Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zaten nog een paar druppels in de fles azijn zie ik :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:49
kenneth schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 13:15:
Haha, iemand heeft het Koningslied te koop aangeboden op Marktplaats! Hilarisch! Wat een originaliteit ook!

GE-WEL-DIG :D :'( :D
:') :') :') :')

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:44
Is deze al voorbij gekomen hier? Tekenen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:32

Quad

Doof

Allang!

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:25
Jup pagina 3.
Wat mij nu trouwens echt opvalt is dat het onfatsoenlijk is om Ewbank te bedreigen/af te zeiken en iedereen spreekt er schande van. (Als in; Ben je tegen het Koningslied, dan ben een onfatsoenlijke en volgens Frits Spits "onderdeel van een open riool")
Terwijl Silvia Witteman een soortgelijk shitstorm over zich heen krijgt, wegens het opzetten van de petitie, maar dat word weer buiten beschouwing gelaten. 8)7 :?

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Dat viel wel te verwachten natuurlijk. Er hangen ook best wat belangen aan dus is het logisch dat men grijpt naar beeldvorming.

Wat ik opvallend vind is dat er nog steeds niemand aan Ewbank vraagt of hij dat mp3'tje ook kan overleggen.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Alweer Hitler? Marktplaats advertenties?

8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 Ben blij als het gezanik een keer voorbij is, leve 1 mei _/-\o_

GOT muziekhit ja dat zal wat worden :+

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Biersteker schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:06:
[...]
Wat mij nu trouwens echt opvalt is dat het onfatsoenlijk is om Ewbank te bedreigen/af te zeiken en iedereen spreekt er schande van. (Als in; Ben je tegen het Koningslied, dan ben een onfatsoenlijke en volgens Frits Spits "onderdeel van een open riool")
Terwijl Silvia Witteman een soortgelijk shitstorm over zich heen krijgt, wegens het opzetten van de petitie, maar dat word weer buiten beschouwing gelaten. 8)7 :?
Tja, aan de ene kant heb je een heel commercieel circus waarbij boegeroep simpelweg geld kost en aan de andere kant heb je een individu...

Realiteit heeft op zo'n moment niets meer ergens mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Een lied voor de koning? Hoe patriottisch kan je zijn?
johann3s schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 11:04:
Want zeg nou zelf, dit lied kan je toch eigenlijk niet luisteren zonder een traantje te pinken?
8)7

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

(jarig!)
Zet je sarcasm-o-meter eens aan, witeken ;)

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/s480x480/20872_570155819683968_1428078815_n.jpg

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
gambieter schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:20:

[afbeelding]
Whehehe, die is wel leuk gedaan :D

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

gambieter schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:20:

[afbeelding]
7(8)7 Ik vond het al vreemd dat hij zo positief was over dat liedje, maar dan zat ik nog 5 min te bedenken wat je met sarcasmometer bedoelde :'). Maar hoe zou ik dat nou kunnen geweten hebben? Er staan 0,0 smileys in zijn post, en het was de eerste keer dat ik dit liedje hoorde.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

witeken schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:27:

Er staan 0,0 smileys in zijn post
Anders is het geen sarcasme meer he :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ei59DMI.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door kenneth op 23-04-2013 16:36 ]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

(jarig!)
Ik vind vooral die blauwe Twittervogeltjes erg passend :p

offtopic:
witeken maar een nickchange naar Sheldon geven? ;)

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 23-04-2013 16:41 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

gambieter schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:41:
offtopic:
witeken maar een nickchange naar Sheldon geven? ;)
Wie of wat is Sheldon?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Een karakter uit de sitcom Big Bang Theory die sarcasme niet snapt :) Daar komt dat plaatje van mij ook vandaan, z'n vriend helpt hem om het te herkennen.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

(jarig!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16
De grote weggever uit mijn startpost lijkt me:
De melodielijn is zelfs zo sterk dat hij direct met terugwerkende kracht gebruikt is voor een Amerikaans nummer uit 2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
Weet niet of het al geplaatst was.
Onder neonazi's zijn varianten ervan gebruikelijk zoals de naar neonazileider Michael Kühnen genoemde "Kühnengroet", waarbij de arm in plaats van met vlakke hand, met drie gespreide vingers wordt opgeheven die letter W (Widerstand, in de bedoeling van "nationaal verzet") vormen. Deze varianten bestaan slechts ter omzeiling van het verbod, maar zijn inmiddels ook verboden.
Wikipedia: Hitlergroet

Zullen die Duitsers leuk vinden, als Silvie moet gaan uitleggen dat het toch echt voor Willem staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Tijd voor een nieuwe petitie opdat het comité kiest voor het Koningslied van André van Duin :P En zo niet: scheelt weer wat de Tweakers moeten draaien zodra ze de uitzending gaan zitten storen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik hoorde vanmiddag iemand op de radio melden dat het nummer ook gelijkenissen zou vertonen met Red Sun van Neil Young.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=LbI9tS3fvjE]
Voor makkelijke vergelijking. :$

Ik vraag me af of er volgende week dinsdag nieuwe kijkcijferrecords gevestigd gaan worden door grote aantallen ramptoeristen, ook in het buitenland. :')

Dan zitten we daar dan met zijn allen te denken... Het lied, dat je etc. etc. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 19:36:
Ik hoorde vanmiddag iemand op de radio melden dat het nummer ook gelijkenissen zou vertonen met Red Sun van Neil Young.
Wat me eigenlijk het meeste opvalt is dat er schijnbaar al 10 jaar lang simpelweg geen origineel nummer meer gemaakt is en dat iedereen dat schijnbaar pas merkt als er een koningslied komt.

Het zou me zo ondertussen niets meer verbazen als straks iemand roept : Het lijkt wel wat op ice, ice baby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-08 18:40
Maasluip schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:08:
[...]

Ik zou ook wel eens willen weten hoe ze die iTunes charts gerigged hebben. Hebben ze dat lied nu zelf zo vaak gedownload? Want op 1 binnenkomen... ik weet dan misschien niet hoe dat soort charts werkt, maar dat kan niet spontaan gebeuren.
Dat kan wel spontaan, voor een nummer 1 notering heb je maar 500 verkopen nodig als er niet toevallig een heel goed lied is uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft Ewbank alweer gereageerd eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Gomez12 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 20:09:
[...]

Wat me eigenlijk het meeste opvalt is dat er schijnbaar al 10 jaar lang simpelweg geen origineel nummer meer gemaakt is en dat iedereen dat schijnbaar pas merkt als er een koningslied komt.

Het zou me zo ondertussen niets meer verbazen als straks iemand roept : Het lijkt wel wat op ice, ice baby.
Ik heb er ooit een filmpje op youtube over gezien van een bandje die zo letterlijk tientallen liedjes vloeiend in elkaar over laat gaan omdat ze allemaal hetzelfde deuntje gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
_js_ schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 20:12:
[...]
Dat kan wel spontaan, voor een nummer 1 notering heb je maar 500 verkopen nodig als er niet toevallig een heel goed lied is uitgekomen.
Jup, dat is precies wat ik ook dacht, 1000*0.99 = Instant waanzin van populariteit - 990 euro. Als je dan nog iets goeds neerzet kan het werken. (Goede marketing campagne), zet je iets slechts neer, dan val je heel hard door de mand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:43

Garyu

WW

Biersteker schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 18:35:
Weet niet of het al geplaatst was.

[...]

Wikipedia: Hitlergroet

Zullen die Duitsers leuk vinden, als Silvie moet gaan uitleggen dat het toch echt voor Willem staat.
Deze vorm van Hitlergroet is inderdaad niet bepaald jofel - ook hier in Oostenrijk is het een bekende, aangezien de rechtsradicale politiek van de FPÖ af en toe in opspraak komt vanwege banden met neonazi's inclusief de drie-vingerige Hitlergroet. De topman van de FPÖ kwam in het nieuws met een foto waarop hij dat gebaar maakte - hij vertelde dat het niet de Hitlergroet was, maar dat hij net drie bier aan het bestellen was in de kroeg. Mooi excuus, maar het nieuwe excuus is dus "nee nee, geen Hitlergroet, de W van Willem natuurlijk! Lang leve de koning!" :o

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 20:13:
Heeft Ewbank alweer gereageerd eigenlijk?
Natuurlijk niet. Men zit momenteel samen in de loopgraaf, zodat men enkel elkaars verhaal hoort, stel je voor dat we even op het veld zouden kijken (lang leve het excuus van Nederland + hoofd + maaiveld).

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Gomez12 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 20:09:
[...]

Hey, er worden genoeg originele nummers gemaakt. Alleen worden die door mensen gemaakt die gratis hun muziek delen op het internet en schijt hebben aan wat er mee gebeurt, ze willen gewoon muziek maken.
Die worden dus ook nooit beroemd want ze kennen niks van marketing. En dat is maar goed ook. Soundcloud staat niet alleen vol met crap hoor, daar zitten echt wel wat pareltjes tussen. Pareltjes van muzikanten die niet zo nodig aan al die talentshows hoeven mee te doen en gewoon nooit ontdekt worden.
Aan een computer en software heb je tegenwoordig genoeg om alle muziek van de wereld te maken. In het geval van akoestische muziek blijft het een beetje namaak, maar met goede software en de juiste kennis (ook wat de mogelijkheden van een bepaald instrument zijn) zijn er niet veel mensen die nog het verschil kunnen horen. Steeds meer film muziek word ook volledig digitaal gemaakt, daar hoeft geen strijkorkest meer aan te pas te komen. (voor de films met een iets lager budget)

spoiler:
Wil niet teveel mijn eigen waar aanprijzen maar eens in de 10 jaar verzin ik een melodie die toch echt wel origineel is https://soundcloud.com/ma...gio-searches-for-producer

[ Voor 27% gewijzigd door Kain_niaK op 23-04-2013 21:46 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Teckna schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 20:35:
[...]

Ik heb er ooit een filmpje op youtube over gezien van een bandje die zo letterlijk tientallen liedjes vloeiend in elkaar over laat gaan omdat ze allemaal hetzelfde deuntje gebruiken :)
Nee, hetzelfde akkoordenschema (G-D-Em-C als je in G speelt). Groot verschil, in akkoordenschema's zitten vaker herkenbare en terugkerende patronen.

Als je het over The Axis of Awesome hebt, althans.

Ondertussen, op het internet:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OygmWAO.png
https://twitter.com/ANWBverkeer/status/326782124491415553

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Hehe, ok, dat is wel humor :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Jaja... de Nederlandse taal heeft er weer een aantal gevleugelde frasen bij gekregen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Laatst online: 03:51

F.West98

Alweer 16 jaar hier

kenneth schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 22:01:
[...]
Nee, hetzelfde akkoordenschema (G-D-Em-C als je in G speelt). Groot verschil, in akkoordenschema's zitten vaker herkenbare en terugkerende patronen.

Als je het over The Axis of Awesome hebt, althans.

Ondertussen, op het internet:
[afbeelding]
https://twitter.com/ANWBverkeer/status/326782124491415553
Nice :P

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16
Mooi dit :)
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 22:16:
Jaja... de Nederlandse taal heeft er weer een aantal gevleugelde frasen bij gekregen. ;)
En deze reactie is ook goud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Je kunt ze toch verwachten? ;)

"Daar zit je dan... De BSOD die je wist dat zou komen..." :p als inleiding van een topic over een computerprobleem. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 19:11
Nog een eventuele opvolger gespot:

Hij is de Koning van het water het land ohohohoho!
Vaak staat hij juichend….langs de kant ohohohoho!
Een beetje dom….dat zei z´n vrouw ohohohoho!
Maar toch …. blijven wij hem trouw

Hey!!! Willem is okay Oh Oh Oh …
Het volk en vaderland zal achter hem staan
Hij draagt een kroontje …voortaan
Hij draagt een kroontje….voortaan

Hij vliegt, hij sport…Elfstedentocht ohohohoho!
Soms vliegt Willem van Buuren uit de bocht ohohohoho!
Hij is nu Koning en dat is niet niks ohohohoho!
Leve de Koning….bedankt nog Beatrix

Het volk en vaderland zal achter hem staan
Hij draagt een kroontje …voortaan
Hij draagt een kroontje….voortaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexonic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-12-2019

dexonic

efficient != nuttig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Op dit moment al wel 35 aanmeldingen op faceboek voor het ahoy feest. Straks gaat dat comité nog failliet. :|
https://www.facebook.com/events/418632348230620/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:51

Koekfabriek

King Billy on the wall

Pikoe schreef op woensdag 24 april 2013 @ 00:36:
Op dit moment al wel 35 aanmeldingen op faceboek voor het ahoy feest. Straks gaat dat comité nog failliet. :|
Zou toch een behoorlijk blamage zijn als er straks een paar honderd man in Ahoy staan. Maarja die lied heeft niet echt geholpen bij het vergroten van de feestvreugde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

gambieter schreef op maandag 22 april 2013 @ 18:27:
[...]

Maar wat verwacht je dan? Dat ze gaan zeggen "oeps, wij zijn een beetje dom geweest" ;)
Nee joh, die gaan gewoon door met plannen zonder te checken op haalbaarheid :')

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Zo, de muziek nu al op 2 minuut 30 en de tekst begint ook aardig te af te raken:

De schaar & het lintje heet nu:

HAD IK MAAR...

Had ik op school met Nederlands
maar meer mijn best gedaan,
dan had ik DOOR de regen
niet naast je hoeven staan.

En Bertha achtendertig
staat eenzaam DOOR de wei
een beetje boe te roepen,
geen Willem aan haar zij.

maar niet zoveel gepraat,
dan HAD ik gaan studeren
en werd ik advocaat.

Maar Bertha achtendertig
is uit de wei ontsnapt
en roept: de W van stamppot,
die regel MOT geschrapt!

We houden met z'n allen
van vaderlands gedoe
en roepen net als Bertha
het liefst voortdurend BOE!

maar meer mijn best gedaan,
dan HAD ik DOOR de regen
niet door het lint gegaan.

:+

spoiler:
Eerlijk gejat van Rikkert

[ Voor 5% gewijzigd door Kain_niaK op 24-04-2013 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-08 14:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Pikoe schreef op woensdag 24 april 2013 @ 00:36:
Ja, maar je moet wel facebook hebben om je daar aan te kunnen melden, en dat heeft ook niemand.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik had er bijna een apart topic voor geopend maar omdat het vast gerelateerd is aan het feit dat WA de troon bestijgt.

Nieuwe Revu breekt code Oranjes
Nieuwe Revu houdt zich niet langer aan de mediacode rond de koninklijke familie. De code werd in 2005 in het leven geroepen om de privacy van de Oranjes te beschermen.

Afgesproken werd dat journalisten geen beelden meer maken van de leden van de koninklijke familie buiten officiële gelegenheden om. In ruil daarvoor worden journalisten een paar keer per jaar uitgenodigd voor fotosessies.

Volgens Nieuwe Revu past de code niet in een moderne commerciële democratie. De editie van deze week heeft prinses Amalia op de cover staan, met daaronder als kop "De geheimen van Amalia".

Volgens het blad gaat het om "een lading feitjes die de RVD liever niet op straat ziet slingeren". Bij het artikel staan drie foto's van Amalia, waaronder een die is genomen op een hockeyveld.
Even gefikst. ;)

De Revu laat zijn ware aard weer zien. Zal mij benieuwen hoeveel doodsbedreigingen ze daar zullen krijgen. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:33

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

CaptJackSparrow schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:21:
Ik had er bijna een apart topic voor geopend maar omdat het vast gerelateerd is aan het feit dat WA de troon bestijgt.

Nieuwe Revu breekt code Oranjes

[...]

Even gefikst. ;)

De Revu laat zijn ware aard weer zien. Zal mij benieuwen hoeveel doodsbedreigingen ze daar zullen krijgen. :F
Doodsbedreigingen zijn niet zo interessant. Ik hoop dat ze door de rechtelijke macht bijzonder zwaar gestraft worden. Dat er een voorbeeld van gemaakt mag worden.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
AllSeeyinEye schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:28:
[...]

Doodsbedreigingen zijn niet zo interessant. Ik hoop dat ze door de rechtelijke macht bijzonder zwaar gestraft worden. Dat er een voorbeeld van gemaakt mag worden.
Ik betwijfel of de rechterlijke macht iets kan doen aan het overtreden van een code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-08 18:22

Player1S

Probably out in the dark

Las gister op teletekst dat het aanstaande koningspaar de commotie om het lied betreurt maar niet inhoudelijk wil ingaan op het nummer. Dan weet je al genoeg hoe ze er over denken toch?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gomez12 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:34:
[...]

Ik betwijfel of de rechterlijke macht iets kan doen aan het overtreden van een code.
Ik weet niet meer wat de juridische kern van de uitspraak is. AP werd in elk geval de openbaarmaking en verkoop van bepaalde foto's die buiten het mediamoment waren gemaakt verboden :/.: http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BJ6330 Hier komt ook de Mediacode van de RVD ter sprake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

wontcachme schreef op zondag 21 april 2013 @ 00:22:
Zou bzb nog vrij zijn om Koning Pinterman te kunnen zingen?
Onze gebeden zijn verhoord! _O_

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Laatst online: 23:09

wontcachme

You catch me? No you wont

LuNaTiC schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:44:
[...]

Onze gebeden zijn verhoord! _O_

[video]
:D _/-\o_ _/-\o_ :)F :)F

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-08 21:32
ik zeg doen !

Zou een stunt zijn he, smiddags met het hele plein inplaats van dat bagger nummer keihard pinteman zingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Malle YouTube/Google ook. Upload je een video en dan blijkt plotseling dat ze er een duplicaat zonder geluid achtergeplakt hebben zodat de video 2x zo lang is. 8)7

Ga je hem editen en terwijl ik zit te wachten totdat die verwerkt is upload ik hem voor de zekerheid opnieuw. Wordt die terwijl ik daar alles aan het invullen ben verwijderd "omdat het een duplicaat is van een andere video die ik al had".

Duh...

Toen maar alles verwijderd en opnieuw uploaden. Ja hoor. Wéér hetzelfde effect. :X

Dan maar weer aldaar editen en wachten tot dat verwerkt is.

Ondertussen allemaal gebeurd. Nieuwe poging verder in het topic. :p

[ Voor 126% gewijzigd door CaptJackSparrow op 24-04-2013 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 20:33

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Gomez12 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:34:
[...]

Inmiddels is bekend dat de RVD een bodemprocedure aangespannen heeft tegen Nieuwe Revu. Dat de laatstgenoemde maar hard op z'n bek mag gaan. Roddelpers is sowieso al verwerpelijk, om dan over het koninklijk huis te roddelen is wat mij betreft aanleiding het blad op te heffen :+

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
AllSeeyinEye schreef op woensdag 24 april 2013 @ 14:57:
[...]

Inmiddels is bekend dat de RVD een bodemprocedure aangespannen heeft tegen Nieuwe Revu. Dat de laatstgenoemde maar hard op z'n bek mag gaan. Roddelpers is sowieso al verwerpelijk, om dan over het koninklijk huis te roddelen is wat mij betreft aanleiding het blad op te heffen :+
Mwah, vond de redenatie erachter eigenlijk wel sterk.
Het koningshuis wordt door het volk gefinanciëerd, dus dan moet foto's publiceren die in "het normale leven" gemaakt zijn prima kunnen.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Renquin schreef op woensdag 24 april 2013 @ 15:03:
[...]

Het koningshuis wordt door het volk gefinanciëerd, dus dan moet foto's publiceren die in "het normale leven" gemaakt zijn prima kunnen.
Op zich vind ik het wel een goede regeling. Laten we eerlijk blijven, Willem Alexander en z'n kinderen hebben er niet specifiek voor gekozen om een publiekelijk figuur te worden. Dat zijn ze vanaf het moment dat ze geboren zijn. Zelfs als ze afstand doen van alle titels en voordeeltjes blijven het familieleden van het koningshuis en leven dus nog steeds onder een vergrootglas.

Als we ze te pas en te onpas mogen fotograferen e.d. krijg je hier ook van die paparazzi praktijken. En of we daar op zitten te wachten?? Ikke iig niet.

NB: Maxima betrek ik niet in het bovenstaande want die koos heel bewust om met een publiekelijk figuur te trouwen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Renquin schreef op woensdag 24 april 2013 @ 15:03:
[...]

Tja, wie anders dan het volk (waar WA gewoon bijhoort) moet het anders betalen?
"Het volk" (waar jij deel van uit maakt) betaalt ook jouw brood en jouw dak boven je hoofd etc. Maar toch vermoed ik dat jij je huis niet open gaat stellen voor andere delen van "het volk" die even van de straat afwillen en daarom maar 3 maanden bij jou gaan inwonen.

Als het op basis van wie betaalt die bepaalt zou gaan dan weet ik nog wel wat bedrijven die beatrix zo ongeveer als telefoniste konden inzetten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-08 14:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

L1nt schreef op woensdag 24 april 2013 @ 15:09:
[...]

Op zich vind ik het wel een goede regeling. Laten we eerlijk blijven, Willem Alexander en z'n kinderen hebben er niet specifiek voor gekozen om een publiekelijk figuur te worden. Dat zijn ze vanaf het moment dat ze geboren zijn. Zelfs als ze afstand doen van alle titels en voordeeltjes blijven het familieleden van het koningshuis en leven dus nog steeds onder een vergrootglas.
Hoor je ooit iets over de kinderen van Constantijn en Friso dan? Ik niet. Ik moest zelfs even zoeken of Friso wel al kinderen had.

Ik vind het helemaal geen probleem dat er een onschuldige foto van een prinsesje met een hockeystick in de Nieuwe Revu staat. Het wordt wat anders als er bij elke training een batterij aan papparazzi staat te klikken, en dat is natuurlijk het hellend vlak waar de RVD voor waakt.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Die kinderen zijn nog jong. Als die over paar jaar stomdronken een auto platrijden komt dat uitgebreid in de media terwijl dat nooit zou gebeuren als het jou of mijn kind zou zijn.

Ze zijn minder bekent maar ook zij moeten een leven leiden waar elke misstap groot in de (roddel)media zal verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
L1nt schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:40:
Las gister op teletekst dat het aanstaande koningspaar de commotie om het lied betreurt maar niet inhoudelijk wil ingaan op het nummer. Dan weet je al genoeg hoe ze er over denken toch?
Tuurlijk betreuren ze het, voor de vorm, maar ik denk persoonlijk dat het ze aan hun edelmetalen derriere zal roesten, en gelijk hebben ze; nu alleen nog even dat moment op dinsdagavond door zien te komen, blijven lachen naar het volk, en dan bal!

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CynicRelief schreef op woensdag 24 april 2013 @ 15:28:
[...]
Tuurlijk betreuren ze het, voor de vorm, maar ik denk persoonlijk dat het ze aan hun edelmetalen derriere zal roesten, en gelijk hebben ze; nu alleen nog even dat moment op dinsdagavond door zien te komen, blijven lachen naar het volk, en dan bal!
Jij ziet WimLex op de 30e 's morgens in de badkamer tijdens het scheren al over z'n schouder tegen de douchende Maxima babbelen?
"Zo, een dagje lachen naar die infantiele randmongolen met dat kutlied en doen alsof je ze tof vindt schat, en dan een bak geld incasseren en alles op kosten van de staat laten doen. Oh, en we moeten volgend jaar belasting betalen maar geen nood: we krijgen gewoon meer geld zodat we netto hetzelfde overhouden. Er moet wel een boekhoudersteam van betaald worden, maar dat doet de staat. Wat sta je te giechelen?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Gomez12 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 15:18:
[...]

Tja, wie anders dan het volk (waar WA gewoon bijhoort) moet het anders betalen?
"Het volk" (waar jij deel van uit maakt) betaalt ook jouw brood en jouw dak boven je hoofd etc. Maar toch vermoed ik dat jij je huis niet open gaat stellen voor andere delen van "het volk" die even van de straat afwillen en daarom maar 3 maanden bij jou gaan inwonen.

Als het op basis van wie betaalt die bepaalt zou gaan dan weet ik nog wel wat bedrijven die beatrix zo ongeveer als telefoniste konden inzetten hoor.
Misschien hebben die bedrijven dat sowieso wel gedaan, waarom denk je anders dat al die handelsmissies door het koningshuis gedaan worden het hele jaar rond? :)

Als ik, voor mijzelf alleen al, 825k per jaar zou krijgen, dan zou ik persoonlijk een gedeelte van dat geld beschikbaar stellen voor mensen die het minder hebben.
Ik heb het niet over paparazzi praktijken, daar ben ik volledig op tegen.
Maar zoals wordt gezegd, een onschuldige foto van een prinses die aan het hockeyen is, moet kunnen.

Gelukkig zijn er al evenveel meningen als er mensen zijn, dus je hoeft het niet met me eens te zijn :)

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 15:37:
[...]

Jij ziet WimLex op de 30e 's morgens in de badkamer tijdens het scheren al over z'n schouder tegen de douchende Maxima babbelen?
"Zo, een dagje lachen naar die infantiele randmongolen met dat kutlied en doen alsof je ze tof vindt schat, en dan een bak geld incasseren en alles op kosten van de staat laten doen. Oh, en we moeten volgend jaar belasting betalen maar geen nood: we krijgen gewoon meer geld zodat we netto hetzelfde overhouden. Er moet wel een boekhoudersteam van betaald worden, maar dat doet de staat. Wat sta je te giechelen?"
Nee, niet in die lijn, ik bedoelde meer dat ik me als aanstaande koning (en daadwerkelijk reeds koning, dinsdagavond om 19:30 uitzendtijd meen ik) nogal opgelaten zou voelen, als dat lied (en dan even ongeacht welk lied, goed of slecht) voor me gezongen zou worden; een moetje, zogezegd.
Hadden we tijdens de vorige kroning een koninginnelied? Geloof van niet. Past ook wel bij deze tijd, dat decadente gezeur over dat lied.

[ Voor 3% gewijzigd door CynicRelief op 24-04-2013 15:50 ]

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ach... ik dacht... waarom ook niet. ;)

:)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-07 20:13
Mektheb schreef op woensdag 24 april 2013 @ 14:34:
[...]

ik zeg doen !

Zou een stunt zijn he, smiddags met het hele plein inplaats van dat bagger nummer keihard pinteman zingen!
Ook wel wat lullig IMO. 95% van studerend Nederland zakt regelmatig door, maar als je als prins wel eens een biertje drinkt ben je gelijk een alcoholverslaafde sukkel met het IQ van een kamerplant. Durf te wedden dat als hij nooit was gespot met een pils, hij dan Prins Priklimonade had geheten o.i.d. :/
CaptJackSparrow schreef op woensdag 24 april 2013 @ 15:48:
Ach... ik dacht... waarom ook niet. ;)

:)F
Wanneer Willem III koning van Engeland was gebleven, had het misschien gekund, maar dit is net zo kansarm als een Nederlands volkslied op de melodie van de Marseillaise. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Atomsk op 24-04-2013 15:58 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Volkslied? Het is gewoon een aardige variant op de tekst van Land of Hope and Glory wat een dijk van een meezinger is in Engeland. Als voorbeeld van in welke hoek het Koningslied had moeten zitten.

Ik heb helaas geen tijd om een eigen melodie te componeren en ook geen orkest om dat even te laten uitvoeren. ;)

Why mess with something good? :+

En je kunt de verwijzing als naar elke Willem van Oranje beschouwen. Ik wou de tekst alleen juist loskoppelen van de persoon Willem-Alexander. Ik zou me nogal opgelaten voelen als ik die tekst van het Koningslied toegezongen zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Laatst online: 19-04 14:06
Maasluip schreef op woensdag 24 april 2013 @ 15:19:
[...]

Hoor je ooit iets over de kinderen van Constantijn en Friso dan? Ik niet. Ik moest zelfs even zoeken of Friso wel al kinderen had.

Ik vind het helemaal geen probleem dat er een onschuldige foto van een prinsesje met een hockeystick in de Nieuwe Revu staat. Het wordt wat anders als er bij elke training een batterij aan papparazzi staat te klikken, en dat is natuurlijk het hellend vlak waar de RVD voor waakt.
Tot en met vorig jaar werd je met de jaarlijkse fotoshoot in Lech goed op de hoogte gehouden van wie hoeveel kinderen heeft. Idd hoor en lees je niets over die kinderen. Ze wonen ook in resp Londen en Brussel, dus dat gaat ook niet meevallen.

Bij de Nieuwe Revu gaat het erom dat de mediacode is geschonden. En zo'n prinses Amalia heeft maar tot haar 18e de kans op een min of meer normaal leven en dat gun ik haar van harte.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Was het niet zo dat je de media code moest tekenen als je op de officiële pers momentenaanwezig wilde zijn? Kan me herinneren dat Geenstijl hier eens gedoe mee heeft gehad, die hadden niet getekend maar wel foto's gepubliceerd. Weet alleen de uitkomst even niet meer.

Edit: Oké was iets soortgelijks, Máxima en Wimlex waren in Ny om een iPhone te scoren en Geenstijl had daar een foto van gepubliceerd. Er kwam schrijven van de Rvd welke later weer werd ingetrokken.

Toch zonde, die rechtszaak had een mooi stukje bewijs materiaal geweest voor de toekomst (welke uitkomst dan ook)

[ Voor 37% gewijzigd door Donstil op 24-04-2013 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Donstil schreef op woensdag 24 april 2013 @ 18:44:
Toch zonde, die rechtszaak had een mooi stukje bewijs materiaal geweest voor de toekomst (welke uitkomst dan ook)
Toch jammer dat een code tegenwoordig schijnbaar niets meer waard is en alles door een rechter bekrachtigd moet worden.

Gezond verstand is blijkbaar te veel gevraagd als een rechter het niet afgedwongen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Gomez12 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 22:35:
[...]

Toch jammer dat een code tegenwoordig schijnbaar niets meer waard is en alles door een rechter bekrachtigd moet worden.

Gezond verstand is blijkbaar te veel gevraagd als een rechter het niet afgedwongen heeft.
Natuurlijk moet dat door een rechter bekrachtigd worden, of ontkracht.
Het is toch niet zo dat er een code wordt verzonnen/bedacht en dat we automatisch maar volgen?

Edit: in 2009 is er een rechtzaak geweest tussen de familie en een persbureau welke in het voordeel is beslist van de familie met bepaalde kanttekeningen.
Alleen indien een privéfoto een "nieuwsfeit" zou behelzen en/of zou bijdragen aan een "publiek debat over een onderwerp van maatschappelijk belang", mag een privéfoto ook zonder hun toestemming worden gepubliceerd
En
De rechter oordeelde ook dat de Mediacode niet als een bindende overeenkomst kon worden aangemerkt. Het staat de koninklijke familie weliswaar vrij voorwaarden te stellen aan het nemen van foto’s op de zogenaamde "mediamomenten", doch voor beantwoording van de vraag of privé-foto’s zonder toestemming van eisers mogen worden gepubliceerd is de Mediacode zelf niet beslissend.
Zijn daarin wel opvallend.

[ Voor 45% gewijzigd door Donstil op 24-04-2013 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Dankzij jouw bijdrage zijn we meteen klaar met muziek en tekst voor 300 jaar koningschap in november. Wel armoedig om de melodie van een Brits lied te gebruiken, maar beter goed gejat dan slecht zelf gemaakt.
:)F :)F :)F

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
CaptJackSparrow schreef op woensdag 24 april 2013 @ 16:44:
Ik zou me nogal opgelaten voelen als ik die tekst van het Koningslied toegezongen zou krijgen.
Hoewel ik een fel tegenstander ben van het Officiele Koningslied denk ik dat het WA niet veel uitmaakt. Hij zal gehard zijn aan dit soort ongein door 32 jaar lokale Koninginnedagbezoeken met beschamende activiteiten als koekhappen, wc-potgooien e.d. Hulde voor het hele Koninklijk Huis hoe ze zich daar jaar in jaar uit doorheen gesleept hebben zonder 1 spier te vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Louise525 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 00:52:
[...]

Hoewel ik een fel tegenstander ben van het Officiele Koningslied denk ik dat het WA niet veel uitmaakt. Hij zal gehard zijn aan dit soort ongein door 32 jaar lokale Koninginnedagbezoeken met beschamende activiteiten als koekhappen, wc-potgooien e.d. Hulde voor het hele Koninklijk Huis hoe ze zich daar jaar in jaar uit doorheen gesleept hebben zonder 1 spier te vertrekken.
Mja of ze verdienen stuk voor stuk een oscar voor hun acteerwerk maar volgens mij vinden ze het ook nog daadwerkelijk leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L1nt schreef op donderdag 25 april 2013 @ 08:26:
[...]
Mja of ze verdienen stuk voor stuk een oscar voor hun acteerwerk maar volgens mij vinden ze het ook nog daadwerkelijk leuk
Oscars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-08 00:31

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ach, voor dat geld wil ik ook wel wat acteerlessen nemen ;)

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:51

Koekfabriek

King Billy on the wall

Gomez12 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 22:35:
[...]

Ja ik heb gister uit woede Pauw en Witteman uitgezet, die kerel van de Nieuwe Revu maar praten dat het bij zijn journalistieke taak hoort. Komop man laat die kinderen lekker met rust, dat je iets kan doet betekent nog niet dat je het moet doen.

Ben benieuwd hoe hij zou reageren als één blad zijn kinderen zou volgen, en foto's gaat publiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Koekfabriek schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:31:
Ben benieuwd hoe hij zou reageren als één blad zijn kinderen zou volgen, en foto's gaat publiceren.
Ik vraag me af hoe leerzaam het zou zijn als iemand dat ook daadwerkelijk zou doen. Niets schokkends. Alleen zonder zijn medeweten op het internet gegooid.

Je bent vast niet de enige die dan zijn reactie met interesse zou afwachten. ;)
Nostalgie? Ik vraag me af hoeveel procent van de Surinaamse bevolking het liefst weer deel van Nederland zou willen uitmaken. Het ergste wat ze daar is overkomen is de onafhankelijkheid. Stel je voor dat ze al die jaren dezelfde rechten als alle Nederlanders hadden gehad. Dan zouden ze er daar nu véél beter aan toe zijn geweest. Nu roven een handjevol criminelen daar het land leeg van zijn rijkdommen. ;(

Maar goed... dat is weer een héél ander verhaal en zou zeker in een eigen topic moeten.

[ Voor 44% gewijzigd door CaptJackSparrow op 25-04-2013 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ze vallen trouwens niet alleen Amalia lastig maar ook alle meisjes met wie ze hockeyt en tegen wie ze hockeyt.

Heb je niet alleen elke week van die rare mannen in pakken langs de lijn, heb je ook nog eens tig fotografen die kiekjes willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:00
Hahah klinkt een stuk muzikaler dan het officiële lied :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Zijn nutteloze foto's van een meisje dat hockey speelt überhaupt interessant? Is dát nou journalistiek? Van mij zouden alle roddelbladen verboden mogen worden, ik vind het echt afschuwelijk. Ik ben het overigens geheel eens met die code, in het dagelijks leven moet je mensen gewoon met rust laten.

Het baart me sowieso zorgen dat er mensen geinteresseerd zijn in wat leden van het koningshuis (en BN'ers) zoal uitspoken. Mensen die bladen als de Privé lezen en elke dag RTL Boulevard kijken zijn gewoon lowlife scum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-12-2024
Toch nog een artiest die wel wat smaak heeft :)F
André Rieu vindt Wilhelmus 'mooiste' volkslied
De Maastrichtse violist André Rieu geeft op 30 april samen met zijn Johann Strauss Orkest een optreden op het Museumplein in Amsterdam. Hij zegt zich vooral te verheugen op het Wilhelmus.

[...]

"Iedereen heeft het wel over het Koningslied, maar je hoort niemand over het Wilhelmus. Dat is het mooiste volkslied dat er is. Ik verheug me er heel erg op dat te spelen."

Achter ieder stuk dat het orkest uitvoert, zit een gedachte. "Time To Say Goodbye is voor Beatrix", legt hij uit. "Die spelen we op het plein en dan komen er mooie beelden van haar leven voorbij. Heel emotioneel. En we doen hetzelfde bij Máxima, maar dan met Don’t Cry For My Argentina. Dat is prachtige muziek."

[...]

Tijdens het concert van André Rieu op het Museumplein, zal onder meer André van Duin een gastrol verzorgen. Inmiddels heeft Van Duin Rieu zover gekregen dat het orkest de hit Willempie gaat spelen op 30 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:25
En nu weten we ook wat het hele grapje gekost heeft...
Koningslied kostte publieke omroep 150.000 euro
Het omstreden koningslied kostte de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) 150.000 euro. Een woordvoerder bevestigde een bericht van Elsevier hierover.

Het geld was uitgegeven voor de hele productie van het officiële koningslied en alle activiteiten eromheen, variërend van het werven van zinnen bij het publiek tot kosten voor technici en het opnemen van het lied. De zegsman van de NPO zegt dat Ahoy in Rotterdam en de deelnemende artiesten zonder betaling mee wilden werken. Het bedrag is gehaald uit het potje 'onvoorziene kosten'.

Het koningslied werd vorige week gepresenteerd en kreeg toen veel kritiek. Het Nationaal Comité Inhuldiging blijft vasthouden aan het lied, dat op de avond van 30 april wordt gezongen voor het nieuwe koningspaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X0X Chevy X0X
  • Laatst online: 16-07 23:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet eerlijk bekennen: ik vind het hele idee van een koningslied één grote vuilniswagen op weg naar de afvalstort.

Waarom moet er per se een koningslied zijn? Waarom vindt iedereen dat zo belangrijk? Als we iets willen zingen, hebben we toch het Wilhelmus? Of die eeuwig slechte kermishits van Hazes, Froger, Bauer, en al die andere accordeon-verkrachters?

We leven sowieso al in een tijd waarin muziek één grote aanfluiting wordt (Nicki Minaj? Really?) Gaan ze dan serieus hun best doen om een liedje te maken wat we met z'n allen kunnen zingen op Q-day...

Ons land heeft goede artiesten te bieden, neem de gasten van Raccoon; die kunnen wél muziek maken. Ik noem maar een voorbeeld; ik ben geen fan.

Maar nee, ze vragen Gers Pardoel, Daphne Deckers en Ali B. Het lijkt wel alsof het comité een rondje door het Gooi heeft gereden met een luidspreker op het dak; "WIE WIL ER MEE BLÊREN IN HET KONINGSLIED?", waarna alle parasieten des muziekland naar buiten kwamen rennen, omdat hun carrière toch al in het slop zit. En daar hebben ze dan nog Guus bijgehaald..

Ik bedoel; Ali B? Die kan niet eens iets. En z'n haar is achterlijk. Ik kan ook bij DWDD zitten en domme vragen stellen over onderwerpen waar ik niks van weet.

In plaats van ons drukmaken over een verplicht nummer (letterlijk), kunnen we beter allemaal onze weg kiezen en ons eigen feestje bouwen, zonder lied wat ons allemaal per se moet verenigen. We leven in een "melting-pot", we kúnnen ons niet verenigen. Als de ene helft van het land naar Top 40 luistert, en de andere helft naar techno, rap, of weetikveel wat, dan weet je van tevoren dat een koningslied niet gaat werken.

Al met al is het weer een goede verspilling van tijd en geld. En, nog nadeliger: wanneer ik de TV aanzet, is de kans 78,6% dat het onderwerp "Koningslied" binnen 10 minuten voorbij zal komen, of ik het nu wil of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ken ik dat toch van... O-)

Hier, post deze maar, dat heeft nog niemand gedaan.

Oh, wacht...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2013 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
http://nos.nl/koningshuis...artjes-oranjeconcert.html

Moet zeggen dat dat nog meer verkochte kaarten zijn dan ik had verwacht. Wel echt het enige feest in heel Nederland dat nog niet is uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08 15:56

Zeror

Ik Henk 'm!

Het koningslied zonder die rap, maar vervangen door delen van de speech van Beatrix.

Zo issie al een stuk beter als je het mij vraagt. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Zeror op 26-04-2013 20:46 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-11-2024
Zeror schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 20:46:
Het koningslied zonder die rap, maar vervangen door delen van de speech van Beatrix.

[video]

Zo issie al een stuk beter als je het mij vraagt. :)
Dat is inderdaad een hele verbetering. Jammer alleen dat "De W van Willem" er niet helemaal is uitgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-08 20:03

ralpje

Deugpopje

En de stamppot? Waar is de stamppot? -O-

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:25

YellowCube

Wait...what?

Knopsje schreef op donderdag 25 april 2013 @ 19:33:
En nu weten we ook wat het hele grapje gekost heeft...

[...]
€0.009375 per Nederlander.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

(jarig!)
Muhahaha. Ik zit Have I got News for you te kijken op BBC1, en daar is het Koningslied ook langsgekomen.

Ze lieten de rap zien, en het liedje wordt beschreven als een combinatie van "choral and rap", oftewel c-rap. Mooiste stukje: aan het einde van de rap zie je een man met een buldog-achtige hond, zetten ze het beeld stil, lijkt het dat de man de dog zit af te trekken.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6QV8viP9NoP5T8xte4SI8YT2/full.jpg
Laat dat nu net lijken op deze TV-hond:
Afbeeldingslocatie: http://img.thesun.co.uk/multimedia/archive/00471/SNN1833B_471637a.jpg
En die verkoopt verzekeringen. Even Ewbank bellen...

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 27-04-2013 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:51

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

gambieter schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 22:59:
Muhahaha. Ik zit Have I got News for you te kijken op BBC1, en daar is het Koningslied ook langsgekomen.

Ze lieten de rap zien, en het liedje wordt beschreven als een combinatie van "choral and rap", oftewel c-rap. Mooiste stukje: aan het einde van de rap zie je een man met een buldog-achtige hond, zetten ze het beeld stil, lijkt het dat de man de dog zit af te trekken.

Laat dat nu net lijken op deze TV-hond:
[afbeelding]
Ik wacht nog eventjes op Have I Got a bit more news for you :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik wou al een aantal dagen even een edit maken van het Koningslied zonder de rapstukjes met alleen de muziekdelen.

Hier is die dan. :) :)F

Met een versie als deze was iedereen denk ik héél veel 'gedoe' bespaard gebleven. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
ralpje schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 21:31:
En de stamppot? Waar is de stamppot? -O-
Godzijdank niet meer in het lied! Verder misschien bij AH nog in het schap? ;)
:)F :)F :)F :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 23:32

Quad

Doof

CaptJackSparrow schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 00:25:
Ik wou al een aantal dagen even een edit maken van het Koningslied zonder de rapstukjes met alleen de muziekdelen.

Hier is die dan. :) :)F

[video]
Met een versie als deze was iedereen denk ik héél veel 'gedoe' bespaard gebleven. :')
Goed, de tekst is soms ronduit stuitend, de melodie is wel aanstekelijk, vanaf het begin al.
Maar de tekst.. :(

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De melodie is dan ook gejat :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

De melodie is van het publieke domein, is een oud schots liedje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt een kl#te nummer.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste