Toon posts:

[Dell inspiron 1564] tikken hardeschijf

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views

Verwijderd

Topicstarter
De HDD van mijn laptop begon net vanuit het niets een tikkend geluid te maken om de seconde ongeveer. Er zit een conventionele hardeschijf in ik geloof 350 gb 5200 RPM oid. Type/merk weet ik niet.

Ik heb de computer met de aanknop uitgezet. Wat kan ik het beste doen?

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
HDD backuppen en een nieuwe halen.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 12:01
Met /\

Gewoon geen risico nemen, ik denk dat hij als een malle aan het reallocaten is, dat zou je in de smart logs kunnen zien, maar zeker weten doe ik niets

Verwijderd

Hoi Zentyth,

Op GoT verwachten we iets meer eigen inzet en zelfredzaamheid. Je geeft erg weinig informatie en de reacties die je daarop krijgt zullen dus ook erg generiek van aard zijn. Die kun je zelf denk ik wel voorspellen. Omdat ik weinig heil zie in dit topic sluit ik hem om die reden.

Mocht je nou toch specifieke vragen hebben, kijk dan eerst of je die zelf kunt beantwoorden door middel van de centrale topics of elders op internet, in het bijzonder:
Thematopic: Backups
Thematopic: Datarecovery

Het spreekt voor zich dat als je je zorgen maakt om je hardeschijf je de gegevens hierop - voor zover je dit al niet hebt gedaan - in veiligheid moet brengen door deze te backuppen. Hoe belangrijk jouw gegevens zijn en hoe je deze kunt backuppen lijkt mij iets waar je zelf prima uit moet kunnen komen. Kortom, iets meer eigen inzet mag wel.

Zou je na goed inlezen nog steeds vragen hebben, mag je daar een nieuw topic voor openen. Maar dan verwacht ik wel dat je veel meer informatie levert in je startpost en er simpelweg meer 'eigen inzet' zichtbaar is.

Succes!

Dit topic is gesloten.