Voor abortus
Mensen moeten zelf kunnen bepalen hoe en wat
De vrouw is daar het best zelf toe in staat om te bepalen of zij het kind wil en kan hebben
Echter, de 21 weken grens mag van mij gehandhaafd worden, ik zie niet in waarom die verhoogd zou moeten worden
Even voor de duidelijkheid: Toen ik 16 was, had ik het met mn lompe kop voor elkaar gekregen een meisje van 15 zwanger te maken
Ik ben toch zeer blij dat we het weg hebben laten halen, anders had dat kind 2 ouders van 16 gehad, zonder een complete opleiding, die er niet op zaten te wachten etc.
Het is in ieders belang geweest dat dat kind is weggehaalt (overigens binnen de 21 weken, namelijk een week of 12)
Het is TE makkelijk om te roepen dat het maar verboden moet worden
Als reactie op "waar een klein land groot in kan zijn" wat betreft het aantal abortussen in Nederland, lees dit even:
Nederland worden jaarlijks ruim 25 duizend abortussen verricht: 23 duizend in abortusklinieken en
circa tweeduizend in ziekenhuizen. Deze cijfers komen van de Inspectie voor de gezondheidszorg.
Vergeleken met andere landen heeft Nederland één van de laagste abortuscijfers. Dat wil zeggen dat
er in ons land relatief weinig abortussen worden uitgevoerd. Dit is vooral te danken aan het feit dat
veel mensen op een goede manier voorbehoedmiddelen gebruiken.
In de klinieken komen zowel Nederlandse vrouwen als migrantenvluchtelingen en vrouwelijke
asielzoekers. Steeds minder vrouwen komen vanuit omringende landen naar Nederland voor een
abortus.
Waar komen de vrouwen vandaan?
Ruim de helft, 57 procent, van de vrouwen die een abortus laat doen, is autochtoon. 43 procent van
alle vrouwen die een abortus laten doen is van allochtone afkomst. De definitie van allochtoon omvat
vrouwen en meisjes met een niet- Nederlandse nationaliteit en ook vrouwen en meisjes die in
Nederland wonen, maar in het buitenland geboren zijn of van wie minstens een ouder in het buitenland
geboren is. In deze categorie allochtonen vrouwen zijn vrouwen uit Suriname, Nederlandse Antillen,
Turkije, Marokko en vrouwen die in Nederland wonen omdat ze uit hun eigen land moesten vluchten en
asiel in Nederland vragen..
Door de toename van het aantal vluchtelingen vrouwen en asielzoeksters in Nederland komen er ook
steeds meer vrouwen naar de abortusklinieken uit landen zoals West-, Midden- en Oost-Afrika
,Oost-Europa, Midden- en Verre Oosten, China en uit Midden- en Zuid-Amerika.
Vroeger kwamen relatief veel vrouwen uit de omringende landen - Frankrijk, Duitsland, Spanje- naar
Nederland voor een abortus. Deze landen hebben nu eigen abortusklinieken.
http://www.stisan.nl/framesets/frame_feiten.htm