[Muziek] Daft Punk - Get Lucky / Random Access Memories

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-08 18:29
Wat vinden jullie van het nieuwe nummer van Daft Punk?

En wat verwachten jullie van het nieuwe album?
Zou volgens een interview in het Rolling stone magazine meer jaren 70 en 80 worden.

Enkele uitspraken van de heren:

"Electronic music right now is in its comfort zone and it’s not moving one inch," Thomas says. "That’s not what artists are supposed to do.

"The Seventies and the Eighties are the tastiest era for us," Guy-Manuel says.

Bron: http://www.rollingstone.c...0130413?link=mostpopular1

Spotify
Itunes
Wikipedia

The Collaborators:

Deel 1:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=eYDvxo-M0OQ]
Deel 2:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=yf2bu0P_4Vo]
Deel 3:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=da_Yp9BOCaI]
Deel 4:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=6QVtHogFrI0]
Deel 5:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=Q8jmBbG4T6c"]YouTube: Daft Punk | Random Access Memories | The Collaborators: Panda Bear[/video]

[ Voor 121% gewijzigd door thvers op 29-04-2013 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-09 10:50

Thermometer

Whoop Whoop!

Ik moet zeggen dat ik erg gevat door de 'hype machine' ben die nu al al een paar maanden aan de gang is sinds de aankondiging van Daft Punk's "Random Access Memories" album. Ook de eerste single van het album met Pharell "Get Lucky" geeft veel hoop voor het gehele album! Erg netjes.

Vooral ben ik benieuwd naar de Daft Punk only nummers, met veel funky muziekjes.

offtopic:
Misschien handig om de titel te hernoemen naar Random Access Memories? Anders moeten we bij elke single een nieuw topic maken, terwijl het toch eigenlijk over Daft Punk's nieuwe muziek gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Eerlijke mening:

Wat moet dit voorstellen?
Het is helemaal geen slecht nummer, dat niet, best lekker zelfs, maar totaal niet wat ik associeer met Daft Punk. Vooral dat gebler van Pharrel ertussendoor.

Nee, doe mij maar meer wat á la "Harder better faster stronger" of Aerodynamic. (Of natuurlijk all time favoriet One more time)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:49

boesOne

meuh

(jarig!)
Nieuwe sound. Lekker disco.. Snor laten staan, glitterbal aan en grooven maar op een zwoele zomernacht bij een kampvuur. Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht met Nile Rodgers en Giorgio Moroder er bij.. Lekker hoor.. Niet harder, vetter, bruter maar swingen :D

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11
Hoor ik daar gitaarspel uit het funk genre? Heerlijk.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 14:39
NitroX infinity schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 22:59:
Hoor ik daar gitaarspel uit het funk genre? Heerlijk.
Get Lucky omvat dan ook niet alleen Pharell maar ook Nile Rodgers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ik vind er echt geen bal aan, saaie meuk.
En iedere DJ op de radio roept wat voor een vette plaat dit wel niet is :?

Jammer aangezien ik de vorige platen wel leuk vond, maar dit.... nee -O-

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Hele leuke plaat, maar mijns inziens niet Daft Punk-comeback waardig. Had ik hier niet vantevoren van geweten en had je me verteld dat dit een Pharrell plaat was had ik het ook geloofd. Ik had meer verwacht van DF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 09:12

Collaborator

You! Cake or Death?

Afbeeldingslocatie: http://rack.1.mshcdn.com/media/ZgkyMDEzLzA0LzE0LzM2L2RwMS5jYWZjYy5qcGc/d7673b00/48e/dp1.jpg

Lekker funky, maar nou niet bepaald de meest vernieuwende track of extreem catchy. Het typische daft punk glitch/vocal stukje is het lekkerste. Ik ben zelf wel fan van Pharell / NERD / Neptunes, en dit had prima op een NERD album gepast.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Leuk nummertje maar niet heel spannend alhoewel ik wel een grote Daft Punk fan ben, ik hou meer van de Tron Legacy en oude nummers.
Niet te geloven trouwens dat Pharrel net 40 is geworden, die dude lijkt wel 25 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 10:10
Lekker nummer. Misschien niet helemaal wat ik zou verwachten, maar het klinkt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-09 16:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Vind het een zalig nummertje. Lekkere beat, lekkere vocals, goede bas. Yep, een heerlijk nummertje :)

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
Als starter van dit topic zal ik ook even mijn mening er over geven:
Heeeerlijk nummertje, sinds die uit is al 20 keer geluisterd en krijg er geen genoeg van, enige (min?) puntje is dat ik wel wat meer daft punk sound had willen gehad zoals dat bij ~2:21 het geval is.

En als dit een voorbode is voor het aankomende album, dan duurt mij die 17 mei veel te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Het eerste nummer is al meteen een hit in de iTunes store: http://nl.randomize.be/iT...-williams#date=2013-04-20 , lijkt mij bijna onmogelijk dat je in zoveel landen tegelijk op nummer 1 kan staan.

[ Voor 3% gewijzigd door ieperlingetje op 29-05-2013 20:18 ]

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:23
Totaal niet wat ik verwacht bij Daft Punk, maar het groovet wel als'n mofo :) Ik ben benieuwd naar de rest van het album!

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:26
thvers schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 12:47:
Als starter van dit topic zal ik ook even mijn mening er over geven:
Heeeerlijk nummertje, sinds die uit is al 20 keer geluisterd en krijg er geen genoeg van, enige (min?) puntje is dat ik wel wat meer daft punk sound had willen gehad zoals dat bij ~2:21 het geval is.

En als dit een voorbode is voor het aankomende album, dan duurt mij die 17 mei veel te lang.
21 mei toch? dat is in elk geval de verwachte datum die bij iTunes staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ieperlingetje schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 13:15:
Het eerste nummer is al meteen een hit in de iTunes store: http://nl.randomize.be/iT...it-feat-pharrell-williams , lijkt mij bijna onmogelijk dat je in zoveel landen tegelijk op nummer 1 kan staan.
Inderdaad wow, alleen in Macau en Vietnam staat het nummer niet in de top 10 (van de landen in de lijst)

Vond het zelf een lekker relaxt nummer, hoewel ik na de hype iets meer op een "Daft Punk-geluid" had gehoopt. Neemt niet weg dat de samenwerking met Pharell en Nile Rodgers naar mijn smaak fijn uitpakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik hoop op iets echt vernieuwend ... een nieuwe techniek voor een bepaalde sound.
Dit is een lekker nummertje maar klinkt naar mijn teveel als een remix van "harder better faster stronger"
Daft Punk is geniaal in het vinden van korte sampletjes in oude muziek die iedereen al vergeten is en daarrond een heel nummer te bouwen. Daar moeten ze niet mee ophouden. En nieuwe muzikale trucjes zouden fris en vernieuwend zijn. Nu zijn ze hun eigen stijl aan het kopiëren.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik vind het tof dat Daft Punk weer 'terug' is, en dit nummer is ook erg lekker. Maar ik stoor me redelijk aan de vocal, vooral in het begin. Er klopt iets niet. Rare timing of een beetje vals ofzo, kan t niet goed plaatsen. Verder is het jammer dat de radio edit wat eentonig is, pas tegen het einde wordt het echt gaaf en typisch daft punk. Dat mag er meer in van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
Vihaio schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 18:07:
[...]

21 mei toch? dat is in elk geval de verwachte datum die bij iTunes staat.
Volgens wikipedia de 17e in Nederland (zie link in OP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 20:08
Ik hoop toch wel op wat meer echte Daft Punk nummers, zoals op de eerdere albums.
Het album heb ik in elk geval al ge pre-ordered in iTunes.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
De versie in de TS is fan made van een eerder fragment, dit is de officiële versie:

[ Voor 27% gewijzigd door Tk55 op 20-04-2013 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 23:23

SaN

^ Grappig dat ze ineens gaan bewegen.

Over het nummer... Ik weet het nog niet. Het is wel ok, maar zeker niet een nummer wat zo lang gaat blijven hangen als oudere klassiekers. Ik vind dat ze wel wat minder hoog van de toren mogen blazen over vernieuwende muziek als dit is waar ze mee gaan komen.

Maar het is slechts 1 nummer, misschien staan er wel een paar zeer goede en vernieuwende nummers op het album. We wachten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 18:17
Ik wil het album nu al, niet pas over een maand. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:45

MaDLiVe

.-Observer-.

DiSiLLUSiON schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 20:08:
Ik wil het album nu al, niet pas over een maand. :o
Eensch, ik vind het erg goed klinken.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Laatst online: 19:28

masauri

aka qwybyte

Tijd om interstella 5555 nog is te bekijken, dit vind ik wat hedendaagser i gues, maar ik prefereer ook de voorgaande hits van discovery enz.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Heerlijke nieuwe single, ik was Daft Punk de afgelopen jaren een beetje vergeten eerlijk gezegd. Ik heb vroeger Homework en Discovery helemaal grijs gedraait maar op een gegeven moment was dat over, nu ik er zo over na denk weet ik eigenlijk niet eens waarom. Ik ga ze maar eens opzoeken morgen.

Weet iemand of je Random Acces Memories ergens kan pre-orderen op cd? Ik zie ze wel op iTunes maar Bol/FRS/Platen zaak op de hoek heeft hem niet in de voorbestelling helaas. (Misschien download only in Nederland?)

Edit: Amazon.de heeft hem wel, verzending op 17Mei. 2 dagen levertijd. Dus dat maar gedaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 21-04-2013 02:32 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Tk55 schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 19:48:
De versie in de TS is fan made van een eerder fragment, dit is de officiële versie:
[video]
Ah, dan is die fanmade versie waar iedereen nu van denkt dat het het echte nummer is, wel vrij goed gemaakt.
En het nummer wat jij post is inderdaad meer iets wat ik van Daft Punk verwacht als ze echt een jaren 80 nummer willen maken. :)

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:03

Nakebod

Nope.

Heb nu een paar dagen kunnen wennen aan deze nieuwe single, en even wennen had ik wel nodig.
Vanaf de eerste keer toen ik het hoorde vond ik het zeker niet slecht, maar... anders. Al helemaal als je groot fan bent van Alive 2007 en TRON Legacy, ondanks dat die 2 ook niet geheel op elkaar lijken qua stijl.

Denk dat het album wel gaat bevallen als de rest in dezelfde lijn doorgaat.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:14
Eerste keer toen ik hem hoorde (zonder dat ik wist van wie het nummer was) hoorde ik eigenlijk al gelijk dat het Daft Punk was. Was wel even wennen aan de nieuwe wending die ze aan hun nummer gaven, vergeleken met vorige nummers.

Overall toch een leuk nummer en de cd komt zeker in huis :)

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 20:35

Sméagol

Master of Mayhem

Mwoah, ik vind ’m best lekker, maar niet super fantastisch ofzo, ik vind het “Daft Punk gehalte” minimaal. Het zegt nogal wat dat ik dit constant op radio 6 hoor en (nog) niet op Deep FM. ’t is eigenlijk gewoon pop.

Maar goed, ik vind de bekende hits van Discovery ook niks / weinig aan, dus misschien dat er op het album nog wel lekkere nummers op staan.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvonW
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-09 13:06
Ik vind het eigenlijk meer als Pharell/N.E.R.D. met een disco twist klinken dan Daft Punk. Ik ben ook erg benieuwd hoe het nummer in de context van het album gaat passen. Kijk vooral uit naar de nummer van Daft Punk solo, zoals door anderen ook al eerder vermeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 19:54
Plaatje is wel redelijk, maar ik ben toch meer fan van de wat stevigere electrobeats zoals Daft Punk die wel eens kan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:08

d_star

Maharadja of the Year :-/

Ik krijg hier een beetje een Jamiroquai-gevoel bij, lang niet slecht maar anders dan ik had verwacht; heel goed dat Daft Punk probeert om iets nieuws te doen, maar het gaat imho wel erg ver van wat Daft Punk met eerdere albums deed.

Overigens ben ik van mening dat je eigenlijk de rest van het album ook moet horen wil je echt een finale mening geven over dit nummer; de nummers van Daft Punk hangen vaak in context van een heel album aan elkaar vast, vullen elkaar aan.

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 14:43
Fijn nummer, melodie blijft lekker hangen :) En dit is pas de radio edit, op het album komen er nog 2 minuten bij!

De hype die ze er omheen creeren is wel erg tof zeg, hopelijk kunnen ze het waarmaken.

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Vind het een prima nummer maar vind dat gezang maar niks. Erg vernieuwend is het ook niet, maar goed, overall toch een best prima nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het op zich wel een aardig nummer, maar tegen de tijd dat je de vertrouwde Daft Punk sound hoort, is het nummer alweer afgelopen. Ik ben benieuwd wat dit gaat betekenen voor de rest van het album.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Laatst online: 15:29
Pharell klinkt echt prima op deze disco feel. Ook erg interessant om de Collaborations videos te bekijken die over Random Acces Memories worden gemaakt. Daar komen al heel wat hints naar voren over het album. Zo gaf Pharell stiekem al een deel van de (toen nog) onbekende tekst weg van Get Lucky.

Deel 1: YouTube: Daft Punk | Random Access Memories | The Collaborators: Giorgio Moroder
Deel 2: YouTube: Daft Punk | Random Access Memories | The Collaborators: Todd Edwards
Deel 3: YouTube: Daft Punk | Random Access Memories | The Collaborators: Nile Rodgers
Deel 4: YouTube: Daft Punk | Random Access Memories | The Collaborators: Pharrell Williams

Ik kan niet wachten tot het album en de vinyl thuis zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
De eerste keer dat ik het hoorde was ik niet bijzonder onder de indruk, maar ik heb ondertussen het nummer al 20 keer gedraaid en ben het nog steeds niet zat. Dat is een goed teken in mijn ogen :). Heerlijke baslijn.

Hoop inderdaad dat er op het hele album wat meer electro dingetjes zitten, maar dat zal vast wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-09 15:50
Ik heb toen de eerste pre-order beschikbaar was, al de vinylversie besteld. Get Lucky is een heerlijke track, ik hou wel van dat ouderwetse disco gevoel, beter dan alle elektronica van nu.

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:10
Ik vind het toch echt wel een daft punk nummer. Vooral de sound die ze op discovery hadden. Maar dan wat meer echte filterdisco, vooral met dat gitaartje. Wat dat betreft Wat minder experimenteel dan toen, maar dat komt vooral omdat het in die tijd ontzettend hip was en ze willen wel onderscheidend zijn.

Ik vind dit echt heerlijk, ik krijg er ook ontzettend veel zin van in filterdisco van eind jaren 90 van dit nummer. Dus hopelijk houden ze die sfeer een beetje in het album. Gelukkig zijn ze altijd wel van consistentie in albums geweest.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
Mcdeath schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:42:
Get Lucky is een heerlijke track, ik hou wel van dat ouderwetse disco gevoel, beter dan alle elektronica van nu.
Groot gelijk, al die k*t "electro" die je nu hoort is helemaal niks. Dit is gewoon een heerlijk nummer voor de zomer and beyond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 18:27
Net als velen anderen. Het is een prima deuntje, maar ik vind de vocals van Pharell er ook niet echt bij passen. Ik vind hem voor de rest een prima artiest, niet daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:44

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Kan niet wachten op het album!

Grappig trouwens dat ze met Moroder werken, ik vond het nummer Solar Sailer van de Tron Legacy Soundtrack altijd erg veel lijken op the Chase, de slow version ;) Een soort ode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 21:07

-tom-562

Oliesjeik

Een heerlijk nummertje, niet typisch Daft Punk, maarja, tijden veranderen. Plus het complete album is nog niet uit, dus echt iets zinnigs kan je IMO nog niet zeggen over de 'nieuwe' Daft Punk.
Als je b.v. keek naar het album van Justice wat vorig jaar uit kwam, dat was ook totaal niet Justice, toen het uit kwam moest ik er niks van hebben, maar ik zet hem nu weer regelmatig aan (Cross en Across The Universe heb ik hélemaal grijs gedraaid, vandaar dat ik toentertijd redelijk teleurgesteld was in Audio, Video, Disco).

[ Voor 8% gewijzigd door -tom-562 op 22-04-2013 22:27 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:55

@r!k

It is I, Leclerq

Wat een onwijs lekker nummer is dat get lucky zeg, ben echt super benieuwd naar de rest van het album.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

[Soundcloud: http://soundcloud.com/dj_sandstorm/dj-sandstorm-mashup-daft-punk]

Het deuntje kwam me al zo bekend voor :P

[ Voor 15% gewijzigd door Bierkameel op 23-04-2013 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Helaas geen terugkeer naar de Homework Detroit-techno stijl, maar desondanks wel veelbelovend voor het de rest van het album. Ik kan iig niet wachten.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tof nummer, zal hem gelijk ff in spotify zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer komt eigenlijk de hele cd van daft punk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 april 2013 @ 16:09:
wanneer komt eigenlijk de hele cd van daft punk?
Vanaf 17 mei, is een beetje afhankelijk van de markt waarin je hem koopt.

(Ik kon hem bij Bol.com niet vinden dus heb hem bij Amazon.de besteld en die verzend hem 17mei)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

Zoals alles van Daft Punk is het een technisch perfect uitgevoerd nummer, de stijl moet je van houden. Het is wel jammer dat het nummer geen verhaaltje erachter heeft, zoals ze bij nagenoeg al hun andere albums (soms in extreme vorm, zoals interstella 5555 en electroma) wel doen. Ik vind het Daft Punk-universum altijd erg interessant, komt ook een hoop mooie fan art vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zondag 28 april 2013 @ 17:15:
Vanaf 17 mei, is een beetje afhankelijk van de markt waarin je hem koopt.

(Ik kon hem bij Bol.com niet vinden dus heb hem bij Amazon.de besteld en die verzend hem 17mei)
Ik ga hem eerst op spotify luisteren, als hij net zo bevalt als dit eerste nummer ga ik hem op bol.com kopen denk ik (als hij daar is). Maar wil even zeker weten dat het niet een fluthoesje is, de vorige 2 keer dat ik een cd kocht (de afgelopen maanden) kreeg ik 1 keer een kartonnen hoes en 1 keer een single cd hoesje met de cd erin en dan ontgaat het plezier van kopen mij wat.

Dus ik ben wat terughoudend met kopen, eerst maar even lekker luisteren straks via spotify. Helaas nog 3 weken geduld hebben. Moet zeggen dat get lucky elke keer beter aanvoelt, heerlijk zomernummer.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2013 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjesus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:23
Inmiddels is er ook een cover uit.
Ondanks dat ik het origineel leuker vind, moet ik zeggen dat de cover ook wel lekker klinkt.

[ Voor 33% gewijzigd door Tjesus op 29-04-2013 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

https://soundcloud.com/dicegabo/daft-punk-random-access

[ Voor 37% gewijzigd door CyBeR op 29-04-2013 13:36 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
Even een oproep:
Ik heb gevraagd de titel aan te passen naar RAM maar aangezien ik, helaas, niet heel veel tijd heb om een mooie OP te maken zoek ik een mede auteur :) stuur een pm of zet het hier onder als je wilt :)

Reageren doe ik denk ik pas weer na Koninginnedag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 april 2013 @ 19:19:
[...]

Ik ga hem eerst op spotify luisteren, als hij net zo bevalt als dit eerste nummer ga ik hem op bol.com kopen denk ik (als hij daar is). Maar wil even zeker weten dat het niet een fluthoesje is, de vorige 2 keer dat ik een cd kocht (de afgelopen maanden) kreeg ik 1 keer een kartonnen hoes en 1 keer een single cd hoesje met de cd erin en dan ontgaat het plezier van kopen mij wat.

Dus ik ben wat terughoudend met kopen, eerst maar even lekker luisteren straks via spotify. Helaas nog 3 weken geduld hebben. Moet zeggen dat get lucky elke keer beter aanvoelt, heerlijk zomernummer.
Ik koop hem eigenlijk voor de cd, een normale cd case is mooier maar het zal me niet echt boeien.
Spotify gebruik ik ook in de auto maar ben toch maar voor de echte cd gegaan bij dit album. Ik heb een meer dan degelijke set in mijn auto en dan klinkt een cd toch net wat beter dan Spotify op de telefoon via BT naar de Radio.
Oei lekker zeg.

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 29-04-2013 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Blijkbaar is de NDA er bij een aantal journalisten af, die het album één keer mochten luisteren. Daar komt ook deze hint wellicht vandaan; http://pitchfork.com/news...k-contact-with-dj-falcon/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Net ook een pre-order geplaatst in de itunes store, is wel een cd waar ik blind op vertrouw
Prima remix! :)

[ Voor 59% gewijzigd door Fietsbel op 01-05-2013 18:48 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 14:43
CD/Vinyl nu ook via bol.com te reserveren!

Als je voor 8 mei besteld maak je kan voor launch party kaarten :o Vanavond maar eens doen 8)

[ Voor 54% gewijzigd door daanteb op 02-05-2013 12:04 ]

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
daanteb schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:49:
CD/Vinyl nu ook via bol.com te reserveren!

Als je voor 8 mei besteld maak je kan voor launch party kaarten :o Vanavond maar eens doen 8)
Ooh dat is wel kek, daar wil ik wel heen.

Hoe vind ik die cd. als ik zoek op Random Access Memories of Daft Punk vind ik hem nog niet.

Edit: Heb hem al 8), en natuurlijk even mee gedaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 02-05-2013 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb 'm al voorbij zien komen op Grooveshark...

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

En op www.itunes.com/daftpunk is het album tijdelijk gratis te beluisteren

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Heb de meeste nummers inmiddels wel geheel of grotendeels geluisterd, en mijn huidige conclusie: Get Lucky vind ik het beste nummer van het album. Contact maakt een goede kans, en Get life back to music heeft ook wel wat.
Veel nummers beginnen aardig, maar zijn het dan net niet.
Zal mogelijk ook wel wat wennen zijn, Get Lucky moest ik ook even aan wennen, maar die vond ik in het begin al beter dan sommige nummers die ik nu heb gehoord.

Toch mis ik de Alive 2007 stijl :( En Tron Legacy stijl :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Van Contact kreeg ik echt kippenvel, beetje Justice achtig wat betreft epischheid/opbouw, maar ik had eigenlijk een nog grotere climax verwacht in dat nummer.
Het album is wel 'anders' ja, behoorlijk funky, maar het heeft wel wat. Als je alle oude albums luistert, is er ook niet echt een hele specifieke stijl te ontdekken, ja, elektronische muziek is het :P maar elke keer anders

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Gelekt ja.

Klinkt goed, is het kopen wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Nu live @ 3FM.
Ze zeggen het hele album te gaan doen.

Hmm, nu ik dit nummer (The game of love) op betere kwaliteit hoor @ 3FM via mijn tuner, IPV craptop speakers zoals ik net zat, klinkt het nummer toch wel een stuk lekkerder. Wel een redelijk traag nummer, maar wel een herkenbare Daft Punk erin.
Zal nog wel een week duren voordat hij op Spotify is, misschien tijdelijk een andere versie scoren :P en dan morgen nog eens beoordelen.

[ Voor 78% gewijzigd door Nakebod op 13-05-2013 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:26
Ik zit het album nu via 3fm te luisteren en ik vind het een behoorlijk wisselend album. Sommige nummers vind ik echt enorm lekker klinken, een paar vind ik echt niks (of daar moet ik nog even aan wennen), maar de meeste nummers hebben een paar goede stuken afgewisseld met wat mindere stukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Muziek wat je na 1 X luisteren al direct kan waarderen verveelt wel sneller op de langere termijn.
Althans dat heb ik vaak.

Ik heb het Album besteld maar net ook even stiekem van Usenet getrokken. Morgen in de file dus maar beginnen ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dit ga ik zo hard op vinyl kopen dat Concerto niet door zal hebben wat ze is overkomen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Same here maar dan bij Plato :+.

Jezus zeg, dacht na Get Lucky dat het album tegen zou vallen maar het tegendeel is waar. Wat een heerlijke en afwisselende nummers. Zit allemaal fenomenaal in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Net een gelekte streamversie geluisterd. In het begin was ik nogal teleurgesteld, de eerste paar nummers doen het niet voor mij. Bij Daft Punk hoor je wat mij betreft energie te krijgen van de nummers, maar het eerste gedeelte is heel mellow of zelfs mineur. Leuk gitaarpingeltje maar niet bijzonder genoeg. Laatste stuk van Giorgio is wel weer leuk

Halverwege werd ik wel een stuk vrolijker, ik heb een instant crush op Instant Crush :P. Lose yourself to dance is ook erg fijn al had hij wel iets meer uptempo gemogen. (cmon cmon cmonnnnn) Touch is erggg vreemd maar ik vind de stem van de zanger in dat nummer echt geweldig. Get Lucky blijft goed en is nu zelfs iets beter imo.

Daarna komen weer enkele nummers die ik niet bijzonder vond, maar de laatste twee zijn weer erg lekker, laatste nummer is een goede afsluiter.

Al met al een album wat zeker meerdere luister pogingen nodig heeft denk ik. Het wel een vreemde stijl, vind het een mix tussen Jean Michel Jarre en een disco band en minder Daft Punk, weinig up tempo nummers of een echte beat. Maar na een keer luisteren zitten er toch al een aantal goede nummers tussen.

De opnamekwaliteit is wel erg goed, instrumenten klinken heerlijk helder, de drums op sommige nummers is prachtig. Binnenkort maar het album kopen, ben benieuwd naar de cd versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 00:13:
Ik heb het Album besteld maar net ook even stiekem van Usenet getrokken. Morgen in de file dus maar beginnen ermee.
Ga ik ook ff doen, kopen doe ik wel als hij echt bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:46:
[...]

Ga ik ook ff doen, kopen doe ik wel als hij echt bevalt.
Heb hem al een tijdje in bestelling, heb de eerste 5 nummers nu kunnen luisteren (Hoewel ik niet 100% zeker ben of de volgorde wel klopt) en die bevielen super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

De tracklist kan je natuurlijk controleren :)
https://itunes.apple.com/...cess-memories/id617154241

01 Give Life Back to Music
02 The Game of Love
03 Giorgio by Moroder
04 Within
05 Instant Crush (feat. Julian Casablancas)
06 Lose Yourself to Dance (feat. Pharrell Williams)
07 Touch (feat. Paul Williams)
08 Get Lucky (feat. Pharrell Williams)
09 Beyond
10 Motherboard
11 Fragments of Time (feat. Todd Edwards)
12 Doin' It Right (feat. Panda Bear)
13 Contact

Nu ik de nummers wat meer, en in betere kwaliteit heb geluisterd, blijf ik van mening dat veel nummers wel potentie hebben, maar toch naar mijn idee het net niet zijn.

Zoals bij Giorgio. Het liefst skip ik de eerste 2 saaie minuten maar, daarna is het een prima nummer, en stop ik maar met luisteren rond de 8 minuten gezien er dan wat irritante meuk tussendoor komt. Dat zijn wat mij betreft 3 minuten verspilling.
Zelfde eind eigenlijk bij Contact. Tot 3 minuten is het prima te pruimen, vanaf 3.30 begint dat geluid gewoon reteirritant te worden. Dus ook hier zo een 3 minuten verspilling. Of eerder verkrachting van het nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-08 19:58
Album was kort te beluisteren op grooveshark (gelekt, dus grooveshark heeft hem netjes verwijderd)... moet zeggen dat het anders klinkt dan dat ik gewend ben van Daft Punk, maar er zitten echt ge-ni-ale stukken tussen...

Ben het ook een beetje eens met Nakebod; als er bepaalde stukjes niet in zouden zitten (begin van Giorgio, einde van Contact), dan zouden die nummers gelijk een stuk beter te beluisteren zijn)

Tijd om hem te bestellen lijkt me <3

[ Voor 4% gewijzigd door DXaroth op 14-05-2013 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 19:08

Midas.e

Is handig met dinges

Lose Yourself to Dance is echt een lekker nummertje zeg!

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Vind dat nummer met die Arnold Schwarzenegger aan het begin ook wel lekker.
Nakebod schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:14:
De tracklist kan je natuurlijk controleren :)
Maar achter het stuur mag dat niet he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Ik vind het erg jammer dat het einde van Giorgio by Moroder niet het begin van de beat van een volgend nummer is, dat had echt gaaf geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 16:45

Blonde Tux

<advertisement>

Giorgio By Moroder is bij deze de track van de week voor mij. (27x afgespeeld deze week volgens Banshee)

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blonde Tux schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 14:37:
Giorgio By Moroder is bij deze de track van de week voor mij. (27x afgespeeld deze week volgens Banshee)
Is banshee een soort last.fm ?

Ik ken alleen de tv serie Banshee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 16:45

Blonde Tux

<advertisement>

Een iTunes-kloon (muziek speler met bibliotheek functionaliteit) die igg wel fatsoenlijk werkt :P

http://banshee.fm/

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Ik had natuurlijk sinds weken weer een doordeweekse avond activiteit, dus ik balen als een stekker gisteren dat ik RAM pas zo laat kon luisteren. :P Maar na een iets uit de hand gelopen luisterbeurt vannacht en uitgebreid vanochtend (m'n leerlingen moesten het maar even pikken) vind ik het echt geweldig. Het is een voor mij geweldige mix van dance, disco, electro, experimental of wat voor een label je er aan wilt plakken. Ik zag de tweets van 3voor12 terug en dat sloeg nergens op, die gingen meer uit van meer van hetzelfde. Ik ben blij dat DP dat niet doet en een ontzettend sterk album heeft gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-09 12:27
Give Live Back to Music, Instant Crush, Doin' It Right en uiteraard Get Lucky zijn mijn favorieten van dit album. Uiteraard is de rest ook goed maar ik betrap mezelf erop dat ik deze 4 het meeste herhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e

Midas.e

Is handig met dinges

Oh man, Fragments of time en contact (eerste 50 seconde effe wegsnoeien), give life back to music, get lucky,hell het hele album is echt heerlijk. Totaal anders dan alle overige albums van Daft Punk, maar echt heerlijk! LP en CD besteld >:)

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Laatst online: 16-09 19:32
Dit album wordt echt alleen maar beter en beter naarmate je het meer luistert, en dat vind ik juist bij het nummer get lucky minder. Maargoed, ook het nummer motherboard vind ik geweldig, het klopt gewoon, precies zoals ik me de wereld van een moederbord voor me zie als ik er over uit zou kijken. Heerlijk hoor!

Ook vind ik Contact een erg vet nummer, je wordt er echt in meegezogen, het gehele album overigens. Al is het nummer opzichzelf een beetje irritant met de opkomende tune. Dit album komt gewoon het best tot zijn recht als je er voor gaat zitten en het album in een keer uitluistert.

[ Voor 10% gewijzigd door swoutr op 15-05-2013 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainscrewer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 18:59
Ik vind het een goed album, mis alleen de wat oudere 'Daft Punk electro' sound. Daarnaast hadden enkele nummers imho wel wat hogere bpm mogen hebben. Al met al kan ik er toch wel van genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 17:03

4bit

Onward, to futility!

Elk liedje op zich is wel goed, en heeft iets. Maar het album als geheel niet altijd even samenhangend. Ik kan wel begrijpen dat er daft punkers zijn die het album niet zo vet vinden omdat het toch een vrij kalm album is, en weinig electro house. Maar het kan mij wel bekoren, maar het heeft nog vele luisterbeurten nodig.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e

Midas.e

Is handig met dinges

Leuk artikel over het tot stand komen van het nieuwe album: http://pitchfork.com/features/cover-story/reader/daft-punk/

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Haha die pakken, geweldig zeg. Ik zie mezelf er al mee komen bij de klanten :D

Zijn die mannen trouwens altijd met helm? Heb me daar nog nooit zo mee bezig gehouden eigenlijk maar bedenk me ineens dat ik ze nog nooit gezien heb zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
swoutr schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 11:34:
Dit album wordt echt alleen maar beter en beter naarmate je het meer luistert, en dat vind ik juist bij het nummer get lucky minder. Maargoed, ook het nummer motherboard vind ik geweldig, het klopt gewoon, precies zoals ik me de wereld van een moederbord voor me zie als ik er over uit zou kijken. Heerlijk hoor!
Heb ik dus ook, heb er nu 3x op zitten en zat vanmorgen in de file echt te genieten.
Ik heb een dikke setup in de auto en die kwam echt super tot zijn recht zo, heerlijk genoten.

Mijn muziek smaak is wel een beetje verschoven sinds Discovery en kan juist daardoor Random Access Memories goed waarderen.
Haha die pakken, geweldig zeg. Ik zie mezelf er al mee komen bij de klanten :D

Zijn die mannen trouwens altijd met helm? Heb me daar nog nooit zo mee bezig gehouden eigenlijk maar bedenk me ineens dat ik ze nog nooit gezien heb zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:41
Niet altijd een helm, maar volgens mij doen ze wel altijd de moeite om iets op hun hoofd te hebben bij interviews/optredens, zoals:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/0/07/Daftpunkkastljos.jpg
Ik hou me er niet zo heel erg mee bezig, dus ik kan er naast zitten hoor :)

[ Voor 15% gewijzigd door Caelorum op 15-05-2013 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e

Midas.e

Is handig met dinges

Zover ik weet dragen ze sinds Homework altijd een masker, vanaf Discovery, 2001 dus dragen ze robot kostuums.

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Ze vinden dat de personen achter de muziek niet op de voorgrond moeten zijn, maar juist de muziek. Vandaar het "schuilen" achter een identiteit, waarmee ze, naar eigen zeggen, ook het complete plaatje kunnen maken.

Dat was mijn veronderstelling altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e

Midas.e

Is handig met dinges

En omdat ze graag normaal over straat willen, wat ik ook wel snap ;)

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11
Heb het album nu meerdere keren beluisterd en ben een beetje teleurgesteld. Get Lucky klinkt lang niet zo goed als de 4 minuten versie op youtube. Van de overige nummers kunnen alleen Give Life Back to Music, Instant Crush, Lose Yourself to Dance, Fragments of Time en Doin' It Right mij bekoren.

Contact is wmb maar enkele minuten goed; het geluid wat iets voor 3:20 inzet is mateloos irritant en verpest de rest van het nummer.

6,5 van de 13 nummers, nee dat is geen top album. Niet voor mij in ieder geval.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ach, Discovery vond ik in het begin ook nooit echt iets, hoe vaker ik 'm ging luisteren hoe beter ik die CD ben gaan vinden. Idem voor 1 van mjin andere favoriete CD's, Justice - †, daar moest ik eerst ook 'in komen', dat is ook met dit album weer hetzelfde denk ik. Ik begin 'm iig steeds beter te vinden

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Laatst online: 18:14
Vind het wel een lekkere cd als achtergrondmuziek. Vooral Instant Crush is een heerlijk nummer _/-\o_

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Pagina: 1 2 Laatste