ninjazx9r98 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:10:
Voor wat betreft de winterbanden en de leaseauto, ik weet niet hoe het bij jou in elkaar steekt maar bij mij is het toch echt de bandenboer zelf die de winterbanden levert en ook de wissels uitvoert.
Ik kan aan het begin van een leasecontract kiezen tussen kwik-fit en ik meen euromaster maar als de keuze gemaakt is kan er niet meer gewisseld worden.
Dat ligt aan de opslag... Zit in het contract.
Bij mijn contract is het dus onmogelijk dat profile kiest voor een merk/type band en dat euromaster daar vervolgens mee aan de slag gaat.
(Zijn de banden versleten en wordt dit opgemerkt door de garage tijdens een servicebeurt dan is het uitgesloten dat men nieuwe banden gaat/mag leveren, dat wordt gewoon een ritje bandenboer.)
Nope in het verleden wel eens één band laten vervangen doordat hij lek was bij de garage en de euromaster wisselt deze gewoon netjes mee.
Sterker nog, ik wil zelf velgen kopen op mijn nieuwe leaseauto, geen probleem voor de leasemij.
Dus Euromaster gebeld, of zei d banden dan kunnen omwisselen en dat was geen enkel probleem. Banden door garage af fabriek geleverd en de velgen door mij geleverd.
Het bedrijf dat daar nee tegen zegt, doe ik geen winterbandenregeling bij...
Dus zegt euromaster "nee", dan stap ik voor de bandenwissels naar profile en anders kwikfit.
[quote]
Komt natuurlijk nog bij dat het dan wel om één klant gaat (de leasemaatschappij) maar het gaat vervolgens wel om vele duizenden auto's die gedaan worden en met dergelijke volumes die je aan één bedrijf kunt factureren wordt het een heel ander verhaal en totaal niet meer vergelijkbaar met die ene particulier waar we het hier over hebben.
[quote]
Die eenmalige wissel moet ik gewoon uit eigen zak betalen.
Die zonneschermen, over hoeveel jaar geleden hebben we het dan?
Is dat van de laatste paar jaar of al een stuk langer geleden?
Dat maakt tenslotte nogal een verschil in dit soort discussies als het om internet shoppen en de gevolgen daarvan gaat.
5 jaar geleden. Toen keek men ook al op internet.
Andere schermen monteren deden we ook.
Mensen verhuizen namelijk nog wel eens. En als ze een scherm hebben dat 5 jaar oud is en die graag mee wilden nemen. Waarom zouden wij die niet willen monteren?
Kosten:
Demontage, vervoer en montage.
En je weet zeker dat die mensen over een jaar of 5 ook hun nieuwe scherm weer bij jou kopen... Investering in de toekomst.
PS
Geen garantie is makkelijk gezegd dan gedaan aangezien je als consument sowieso recht hebt op goed geleverd werk.
Vraag is dus hoeveel het je waard is als ondernemer om het risico te lopen dat je verzeild raakt in eindeloze discussies over de kwaliteit van je werk en alle narigheid er omheen.
Je moet imho wel heel erg verlegen zitten om werk wil je allerlei extra risico lopen met klusjes waar je in verhouding maar heel weinig mee verdient.
Je kan in het geval van een zonnescherm dan toch prima garantie geven op de montage?
Wij garanderen dat het scherm niet van de muur komt zetten, recht hangt etc.
Maar het scherm zelf, doek etc. geven we dan geen garantie op. Logisch toch?
Montage kost je ook je bus, mensen en materialen... Toch is daar prima op te verdienen. Nogmaals, plus de investering in een potentiële nieuwe klant in de toekomst...
Ik heb dat zo vaak meegemaakt. Onderhoud op een oud scherm opgepakt. Kom je er aan en probeer je zo veel mogelijk te helpen, maar eigenlijk een vergeven zaak. Dat leg je die mensen gewoon heel netjes uit en je doet je best er nog iets van te maken.
2 maanden later staan die mensen bij jou in de winkel om een nieuwe scherm te kopen en niet bij bedrijf B dat aangeeft niets te doen aan oude schermen die bij hen gekocht zijn.
Tevreden klanten zeggen het voort...