Ja, mijn baas heeft ook een pand, gas, water en licht, ik rijd in een leaseauto die mijn baas betaald, daar bovenop betaalt mijn baas mijn tankpasje. En dan nog verdien ik meer dan een gemiddelde monteur en betaalt de klant minder per uur voor mij dan jij voor een monteur...
Dus er zit wel degelijk marge op het uurloon!
Het zijn twee uitersten...
Volgens mijn laatste bronnen gaat het in de ICT anders nog prima, één van de weinige takken waar je nog "makkelijk" aan een baan komt... Volgens mij was het juist die autohandel di klappen vangt, gebaseerd op de berichtgeving in kranten natuurlijk...
Je kunt geen ict met een garage/dealer vergelijken nu eenmaal
Nope, maar stel dan niet dat er geen marge zit op de manuren... Dat is gewoon een leugen.
Overgens hoef ik ook niet aan siemens/nixdorf te gaan vragen of ze mijn meegenomen software even willen updaten en installeren
Trek dan wel even het juiste vergelijk. Ik sta[p ook niet naar Michelin om Continental banden te monteren.
Ik stap naar een dienstverlenende garage, die meerdere merken levert om de auto te maken.
Stap dan naar een willekeurige ICT dienstverlener met de vraag om zijn eigen aangeschafte software te installeren. Weinig ICT dienstverleneres die daar nee op zullen zeggen.
Sterker nog, 95% van de bedrijven die ICT bedrijven inhuren, kopen zelf Microsoft software, om het door de ICT'er te laten configureren.
Klantvriendelijkheid is iets wat ook een klant afdwingt en je moet dan ook niet verbaasd zijn als je eigen meegebrachte waren bij een garage/dealer niet gemonteerd worden .
Kan, stap je naar een andere garage...
Ik heb het in het verleden ook wel eens gedaan. Auto moest door de APK komen, maar enkel voor de verkoop. Tja, banden van de sloop zijn nu eenmaal een stuk goedkoper...
Garage rekent gewoon wat meer voor de montage en klaar is kees. Ik blij, garage blij en garage wordt nog blijer, omdat ik hem bij vrienden en familie aanbeveel... Ik weet nu dat hij er door zijn handelen in ieder geval 2 klanten extra bij heeft (mijn twee zwagers).
Iedere garage moet het zelf weten, maar één die nee had gezegd, had nu niet die twee extra klanten gehad...
Beneveerg schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 13:55:
Bekijk het eens zo:
Op die banden zit een marge. Voor het balanceren van banden moet je banden bij de garage gaan kopen. Hij gebruikt waarschijnlijk een zelfde type band voor alle klanten waardoor hij precies weet wat er mis kan gaan en hoe hij eventuele problemen moet oplossen / voorkomen.
Door het op deze manier te doen kunnen de kosten voor het balanceren laag / redelijk blijven. Nu komt er iemand met zijn eigen banden aan waardoor er al geen inkomsten zijn voor de verkoop. Daarnaast loopt de garage het risico dat er iets mis kan gaan, waardoor het werk meer uren kost die niet doorberekent kunnen worden.
We hebben het over banden wisselen... Niet over het in elkaar zetten van een motorblok oid...
Het is geen rocketsience...
Anoniem: 316847 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 15:07:
Je kan beide niet vergelijken met elkaar daarvoor zitten er teveel verschillen in .
Voor mij is het een simpele zaak als het mijn bedrijf was zou ik het absoluut weigeren om te monteren .
Jij koopt iets goedkoop dan moet je daar ook de gevolgen van accepteren .
Klantvriendelijkheid zal er altijd zijn maar je weet zelf ook best wel hoe jij jezelf opstelt zo zul je in de meeste gevallen ook zelf behandeld worden
Maar goed dat jij geen bedrijf hebt dan...
Waarom blijf je zo vasthouden aan je "absoluut weigeren".
Die consequentie kan toch prima zijn dat je wat meer betaalt voor de montage?
Euromaster kan het toch ook? Die rekent gewoon 80 euro inclusief balanceren etc.
Banden wissel is 30 minuten werk, al zijn ze bij mij vaak in 20 minuten al klaar...
Die apparaten heb je toch al staan, 80 euro in een half uur is toch leuk verdiend?
Alleen maar "nee, nee nee en nee" zeggen, slaat toch nergens op? Wil je nou geld verdienen of niet?
Anoniem: 316847 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 15:10:
De man heeft toch volkomen gelijk hij maakt geen omzet met de verkoop van banden en hoe hij zijn arbeidsloon berekent heb ik geen zicht op maar zou best eens kunnen dat hij zo op de grens zit dat hij er zelfs op toe zou leggen .
Dan zegt hij toch gewoon is wissel ze voor X euro, waarmee hij uit de kosten is en er iets aan verdiend!?!?!?!
Waarom zo moeilijk denken?
Anoniem: 316847 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 15:22:
En daar ligt nu ook het probleem als jij je niet kunt indenken waarom hij dat niet wil doen dan zul je het ook nooit snappen .
Ikzelf zou het niet in mijn hoofd halen op die manier bij iemand aan te komen met onderdelen in mijn auto (maakt niet uit of het nu om een auto gaat of een stofzuiger)
Er is zat onderzoek naar gedaan en nee verkopen is een stuk slechter voor je bedrijf, dan het wel aanbieden maar te duur...
Al zegt die man: voor 100 euro doe ik het, het is beter dan nee zeggen.