"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Is er al een goeie Flac versie van het album? Ik krijg morgen het orgineel pas binnen maar luister nu een 320kbps rip en die klinkt eigenlijk al keurig maar het kan wel iets beter.Chiron schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:37:
[...]
Luister je de gelekte rip of het origineel/goeie flac van het album? De rip is echt ongelofelijk brak qua geluidskwaliteit, als je het origineel op een goeie set of koptelefoon luistert is het echt een feest voor de oren, wat een detail en dynamiek zit erin. Maar dan moet de muziek zelf wel je smaak zijn, uiteraard.
(In mijn auto heb ik een volledige Focal set-up waar ik hem nu op luister)
Edit: Nevermind ik zie al een Flac rip op Usenet.
[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 16-05-2013 13:16 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
39
M'n draaitafel staat nog bij ouders thuis maar dat mag de pret niet drukken
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
De bon "Vinyl to Digital" deed mij denken aan het Daft Club-pasje bij de Discovery cdCyBeR schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:48:
Zo, vinyl binnen.
M'n draaitafel staat nog bij ouders thuis maar dat mag de pret niet drukken
Verwijderd
Weet nog niet of ik hem ga kopen trouwens, maar even zien of het een blijvertje is voor mij.
Ik ga zo even een uur rijden, pak nog ff de flac versie mee voor in de auto.
Voor de cd bezitters, is de cd aankoop wat de moeite waard? Dus een normale hoes en een leuk boekje enzo erbij?
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2013 13:43 ]
- Touch
- Giorgo
- Doin' It right
en instant cruch
luister ik het meeste.
Wel had er van mij een wat ruiger nummer in gekund.
[ Voor 22% gewijzigd door CyBeR op 20-05-2013 14:38 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
[ Voor 69% gewijzigd door SgtPoen op 20-05-2013 15:00 ]
Na een paar dagen op repeat is dit toch mijn favoriete nummer geworden.
Contact is nog wel te pruimen en Doin It Right valt mee te leven (misschien maakt iemand binnenkort een wat snellere remix zonder die lyrics continu)
Over de rest van het album eigenlijk niet zo onder de indruk.
Veel te weinig echte "technologische" invloed zal ik het maar noemen. Het had allemaal wat sneller en drukker gemogen imho.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Ook een mc-6000? Mijn draaitafel lijkt er ook op (lekker oud modelCyBeR schreef op maandag 20 mei 2013 @ 14:37:
Heh, ik zat even te kijken of jij nou dezelfde set-up hebt als ik want 't lijkt er verdomd veel op (zelfde uiterlijk draaitafel, zelfde element, zelfde plaat erop, zelfde hoeveelheid stof). Als je ook een 3voor12 slipmat eronder hebt is 't plaatje compleet
Ben ik het mee eens, neemt niet weg dat dit toch wel een heel goed album is. (naar een paar keer luisterenJeroenneman schreef op maandag 20 mei 2013 @ 21:58:
Veel te weinig echte "technologische" invloed zal ik het maar noemen. Het had allemaal wat sneller en drukker gemogen imho.

[ Voor 6% gewijzigd door Achilles op 21-05-2013 17:45 ]
| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |
De hele opzet van het album is juist dat er meer live is gespeeld en minder gesampled. Om dat dan als een minpunt te beoordelen is een beetje flauw. Maar over smaak valt niet te twisten.
Voor mij is het een heel veelzijdig album met invloeden van Röyksopp, Air, Zero 7 en Jamiroquai en nog wel meer invloeden die ik heel erg waardeer
Het feit dat hij technisch goed in elkaar zit is niet een vereiste voor het slagen van een CD, getuige de hedendaagse hitlijsten.
Ik vind het een goede productie, begrijp me niet verkeerd; dit is een van de weinige nieuwe albums die eens níet tot blokgolven gemixt is. Petje af daarvoor. Maar ik vraag me af of we nu niet allemaal een beetje door een roze bril kijken en het experimentele gewoon accepteren omdát het Daft Punk is. Sommige nummers zijn gewoon níet je-van-het en een soortgelijk album van een naamloze artiest zou veel minder snel als 'dikke prima' bestempeld worden.
Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0
Volgens mij snap je niet helemaal wat ik bedoel. Wát als bijvoorbeeld Infected Mushroom of KMFDM deze CD had gemaakt, met dezelfde inhoud. Dus dezelfde muziek; alleen een andere naam op het hoesje en minder marketing. Zou je het experimentele karakter dan óók hebben ingezien; en geaccepteerd zoals dit album wordt gehyped?Frank-NL schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 18:33:
Ja wat als Corry Konings deze CD had gemaakt? Was hij dan ook zo goed geweest?
Pfff, wat een vraag.
Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0
Als een andere band / act dit album had gemaakt (wat zwaar hypothetisch is, want als iemand anders dan Daft Punk het had gemaakt klonk het niet zo) dan had ik het net zo goed gevonden.
Trouwens, zo experimenteel vergeleken met andere muziek is het nou ook weer niet. Het wijkt af van wat ze hiervoor hebben gedaan maar de stijl is niet nieuw (integendeel zelfs).
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
De hype zorgt er juist voor dat meer mensen er naar gaan luisteren. Dat zou mijns inziens ook bij een andere band kunnen gebeuren. Met Get Lucky heeft Daft Punk de aandacht getrokken en daarmee interesse gewekt voor het album.Scyth schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 18:22:
En wat hadden we allemaal van de CD gevonden als hij níet van Daft Punk was, en níet gehyped?
Het feit dat hij technisch goed in elkaar zit is niet een vereiste voor het slagen van een CD, getuige de hedendaagse hitlijsten.
Ik vind het een goede productie, begrijp me niet verkeerd; dit is een van de weinige nieuwe albums die eens níet tot blokgolven gemixt is. Petje af daarvoor. Maar ik vraag me af of we nu niet allemaal een beetje door een roze bril kijken en het experimentele gewoon accepteren omdát het Daft Punk is. Sommige nummers zijn gewoon níet je-van-het en een soortgelijk album van een naamloze artiest zou veel minder snel als 'dikke prima' bestempeld worden.
Btw, wat is eigenlijk de correcte uitspraak van de naam van de band? Op 3FM hadden ze daar een korte discussie over. Het ging van Deft Punk tot Daft Poenk...
Bij mij staat er op de spotify link naar het album nog steeds 'available on may 17'. How!Verwijderd schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 13:42:
Ik heb hem nu op spotify, heerlijk. Op extreme kwaliteit is hij erg fijn, hoor geen verschil met de cd versie op mijn stereo.
Edit: via een playlist via internet kan ik er wel bij: http://open.spotify.com/u...st/5Zffj8DdV3DE7zuEInXhXm
Bizar!
[ Voor 16% gewijzigd door Makkelijk op 22-05-2013 08:35 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
De werkelijkheid is nog gekker, Touch is ingezongen door Paul Williams, in Amerika nog het bekendst door dit pareltje:-tom-562 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:53:
Zijn er trouwens meer mensen die bij het beluisteren van Touch moeten denken aan major Adam West in Family Guy?Net of Adam West de plaat heeft ingezongen voor een Family Guy aflevering
en hier kennen we deze compositie van zijn hand ook wel:
Het nummer Touch, wat gaat over mensen die opgestaan zijn uit de dood, en zich proberen te herinneren hoe emoties en aanrakingen ookalweer waren (symbool voor de koude/dode electronica sample dance van tegenwoordig) is wat dat betreft een frappante analogie met Williams zijn eigen leven, die net afgekicked is uit een fikse drank en drugsverslaving.
Hoe het een-tweetje op het album is opgezet vind ik ook een meesterzet trouwens:
En dan de begintonen van Get LuckyTouch, sweet touch
You've given me too much to feel
Sweet touch
You've almost convinced me I'm real
I need something more
I need something.. more
Gewoon op zn engels. Ze komen tenslotte aan hun naam vanwege een recensent die het bandje waar onder andere Thomas en Guy-Man in zaten toendertijd (ergens rond '90/91) afkraakte met "Just a bunch of daft punks".Btw, wat is eigenlijk de correcte uitspraak van de naam van de band? Op 3FM hadden ze daar een korte discussie over. Het ging van Deft Punk tot Daft Poenk...
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Dacht eigenlijk dat die tekst uit een Disney tekenfilm kwam-tom-562 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:53:
Zijn er trouwens meer mensen die bij het beluisteren van Touch moeten denken aan major Adam West in Family Guy?Net of Adam West de plaat heeft ingezongen voor een Family Guy aflevering
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Verwijderd
Ik heb een DSN uit Canada en wellicht kon ik hem daarom al net iets eerder beluisteren dan via een Europese DNS, maar dat is ook maar een wilde gok.Makkelijk schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 08:34:
Bij mij staat er op de spotify link naar het album nog steeds 'available on may 17'. How!
Edit: via een playlist via internet kan ik er wel bij: http://open.spotify.com/u...st/5Zffj8DdV3DE7zuEInXhXm
Bizar!
Verwijderd
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=TBXv37PFcAQ]
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
This space is occupied
Maar daft punk? Nee, de meeste Daft Punk nummers zijn energiek; deze nummers niet zo.
En die vocoder gaat na een paar nummers ook vervelen.
Verder wel een tof album, albeit enigzins experimenteel.
Ben ik mee eens, heb het Daft Punk nummer van Moroder nu ook maar los aan mijn playlist toegevoegd (naast Get Lucky). Dat zijn toch wel de betere nummers van het album. Voor de rest heb ik nu een paar keer RAM geluisterd, maar kom er amper doorheen. Ik skipte al snel een aantal nummers omdat ze simpelweg te lang zijn en niet genoeg konden boeien.Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 16:56:
Ik vind dat nummer met Giorgio Moroder zo tof, al zijn cd's zijn opeens geremasterd, erg leuk. Luister die meer dan Daft Punk momenteel
Ga de nummers van Giorgio Moroder ook maar eens proberen te vinden. Ze staan neem ik aan Spotify?
Verwijderd
Mijn favoriete tracks zijn:
3. Giorgio by Moroder
5. Instand Crush
6. Lose Yourself to Dance
8. Get Lucky
12: Doing it Right
13: Contact
Het enige nummer wat ik niet heel boeiend vind is track 7. Touch
"The thing we can ask ourselves at some point is like: We're making music for 20 years. How many bands and acts do you have that are still making good music after 20 years? It always sucks — almost always, you know? ... So our new album is supposed to really suck."
Ik vind dit stukje dan ook wel alleszeggend:
Eventually they tried to make a new album using laptops, but gave up because everything they wrote felt lifeless. "Those tools were very good at many things," Bangalter says, but they were worthless in terms of "generating emotion as musical instruments.
Ik ben een groot DP fan en moest erg wennen aan het 70's tempo van RAM. Zeker omdat ik TRON en TRON:Reconfigured gewend ben. Echter kan ik dit album toch wel waarderen, het luistert lekker weg.
Dit zijn ook zo'n beetje de nummers die ik het meeste draai, samen met nummer 1, Give life back to music.Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 23:58:
Ik vind het echt een heerlijk en geweldig album, had hem gelijk op de releasedag op LP gekocht. Inmiddels al een stuk of 10 keer gedraaid. Op mijn portable speler zet ik hem ook wel eens op!
Mijn favoriete tracks zijn:
3. Giorgio by Moroder
5. Instand Crush
6. Lose Yourself to Dance
8. Get Lucky
12: Doing it Right
13: Contact
Het enige nummer wat ik niet heel boeiend vind is track 7. Touch
Overigens klinkt het mss luguber,maar ik vind 'Contact' best een vet nummer om te draaien op je eigen begrafenis
Vaak bu'j te bang!
lol, dan vind ik [url="spotify:track:2LD2gT7gwAurzdQDQtILds"]Veridis Quo[/url] van Discovery toch echt geschikter. Mogen ze van mij wel draaien als ik dood ben.-tom-562 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 15:57:
[...]
Overigens klinkt het mss luguber,maar ik vind 'Contact' best een vet nummer om te draaien op je eigen begrafenis
Op naar de volgende maar weer
Ik neem aan mensen hier ervaring hebben met het downloaden via nieuwsgroepen, en ik vroeg me af waar jullie lossless/flac cd's downloaden.
Zeker wel, maar ach, ik luister ook al jaren aeroplane, simian mobile disco en royksopp.Scyth schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 18:41:
[...]
Volgens mij snap je niet helemaal wat ik bedoel. Wát als bijvoorbeeld Infected Mushroom of KMFDM deze CD had gemaakt, met dezelfde inhoud. Dus dezelfde muziek; alleen een andere naam op het hoesje en minder marketing. Zou je het experimentele karakter dan óók hebben ingezien; en geaccepteerd zoals dit album wordt gehyped?
Ik vind t echt een heerlijke plaat. zou graag meer van deze platen luisteren en vooral ook optredens zien.
Baskerville heeft het ook een tijdje gedaan, maar die zijn maar doorgegaan als dj duo omdat dat meer betaalde

snap ook wel dat niet iedereen dit ligt. t sluit namelijk totaal niet aan bij de huidige techno trend. (en gelukkig maar)
android since G1.
Verwijderd
Ik moet zeggen dat ik dat eerst ook had na de eerste keer luisteren, maar daarna wordt het wel beter, al zitten er nog genoeg nummers tussen die mij nu ook nog niet kunnen bekoren.GeeEs schreef op maandag 03 juni 2013 @ 20:27:
Hmmm... mja.. mja.... Net ook maar eens het album beluisterd... Ze hebben met Get Lucky als hit(je) ook echt de enige troef die er was gelijk verspeeld. Dat nummer trek ik namelijk best goed! De rest vind ik echt helemaal niet bijzonder... verre van dat zelfs. Helaas, want Daft Punk heeft natuurlijk best heel fijne trackjes gemaakt in het verleden.
Op naar de volgende maar weer
Instant Crush draai ik dan wel weer vaak, daar hoor je duidelijk The Strokes in. Lekker zomers en die synth is echt superfijn
Ik snap eigenlijk de hype niet zo.
Ik vind ze eigenlijk ook bijzonder arrogant over deze plaat. Ze doen in interviews alsof ze de enige artiesten zijn die innoveren en na 10 jaar nog bestaan. Met uitspraken dat het genre electronische muziek als geheel al jaren stilstaat en hun plaat dat doorbreekt heb je jezelf hoog zitten hoor.
Doe mij dan maar Justice - Access All Arenas. Misschien niet zo 'vooruitstrevend' als deze, maar zeer regelmatig net zo lekker als Alive 2007. Eigenlijk wel een beetje de plaat die de nieuwe Daft Punk had moeten zijn als je het mij vraagt
[ Voor 4% gewijzigd door Wouter op 07-06-2013 14:19 ]
Acces All Arenas en R.A.M. draaien nu afwisselend continu in mijn automobiel
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Dat meen je niet, ik heb nog geen interviews gelezen, maar als ze dit soort uitspraken doen... Ik vind het album namelijk helemaal niet vernieuwend. Als je dit album vergelijkt met het (volgens mij) nieuwste album van The Orb dat net een paar maand oud is (genaamd The Observer In The Star House) , dan is The Orb toch heel wat vernieuwender bezig en gaat verder in de vernieuwing dan Daft Punk (als ik het nummer Giorgio by Moroder vergelijk met het hele album van The Orb).Wouter schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 14:17:
Met uitspraken dat het genre electronische muziek als geheel al jaren stilstaat en hun plaat dat doorbreekt heb je jezelf hoog zitten hoor.
Giorgio by Moroder is wel mijn favoriet van het album, weet iemand of daar een remix versie(s) van te vinden is?
Je zult het dan met onofficiële remixen moeten doen, check Youtube. Genoeg remixen van Get Lucky, waarvan er een aantal ook gewoon leuker zijn.
Er staat overigens ook een erg goeie cover van Get Lucky op Youtube, naar mijn mening ook beter dan het origineel.
--
Laat ik ’ns wat minder lui zijn en het meteen opzoeken. Ik kan inderdaad nog steeds geen officiële remixen vinden, ook niet van Get Lucky, de single moet zelfs nog uitkomen.
Dit is de cover:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=s6NDY8FSr9M]
Make lovecraft not warcraft.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
39
Verwijderd
Verwijderd
Dat is ook gewoon een lekker nummer, die mij tot op heden nog steeds niet verveelt.Tristan schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 19:42:
Je kan zeggen wat je wil van het album. Ik hoor nog steeds Get Lucky op de radio!
http://www.rollingstone.c...ete-winners-list-20140126
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.