Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat te doen met auto?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 02:35
DennusB schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 10:39:
[...]

Beste meneer van de dealer daar heeft gisteren al wat foto's geknipt van m'n V5 en riep nog dat hij in erg nette staat was. Hij is redelijk full-option (18" R32 velgen, Clima, Sport interieur, Stoelverwarming enz enz), en met z'n leeftijd ('99) en KM-stand (141.000) dacht hij dat hij wel in de buurt ging komen van die prijs :) Aangezien ze dat soort 2e hands bakkies nu goed kunnen verkopen!
Ik ben dus benieuwd naar z'n bod :)
Ik ben benieuwd. De tendens (Wij verkopen +/- 1500 auto's per jaar aan autobedrijven, wij zijn een groothandel) is toch dat men liever een 1.4 heeft als een V5, althans dat is wat wij merken.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Tja ga gewoon wat garage bedrijven af en informeer eens wat zij terug zouden geven. Zo kun je een gemiddelde berekenen (maar ik zou eerder uitgaan van het laagste bedrag)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
RedHat schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 10:41:
[...]

Ik ben benieuwd. De tendens (Wij verkopen +/- 1500 auto's per jaar aan autobedrijven, wij zijn een groothandel) is toch dat men liever een 1.4 heeft als een V5, althans dat is wat wij merken.
Ja, het moet wel je voorkeur zijn. Een V5 rijd natuurlijk vele malen "lekkerder" dan een 1.4. Die man die ik gisteren sprak bij de dealer had lang bij VW gewerkt en wist precies wat ik bedoelde met dat "lekkere" V5 gevoel. Ik heb dus wel het idee dat hij weet waar hij het over heeft!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• DennusB
  • Niet online
Sc0rPi0N schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 10:42:
Tja ga gewoon wat garage bedrijven af en informeer eens wat zij terug zouden geven. Zo kun je een gemiddelde berekenen (maar ik zou eerder uitgaan van het laagste bedrag)
Al zou hij 2500 euro geven, dan zit ik met inruilpremie al op 3500. Dus dan hoeft er nog "maar" 500 extra bij. Daar kom ik wel weer overheen :P

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:12
DennusB schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 10:43:
[...]

Ja, het moet wel je voorkeur zijn. Een V5 rijd natuurlijk vele malen "lekkerder" dan een 1.4. Die man die ik gisteren sprak bij de dealer had lang bij VW gewerkt en wist precies wat ik bedoelde met dat "lekkere" V5 gevoel. Ik heb dus wel het idee dat hij weet waar hij het over heeft!
Ja allemaal leuk en aardig. Ouwe Jaguars met gigantische motoren rijden ook lekker. Maar ze zijn geen f*ck waard. En dat is ook hartstikke logisch.

Over het algemeen is autorijden duur genoeg voor mensen, en maken mensen verstandige beslissingen. Men wil dus gewoon een normale en zuinige auto. Daardoor zijn auto's met leukere motoren vaak lager in prijs dan je zou verwachten. Kleinere zuinige auto's zijn gewoon altijd populair.

Maar goed, maak een rekensom hoeveel je in totaal kwijt bent over die drie jaar van de lening. En wat je dan overhoudt, en wat je er nu in moet stoppen (dus 4K). Beslis dan of je het waard vind ja of nee.

[ Voor 13% gewijzigd door !null op 26-04-2013 10:47 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• RedHat
DennusB schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 10:43:
[...]

Al zou hij 2500 euro geven, dan zit ik met inruilpremie al op 3500. Dus dan hoeft er nog "maar" 500 extra bij. Daar kom ik wel weer overheen :P
Inruilpremie was ik even vergeten 8)7

Maar om een beetje een idee te geven van de waarde van zulke auto's, hoe mooi ze ook zijn, taxaties door de telefoon gaan toch op handelswaarde van de auto, heb ik een linkje voor je.

Ook moet je rekening houden dat een verkoper bij de dealer niet gaat zeggen 'Haha, wat een auto. Geven ze niets voor :W '. Nee, dat gaan ze niet zeggen.

http://www.gaspedaal.nl/V...min=1998&bmax=2000&srt=pr

Nu maakt het inruilverschil van misschien 1000-1500 euro op 36 maandtermijnen (En slottermijn?) niet heel veel uit, maar is wel iets waar je rekening mee moet houden.

[ Voor 10% gewijzigd door RedHat op 26-04-2013 10:49 ]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 09:01
Op dit moment zit de gemiddelde autokoper in de ECO-stuip. Die gaat echt geen V5 kopen. Ook al maakt het qua verbruik niet eens zoveel uit... maar ja, van liefhebbers kan de kachel niet roken.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• DennusB
  • Niet online
Senor Sjon schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 10:48:
Op dit moment zit de gemiddelde autokoper in de ECO-stuip. Die gaat echt geen V5 kopen. Ook al maakt het qua verbruik niet eens zoveel uit... maar ja, van liefhebbers kan de kachel niet roken.
Mwah, het is een leuk begin autotje voor een jongen van 19/20 jaar oud :) Die nog even flink wil planken voor hij met z'n gezin uitkomt in een saaie station bak!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-11 14:53
Volgens mij heeft DennusB al een keuze gemaakt en doet onze mening er niet veel meer toe. Kennelijk is zekerheid over de financiën hem enkele duizenden euro's waard. Bovendien is hij nog jong genoeg om een "fouten" te maken ;).

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• !null
@Senor Sjon: Tuurlijk maakt het wel uit qua verbruik. Het scheelt gigantisch. Ja niet als je het met je TSI vergelijkt die 1 op 13 rijdt. Dan zou je 1 op 10 ook voor lief kunnen nemen. (en om daarvoor nou veel meer geld uit te geven aan een nieuwere auto zodat je iets zuiniger kunt rijden is inderdaad twijfelachtig)

Maar er zijn legio auto's die bijvoorbeeld 1 op 17 rijden of zuiniger. En dat ga je wel merken.
En ook wel handig om een betrouwbaardere auto te hebben.

• Señor Sjon
Alleen diegene van 19/20 jaar oud heeft geen 4-5k liggen na het behalen van zijn rijbewijs. Ook lacht de verzekering hem uit als ie de motorisering noemt.

1 op 17? Welke benzine?

We hadden een Fox op kantoor als hoertje: 1:12-13. Mijn vrouw heeft er ook een jaar één gehad. 1:12-13. Dat ding heeft gewoon geen vermogen voor de snelweg.

Ik heb trouwens ook een Celica GTi gehad met 156 pk uit 1990. Die reed ook.... 1:12-13. Maar ja, die is een halve meter lager dan al die gebakjes en dat maakt pas uit in het verbruik. Ik zie wel een tendens qua verbruik :P
Clio DCi 100pk heb ik ook nog gehad, die zat zo rond de 1:18-1:20.

[ Voor 61% gewijzigd door Señor Sjon op 26-04-2013 10:54 ]

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:28

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik had in een korte tijd ter overbrugging een Chrysler stratus op gas. Een heerlijke bak maar in onderhoud een ramp. Maar het was mijn eerst gasbak en ik moet zeggen als je veel kilometers draait kan je niet goedkoper. 50 liter voor nog geen 40 euro samen met de dure wegenbelasing maakt het verschil met maar 1 tank per maand al goed tov. benzine.

Een kennis rijd een Opel Vectra op gas en doet zelf zijn minimale onderhoud, dat ding staat op ruim 650.000km en gaat gewoon door.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• DennusB
  • Niet online
MrFl0ppY schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 10:51:
Volgens mij heeft DennusB al een keuze gemaakt en doet onze mening er niet veel meer toe. Kennelijk is zekerheid over de financiën hem enkele duizenden euro's waard. Bovendien is hij nog jong genoeg om een "fouten" te maken ;).
Keuze is echt nog niet definitief en ik waardeer input zeer :) Maar uiteraard probeer ik dingen te weerleggen, ook om een beetje discussie los te weken zodat ik meer input krijg!

• !null
Senor Sjon schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 10:51:
1 op 17? Welke benzine?

We hadden een Fox op kantoor als hoertje: 1:12-13. Mijn vrouw heeft er ook een jaar één gehad. 1:12-13. Dat ding heeft gewoon geen vermogen voor de snelweg.

Ik heb trouwens ook een Celica GTi gehad met 156 pk uit 1990. Die reed ook.... 1:12-13. Maar ja, die is een halve meter lager dan al die gebakjes en dat maakt pas uit in het verbruik. Ik zie wel een tendens qua verbruik :P
Clio DCi 100pk heb ik ook nog gehad, die zat zo rond de 1:18-1:20.
Ik heb ook zo'n Celica gehad. Inderdaad heel gestroomlijnd totdat je je lampen aan moet zetten :+
En die twee liter was bij mij niet zo zuinig.

Hoe dan ook, het is prima mogelijk om zo zuinig te rijden op benzine. Ja het is dan een wat kleinere auto inderdaad, geen grote auto.
Maar zoals ik al zei, met m'n ouwe Clio 1 (met 220dkm op de teller, uit '97) kan ik al 1 op 17 halen. En voorheen had ik een veel nettere Yaris, die reed sowieso wel 1 op 15 a 16 als ik flink aan het doorrijden was. En als ik echt m'n best deed (rijden als een oma) heb ik er 1 op 21 mee gehaald. Met een Yaris uit 2001 ongeveer. En toen heb ik dus bewust de 1.3 genomen en niet de 1.0, want dan zou ik juist onzuiniger rijden :+
Met diesels is het ook bij grotere auto's (met de juiste motor) makkelijker om echt zuinig te rijden.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:00

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Senor Sjon schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 10:13:
Dat is afgerond naar boven het domste wat je kan doen.
Dan heb je 13k betaald aan alleen financiering om twee jaar in een auto te rijden uit het B-segment.
DennusB schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 10:15:
[...]
Maar wel 2 jaar zonder gezeur rond rijden. Ik heb gewoon het geld niet om nu een dure andere auto te gaan kopen, dan is dit toch (tijdelijk) een goede optie?
13K / 24 = 540 euro per maand....
DennusB schreef op donderdag 25 april 2013 @ 18:55:
[...]
Een versie met dikke aankleding (lees : alles er op en er aan) kan ik rijden voor ~230 p/m(met inruil en ~4000 euro inleg). Tel daar verzekering en wegenbelasting bij op en ik zit op 350.
Volgens mij verekend TS zich een kleine 200 euro per maand....

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 15:10

Shunt

Boe

Ik heb net heel het topic door gelezen en wat mij vooral op valt is dat DennusB helemaal geen advies wil maar gewoonweg zijn beslissing al gemaakt heeft of bevestiging wil horen dat hij de auto moet kopen met de derde bank. Ik heb zelf een lease bak als ik die niet gehad zou hebben had ik gewoonweg geen auto genomen want mij is geleerd door mijn papa en mama als je iets niet kan kopen koop je het niet. (met uitzondering van onroerend goed).

waarschijnlijk tegen doveman oren maar here goes.
Ja je hebt problemen met het kopen van tweedehands autos goh met een v5 golf wat verwacht jij nu? Je koopt en van de grootste Tokkie bakken die er is en verwacht dat hier netjes mee gereden is en dat hij mooi al zijn onderhoud beurtjes gehad heeft? Je verwacht dat hier een huisvader in ge reden heeft en dit ding iedere dag mooi eerst even warm heeft laten lopen voor dat hij het gas open trok? Dat soort autos kosten geld tweede hands ja dat kan je nogal aan zien komen. Koop gewoon voor 8k een leuke nieuwe tweedehands bij en (merk) dealer met garantie en je zult een totaal andere ervaring hebben. Tenminste zolang je niet weer voor zo'n tokkie bak gaat. Zorg er ook voor dat die bak op zijn minst 1 tot 2x in het jaar een onderhoud beurt gehad heeft en dat alle grote kosten al uit de weg zijn distributie riem en dat soort dingen (als hij wat ouder is).

Verder een leuk verhaaltje:
Vriend van een vriend koopt een fiesta met derde bank want hij heeft geld zat en baan boh als hij ontslagen word dan heeft hij zo een andere baan. Binnen het jaar rijd hij zijn stuur inrichting naar de kloten. Binnen no time had hij van alle soorten schade en gezeur met die auto. Binnen een jaar moest die bak verkocht worden want hij stond er iedere maand bij de garage (leuk dat vervangend vervoer) maar je staat er wel iedere maand. De auto werd verkocht met een rest schuld van nog 5k want die auto was geen zak meer waard na alle schade (gok dat er bij ford ook een voorwaarde in zal staan) Waarschijnlijk zul je ook max aantal KM daar binnen vrij kunnen rijden aangezien zij echt niet nog 12k voor die auto gaan krijgen als jij 60k op jaarbasis er mee gereden hebt. De lening kon hij dus mooi nog af gaan betalen en na de derde maand van de lening kon dat niet meer want zijn bedrijf ontsloeg hem en het duurde zeker 4 maanden om een nieuwe job te krijgen.

Begrijp nu AUB goed dat bij WELKE constructie dan ook JIJ in het nadeel zult zijn anders zouden ze die constructie echt niet aan bieden ;). Maar zoals ik al aangaf volgens mij heb jij je keuze al lang gemaakt.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Señor Sjon
Ondanks de Wall of Text.

Een auto die je zelf aan gort rijdt... ja, dan kan je betalen. Dat dekt niemand.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:49
RedHat schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 10:38:
Je gaat uit van 4k inruil, heb je dat al besproken met de dealer?

Ik taxeer auto's voor dealers, op het moment dat jij daar met je inruilauto aankomt worden wij vaak gebeld (Niet bij elke dealer in Nederland natuurlijk). Ik zou alleen niet weten hoe ik 4000 euro kan bieden voor een Golf 4 V5. Is natuurlijk afhankelijk van kilometerstand en bouwjaar, maar ik denk dat 1500~2500 euro dichter bij de waarheid komt.

Niet om af te kraken, maar om een illusie weg te nemen.
Bedrijven zoals waar jij werkt moet je ook met een vrachtwagen lading zout nemen.

M'n baas heeft vorig jaar een VW Up! gekocht voor 11k ofzo. We ruilden een '99 Smart Fortwo in, 68k km gelopen. Olieverbruik 1L op 600km, de gehele carroserie vol met krassen en barsten (want alles plastic), het interieur was te ranzig voor woorden en de velgen waren op veel plekken hun verf kwijt.

€ 1250,- voor terug gekregen. Die was 2 maand later ook niet meer te vinden bij de RDW.

En dan zou jij minder dan € 2500,- voor een V5 neer leggen, die is gek 8)7

• Shunt

Shunt

Boe

FastFred schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 11:32:
[...]

Bedrijven zoals waar jij werkt moet je ook met een vrachtwagen lading zout nemen.

M'n baas heeft vorig jaar een VW Up! gekocht voor 11k ofzo. We ruilden een '99 Smart Fortwo in, 68k km gelopen. Olieverbruik 1L op 600km, de gehele carroserie vol met krassen en barsten (want alles plastic), het interieur was te ranzig voor woorden en de velgen waren op veel plekken hun verf kwijt.

€ 1250,- voor terug gekregen. Die was 2 maand later ook niet meer te vinden bij de RDW.

Vergeet even niet dat hier dus de "standaard" korting al bij zit. Op een auto van 11k lul ik er ook rustig 500 tot 1k vanaf zonder inruil.

Een afgetrapte V5 is gewoon geen drol waard aangezien je niet weet wat voor gezijk er er mee gaat krijgen en dat weet een dealer donders goed. Ga eens bij dealers kijken hoeveel sport varianten je ziet staan in de showroom of in het wagenpark. Die worden per direct door gegooid naar een handelaar die ze zonder garantie verkoopt aan de volgende sucker die er in trapt.

[ Voor 18% gewijzigd door Shunt op 26-04-2013 11:40 ]

Game PC

Verwijderd

Amen _/-\o_

Heb net ook heel het topic doorgelezen en heb de indruk dat de TS zijn keuze al gemaakt heeft. Ik ben zelf ongeveer dezelfde leeftijd van de TS en heb voor dezelfde keuze gestaan: Ik wil al jaren lang een 4x4 en heb de verschillende keuzes eens naast elkaar gezet. Naast de aankoopkosten komen er ook nog je belastingen, verzekeringen en ... bij. De aankoop van de auto is - op termijn - dus de kleinste kostenpost. 4x4's verbruiken nu eenmaal liters diesel. Hetzelfde geld voor de "sportievere" auto's zoals je Golf V5.
Als je zo goedkoop mogelijk wil rijden, koop dan een leuke maar zuinige tweedehandswagen. Kijk eens of je geen leuke Golf Blue Motion op de kop kan tikken. Je hebt een aardig budget, dus ik ben er zeker van dat je voor dat geld een goede tweedehands auto vind.

Lenen is voor mij nooit een optie geweest, ik heb geen auto nodig, ik zit op kot tijdens de week dus de auto zou puur voor in de weekends zijn, hobby-matig dus. In de plaats daarvan heb ik een moto gekocht: ook tweedehands, maar bij een erkende dealer. Daarnaast was de vorige eigenaar een vrouw, die sowieso al wat rustiger omspringen met dit soort zaken.

Doe wat je wil, maar ik raad het je af: ik heb een vriend die zijn moto heeft gekocht op afbetaling en hoewel dat nog maar een fractie van de prijs is wat jij voor je auto wil betalen, heeft hij spijt gehad dat hij het heeft gedaan.

• !null
Shunt heeft een goed punt. De TS zit in een situatie, heeft baan en huis en maakt op basis daarvan beslissingen. En dat kan zo maar eens veranderen. Als je dan met de trein ging, of alleen maar een autootje van een paar K hebt staan (dus niet op lening) is dat geen probleem. Maar als je (tijdelijk) geen baan meer hebt dan heb je dus nog wel die dikke lening lopen.

Wat schades betreft... Meestal zit er wel een all-risk verzekering bij. Maar dan moet je hem ook in 1 keer in de prak rijden. Het is niet handig om de hele tijd kleine schades te rijden, want dan betaal je de hele tijd eigen risico en op een gegeven moment is de verzekering ook minder aardig.
En zelf je stuurinrichting kapot rijden enzo, ja dan ga je ook betalen want daarvoor hebben ze natuurlijk geen garantie.

Dus je legt jezelf aan de ketting. Dat is leven op krediet basis. En daar zouden we met z'n allen toch echt wel eens een keer vanaf moeten stappen, want we zien wat voor gevolgen dat heeft.

@FastFred, het klopt gewoon met wat er eerder gezegd werd. Kleine zuinige auto's zijn gewoon meer waard. Een wat oudere auto met grotere motorisering is gewoon geen reet waard.
Dat je veel voor die Smart terug hebt gekregen ligt meer in de lijn van sowieso korting eraf lullen.

• RedHat
[...]

Als je het topic goed gelezen had dan had je geweten dat ik de inruilkorting niet meegeteld heb. Als je die 1000 euro eraf haalt dan is 250 euro voor een sloopsmart niet gek 8)7

Ik had het over netto prijzen waar ze gekocht voor worden bij de dealers, en dat zal eerder richting de 1500 euro gaan dan richting de 2500 euro.

Heb even de administratie doorgespit ( >:) ), December 2011 een VW Golf V5 uit '98 met 185.000 km ingekocht voor 1000 euro en verkocht voor 1750 euro. Highline uitvoering met ECC en stoelverwarming, lichtmetalen velgen, 5 deurs.

Ik 'vertegenwoordig' gewoon handelswaarde (Wat ik al eerder heb aangegeven), en heb ook meermalen uitgelegd dat de meeste dealers ons (Of iemand anders) bellen voor een taxatie en die auto daarop inruilen (De auto is dan al verkocht voordat hij ingeruild wordt). Dat een handelaar er 1500 euro voor wilt geven wil niet zeggen dat je 1500 inruil krijgt, er is ook nog zoiets als marge.

[ Voor 23% gewijzigd door RedHat op 26-04-2013 12:25 ]

• DennusB
  • Niet online
Oke. Ik ben net langs geweest en heb nu een offerte.

Inruil komt uit op 3000.
Ik leg er dus zelf 5000 bij.

Acties die er momenteel lopen :
1000 euro inruilpremie (zit bij die 3000)
1 jaar gratis all-risk verzekering
5,9% i.p.v. 8,9%

Auto is aangekleed met :
- Het Advanced Navigation Launch Pack (Onderander 5" navi fullcolor navi, clima, Parkeersensoren, Elek. voorruitverwarming & elek. speigels + elek inklapbare spiegels, cruise control, licht & regen sensor, automatisch dimmende binnenspiegel)
- 16" multispaaks lichtmetaal
- Keyless entry
- Metallic lak
- 5 jaar garantie i.p.v. 2

Prijs van de auto is dan €21.614.00,-
Per maand ga ik €250,01 betalen, 36 maanden. Na 36 maanden kan ik de auto "afkopen" voor €6300.
Komt dus na 3 jaar inclusief afkopen totaal uit op €23.300.36 = €1686,36 rente over 3 jaar tijd, maar dan is hij dus wel van mij.

Hij vertelde er ook bij, dat MOCHT je hem opeens kwijt willen na 2 jaar, dat dat gewoon kan. Je levert het dan in en kan je contract afkopen met het gat wat er valt door de afschrijving.

Morgen proefritje, maar als ik nog iets meer korting kan fixen bij de verkoper denk ik dat ik gewoon een krabbel zet. Het is een mooi aanbod, ik rijd een nieuwe bak met 5 jaar garantie en zonder gezeik, en hij is full-option!

En voor de duidelijkheid : Ik waardeer input van iedereen heel erg. Maar ik weeg wel dingen tegen elkaar af voor mezelf!

• Señor Sjon
Welke motor?

Je kan gewoon onderhandelen hoor, want ze verdienen aan het hele pakket. Auto + verzekering + rente + 'rijklaar maken'.

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
[...]

DennusB schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:10:
Oke. Ik ben net langs geweest en heb nu een offerte.

Inruil komt uit op 3000.
Ik leg er dus zelf 5000 bij.

Acties die er momenteel lopen :
1000 euro inruilpremie (zit bij die 3000)
1 jaar gratis all-risk verzekering
5,9% i.p.v. 8,9%
[...]
Klopte dus aardig ;) 2000 inruil (+ 1000 premie)

no animals were harmed during the production of this message

• DennusB
  • Niet online
Senor Sjon schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:17:
Welke motor?

Je kan gewoon onderhandelen hoor, want ze verdienen aan het hele pakket. Auto + verzekering + rente + 'rijklaar maken'.
De 1.0 100PK turbo motor is dat :) Ik zal ook morgen even kijken wat er nog te onderhandelen is :) Maar het aanbod wat er nu staat is wel leuk vind ik, ik betaal dan wel 1700 euro meer over 3 jaar, maar dan KAN hij wel van mij zijn :)

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-11 09:23

SeatRider

Hips don't lie

DennusB schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:31:
[...]

De 1.0 100PK turbo motor is dat :) Ik zal ook morgen even kijken wat er nog te onderhandelen is :) Maar het aanbod wat er nu staat is wel leuk vind ik, ik betaal dan wel 1700 euro meer over 3 jaar, maar dan KAN hij wel van mij zijn :)
Dat is inderdaad relaxed, dat je 2k meer betaalt voor iets wat dan misschien van jou zou kunnen zijn.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Señor Sjon
Is dat de Fiesta? Wat een geld zeg. Ik zou nog eerder naar de nieuwe Clio station kijken of een segment hoger. Vaak meer dingen standaard voor een lagere instapprijs.

• DennusB
  • Niet online
SeatRider schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:33:
[...]

Dat is inderdaad relaxed, dat je 2k meer betaalt voor iets wat dan misschien van jou zou kunnen zijn.
Zoals daar uitgerekend (met die 2k extra) is hij dus van mij, niet misschien.

Verwijderd

DennusB schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:39:
[...]

Zoals daar uitgerekend (met die 2k extra) is hij dus van mij, niet misschien.
Dan lijkt mij dat een veel betere optie in vergelijking met hoe je het eerder van plan was hoor.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Er was kortgeleden een vergelijkbaar topic (ik meen over private lease). Wat ik niet snap: waarom wil je 20k uitgeven om wellicht 2k onderhoudskosten te "besparen"? Dat is geen besparing, het is uitgeven! En als je dat niet hebt maar moet lenen is het toch duidelijk?

• Shunt

Shunt

Boe

Als je zo iets gaat doen zou ik eerst even de concurrentie gaan bekijken want als je naar de fiesta kijkt (spaceship vanbinnen en naar mijn mening heel erg beknellend) Kijk dan ook even naar de clio aangezien je die veel leuker aangekleed kunt krijgen met navigatie audio en alles er op en er aan rond de 18 tot 19k komt.

Game PC

• DennusB
  • Niet online
Shunt schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:49:
Als je zo iets gaat doen zou ik eerst even de concurrentie gaan bekijken want als je naar de fiesta kijkt (spaceship vanbinnen en naar mijn mening heel erg beknellend) Kijk dan ook even naar de clio aangezien je die veel leuker aangekleed kunt krijgen met navigatie audio en alles er op en er aan rond de 18 tot 19k komt.
Ik vind de Clio geen mooie auto en ben ook geen fan van het merk.

• Shunt

Shunt

Boe

Er zijn zeg maar meer merken dan ford volkswagen en renault. Ga de dealers eens af en kijk wat ze voor je hebben.

Game PC

Verwijderd

DennusB schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:52:
[...]

Ik vind de Clio geen mooie auto en ben ook geen fan van het merk.
En wat denk je van een Opel Corsa?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:44

_Apache_

For life.

Exorcist schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:32:
Nog een tip: haal je auto in het oosten van het land. Goedkoper (feit), betrouwbaarder (mening). Een Focus 1.6 TDCi, hatchback, uit 2008 ofzo. Zijn prima auto's.
Als je dan toch auto's ver gaat halen en je auto moet niet perse weg. Dan kan je wa tmeer tijd nemen om een goede te zoeken. Zo hebben wij ook onze auto gevonden, goed en vaak zoeken over een wat langere tijd (6/7 weken bezig geweest). Maar uiteindelijk een auto gevonden die is nog nooit in de steek heeft gelaten en vriendelijke geprijst was. <3
DennusB schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:03:
Voordelen aan nieuwe auto
- Nieuw, dus minder gezeik
- Garantie
- 0 kilometers
- Veeeeeel zuiniger, dus bruikbaar voor woon-werk verkeer

Nadelen
- Ik zit 36 maanden vast aan een 'lening' bij VW.
Toch even een kanttekening bij je opgesomde voordelen.
Zuiniger? Dat valt nog maar te bezien, pak de cijfers van spritmonitor er bij, alleen met die getallen gaan werken/rekenen.
0 km? Er kunnen dus nog kleine probleempjes inzitten, en daarnaast is je afschrijving maximaal (tegenover een occasion, die heeft aanzienlijk lagere afschrijving). Wat ik wil zeggen is, tuurlijk heb je hier en daar rotte occasions en feilloze nieuwe auto's. Maar staar je hier niet blind op, een nieuwe kan evengoed problemen ontwikkelen.

Mijn ervaring in mijn directe buurt is, dat jonge auto's veel vaker bij de garage staan als oudere. Voornamelijk elektronica is niet feilloos.

[ Voor 44% gewijzigd door _Apache_ op 26-04-2013 14:19 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Señor Sjon
Opel.... shutting up. :P

Laten we zeggen dat de vergelijking tussen de Grande Punto en de Corsa maar één winnaar kent, ondanks dat ze het platform delen.

Verwijderd

Senor Sjon schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 14:09:
Opel.... shutting up. :P

Laten we zeggen dat de vergelijking tussen de Grande Punto en de Corsa maar één winnaar kent, ondanks dat ze het platform delen.
Wat is er mis met Opel? :?

• !null
Voor dit soort bedragen zou ik toch liever een Toyota Yaris Hybrid kopen. Kost net zoveel (misschien nog wel iets goedkoper), is sneller en zuiniger. En je hebt een 1.5 + elektromotor in plaats van een 1.0 op z'n grenzen. En ik vind vooral de hybride versie er leuk uit zien.
Vanwege betere restwaarde van deze auto's zul je waarschijnlijk ook de financiering beter voor elkaar krijgen, wat uiteindelijk goedkoper zal zijn. Kan je zo duizenden euro's schelen aan het eind van de rit.

• Señor Sjon
Over Opel zal ik niet verder gaan, dat wordt alleen maar flamen/ranten/etc wat niet in dit topic hoort. :P

Is die hybrid nog wel MRB vrij volgend jaar? En ben je niet de bagageruimte kwijt aan accu's in zo'n kleine auto?

Reken rustig het omslagpunt uit naar benzine/diesel trouwens. Met 20k km moet een diesel makkelijk uitkunnen volgens mij.

• !null
Als ik ze op de autoweek site vergelijk is er vrijwel geen verschil in bagage ruimte. En meestal kun je praktisch schuiven met achterbank. Volgens mij moet je wel een 5 deurs nemen voor de hybride, maar dat zou ik zelf alleen maar praktisch vinden.
Wat betreft de opties wordt het niet helemaal duidelijk, dat staat niet allemaal op de site van Autoweek dus komt niet goed mee in de vergelijking. Maar voor de genoemde 21K heb je dus een 5 deurs hybride met een hoop opties.

Ik zou me toch een stuk prettiger voelen met een 1.5 + Elektromotor dan een 1.0 die aan z'n max zit.

@TS, ik zou daar ook even een kosten plaatje van op laten maken. Kan nog wel eens veel beter uitpakken dan zo'n Ford. Ook omdat zo'n Hybride toch zuiniger is. (ook al zullen beide auto's hun beloofde zuinigheid niet halen)

• DennusB
  • Niet online
Laten we het er op houden dat ALS ik het doe de keuze voor de auto wel vaststaat :) Goede verhalen over gehoord en gelezen en ik vind hem ook tof :)
!null schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 14:26:
@TS, ik zou daar ook even een kosten plaatje van op laten maken. Kan nog wel eens veel beter uitpakken dan zo'n Ford. Ook omdat zo'n Hybride toch zuiniger is. (ook al zullen beide auto's hun beloofde zuinigheid niet halen)
Ik zal er zo eens naar kijken. Maar, Ford is de enige met zo'n "Na 3 jaar kunt u uw auto ruilen voor een nieuwe of laten staan om van het contract af te zijn" regeling... En dat vind ik juist zo fijn!

[ Voor 64% gewijzigd door DennusB op 26-04-2013 14:28 ]

• !null
Ok, nou ja, dan heeft discussieren ook geen nut meer. Dan blijft alleen nog maar een financiele discussie over, waarvan het wel duidelijk is dat het onverstandig is om een lening aan te gaan als het niet nodig is.

Dus ja, topic kan dicht :+

Edit op jou edit: Geloof me, een Yaris (zeker een hybride) zul je ten alle tijden voor een goede prijs kwijt kunnen. Die dingen schrijven niet af, en zelfs de eerste Yarissen zijn nog behoorlijk aan de prijs voor hun leeftijd. Gewoon even financieel plaatje van de Yaris Hybride (laten) schetsen en daarbij ook het zuinigere verbruik meenemen.

[ Voor 43% gewijzigd door !null op 26-04-2013 14:30 ]

• DennusB
  • Niet online
!null schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 14:28:
Ok, nou ja, dan heeft discussieren ook geen nut meer. Dan blijft alleen nog maar een financiele discussie over, waarvan het wel duidelijk is dat het onverstandig is om een lening aan te gaan als het niet nodig is.

Dus ja, topic kan dicht :+
Het is niet verstandig inderdaad(bij andere dingen zou ik het ook never doen), maar wel een oplossing voor een probleem waar ik nu tegen aan loop. Samen met de gunstige rente en de aanbiedingen kost de auto me niet heel veel meer dan dat ik hem nieuw zo kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door DennusB op 26-04-2013 14:31 ]

• Señor Sjon
Wat doet een Focus? Want die kost zowat hetzelfde? Heb je toch meer auto voor je geld.

• DennusB
  • Niet online
Senor Sjon schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 14:49:
Wat doet een Focus? Want die kost zowat hetzelfde? Heb je toch meer auto voor je geld.
Scheelt 6000 euro in nieuwprijs. De Focus begint pas bij 19.225!

• !null
Jij hebt het toch over een nieuwprijs van 21K?

• DennusB
  • Niet online
!null schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 14:58:
Jij hebt het toch over een nieuwprijs van 21K?
Ja, maar dat is bijna full-option. De Focus is 19k kaal!

• Señor Sjon
Ik zou eens rondspeuren op bv. autotrack bij auto's met nul kilometer en bouwjaar 2013. Die staan al in de showroom met 0 km. In voorkomende gevallen hebben ze al de dingetjes die je wilt, maar heb je wel zomaar 2-3k korting en ook nog eens geen levertijd.

• !null
DennusB schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 15:03:
[...]

Ja, maar dat is bijna full-option. De Focus is 19k kaal!
Ja ok leuk, dat full-option. Dat vind jij blijkbaar erg leuk.

Feit is dat je een auto gaat kopen voor het beoogde gebruik, voornamelijk woon-werk verkeer. Voor een nieuwe auto gaan is een keuze, voor financiering gaan is een keuze. Die keuzes maak jij. Maar daarbovenop wil jij gewoon een leuke auto, en laat je je graag verleiden volgens mij.

Die Fiesta vind jij blijkbaar leuk, en dat is prima. Maar zo'n nieuwe Fiesta begint bij de 14K (kale 1.0, kun je beter een Aygo/107 kopen). Jij kiest al voor de ecoboost met 100pk, zodat je al op de 17K zit minimaal. Ik snap dat je er bij een nieuwe auto bijvoorbeeld airco in zou willen zetten. Is comfortabel maar ook verstandig met oog op verkoopwaarde. Dat is slechts 400 eu extra als ik de prijslijst erbij pak. Zit je op 17,5K, tot zover kan ik je aardig volgen (als je toch al voor de Fiesta gaat)
Jij doet er een shitload aan overbodige opties bij, waardoor je alsnog op 21K komt. En dan heb je nog steeds maar een 1 liter Fiesta.
Dus gooi je er nog even 3,5K bij op, wat je in den beginsel al niet eens hebt, en waar je dus ook nog rente over moet betalen. Dingen zoals mooie velgjes en keyless entry is leuk, maar natuurlijk onwijze bullshit vanuit een positie waarin je alles bij elkaar moet lenen. Misschien toch maar even prioriteiten stellen?

Volgens mij wil jij gewoon iets te graag die auto en maak je nu veel te snel beslissingen. Gister had je een plan, vandaag heb je gecheckt voor een specefieke auto, morgen zet je al een krabbel en klabats, je bent een lening aan gegaan van 20K. Vind je het zelf ook niet een beetje snel gaan?
Als je dan toch al een nieuwe auto met lening/financiering wil gaan doen, bekijk dan op z'n minst nog even enkele andere auto's in dit segment. Zoals een Yaris (zei het kaal of full-option hybride)

Daarnaast is dit hele topic gebaseerd op het kiezen van een vervoersmiddel omdat je naar een nieuwe werkgever gaat. Misschien bevalt het wel niet? Misschien wordt je eerste contract (half jaar / jaar) niet verlengd? De bank gaat je bijvoorbeeld ook geen hypotheek geven op een jaar contract, tenzij er een positieve werkgeversverklaring bij zit.

[ Voor 8% gewijzigd door !null op 26-04-2013 15:22 ]

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:17
DennusB schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:03:

Voordelen aan nieuwe auto
- Nieuw, dus minder gezeik
- Garantie
- 0 kilometers

Nadelen
- Ik zit 36 maanden vast aan een 'lening' bij VW.
Bij de nadelen vergeet je de afschrijving. Je schrijft na 3 jaar bij een nieuwe auto in deze klasse ongeveer 5.000 euro af.

Voordelen aan jonge tweede handsauto
- Nieuwer tov je huidige auto, dus minder gezeik
- Garantie
- Minder afschrijving

Nadelen
- Het is niet helemaal nieuw....

Van de afschrijving die jij bij een nieuwe auto hebt van ongeveer 5k en de financieringskosten van1,5 kan je heel wat onderhoud e.d. betalen.

Financieel gezien is het imo gewoon onverstandig en is een jonge tweede hands een veel betere keuze. Ik snap echter dat het heel aantrekkelijk lijkt om een nieuwe auto te rijden. Ik heb zelf nu een leaseauto maar als ik die niet had gekregen had ik van mijn eigen geld ook geen nieuwe auto gekocht maar 1 van 4 jaar oud ongeveer.

• Señor Sjon
Ik vond de 18k voor mijn Grande Puta al veel, maar 21,5k voor een Fiesta gaat wel ver. Uiteindelijk leveren al die opties lang niet zoveel op. Je schrikt wat je kan kopen wat maar 2 jaar oud is voor dat geld.

Schoonzusje heeft een C1 full option te koop, maar bij inruil krijgt ze biedingen op basis van een standaard 10k modelletje, terwijl haar versie 13k was. Bod van iets van 5600 euro voor een 2,5 jaar oud gebakje in nieuwstaat.

Maar goed, je moet het zelf weten. Ik zou het eerder gemelde autotrack of gaspedaal nog even naspeuren op showroommodellen van je uitvoering. Wellicht staat ie dus al ergens nieuw te wezen met met 3-4k korting.

• DennusB
  • Niet online
Senor Sjon schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 15:38:
Ik vond de 18k voor mijn Grande Puta al veel, maar 21,5k voor een Fiesta gaat wel ver. Uiteindelijk leveren al die opties lang niet zoveel op. Je schrikt wat je kan kopen wat maar 2 jaar oud is voor dat geld.
Zoals al meerdere keren aangegeven, 21,5k of 18k heb ik momenteel niet contant staan. Zo f*cking simpel is het gewoon. Dus ja, ik zou van 21k fantastisch mooie dingen kunnen kopen, maar ik heb het niet.

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
DennusB schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 15:44:
[...]

Zoals al meerdere keren aangegeven, 21,5k of 18k heb ik momenteel niet contant staan. Zo f*cking simpel is het gewoon. Dus ja, ik zou van 21k fantastisch mooie dingen kunnen kopen, maar ik heb het niet.
Exact :)

no animals were harmed during the production of this message

• DennusB
  • Niet online
En daarom kan ik het dus gespreid over 3 jaar wel doen, heb ik nog steeds iets moois en nieuws en heeft het alles wat ik wil. Ik betaal "maar" 1700 euro rente... :?
Edit : Het lijkt wel of bepaalde mensen het me niet gunnen hier...

[ Voor 10% gewijzigd door DennusB op 26-04-2013 15:49 ]

• !null
Ja het is inderdaad allemaal erg simpel. En de meningen zijn er over verdeeld zullen we maar zeggen.
Maar goed, reageer nog even op mijn vorige post zou ik zeggen.

Feit blijft dat je veel meer aan het kopen bent dat je nodig hebt. Zelfs als we het allemaal eens zijn dat je nieuw zou moeten kopen met financieren, dan nog ben je meer aan het uitgeven dan nodig. En dat doe je puur omdat je het leuk vind toch?
DennusB schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 15:46:
Edit : Het lijkt wel of bepaalde mensen het me niet gunnen hier...
:/

Je komt hier voor adviezen toch?

Het lijkt er meer op dat bepaalde mensen je hier proberen te adviseren niet zo'n onverstandige beslissing te maken.

[ Voor 29% gewijzigd door !null op 26-04-2013 15:52 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

DennusB schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 15:46:
[...]

En daarom kan ik het dus gespreid over 3 jaar wel doen, heb ik nog steeds iets moois en nieuws en heeft het alles wat ik wil. Ik betaal "maar" 1700 euro rente... :?
En hoeveel euro afschrijving? Hoeveel is zo'n Fiesta nog waard na 2 jaar?

http://www.ford-boerhof.n...35504?sqid=6766743&page=3

Dit, nog geen jaar oud. 13.000 euro...

http://www.ford-boerhof.n...36908?sqid=6766743&page=4

4 jaar en 9000 euro.

Zoiets is toch veel beter? Jonge auto met de kop er net af.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• LiquidT_NL
  • Laatst online: 13-05-2021
Ja en alle risico's die er bij komen. Er zijn nu 7 pagina's aan hele nuttige tips gegeven, maar ik heb het gevoel dat jij liever hier ziet dat iemand het eens is met je om twijfel weg te nemen: jij wil simpelweg een leuk speeltje.

Daarnaast:
DennusB schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 15:44:
[...]

dat is zijn punt helemaal niet. Zijn punt is: je hebt geen geld, waarom neem je dan een bak MET allemaal extra's die lang niet allemaal hun waarde vast houden, en waar je rente betaalt over dat extra geld dat je moet lenen?

Ga nog eens terug naar je eisen, kijk, nu eens wat je echt wil. Je zegt voor woon-werk verkeer, maar stiekem wil je dus een mooie "plezier" bak. Wat is voor jou plezier. Moet je echt persé alles er op en er aan? Maak anders eens drie lijstjes met eigenschappen/opties die je MOET hebben, graag wil hebben of wel leuk vindt, en zet het dan eens naast elkaar.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• DennusB
  • Niet online
Touchdomex schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 15:51:
[...]

En hoeveel euro afschrijving? Hoeveel is zo'n Fiesta nog waard na 2 jaar?

http://www.ford-boerhof.n...35504?sqid=6766743&page=3

Dit, nog geen jaar oud. 13.000 euro...

http://www.ford-boerhof.n...36908?sqid=6766743&page=4

4 jaar en 9000 euro.

Zoiets is toch veel beter? Jonge auto met de kop er net af.
Zoals al een paar keer gezegd, gegarandeerd 7k (afgerond) na 3 jaar tijd.
!null schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 15:50:
Ja het is inderdaad allemaal erg simpel. En de meningen zijn er over verdeeld zullen we maar zeggen.
Maar goed, reageer nog even op mijn vorige post zou ik zeggen.

Feit blijft dat je veel meer aan het kopen bent dat je nodig hebt. Zelfs als we het allemaal eens zijn dat je nieuw zou moeten kopen met financieren, dan nog ben je meer aan het uitgeven dan nodig. En dat doe je puur omdat je het leuk vind toch?

[...]

:/

Je komt hier voor adviezen toch?
Zoals ook al in het begin aangegeven, ja hij gaat primair dienen voor woon-werk verkeer, maar ja, een auto is ook een hobby van me :) Ik vind het leuk om een auto te rijden met toffe snufjes er in. Door de gunstige rente kan ik er nu meer opdoen voor het zelfde bedrag, dan zou ik toch gek zijn als ik dat niet doe?
LiquidT_NL schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 15:53:
Ga nog eens terug naar je eisen, kijk, nu eens wat je echt wil. Je zegt voor woon-werk verkeer, maar stiekem wil je dus een mooie "plezier" bak. Wat is voor jou plezier. Moet je echt persé alles er op en er aan? Maak anders eens drie lijstjes met eigenschappen/opties die je MOET hebben, graag wil hebben of wel leuk vindt, en zet het dan eens naast elkaar.
Ja, dat is wel zo. MAAR omdat de auto nieuw is hebben ze dat launch pack, voor €1495 heb je een sloot aan opties waar je u tegen zegt. Ja, ik heb vandaag geinformeerd om opties los te selecteren, maar dan ben ik ALLEEN voor de navigatie al 1400 euro kwijt. Dan heb ik geen regen/licht sensoren, geen cruisecontrol, geen clima, geen bluetooth, geen inklappende spiegels enzovoort. Dat "krijg" ik dus voor 95 euro...

[ Voor 23% gewijzigd door DennusB op 26-04-2013 15:55 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

DennusB schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 15:53:
[...]

Zoals al een paar keer gezegd, gegarandeerd 7k (afgerond) na 3 jaar tijd.

[...]

Zoals ook al in het begin aangegeven, ja hij gaat primair dienen voor woon-werk verkeer, maar ja, een auto is ook een hobby van me :) Ik vind het leuk om een auto te rijden met toffe snufjes er in. Door de gunstige rente kan ik er nu meer opdoen voor het zelfde bedrag, dan zou ik toch gek zijn als ik dat niet doe?
Kun je er niet beter een hobbybak naast nemen en een ecohok om naar je werk te tuffen? :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-11 07:31

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Crisis voordat geld die je aan een Fiesta wil uitgeven rij je ook een luxe Rapid en Toledo voor en als je iets minder luxe neemt rij je ook in een Octavia, Golf, Leon, Megane etcetra weg.

Allemaal met een 1.2 TSI met 105pk.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• !null
Meer op doen voor hetzelfde bedrag? Je bent toch een paar duizend euro extra kwijt voor die opties?
Of wil je zeggen dat de mooie velgjes, het 5 inch navigatiesysteem en keyless entry gratis komen?

Je moet echt effe goed over nadenken, je hebt helemaal geen haast. Je kunt altijd nog een krabbel zetten.
Belangrijker is dat je het op een rijtje hebt. Nu beslis je veel te snel. Kun je nog wel eens spijt van krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door !null op 26-04-2013 16:00 ]

• DennusB
  • Niet online
!null schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 15:59:
[...]

Meer op doen voor hetzelfde bedrag? Je bent toch een paar duizend euro extra kwijt voor die opties?
Of wil je zeggen dat de mooie velgjes, het 5 inch navigatiesysteem en keyless entry gratis komen?

Je moet echt effe goed over nadenken, je hebt helemaal geen haast. Je kunt altijd nog een krabbel zetten.
Belangrijker is dat je het op een rijtje hebt. Nu beslis je veel te snel. Kun je nog wel eens spijt van krijgen.
De velgen en de keyless entry kosten geld, samen 700 euro geloof ik ja.
Maar de rest aan optie's komt in 1 pakket van 1495 euro. Daar zit alles dus in. Zoals ik net zeg, al zou ik ALLEEN de navigatie willen dan ben ik ook 1400 euro verder. Dat is toch zonde?

• LiquidT_NL
[...]

Lees deze zin nog eens na.Wat jij nu doet is een TV voor 1000 euro willen kopen, en bij de winkel blijkt hij 800 te zijn. Je maakt de keuze: steek ik die 200 euro in mijn zak, of geef ik het uit aan meer extra's (let wel: de 1e optie vind jij gek, maar klinkt is wel zo gek)? De vraag is dan of die extra's het waard zijn, dus nogmaals ga nog eens kijken naar welke zaken je belangrijk en minder belangrijk vindt. Wat je nu doet is geld uitgeven omdat het kan (ik was toch al van plan X uit te geven), en dat is extra gevaarlijk met geleend geld.
Ja, dat is wel zo. MAAR omdat de auto nieuw is hebben ze dat launch pack, voor €1495 heb je een sloot aan opties waar je u tegen zegt. Ja, ik heb vandaag geinformeerd om opties los te selecteren, maar dan ben ik ALLEEN voor de navigatie al 1400 euro kwijt. Dan heb ik geen regen/licht sensoren, geen cruisecontrol, geen clima, geen bluetooth, geen inklappende spiegels enzovoort. Dat "krijg" ik dus voor 95 euro...
Ik ga dan even uit van deze post:
!null in "Wat te doen met auto?"

Nogmaals: maak eens een lijstje. Je wil een motor er in die een paar duizend euro duurder is en bepaalde opties die overbodig zijn. Als jij voor een leuk bedrag (1500 euro) een hap extra's krijgt kan dat aantrekkelijk zijn, maar je moet niet en-en-en-en doen. Of nou ja, het kan wel, maar overweeg het dan goed. Ga eens dingen op papier zetten.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Señor Sjon
Heb je nou al gekeken of dat model elders in de showroom staat? Je zal niet de eerste zijn die ergens een auto bestelt die een dealer verderop in de showroom staat met een actiesticker erop.

Roep eens de uitvoering, want Ford geeft elke uitvoering een naam.

Keyless entry vind ik persoonlijk vrij kansloos. Nice to have, maar ik zou er niet extra voor betalen. Navigatie heb ik op mijn telefoon met een brodit houder, da's ook makkelijk. :P

• DennusB
  • Niet online
LiquidT_NL schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:08:
Nogmaals: maak eens een lijstje. Je wil een motor er in die een paar duizend euro duurder is en bepaalde opties die overbodig zijn. Als jij voor een leuk bedrag (1500 euro) een hap extra's krijgt kan dat aantrekkelijk zijn, maar je moet niet en-en-en-en doen. Of nou ja, het kan wel, maar overweeg het dan goed. Ga eens dingen op papier zetten.
Hoe kom je daar nou serieus bij? De motor is 250 euro extra....

Ik heb alles al op papier, samen met m'n pa & Opa ook even doorgerekend allemaal!
Senor Sjon schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:08:
Heb je nou al gekeken of dat model elders in de showroom staat? Je zal niet de eerste zijn die ergens een auto bestelt die een dealer verderop in de showroom staat met een actiesticker erop.

Roep eens de uitvoering, want Ford geeft elke uitvoering een naam.

Keyless entry vind ik persoonlijk vrij kansloos. Nice to have, maar ik zou er niet extra voor betalen. Navigatie heb ik op mijn telefoon met een brodit houder, da's ook makkelijk. :P
Het gaat hier om een Ford Fiesta 5drs EcoBoost Titanium 100PK met :

- Lak : Panther Black (metallic)
- Ford Protect 2+3 (3 jaar extra garantie)
- 16 inch multispaaks lichtmetaal (D2XC8)
- Ford Keyless Enty
- Advanced Technology Navigation Launch Pack (Titanium)

• Shunt

Shunt

Boe

Je zegt autos als hobbie te hebben maar je neemt een 1.0 motor met turbo. Die dingen zijn zo onbetrowubaar als het maar zijn kan en persoonlijk rijd ik liever een oude generatie ongeblazen diesel dan een 1.0. Hell voor dat geld kan je ook een megane kopen met leuke opties. Maar ja zoals ik en zo veel andere gezegd hebben jij komt niet voor advies.

Game PC

• DennusB
  • Niet online
Shunt schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:18:
Je zegt autos als hobbie te hebben maar je neemt een 1.0 motor met turbo. Die dingen zijn zo onbetrowubaar als het maar zijn kan en persoonlijk rijd ik liever een oude generatie ongeblazen diesel dan een 1.0. Hell voor dat geld kan je ook een megane kopen met leuke opties. Maar ja zoals ik en zo veel andere gezegd hebben jij komt niet voor advies.
Waar heb je vandaan dat het onbetrouwbaar is dan?

• Señor Sjon
Daarvan moeten er een hoop op voorraad staan, is een vrij populaire uitvoering.

http://www.autotrack.nl/tweedehands/ford/fiesta/9879085 17500 nieuw
http://www.autotrack.nl/tweedehands/ford/fiesta/9841375 15200 nieuw met jouw opties.

• Shunt

Shunt

Boe

Dat is over het algemeen bekend dat kleine motoren met grote turbo's veel problemen kijgen. Bij mijn bedrijf zijn er een X aantal mensen die benziene rijden en ook allemaal zo'n geblazen ding rijden en van de 20 zijn er al zeker 5 (eerste jaar) terug gemoeten.

Game PC

• DennusB
  • Niet online
Senor Sjon schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:21:
Daarvan moeten er een hoop op voorraad staan, is een vrij populaire uitvoering.

http://www.autotrack.nl/tweedehands/ford/fiesta/9879085 17500 nieuw
http://www.autotrack.nl/tweedehands/ford/fiesta/9841375 15200 nieuw met jouw opties.
Hij mist de navigatie en keyless entry :( :
Advanced Technology Pack (€1000)

En daarbij : Dan moet ik dus opeens 15200 euro ophoesten? Dat gaat nou juist niet..

[ Voor 9% gewijzigd door DennusB op 26-04-2013 16:23 ]

• LiquidT_NL
DennusB schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:12:
[...]

Hoe kom je daar nou serieus bij? De motor is 250 euro extra....
Ik berustte me even op die post die ik linkte, en bedoel met motor dan de 100pk ecoboost. Dat is gewoon even 3000 er boven op. Daarnaast snap ik nog steeds niet waarom je geld uit geeft puur omdat je een meevaller hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door LiquidT_NL op 26-04-2013 16:24 ]

• Señor Sjon
Lees je wel dingen?
De eerste:
16 inch multispaaks lichtmetalen velgen, A-LABEL, Active City Stop, Advanced technology launch pack, Airbag(s) knie, Audio installatie, AUX-aansluiting voor I-pod / MP3 speler, Bas (brake assist), Binnenspiegel automatisch dimmend, Bluetooth Carkit, Buitenspiegels elektrisch inklapbaar, Dagrijverlichting, EBD (electronic brakeforce distribution), Elektrische Voorruitverwarming, Elektrisch inklapbare buitenspiegels, ESP (elektronische stabiliteits programma), Gordijnairbags voor en achter, Handremgreep bekleed met leder, Hill hold control, ISOFIX, LED-dagrijverlichting, Led verlichting, Parkeersensoren achter, Portierverlichting, Radio CD / MP3 speler, Radio met usb aansluiting, Spraakbediening, Stop & go, Stuurbekrachtiging snelheidsafhankelijk, Sync - geavanceerd bluetooth + voice control systeem. NIEUWE FORD FIESTA MET STERKE EN ZUINIGE 1,0 100PK MOTOR IN DE LUXE TITANIUM 3-DRS UITVOERING. DEZE COMPLETE FORD FIESTA IS VOORZIEN VAN HET ADVANCE TECHNOLOGIE PACK, 16" LICHTMETALEN VELGEN & VOLWAARDIG RESERVEWIEL. RIJKLAAR INCLUSIEF € 2.500,- INRUILPREMIE/KENTEKENVOORDEEL 17.427,- (KENTEKEN JANUARI 2013) EVENEENS IS DEZE FORD FIESTA WEGENBELASTING VRIJ. Kosten rijklaarmaken: € 877

De tweede:
Opties en accessoires:Dagrijverlichting, My Key, SYNC Connected Deze nieuwe TITANIUM uitvoering is uit voorraad leverbaar. Normale prijs: € 17.700. Incl. registratie- en inruilpremie kost deze nieuwe Fiesta nu: € 15.200. Deze auto heeft de volgende opties: Advanced Technology Pack (€1000), Panther Black lak (€600), 16" LM velgen (€250) en een volwaardig reservewiel (€100). Rijklaarprijs dus: € 18.029. Geregistreerd op 29-03-2013.

EDIT
Er staan er nog veel meer. Dit zijn showroommodellen op kenteken bij de dealer. Vaak kan je die ook via het Ford Options programma krijgen namelijk. Maar voor 6.500 euro boeit mij die navigatie en keyless entry echt niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Señor Sjon op 26-04-2013 16:25 ]

• DennusB
  • Niet online
Senor Sjon schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:24:
Lees je wel dingen?
De eerste:
16 inch multispaaks lichtmetalen velgen, A-LABEL, Active City Stop, Advanced technology launch pack, Airbag(s) knie, Audio installatie, AUX-aansluiting voor I-pod / MP3 speler, Bas (brake assist), Binnenspiegel automatisch dimmend, Bluetooth Carkit, Buitenspiegels elektrisch inklapbaar, Dagrijverlichting, EBD (electronic brakeforce distribution), Elektrische Voorruitverwarming, Elektrisch inklapbare buitenspiegels, ESP (elektronische stabiliteits programma), Gordijnairbags voor en achter, Handremgreep bekleed met leder, Hill hold control, ISOFIX, LED-dagrijverlichting, Led verlichting, Parkeersensoren achter, Portierverlichting, Radio CD / MP3 speler, Radio met usb aansluiting, Spraakbediening, Stop & go, Stuurbekrachtiging snelheidsafhankelijk, Sync - geavanceerd bluetooth + voice control systeem. NIEUWE FORD FIESTA MET STERKE EN ZUINIGE 1,0 100PK MOTOR IN DE LUXE TITANIUM 3-DRS UITVOERING. DEZE COMPLETE FORD FIESTA IS VOORZIEN VAN HET ADVANCE TECHNOLOGIE PACK, 16" LICHTMETALEN VELGEN & VOLWAARDIG RESERVEWIEL. RIJKLAAR INCLUSIEF € 2.500,- INRUILPREMIE/KENTEKENVOORDEEL 17.427,- (KENTEKEN JANUARI 2013) EVENEENS IS DEZE FORD FIESTA WEGENBELASTING VRIJ. Kosten rijklaarmaken: € 877

De tweede:
Opties en accessoires:Dagrijverlichting, My Key, SYNC Connected Deze nieuwe TITANIUM uitvoering is uit voorraad leverbaar. Normale prijs: € 17.700. Incl. registratie- en inruilpremie kost deze nieuwe Fiesta nu: € 15.200. Deze auto heeft de volgende opties: Advanced Technology Pack (€1000), Panther Black lak (€600), 16" LM velgen (€250) en een volwaardig reservewiel (€100). Rijklaarprijs dus: € 18.029. Geregistreerd op 29-03-2013.
Lees jij wel? ;) Ik wil namelijk het Advanced Technology Navition Launch Pack ;) Er zijn er 2.
LiquidT_NL schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:24:
[...]

Ik berustte me even op die post die ik linkte, en bedoel met motor dan de 100pk ecoboost. Dat is gewoon even 3000 er boven op. Daarnaast snap ik nog steeds niet waarom je geld uit geeft puur omdat je een meevaller hebt.
En dat is ook niet waar, want de Titanium versie komt alleen met de 85pk of 100pk versie. Waarbij de 100pk versie dus iets duurder is, maar niet veel.

[ Voor 11% gewijzigd door DennusB op 26-04-2013 16:26 ]

• Señor Sjon
Dat is dus 6.500 euro waard?

• DennusB
  • Niet online
Nee, maar bij het option plan kan ik na 1 of 2 jaar ook gewoon vrolijk weer een nieuwe auto uitzoeken. Doe dat maar eens met een auto die je koopt...

• LiquidT_NL
DennusB schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:25:
[...]

En dat is ook niet waar, want de Titanium versie komt alleen met de 85pk of 100pk versie. Waarbij de 100pk versie dus iets duurder is, maar niet veel.
Dan is de vraag wederom: waarom perse de titanium en geen goedkopere uitvoering? Ik kan helaas niet goed zien wat de verschillen zijn (de vergelijkingstool van Ford werkt simpelweg niet :P)

Maar goed, volgens mij staat je keuze vast, ik heb niet het gevoel dat enig argument van de users hier je van gedachte laat veranderen.

[ Voor 13% gewijzigd door LiquidT_NL op 26-04-2013 16:30 ]

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:17
Plus daarbij nog de extra afschrijving?

Als jij je geld daaraan wilt besteden moet je het uiteraard helemaal zelf weten. Maar je vraagt hier advies en meningen. Bijna unaniem wordt gezegd dat het financieel zonde van je geld is en ook niet de meest verstandige keuze is.

Ik snap dat een nieuwe auto leuk is. Ikzelf vind auto's ook meer dan een vervoersmiddelen maar om enkele duizenden euro's extra uit te geven terwijl er imo veel leukere opties zijn zou mij te ver gaan.

Ik had dan eerder voor 10k een jonge sportieve tweedehands auto gekocht.

• Señor Sjon
Het zijn nieuwe auto's die onder hetzelfde plan vallen... :?

Hier weer één:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/ford/fiesta/9894213

17 inch 8 spaaks lichtmetalen velgen, Advanced technology navigation launch pack, Airbag(s) knie, Audio installatie, Bas (brake assist), Binnenspiegel automatisch dimmend, Bluethooth carkit, Buitenspiegels elektrisch inklapbaar, Dakspoiler, EBD (electronic brakeforce distribution), ESP (elektronische stabiliteits programma), Ford Easy Fuel (voorkomt foutief brandstof tanken), Gordijnairbags voor en achter, Handremgreep bekleed met leder, Hill hold control, Parkeersensoren achter, Portierverlichting, Radio met usb aansluiting, Spraakbediening, Stuurbekrachtiging snelheidsafhankelijk, SYNC bluetooth, Volwaardig reservewiel. Profiteer Nu op deze Ford Fiesta NIEUW MODEL 2013 van de Crum INRUILBONUS t.w.v. € 1000,- en nog eens € 1155,- korting op het Advanced Technology Navigation Launch pack. Deze Ford Fiesta € 17.700,- is tegen meerprijs uitgerust met de volgende opties:
Midnight Sky metaallak a € 600,-
Advanced Technology Navigation Launch Pack € 2.650,-
Privacy Glass € 200,-
17" 8-spaaks lichtmetalen velgen € 500,-
Elektrische ramen achter € 200,-
en een reservewiel a € 100.
Normaal kost deze Ford Fiesta € 21.950,-
nu bij Crum slechts € 19.795,- excl. Afleverkosten a € 947,-

Interesse? Bel dan snel met: Stefan van 't Hoofd of Onno Denneman 0347-373636 Het Advanced Technology Navigation Pack bestaat uit: active city stop, automatisch dimmende binnenspiegel, automatisch airconditioning, automatisch inschakelende dimlichten, SYNC, cruise control, navigatie, elektrisch i...

Dat is weer 2k gevonden in no-time. Wederom bij een dealer, wederom 90% kans dat dit via Ford Opitons loopt.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Shunt schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:22:
Dat is over het algemeen bekend dat kleine motoren met grote turbo's veel problemen kijgen. Bij mijn bedrijf zijn er een X aantal mensen die benziene rijden en ook allemaal zo'n geblazen ding rijden en van de 20 zijn er al zeker 5 (eerste jaar) terug gemoeten.
En die mensen hebben zich er ook in verdiept in hoe je met zo'n ding om moet gaan? Veruit de meeste problemen die ik zie met dit soort motoren zijn aan user error te wijten. Onzorgvuldig warmrijden staat dan met stip op 1.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• DennusB
  • Niet online
LiquidT_NL schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:28:
[...]

Dan is de vraag wederom: waarom perse de titanium en geen goedkopere uitvoering? Ik kan helaas niet goed zien wat de verschillen zijn (de vergelijkingstool van Ford werkt simpelweg niet :P)
Bij de Titanium versie krijg je onder andere :

- Ambient Lightning Pack
- Boordcomputer (voor verbruik enz)
- Chromen sierlijsten
- EcoMode
- Extra 12 volt aansluiten
- Halogeen Projector Koplampen
- Interieurverlichting met kaartleeslampjes
- LED Dagrijverlichting
- Lederen stuur
- Mistlampen voor
- Premium middenconsole met armsteun
- Velours vloermatten
- Verlicht dashboard kastje

En dat zijn even de belangrijkste dingen :) Het geeft dus wel echt voordeel, vind ik!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 23:51

wouterve

Swinger of States

Wat ik mis in je berekeningen en betoog is het volgende. Als je gebruik maakt van deze financieringsvorm is het bijzonder onverstandig om een aanbetaling te doen met eigen geld. Wat dat in feite doet is het maandbedrag kunstmatig omlaag brengen, en daar is op zich niks mis mee, maar stel je voor dat je de auto voortijdig total loss rijdt of hij gestolen wordt--de verzekering vergoedt dan wel de waarde van de auto aan Ford, maar jij krijgt je 8000 euro nooit meer terug. Wat dat betreft kun je die 8000 beter zelf op de bank zetten, er rente van trekken, en maandelijks een hoger bedrag betalen (het hogere maandbedrag kun je compenseren met het geld dat je niet aan Ford betaalt) zodat je minder risico loopt.

Let er ook op dat de verzekering die je afsluit voor de auto voor de gehele looptijd van de lening het verschil tussen marktwaarde en afkoopwaarde van het contract dekt (hier in de VS heet dat gap insurance). Je wilt namelijk niet in een situatie terechtkomen waarin de auto gestolen of total loss raakt en de verzekering minder vergoedt dan de afkoopwaarde van het contract is--dan zou je namelijk en de auto kwijt zijn, en nog moeten betalen aan Ford voor iets dat er niet meer is.

• DennusB
  • Niet online
wouterve schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:33:
Wat ik mis in je berekeningen en betoog is het volgende. Als je gebruik maakt van deze financieringsvorm is het bijzonder onverstandig om een aanbetaling te doen met eigen geld. Wat dat in feite doet is het maandbedrag kunstmatig omlaag brengen, en daar is op zich niks mis mee, maar stel je voor dat je de auto voortijdig total loss rijdt of hij gestolen wordt--de verzekering vergoedt dan wel de waarde van de auto aan Ford, maar jij krijgt je 8000 euro nooit meer terug. Wat dat betreft kun je die 8000 beter zelf op de bank zetten, er rente van trekken, en maandelijks een hoger bedrag betalen (het hogere maandbedrag kun je compenseren met het geld dat je niet aan Ford betaalt) zodat je minder risico loopt.

Let er ook op dat de verzekering die je afsluit voor de auto voor de gehele looptijd van de lening het verschil tussen marktwaarde en afkoopwaarde van het contract dekt (hier in de VS heet dat gap insurance). Je wilt namelijk niet in een situatie terechtkomen waarin de auto gestolen of total loss raakt en de verzekering minder vergoedt dan de afkoopwaarde van het contract is--dan zou je namelijk en de auto kwijt zijn, en nog moeten betalen aan Ford voor iets dat er niet meer is.
Dat zal ik inderdaad even goed navragen en uitzoeken :) Bedankt voor de tip!

• Señor Sjon
Titanium is een goed pakket hoor. Die zou ik ook kiezen.

Maar ik zou mijn laatste advertentie gebruiken. Toch weer wat extra goodies (17" velgen, privacy glass, elek ramen achter en een echt reservewiel) voor minder geld.

• TVL
  • Laatst online: 20-11 10:31

TVL

Misschien nog een idee. Prive leasen voor 165 Euro per maand een VW Up (als je het wat vindt).
http://www.privelease.nl/...e-up!-3-deurs-standaard/1

• DennusB
  • Niet online
Senor Sjon schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:36:
Titanium is een goed pakket hoor. Die zou ik ook kiezen.

Maar ik zou mijn laatste advertentie gebruiken. Toch weer wat extra goodies (17" velgen, privacy glass, elek ramen achter en een echt reservewiel) voor minder geld.
Bedankt voor die info :) Ik ga er zeker eens naar kijken en dat naast elkaar leggen :)

• MmarkM
  • Niet online
DennusB schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:31:
[...]

- Ambient Lightning Pack
- Chromen sierlijsten
- EcoMode
- LED Dagrijverlichting
- Lederen stuur
- Mistlampen voor
- Velours vloermatten

En dat zijn even de belangrijkste dingen :) Het geeft dus wel echt voordeel, vind ik!
Dat zit ook zowat ook allemaal in de auto zoals hierboven staat aangegeven? (lees: http://www.autotrack.nl/tweedehands/ford/fiesta/9894213)

Onbekend is dan de extra 12 volt aansluiting en het verlicht dashboard kastje, maargoed dat zit op elke auto.

Verder zit er ook een boardcomputer, lederen stuur, mistlampen voor, navi, middenconsole op.

• LiquidT_NL
DennusB schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:31:
[...]

- Ambient Lightning Pack
- Chromen sierlijsten
- EcoMode
- LED Dagrijverlichting
- Lederen stuur
- Mistlampen voor
- Velours vloermatten

Is het 3000 euro waard? Of beter gevraagd: als je het geld zelf had , had je die extra 3000 euro daar ook aan uitgegeven? Voor 3000 euro kan je HELE leuke dingen doen.

• DennusB
  • Niet online
LiquidT_NL schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:38:
[...]

Is het 3000 euro waard? Of beter gevraagd: als je het geld zelf had , had je die extra 3000 euro daar ook aan uitgegeven? Voor 3000 euro kan je HELE leuke dingen doen.
Ja, dat had ik daar aan uitgegeven!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-11 09:23

SeatRider

Hips don't lie

DennusB schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:27:
[...]

Nee, maar bij het option plan kan ik na 1 of 2 jaar ook gewoon vrolijk weer een nieuwe auto uitzoeken. Doe dat maar eens met een auto die je koopt...
Kijk, Ford is natuurlijk ook geen filantropische instelling. Zij bieden dit aan, zij maken hier dus winst op, en die komt uit jouw zak.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Shunt

Shunt

Boe

SeatRider schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:49:
[...]

Kijk, Ford is natuurlijk ook geen filantropische instelling. Zij bieden dit aan, zij maken hier dus winst op, en die komt uit jouw zak.
En verder kan je gewoon met iedere auto iedere 2 jaar een nieuwe auto kopen. Je koopt nu een auto bij een dealer voor 8k over 2 jaar verkoop je hem voor 5 / 6 k en koopt er een voor 9 / 10k zo kan je lekker door sparen zonder dat het je allemaal extra centjes kost en je kan IEDER jaar of twee jaar een andere nieuwere auto rijden tot je eindelijk genoeg gespaard hebt voor een nieuwe auto en dan gooi je ipv 1 of 2k weg op een jaar 4k weg. ;w

Mja jongens waar zijn we nog mee bezig de TS is over duidelijk al klaar met zijn keuze.

Game PC

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 23:51

wouterve

Swinger of States

Nog een punt om rekening mee te houden ivm de aanbetaling: als je een 8000 euro aanbetaling doet, zit het contract uit, en je begint daarna weer met een nieuwe Ford, dan zal je maandbedrag een stuk hoger zijn--je hebt dan over de looptijd namelijk geen of weinig overwaarde opgebouwd om in je nieuwe contract te steken, tenzij je ondertussen hebt gespaard. Echter, als je voornemens bent om te sparen tijdens de looptijd, dan ben je waarschijnlijk beter af om nu ook geen aanbetaling te doen maar dat geld op een spaarrekening te parkeren; je verdient dan simpelweg meer aan rente :) .

Nog een punt: kijk of je je huidige auto privé kunt verkopen. Zonder inruil zou je bij Ford ook nog wel een korting op de nieuwe auto moeten kunnen regelen; dus als je je auto zelf voor ong. 3.000 euro zou kunnen verkopen, dan ben je beter af.

• 3p0x
  • Laatst online: 20-11 16:01
wouterve schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:33:

Een aantal verzekeraars vergoeden de complete nieuwwaarde zoloang de auto niet ouder is dan 3 jaar ;)

Ik stond ongeveer anderhalf jaar geleden eigenlijk voor dezelfde keus als DennisB, geklooi gehad met oude auto's etc en wilde eigenlijk een auto zonder shit en onverwachte kosten. Uiteindelijk heb ik een Corsa 1.3 CDTI gekocht (nieuw) icm het 5x5 plan van opel (5 jaar 0% financiering en 5 beurten/garantie). Dit kost mij dus 5 jaar lang 200 euro in de maand. Wat je je wel even moet bedenken dat wanneer je bijvoorbeeld een hypotheek wil afsluiten de vaste kosten van de auto van je inkomen afgaan en ik dus in mijn geval 50k minder kan lenen :|

Verder bevalt de Corsa prima en aan het eind van het jaar los ik de complete restschuld af (en 100 euro boete :+ ) zodat ik tenminste een hypotheek kan afsluiten :P

• DennusB
  • Niet online
Ik heb net gebeld voor deze auto :

Dat is de vanaf prijs :( Zonder optie's dus. Ik dacht al dat die prijs niet kon kloppen...

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-11 13:51
Gewoon doen, jij wordt er blij van, en wat ik ervan vind, heb jij niets mee.
Have fun en drive safe! :)

ik heb een andere mening, maar zoveel gekken zoveel meningen.

I have the body of a god, shame it's a buddha......

• DennusB
  • Niet online
Marxje1981 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 17:17:
Gewoon doen, jij wordt er blij van, en wat ik ervan vind, heb jij niets mee.
Have fun en drive safe! :)

ik heb een andere mening, maar zoveel gekken zoveel meningen.
We zullen zien wat ik ga doen :) Ik ben benieuwd! :P

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-11 18:33
DennusB schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 17:13:
Als je dan toch fiesta´s aan het kijken ben waarom dan geen fiesta uit bijvoorbeeld 2009 met minder als 50K op de teller? Een maat van me heeft voor 8K een fiesta bij de merkdealer weten te kopen van 2010 met 26K op de teller. Het ding ziet voelt en ruikt gewoon nog als nieuw. En mocht er gezeik zijn dan heeft ie 2 jaar garantie. Als ie over 4 jaar iets anders wil dan verkoopt ie het ding met iets meer als een ton op de teller en heeft ie 3500 euro af geschreven.

Als je nu een nieuwe voor 19K koop dan verdampt er in de eerste 4 jaar al minimaal 10.000 euro van de waarde. Zeker als je er wat meer Km's op zet zou het zo maar eens kunnen dat het ding na 4 jaar nog maar 6500 euro waard is. Dus hou rekening met minimaal 200 euro afschrijving per maand + financeiringskosten van grofweg 150 euro per maand wat een nieuwe duurder is.

Auto rijden is al duur genoeg, ik zou het niet nog duurder gaan maken door te lenen (voor een bedrag dat voor een groot deel in afschrijving gaat zitten).

[ Voor 9% gewijzigd door martijn_tje op 26-04-2013 18:58 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Señor Sjon
DennusB schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 17:13:

Dat is de vanaf prijs :( Zonder optie's dus. Ik dacht al dat die prijs niet kon kloppen...
Je moet ook naar de prijs in de tekst kijken. Daar staat 19.795 inclusief de opties. Scheelt 2k met je offerte en je hebt meer goodies.

• !null
DennusB schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 17:18:
We zullen zien wat ik ga doen :) Ik ben benieuwd! :P
TS heeft het nier niet neergezet, maar ik begrijp uit het andere topic dat hij heeft getekend voor een nieuwe Fiesta.

• Señor Sjon
Even voor de volledigheid, het is dus geen voorraadmodel geworden blijkbaar.
DennusB schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 18:51:
Ik ga ook Ford rijden na 3 VW's :D Dus ik zal hier ook vaker in dit topic te vinden zijn denk ik!

Ik heb hem nog niet daadwerkelijk maar hij komt er wel aan (8 weken levertijd ongeveer) :

[afbeelding]
Ford Fiesta 100PK Titanium met onder andere :
- Full color navigatie
- Sync (Bluetooth, USB, SD)
- Cruise control
- Climate control
- Grote achter spoiler
- LED dagrijverlichting + Halogeen koplampen
- Regen en licht sensor
- Keyless entry
- Metallic lak
- 5 jaar garantie
Ik had voor de nieuwe Clio Estate gekozen trouwens, vooral in GT-trim erg nice.

[ Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 01-05-2013 14:36 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste