In de video met het bewegende beeld lijkt dat alleen maar nog meer zo te zijn. Was me ook al opgevallengambieter schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 22:59:
Muhahaha. Ik zit Have I got News for you te kijken op BBC1, en daar is het Koningslied ook langsgekomen.
Ze lieten de rap zien, en het liedje wordt beschreven als een combinatie van "choral and rap", oftewel c-rap. Mooiste stukje: aan het einde van de rap zie je een man met een buldog-achtige hond, zetten ze het beeld stil, lijkt het dat de man de dog zit af te trekken.
[afbeelding]
Laat dat nu net lijken op deze TV-hond:
[afbeelding]
En die verkoopt verzekeringen. Even Ewbank bellen...
Goed voorbeeld van hoe je met 'de juiste toon' met behulp van een bestaande melodie iets goeds/moois kunt maken.
Ik gebruikte de term eerder al, "Artistieke Integriteit".
Nu nog André Rieu die op het Museumplein als uitsmijter 'Pomp And Circumstance' inzet.
Nu nog André Rieu die op het Museumplein als uitsmijter 'Pomp And Circumstance' inzet.
Dat zou qua melodie idd zomaar kunnen, zou dan ook van Ierse oorsprong kunnen zijn. Weet jij toevallig om wel oud Schots liedje het gaat?Kain_niaK schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 02:56:
De melodie is van het publieke domein, is een oud schots liedje.
BTW: Vandaag WA's laatste verjaardag als kroonprins, dus ik vlag virtueel!

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White
Idd mooie tekst van en mooi gezongen door Brigitte Kaandorp. Bij het Off Koningslied waren 1, hooguit 2 zangers/zangeressen waarschijnlijk ook veel mooier geweest.CaptJackSparrow schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 12:37:
Goed voorbeeld van hoe je met 'de juiste toon' met behulp van een bestaande melodie iets goeds/moois kunt maken.
[video]
Nu nog André Rieu die op het Museumplein als uitsmijter 'Pomp And Circumstance' inzet.![]()
Bij PenW meldde iemand dat hij er 1,5 seconde inzit.

Die zullen we dus wel niet in Ahoy terugzien, want hoe doe je dat eigenlijk, 1,5 seconde zingen?

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White
Ewbank wist dat zogenaamd niet, erg geloofwaardig
See you in the Galaxies Far, Far Away ....
Is Ewbank een Schot?Cthulhu schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 13:54:
[...]
Ewbank wist dat zogenaamd niet, erg geloofwaardig
Ik heb geen idee
See you in the Galaxies Far, Far Away ....
Hij is geboren in Eastleigh, dus zeker geen Schot.Louise525 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 15:11:
Is Ewbank een Schot?
En nog een 'leuk' nieuwsfietje mbt het Koningslied: Zeeland doet niet mee. En gelijk hebben ze... Wat een fiasco.
[ Voor 32% gewijzigd door Jiffy op 29-04-2013 07:49 ]
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
http://nos.nl/koningshuis...ingsfout-koningslied.htmlWijers: inschattingsfout Koningslied
Voorzitter Hans Wijers van het Nationaal Comité Inhuldiging vindt dat het Koningslied zijn doel voorbijgeschoten is. Er is een inschattingsfout gemaakt, zei hij op Radio 1.
Het idee was om suggesties van Nederlanders door mensen met ervaring in het vak te laten samenvoegen tot een liedtekst, zegt hij. Dat leek een leuk idee. "Maar die tekst appelleert niet aan de smaak van heel veel mensen."
Gewoon meezingen
De opdracht was om mensen bij elkaar te brengen, samen te binden. "Dit heeft op zijn hoogst zo'n 30, 40 procent van de Nederlanders bij elkaar gebracht. En dat zit 'm in de tekst."
Wijers geeft toe dat er een inschattingsfout gemaakt is. "We hebben er niet mee bereikt wat we hadden willen bereiken. Maar morgen gewoon meezingen en genieten van die dag, zou ik zeggen", is zijn advies.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
johann3s schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 08:16:
[...]
In de video met het bewegende beeld lijkt dat alleen maar nog meer zo te zijn. Was me ook al opgevallen

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Tenzij dat beest een zeer afwijkende anatomie heeft is dat "kroelen".
Hij krabbelt hem lekker over zijn borst. Er is niet meer van te maken. 
Mensen die een hond hebben (gehad) zullen dit allemaal (her)kennen.
En die oproep van Wijers zal vermoed ik ingegeven zijn door de vrees die ik eerder al uitsprak dat anders iedereen in Ahoy hetzelfde standpunt in gaat nemen als in Zeeland.
Als ze de rapstukjes eruit snijden zal het voor mensen al een heel stuk verteerbaarder worden alleen... dan zou je die rappertjes voor het hoofd stoten en dát voorkomen is natuurlijk iets dat véél belangrijker is dan zo iets triviaals als de festiviteiten rond een troonswisseling.
Mensen die een hond hebben (gehad) zullen dit allemaal (her)kennen.
En die oproep van Wijers zal vermoed ik ingegeven zijn door de vrees die ik eerder al uitsprak dat anders iedereen in Ahoy hetzelfde standpunt in gaat nemen als in Zeeland.
Als ze de rapstukjes eruit snijden zal het voor mensen al een heel stuk verteerbaarder worden alleen... dan zou je die rappertjes voor het hoofd stoten en dát voorkomen is natuurlijk iets dat véél belangrijker is dan zo iets triviaals als de festiviteiten rond een troonswisseling.

[ Voor 5% gewijzigd door CaptJackSparrow op 29-04-2013 12:12 ]
Belachelijk lied. Ach, goede muziek komt allang niet meer uit NL
Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Vaak bu'j te bang!
Zeeuws koor "Mag het licht uit" zingt morgenavond het Officiele Koningslied!
http://www.volkskrant.nl/...en-door-Zeeuws-koor.dhtml
Dit nadat kinderkoor had afgehaakt omdat dirigent het niet verantwoord vond om kinderen een tekst met zoveel taalfouten te laten zingen. Hulde aan deze dirigent!
http://www.volkskrant.nl/...en-door-Zeeuws-koor.dhtml
Dit nadat kinderkoor had afgehaakt omdat dirigent het niet verantwoord vond om kinderen een tekst met zoveel taalfouten te laten zingen. Hulde aan deze dirigent!

...... en toch niet
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Even trouwens als klein tussendoortje ons tweakershart even laten spreken. 
Heeft WA hier (generale repetitie in de Nieuwe Kerk vandaag) nu iets van een tablet in zijn hand? (Mini) iPadje of zo?

Ik ben niet iemand die al dit soort apparaten feilloos kan herkennen.
Iemand?
Heeft WA hier (generale repetitie in de Nieuwe Kerk vandaag) nu iets van een tablet in zijn hand? (Mini) iPadje of zo?

Iemand?
[ Voor 6% gewijzigd door CaptJackSparrow op 29-04-2013 17:52 ]
iPad, te zien aan het formaat en de connector onderaanCaptJackSparrow schreef op maandag 29 april 2013 @ 17:50:
[afbeelding]
Iemand?
(En het busje is denk ik een Mercedes-Benz Sprinter)
[ Voor 4% gewijzigd door Koenvh op 29-04-2013 17:59 . Reden: Omdat het kan ]
🠕 This side up
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Geniaal, alleen sommige stukken zijn minder gelukt. Nu nog een Franse versie
[ Voor 3% gewijzigd door Koenvh op 29-04-2013 21:10 ]
🠕 This side up
Ik dacht dat bekend was dat WA een iPad heeft. Kwam bij mijn weten langs in het laatste grote interview op tv dat ik nog steeds af moet kijken.Koenvh schreef op maandag 29 april 2013 @ 17:57:
[...]
iPad, te zien aan het formaat en de connector onderaan
(En het busje is denk ik een Mercedes-Benz Sprinter)
Heb zelf ook een iPad, dus:

Onze toekomstige kroonprinses heeft hier een andere jas aan dan haar twee zusjes. Tot voor kort waren ze vaal uniform als drieling gekleed.CaptJackSparrow schreef op maandag 29 april 2013 @ 17:50:
[afbeelding]
Iemand?
Willem(Pie) heeft een iPad idd, ook een iPhone en andere Apple producten naar het schijnt.CaptJackSparrow schreef op maandag 29 april 2013 @ 17:50:
[afbeelding]
Iemand?
Hij had zelfs een Apple iPhone (1) met Jailbreak en SimUnlock toen ze hier nog niet uit waren.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Ik was gisteravond bij de AH XL in Hoofddorp en daar zag ik ze liggen. Inclusief de sticker, viel me zelfs nog op.
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
Op de VK-site staat een liveblog van De Speld, en ik had toch een LOL moment:
14:09
De tekst van de eedaflegging is samengesteld aan de hand van suggesties die mensen de afgelopen week konden inzenden. Vooraf was er veel kritiek op de tekst omdat deze te clichématig zou zijn en niet zou rijmen. Joop van den Ende verdedigde de tekst en sprak van een ‘retecommerciële eed’.’
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Extreem late reactie --ik bekijk hem nu pas-- maar die plaat linksachter de zanger is van mijn tanteVerwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:18:
Deze is stiekem bijna leuk
http://www.nu.nl/binnenla...et-eigen-koningslied.html
Zie bv hier
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
http://www.nu.nl/achterkl...de-van-oranje-nassau.html
Zou dat zijn voor de bijdrage aan het koningslied?
Zou dat zijn voor de bijdrage aan het koningslied?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
YellowCube schreef op maandag 22 april 2013 @ 19:04:
[...]
Over 6 maanden is iedereen het weer vergeten en verdwijnt het naar de diepste krochten van het internet.
we zijn nu een half jaar verder.
Is er iemand geweest die na 30 april 2013 en nu ook maar iets gehoord heeft van het lied.
Is het nog maanden in de Top 40 blijven hangen en werd je er in eindeloze files of op het werk via de radio op nare wijze mee geconfronteerd?.
Kon je deze vakantie in het buitenland geen stap buiten je appartement doen zonder door je buitenlandse collegavakantieganger beschimpt te worden om dit lied?
Ik niet...maar misschien heb ik niet opgelet.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Gisteren nog 
Uit door Edward Snowden gelekte documenten blijkt dat de NSA al voor de onthulling op de hoogte was van het Koningslied. Toch heeft Amerika niets gedaan om zijn bondgenoot te waarschuwen. Premier Rutte heeft president Obama per telefoon om opheldering gevraagd.
Niks van gehoord verder, maar de uitspraak "De [...] die je wist dat zou komen" is redelijk ingeburgerd op m'n werk
Vaak bu'j te bang!
Deze vind ik veel leuker uit dat bericht:
Oftewel: kansloze gast die EwwwwbankDe NSA volgt de verrichtingen van componist John Ewbank al sinds ‘Waarom nou jij’ (1994). Ewbank reageert verheugd op de Amerikaanse meeluisteraars. “Zo dicht bij internationaal succes ben ik nog nooit geweest.”

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Hehe...
Ik denk dat we het collectief verdrongen hebben omdat we het zo snel mogelijk wilden vergeten.
De Rap was het meest tenenkrommend. Met dat eruit was het muziekje verder nog best te pruimen.
Hou je veilig.
Die dinsdag kwam ik nog geregeld tegen maar verder heb je wel gelijk hoor, ja, verder heb je wel gelijk.YellowCube schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:47:
Is er iemand geweest die na 30 april 2013 en nu ook maar iets gehoord heeft van het lied.
Is het nog maanden in de Top 40 blijven hangen en werd je er in eindeloze files of op het werk via de radio op nare wijze mee geconfronteerd?.
Kon je deze vakantie in het buitenland geen stap buiten je appartement doen zonder door je buitenlandse collegavakantieganger beschimpt te worden om dit lied?
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Je bent het zelf in elk geval niet vergeten.YellowCube schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:47:
[...]
[...]
Dit is dus de dag die je wist dat zou komen
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!