Gisteren een bestelling van Dixons ontvangen en daarin zat een flyer met de tekst "Je review is €5.- waard".
Hiervoor wordt je verwezen naar http://www.dixons.nl/tweakers (wat doorstuurt naar http://tweakers.net/shopreview/162/dixons-punt-nl.html?)
Daar schrijf je dan een een review, dit laat je weten aan activecare@dixons.nl en krijg je blijkbaar 5 euro korting op je volgende aankoop.
Foto van de flyer
Ik kan er niets over vinden bij Dixons of Tweakers zelf en het komt mij toch wat vreemd over om reviews te 'kopen' ook al wordt er niets gezegd over wat de inhoud moet zijn.
Is blijkbaar een gezamelijke actie want zowel de logo's van Dixons als Tweakers staan erop.
Wat ik ook nergens kan vinden zijn de voorwaarden van deze actie.
Ik wil toch graag weten wat ze met mijn gegevens doen en of er nog randvoorwaarden aan de korting zitten zoals een minimum aankoopbedrag.
Heb net een mailtje naar het genoemde Dixons email adres gestuurd met deze vragen.
Als ik antwoorden krijg laat ik het hier weten, altijd handig voor mensen die ook graag eerst de voorwaarden willen weten voordat ze aan een actie meedoen.
[edit 12-04-2013 12:29]Toevoeging
Mijn intiele bedoeling van deze post was te achterhalen welke voorwaarden er nu aan de kortingsactie zitten omdat dit nergens te vinden was (en is).
Het topic heeft zich echter ontwikkeld tot een dicussie of het aanbieden van beloningen aan tweakers voor het plaatsen van reviews hier uberhaupt wel wenselijk is.
Na het lezen van de argumenten tot nu toe lijkt het mij persoonlijk een foute ontwikkeling vooral vanwege oneerlijke concurrentie t.o.v. andere niet betalende webshops en het feit dat de betaalde reviews ansich minder waarde hebben (vanwege gekleurd zijn en vaak weinig inhoudelijk).
Ander punt van deze discussie is dat de kortingsactie tegen de voorwaarden van Tweakers zelf in gaat.
Tweaker is echter wel op de hoogte want het blijkt uiteindelijk een gezamelijk 'Pilot' met de BAS Group (Dixons/Mycom) te betreffen om het aantal reviews te verhogen.
Deze pilot is niet algemeen aangekondigd en de voorwaarden van Tweakers worden mogelijk achteraf aangepast naar gelang de uitkomsten van deze pilot.
[Edit 2 12-04-2013 16:32] Antwoord van Dixons op mijn gestelde vragen:
Hiervoor wordt je verwezen naar http://www.dixons.nl/tweakers (wat doorstuurt naar http://tweakers.net/shopreview/162/dixons-punt-nl.html?)
Daar schrijf je dan een een review, dit laat je weten aan activecare@dixons.nl en krijg je blijkbaar 5 euro korting op je volgende aankoop.
Foto van de flyer
Ik kan er niets over vinden bij Dixons of Tweakers zelf en het komt mij toch wat vreemd over om reviews te 'kopen' ook al wordt er niets gezegd over wat de inhoud moet zijn.
Is blijkbaar een gezamelijke actie want zowel de logo's van Dixons als Tweakers staan erop.
Wat ik ook nergens kan vinden zijn de voorwaarden van deze actie.
Ik wil toch graag weten wat ze met mijn gegevens doen en of er nog randvoorwaarden aan de korting zitten zoals een minimum aankoopbedrag.
Heb net een mailtje naar het genoemde Dixons email adres gestuurd met deze vragen.
Als ik antwoorden krijg laat ik het hier weten, altijd handig voor mensen die ook graag eerst de voorwaarden willen weten voordat ze aan een actie meedoen.
[edit 12-04-2013 12:29]Toevoeging
Mijn intiele bedoeling van deze post was te achterhalen welke voorwaarden er nu aan de kortingsactie zitten omdat dit nergens te vinden was (en is).
Het topic heeft zich echter ontwikkeld tot een dicussie of het aanbieden van beloningen aan tweakers voor het plaatsen van reviews hier uberhaupt wel wenselijk is.
Na het lezen van de argumenten tot nu toe lijkt het mij persoonlijk een foute ontwikkeling vooral vanwege oneerlijke concurrentie t.o.v. andere niet betalende webshops en het feit dat de betaalde reviews ansich minder waarde hebben (vanwege gekleurd zijn en vaak weinig inhoudelijk).
Ander punt van deze discussie is dat de kortingsactie tegen de voorwaarden van Tweakers zelf in gaat.
Tweaker is echter wel op de hoogte want het blijkt uiteindelijk een gezamelijk 'Pilot' met de BAS Group (Dixons/Mycom) te betreffen om het aantal reviews te verhogen.
Deze pilot is niet algemeen aangekondigd en de voorwaarden van Tweakers worden mogelijk achteraf aangepast naar gelang de uitkomsten van deze pilot.
[Edit 2 12-04-2013 16:32] Antwoord van Dixons op mijn gestelde vragen:
Bedankt voor je e-mail en vragen omtrent onze review actie.
Wij willen doormiddel van de flyer die men bij de bestelling ontvangt onze klanten aansporen tot het schrijven van een review. De review mag zowel negatief als positief, men ontvangt sowieso een €5 kortingscode die in onze webwinkel te gebruiken is.
Doormiddel van deze reviews, kunnen wij de ervaringen van onze klanten analyseren en waar nodig aanpassingen maken in onze systemen of klantbenadering. Tevens kunnen klanten die ons niet kennen, doormiddel van deze reviews, een keuze maken om wel of niet bij ons een product aan te schaffen.
Aan deze kortingscode zit geen ‘maar’ verbonden. Je kan deze kortingscode gebruiken op elke order en elk willekeurig product, er zit geen minimum aankoopbedrag aan verbonden om deze kortingscode te gebruiken!
Wij vragen voor de review geen persoonlijke gegevens, maar vragen om na het plaatsen van de review een e-mail te sturen naar activecare@basgroup.nl, waarna wij controleren of deze daadwerkelijk is geschreven. Na het controleren ontvangt de reviewschrijver een €5 kortingscode. Wij doen verder niets met de eventuele meegestuurde gegevens.
Het schrijven van een review geeft recht op een kortingscode van €5, die eenmalig in te wisselen is. Mocht je in een korte tijd twee bestellingen hebben geplaatst, en dus ook twee reviews, ontvang je hiervoor tweemaal een kortingscode. Echter kun je deze kortingscodes niet tegelijk gebruiken.
Ik hoop dat bovenstaande een duidelijk beeld geeft waarom wij deze reviewflyer met onze bestellingen meesturen.
Mocht je toch nog vragen hebben schroom dan niet om op deze e-mail te reageren of ons telefonisch te benaderen op onderstaande telefoonnummer.
Met vriendelijke groet,
Randy Verschuren
Active Care, BAS Group
[ Voor 63% gewijzigd door Vliegvlug op 12-04-2013 16:32 ]