Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Oaquasis schreef op zondag 21 april 2013 @ 12:21:
Ik snap ook wel dat het niet "classy" is en ik ben het met je eens dat hij het beter niet had kunnen doen, maar ik weet niet wat ik zijn situatie gedaan had, maar ik vrees nog wel ergere dingen dan fout op 1 tweet reageren....
Ik begrijp goed dat het soms heel eenvoudig is om over de schreef te gaan, zeker als je die bak met shit over je heenkrijgt. Maar ik hoopte dat hij slim genoeg was om door te hebben dat juist dit soort dingen nog schadelijker voor hem zijn. Blijkbaar was ik te optimistisch, fatal flaw... I know :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Zoiets is natuurlijk niet zijn fraaiste moment maar na zóveel ongenuanceerde verwensingen raak je natuurlijk zelf ook in een wat minder genuanceerde en objectieve gemoedstoestand.

Op een gegeven punt haal je dan even uit. Die vrouw trof vermoedelijk nét dat moment. Hij was wat scherp en probeerde het met wat niet helemaal geslaagde humor te pareren maar... wie kaatst moet de bal verwachten natuurlijk.

Actie leidt nu eenmaal tot reactie.

Hij zal er naar ik verwacht later ook zelf wel over zeggen dat hij het liever niet gedaan zou hebben.

In the heat of the moment en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sm1ley
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09-2016
Schattige Chinese waakhond, haha. Toch leuk, die eensgezindheid om samen een lied om zeep te helpen, heeft het zijn doel niet voorbijgeschoten iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Daphne Deckers. "Het is fantastisch geworden; wat waren we er trots op." :') Oostindisch doof zeker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
anandus schreef op zondag 21 april 2013 @ 11:38:
lol, de Koningsliedgenerator :P
Schaamteloos gejat uit dat stukje van het NRC :P
http://www.troningsdag.nl/koningslied/4984

Lijkt wel geenstijl niveau

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Haakontje schreef op zondag 21 april 2013 @ 10:16:
Ik begrijp eigenlijk niet echt waar al dat gezeik voor 't Koningslied vandaan komt? Waarschijnlijk 1 iemand die riep dat 't niks was en iedereen die 't overnam, good 'ol kuddegedrag..
In ieder geval is 't lied gewoon in orde, alleen de rapstukjes af en toe wat 'apart', maar verder wel te doen.
Ik denk niet dat dit kuddegedrag is. Ik heb iig helemaal zelf besloten dat het een afgrijselijk lied is.
Het lijkt me ook erg knap om een goed nummer met behulp van massahysterie tot het slechtste nummer van Nederland te bombarderen.

Mijn troningslied vind ik best een sterke tekst hebben
Men strijd zij strijdje
En zingt erbijtje
Elke actie heeft zijn eigen melodijtje
Geen man, nee dank je

Het spermabankje
Da's geen gelul en toch een eitje
Het heet hier holland
En ik kanker er zo vaak op

Nou ja, wat wil je als je
Ergens iets om geeft
Want waar je gek op bent
Kastijd je

En wat je niet bevalt bestrijd je
Maar ook al schreeuw ik moord en brand
Het blijft het fijnste pokkeland
Met z'n hacheetje, met z'n wwtje, en z'n prive, z'n ikv z'n domineetje

Al denk ik dikwijls, lik toch m'n reetje
Ik hou van holland aan het zeetje...
In het park zit een oude vrouw
Naast haar op de duur een sleur

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:33

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Afbeeldingslocatie: http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/163541_10151422841778412_943216697_n.png

:+ Ik hou van De Speld :D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hier moest ik toch wel enorm om lachen :

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Msk26FXOYuY]

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:56

3DDude

I void warranty's

haha ik vroeg mijn oom het filmpje van Wim Daniels te bekijken:
http://omroep.vara.nl/media/227198
(zijn reactie is zo mooi, dus ik dacht die deel ik even -die staat hieronder)

Helemaal eens het is te triest.
Als Waakzame Wakkere Willem hiermee moet starten kan hij beter vragen of Heineken ( speciale watersoort ) een nieuw clublied voor hem wil schrijven.
Maxima (vier vingers naar beneden) kan dan de Spaanse vertaling laten schrijven door de Argentijnse Koninginnefans.
Toch een gemiste kans dat werelddeel erbij te betrekken, Katholieken hebben dat met de Paus toch beter begrepen. Dat had Maxima toch wel even in Willem zijn oor kunnen fluisteren tijdens zijn snurkdroom en zij waakzaam naast zijn bed stond. Kortom in alles BEETJE DOM.
Misschien ook een leuke tip voor de titel van het eventuele aangepaster nieuwe koningslied. Kan Maxima met haar eigen K3 kids misschien zelf een mooie opname van maken. Kunnen we dan als heel Nederland van genieten als ze dat in de Nieuwe Kerk laten zien.
Wellicht Wordt Willem op dat moment Wakker en zien Wij Willems Waterlanders. Toch altijd leuk na het waterlandersproject van Maxima bij hun trouwen.

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveHam
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

HaveHam

I've done worse

Kwam dit nog tegen http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-22232304.

Willem-Alexander Dutch investiture: King's Song outcry.

[ Voor 18% gewijzigd door HaveHam op 21-04-2013 13:38 ]

Suspect: Id like to see a warrant?
Vic Mackey: Id like to see Anna Kournikova naked on a waterbed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:56

3DDude

I void warranty's

Was gisteren ook al gepost :P

zie: CaptJackSparrow in "Het Officiële Koningslied"

[ Voor 58% gewijzigd door 3DDude op 21-04-2013 13:46 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-07 00:10
Tja, het is ook nooit goed natuurlijk. Ben je een vorst die verheven staat boven het volk en die een lofdicht laat maken door een elitaire dichter, dan ben je afstandelijk en onpersoonlijk. Ga je tussen het volk staan als Willempie en mag iedereen meedoen en meeschrijven dan krijg je amateuristisch geraaskal en is de waardigheid en het aanzien ver te zoeken.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveHam
  • Niet online

HaveHam

I've done worse

Excuses.
Ik had al gezocht en kon het niet vinden :) .

Suspect: Id like to see a warrant?
Vic Mackey: Id like to see Anna Kournikova naked on a waterbed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-07 23:03
Het is jammer dat de reacties vooral op Ewbank zijn gericht, wetende dat Ewbank maar één van de mensen was in een waanzinnig schrijfproces. Hij, Guus Meeuwis, Acda en De Munnik en Daphne Deckers (!!!) hebben de tekst geschreven, naar aanleiding van inzendingen... De melodie zelf is prima. Los van of er iets gejat is, 10.000 reasons van Matt Redman laat zien dat er echt iets moois uit had kunnen komen.

Het grootste probleem dat ik met dit soort prestige projectjes heb is dat de verkeerde mensen zich ermee kunnen bemoeien. Waarom is Daphne Deckers betrokken bij het schrijven van muziek? Je wil toch mensen betrekken met een grote staat van dienst, die echt wat neer kunnen zetten?

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:08

YellowCube

Wait...what?

Atomsk schreef op zondag 21 april 2013 @ 13:45:
Tja, het is ook nooit goed natuurlijk. Ben je een vorst die verheven staat boven het volk en die een lofdicht laat maken door een elitaire dichter, dan ben je afstandelijk en onpersoonlijk. Ga je tussen het volk staan als Willempie en mag iedereen meedoen en meeschrijven dan krijg je amateuristisch geraaskal en is de waardigheid en het aanzien ver te zoeken.
+1

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Atomsk schreef op zondag 21 april 2013 @ 13:45:
Tja, het is ook nooit goed natuurlijk. Ben je een vorst die verheven staat boven het volk en die een lofdicht laat maken door een elitaire dichter, dan ben je afstandelijk en onpersoonlijk.
Tsja, het moet tegenwoordig natuurlijk wel allemaal voldoende middelmatig zijn. Competitie gaat over wie de domste, slechtste, of meest asociale is. Iedereen de mond vol over respect, normen en waarden, maar je moet uiteraard de koning wel aan kunnen spreken met 'hey ouwe', dat hij het niet in zijn hoofd haalt dat hij misschien een speciale positie zou hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Haakontje schreef op zondag 21 april 2013 @ 11:22:
Echt de meest onzinnige en onnodige reactie en wederom eentje die totaal geen hout snijd..
Maar nog steeds leg je niet uit waarom het waarschijnlijk is dat iemand riep dat het niets was en iedereen het overnam, good 'ol kuddegedrag.

En wel klagen dat de reacties geen hout snijden.

Hit and run, lekker makkelijk :w

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:25

Zeddicius

Conscience do cost

Geen nood, Henny Huisman heeft de oplossing!
Henny Huisman heeft zondagmorgen aan de ontbijttafel een oplossing bedacht voor het afgekraakte koningslied.
[...]

Henny stelt daarom voor een lied te maken op de melodie van het door hem en Hans van Eik gemaakte liedje Met z'n Allen. "Dat is door de miniplayback show een groot succes geworden en iedereen zingt het gemakkelijk mee. In 10 minuten heb ik ook al een tekst geschreven.
Bron: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:25

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DennusB schreef op zondag 21 april 2013 @ 13:28:
Hier moest ik toch wel enorm om lachen :

[video]
Mwoh, kon er niet echt om lachen, en hij maakt een karikatuur van zijn vak...
Goedkope humor, ja. Inhoudelijk interessant verhaal, nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:03

Quad

Doof

MikeyMan schreef op zondag 21 april 2013 @ 14:45:
[...]

Mwoh, kon er niet echt om lachen, en hij maakt een karikatuur van zijn vak...
Goedkope humor, ja. Inhoudelijk interessant verhaal, nee...
Ik lag constant dubbel, lekker puh!
Daniels vertelt het erg leuk iig. _/-\o_

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
CaptJackSparrow schreef op zondag 21 april 2013 @ 09:59:
Zoete/dubieus oprechte/valse sentimenten zijn prima in de tekst van een liedje dat 'gewoon een liedje is'. Zodra het echter aan één bepaalde en bestaande persoon gericht wordt is het wat anders, zeker als die persoon de (toekomstige) koning en staatshoofd van het land is.

En als men het dan ook nog eens 'uit naam van ons allemaal' wil laten voorkomen dan mogen 'wij' er hoge kwaliteitseisen aan stellen.

Met die rapzooi eruit gesneden en met een fatsoenlijke tekst zou het lied wellicht nog 'te redden' zijn.
Helemaal mee eens! :Y _/-\o_

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-07 08:53

Sargan

Filmfreak...

Dadona schreef op zondag 21 april 2013 @ 14:01:
Het is jammer dat de reacties vooral op Ewbank zijn gericht, wetende dat Ewbank maar één van de mensen was in een waanzinnig schrijfproces. Hij, Guus Meeuwis, Acda en De Munnik en Daphne Deckers (!!!) hebben de tekst geschreven, naar aanleiding van inzendingen... De melodie zelf is prima. Los van of er iets gejat is, 10.000 reasons van Matt Redman laat zien dat er echt iets moois uit had kunnen komen.

Het grootste probleem dat ik met dit soort prestige projectjes heb is dat de verkeerde mensen zich ermee kunnen bemoeien. Waarom is Daphne Deckers betrokken bij het schrijven van muziek? Je wil toch mensen betrekken met een grote staat van dienst, die echt wat neer kunnen zetten?
Je vergeet Jack Poels van Rowwen Heze, die heeft ook meegewerkt aan het nummer, ik dacht juist dat Acda en de Munnik zich hadden teruggetrokken?

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb geen idee wie wat heeft gedaan, maar ik zie altijd maar drie namen: Ewbank, Ewbank en Ewbank.
Maar nu je het zegt, er zet wel een beetje die kwezel van de langzame nummers van Rowwen Heze in. Zie ook het Floriadelied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Laatst online: 07-07 08:53

Sargan

Filmfreak...

Ik moet eerlijk bekennen dat ik meerdere cd's heb van Marco B, vind het erg mooie nummers die Ewbank heeft geschreven voor hem, ben nog naar een concert in de Kuip geweest van Marco B in 2004, geweldig.
Helaas was dit lied bagger imo.

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Oh, Borsato heeft ook hele leuke nummers gemaakt. Helaas dacht ik Ewbank een veer in de kont te kunnen steken door te vinden dat "Ik leef niet meer voor jou" een geweldig nummer is, blijkt Ewbank dat dan weer niet geschreven te hebben. En van de nummers die hij wel geschreven heeft ken ik dan Rood en Binnen, en dat zijn dan wel weer spectaculaire nummers, maar verder helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 15:03

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Maasluip schreef op zondag 21 april 2013 @ 16:39:
Ik heb geen idee wie wat heeft gedaan, maar ik zie altijd maar drie namen: Ewbank, Ewbank en Ewbank.
Nou..
De tekst van het 'Koningslied' werd geschreven door Jack Poels, John Ewbank, Alain Clark, Guus Meeuwis en Daphne Deckers. De tekst van de rap-sectie in het nummer is gemaakt door Kraantje Pappie, Gers Pardoel, Ali B en Lange Frans. De schrijvers lieten zich inspireren door de tekstuele inzendingen van het Nederlandse volk.
Dus. :P

[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 21-04-2013 16:47 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LamSchaap
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-06 20:37
Een Thaise dame voegde me toe op wechat vandaag... Ze heeft aantal jaren in Nederland gewoont.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BIYCTy_CYAARyna.png:large :+

Kwalitatief blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
't is veel te lastig om zoveel mensen schuld te geven. Gewoon één persoon, lekker makkelijk.

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Maasluip schreef op zondag 21 april 2013 @ 16:43:
Oh, Borsato heeft ook hele leuke nummers gemaakt. Helaas dacht ik Ewbank een veer in de kont te kunnen steken door te vinden dat "Ik leef niet meer voor jou" een geweldig nummer is, blijkt Ewbank dat dan weer niet geschreven te hebben. En van de nummers die hij wel geschreven heeft ken ik dan Rood en Binnen, en dat zijn dan wel weer spectaculaire nummers, maar verder helemaal niks.
Vind dit nummer net zo saai als de waarheid en dichtbij. Al hadden ze nou de melodie van dromen zijn bedrog gepakt ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Het Koningslied, de kroning en de hele monarchie kan me eigenlijk gestolen worden maar dit is stiekem toch wel geestig :) .

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Laatst online: 19-04 14:06
Donstil schreef op zondag 21 april 2013 @ 17:24:
[...]

Het Koningslied, de kroning en de hele monarchie kan me eigenlijk gestolen maar dit is stiekem toch wel geestig :) .
Zou het toeval zijn dat in deze clip het Verzameld Werk van Kafka voorop staat? En ook nog in het oranje! :*)

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:32

wontcachme

You catch me? No you wont

Ze moeten gewoon Psy nu als een gek nationaliseren.

Oppan koning style
Afbeeldingslocatie: http://24.media.tumblr.com/tumblr_masolipmMm1rt8dxlo1_500.gif

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
Ehm nvm laat maar

[ Voor 83% gewijzigd door jip_86 op 21-04-2013 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Misschien kunnen ze het rap-gedeelte nog slijten aan de Koning van Marokko? Maak je er "de M van Mohammed" van en zet je de videoclip ondersteboven.
En de rest van het lied opslaan tot Sinterklaas weer in het land is.

Vervolgens quotes van een duits-sprekende Rudi Carrell samplen en daar een leuk liedje van maken:
verlies je ook niet uit het oog dat Nederlandse vorstenhuis sterke (familie-)banden en een lange geschiedenis heeft met Duitsland.

Aangaande de hoeveelheid taalfouten in de tekst: Nederlands is makkelijker als je denkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:22

Fiber

Beaches are for storming.

Maar gaat het lied nou echt niet door? Krijgt iedereen die een kaartje voor Ahoy gekocht heeft nu zijn geld terug...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Fiber schreef op zondag 21 april 2013 @ 20:08:
Maar gaat het lied nou echt niet door? Krijgt iedereen die een kaartje voor Ahoy gekocht heeft nu zijn geld terug...? O-)
Hoezo wil je graag je geld terug >:)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
Fiber schreef op zondag 21 april 2013 @ 20:08:
Ahoy gaat door met een liedje minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-07 21:18
T zou sowieso wat zijn geweest als je Ahoy in gaat, er één liedje gedaan wordt en je weer mag wieberen ;)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eekastar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-12-2023
jip_86 schreef op zondag 21 april 2013 @ 21:20:
[...]

Ahoy gaat door met een liedje minder.
Nix liedje minder: gewoon t Wilhellemus uut volle borst, driewerf Hoera! en feesten maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 13:54
eekastar schreef op zondag 21 april 2013 @ 23:58:
[...]

Nix liedje minder: gewoon t Wilhellemus uut volle borst
Desnoods rappend :P

Als dit hele gebeuren overigens een ding heeft duidelijk gemaakt dan is het wel 1) hoe belangrijk het is om vooral veel belangrijke mensen ergens bij te betrekken want die zullen je nooit afvallen wat voor een wanprestatie je ook levert, en 2) hoe laf (de rest van) het establishment of the powers that be zijn en noch vooraf een wanprestatie afschieten noch achteraf een wanprestatie als zodanig duiden.

En Ewbank met al zijn talenten moet zelf toch ook geweten hebben dat dit gewoon bagger was. Vergelijk het eens met de hits die hij voor Borsato gecomponeerd en geschreven heeft en schrik van de verschillen.

De persoonlijke aanvallen heeft hij wellicht niet verdiend, maar de hoon voor zijn wanproduct zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Inderdaad, die ewbank wist donders goed dat het niet een hoogstandje was. De helft lag al op de plek, de rest laten doen door andere en daarna lekker royalties opstrijken bij elke keer dat het lied voorbij komt. Dat laatste is naar mijn inzien dan ook de enige motivatie om een "koningsnummer" op de markt te brengen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:34

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik denk dat het idee van ewbank wel goed was, multi culti, verschillende muziekstylen door elkaar.
maar de text tja die was niet zo'n succes

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
mrc4nl schreef op maandag 22 april 2013 @ 01:35:
ik denk dat het idee van ewbank wel goed was, multi culti, verschillende muziekstylen door elkaar.
En vergeet de bagger-overgangen van stijl naar stijl niet.

Plus, hoezo "multi culti"... Eerst dat zum kotsen Marco-geneuzel, vervolgens enigszins fatsoenlijke rap, daarna weer terug naar dat slome Marco-gezeik om er daarna wéér rap (maar dan nu ronduit beroerd) ertegenaan te smijten?

Nee, dan heb je toch de plank flink misgeslagen als dit "verschillende muziekstijlen" zou moeten zijn, want ik herken er maar tweedrie: zoetsappig gezanik wat we al wel kennen van hem, rap en iets wat niet onder de noemer "muziek" valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Juist niet. Dat maakt voor een ontzettend rommelig geheel waar vervolgens niemand écht tevreden over is.

Ook dat ze 't nodig vonden om fucking vijftig man te laten zingen was een uitermate slechte beslissing-- dat maakt dat elke zanger maar een of soms twee (als ze samen zongen) zinnetje had wat alweer een ontzettend rommelig geheel maakt.

Nogmaals dit lied gaat op álle fronten de fout in: de tekst is kut, de uitvoering is kut, het idee is kut.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En dan heb je het nog niet over de gekozen artiesten :D :X

Uithuilen, niet overnieuw beginnen, en Alex en Maxima een kans geven een schoon begin te maken zonder de ballast van nog meer slechte smaak, plagiaat en andere onzin...

[ Voor 61% gewijzigd door gambieter op 22-04-2013 02:01 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:34

mrc4nl

Procrastinatie expert

gambieter schreef op maandag 22 april 2013 @ 01:59:
En dan heb je het nog niet over de gekozen artiesten :D
welke vind jij dan dat ontbrak? rinus?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Nederland heeft een paar zeer succesvolle metalbands ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

mrc4nl schreef op maandag 22 april 2013 @ 02:01:
welke vind jij dan dat ontbrak? rinus?
Celine Dion. Die weet alles nog erger te maken.

Ik dacht eerder aan artiesten die nog wel iets van artistieke/muzikale kwaliteit te brengen hebben, maar moet binnen Nederland toch wel even nadenken. Want meedoen betekent integriteit inleveren. Catch-22!

Het lijkt me wel iets voor Within Temptation. Bombastisch, dat past wel bij een koningshuis :p

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 22-04-2013 02:06 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik werk ook aan een Koningslied.
Ik heb al 1 minuut 22 en 2 regels text.
Luister maar

Als titel denk ik aan: "Het lintje en de schaar"

[ Voor 14% gewijzigd door Kain_niaK op 22-04-2013 02:15 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zie net pas de Andre van Duin versie: die voldoet uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Fietsbel schreef op maandag 22 april 2013 @ 00:41:
Inderdaad, die ewbank wist donders goed dat het niet een hoogstandje was. De helft lag al op de plek, de rest laten doen door andere en daarna lekker royalties opstrijken bij elke keer dat het lied voorbij komt. Dat laatste is naar mijn inzien dan ook de enige motivatie om een "koningsnummer" op de markt te brengen.
Nog zacht uitgedrukt.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:10

Patriot

Fulltime #whatpulsert

gambieter schreef op maandag 22 april 2013 @ 02:06:
[...]

Ik dacht eerder aan artiesten die nog wel iets van artistieke/muzikale kwaliteit te brengen hebben, maar moet binnen Nederland toch wel even nadenken. Want meedoen betekent integriteit inleveren. Catch-22!

Het lijkt me wel iets voor Within Temptation. Bombastisch, dat past wel bij een koningshuis :p
Ze mogen eerst wel eens bedenken wat ze in hemelsnaam met het nummer willen bereiken. Ewbank leek stiekem toch een beetje te hopen op een soort tweede 15 miljoen mensen. Dan ga je Within Temptation niet vragen, want ook al zijn ze erg goed, het is niet echt muziek met een breed draagvlak. Sowieso moeten zulke nummers het vooral van hun tekst hebben, dus dan wil je eigenlijk relatief simpele melodietjes met een tekst die je op één of andere manier raakt. Want dat is eigenlijk hoe al die nummers in elkaar steken die dat gevoel opwekken bij (redelijk) veel mensen.

Wat ze nu hebben gecreëerd is precies gefaald om datgene wat ze er mee wilden bereiken: Het geforceerd opvoeren van een feelgood-showtje. Het neppe wat-zijn-we-geweldig-en-wat-maken-we-er-een-feestje-van druipt er gewoon vanaf. Dat staat loodrecht tegenover Fluitsma en van Tijn's nuchtere volk waarvan niemand zich laat gaan (behalve als we winnen), dat lied komt dan wellicht uit 1996, maar zó erg zijn we nou ook weer niet veranderd.

En wat ik dan het allerstomste vind, is dat zelfs Albert Verlinde en Winston Gerstanowitchz (of all people) dat snapten. Uitendelijk krijg je dan Koningin van alle mensen, wat ondanks het feit dat het niet meer is dan een andere tekst op het bekende deuntje wel precies het goede gevoel mee geeft. Als je daar naar luistert kun je alleen nog maar harder met je hoofdschuddend beseffen wat voor een ultieme schijt dat nummer van (ok, laat ik het dan maar zeggen: o.a.) Ewbank is.

EDIT: Even voor de duidelijkheid: Niet dat ik dat nummer geweldig vind hoor, ze doen nog genoeg fout maar ze laten tegelijkertijd zien dat het best mogelijk is om niet alles fout te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Patriot op 22-04-2013 05:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
gambieter schreef op maandag 22 april 2013 @ 02:06:
[...]

Als het bombastisch moet zijn is Epica ook een goede keuze. :P

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-07 00:38
Osiris schreef op maandag 22 april 2013 @ 02:02:
Toevallig zat ik net te denken hoe het zou klinken als zij een (Nederlandstalig) Koningslied zouden produceren.

Wasted Bullets, The royals en The charm The Fury mogen het wel maken, zijn drie bands waar Nederland dik trots op mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Of gewoon Ilse DeLange met de versie die zij laatst bij 3FM deed.

http://giel.vara.nl/media/223176

[ Voor 21% gewijzigd door 90710 op 22-04-2013 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Osiris schreef op maandag 22 april 2013 @ 02:02:
Within Temptation?

*runs*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixio
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-06 09:13
Maasluip schreef op maandag 22 april 2013 @ 07:50:
[...]

Within Temptation?

*runs*
Dan kan je er net zo goed dikke hardcore doorheen gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

CyBeR schreef op maandag 22 april 2013 @ 01:57:
Ook dat ze 't nodig vonden om fucking vijftig man te laten zingen was een uitermate slechte beslissing-- dat maakt dat elke zanger maar een of soms twee (als ze samen zongen) zinnetje had wat alweer een ontzettend rommelig geheel maakt.
Op zich kun je met meerdere artiesten (als je de grens maar weet) best iets aardigs maken. Ook als het in Nederland is gemaakt. :p

Ik moest even aan deze denken. Ook ter gelegenheid van ehh.... een gelegenheid. :+

Misschien wil van Hemert er nog en poging aan wagen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

[YouTube: http://youtu.be/Z7pGnnxzQk4]

Kunnen wij niet oude vergeten nederlandse klassiekers terughalen? :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

CaptJackSparrow schreef op maandag 22 april 2013 @ 09:19:
[...]

Op zich kun je met meerdere artiesten (als je de grens maar weet) best iets aardigs maken. Ook als het in Nederland is gemaakt. :p
Uiteraard maar hier heeft men de grens opgezocht en heeft er daarna op zitten poepen.

Het lied heeft 46 regels en er werken 53 artiesten aan mee. Dat is toch gewoon compleet van de pot gerukt?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 13:01
Geniaal knip en plakwerk: Rene vd Gijp becommentarieerd het koningslied:

http://www.dumpert.nl/med...en_het_koningsliedje.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Touchdomex schreef op maandag 22 april 2013 @ 09:48:
[video]

Kunnen wij niet oude vergeten nederlandse klassiekers terughalen? :+
Straks denken ze nog dat Willem-Alexander een gay marriage heeft ;)

Mel Brooks met "It's good to be the king". Dat doet het hem wel!

(Of het relaxte Tom Petty liedje "It's good to be king" ;) )

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 22-04-2013 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

gambieter schreef op maandag 22 april 2013 @ 11:03:
[...]

Straks denken ze nog dat Willem-Alexander een gay marriage heeft ;)

[video]

Mel Brooks met "It's good to be the king". Dat doet het hem wel!

[video]

(Of het relaxte Tom Petty liedje "It's good to be king" ;) )

Dit beter? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Goron schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:56:
Geniaal knip en plakwerk: Rene vd Gijp becommentarieerd het koningslied:

http://www.dumpert.nl/med...en_het_koningsliedje.html
Prachtig.

Je zou tijdens het lachen bijna vegeten hoe slecht het liedje is....tot je die 3 vingers in de lucht ziet :F

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

En wederom bedreigingen n.a.v. dat liedje
http://www.telegraaf.nl/p...t_de_dood_bedreigd__.html

en ja, Telegraaf ja >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07 18:14
Is Daphne zo boos? :')

Overigens ...

http://www.telegraaf.nl/p...Spits_stapt_ook_op__.html
AMSTERDAM -
Frits Spits presenteerde Oranjejournaals rond het Koningslied op de Radio 2. Daar stopt hij nu mee.

"Er is geen Koningslied meer", zegt Frits. "Ik vind het een ongelooflijke schande dat dit gebeurt", neemt hij het op voor John Ewbank.
Frits: "Ik wil solidair zijn als heraut. Mijn rol in het Oranjejournaal was de heraut van het Koningslied te zijn."
Wilt hij nu gewoon niet toegeven dat het een ruk-lied is of neemt hij het echt voor hem op :'(

[ Voor 93% gewijzigd door De_Bastaard op 22-04-2013 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 04-07 00:10

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:25
Dit vind ik zelf ook wel mooi. Ook nieuw. Niet perse als koningslied, maar wel gerelateerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
En nog een goed gebalanceerd stukje kritiek ook IMO, sta d'r volkomen achter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Terecht. Ik vond het ook voor een groot deel een veel te bijdehand spijkers op laag water zoeken met een veel te hoog 'kijk mij eens briljant en leuk zijn'-gehalte.

Goedkoop brood-en-spelen type vermaak. ;(

"The Devil is in the details" weet men en de rapstukjes en de overtrokken valse sentimentaliteit in de tekst waren de details die het niveau van het geheel omlaag haalden tot vér onder de lat die voor een Koningslied nu eenmaal, terecht, hoog moet liggen.

De muziek heeft verder heus wel kwaliteiten die het voor een dergelijk lied geschikt zou kunnen maken, maar ja... die ellendige details hè. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Zelfs in Duisland heeft men het erover:

W steht für Wohnwagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Versie van Dries Roelvink :').

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=b6p1FxlUmAo]

Overigens om nog even in te haken op de discussie die hier gisteren woedde (kuddegedrag, etc). Ik denk dat je Nederland grofweg in drie groepen kan indelen; mensen die de artiesten die het lied zongen goed vinden, mensen zonder duidelijke mening, en mensen die de artiesten afschuwelijk vinden.

Als dit soort (naar mijn mening) schijtartiesten namens het hele volk, dus ook de groep die die artiesten/componist/schrijvers niet goed vindt, zo'n lied produceert, dan kan je er gif op innemen dat je kritiek krijgt. Allemaal leuk dat zo'n lied bestaat, dat maakt me eigenlijk niet zo veel uit, maar suggereer dan niet dat het namens het hele volk is als je donders goed weet dat er een grote groep Nederlanders is die helemaal niet achter dat domme lied staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Kunnen we deze dame niet uitnodigen...? _/-\o_

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Thomasx4 schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:41:

Als dit soort (naar mijn mening) schijtartiesten namens het hele volk, dus ook de groep die die artiesten/componist/schrijvers niet goed vindt, zo'n lied produceert, dan kan je er gif op innemen dat je kritiek krijgt. Allemaal leuk dat zo'n lied bestaat, dat maakt me eigenlijk niet zo veel uit, maar suggereer dan niet dat het namens het hele volk is als je donders goed weet dat er een grote groep Nederlanders is die helemaal niet achter dat domme lied staat.
Ja, maar die mensen zijn zo de weg kwijt dat ze denken dat heel Nederland ze goed vinden. Op Geenstijl was ook zo'n opmerking van Gordon. Ja, een minderheid vindt je geweldig en een meerderheid vindt je klote. Jammer dan.
Ik zou ook wel eens willen weten hoe ze die iTunes charts gerigged hebben. Hebben ze dat lied nu zelf zo vaak gedownload? Want op 1 binnenkomen... ik weet dan misschien niet hoe dat soort charts werkt, maar dat kan niet spontaan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

.

[ Voor 98% gewijzigd door Daniel36 op 22-04-2013 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Maasluip schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:08:
[...]

Ja, maar die mensen zijn zo de weg kwijt dat ze denken dat heel Nederland ze goed vinden. Op Geenstijl was ook zo'n opmerking van Gordon. Ja, een minderheid vindt je geweldig en een meerderheid vindt je klote. Jammer dan.
Ik zou ook wel eens willen weten hoe ze die iTunes charts gerigged hebben. Hebben ze dat lied nu zelf zo vaak gedownload? Want op 1 binnenkomen... ik weet dan misschien niet hoe dat soort charts werkt, maar dat kan niet spontaan gebeuren.
Snap ik inderdaad ook niet helemaal, maar bijvoorbeeld winnaars van X Factor en The Voice komen meestal ook op 1 binnen terwijl het vaak ook niet erg goede nummers zijn. Nouja, het komt er denk ik gewoon op neer dat er (gelukkig) en grote groep Nederlanders is die die 51 artiesten gewoon prut vinden (en een aantal zijn niet eens musici, zoals Chantal Jansen, en deze groep heeft nu zijn stem laten horen. Vraag me af wat ze er nou eigenlijk mee gaan doen, het lijkt me namelijk niet raadzaam om dit nummer alsnog in elke stad bij de grote evenementen tegelijkertijd te gaan draaien, dan zal de helft van het publiek het nummer toch alleen maar uitjoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Laatst online: 14:20

Vrijdag

De Zwarte

Is deze al voorbij gekomen?

[YouTube: http://youtu.be/1IZJgPunZVo]

Van bijna 20 jaar geleden :o

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik vrees dat één van de problemen met BNners is dat men bekendheid met bekwaamheid verwart en ze, omdát ze bekend zijn, dingen laat doen waar ze helemáál niet bijster geschikt voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Thomasx4 schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:32:
... niet eens musici, zoals Chantal Jansen ...
Even los van eventuele kwaliteitsoordelen: volgens mij had ze in het verleden toch wel een deel van haar brood met muziek uitvoeren verdiend.

Gezien de belangstelling moet ik misschien dat lied toch maar eens gaan horen, heb alleen nog maar een deel de tekst gelezen...

[ Voor 17% gewijzigd door begintmeta op 22-04-2013 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Waarom heb ik een idee dat het hele 'koningslied' qua idee is afgekeken van dit nummer:

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Alleen al door haar mooie ogen kan deze dame bij mij niets fout doen. Aan haar heeft het in ieder geval niet gelegen... <3 O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 07:51

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

En ik heb zo het idee dat ieder nummer waarin er 'medelanders' mee zouden doen, een zelfde lot beschoren is. Het is namelijk een Nederlands feestje, en geen 'de koning van Marokko, heb ik altijd geeerd' feest.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Inderdaad, we zijn van Duitsen bloed, niet van Noordwest-Afrikaansen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

begintmeta schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:43:
En dat is iets waar we trots op mogen zijn.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-07 18:28
AllSeeyinEye schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:42:
En ik heb zo het idee dat ieder nummer waarin er 'medelanders' mee zouden doen, een zelfde lot beschoren is. Het is namelijk een Nederlands feestje, en geen 'de koning van Marokko, heb ik altijd geeerd' feest.
Aha. Het is een flutnummer, omdat Ali B mee deed. Duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Maasluip schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:08:
Het is een bekend gegeven dat met een paar duizend euro de toppositie in de lijst gekocht kan worden. Dat gold in de tijd van de singles en dat geldt in de tijd van iTunes. Niets nieuws onder de zon.

Wel grappig dat nr van Roelvink. Qua consistentie in muziek en tekst is de kwaliteit een stuk beter. De boodschap van de tekst blijft echter een vreemde combinatie van ideeen. Het roept sowieso de vraag op waarom de uitverkorene de hulp van het volk nodig zou hebben. Dat laatste zat ook al in het koningslied wat nu ter ziele is, maar is pure onzin.

Eigenlijk is het nummer van K3 nog wel een van de betere. Waarom kunnen 3 meiden een positief lied zingen waarin de koning wordt neergezet als de perfecte man van van Maxima, maar kunnen anderen geen fatsoenlijk lied neerzetten waarin de koning zijn functie gaat aanvaarden en het volk/land gaat dienen naar het beste van zijn vermogen (in plaats van f*cking andersom zoals Roelvink en Ewbank)?
Quad schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:39:
Waarom heb ik een idee dat het hele 'koningslied' qua idee is afgekeken van dit nummer:

[video]
Alsof dat uitmaakt? Het nummber van Borsato en B. zat redelijk in elkaar en diende het doel en publiek wat het moest dienen. Bruikbaarheid voor iets als een koningslied is uiteraard nul om nog maar niet te spreken over dat naast een idee ook uitvoering essentieel is.

[ Voor 16% gewijzigd door Rukapul op 22-04-2013 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Russel88 schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:50:
[...]

Aha. Het is een flutnummer, omdat Ali B mee deed. Duidelijk.
Ik denk inderdaad dat dit grotendeels aan hem en zijn kornuiten gelegen heeft. Zonder de rap zou het nummer aanzienlijk beter te verteren geweest zijn, de taalfouten daargelaten.
Rukapul schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:55:
[...]

(...) waarin de koning zijn functie gaat aanvaarden en het volk/land gaat dienen naar het beste van zijn vermogen (in plaats van f*cking andersom zoals Roelvink en Ewbank)?
Het volk dient de koning naar het beste van haar vermogen ;) Verder ben ik het helemaal met je eens.

[ Voor 35% gewijzigd door AllSeeyinEye op 22-04-2013 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

dubbelpost. Excuus.

[ Voor 94% gewijzigd door AllSeeyinEye op 22-04-2013 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Obvious troll is obvious, laten we d'r niet op in gaan a.u.b. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
AllSeeyinEye schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:55:
... Het volk dient de koning naar het beste van haar vermogen ;) ...
:?

offtopic:
Osiris schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:59:
Obvious troll is obvious, laten we d'r niet op in gaan a.u.b. :)

Sorry, ik heb hier zo'n lekker gezellig-in-de-Nederlandse-huiskamer-gevoel, dacht serieus dat het een HK-topic was.

[ Voor 43% gewijzigd door begintmeta op 22-04-2013 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
AllSeeyinEye schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:55:
[...]

Het volk dient de koning naar het beste van haar vermogen ;) Verder ben ik het helemaal met je eens.
Ga jij de grondwet eens lezen ;)

Als je dit meentdit zo zou zijn dan zou ik instantaan voor een revolutie in Franse stijl zijn. Draai je het om dan ben ik voorstander van een meer evolutionaire ontwikkeling van de positie van ons staatshoofd.

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 22-04-2013 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tja, het neigt wellicht naar een troll, maar is niet zo bedoeld. Ik ben denk ik vrij traditioneel wat betreft de positie van de koning. Ik ben van mening dat zijn macht veel te veel beperkt is door de regering. Wat mij betreft staat de koning weer aan het hoofd van de regering en in ieder geval aan het hoofd van defensie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
  • Laatst online: 04-07 19:24
begintmeta schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:43:
Nu ja, vergeet niet dat 'Duitsen' in het Wilhelmus niet voor 'van Duitse afkomst' staat. Oorspronkelijk stond er "ben ick van Duytsche bloet" of "Ben ick van Duytscher aert", maar dit betekent in deze context gewoon "Hollands". (Denk aan het Engelse "Dutch")

Zie ook deze bron voor meer informatie:

De eerste betekenis van Duitsch is volgens het WNT 'Nederlands' ("In de 16de en 17de eeuw het gewone woord, thans, behoudens in sommige deelen van [Zuid-Nederland], in dit gebruik verouderd"). De tweede betekenis is "uit of van Duitschland" en de derde "goed Hollandsch, goed rond, flink, vroolijk".

Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0), AMD Ryzen 5 3600 met Gelid Tranquillo Rev.4, 16GB Crucial Ballistix DDR4-3600, Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6, be quiet! Pure Power 11 500W, Kingston A2000 500GB, 1TB WD Caviar GP en een Dell Ultrasharp U2410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Liever een jolige meezinger in de stijl van (ouwe nummers van) Meeuwis of iets dergelijks. Geen rap, geen tranentrekkende Borsato, geen geforceerd allegaartje van stijlen en tekstfragmenten. Hoewel ik zelf weinig heb met Meeuwissen, Hazessen, Rowwen Hezes en ander gerelateerd gebeuren is de kans op meezingen groter bij dat soort nummers dan bij wat we nu zagen. En meezingen was toch het doel?

Maargoed, zoals ik net ook in de 1-vandaag enquete heb ingevuld: het is geprobeerd en mislukt, schrappen dat idee. Niet krampachtig proberen met een alternatief te komen omdat het in het draaiboek staat, daar wordt het niet beter van.

[ Voor 16% gewijzigd door Bundin op 22-04-2013 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:09:
Wat mij betreft staat de koning weer aan het hoofd van de regering en in ieder geval aan het hoofd van defensie.
Ja precies, vooral dat hoofd van defensie is een fijne gedachte; zoveel prettiger als je weet bij het minste of geringste het hoofd van defensie veilig in Canada zit ipv. hier in The Danger Zone.

En met de moderne vervoers- en communicatiemiddelen zou een capitulatie van Nederland ook geen 4 dagen meer hoeven duren, maar slechts 1 (of máximaal 2): da's meer dan genoeg om zijn onderkomen daar gereed te maken en voor hem & de zijnen om erheen te vliegen.
Veel efficiënter en minder risico op verspilling van munitie en mensenlevens hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 18:35
CaptJackSparrow schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:15:
[...]

Terecht. Ik vond het ook voor een groot deel een veel te bijdehand spijkers op laag water zoeken met een veel te hoog 'kijk mij eens briljant en leuk zijn'-gehalte.
Daar maakt dit stukje zich minstens zo schuldig aan. Ik vond in de analyse van Daniels een duidelijk verschil waarneembaar in de "echte" fouten in het lied en gekscherend commentaar. Dit opiniestukje gooit alles op 1 hoop en mekkert dan dat het te makkelijk is.

Ben ik overigens de enige die vanochtend voor een rood stoplicht dacht: "Daar sta je dan..."?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
  • Laatst online: 04-07 19:24
Iva_Bigone schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:33:
[...]

Ja precies, vooral dat hoofd van defensie is een fijne gedachte; zoveel prettiger als je weet bij het minste of geringste het hoofd van defensie veilig in Canada zit ipv. hier in The Danger Zone.

En met de moderne vervoers- en communicatiemiddelen zou een capitulatie van Nederland ook geen 4 dagen meer hoeven duren, maar slechts 1 (of máximaal 2): da's meer dan genoeg om zijn onderkomen daar gereed te maken en voor hem & de zijnen om erheen te vliegen.
Veel efficiënter en minder risico op verspilling van munitie en mensenlevens hier.
Dat je het niet eens bent met een koning aan het hoofd van onze defensie, prima. Maar om nu de gehele Nederlandse geschiedenis op oorlogsgebied samen te vatten in een enkel voorbeeld uit een enkele oorlog, gaat wel heel ver. Je komt zo vooal over als iemand die het echt niet begrepen heeft en niet als de gevatte cynicus die je wellicht probeert over te brengen.

Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0), AMD Ryzen 5 3600 met Gelid Tranquillo Rev.4, 16GB Crucial Ballistix DDR4-3600, Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6, be quiet! Pure Power 11 500W, Kingston A2000 500GB, 1TB WD Caviar GP en een Dell Ultrasharp U2410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

cheiron schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:42:
[...]

Ben ik overigens de enige die vanochtend voor een rood stoplicht dacht: "Daar sta je dan..."?
Ik stond daar niet alleen, maar: "Met z'n allen....."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

cheiron schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:42:
[...]
Daar maakt dit stukje zich minstens zo schuldig aan. Ik vond in de analyse van Daniels een duidelijk verschil waarneembaar in de "echte" fouten in het lied en gekscherend commentaar. Dit opiniestukje gooit alles op 1 hoop en mekkert dan dat het te makkelijk is.

Hou je veilig!

PVOutput☀️

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste