Toon posts:

Is het "kopen" van userreviews toegestaan?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!
Naar aanleiding van een topic in SG besloot ik om eens op de site van electronica-online.nl te kijken en de FAQ eens door te lezen. Hierin stond het volgende:
Hoe kom ik aan de gratis MagLite ?
Als u tevreden bent over ons, dan vinden wij het leuk als u ergens een positieve recensie achter laat.

Als u de moeite neemt om 3 positieve recensies te plaatsen, dan belonen wij dit met een gratis MagLite Solitaire, in geschenkdoos met batterij. U mag kiezen tussen de kleuren rood, blauw, zwart, zilver of titaan.

Hoe werkt het:
Hieronder staan een aantal links van sites die webshops beoordelen. Plaats op drie van deze sites een positieve beoordeling. Zorg dat de beoordeling herkenbaar is, noem bv. uw naam, uw klantnummer, een artkelnummer o.i.d in de tekst. Stuur ons een mailtje met uw adres, de gewenste kleur MagLite, en de sites waarop u een recensie heeft geplaatst. U krijgt dan van ons uw gratis MagLite opgestuurd.

http://tweakers.net/shopreview/7567/electronica-online.html

http://www.circuitsonline.net/shops/view/8

http://www.trustpilot.nl/review/www.electronica-online.nl

http://checkwebwinkel.nl/...lektronica_online.nl.html
Ik weet niet, ik vind het persoonlijk niet zo netjes eerlijk gezegd. Het kan de beoordelingen nogal vertekenen (mensen die een positieve review gaan schrijven puur en alleen voor die Maglite bijvoorbeeld). Is dit wenselijk?

edit: betere titel was geweest "Is het "kopen" van een showreview toegestaan?" :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

reviews: Tweakers.net FAQ

Nee dus. Bedankt voor de tip, we zullen hier achterheen gaan :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Floppus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:26

Floppus

Customer Experience matters

Ik doe hem weer even open voor een update :)

We hebben toevallig onlangs een mailing uitgedaan naar alle PW Shops om ze nogmaals te herinneren aan alle regels.

In geval van Electronica-online is de winkel toevallig recent gewezen op de regels daarover, en gezien het al tijden zo in de voorwaarden staat, zijn ook de reviews van de afgelopen 3 maanden verwijderd (waarmee ze uit het directe overzicht vallen aangezien die standaard status geeft over de laatste 3 maanden).

Alle reviewers van de verwijderde reviews zijn daarvan uiteraard op de hoogte gesteld.

Electronica-online was blijkbaar minder gelukkig met deze actie, en heeft aangegeven juridische stappen te gaan ondernemen. Dat mogen ze doen uiteraard, maar dat is voor de juridische afdeling. Wij kunnen kwa beheer niet onder druk van een winkel anders gaan handelen, dan gooien we in één keer de waarde van het platform weg.
Desalniettemin is in de e-mail ook aangegeven dat - totdat ze bevestigen dat de compensatie-actie beëindigd is - nieuwe positieve reviews niet geaccepteerd kunnen worden. Tot op heden hebben ze hier echter geen gehoor aan gegeven.

Blijven ze toch adverteren met compensatie, dan wordt overwogen een melding bij de ShopReview te plaatsen dat verdere positieve reviews helaas niet geaccepteerd kunnen worden.

Het lijkt misschien wat cru de zaak alleen te sluiten voor positieve reviews, maar doen we dat niet, dan creëren we een maas in het net waardoor een winkel zich feitelijk toch van deelname aan de ShopReview kan uitsluiten. Dat is namelijk geen keuze: het is een gebruikersplatform.
Ze zijn ondubbelzinnig op de hoogte van de voorwaarden en de sanctie, dus het verder blokkeren van positieve reviews hebben ze volledig in eigen hand.

Meer kunnen wij er niet aan doen ben ik bang.

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• Supreme
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:14
Floppus schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:26:

Meer kunnen wij er niet aan doen ben ik bang.
Hoeft ook niet toch, dit is naar mijn mening de beste oplossing. Die juridische stappen die ze zullen nemen zullen wel meevallen denk ik zo ;)

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:54
Is dit niet dezelfde webshop waar user 'Salvage' al 2x een rechtzaak tegen heeft aangespannen en beide ook gewonnen heeft :?

Dan hebben ze er in ieder geval ervaring mee ;)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
RedHat schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:37:
Is dit niet dezelfde webshop waar user 'Salvage' al 2x een rechtzaak tegen heeft aangespannen en beide ook gewonnen heeft :?
'Sovereign'. En ja. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
RedHat schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:37:
Is dit niet dezelfde webshop waar user 'Salvage'
Wat een verbastering. :D
Misschien dat ze het zelf al doorgegeven hebben, maar het gewraakte stuk is inmiddels van de website verwijderd. :)

• Floppus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:26

Floppus

Customer Experience matters

Klopt, we hebben daarover ook communicatie ontvangen, en hebben bevestigd dat reviews daarmee weer welkom zijn.

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee