaat dicht, we gaan wel verder met de actie, maar dan hier: http://tweakers.net/acties/review
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.