Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben kort geleden tot de conclusie gekomen dat ik aan de XBMC wil. Nu heb ik rondgekeken en een HTPC in elkaar gezet, maar volgens mij kan het veel goedkoper dan wat ik nu heb. Ik heb verder geen NAS oid, alles moet via de HTPC gaan.

Ik wil er dus mee downloaden via torrents/newsgroups, en films/series t/m 1080P afspelen. 3D functie is voor mij niet nodig, heb daar de TV niet voor en ook niet de behoefte. Ook mijn geluid komt gewoon uit mijn TV, dus zou ik het heel basis op kunnen lossen, denk ik.

Ik bedenk me wel, dat ik me wel heb laten leiden met voorbeelden waarbij er wel een 3D functie gevraagd werd, dus het zal wel zwaar overkill zijn wat ik nu bij elkaar heb.

1 x Scythe Shuriken Rev. B € 30,99*
1 x AMD A4-5300 € 47,49*
1 x be quiet! System Power 7 300W € 34,99*
1 x SilverStone Milo ML03B € 69,90*
1 x Crucial CT128M4SSD2 € 97,90*
1 x MSI FM2-A75IA-E53 € 74,90*
1 x Western Digital WD20EARX 2 TB € 93,90*
1 x Corsair 8 GB DDR3-1600 Kit € 63,90*

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2013 23:29 . Reden: Te vroeg ge-entert ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Wat heb je nu dan al bij elkaar?
Verder zou ik een modje vragen dit topic te verplaatsen naar DAA (Desktop Aankoopadvies) en een kijkje te nemen in HTPC's die daar gevraagd/samengesteld worden, of bijvoorbeeld de BBG van begin dit jaar als uitgangspunt te nemen ([BBG] HTPC januari 2013)

Nog een tip: zoek de items op in de pricewatch, klik dan rechtsboven op 'willen' en maak een wenslijst. Als deze compleet is klik je op 'genereer RML' en copy-paste je de lijst naar je TS. Dat maakt het makkelijker er prijzen bij te zoeken en aanpassingen te maken (zie: Handleiding Pricewatch voor uitgebreidere uitleg)

Op het eerste gezicht ziet dit er uit als een prima HTPC setup. De AMD APU's hebben wel baat bij sneller geheugen omdat de GPU dan beter presteert, maar daar zal je voornamelijk bij spellen voordeel van hebben. Deze processor icm HTPC gebruik zal waarschijnlijk niet merkbaar beter zijn met sneller geheugen.

[ Voor 52% gewijzigd door gwystyl op 15-04-2013 23:38 . Reden: Lijstje is later bijgevoegd :). ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu dus 1,5 uur verder en ben nu aan het kijken of een NAS + HTPC een goede combinatie voor mij is. Denk dat ik nog wel een week bezig ben voordat ik daadwerkelijk een idee heb wat ik er verder van wil. Ik heb een hekel aan weggooien, dus hoe meer opslagruimte, hoe beter, vandaar de NAS. Maar misschien dat dat ik dat dan beter kan combineren met een ZBox, aangezien die verder ook doet wat ik verder nodig heb. Het wordt in ieder geval een lange nacht :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> CEA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben DIT topic tegengekomen, en voor mij klopte alles. Dus ook ik heb de Raspberry Pi gekocht, in combinatie met een DS213+ en een WD Red 3TB harde schijf. Heb altijd al goede ervaringen gehad met de WD externe schijven, dus dit komt vast ook goed.