uitvoering: Samsung Odyssey Ark Zwart
Dit is de enige grote (en dan bedoel ik 40 inch of groter) monitor met een serieuze / 'desktop computer dichtbij zitten' kromming, in 16:9. Vrijwel alle gekromde monitoren zijn óf een stuk kleiner, meestal minder dan 4K en vooral: meestal in ultrawide verhouding, wat juist niet praktisch is bij een grote monitor.
Ik zat al een tijdje op deze monitor te azen, maar de € 2.400 tot € 2.800 die hij tot nu toe meestal kostte, vond ik te gortig. Nu is er – ten opzichte van de adviesprijs van € 2.999 – duizend euro af en kost hij € 1.999. Ik ga er van uit dat dit een tijdelijke / actieprijs is, ook omdat deze prijs alleen bij Samsung zelf geldt. Elders kost hij wel € 600 meer. Het blijft een grote aanschaf, maar als je toch al van plan was deze te kopen…
Dit is nog lager dan de meestal significant lagere prijs in Duitsland, waar ik ook nog overwogen heb te bestellen, maar wat niet bleek te kunnen zonder enorm veel moeite te moeten doen om – zakelijk – de btw terug te krijgen van de Nederlandse fiscus, nog afgezien van de ongetwijfeld groter-dan-normale rompslomp bij moeten of willen terugsturen.
Ik zie nergens dat Samsung een 'brede' actie of actieweek of zo heeft. Dit komt echt een beetje uit de lucht vallen. Ik dacht even dat het misschien een nep-site was of zo, maar de url (via de pricewatch) is echt van Samsung Nederland.