Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat te doen met auto?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
!null schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:29:
[...]

TS heeft het nier niet neergezet, maar ik begrijp uit het andere topic dat hij heeft getekend voor een nieuwe Fiesta.
Ik wilde het hier pas posten als ik hem had, inclusief foto's eigenlijk. Maar ja, ik heb getekend :) 8 weken levertijd ongeveer!
De voorraad modellen waren niet heel erg interessant, ik heb het wel gewoon op tafel gegooid bij hem. Maar ze krijgt dan 1000 euro premie omdat je een voorraadmodel pakt. Dus het was erg logisch dat de prijs lager uitviel!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Je geeft zelf aan dat je hebt uitgerekend dat het je totaal : €23.300.36 kost.
Vergeet je niet de kosten van de benzine en de all risk autoverzekering voor de jaren 2 en 3 ?

Korte berekening: Auto inleveren en €5000 betalen, Lekker tuffen 3 jaar in 'je' nieuwe Ford à 36 x €250 = €9000
Dan ben je al 14000 euro kwijt na 3 jaar en na de laatste termijn mag je kiezen of je hem houdt of je hem overneemt voor €6300 ?

Mosterd na de maaltijd maar ik had gewoon een nette 2de hands gekocht voor die €5000. Scheelt je na 3 jaar toch weer 15000. Verwacht niet dat de garagekosten + verzekering zo hoog uitpakken in die 3 jaar.

Maar goed je hebt nu een leuk wagentje en denk dat je daar wel veel plezier van zult hebben.

[ Voor 172% gewijzigd door Frostbite op 01-05-2013 16:06 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• DennusB
  • Niet online
Sc0rPi0N schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:30:
Je geeft zelf aan dat je hebt uitgerekend dat het je totaal : €23.300.36 kost.
Vergeet je niet de kosten van de benzine en de all risk autoverzekering voor de jaren 2 en 3 ?

Korte berekening: Auto inleveren en €5000 betalen, Lekker tuffen 3 jaar in 'je' nieuwe Ford à 36 x €250 = €9000
Dan ben je al 14000 euro kwijt na 3 jaar en na de laatste termijn mag je kiezen of je hem houdt of je hem overneemt voor €6300 ?

Mosterd na de maaltijd maar ik had gewoon een nette 2de hands gekocht voor die €5000. Scheelt je na 3 jaar toch weer 15000. Verwacht niet dat de garagekosten + verzekering zo hoog uitpakken in die 3 jaar.

Maar goed je hebt nu een leuk wagentje en denk dat je daar wel veel plezier van zult hebben.
Ik heb inderdaad goed alles doorberekend. Wat je zegt klopt ook helemaal. Het was gewoon een afweging op het laatste moment. Heb toch besloten om de Ford te bestellen!

Dankjewel :)

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 09:01
Ach, Renault heeft een vergelijkbare actie en de rente is vrij laag daarop. Van het weekend eens aan gerekend. Terugrekenend reserveerden ze erg weinig voor onderhoud. Kosten over 36 maanden geheel afbetalen (met aanbetaling) iets van 1.000 euro rente op een bedrag van ~14k financiering en dan inclusief onderhoud. Maar ja, kleine lettertjes:
1) je bent geen eigenaar tot de laatste termijn is betaald, het is een huurkoop constructie. Voor de rest was de rente met 4,9% (Clio) of 2,9% (Megane) niet erg hoog. Maar huurkoop is killing. Mis de termijnen en je bent je auto kwijt plus je ingelegde geld.
2) inclusief onderhoud geldt wel voor onderhoudsdelen als bougies/olie, maar niet voor slijtagedelen als banden/remmen/accu/ruitenwissers/etc.
3) Het is een aflopend krediet die je niet eerder kan inlossen.

Je moet ervan houden zeg maar...

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:56

Destruction

(ex-)Automonteur

En daarom vind ik een auto kopen met financiering het domste wat er is.. Maargoed, zo maakt ieder zijn eigen keuzes :) DennusB, veel plezier met je nieuwe auto en we willen uiteraard PICS zien :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• DennusB
  • Niet online
Destruction schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:33:
En daarom vind ik een auto kopen met financiering het domste wat er is.. Maargoed, zo maakt ieder zijn eigen keuzes :) DennusB, veel plezier met je nieuwe auto en we willen uiteraard PICS zien :)
Die actie bij Renault had ik inderdaad ook nooit gedaan als ik dat zo lees. Ford is wat beter met de regeling !
Thanks Destruction, ik zal zeker foto's posten als hij er is ! :D

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Sc0rPi0N schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 10:25:
Is dit niet gewoon van voor je : http://www.leaseplan.nl/o...-occasion.asp?sid=5600342

Sportief nette Golf voor nog geen €9000. Als je gemiddeld 4000 krijgt (heb je al eens langs een dealer geweest met de vraag wat hij er voor wil geven ? ) dan hoef je zelf nog maar 4900 neer te leggen.

Met wat onderhandelen zou je daar bijvoorbeeld 4750 van kunnen maken. Stel je hebt dat dan is de auto gewoon van JOU! niets lening en je hebt ook geen blok (lening) aan je been.

Kun je dat geld beter in je nieuwe Golf steken om die te verfraaien mocht je dat willen.
Onderhandelen over de prijs kan je wel vergeten bij Leaseplan (bij alle leasemaatschappijen trouwens). Dat is het eerste wat je te horen krijgt als je binnen komt ;)

Bovendien komt er bij elke auto nog € 595,- aan kosten bij ("rijklaar maken" en je betaalt gewoon voor de 6 maanden garantie).

Ik heb er zelf anderhalve week geleden een auto afgehaald :)

offtopic:
Hmm had niet gezien dat er al 10 dagen niemand had gereageerd.. Topics blijven wel lang in de lijst staan hier dan.. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Glashelder op 12-05-2013 13:11 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Met financiering is de auto totdat die afbetaald is niet van jou maar van de bank. Valt de bank om daag auto, betaal jij niet daag auto + extra kosten etc. Zonde.

VW heeft nog wel een leuke 1.4 motor waar echt niets mee mis kan gaan. Dat in Polo is zuinig, toch redelijk kunnen meekomen en geen gezeur. Leon en Golf is toch vragen om "ik kom vooruit, maar pimp de auto dan ziet die sneller uit dan een Mercedes Benz uit 1960 met de eerste diesel qua vermogen". De 85 pk ging prima op zich in een Leon maar het is wel vragen om maximaal vermogen als je bergen gaat rijden maar de motor is wel zuinig en komt redelijk goed mee.

Ik heb net een ook van een vriend een aanbod gekregen voor een VW Golf 4 Pacific 2 liter met weinig km en voor een hele leuke prijs. Tja en ik rij nu diesel (verbruik ±1 op 15/16 en die 2 liter benzine (verbruik rustig rijden ± 1 op 12/13)) maar die is niet echt zuinig en ivm met de wegenbelasting kan ik beter dan maar benzine gaan rijden omdat ik nu veel minder rij.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:12
Welke VW heeft een 1.4 waar niks mis mee kan?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:56

Destruction

(ex-)Automonteur

Inderdaad, vooral de 1.4MPI is toch bepaald niet een probleemloze motor.. * Destruction heeft al veel van die hokken een motorswap gedaan..

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Glashelder schreef op zondag 12 mei 2013 @ 13:10:
[...]

Onderhandelen over de prijs kan je wel vergeten bij Leaseplan (bij alle leasemaatschappijen trouwens). Dat is het eerste wat je te horen krijgt als je binnen komt ;)

Bovendien komt er bij elke auto nog € 595,- aan kosten bij ("rijklaar maken" en je betaalt gewoon voor de 6 maanden garantie).

Ik heb er zelf anderhalve week geleden een auto afgehaald :)

offtopic:
Hmm had niet gezien dat er al 10 dagen niemand had gereageerd.. Topics blijven wel lang in de lijst staan hier dan.. :P
600 euro is onzin. Die hebben wij eraf gepraat zeker omdat hij net zijn beurt had gehad. We vroegen wat ze dan deden voor dat geld.... Ja banden controlen, olie peil, enz. Kom op stelt niets voor.

Bij mij was het Ex-lease auto - bod (inruil)oude auto = bedrag incl 6 maanden garantie.
Dat je die kosten betaald bij een nieuwe auto ok, maar om een auto van a naar b rijden en even een rondje erom heen lopen dat kan ik ook wel voor 600 euro ;)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dan heb je mazzel gehad :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
DennusB schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:27:
Nee, maar bij het option plan kan ik na 1 of 2 jaar ook gewoon vrolijk weer een nieuwe auto uitzoeken. Doe dat maar eens met een auto die je koopt...
Voor die prijs kan je bij wijze van spreken ook wel 2 jaar een auto huren of beter leasen...
Wat is dat voor rare verkooptechniek? EUR 16.700 staat er dik bovenaan... Lees je verder:
Normaal kost deze Ford Fiesta € 21.950,-
nu bij Crum slechts € 19.795,- excl. Afleverkosten a € 947,-
Het zou tijd worden om verplicht de verkoopprijs te adverteren, zoals reisorganisaties dat ook moeten.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04:38

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik heb alleen nog maar bladzijde 1 gelezen, maar is de optie al voorbij gekomen om de huidige auto te houden en te kijken in hoeverre je dat verbruik terug kunt brengen? Mijn wijlen BMW 520i deed ook gemiddeld 1 op 10 maar kon ik met netjes rijden toch wel naar 1 op 14 brengen.

Nu weet ik niet of dat voor jou opgaat of dat je dat prettig vind, maar wellicht dat je het verbruik dusdanig terug kunt brengen dat het prijsverschil interessant genoeg is om geen nieuwe/andere auto te hoeven overwegen. En dan rijd je nog steeds wel in de luxe en prettige auto die je nu hebt.

Nu was de 520i (E34) een beetje underpowered onderin de toeren dus zuiniger rijden was lastig, het lijkt me zo dat een Golf V5 genoeg koppel heeft en zich dus goed leent voor een zuinigheidstestje. Ik zou me ook niet verkijken op dat bluemotion verhaal van VW. Ik rijdt een Seat Ibiza ST 1.2 TDI Ecomotive die volgens de fabriek 1 op 29 moet kunnen rijden. Er zijn verhalen bekend van mensen die het halen, maar ik doe gemiddeld 1 op 18 met overwegend snelwegrijden. Als ik echt heel voorzichtig doe (nieuwe rijden, max ~100km/h etc) dan haal ik 1 op 22, en dat is op diesel...

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 15:10

Shunt

Boe

Tja intussen heeft hij al lang zijn john hancock onder een contract gezet.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• DennusB
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:11:
Ik heb alleen nog maar bladzijde 1 gelezen, maar is de optie al voorbij gekomen om de huidige auto te houden en te kijken in hoeverre je dat verbruik terug kunt brengen? Mijn wijlen BMW 520i deed ook gemiddeld 1 op 10 maar kon ik met netjes rijden toch wel naar 1 op 14 brengen.

Nu weet ik niet of dat voor jou opgaat of dat je dat prettig vind, maar wellicht dat je het verbruik dusdanig terug kunt brengen dat het prijsverschil interessant genoeg is om geen nieuwe/andere auto te hoeven overwegen. En dan rijd je nog steeds wel in de luxe en prettige auto die je nu hebt.

Nu was de 520i (E34) een beetje underpowered onderin de toeren dus zuiniger rijden was lastig, het lijkt me zo dat een Golf V5 genoeg koppel heeft en zich dus goed leent voor een zuinigheidstestje. Ik zou me ook niet verkijken op dat bluemotion verhaal van VW. Ik rijdt een Seat Ibiza ST 1.2 TDI Ecomotive die volgens de fabriek 1 op 29 moet kunnen rijden. Er zijn verhalen bekend van mensen die het halen, maar ik doe gemiddeld 1 op 18 met overwegend snelwegrijden. Als ik echt heel voorzichtig doe (nieuwe rijden, max ~100km/h etc) dan haal ik 1 op 22, en dat is op diesel...
Dat had ik inderdaad kunnen proberen, ware het niet dat de Golf ook enorm veel onderhoud nodig heeft/had en dat bij een V5 veel geld kost.
Shunt schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:12:
Tja intussen heeft hij al lang zijn john hancock onder een contract gezet.
Inderdaad, ondertussen is de krabbel gezet. Eind Juni leveren ze hem af als het goed is! Dan zal ik ook wat pics plaatsen!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04:38

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

DennusB schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:16:
[...]

Dat had ik inderdaad kunnen proberen, ware het niet dat de Golf ook enorm veel onderhoud nodig heeft/had en dat bij een V5 veel geld kost.

[...]

Inderdaad, ondertussen is de krabbel gezet. Eind Juni leveren ze hem af als het goed is! Dan zal ik ook wat pics plaatsen!
Ik vind VW teveel geld voor wat je krijgt. Ja, de kwaliteit is erg goed, maar dat is hij bij Skoda/Seat net zo goed en voor veel minder centen. Mijn volgende word waarschijnlijk toch de nieuwe Focus station als die eind van dit jaar nog in 14% te krijgen is :P.

Wat heb je nu genomen en wat voor deal heb je gekregen?

• !null
De kwaliteit bij VW is niet eens erg goed. Dus wel het betere imago en dus hogere prijzen, maar het is niet eens waar. Wat dat betreft is Ford nog wel beter denk ik.

• DennusB
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:29:
[...]

Ik vind VW teveel geld voor wat je krijgt. Ja, de kwaliteit is erg goed, maar dat is hij bij Skoda/Seat net zo goed en voor veel minder centen. Mijn volgende word waarschijnlijk toch de nieuwe Focus station als die eind van dit jaar nog in 14% te krijgen is :P.

Wat heb je nu genomen en wat voor deal heb je gekregen?
Deze versie ga ik rijden :

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/904029_587125254645722_201354247_o.jpg
Ford Fiesta 100PK Titanium met onder andere :
- Full color navigatie
- Sync (Bluetooth, USB, SD)
- Cruise control
- Climate control
- Grote achter spoiler
- LED dagrijverlichting + Halogeen koplampen
- Regen en licht sensor
- Keyless entry
- Metallic lak
- 5 jaar garantie

Kost met krap 210 euro per maand. Eerste jaar geen verzekeringspremie(all-risk), 1000 euro inruilpremie, en nog 850 euro korting er af geluld.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 16:48
DennusB schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:22:
[...]

Ik ben inderdaad wat vergeten te vermelden zie ik....
[afbeelding]
Daarom is die maandtermijn van financial lease altijd zo aantrekkelijk:
* je begint met 8000 euro (bijvoorbeeld je huidige auto, in jouw geval ook nog 4k spaargeld)
* je eindigt met niets. de restwaarde van je nieuwe auto gaat op aan de slottermijn.

Naast die 36x133,- heb je dus ook nog 8000 euro opgemaakt. Dat noemen we hier in Brabant "achteruit boeren" :)

Dan is er vaak nog een financieel risico. De nieuwe auto wordt verondersteld om na 36 maanden nog de helft van zijn nieuwwaarde te doen. Maar garanties op inruilwaarde zit er vaak niet bij. Dus als die restwaarde niet lukt, mag jij bijpassen.

Bij 45 km woon-werk afstand en bv 10.000 km/jaar prive, rijdt je 30.000 kilometer per jaar. De gemiddelde restwaarde is gebaseerd op 15.000 km/jaar.

• DennusB
  • Niet online
t_captain schreef op maandag 13 mei 2013 @ 12:29:
[...]

Daarom is die maandtermijn van financial lease altijd zo aantrekkelijk:
* je begint met 8000 euro (bijvoorbeeld je huidige auto, in jouw geval ook nog 4k spaargeld)
* je eindigt met niets. de restwaarde van je nieuwe auto gaat op aan de slottermijn.

Naast die 36x133,- heb je dus ook nog 8000 euro opgemaakt. Dat noemen we hier in Brabant "achteruit boeren" :)

Dan is er vaak nog een financieel risico. De nieuwe auto wordt verondersteld om na 36 maanden nog de helft van zijn nieuwwaarde te doen. Maar garanties op inruilwaarde zit er vaak niet bij. Dus als die restwaarde niet lukt, mag jij bijpassen.

Bij 45 km woon-werk afstand en bv 10.000 km/jaar prive, rijdt je 30.000 kilometer per jaar. De gemiddelde restwaarde is gebaseerd op 15.000 km/jaar.
Hij is gebaseerd op 30.000km en ze hebben nu alvast een gegarandeerd restbedrag aangegeven. Lager dan dat kan het nooit uitvallen, dus ik ben benieuwd waar je die "onzin" vandaan hebt?
Edit : Heb jij het nou over VW of over Ford? Want ik ben voor de Ford gegaan he..

[ Voor 3% gewijzigd door DennusB op 13-05-2013 19:25 ]

• RemcoDelft
DennusB schreef op maandag 13 mei 2013 @ 19:24:
Hij is gebaseerd op 30.000km en ze hebben nu alvast een gegarandeerd restbedrag aangegeven. Lager dan dat kan het nooit uitvallen
Kan het wel hoger uitvallen?
En wat als je 6 parkeerdeukjes aan alle kanten hebt? En een putje in de voorruit?

• DennusB
  • Niet online
RemcoDelft schreef op maandag 13 mei 2013 @ 19:51:
[...]

Kan het wel hoger uitvallen?
En wat als je 6 parkeerdeukjes aan alle kanten hebt? En een putje in de voorruit?
Het kan hoger uitvallen ja. Dus dat is mooi.
als het normale gebruikssporen zijn is het niet erg, hij moet natuurlijk niet helemaal in de prak liggen!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 15:10

Shunt

Boe

Ik ben zeer benieuwd ik zou zeggen over 2 jaar hier nog eens posten met het resultaat!

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• t_captain
  • Laatst online: 20-11 16:48
Kennelijk heb je in deze offerte wel een restwaardegarantie.
Veel autofinancieringen hebben dat niet, ook al worden ze vaak als soort van financial lease verkocht.

En ook als je een restwaardegarantie hebt, zitten er voorwaarden aan. Er is een grijs gebied tussen schades die je bij je verzekering kan neerleggen en gebruikssporen waarmee ne de auto kunt inleveren. Krasjes en parkeerdeukjes zoals hierboven genoemd.

Zelfs als die restwaardegarantie bikkelhard is, wat ik oprecht voor je hoop, heb je nog een extra kosten van zo'n 235 euro per maand vanwege de aanbetaling van 8000 + 3 jaar rente die je tijdens het contract kwijtraakt. Die GTI zou natuurlijk ook afschrijven, maar nooit meer dan 4k (en waarschijnlijk zou hij ook met +3 jaar en +90.000km nog wel 1500 of 2000 euro waard zijn). Redelijkerwijs scheelt dat een euro of 150 per maand onder de streep, die niet in de financial lease offerte staan.
Dat deel van mijn post kun je niet afdoen als onzin :)

Ik snap de aantrekkingskracht van een nieuwe auto, en ik snap dat er ook goede verstandige kanten aanzitten. Ondanks dat denk ik niet dat de besparing op brandstof en onderhoudskosten objectief gezien opwegen tegen de hogere afschrijving en rentelasten van een nieuwe auto. Alleen al de rente op een financiering is meer dan het verschil tussen 1:12 rijden rn 1:16 rijden.

• DennusB
  • Niet online
t_captain schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:01:
Kennelijk heb je in deze offerte wel een restwaardegarantie.
Veel autofinancieringen hebben dat niet, ook al worden ze vaak als soort van financial lease verkocht.

En ook als je een restwaardegarantie hebt, zitten er voorwaarden aan. Er is een grijs gebied tussen schades die je bij je verzekering kan neerleggen en gebruikssporen waarmee ne de auto kunt inleveren. Krasjes en parkeerdeukjes zoals hierboven genoemd.

Zelfs als die restwaardegarantie bikkelhard is, wat ik oprecht voor je hoop, heb je nog een extra kosten van zo'n 235 euro per maand vanwege de aanbetaling van 8000 + 3 jaar rente die je tijdens het contract kwijtraakt. Die GTI zou natuurlijk ook afschrijven, maar nooit meer dan 4k (en waarschijnlijk zou hij ook met +3 jaar en +90.000km nog wel 1500 of 2000 euro waard zijn). Redelijkerwijs scheelt dat een euro of 150 per maand onder de streep, die niet in de financial lease offerte staan.
Dat deel van mijn post kun je niet afdoen als onzin :)

Ik snap de aantrekkingskracht van een nieuwe auto, en ik snap dat er ook goede verstandige kanten aanzitten. Ondanks dat denk ik niet dat de besparing op brandstof en onderhoudskosten objectief gezien opwegen tegen de hogere afschrijving en rentelasten van een nieuwe auto. Alleen al de rente op een financiering is meer dan het verschil tussen 1:12 rijden rn 1:16 rijden.
Zoals al eerder aangehaald betaal ik over 3 jaar maximaal "maar" 1400 euro rente ofzo. Dat vind ik niet veel, dus dat is de afweging die ik heb gemaakt.

• dj1981
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:12
Ik heb het hele topic nu 2x gelezen, een keer al lopend, en nu nog eens in een keer.

Maar als ik het goed begrijp (en met behulp van de Ford site) is het dus als volgt:
(bedragen volgens Ford site, obv 30.000km per jaar)

X koopt een nieuwe auto, die ongeveer 20.550 euro kost. X betaalt daar in totaal over 3 jaar aan: 5000 (inleg) + 3000 (inruil oude auto) + 36*244 (maandbedrag) + 6300 (eindtermijn) = 23084

Voor DennusB vallen de bedragen blijkbaar zelfs nog wat lager uit, vanwege korting die hij is overeengekomen.

Als je dan al een auto wilt financieren, dan lijkt me dit geen hele slechte deal. Uiteraard ben je goedkoper uit als je het hele bedrag eerst bij elkaar spaart, of als je een tweedehands koopt, maar daar kiest X niet voor.

Vraag me wel af waar Ford dan het geld mee verdient. Een aantal dingen zijn volgens mij al langsgekomen:

- mensen die de auto willen houden, maar de eindtermijn over 3 jaar niet op tafel kunnen leggen. Quote Ford: Uw dient de Toekomstig Gegarandeerde Minimum Waarde (TGMW) binnen 30 dagen te voldoen nadat uw laatste termijnbedrag is betaald. Uiteraard heeft u ook de mogelijkheid om de TGMW opnieuw in maandelijkse termijnen te betalen. Hiervoor bieden wij u dan een nieuw financieringsovereenkomst aan.

- mensen die over het afgesproken aantal km's per jaar heen gaan, of hun auto afraggen. Quote Ford: Uw Ford dealer zal de auto inspecteren en innemen. Zolang de auto 'normale slijtage' vertoont en u het overeengekomen kilometrage niet heeft overschreden, hoeft u verder niets te betalen en wordt uw overeenkomst beëindigd.

- mensen die in de tussentijd toch van het contract af willen: Quote Ford: u kunt uw auto alleen inleveren aan het einde van de looptijd nadat alle maandtermijnen zijn voldaan.

- Ford verdient uiteraard ook op het onderhoud dat je in de eerste 2 jaar verplicht moet laten uitvoeren bij de Ford dealer om je garantie te behouden. In het derde jaar heb je (tenzij bijgekocht) geen fabrieksgarantie meer, terwijl je nog wel van Ford afhankelijk bent voor het beoordelen van de restwaarde, lijkt me lastig (wat nu als Ford zegt dat vanwege jouw rijgedrag de stuurinrichting vervangen moet worden oid? Kassa voor Ford).

- Ford zal ook wel wat verdienen aan het andere options-plan dat ze verkopen waarbij je al je verzekeringen en onderhoud kunt afkopen.

Voor DennusB lijkt het me in ieder geval zaak om niet over de 60.000km heen te gaan de komende drie jaar, en uiteraard alle termijnen netjes betalen en alvast sparen zodat je zeker weet dat je de 6300 euro hebt over drie jaar.

• DennusB
  • Niet online
dj1981 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:04:

- Ford verdient uiteraard ook op het onderhoud dat je in de eerste 2 jaar verplicht moet laten uitvoeren bij de Ford dealer om je garantie te behouden. In het derde jaar heb je (tenzij bijgekocht) geen fabrieksgarantie meer, terwijl je nog wel van Ford afhankelijk bent voor het beoordelen van de restwaarde, lijkt me lastig (wat nu als Ford zegt dat vanwege jouw rijgedrag de stuurinrichting vervangen moet worden oid? Kassa voor Ford).

Voor DennusB lijkt het me in ieder geval zaak om niet over de 60.000km heen te gaan de komende drie jaar, en uiteraard alle termijnen netjes betalen en alvast sparen zodat je zeker weet dat je de 6300 euro hebt over drie jaar.
Ik heb er nog 3 jaar garantie bijgekocht, dus 5 jaar totaal. Dus dat is gelukkig netjes gedekt.
En bij 60.000km bedoel je 90.000 (3x 30.000)!

• RemcoDelft
dj1981 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:04:
Vraag me wel af waar Ford dan het geld mee verdient.
Ford verdient aan alle onderdelen van het traject geld: aan de verkoop, aan de inruilauto, aan het onderhoud, en aan het krediet. Logisch toch?
En zonder dit krediet zou de hele verkoop niet doorgegaan zijn.

• dj1981
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:12
RemcoDelft schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:49:
[...]

Ford verdient aan alle onderdelen van het traject geld: aan de verkoop, aan de inruilauto, aan het onderhoud, en aan het krediet. Logisch toch?
En zonder dit krediet zou de hele verkoop niet doorgegaan zijn.
Uiteraard verdienen ze overal een klein beetje geld aan, maar ik bedoel meer dat ik me afvraag waar ze nu echt serieus geld mee verdienen. Als ze dat tenminste doen, kan ook zijn dat de marges in deze markt nu gewoon heel klein zijn.

Het is een beetje zoals acties als 'koop nu een keuken, betaal in 2016'. In principe is dat een goede deal, als je in 2016 netjes betaalt (en kan leven met een BKR notering). Maar de verkoper/financier maakt de grootste klappers met mensen die in 2016 niet kunnen betalen, en die hij een herfinanciering kan aanbieden / op andere manier een poot uit kan draaien.

Ben dus wel benieuwd hoeveel mensen over drie jaar daadwerkelijk de gegarandeerde restwaarde terugkrijgen van Ford.

@DennusB: ik bedoelde inderdaad 3*30.000

[ Voor 5% gewijzigd door dj1981 op 13-05-2013 23:12 ]

• RemcoDelft
dj1981 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 23:11:
Ben dus wel benieuwd hoeveel mensen over drie jaar daadwerkelijk de gegarandeerde restwaarde terugkrijgen van Ford.
In dat geval maakt Ford ook weer winst op de verkoop van de auto... Wellicht leuk om te kijken wat een nu 3 jaar oude Fiesta bij de dealer kost.
Maar ook na die restwaarde gaan die mensen niet fietsen: er moet dus een nieuwe auto komen. 't Is elke keer opnieuw kassa, en ik kan me goed voorstellen dat Ford na deze eerste aankoop diezelfde klant heel lang vast weet te houden met telkens elke 3 jaar een nieuwe auto. Iets wat je wellicht helemaal niet zou doen als je de auto zelf zou kopen. En als je dan toch al gespaard hebt voor de restwaarde, kan je dat bedrag mooi benutten om bij te betalen zodat je weer 3 jaar voor 210 euro per maand kan rijden...

Verwijderd

De_Bastaard schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:06:
Geld lenen voor een auto vind ik altijd maar "mwah". Stel je koopt die kar en rijdt hem 300 meter verderop in puin krijg je niet veel tenzij je hem all risk verzekerd...

Hoezo doe je niet de V5 weg en pak je een 2e hands blue motion?
VW bank biedt juist een polis tegen diefstal of total loss, het volledig aanbetaalde bedrag retour te krijgen. Maar dan moet je de auto wel in z'n volledigheid hebben afbetaald bij de Bank.

/late post.

Heb vroeger ook in die voorwaarden gekeken, best interessant, maar je zit er echt aan vast. Ook bij als je werkeloos raakt, invalide of zelfs tot overlijden komt, moet die auto afbetaald worden.

Overigens verdienen ze tegenwoordig geld aan onderdelen voor reparaties. De eerste 3 tot 5 jaar van een auto zal er nagenoeg niets stukgaan, de jaren daarop juist wel meer. En de aanschaf van onderdelen is waar het geld verdiend wordt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2013 00:06 ]

• DennusB
  • Niet online
Voor mensen die het nog volgen :

Gisteren was het tijd om m'n nieuwe Fiesta Titanium op te halen :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GeC3AYOY43X6am7pPWA4LskC/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vtlUlJDJdLbBvS8gTYBKaVix/full.jpg

Inclusief spoiler en dikke 16" sportvelgen... maar helaas. Hij is verkeerd afgeleverd (zonder navi), dus er staat in een nieuwe in bestelling die er pas over een maand is. Ach, ik weet vast hoe hij er van buiten uit gaat zien nu :P
Wel heel erg balen...

• DennusB
  • Niet online
En als afsluiter voor de mensen die het nog volgen... hij is binnen :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FxJWdGIbkLzAxiV7j78CAnnp/full.jpg
Ford Fiesta Ecoboost 100pk, Titanium, 16" sportvelgen, Keyless Entry, Navigatie, Verlengde achterspoiler en metallic lak. Ik ben blij :)

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:59

Rejgun

Leven is Bier drinken

Nette auto, met leuke opties!
Snelle levering trouwens nadat de 1e verkeerd geleverd/besteld was !

Veel fijne en veilige kilometers toegewenst

[ Voor 31% gewijzigd door Rejgun op 04-08-2013 20:43 ]

Audi: Vorsprung durch Technik

• RemcoDelft
Lomp grote wielen met hele dunne bandjes, en dan helemaal onder zo'n klein karretje, vind ik er altijd zo armoedig uitzien... Wat voor statement wil je daar nou mee maken?

• DennusB
  • Niet online
RemcoDelft schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 22:12:
Lomp grote wielen met hele dunne bandjes, en dan helemaal onder zo'n klein karretje, vind ik er altijd zo armoedig uitzien... Wat voor statement wil je daar nou mee maken?
Lomp groot? Het is 16" ... 8)7
En zo klein is hij niet, hij doet niet onder voor mijn vorige Golf 4 :)
Rejgun schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 20:42:
Nette auto, met leuke opties!
Snelle levering trouwens nadat de 1e verkeerd geleverd/besteld was !

Veel fijne en veilige kilometers toegewenst

[ Voor 35% gewijzigd door DennusB op 04-08-2013 22:22 ]

Verwijderd

edit: damn, had even moeten doorlezen . De keuze was al gemaakt. Mooie auto!

Mijn tip is een twee jaar oude wegenbelastingvrije (tot 1-1-2014) diesel te kopen. Vanaf ca 2x50KM per dag is dat al interresant.

Een reken voorbeeldje in mijn situatie.

2011 VW Polo BM (75pk > 90pk chip). Nieuw prijs 2011: 21000 euro. Huidige waarde bij gereden KM en ouderdom: 12000 euro.
[list]
• KM per dag: 130 zakelijk, 10km prive
• WBL per maand (vanaf 1-1-2014) ~75E
• Verzekering per maand: 65E (All risk, 2 jaar no-claim)
• Onderhoud berekend per maand: 70E
• Brandstof per maand bij huidige km (ca 3100 per maand): 184.55 (1.40E per liter diesel), gemiddeld 1:22, echter rij ik in de praktijk een stuk zuiniger, ca 1:26)
[/list]
Ik kom dan op een bedrag van ongeveer 12.8ct per kilometer gereden exclusief afschrijving. (Bij mijn werkelijke verbruik zit ik zelfs op 11.9ct/km).

Als je werkgever dan inderdaad alle kilometers vergoed zit je gebakken. (Mijne vergoed maar 60km per dag).

Deze berekening is voor mijn situatie gebasseerd op de werkelijkheid (wbl kosten meegenomen, dus stiekem nog goedkoper).

Vergeet niet dat een gloednieuwe auto ca50% afschrijft over de eerste 2-3 jaar, en dus relatief duur is. Eentje waar de kop vanaf is scheelt enorm, en met moderne auto's kun je tot zeker 150K door zonder echt ingrijpend onderhoud.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2013 07:53 ]

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Mooie, stoere wagen, en die velgen vind ik persoonlijk juist prima passen bij de auto.
Het is nu natuurlijk wel zaak om bij het inparkeren goed op te letten, want dat kan nog wel eens misgaan ;)

Congrats hoor!

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:16

vhal

ಠ_ಠ

Ik denk dat je je statement even moet aanpassen gezien de Fiesta ook met 17" te leveren is. :z

16" is vrij gangbaar voor dit segment. Ik heb zelf ook 16"gehad, rijdt hij stukken beter door. 17" kon ook wel maar wel met het gevolg dat je ieder kiezeltje voelde op de weg.

Over velgschade hoef je geen zorgen te maken met 16". Tenzij je echt niet kan inparkeren. :P

[ Voor 7% gewijzigd door vhal op 05-08-2013 08:21 ]

Strava

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:57

orf

Lompe reactie die nergens op slaat... Wat voor statement wil je daar nou mee maken?

• Señor Sjon
Dus 13" op ballonnetjes dan maar. :? Ik had ook een Grande Punto Sport op 17". Ik vind dat vele malen mooier dan die standaard crisisversies die je steeds meer ziet rijden. Ben er wel blij mee dat mensen nog leuke uitvoeringen met velgen kopen.

Je reactie komt een beetje hatelijk over.

@Dennus, waarom geen luxe kentekens met opgelegde letters? Die maken het vaak wel af.

[ Voor 7% gewijzigd door Señor Sjon op 05-08-2013 10:21 ]

• DennusB
  • Niet online
Senor Sjon schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 10:18:
[...]

Dus 13" op ballonnetjes dan maar. :? Ik had ook een Grande Punto Sport op 17". Ik vind dat vele malen mooier dan die standaard crisisversies die je steeds meer ziet rijden. Ben er wel blij mee dat mensen nog leuke uitvoeringen met velgen kopen.

Je reactie komt een beetje hatelijk over.

@Dennus, waarom geen luxe kentekens met opgelegde letters? Die maken het vaak wel af.
Inderdaad. Ik vind "nette" velgen van een beetje formaat ook meer luxe uitstralen dan die wieldop dingen.
Luxe kentekens??? Dat was geen optie hoor?

• !null
Kun je zo nog laten maken. Het is natuurlijk ook geen optie van de auto, maar een optie bij de toko die je kenteken plaat maakt. Maar goed, ik denk dat ze overal op bezuinigen. Hoe dan ook, je kunt zelf denk ik voor een paar tientjes (?) van die "luxe" kenteken platen maken, staat wel mooier.

• DennusB
  • Niet online
!null schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 10:35:
Kun je zo nog laten maken. Het is natuurlijk ook geen optie van de auto, maar een optie bij de toko die je kenteken plaat maakt. Maar goed, ik denk dat ze overal op bezuinigen. Hoe dan ook, je kunt zelf denk ik voor een paar tientjes (?) van die "luxe" kenteken platen maken, staat wel mooier.
Thanks voor de tip! Ik zal het eens opzoeken :)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

!null schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 10:35:
Maar goed, ik denk dat ze overal op bezuinigen.
Heeft niet zoveel met bezuinigen te maken. Je moet er wel om vragen natuurlijk. Als je maar betaald. Bij mijn nieuwe auto krijg ik ze ook 'gratis'. `

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Rejgun
  • Laatst online: 22:59

Rejgun

Leven is Bier drinken

Lomp ??
16 Inch is gewwon netjes onder zo'n auto.

Wellicht geeft de foto een vertekend beeld. Het lijkt of de voorste velg erg uitsteekt, maar aan de anterkant zie dat dit absoluut niet zo is.

Audi: Vorsprung durch Technik

• DennusB
  • Niet online
Dat heb ik weer natuurlijk : Rijd ik net die nieuwe kar, mag ik volgende maand gaan leasen op m'n werk.
Ik zie een paar optie's en ben benieuwd wat jullie verstandig vinden :

1. Fiesta verkopen (met verlies wss) en leasen voor zowel privé als zakelijk
2. Fiesta houden voor privé en zakelijk gaan leasen (zonder bijtelling dus)
3. Nog een jaar doorrijden met de Fiesta en nog niet gaan leasen.

• Gamebuster
  • Laatst online: 23-10 08:50
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/si4dTQV.jpg

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• memphis
  • Laatst online: 23:28

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Als je 19 of meer cent per km krijgt kan je nog wat geld verdienen met je eigen auto.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Señor Sjon
DennusB schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:33:
Dat heb ik weer natuurlijk : Rijd ik net die nieuwe kar, mag ik volgende maand gaan leasen op m'n werk.
Ik zie een paar optie's en ben benieuwd wat jullie verstandig vinden :

1. Fiesta verkopen (met verlies wss) en leasen voor zowel privé als zakelijk
2. Fiesta houden voor privé en zakelijk gaan leasen (zonder bijtelling dus)
3. Nog een jaar doorrijden met de Fiesta en nog niet gaan leasen.
2. Km registreren tot je het zat bent en dan de Fiesta verkopen. :P

@hierboven, een eigen auto kost all-in in die klasse zo rond de 35ct/km. En je wilt je eigen auto niet afrijden op zakelijke trajecten.

Wij hebben een tweede auto (nodig), dus dan is leasen niet zo heel rendabel. Maar als je alleen de leaseauto nodig hebt, dan kan je niet voordeliger rijden dan een zakelijke auto.

[ Voor 21% gewijzigd door Señor Sjon op 17-02-2014 11:45 ]

• DennusB
  • Niet online
memphis schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:42:
Als je 19 of meer cent per km krijgt kan je nog wat geld verdienen met je eigen auto.
Ja, ik krijg gewoon reiskostenvergoeding a 19 cent per kilometer. Al gaat t hard met de kilometers, er staat al bijna 20k op de teller en hoe meer er op komt hoe minder waard ie word denk ik?

• !null
Is het 19ct/km OF leasen, of is er ook nog een tussenweg met ophoging van salaris (dus lease bedrag gewoon als bruto salaris?) maar dan vervalt je 19ct/km waarschijnlijk.

• DennusB
  • Niet online
!null schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:48:
Is het 19ct/km OF leasen, of is er ook nog een tussenweg met ophoging van salaris (dus lease bedrag gewoon als bruto salaris?) maar dan vervalt je 19ct/km waarschijnlijk.
Ja, ze doen erg moeilijk over het uitbetalen van het lease bedrag. Dat leek mij ook de beste oplossing. Ook mijn Fiesta willen ze niet in de lease nemen :(

• !null
Maar wat voor constructie heb je nou uiteindelijk genomen bij de Ford dealer? (ben te lui om alles weer door te lezen)

Met andere woorden, je hebt de auto niet met 100% cash gekocht, maar op een of andere manier gefinancierd. Wat betekent dit als je er nu uit wil stappen?

• DennusB
  • Niet online
!null schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:53:
Maar wat voor constructie heb je nou uiteindelijk genomen bij de Ford dealer? (ben te lui om alles weer door te lezen)

Met andere woorden, je hebt de auto niet met 100% cash gekocht, maar op een of andere manier gefinancierd. Wat betekent dit als je er nu uit wil stappen?
Betekent niks, ik kan hem gewoon in 1 klap afkopen als ik dat wil. Dus als ik het bedrag nu op tafel leg (+ rente uiteraard, maar dat is niet veel) kan ik er 1 in keer vanaf zijn, dat zou dus de situatie zijn als ik hem verkoop.

• !null
Maar is het als zijnde een boete clausule afkopen? Of meer de actuele dagwaarde minus wat de auto waard zou zijn volgens de grafiekjes? Dat laatste zie ik dan een beetje als een huis dat onderwater staat. Maar ik dacht dat je ook je eigen inbreng had.

• DennusB
  • Niet online
!null schreef op maandag 17 februari 2014 @ 12:55:
Maar is het als zijnde een boete clausule afkopen? Of meer de actuele dagwaarde minus wat de auto waard zou zijn volgens de grafiekjes? Dat laatste zie ik dan een beetje als een huis dat onderwater staat. Maar ik dacht dat je ook je eigen inbreng had.
Er staat nu nog een X bedrag open bij Ford, als ik de auto dus verkoop > dat X bedrag houd ik dus zelf geld over. Dat zou 8k moeten zijn, omdat ik 8k er prive in heb gestoken maar dat gaat nooit lukken natuurlijk. 2/3k overhouden zou reëel moeten zijn!

• Question Mark
  • Laatst online: 20:00

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kun je die rekensom eens posten? Ik begrijp er nu namelijk niet zoveel van, zoals je het hierboven omschreven hebt....

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• DennusB
  • Niet online
Question Mark schreef op maandag 17 februari 2014 @ 13:20:
Kun je die rekensom eens posten? Ik begrijp er nu namelijk niet zoveel van, zoals je het hierboven omschreven hebt....
Laten we zeggen dat er nog 10.000 euro op staat bij Ford.
Als ik de auto kan verkopen voor 13.000 euro (nieuwwaarde 20k), dus zou met een beetje geluk moeten kunnen, dan betaal ik 10.000 euro aan Ford en houd ik 3000 euro in eigen zak.
Snap je?

• Question Mark
  • Laatst online: 20:00

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Maar wat je heb dan in totaal betaald? Ik heb het topic even snel doorgespit en kom ook tegen dat je 5K aan eerste inleg, plus 3K betaald hebt door je vorige auto in te ruilen.

Dan heeft dit geintje je dus 5K (inleg) + 3K (inruil auto) - 3K ("winst" na verkoop) = 5K gekost... Da's best veel voor nog geen jaar autorijden.

Waarom houdt je geen km-registratie bij voor je leaseauto en ga je gewoon zoals geplanned doorrijden met je Focus? Heb je alle opties al eens doorgerekend?

[ Voor 3% gewijzigd door Question Mark op 17-02-2014 13:32 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• DennusB
  • Niet online
Question Mark schreef op maandag 17 februari 2014 @ 13:32:
Maar wat je heb dan in totaal betaald? Ik heb het topic even snel doorgespit en kom ook tegen dat je 5K aan eerste inleg, plus 3K betaald hebt door je vorige auto in te ruilen.

Dan heeft dit geintje je dus 5K (inleg) + 3K (inruil auto) - 3K ("winst" na verkoop) = 5K gekost... Da's best veel voor nog geen jaar autorijden.

Waarom houdt je geen km-registratie bij voor je leaseauto en ga je gewoon zoals geplanned doorrijden met je Focus? Heb je alle opties al eens doorgerekend?
Ja, het zou me inderdaad richting de 5k kosten... dat is een klap geld maar uiteindelijk scheelt het verkopen ook. Bij leasen zitten alle onderhoudskosten er natuurlijk bij. Inclusief winterbanden enz enz.
Het exact doorrekenen van alles moet ik nog een keer doen, maar was ook wel even benieuwd naar jullie visie!
Edit : Ander groot nadeel is, als ik ga leasen dat mijn Fiesta (geen focus :P) er dan alleen nog voor een paar korte ritjes in het weekend staat.... dat is ook een vrij dure oplossing.

[ Voor 9% gewijzigd door DennusB op 17-02-2014 13:34 ]

• !null
Ja dat is zeker duur. Maar je kunt dan wel leasen puur voor de prive kilometers en dus geen bijtelling. Dat scheelt ook wel per maand. Dan gebruik je die Fiesta voor je prive ritjes.

Maar de kosten van 5K zijn niet eens heel gek. Koop maar eens een auto met lekker wat opties (zoals TS heeft gedaan) en verkoop hem dan weer vrij snel als particulier. Ja dan heb je gewoon de volle afschrijving gepakt. Maar dat financieringsverhaal maakt het niet eens heel veel erger. Maarja, je hebt dan ook wat eigen inleg gedaan. Anders had je nu al een schuld.

[ Voor 7% gewijzigd door !null op 17-02-2014 13:51 ]

• DennusB
  • Niet online
!null schreef op maandag 17 februari 2014 @ 13:51:
Ja dat is zeker duur. Maar je kunt dan wel leasen puur voor de prive kilometers en dus geen bijtelling. Dat scheelt ook wel per maand. Dan gebruik je die Fiesta voor je prive ritjes.

Maar de kosten van 5K zijn niet eens heel gek. Koop maar eens een auto met lekker wat opties (zoals TS heeft gedaan) en verkoop hem dan weer vrij snel als particulier. Ja dan heb je gewoon de volle afschrijving gepakt. Maar dat financieringsverhaal maakt het niet eens heel veel erger. Maarja, je hebt dan ook wat eigen inleg gedaan. Anders had je nu al een schuld.
Ja, wat dat betreft ben ik blij dat ik zelf nog relatief wat heb ingelegd. Binnenkort eens doorrekenen, maar het verkopen is misschien toch wel interessant.
Dan kan ik daarna 2 dingen doen : of compleet (privé en zakelijk) leasen of 1 of ander barrel 2e hands scoren voor de privé ritjes....

• !null
Maar hoeveel kost een 2e hands barrel je maandelijks en hoeveel kost deze auto je maandelijks? Want onderhoud enzo zit er toch bij in of niet? Je kunt vast wel goedkoper rijden met een tweedehands barrel, maar dan moet je wel even wat anders kopen dan zo'n VW Golf V5 haha.

• Señor Sjon
Ligt heel erg aan het leasebudget en welke auto + bijtelling het wordt.

• DennusB
  • Niet online
!null schreef op maandag 17 februari 2014 @ 14:01:
Maar hoeveel kost een 2e hands barrel je maandelijks en hoeveel kost deze auto je maandelijks? Want onderhoud enzo zit er toch bij in of niet? Je kunt vast wel goedkoper rijden met een tweedehands barrel, maar dan moet je wel even wat anders kopen dan zo'n VW Golf V5 haha.
Deze kost me net 200 euro in de maand, ex wegenbelasting en ex verzekering (1ste jaar gratis, dus dat gaat pas vanaf Augustus spelen). Oud barrel, tja, dat is ook niet cheap :P

• Accountant
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:01

Accountant

Mindset+goal= Succes

Mooie casus.
1. Klote dat je werkgever je het lease bedrag niet wil uitkeren
2. Klote dat je werkgever niet eerder met de lease constructie kwam

Advies
Verlies direct nemen en gaan leasen (ervan uitgaand dat je prive meer dan 10K kilometers maakt) en lekker in de 14% bijtelling proberen te gaan. Mocht je overigens gaan leasen bekijk dan ook even de exit mogelijkheden niet dat dat je dadelijk van werkgever switcht en je weer een duur contract mag afkopen!

Meer is er pas over te zeggen als we verdeling zakelijk/prive kilometers weten, je lease auto die je wil gaan leasen en je toekomstige 2e hands barrel.

• DennusB
  • Niet online
Accountant schreef op maandag 17 februari 2014 @ 16:25:

Meer is er pas over te zeggen als we verdeling zakelijk/prive kilometers weten, je lease auto die je wil gaan leasen en je toekomstige 2e hands barrel.
Zakelijk zal rond de 30.000 km per jaar zitten, prive max op 8000/9000km jaar. Lease auto zal een Polo'tje of Golfje worden denk k, en 2e hands barrel zou gewoon weer een Golf 4 worden dan denk k !

• memphis
  • Laatst online: 23:28

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Hoe zeker is het dat je de leasetijd van 4 of 5 jaar uitzit?

Zou natuurlijk zuur zijn als je een tijdelijk contract hebt en niet verlengt wordt.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:13

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Ik heb zelf ook met dat probleem gezeten. In maart mijn auto gekregen en in Juli mocht ik gaan leasen...

Ik heb mijn eigen auto gehouden. ik krijg inplaats van de lease vergoeding een mobiliteits vergoeding van 720 euro bruto. Elke kilometer die ik rij wordt omgezet in 0,19 euro netto. Een prachtig systeem waarbij zowel mijn vaste lasten als variabele lasten worden gedekt ongeacht hoeveel ik zakelijk rij.

Aangezien ik de auto met verlies zou verkopen is oprijden de enige mogelijkheid gebleken.
Mijn vriendin rijdt wel lease maar wat een gedoe is dat. alles bij een merk dealer laten doen en je mag niet eens je eigen olie bijvullen of de koplampen vervangen als ze stuk zijn. ben blij met mijn corsa die ik heerlijk mag verbouwen zoals ik het leuk vindt :).

Wel stom dat ze je de leasevergoeding niet bruto willen uitbetalen. het kost ze immers niks extra's.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

• !null
DennusB schreef op maandag 17 februari 2014 @ 17:04:
en 2e hands barrel zou gewoon weer een Golf 4 worden dan denk k !
En dan niet over een jaar weer een topic openen dat die Golf 4 toch wel veel onderhoud (reparaties) vergt en wat je met die auto aan moet :P

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik vraag mij af of TS überhaupt de auto mag verkopen voordat hij de laatste termijn heeft betaald aan Ford?

In dit soort constructies is de auto pas je eigendom als je alle termijnen en de rest som hebt betaald.

[ Voor 33% gewijzigd door MegaTronics op 17-02-2014 19:16 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Accountant
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:01

Accountant

Mindset+goal= Succes

Forse kilometers,
19 cent optie
Van die 19 cent netto zal er 14 cent ofzo naar benzine gaan en 5 cent hou je dan als vergoeding van overige kosten over. De opbrengst van deze optie zou dus een bescheiden 1.500 euro zijn (dit dekt de verzekering en MRB??). Dan draai jezelf dus op voor de afschrijvingen, het onderhoud, de rente kosten op de lening en de prive benzine. Bij 40K km per jaar zul je ook hogere onderhoudskosten en forse afschrijvingskosten hebben naast je rente kosten (eigenlijk naai je jezelf dubbel en rente kosten en afschrijvingen). Met name de afschrijvingskosten ga je van schrikken ik vermoed dat na 4 jaar en 160.000 km je nog met een restwaarde van 20%-25% van de aanschafwaarde rekening moet houden. Onderhoud zal ook gemiddeld tegen de 500-600 euro lopen. Distributieriem en paar setjes banden zetten je zo een paar honderden euro's achteruit. Mijn inschatting is dat de afschrijvingen alleen al tegen de 15K aanlopen dan heb ik met de andere kosten geen rekening gehouden.

Lease zakelijk rijden en barrel
Een golf 4 kost je ook al snel 200 per maand bij 8000 km (1 tank a 75 euro, verzekering 25 euro, onderhoud 30, mrb 50 dat is al 180 euro en dat is vrij laag ingeschat en afschrijvingen niet meegenomen.). Een 14% B segmenter is goedkoper (zie hieronder)!

Lease auto in de bijtelling
Die Polo lease je netto voor een 100-125 schat ik in? Tegen 0,0 prijsrisico en wellicht onbeperkte kilometers. Dus de lease polo in de bijtelling kost je 1.500 per jaar keer 4 jaar = 6.000+ de afkoop van de Ford 5.000 las ik ergens dan zouden de totale kosten 11.000 over 4 jaar zijn.

Ik zou gewoon ff door de zure appel heen bijten en even met de heren van de financiering om de tafel zitten hoe je zo snel mogelijk van dat ding af kunt komen. Je moet inderdaad even na gaan hoe een eventuele verkoop moet gaan. Want de op de lening zal wel een pandrecht op de auto zitten vermoed ik.

Schuldje aflossen en lekker vooruitkijken en rondscheuren in je lease auto en geen gezeik meer aan je kop! Dit is bierviltjes rekenwerk ik zou eens de opties in Excel zetten als ik jou was.

Oh ja en in een Polo kom je mooi voor de dag. Als je die schuld dan hebt ingelopen dan kun je weer eens denken om een stapje groter te rijden maar dat is mijn bescheiden mening.

• DennusB
  • Niet online
MegaTronics schreef op maandag 17 februari 2014 @ 19:13:
Ik vraag mij af of TS überhaupt de auto mag verkopen voordat hij de laatste termijn heeft betaald aan Ford?

In dit soort constructies is de auto pas je eigendom als je alle termijnen en de rest som hebt betaald.
Jep, dat mag :) Ik mag hem in 1 keer aflossen als ik dat wil.
Accountant schreef op maandag 17 februari 2014 @ 22:01:
Forse kilometers,
19 cent optie
Van die 19 cent netto zal er 14 cent ofzo naar benzine gaan en 5 cent hou je dan als vergoeding van overige kosten over. De opbrengst van deze optie zou dus een bescheiden 1.500 euro zijn (dit dekt de verzekering en MRB??). Dan draai jezelf dus op voor de afschrijvingen, het onderhoud, de rente kosten op de lening en de prive benzine. Bij 40K km per jaar zul je ook hogere onderhoudskosten en forse afschrijvingskosten hebben naast je rente kosten (eigenlijk naai je jezelf dubbel en rente kosten en afschrijvingen). Met name de afschrijvingskosten ga je van schrikken ik vermoed dat na 4 jaar en 160.000 km je nog met een restwaarde van 20%-25% van de aanschafwaarde rekening moet houden. Onderhoud zal ook gemiddeld tegen de 500-600 euro lopen. Distributieriem en paar setjes banden zetten je zo een paar honderden euro's achteruit. Mijn inschatting is dat de afschrijvingen alleen al tegen de 15K aanlopen dan heb ik met de andere kosten geen rekening gehouden.

Lease zakelijk rijden en barrel
Een golf 4 kost je ook al snel 200 per maand bij 8000 km (1 tank a 75 euro, verzekering 25 euro, onderhoud 30, mrb 50 dat is al 180 euro en dat is vrij laag ingeschat en afschrijvingen niet meegenomen.). Een 14% B segmenter is goedkoper (zie hieronder)!

Lease auto in de bijtelling
Die Polo lease je netto voor een 100-125 schat ik in? Tegen 0,0 prijsrisico en wellicht onbeperkte kilometers. Dus de lease polo in de bijtelling kost je 1.500 per jaar keer 4 jaar = 6.000+ de afkoop van de Ford 5.000 las ik ergens dan zouden de totale kosten 11.000 over 4 jaar zijn.

Ik zou gewoon ff door de zure appel heen bijten en even met de heren van de financiering om de tafel zitten hoe je zo snel mogelijk van dat ding af kunt komen. Je moet inderdaad even na gaan hoe een eventuele verkoop moet gaan. Want de op de lening zal wel een pandrecht op de auto zitten vermoed ik.

Schuldje aflossen en lekker vooruitkijken en rondscheuren in je lease auto en geen gezeik meer aan je kop! Dit is bierviltjes rekenwerk ik zou eens de opties in Excel zetten als ik jou was.

Oh ja en in een Polo kom je mooi voor de dag. Als je die schuld dan hebt ingelopen dan kun je weer eens denken om een stapje groter te rijden maar dat is mijn bescheiden mening.
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik neem je punten mee en ga er zeker eens een goede rekensom van maken!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

DennusB schreef op maandag 17 februari 2014 @ 22:06:
Jep, dat mag :) Ik mag hem in 1 keer aflossen als ik dat wil.
Dat kan, maar hoe wil je een lening aflossen terwijl je het onderpand van de lening moet verkopen om de lening af te lossen? Je wil dan iets verkopen wat volgens de regels niet jouw eigendom is (huurkoop). Ik zou daar nog maar eens naar vragen bij Ford of dit wel mogelijk is wat je nu eventueel wilt.

[ Voor 12% gewijzigd door MegaTronics op 18-02-2014 08:48 ]

• DennusB
  • Niet online
MegaTronics schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 08:46:
[...]

Dat kan, maar hoe wil je een lening aflossen terwijl je het onderpand van de lening moet verkopen om de lening af te lossen? je wil dan iets verkopen wat volgens de regels niet jouw eigendom is. ik zou daar nog maar eens naar vragen bij Ford of dit wel mogelijk is wat je nu eventueel wilt.
Dat heb ik toen al gedaan, ik kan het 2e deel van het kentekenbewijs bij Ford opvragen (die hebben ze nu als onderpand), hem verkopen en dan in 1x aflossen :)

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

DennusB schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 08:48:
[...]

Dat heb ik toen al gedaan, ik kan het 2e deel van het kentekenbewijs bij Ford opvragen (die hebben ze nu als onderpand), hem verkopen en dan in 1x aflossen met de noorderzon vertrekken :)
Doe dan een stap die ze niet verwachten :p

• DennusB
  • Niet online
MegaTronics schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 08:49:
[...]

Doe dan een stap die ze niet verwachten :p
Haha, ik denk dat ik dan wel een beetje een probleem zou hebben :P

Pagina: 1 2 3 Laatste