Daar ben ik weer...
Heb je je woede af kunnen reageren op de sportschool.
Was zelf ook best boos en verantwaardigd over wat je gedaan hebt, maar ik heb het in God's handen gelegd en heb je vergeven, zoals God dat ook heeft gedaan...
Maar ik ben nog steeds ontsteld erover, dat je geen berouw ervan hebt, dat je voor abortus hebt gekozen, maar ik kan het begrijpen...
Geplaatst door eXrated - woensdag 13 juni 2001 17:33
--------------------------------------------------------------------------------
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op woensdag 13 juni 2001 17:21 schreef Barachem het volgende:
Maar ik denk, dat jij ook abortus wilde en jouw vriendin juist niet, want jij lijkt er niet echt mee te zitten, dat het kindje doodgemaakt en weggehaald is.
En lijkt er geen berouw van te hebben van je standpunt.
Ik wou ook abortus, omdat dat de enige oplossing was toendertijd
De enige oplossing volgens jou, maar ik denk er anders over...en ben ervan overtuigd, dat de waarheid anders is dan jij denkt, misschien ook anders dan ik denk, God weet het wel.
Ik heb geen berouw wat we toen hebben gedaan, omdat het de enige juiste oplossing toen was
Alweer hoe jij erover denkt, ik denk er anders over en de waarheid is vast nog anders.
Ik heb wel berouw dat de hele situatie gebeurt is ja
Dus was dat condoom niet kapot geweest, had je vrolijk verder kunnen gaan met je vriendin, geen zorgen, geen last en ook geen lastige verantwoordelijkheid.
Je hebt er berouw van, dat je verantwoordelijkheid kreeg doordat het condoom kapot was omdat je volgens jou niet daartoe opgewassen was en daardoor was het weet ik niet hoe moeilijk voor jou en je vriendin.
Trouwens, had je, voordat je met je vriendin de liefde bedreef, zelf en met haar overlegd wat de eventuele gevolgen zouden kunnen zijn ervan en wat je in geval van zwangerschap zou doen?
Trouwens, hebben jullie ouders jullie hierin een goede uitleg en opvoeding gegeven, zodat jullie erop voorbereid waren en een gezonde en verantwoorde keuze wat betreft seks konden maken?
Zeggen, dat ik er praktisch gezien niks van weet, klopt gedeeltelijk, wat ik weet er wel degelijk wat ven, ook in de praktijk, let wel, ik heb mijn les geleerd, maar wel nadat ik meer gerotzooid had dan me lief was en misschien krijg ik nog te maken met zeer vervelende consequenties, maar die moet ik dan maar slikken.
Dus ik weet wel degelijk waar ik over praat.
Maar daar kan ik niks aan veranderen
Dat klopt, maar als je nu in exact dezelfde situatie zou zijn, stel je voor dat je terug in de tijd getransporteerd zou worden met al je psychische en geestelijke eigenschappen en dat je precies belanden zou net nadat je erachter komt dat je vriendin zwanger is, wat zou je in dat geval doen, waar gaat je keuze dan naar uit?
Dus so be it
Ach ja, het amen(LOL).
Nu effe van een eerdere post van je.
Wij zijn even oud, maar jij klinkt als mn opa.
Ik ken je opa niet...:P
Wel als persoonlijke aanval bedoeld: Ik word misselijk en kwaad, om gerifformeerde mensen die NIKS weten van waar ze over lullen, maar ondertussen veroordelen.
Wat is gerifformeerd?
Soms gereformeerd?
Dat ben ik niet>:), wel ben ik christen.
Over het niks weten heb ik al boven iets gezegd.
En maar vergeten dat hun eigen geloof verantwoordelijk is voor 2000 jaar moorden in naam van god.
HUH?????
Welk geloof bedoel je?
Vast wel het katholicisme en wat protestantse richtingen, maar verder is het christelijke geloof omschreven in de bijbel wel vredelievend.
Ok, christenen hebben wel in naam van God gemoord, maar dat was niet in overeenstemming met God's wil.
Mensen doen niet altijd wat hun baas van hen verlangt en willen nogal eens dingen verkeerd interpreteren, per ongeluk en/of expres en zo ook bij christenen.
Het is de schuld van die mensen, die zulke vauten doen, niet van God of de bijbel.
Jezus zei namelijk: Heb je naaste even lief als jezelf.
Dat deden die christenen dus niet, in tegenstelling tot dat gebod.
Dat ontelbare pauzen met vrouwen rommelden, dat die geaborteerd werden (de kinderen)
Dus toch over het rooms-katholicisme, waar ik geen enkel deel uit maak.
Is hun vaut, niet de mijne, moeten zij mee voor God verschijnen, ik niet, ik heb mijn eigen vauten.
Dat, omdat de kerk nog in de middeleeuwen leeft, zelfs vrouwen die verkracht zijn nog geen abortus mogen hebben, en het daarom maar door een kwakzalver laten doen.
Zowel verkrachters als moordenaars verdienen straf, degene die verkracht is net zo vaut als degene die een (ongeboren) mens vermoordt of laat vermoorden, net als iedereen, die tegen God's wil ingaat.
Dat is dus de hele wereldbevolking op aarde, beste exrated, jij en ik inclusief.
Daarbij komt, dat je geen kwaad met kwaad moet vergelden, en dat geldt ook voor verkrachting en daarna abortus, het ene kwaad(dus verkrachting) geeft zowel in mijn als ook in God's ogen geen rechtvaardiging om een ander kwaad(dus abortus) te doen.
Ik geloof wel, dat een verkrachter wel gestraft moet worden.
Maar ja, zulk een kijk op zaken zal vast je (onterechte) woede opwekken en je weer stof geven om mij (onterecht) af te kraken.
Je doet maar wat je goeddunkt.
Met alle, dodelijke gevolgen soms, van dien.
Je kunt ook je ongewenste kind 9 maanden dragen en het daarna houden of ter adoptie opgeven.
Maar ja, in deze wereld heb je de keuze nog om abortus te laten gebeuren.
En als dat bij een kwakzalver is, dan heeft ze pech, dan moet ze maar niet gaan aborteren laten, of dan ga je toch naar een land waar het wel legaal is, duh...
Geniet er nog maar van, van deze keuzevrijheid...
Dat iedere kerkganger zijn vingers in onschuld wast, maar ondertussen geniepig meedoet.DAAR wordt ik nou misselijk van
HUH????
Wat probeer je te zeggen?
Dat iedere christen tot op zekere hoogte een huichelaar is?
Dat is niet zo, dat is gewoon een vooroordeel en generalisatie van je.
Er zijn zowel oprechte als niet-oprechte christenen, net zoals er oprechte en niet-oprechte niet-christenen zijn.
Dus heb niet zo'n grote mond over mensen, die je helemaal niet kent... of ooit kunt en/of zult kennen.
Daar word ik ziek van, van dit soort generalisaties en vooroordelen.
Is dat zo? Pas dan maar op dat ik jou niet vermoord, als ik toch al een moordenaar ben, kan nog eentje er ook wel bij
Bedreig je me?
Wil je dit waarmaken?
Ik ben geen vrienden met jou.
Ok, ben je dan mijn vijand?
Met schijnheilige mensen die niks van de realiteit weten, en alleen maar veroordelen zonder zelf ook maar 1 voet buiten hun eigen wereldje hebben gedaan.
HUH???
Die zijn er, maar wat bedoel je hier?
Als je op mij doelt en met zulke mensen en dus ook met mij daarom geen vrienden wilt zijn, dan heb je geen gelijk.
Want deze mensen hebben je hulp nodig, en niet alleen maar je veroordeling.
En zoals ik al boven zei, ik weet wel wat van de realiteit en ben maar een beetje schijnheilig, maar ja, alsof jij ook niet een beetje schijnheilig bent.
Die alleen maar kunnen veroordelen, maar wacht maar tot ze zelf eens in de pinarie zitten: verdwijnt al die scheinheiligheid als sneeuw voor de zon.
Ach ja, heb je dan geen medeleven en medelijden met die mensen, die zo zijn?
Ik wel, want dan zitten ze daar, zonder te weten wat ze verder moeten.
Echt, ik kan me zo kwaad maken om mensen die zo reageren, maar er niet bij waren, geen ruk van de achtergrond weten, maar wel hun wijzende vingertje klaar hebben
.
Nou, ik misschien ook, hangt van de situatie, hun uitspraken en henzelf af of ik boos wordt op hun.
Maar het zijn zielige en lachwekkende figuren, die je ook triest kunnen stemmen.
Ik moet je goedwensen niet, en ik zeg je dit:
Moet ik je dan iets kwaads toewensen?
als je voor me had gestaan, met je wijzende vingertje, en het lef had gehad dit in mijn gezicht te zeggen, had je niet meer op kunnen staan. Dat kan ik je wel zeggen
Ok, ik was ungenuanceerd, maar ik probeer genuanceerder te worden, sorry van mijn kant.
Trouwens, denk jij dat zulk geweld problemen oplost?
Ok, leef je maar uit op mij, bewijs maar eens wat voor zelfbeheersing je hebt...bah!
Trouwens, ik wel vaker te maken met geweld en geweldsdreigingen, soms terecht, vaak onterecht.
Een daarop volgende post.
Zijn manier van posten, doet mij mij inderdaad daadwerkelijk het bloed koken.
Zodoende kan hij die reactie verwachten
Jouw posts deden dat ook bij mij, toen ik mijn initiele reactie schreef, vandaar dat ik ongenuanceerd en een beetje grof was.
Dus is mijn reactie ook niet echt verwonderlijk.
En denk je nu echt dat het gegaan is op de manier die je hierboven neerzet?
Hoe naief ben je dan?
Waarom zet je er dan niet bij in grote lijnen wat en hoe, dan kan ik proberen het te begrijpen...
Denk je nu ECHT, dat we "Als we het kind niet kunnen gebruiken, dan nemen we het niet." hebben gedacht?
Dat we het in 5 minuten hebben besloten
Misschien, ik ken jullie niet.
VOOR ZOVER WE AL WAT TE ZEGGEN HADDEN? (Pa en ma waren er ook nog weet je)
Tja, daar had ik het in mijn vorige post al over...
Mijn god, wat denken jullie simpel!
Logisch, als er geen extra informatie wordt gegeven, ik ken de situatie ja niet...
Denk je dat ze geen nachtmerries heeft gehad, dat ze geen pijn heeft gehad, geen ansgst?
Daar kan en zal ik niet naar gissen.
Ik op mensen die veroordelen, zonder iets van dichtbij in de realiteit te hebben meegemaakt
Dom, ronduit oerstom
Ik veroordeel niemand, ik ben gewoon boos geweest om het feit, dat jij geen berouw hebt van je keuze voor abortus, welk ik als moord zie.
Wat gebeurd is is gebeurd, daar kun je ook niks aan veranderen, dat is aan God om te vergeven of te oordelen(al naar gelang dat je Jezus als je Verlosser aanneemt of niet).
Wel oordeel ik je huidige houding er tegenover, die eigenlijk hetzelfde is als de houding van de huidige maatschappij er tegenover(wel spijt van dat het zo gelopen is, maar niet van de eigen keuzes).
Dat is mijn punt, want als het je nu een kind niet zou uitkomen, dan zou je net zo hard voor abortus zijn volgens mij en daar ging en gaat het me mede om, snap je me nu?
Het is je houding en niet je daden, die ik veroordeel, want je daden vloeien voort uit je houding.
En van je daaropvolgende post.
Nee, geen van ons beiden wou een kind
Aha, dus jullie waren er beide wel verantwoordelijk voor de abortus, je geeft het zelf toe.
Het was slim geweest om over een eventuele ongewenste zwangerschap te praten en de mogelijkheden enz. te beschouwen, ook met jullie ouders, voordat jullie de eerste keer seks hadden, maar daar waren jullie vast te jong en onervaren voor..., maar dit heb ik boven al gezegd.
Dat dit niet gebeurd is, is te wijten aan jullie zelf(maar jullie waren ook te jong ervoor), aan jullie ouders(voor het grootste gedeelte, want zij horen jullie goed op te voeden en jullie voor te bereiden op jullie leven) en aan deze maatschappij(ook een beste beinvloeding), waar zulke zaken als onbelangrijk worden beschouwd en lol, zorgeloosheid en doen waar je zin in hebt als de belangrijkste doelen worden beschouwd en verantwoordelijkheid, plichten etc. als onbelangrijk worden afgeschilderd, voornamelijk dan in de jongerencultuur.
Ook alle 4 de ouders niet
Hebben zij de mogelijkheid dan overwogen om jullie te helpen om jullie kind op te voeden, zodat jullie toch nog een redelijke toekomst zouden kunnen hebben, zelfs met een kind?
Hoe zit het dan met de angst en moeilijkheden waar je over spreekt?
Waren jullie bang voor jullie ouders en waarom wel/niet?
Wat is als jullie geheel zelf de keuze hadden kunnen doen, was het dan nog steeds moeilijk geweest?
Je zegt, dat ik onwetend ben, verlicht me dan...
Zij wou het absoluut niet dragen en baren (ze was gdv 15 man!)
Duh!
Dat snap ik ook wel, maar is het feit dat ze zwanger raakte de fout van mij en/of iemand anders of jullie fout?
Maar stel nu, dat abortus moord wordt verklaart bij wet en verboden wordt, wat zou je dan denken en doen?
Het kon niet, in geen enkel opzicht. Niet mentaal, lichamelijk, financieel, sociaal etc.
Bullshit, waar een wil is is een weg!
Je kunt het ter adoptie opgeven of jullie ouders helpen bij het opvoeden of iets anders, maar er is haast altijd een manier te vinden om een kind op te voeden, al ben je maar 16 en 15.
Sommige kinderen krijgen met 12 jaar al een kind en moeten ervoor zorgen en hebben dan weinig steun en het lukt dan ook nog, dus jullie had het in het rijke nederland ook moeten kunnen lukken, met gemak zelfs.
Alleen was jullie leven moeilijker geworden...
Dus ik zeg dan ook, dat het zowel paniek als gemakszucht is(in welke verhouding weet ik niet).
Maar jullie ouders zijn hierin wel hoofdverantwoordelijken, omdat ze geen alternatief voor abortus bedachten, waarschijnlijk pure gemakszucht.
Mocht het anders zijn, zeg me dat dan en ik stel me mening bij, anders blijf ik hierbij.
Volgende post.
Ja duh
In de genen wel ja, maar ik bedoel dat het geslacht dan nog niet eens tot uiting is gekomen. Er zijn nog geen lichamelijk verschillen tussen een jongen of een meisje
Dat komt pas een paar weken later
Maar de dna zegt vanaf de conceptie al, of het een man of een vrouw is, dus is de mens al vanaf de conceptie man of vrouw.
Precies. Het is voor elke betrokkene een zware, en moeilijke keus en een last.
Die je na verloop van tijd leert te dragen en zelfs wegstopt, maar niet vergeet
Nou, wat is er dan zo moeilijk dan aan, als je ouders het met je eens zijn?
Vergeten zul je zoiets niet, dat klopt.
Maar hoezo is het een last?
Leg eens uit, want ik snap het misschien voor iemand, die abortus heeft laten doen en later spijt van de abortus krijgt.
Maar jij zegt geen spijt van je keuze te hebben, hoe zit dat?
Heeft je (voormalige) vriendin wel spijt?
Denk je dat ik niet, stel dat ik nooit kinderen krijg, terug zal denken aan wat ik had kunnen hebben? Als als als als
Ach ja, deze spijt, maar ja, het is een andere soort spijt.
Maar ja, gedaan is gedaan en je moet met de consequenties van je gedrag en acties leven, net als ik ook.
Het doet er niet meer toe
Natuurlijk wel, leer eruit en doe beter...
Het was de juiste keuze toen
Daar heb ik boven al iets over gezegd...
Natuurlijk zou ik nu niet meer doen
Vreemde zin, maar ik snap hem wel.
Waarom niet zou je dat nu niet meer doen dan?
Maar ik ben nu 24, financieel onafhankelijk, volwassen etc.
Nu kan ik een kind een volwaardig leven en een vader bieden die voor dat kind wil en kan zorgen en van dat kind houdt
Toen niet
hetzelfde gelde voor de moeder
Dus nu kun je een kind aan?
Toen niet.(?)
Ach ja, ik geloof zelf, dat seks is voor volwassen mensen en binnen een huwelijk, op zulke wijze kan een boel abortussen vermeden worden.
Maar dit zal je vast niks zeggen, want je hebt andere waarden en normen dan ik en jij begrijpt mij niet, ik begrijp daarentegen jou zowel wel als niet.
Het kon gewoon niet, om meerdere redenen
Noem al die redenen dan.
En de reacties van de bovenstaande hier, zijn inderdaad van mensen die alleen maar theoretische kennis hebben, maar in het echte leven nooit niks hebben meegemaakt
Ik heb al meer dan genoeg verkloot in mijn leven, dus ik weet er wel wat van.
Wat anderen betreft, die moeten maar zelf zeggen of het klopt of niet, wat jij zegt over hen.
Dat maakt het heeeeel makkelijk om zo correct te praten
Alsof jij alles meegemaakt hebt en alles weet.
Wisten jullie dat ik hier gewoon bijna zit te beven van woede, om die reactie van Barachhupeldepup?
Ik deed dat gisteren ook, toen ik mijn eerste reactie schreef op jouw posts, want ik was boos vanwegen het feit, dat jij abortus, in mijn ogen moord, goedkeurt en het weer opnieuw zou doen in dezelfde situatie...
Zo'n kleine impact heb het nou gehad, dat het me 8 jaar na dato NOG woest kan maken
Wordt jij woest over het feit dat jij in mijn ogen een fout makte 8 jaar geleden, daar geen spijt hebt en dat weer zou doen in die situatie en ik je daarvan wat zeg vanuit mijn standpunt, terwijl ik wat ongenuanceerd en grof te werk ging?
Nou ja, dat moet je zelf weten...
Als iemand me zou zeggen, dat ik werkelijk in iets fout ben, dan zou ik eerst onderzoeken, of ik fout ben en pas boos worden als het ik ervan overtuigd ben, dat ik niet fout ben.
En dan nog zou ik schuwen om geweld te gebruiken.
Denk daar maar eens over na, mensen, als je soms denkt dat zo'n beslissing makkelijk is
Je hebt erover, dat het moeilijk is, maar je geeft niet aan wat er moeilijk aan was.
Zo kan ik ook wel uit me nek kletsen.
Uit een post wat verder.
het is juist HEEL GOED dat in Nederland er op een verantwoorde en open wijze mee omgegaan wordt
Vinden jij en nog tig wat andere nederlanders, maar wie zegt, dat dat de juiste kijk op zaken is?
In nazi-duitsland dachten een boel mensen, dat joden vermoorden prima is omdat ze slechte mensen zijn en nu nog zijn er neo-nazis, KKK'ers en arabieren, die ook zo denken, hebben zij nu gelijk of ongelijk?
Ik geloof zelf in een objectieve Waarheid, met de naam Jezus, die bepaald, wat juist en werkelijk is en wat niet.
En dan is het ineens objectief wel te bepalen wat juist is en wat niet als je je maar aan Jezus houdt, wat betekent, dat je door God's Heilige Geest geleid wordt in je denken, wandel en handel(dus niet door een mens zoals een dominee, voorganger, priester rabbi, guru, spiritueel leider ,paus, leraar, wetenschapper of jezelf) doormiddel van de bijbel, gebed, mensen(denk eens aan bovengenoemde mensen), situaties, openbaring, visioenen, dromen, stemmen, gedachten etc.
Maar daar ben je het vast niet mee eens en ik beveel je, om daar vooral geen onderzoek naar te doen, want wie weet ontdek je de waarheid en wordt je mijn broeder>:)
Hou je er verre van, want het zal je moeite, narigheid en ellende bezorgen, maar....>:)
Denk je nu echt, dat het moeilijker maken van abortus iets zal veranderen aan sexuele moraal?
Neu, maar ik wou wel, dat de sexuele moraal hier in nederland veranderde, dan zou het hier beter zijn, ach beter de gehele moraal veranderen, beginnende bij mezelf, dan zou het hier nog in nederland goed kunnen gaan.
Maar daarvoor...
Dat is nu hetzelfde als zeggen dat kinderen door het krijgen van sexuele voorlichting eerder sex gaan hebben omdat je ze op ideeen brengt. Het tegendeel is de waarheid
De sexuele voorlichting een klein beetje aanpassen en aan ouders als verplichte verantwoordelijkheid teruggeven en de sexuele norm van zowel maatschappij, jongerencultuur als onderwijs veranderen en dan zit het wel hopelijk verder goed kwa abortussen, als er ook op gelet wordt om verantwoordelijkheid aan kinderen te leren.
Maar het gaat voornamelijk om je innerlijke instelling, zit die fout, dan ga je de mist in en ga je kwa seks allerlei zooi uitspoken, al heb je bescherming ter beschikking.
kijk naar andere landen, waar abortus moeilijker, soms verboden is. Daar wordt niet minder aan sex gedaan, daar wordt niet voorzichtiger geweest. Nee, ook daar vinden abortussen plaats, in gore achterafkamertjes, met brijnaalden.
En dat vind jij een betere situatie dan hier?
Neu, ook dat moet radicaal veranderd worden...
Voorlichting, moreel veranderen, verantwoording aanleren en de innerlijke instelling veranderen.
Dat laatste is het moeilijkste en belangrijkste van ze allemaal.
Denk je nu echt dat de stap om naar een arts te stappen, daarna naar een gyenacoloog, en daarna naar een abortuskliniek klein is?
Dat die zo klein en makkelijk is dat "mensen hun verantwoordelijkheden ontlopen?"
Dat je het even doet?
Dat je bij het stadhuis de reden moet zeggen waarom je een uittreksel nodig hebt, een abortus is? Denk je dat? Als meisje van 15?
Denk je nu echt dat dat zo makkelijk is dat men daarom maar losjes ermee omgaat?
Vast niet, maar vast makkelijker dan de stap naar een prutskamer...
Maar voor oudere vrouwen is het wel gemakkelijker, zo niet haast zonder moeilijkheden/barrieres.
Dan kan ik je iets vertellen
Dat is NIET zo
Geloof ik je graag...
Nu effe een reactie op serkoon.
Je laatste post dus.
Geplaatst door serkoon - donderdag 14 juni 2001 09:42
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 02:00 schreef Fused het volgende:
Wat ontzettend smerig van je. Jij presteert het hier om even te presenteren wat iemand anders gedacht zou hebben, alsof jij weet wat ze gedacht hebben. "Ik mag doen wat ik wil"... als je werkelijk gelooft dat een paar dat per ongeluk zwanger wordt dat denkt, dan ben je echt ziek in je hoofd. Mensen schrikken zich dood. Ongeacht of deze mensen dom zijn, onkundig zijn om één of andere reden (en geloof me, die mensen bestaan: er zijn vrouwen 8 maanden zwanger zonder het te begrijpen) of zodanig overspoeld door hormonen dat ze niet helder meer konden denken (en dat gebeurt bij pubers; als puntje bij paaltje komt dan denkt men snel: ach, het zal niet zomaar gebeuren. Een grove inschattingsfout, maar mensen _weten niet beter op zo'n moment_. Moeten ze eeuwig lijden onder de gevolgen van één moment, ten gevolge van natuurlijke stoffen? Mensen zijn vanaf hun 14e vruchtbaar en vroeger trouwde men ook rond die leeftijd om zo vroeg mogelijk kinderen te krijgen (en waag het niet dit te betwijfelen: ik weet waarover ik praat!). De natuurlijk driften zijn er. Mensen hebben langzaam geleerd het te onderdrukken, maar het kost nog steeds moeite. Waarom denk je dat sexueel misbruik onder priesters zo bizar veel voorkomt?
Denk asjeblieft niet dat ik er zo simpel over denk, want dat doe ik niet. Ik zeg het wel erg simpel, maar dat komt omdat het op een niveau dieper ligt dan dit. Het gaat erom of je abortus laat plegen omdat `het niet uitkomt` (en daar horen dus al die dingen bij die jij net genoemd hebt) of omdat het leven van de moeder in gevaar komt.
Dat is het verschil wat ik wil maken. Ik zou het niet in me hoofd halen mensen die abortus hebben laten plegen bij het oud vuil te gooien. Hen moordenaars noemen vind ik veel te ver gaan, ookal zou ik zelf van mening zijn dat een abortus aan moord gelijk staat. De keuze voor aburtus is net zo ingrijpend als een keuze tegen, en support is dan beter dan afwijzing.
Mee eens, maar support geven aan iemand die wil laten aborteren, waarbij je zelf abortus gelijk vindt staan aan moord, is in mijn ogen zeer moeilijk als dan niet onmogelijk.
Ik zou iemand ook niet kunnen steunen, die een vrouw wil verkrachten en eventueel wil vermoorden, dus net zo min iemand, die abortus wil laten plegen.
Dat zou tegen mijn principes en tegen God's wil in gaan, dat wil ik dus nooit doen.
Begrijp me niet verkeerd, ik beweer niet dat een zwangerschap iets is waar men lichtvaardig over doet, ik beweer dat de redenen tot abortus die vaak gegeven worden voor mij niet valide zijn tot die daad. Dat is geen persoonlijke aanval op iemand die abortus heeft laten plegen; ik zou zelfs nauwelijks hunzelf er op aan kunnen vallen dat ze om dergelijke redenen abortus hebben laten plegen, simpelweg omdat het onderdeel is van een veel groter geheel: sexuele moraal, kijk op leven en verantwoordelijkheid, enz.
Mee eens.
Maar iemand die terugkijkt, en zegt, dat het zo het beste is geweest, zal van mij de wind van voren krijgen, want er is in zo'n situatie altijd een uitweg, die geen abortus omvat, maar dat heeft daarmeete maken, dat ik abortus als moord zie.
Kijk, gebeurd is gebeurd, maar ik ga niet goedpraten wat is gebeurd en iemand die dat wel doet, kan op mijn ongezouten mening rekenen.
Want het gaat mij mede om iemands houding ten opzichte van zijn daden en in het algemeen en niet zozeer om hetgeen hij deed.
Ik oordeel niet, en al helemaal niet gemakkelijk. Woorden zijn niet voldoende om zulke dingen uit te leggen, laat staan op een forum.
Soms wel, soms niet.
Ik ben niet in de positie iemand te veroordelen op zijn/haar keuzes, aangezien iedereen eigen verantwoordelijkheid heeft.
Wel op iemands houding wat allerlei zaken betreft.
Misschien dat mijn woorden toch te persoonlijk gericht waren, dat was dan niet mijn bedoeling. Ik zal niet durven zeggen wat iemand gedacht heeft, omdat ik daar simpelweg geen kennis van heb.
Ik kan, wil en zal dat ook niet, maar ik pak wel elke gedachte aan, die iemand me biedt, is het een hedendaagse gedachte, dan pak ik hem aan...
Het punt wat ik en naar mijn idee Baramech hebben willen maken ligt op een niveau hoger, op het niveau van de samenleving, en hoe deze over het leven, zijn verantwoordelijkheid, sex, abortus, enz denkt.
Voor mij zowel dat als ook jouw huidige mening en houding.
Kijk, wat je gedaan hebt, scheelt me wel, maar dat is jouw zorg, maar wat je nu denkt en doet, dat is wel van belang voor me en daar zal ik je ook op oordelen.
Maar ik ben niet zo, dat ik je geen kans geef om anders te worden...te denken...te handelen.
Kijk, ik zal God niet op je afsturen om je effe te straffen, dat mag ik (niet van Hem), kan ik en zal ik niet doen.
Maar God stuurt me wel om je iets ervan te zeggen, want...
Ik ben geen boze boeman, maar wel iemand die jou wil helpen.
De groeten, Barachem...(8>
PS: Mijn a.k.a is Barachem, spel het graag goed.